وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات
برای دانلود جزوه مقاومت مصالح تدوین شده توسط اینجانب مربوط به همین درس در رشته های کارشناسی پیوسته وناپیوسته مهندسی عمران به این تاپیک مراجعه نمایید و یا مستقیماً از این لینک دانلود کنید. این جزوه در 400 صفحه به صورت پی دی اف میباشد و شامل مباحث زیر است:

فصل اول: تنشهای محوری
فصل دوم : تنشهای خمشی
فصل سوم: تنشهای برشی
فصل چهارم: پیچش
فصل پنجم: دایره موهر
فصل ششم : کمانش در ستونها
فصل هفتم : محاسبه تغییر شکل در تیرها
پیوست یک: معادلات خیز و شیب و نمودارهای لنگر برای برخی بارگذاری های متداول در تیرها
پیوست دو : روابط محاسبه مرکز سطح و ممانهای اینرسی برای اشکال متداول
پیوست سه: نمونه سوالات درس مقاومت مصالح در ترمهای قبل

در مورد این جزوه ذکر نکات زیر قابل توجه است :
این جزوه توسعه یافته جزوه دیگری است که در این تاپیک و یا این پست قبلاً قرار داده شده است:
در جزوه جدید سعی شده است که برخی اشکالات تایپی و نگارشی و همچنین اشکالات در حل برخی مسایل رفع گردد، برخی از شکلها با کیفیت بالاتری ارایه شود، برخی از قسمتهای دستنویس به صورت تایپی ارایه گردد، مثالهای جدیدی به مثالهای قبلی اضافه شود، در آخر هر فصل بخشی به مثالهای تکمیلی اختصاص داده شود، نمونه سوالات ترمهای قبل در انتهای جزوه به صورت حل نشده اضافه شود، برخی جداول پرکاربرد به صورت پیوست در انتهای جزوه اضافه گردد.
بخشی از مثالهای اضافه شده به این جزوه مربوط به مثالهای حل شده از کتابهای مختلف مقاومت مصالح زبان اصلی است که در کنار این مثالهای حل شده توضیحاتی فارسی اضافه شده است.
بخش قابل توجهی از مثالهای حل شده مربوط به تستهای کنکور سالهای قبل ( قبل از سال 88 ) میباشد.
توجه نمایید که مطالب فوق بخشهایی از سرفصلهای درس مقاومت مصالح را پوشش نمیدهد که از آن جمله میشود به فصل تنش در مخازن جدار نازک را اشاره نمود. اما سعی شده است که حتی الامکان اکثریت مباحث پایه ای که در کنکورهای مختلف نیز مورد سوال قرار میگیرد بیان گردد و از هر کدام نمونه سوالاتی حل گردد.
قابل ذکر است که با وجود اصلاحات بالا هنوز هم جزوه در برخی قسمتهای خود فرمت مناسبی ندارد و اصلاح این بخش را مراحل بعدی واگذار کرده ام.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۵/۱۵
احمدرضا جعفری

نظرات  (۵۲)

استاد تورو خدا مقاومت برندار.اخه ما چه گناهی به درگاه خدا کردیم ؟


پاسخ: نه که با بقیه پاس میکنید؟!
سلام استاد
یه سوالی 4ساله که شمارو میشناسم ذهنمو مشغول کرده.....
اینکه شما دوس داشتین به جای احمدرضا جعفری احمدرضا عابدزاده باشین یانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


پاسخ: ورزشکاران، بازیگران، خوانندگان و ... از جمله اقشاری هستند که خیلی از مردم دوست دارند جای آنها باشند. شاید من هم جدا از بقیه نباشم. ولی باید بین رویاها و واقعیتها تفاوت قائل شد. باید به جای اینکه جای دیگران باشیم و در جا بزنیم ، جای خودمان باشیم و تواناییهای خود را بشناسیم و سعی کنیم آن را شکوفا کنیم. مطمئن باشید کسی مثل احمدرضا عابدزاده هم به راحتی عابدزاده نشده است. هزاران نفر راه او را رفته اند تا یکی از انها شده است عابدزاده. به عابدزاده از بچگی علاقمند بودم. آن زمان که او عقاب اسیا لقب گرفته بود و مثلاً در بازی با چین در رده بندی جام ملتهای آسیا سه پنالتی را گرفت و ایران را سوم کرد من مدرسه راهنمایی بودم و در دنیای بچگی خودم بسیار به او علاقمند بودم و به او و دیگرانی چون سیروس قایقران به عنوان یک اسطوره نگاه میکردم. تا زمانی هم که تیم استقلال بود این علاقه ادامه داشت ( آنزمان طرفدار استقلال بودم) و بعد که به تیم پرسپولیس رفت دیگر چندان به او علاقمند نبودم تا اینکه به تیم سایپا رفت و مورد بی مهری و بهتر بگویم توهین محمد مایلی کهن قرار گرفت و آن اتفاق تلخ برای او افتاد که خوشبختانه هر چه بود به خیر گذشت و او دوباره به زندگی برگشت. به هر حال به عنوان یک اسطوره برای عابدزاده احترام قائلم. اما ترجیح میدهم جای خودم باشم.
سلام استاد
استاد من تو طراحی زیاد به مشکل میخورم . جلد اول کتاب باجی هم راجع به طراحی چیزی نداره. میخواستم بدونم راجع به مبحث طراحی باید کدوم جلد از کتاب باجی رو بگیریم؟ مرجع بهتری هم وجود داره؟


پاسخ: جلد دوم و سوم مربوط به طراحی میشود. جزوه راهنمای گام به گامی هم که گذاشتم نگاه کنید قاعدتاً باید جواب اکثر سوالاتتان را بگیرید. دو جلدی سیفی و هادیزاده هم مناسب است. کتب مرجع فولاد و بتن هم در کنارتان داشته باشید. مثل 4 جلدی ازهری و میرقادری و دو جلدی مستوفی نژاد. البته معمولاً بدون این کتابها هم قاعدتاً باید بتوانید پروژه ها را انجام دهید.
استاد چقدر خوب یادت مونده
هنگیدم.......
منم خیلی عابدزاده رو دوس دارم
فوتبالیستهای قبل از دهه80خیلی خوب بودن خصوصادهه 60و70
تا اونجایی که یادمه وسنم قد میده باتلویزیون سیاسفید همه بازیهاشو نگاه کردم
ممنون که جواب دادین
اعتقاد منم خودبودنه
صرفا یک مزاح بود
بابعضی اساتید راحتم
یکیش شمایید
بای بای


پاسخ: کودکانی و نوجوانی من در دهه شصت گذشت. دهه ای که تفریح سالمی نبود جز اینکه دلخوش کنیم به فوتبال و هفته ای دو سه تا برنامه فوتبالی که تلویزیون پخش میکرد و معدود مجله های ورزشی عمدتاً هفتگی آن زمان ( مثل کیهان ورزشی ) که میخریدیم و در آن دنیای بدون سرگرمی خط به خط نوشته های فوتبالی آن را میخواندیم تا سرگرم بشویم.
دهه 60
یعنی....
نسل سوخته
خیلی ها استعدادهایی داشتند که از میان رفت به علت نبود امکانات لازم وابتدایی
من خیلی ازاین افراد رامیشناسم
افرادی با هوش
باذکاوت
ودارای توانایی های فوق العاده...
اما افسوس....
ما هم که در اوسط دهه 60بودیم زیاد وضعمان خوب نبود به همان علت قبلی اما باشدت کمتر....



پاسخ: البته خوشبختانه من در آن وضعیت ، اوضاع بدی نداشتم البته از لحاظ امکانات اموزشی. درست وقتی که من میخواستم به دوره راهنمایی بروم مدرسه تیزهوشان در همدان تاسیس شد و همین مساله باعث شد که دوره راهنمایی و دبیرستان انهم به رایگان از امکانات اموزشی خوبی برخوردار باشم. ولی از بعد تفریحی آن دوره واقعاً کویر بود.

با عرض سلام .
ببخشید اگر یکی از پیش نیازهای یک درس را پاس کرده باشیم میتوانیم ان درس را برداریم.



پاسخ: خیر. مگر اینکه پیشنیاز دیگر قبلا اخذ شده و حذف شده باشد و یا افتاده باشید

سلام استاد
استاد من برای بادبندهای برون محور پروژم دوبل unp رو از طریق section designer معرفی کردم ولی وقتی این مقاطع دوبل رو به بادبندها اختصاص میدم . نرم افزار این بادبندها رو فشرده حساب نمیکنه و با کلیک راست روی بادبند مورد نظر در صفحه مربوطه پیغام section is not compact میده . به نظر شما چکار کنم؟ در ضمن با ناودانی تک 24 هم جواب نمیده.



پاسخ: سعی کنید جزوه راهنما را اول خوب مطالعه کنید و طبق ان پیش بروید. برای مقاطع دوبل ناودانی با اندکی تقریب از مقاطع جعبه ای استفاده کنید و از sd برای مدلسازی خودداری کنید. در جزوه راهنما به این مساله هم اشاره کرده ام.

استاد میشه اجازه بدید فولاد 1و2 رو با هم برداریم قبلا 1 رو برنداشتم ولی تابستون خوندمش استاد به خاطر کنکور یه تخفیف بدید اجازه بدید



پاسخ: خیر
مثلا الان خیلی تفریح هست
چرا هست قلیون و ازین چیزا
اینم شد تفریح


پاسخ: البته الان هم نیست ولی باز هم خیلی بهتر از زمان ماست. الان اینترنت ، وسایل ارتباط جمعی و ... هست که به نوعی جای خالی خیلی تفریحات دیگر را پر میکند که در زمان ما خبری از آنها نبود.
سلام مهندس
مهندس من زمان طراحی فایل قاب خمشی در بعضی از تیرها پس از کلیک راست روی آنها با پیغام lb/ry >0.17 E / fy مواجه میشم که برای رفع این ایراد مجبورم مقطع رو خیلی بزرگتر در نظر بگیرم و مقطع پس از انتخاب آبی رنگ میشود. به نظر شما این کار درست است یا جایی اشتباه کردم؟



پاسخ: برای رفع این مشکل در قسمت detail برای unbraced length ratio minor عددی کوچک وارد نمایید. البته بعداً در زمان ترسیم نقشه باید به نحوی مهار جانبی برای بالهای تیر را تامین کنید در جزوه راهنما توضیحاتی در این مورد داده ام

سلام . استاد در بعضی تیرهای پروژه بتن مقاطع خیلی بزرگ میشوند مخصوصا تیرهای اطراف راه پله حتی به 60 * 60 هم میرسند. ایرادی ندارد؟
اگر اشتباه است باید چکار کنیم؟



پاسخ: اتصال تیرهای فرعی به این تیر را مفصلی کنید. مشکل از ایجاد پیچش در تیر است
1.استاد بعد از طراحی سازه باز هم باید سازه رو آنالیز کنیم یا همان آنالیز اولیه کافی است؟
2.استاد من در پروژه فولاد پس از آنالیز با مشکل زیر روبرو میشوم.
* * * W A R N I N G * * *
THE SOLUTION LOST 6.0 DIGITS OF ACCURACY FOR DOF U1 OF CONSTRAINT 1
LOCATED AT X = 12.769824, Y = 10.088265, Z = 10.700000,
STIFFNESS MATRIX DIAGONAL VALUE = 1.2103E+13

ولی پس از جستجو در پلان متوجه شدم که در این نقطه اصلا هیچ عضو سازه ای وجود ندارد. مشکل از چیست؟



پاسخ: 1- بله آنقدر باید آنالیز و طراحی انجام دهید تا مقاطع آنالیز و طراحی شما با هم یکسان شود. 2- این خطا بسیار در فایلها دیده میشود و تا به حال راه حل قطعی برای رفع آن پیدا نکرده ام ولی آنطور که متوجه شده ام خطایی جدی و قابل اعتنا نیست و میتوانید از ان صرفنظر کنید

سلام استاد اگه زمین کج باشه بخوایم واسه همه ستون ها گرید لاین تعریف کنیم باید به عنوان لاین فرعی معرفی اش کنیم .



پاسخ: نه به صورت اصلی معرفی کنید
سلام استاد
اگه طبقه هم کف تجاری باشه وجدا کننده ها ویترین باشه باید دیتایل ویترین بدیم ؟اگه نه بارشونو چه طور باید حساب کنیم؟واسه یه ساختمون 6 طبقه بتنی مقاومت فشاری بتنو چند بدیم؟



پاسخ: دیوار همکف باری به سازه وارد نمیکند و بار آن در صورت لزوم به پی وارد میشود. ویترینها وزن قابل توجهی ندارند و میتوان یک حداقل وزن برای آنها لحاظ کرد. مقاومت فشاری بتن هم حدود 210 به صورت استوانه ای مناسب است
با سلام

استاد از نتیجه انتقالی من خبری نشد؟

شورای آموزشی تشکیل شد؟



پاسخ: شورای آموزشی تا شهریور تشکیل نمیشود. تا آن موقع باید صبر کنید
سلام استاد
راستی سه ماه دیگه تولدتونه تا یادم نرفته پیشاپیش تولدتون مبارک.



پاسخ: من هم پیشاپیش سپاسگزارم
با عرض سلام .
ببخشید اگر فقط درس تحلیل 1 را پاس کرده باشیم متوانیم تحلیل2 را برداریم خودتان داخل چارت درس محاسبات عددی به صورت همزمان با تحلیل 2 پیشنهاد کرده اید.



پاسخ: اینگونه موارد را در حذف و اضافه به صورت حضوری مراجعه نمایید تا بررسی دقیقتری داشته باشم و بر اساس آن نظر بدهم.

با سلام خدمت استاد وآرزوی قبولی طاعات وعبادات شما:
برای کنترل واژگونی ،هنگام مشاهده مرکز جرم، مرکز سختی....Error زیر نمایش داده می شود
Error creating database table special seismic rho factor for display in ETABS.
درضمن جرم سازه نیز صفر نمایش داده شده است. لطفا"بنده رو راهنمایی کنید.

باتشکر



پاسخ: قبلاً پاسخ داده ام

سلام استاد من ترم 7 هستم. امکانش هست موقع انتخاب واحد یکی از درسارو که پیش نیازشو نگذروندم واسم دستی ثبت کنید؟ آخه فقط 29 واحد دارمو اگر اون درسو برندارم این ترم خیلی واحدام کم میشه و اون درسم طبق چارت ترم بعد ارائه نمیشه!


پاسخ: به هر حال شما باید دو ترم در اینجا باشید و نگذراندن یک درس در این ترم مشکلی در فارغ التحصیلی شما ایجاد نمیکند. کل واحدهای خود را برای دو تر تقسیم کنید. ترجیحاً یک ترم 15 و ترم بعد 14 واحد بردارید. وقت اضافه خود را هم جهت مطالعه برای کنکور ارشد قرار دهید
۱۶ مرداد ۹۱ ، ۲۱:۵۱ ققققققلییییییی
سلام
1. استاد توی معرفی مقاطع به هیچ وجه از مقاطع دوبل همون اس دی سکشن استفاده نکنیم
2. برای ستون چه ای پی بی تعریف کنیم تا ای پی بی نمره 40 تعریف کردیم جواب میده؟
3.با وجود اینکه دهانه ها 7.5 متری هست تیر ها با ای پی ای 36 و 40 جواب میده یا نه ؟
4.اگه از اس دی سکشن استفاده نکنیم مقاطع ناودانی تک میشه که در این صورت چه مقطعی جواب میده به نظر شما؟

5.با ایتبز 9.7.0 پروژه انجام بدیم به مشکل که نمیخوریم

6.استاد پروژه ها رو اگه تا ترسیم مقاطع بدست امده انجام بدیم و طراحی دستیش بمونه تقریبا چقدر نمره کسر میشه؟

7.طراحی پی چه بارمی داره تقریبا؟


پاسخ: 1- بله 2- از تیرورق I شکل استفاده کنید و تا حدی معرفی کنید که جوابگو باشد. 3- باز هم از تیرورق استفاده کنید. مقاطع باید به صورت سعی و خطا انتخاب شوند. 4- مقاطع ناودانی دوبل را با باکس تقریب بزنید و معرفی نمایید. 5- فکر نمیکنم مشکلی بخورید. 6- پروژه هایی قابل قبول است که هم فایل محاسباتی etabs و safe و هم نقشه و هم دفترچه محاسبات داشته باشند. غیر ان قبول نمیشود. البته اگر در هر کدام نقصهایی وجود داشته باشد که البته این نقصها کلی نباشند فقط نمره کم میشود و پروژه مورد قبول قرار میگیرد. 7- طراحی پی حتما باید انجام شود. بارم خاصی برای هیچکدام در نظر نگرفته ام و بر اساس کلیت پروژه نمره میدهم
سلام استاد برنامه ی Sap2000چطور برنامه ایه؟تو پروژه باید ازش استفاده کنیم؟



پاسخ: تقریباً مثل etabs میباشد ولی بیشتر برای سازه های غیرساختمانی میباشد. کارایی ان از etabs بیشتر است ولی برای سازه های ساختمانی etabs مناسبتر است. در پروژه نیازی به استفاده از آن ندارید
مرسی استاد که وقت گذاشتید و جواب سوالامو دادید.واقعا متشکرم.



پاسخ: خواهش میکنم
ببخشداستاد متوجه نشدم واسه در خود خوان شهریه ثابت ومتغیر باهم باید بریزیم یا فقط متغیر؟؟



پاسخ: اینها را باید از امور مالی بپرسید ولی قاعدتاً شهریه ثابت هم دریافت میشود
سلام استاد
استاد آموزش اول تاریخ تحویل پروژه هارو 15 آبان بعد31 شهریور بعدبه 15 شهریور تغیر داد.این تغیرات بعداز عیدوآخرین تغیرم بعد امتحانا بود.استاد نمیشه تحویل پروژه ها همون 31 شهریور باشه؟یعنی واقعا کلاسا 16 شهریور تشکیل میشه؟؟!!!!!نمیشه دیگه



پاسخ: من در این مورد تصمیم گیرنده نیستم. فعلاً از فرصت استفاده کنید و پروژه ها را انجام دهید تا بعد ببینیم چه میشود

سلام استاد
استاد ببخشید الان مقطع من IPE27 جواب نداده میخام تقویتش کنم چطو باید انجام بدنم
چونکه عرض کردیدتو Sd Section مقاطع فشرده نمیشود.



پاسخ : از تیرورق استفاده کنید

سلام مهندس
مهندس یکی از ستونهای متصل به بادبند تو پروژه من با هیچ مقطعی جواب نمیده.
وقتی با قاب ساده طراحیش میکنم جواب نمیده مقطعش رو بزرگتر میکنم و تو فایل بعدی با قاب خمشی طراحیش میکنم که اونجا هم جواب نمیده. جالبش اینجاست که وقتی دوباره با قاب ساده طراحیش میکنم همون مقطع که دفعه پیش جواب میداد این بار جواب نمیده!!!!! استاد این سیکل رو بالای 10 بار انجام دادم و فقط همین یک ستون ایراد داره به طوریکه دیگه با هیچ مقطعی جواب نمیده!!! به نظر شما چکار کنم؟


پاسخ : این فرآیند با بزرگتر کردن مقطعه به صورت تدریجی آنقدر باید ادامه یابد تا به مقطع مناسب برسید.
استاد مگه تحویل پروزه 31 شهریور نیست

اینارم خوابشان میاد شب میخوابن صبح بلند میسن تصمیمشون عوض میشه مگه ما مسخره ایناییم

استاد با این موضوع مخالفت کنید

با برای 31شهریور برنامه ریزی کردیم
.
همین الانشم وقت کم داریم
سلام استاد
استاد در مورد اون ستونی که در بالا عرض کردم حتی با تیر ورق به ابعاد 49*43*8 سانتی متر هم جواب نمیده به نظرتون کمی غیر عادی نیست؟



پاسخ : بیشتر از کمی غیر عادی است. عدد k را به یک ویرایش کنید

سلام
استاد در مورد ستون مورد نظر در قسمت دیتیل ایراد زیر را میگیرد:

kl/r >200 هرچند که مقطع ستون هم خیلی بزرگ است.



پاسخ : در جزوه راهنما نوشته ام. باید ضریب k را به یک ویرایش کنید و بعداً ثابت کنید که شاخص پایداری طبقه کمتر از 0.04 ( برای روش تنش مجاز ) یا 0.05 ( برای روش حدی ) میباشد.
سلام ضریب معدل برای دانشگاه ما تو کنکور ارشد چنده



پاسخ: اطلاع ندارم. ولی شنیدم یک بوده
سلام استاد من در ترم آینده 5 ترمه میشم و 22 واحد دارم که مکانیک خاک هه شامل میشود این درس در ترم آینده ارائه میشه ؟ اگه ارائه نشه و به صورت خودخوان ما بگیریم با چه استادی میشه ؟
اگه ارائه نشه و من ترم آینده درسی رو بیفتم امکان گرفتن چند درس به صورت خود خوان هست ؟



پاسخ: نه ارایه نمیشود. باید درخواست دهید تا بررسی شود. احتمالاً با مهندس امیدی ارایه میگردد (خودخوان یا معرفی به استاد)
۱۸ مرداد ۹۱ ، ۰۹:۳۳ دانشجوی ترم آخر
سلام استاد این کاملا غیر منطقی که دانشگاه فقط برای اینکه بچه ها مجبوربشن یکبار دیگه شهریه پرداخت کنند تاریخ تحویل پروژه هارو جلوتر میاره . اول که 15آبان بود بعد شد 31شهریور و حالا هم 15 شهریور . خواهشا شما به نمایندگی از بچه ها مخالفت کنید



پاسخ: من تلاش میکنم که تغییر کند. شما هم بدانید که این تاریخهایی که دانشگاه اعلام میکندن چندان جدی نیست و خیلی زود عقب نشینی میکنند.
سلام استاد اگه سطح مون ذوزنقه ای شکل باشه بار به چه صورت بین تیر ها تقسیم میشه ؟عرض بارگیرو به چه صورت باید در نظر بگیریم؟


پاسخ: شما نیازی به تقسیم بار ندارید. شما فقط بار در متر مربع را به سقفها اختصاص دهید. خود نرم افزار بین تیرها توزیع میکند
استاد واسه تحلیل دستی میخام.یکی از قاب ها رو باید تحلیل کنم.



پاسخ: اگر سقف شما دال باشد نیمسازهای چهار راس را رسم کنید تا سطحو بارگیر 4 تیر به دست آید. اگر سقف با دال یک طرفه یا سقف تیرچه ای دارید باید عمود بر جهت توزیع بار ذوزنقه را دو قسمت کنید تا سطح بارگیر هر تیر به دست آید
سلام استاد
من دیوارهای برشی را از طریق SD مدل کردم.به نظر من این روش از دو روش دیگر بسیار بهتر می باشد . نظر شما چیه؟؟
حالا استاد من طراحیشم انجام دادم باید اون ضریبی که در قسمت دیسپلی بدست میاد کوچکتر از 1 باشه؟



پاسخ : این روش هم خوب و قابل قبول است ولی اینکه بهتر باشد یا خیر نظری ندارم. ضریب نسبت تنش در آن باید کمتر از یک باشد.
سلام استاد
استاد در پروژه بتن اگر ستون ما 35 * 35 باشد ولی تیر متصل به ستون 50 *45 باشد اتصال این تیر به ستون مشکل اجرایی دارد؟ برای رفع این ایراد آیا باید مقطع ستون را افزایش دهیم یا خیر؟


پاسخ: عرض تیر تا حدی میتواند بیش از ستون باشد ولی این مساله عرف نیست و باید سعی کنید که ستون عریضتر از تیر باشد. احتمالا در تیر شما مشکل پیچش وجود دارد که این مشکل را باید با مفصلی کردن اتصال تیرهای متصل به ان تیر حل کرد. و گرنه بعید است که در یک ساختمان معمولی تیری نیاز به ابعاد مورد اشاره شما داشته باشد
سلام
استاد از اینکه وقت میگذارید و جواب سوالات مارا میدهید واقعا ممنونیم.
سلام مهندس
مهندس چند وقت پیش تو وبلاگ یکی از بچه ها یه لیست بلند بالا در مورد هزینه های ازدواج گذاشته بودن خیلی جالب بود. برآورد هزینه کرده بود حدود 53 میلیون تومان از زمان خواستگاری تا بعد از مراسم عروسی لازم بود. مهندس زمان شما هم اینقدر خرج و مخارج عروسی گرون تموم میشد؟ یا جدیدا اینطور شده؟ با این اوصاف همه پسرا باید تا آخر عمر مجرد بمونن ( خوش به حالشون ) و تمام دخترا باید به فکر سرکه باشن!!!! نظر شما چیه؟ بد میگم؟


پاسخ: من در فاصله سال 83 تا 84 ازدواج کردم و در آن موقع کل هزینه های من از خواستگاری تا بعد از عروسی بین 2 تا 3 میلیون شد. ( البته دقیق آن را به خاطر ندارم ولی محدوده ای که گفتم صددرصد صحیح است). اینکه میگویید 53 میلیون منطقی نیست. از یکی از دوستان که تازگی ازدواج کرده است و به نظر بیش از عرف خرج کرده است سوال کردم هزینه سی میلیون بود. البته ازدواج با هزینه های بیش از 100 میلیون هم شنیده ام ولی عرف الان فکر میکنم بین 20 تا 30 میلیون باشد ( حدود 10 برابر زمان ازدواج من). در این مساله بخش قابل توجهی مشکلات شدید اقتصادی کشور و بخشی هم عادات نادرست ازدواج در جامعه ما نقش دارد. ولی بر فرض که این هزینه هم جور شد. باید فکری هم برای بعد از ازدواج و هزینه های سنگین زندگی علی الخصوص هزینه مسکن هم کرد. البته اینها بخشی از مشکلات است. مشکلات دیگری نیز هست که بحث مفصل میطلبد.
سلام .استاد من یه جزوه طراحی راه پله واسه پروژه بتن میخام ولی هرجی میگردم نیست لطفا راهنمایی کنید. اگه لازم بود ادرس ایمیلمو بدم.



پاسخ: چیز خاصی سراغ ندارم متاسفانه

سلام مهندس شما خبر داری مهندس سلطانی در قید حیاتن؟ 50 روز از تاریخ امتحان گذشته!!!!!!


پاسخ: قرار بود تا آخر این هفته نمرات را اعلام نمایند.
۱۹ مرداد ۹۱ ، ۱۱:۱۹ کارشناسی عمران پیوسته89
باسلام و خسته نباشید .استاد من درخواست مهمان دادم که از طرف دانشگاه خودمان موافقت شده ولی دانشگاه مقصد که غیرانتفاعی جهاد دانشگاهی کرمانشاه می باشد مخالفت کرده وقتی جویای دلیل آن شدم گفتن که ما کارشناسی پیوسته رو امسال آوردیم و کارشناسی ناپیوسته داریم چون شماترم5شاید واحدهای رو که بخواین بگیرین ما ارائه ندیم.(دانشگاه خودمون که ناپیوسته ها بیشتر واحدهاشون با ماست)منم گفتم از اون لحاظ من مشکلی ندارم چون هم چارتتونو نگاه کردم و هم اگر ترمی 12 واحد بتونم بگیرم مشکلی ندارم.گفتن باید بری با مدیر گروه حرف بزنی هنوز نرفتم.به نظر شما چیکار کنم؟امیدی هست؟چون من به دلیل یه سری مشکلات نمیتونم همدان بمونم.


پاسخ: باید با مدیر گروه آنجا صحبت کنید. لیست واحدهایی که آنجا ارایه میشود را بگیرید و به من بگویید تا ببینم قابل تطبیق هست یا نه. تعداد واحد هم مهم است. تعداد واحد درس در آنجا نباید کمتر از چارت شما باشد. احتمالاً در برخی دروس به مشکل برمیخورید
۱۹ مرداد ۹۱ ، ۱۲:۱۳ کارشناسی عمران پیوسته89
استاد گفتم که لطفا راهنماییم کنید؟



پاسخ : جواب خاصی ندارم باید لیست واحدهای ارایه شده آنها را بیاورید تا بر اساس ان اظهار نظر کنم. ولی فکر میکنم به مشکل بربخورید
استاد اخیرا وبلاگتون محل مباحث غیر علمی مثل ازدواج شده که البته خیلی هم خوبه که یه مقدار از این فضای خشک و بی روح درسی خارج بشیم و راجع به مسائل سیاسی و اجتماعی و حتی اقتصادی بحث تبادل نظر کنیم . و این روحیه ی انعطاف پذیر شما رو در محیط مجازی تحسین میکنم . البته نمیدونم چرا شما فقط در محیط های مجازی این انعطاف پذیری رو نشون میدید و در سر کلاس و محیط دانشگاه و حتی بیرون دانشگاه از مباحث غیر علمی همیشه فرار میکنید . متاسفانه در دانشگاه اکثر اساتید محیط کلاس رو بسیار خشک نگه میدارند که این امر باعث خستگی دانشجویان میشه.. که من چنین رفتاری رو قبول ندارم .حداقل در دبیرستان اینگونه نبود..حتی خیلی از اساتید از جمله خود شما از لبخند زدن دانشجوها هم ناراحت میشید.
قبول دارم که افرادی هستند سوءاستفاده میکنند ولی اکثریت خوب را هم در نظر بگیرید...


پاسخ : البته بحثهای سیاسی به دلایلی که خودتان بهتر میدانید به صلاح نیست ولی از بحثهای دیگر استقبال میکنم. اینکه چرا توی محیط دانشگاه از این مسایل فرار میکنم دلیل آن واضح است. اینگونه مسایل وقت کلاس را میگیرد. وقت کلاس برای مسایل علمی است. البته بد نیست برای تنوع و رفع خستگی مسایل دیگر هم باشد ولی متاسفانه در اکثر موارد تعدادی هستند که سو استفاده میکنند و باعث انحراف کلاس از بحثهای اصلی میشوند. به هر حال از بحثهای حاشیه ای در این محیط و خارج از محیط دانشگاه جز در مورد مباحث سیاسی و البته به تبع آن مسایل مذهبی استقبال میکنم.
نمرات هیدرولوژی اومد
سلام استاد دیشب آخرین نمره آومد.واسه خود خوان کی باید اقدام کنم؟


پاسخ : هفته اول شهریور اقدام کنید. البته قبل از آن با من هماهنگ کنید تا استادتان را تعیین کنم و شروع به مطالعه درس کنید
سلام مهندس خسته نباشید
مهندس برای طراحی سقف های تیرچه بلوک دهانه های با اختلاف کمتر از یک متر را میتوان به صورت تیپ در نظر گرفت؟ البته این دهانه ها از نظر بار زنده با هم متفاوت هستند. در اینصورت باید برای بار بیشتر طراحی شوند یا هرکدام جداگانه باید طراحی شوند؟



پاسخ: مشکلی نیست ولی همانطور که اشاره کردید باید بار بیشتر را ملاک طراحی قرار دهید
سلام استاد
استاد برای معرفی به استاد باید شهریور انتخاب واحد کنیم؟



پاسخ: بله . البته به شرط اینکه تمامی نمرات دیگر شما وارد شده باشد

سلام استاد!
فردا دانشگاه میایید ؟ چه ساعتی؟استاد درس خود خوان استادش را شماتعیین میکنید؟امتحان آن چه موقع است؟



پاسخ : خیر تا ابتدای شهریور دانشگاه نیستم. استاد درس خودخوان را من تعیین میکنم و امتحان آن نیز یا اواخر شهریور یا اوایل مهرماه خواهد بود. ولی هنوز تاریخ آن قطعی نشده است

سلام استاد . سقفهای تیرچه کرومیت طول تیرچه ها تا چند متر مجاز است ؟؟
از یکی شنیدم میگفتش تا 7.5 الی 8 متر به شرط استفاده از 2 کلاف میانی!!!زیاد نیست؟



پاسخ: تقریباً فکر میکنم همین باشد برای اطلاع دقیقتر نشریه 543 یا 151 را نگاه کنید
با سلام.
استاد یه سوال.اینکه مفصل برشی یا مفصل خمشی در کجاهای سازه واقعی هست که توی تحلیل می خونیم؟.ممنون.



پاسخ: عملاً در سازه ها چنین مفصلی نداریم. در سازه ها ما اتصالات گیردار و مفصلی داریم. به ندرت در برخی سازه های خاص ممکن است با استفاده از سوراخهای لوبیایی و اتصال پیچ و مهره اتصال غلطکی هم داشته باشیم و یا به طور مثال در بحث بیس ایزولیشن در زیر پی اتصال غلطکی داشته باشیم. بقیه اتصالات را نداریم یا لااقل من اطلاع ندارم.
با عرض سلام ببخشید شنبه دانشگاه تشریف میاورید.



پاسخ: خیر. دوشنبه هستم
سلام استاد روز بخیر
تو طراحی مقاطع به مشکل خوردم پیغام غیر فشردگی میدهد ومقاطع قرمز میشود و نسبت تنش را نمیدهد.....مقاطع که فشرده است پس مشکل از کجاست...باتشکر


پاسخ: مقاطع را نباید با sd بسازید مقاطع ایرانی سکشن هم نباید انتخاب شوند. اگر غیر از این است باید مقطع بزرگتری انتخاب کنید به صورت دستی هم کنترل کنید که مقطع فشرده باشد. توجه کنید که برخی مقاطع به جای فشرده باید فشرده لرزه ای باشند.
در برخی حالات هم فشردگی یا عدم فشردگی لرزه ای مقطع بستگی به بار وارد به عضو دارد و ممکن است در یک حالت آن مقطع فشرده باشد و همان مقطع در حالت دیگر با بارگذاری متفاوت فشرده نباشد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی