وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

نمرات میانترم طراحی سازه های فولادی 2 نیمسال اول 91-92
موسسه غیرانتفاعی عمران و توسعه همدان
کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی عمران - عمران

نمره میانترم شماره دانشجویی
4.75 8815034070
4.5 8815034134
5 8915034005
4.5 8915034006
6 8915034020
4.75 8915034027
4.25 8915034034
4.5 8915034037
4 8915034054
4.5 8915034057
6.75 8915034105
4.5 9015341007
5.5 9015341008
5 9015341014
4.75 9015341017
5 9015341021
7 9015341025
6.5 9015341037
5.75 9015341048
8 9015341051
5.75 9015341059
4.5 9015341070
5 9015341075
4.25 9015341076
5.5 9015341080















































موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۱۴
احمدرضا جعفری

نظرات  (۸۶)

استاد حس میکنم برگه من نصفه تصحیح شده!
استاد 2 تا برگه بود جدا از هم....
میشه بررسی کنید...



پاسخ: شماره دانشجویی ؟
سلام استاد
شبتون بخیر
استاد میشه بگین کجا اشتباه کردم واقعا شوکه شدم رو هشت حساب کرده بودم
من هرچی فکر میکنم هیچ کجا اشتباه نکردم ... میشه یه نگاهی به برگم بندازید؟
مرسی..

901.....1070



پاسخ: دوباره بررسی میکنم ولی آنطور که یادم است اشتباه زیاد داشتید. دو برگه ای هم بودید فکر کنم
استاد بله دوتا برگه A4بود
سوالا خیلی راحت بود دو سه بارم برگمو چک کردم
نمیدونم کجا اشتباه کردم!!!
ممنون میشم اگه یه بار دیگه برگمو نگاه کنین...



پاسخ: نگاه کردم اشتباه زیاد داشتید. اینجا قابل بیان نیست.
باعرض سلام وخسته نباشید چندتاسوال از محضرتان دارم.
1-فرق روشهای تحلیل استاتیکی معادل وطیف طرح(تحلیل طیفی) وروش تاریخچه زمانی با همدیگرچیست؟
2-کدام اقتصادی ترند؟چرا؟وترتیب آنها از نظر اقتصادی چگونه است؟
باتشکر فراوان از پاسخگویی دقیق وصحیح وسریع شما.



پاسخ: شرح آن کمی طولانی است توی آیین نامه 2800 نگاه کنید برای هر کدام توضیحاتی مختصر داده شده است. از لحاظ اقتصادی نمیشود کلی نظر داد ولی معمولاً روش تحلیل دینامیکی طیفی کمی اقتصادیتر از دو تای دیگر است ولی کلیت ندارد و البته این روش سختتر از استاتیکی است. روش تاریخچه زمانی هم که کلاً مشکل است. روش تحلیل استاتیکی روش ساده سازی شده برای تحلیل سازه در برابر زلزله است. دو روش دیگر دقیقتر است. روش تحلیل تاریخچه زمانی مشکل ولی فکر میکنم دقت آن از دو روش دیگر بیشتر است ولی اطلاعات زیادی از زلزله های قبلی نیاز دارد که برخی مواقع این اطلاعات موجود نیست

ممنون
استاد اگه میشه برگه منو دوباره بررسی کنید.
9015341051
ممنون
احساس میکنم باید خیلی بیشتر از اینا میگیرم.



پاسخ: یک لحظه فکر کردم جدی میفرمایید. داشتم دنبال برگه ها میرفتم که یک دفعه متوجه شدم قصد شوخی دارید.

سالم اقای مهندس.به چه زمینی میگن زمین شمالی؟



پاسخ: زمینی که از حیات وارد آن میشوند و نه از درب ساختمان. به بیان دیگر اگر معبر معیار باشد زمین نسبت به معبر در شمال آن قرار گرفته است. این زمینها با توجه به اینکه از سمت پشت آنها نورگیری ندارند و نیاز به تعبیه نورگیر دارند مرغوبیت زمینهای جنوبی را ندارند.

۱۵ دی ۹۱ ، ۰۸:۰۶ مجید فرهادی
یاد یاران قدیم نرود از دل تنگ
چون هوای چمن از یاد اس



پاسخ: هر جا هستید برای شما آرزوی موفقیت دارم. البته ظاهراً برادرتان جایتان را پر کرده است. هر چند این ترم کلاسی با من نداشت.

۱۵ دی ۹۱ ، ۱۴:۴۹ کاراموزی
با سلام وخسته نباشید.
استاد ببخشید پروژه کاراموزی رو میشه بعد از امتحانات تحویل بدیم؟
تا کی وقت داره؟تشکر



پاسخ: از نظر من مشکلی نیست بستگی به این دارد که دانشگاه قبول کند یا خیر.
سلام استاد
استاد ببخشید تو پروژه فولاد که سقف تیرچه استفاده میکنیم در محاسبه وزن سقف باید وزن بتن رو نیز محاسبه کنیم یا خود نرم افزار محاسبه میکند؟ با توجه به اینکه در معرفی مقاطع بتنی دراین پروژه جرم و وزن واحد حجم بتن را 0 درنظر گرفتیم؟
یک سوال دیگه هم دارم اینکه آیا اگر آیین نامه AISC-ACD89 رو انتخاب کنیم مبتنی بر همان روش تنش مجاز مبحث دهم است و ازهمان ضوابط مبحث دهم باید استفاده کنیم؟
ممنون استاد از پاسخگوییتون



پاسخ: اگر وزن را صفر معرفی کرده اید خودتان باید اضافه کنید. بله
استاد یک جاخوندم که وقتی توی ترکیب بار ضریب بار مرده رو 1 میدیم این به این معنی است که نرم افزار بار مرده سقف رومحاسبه میکند ،بااین وجود باز باید چون جرم و وزن رو صفر وارد کرده ایم وزن بتن سقف رو در نظر بگیریم؟
استاد این مقاطع آماده که در ایران سازه قرارداده اید رو نمیدونم چطور باید استفاده کنم،اگه بخوام یک اتو سلکت از مقاطع بگیرم ،نمیدونم کدوم از مقاطع روباید برای تیرقرار بدم و کدوم رو برای ستون،یه چیز دیگه هم که هست استادمن این مقاطعی که توی ایران سازه دانلود کردم خیلی کم هستند وتا اون جایی که دیدم مقاطع تک هستند و دوبل و پلیت داخلشون نیست حالا نمیدونم اینها کافیه و جواب میدن یاباید از جای دیگه مقاطع آماده روتهیه کنم؟
و همچنین اینکه آیا از لحاظ فشردگی این مقاطع شرایط فشرده بودن رو دارد یا نه؟


پاسخ: بله. توصیه میکنم از این مقاطع استفاده نکنید و خودتان با سکشن دیزاینر مقطع بسازید.
سلام
راستی استاد اینو یادم رفت بپرسم وقتی میخوام ازایتبس مقاطع آماده روتعریف کنم چون توی فایل است و مثل خود مقاطع داخل ایتبس نیست ارور میدهد و نمیدونم این مقاطع آماده روچطور باید در داخل ایتبس انتخاب کنم؟



پاسخ: من با استفاده از این مقاطع مخالفم. ولی به هر صورت باید این مقاطع را به عنوان مقطع general به داخل برنامه import کنید
استاد سلام خسته نباشید

اصول مهندسی زلزله ترم بعد واسه پیوسته ها با شما ارائه میشه؟

فولاد 2 چطور؟

راستی استاد بنده یه مشورت میخوام با شما بکنم.
بنده ترم پیش تحلیل سازه 1 افتادم و این ترم با وجود اینکه ارائه شده بود اما من این درس رو نگرفتم.
حالا به نظر شما ترم بهمن امسال که 100 درصد ارائه میشود.
من این درس را بگیرم یا بذارم برای ترم های آتی و فعلا با روال کلاس پیش برم؟
ممنونم


پاسخ: برنامه ریزی را آقای دکتر سعیدی جم انجام داده اند و من بیخبرم. البته خودم به ایشان گفته ام که حتی الامکان فولاد 1 و 2 تحلیل 1 و2 و مقاومت مصالح 2 و حداکثر ده ساعت برای من درس بگذارند. از بقیه ماجرا بیخبرم. در مورد درس تحلیل یک به نظرم بهتر است که درسی را جا نگذارید علی الخصوص توی دروس پیش نیاز . مطمئن باشید عقب نمیمانید اگر درست پیش بروید شما هم به آنها میرسید.
سلام استاد سوالی از خدمتتون داشتم
1-کارآموزی رو میشه روز امتحان فولاد خدمتتون تحویل بدم
2-برای پرینت کارآموزی آیا باید پرینت رنگی بگیریم ؟ (رنگی نمره مثبت داره؟) یا میشه سیاه سفید گرفت ؟



پاسخ: 1- از نظر من مشکلی نیست 2- لزومی ندارد. اگر لبتاب دارید میتوانید با لبتاب کارآموزی را ارایه کنید و حتی نیازی به پرینت نیست

سلام
استاد برای نوشتن کتاب باید چه مراحلی طی کرد؟
اول باید با انتشاراتی صحبت کرد و بعد شروع به نوشتن کتاب کرد یا اول باید کتاب رو بنویسی بعد ببینی کجا قبول به چاپ میکنه؟
چه کار باید کنم که زحمتی که میکشم و وقتی که میزارم بی نتیجه نباشه؟
با مدرک نویسنده که کار ندارن؟
اگه قسمت هایی از کتاب کپی برداری از کتاب های دیگه باشه مشکل نداره؟


پاسخ: اول باید کتاب را بنویسید و بعد با انتشاراتی صحبت کنید. حداقل باید چارچوب اصلی آن را تهیه کنید و با انتشاراتیهای مختلف صحبت و مذاکره کنید. هر قسمتی از کتاب که از کتابهای دیگر استفاده شود باید ذکر منبع گردد. معمولاً در آخر هر فصل و یا بعضاً در انتهای کتاب منابع آن درج میشود. به هر حال هر کتاب باید ایده جدیدی در خود داشته باشد.
سلام مهندس عزیز سازه های خرپایی (فضایی) با چه نرم افزاری قابل محاسبه است آیا میشه با نرم افزار سپ تحلیل کرد( در ضمن مهندس در جوابتون به جان سخت در خط دوم صحبت درسته نه صبحت ) با تشکر



پاسخ: با سپ هم قابل محاسبه اند ولی فکر میکنم نرم افزار ویژه ای داشته باشند. توی ایران سازه اسم نرم افزار هست.

سلام اقای مهندس
ممان اینرسی یعنی چی؟معنیش رو میخوام نه فرمولش



پاسخ: اینجا یک فایل پاورپوینت برای آن موجود است :
http://iransaze.com/ftopict-25113-.html%D9%81%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%AF


پس با این اوصاف میشه گفت زمینی که از درب ساختمان وارد ان میشوند جنوبیه؟



پاسخ: بله
سلام ، من تا حالا با شما کلاس نداشتم ، اما دلم میخواد یه سره به وبلاگتون سر بزنم
نمیدونم چرا؟
شما میدونید؟
سلام استاد خسته امتحانات خودتون و امتحانات بچه ها نباشید
کی مزاحمتون بشم برای نمره کار اموزی ؟؟؟؟
لطفا وسایل مورد نیاز رو هم بگید بیاررم؟؟
بجز پروژه چی میخواد؟؟
بعد از اینکه شما امضا کردید چه مراحلی باید طی بشه؟؟


پاسخ: سپاس از شما. فکر کنم 24 دی امتحان دارم. 26 دی هم هستم. هر دو هم بین ساعت 10 تا 12 صبح. 25 دی هم فکر کنم ساعت 4 بعد ازظهر به بعد هستم. گزارش به همراه نامه پایان کارآموزی را بیاورید.
سلام
استاد مگه فردا امتحان زلزله ندارید؟؟
نمیشه فردا بیام



پاسخ: بله ولی خودم نیستم یا حداقل زودتر از یازده و نیم نمیرسم که بیام

سلام استاد میشه برگه منو دوباره بررسی کنید من فقط یه جا سوال 1 اونم فکر کنم تو محاسبه لنگر ماکس اشتباه کردم اگه زحمتی نیست یه نگاه بندازید با تشکر 9015341048
سلام استاد جزوه رو فول باشیم کافیه؟


پاسخ: بله. 4 سوال است که هر چهار سوال در جزوه هست. مثالهای نزدیک به آنها هم حل شده است فقط باید تشخیص دهید که کدام روابط را استفاده کنید. برعکس ترمهای پیشین که سوالات ترکیب ساده و متوسط و سخت بود این ترم سوالات را کلاً متوسط طرح کرده ام. نه سوال ساده داریم و نه سوال سخت. دلیل خیلی خاصی هم نبوده است. وقت امتحان هم 2.5 ساعت است که نیم ساعت آن اضافه است و فکر میکنم جبران عدم حضور من را خواهد کرد. 8 نمره از تحلیل دینامیکی در سه سوال و 4 نمره هم از قابهای برون محور در یک سوال با دو قسمت الف و ب.
سلام مهندس گرامی یه سوال دارم اگه یه طبقه با 105 متر زیر بنا اضافه بر زیر بنا ساخته بشه شما اطلاع دارید متری چقدر جریمه میشه و اگه بره کمیسیون کمتر میشه وباید قسطی پرداخت کرد؟ ممنون از پاسختون



پاسخ: نه متاسفانه اطلاعی ندارم. اینگونه موارد را از مهندس طلایی سوال کنید.

سلام استاد
استاد ببخشید وقتی 1-ساختمان نامنظم باشه یا 2-وقتی ستون در محل تقاطع دو یا چند سیستم مقاوم باربر جانبی قراردارد باید ترکیب
100- 30 رو درنظر بگیریم ؟
بند دوم که گفته ستون درمحل تقاطع قرار بگیرد رومنظورش رو درست نمیفهمم ، میشه یک مقدار توضیح بدید چنین حالتی معمولا رخ میده یا نه؟
استاد حالا اگه فرض کنیم سازه ما این شرایط رو نداشته باشه شما توی جزوه گام به گام گفتید که بریم در قسمت تعریف بار و ضریب زلزله در جهت ایکس وایگرگ رو صفردر نظر بگیریم خوب اینکه اصلا معنی نداره پس ضریب زلزله تکلیفش چی میشه؟!!!!
اینطوری چطورمیخواد نیروی زلزله محاسبه بشه؟
استاد بخدا گیج شدم تو رو خدا یک مقدار توضیح بدید اصلا نمیدونم چیکار کنم، راهی بجز اینکه ضریب زلزله رو صفرکنیم وجود نداره تاا ین ترکیب بار رودر نظر نگیریم؟
l


پاسخ: بله. یعنی ستونی که هم در اثر زلزله جهت ایکس و هم زلزله جهت وای در تحمل بارهای زلزله مشارکت داشته باشد. تمام سیستمهایی دو طرف خمشی (مثل سازه های بتنی ) و ستونهایی که دو بادبند در دوجهت و یا دو دیوار برشی در دوجهت به آنها متصل است شامل این موضوع هستند. سازه های نامنظم هم که شامل همین مساله میشوند. اگر نخواهیم اعمال کنیم فقط ضریب زلزله EX , EY را صفر کنید. چهار حالت بار زلزله دیگر دارید که آنها را صفر نخواهید کرد.
استاد سرجلسه نمی آیید؟



پاسخ: فردا خیر نیستم. البته فولاد دو هستم مهندسی زلزله نیستم. شاید اواخر امتحان برسم بیایم سر جلسه.

سلام
ممنونم استاد از پاسخگوییتون ،واقعا نمیدونم چطوری باید ازتون تشکر کنم
استاد اینکه در بالا گفتید ستونهایی که در دو طرف بادبند میخورند این قاعده باید رعایت شود ،خوب مگه اینطور نیست که ما دو تا سیو از جدا از تیرها و ستونها (برای ترکیب بار تشدیدیافته )میگیریم ؟منظورم اینه که آیا باید فقط به ستونهایی که به بادبند متصل هستند اون ترکیب بار اعمال بشه؟ یا بطور کلی باید از ستونها یک سیواز جدا گرفت و اون ترکیب بارها رو اعمال کرد؟
در سیو ازی که برای تیر میگیریم نباید این ترکیب بار اعمال بشه ؟


پاسخ: نیازی به فایلهای جداگانه نیست. در یک فایل هم میتوانید در چند مرحله طراحی را با ترکیب بارهای متفاوت انجام دهید. ترکیب بار فوق در مورد سازه های منظم فقط در مورد ستونهای مورد اشاره لازم به اعمال است ولی در جهت سادگی پیشنهاد میکنم که به تمام سازه اعمال کنید خیلی اثر آن متفاوت نیست.
تحلیل دینامیکی چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



پاسخ: جوابی که من دادم مربوط به امتحان امروز مهندسی زلزله بود. باید واضح مینوشتید که کدام امتحان منظورتان است
عجب امتحانی بود.....!!!
استاد سختی سوال 2 رو درست حساب کرده بودم؟؟؟؟
k=v/D
?



پاسخ: بله. سخت بود ؟! فکر نکنم
استاد واسه فولاد 1 چه جوری سوال دادید‏?‏ چند تاست‏?‏ از چه قسمتایی‏?‏ واسه ما سوالاتون درجه سختیشون چه جورین‏?‏ جزوه رو خوب بخونیم امید قبولی هست‏?‏



پاسخ: 6 سوال همگی در حد متوسط. سه ساعت هم وقت دارد. شاید برای برخی ها که مسلط نباشند وقتگیر باشد ولی سعی کردم طوری نباشد که وقت قابل توجهی برای حل نیاز داشته باشد. مفاهیم داخل جزوه هست و نمونه های نسبتاً مشابه (و در یکی دو مورد کاملاً مشابه) هم از سوالات حل شده است. اما به هر حال باید تسلط کافی داشته باشید

سلام استاد خسته نباشید
برای طراحی خاموت های فنداسیون بصورت دستی نیرویی که می بایست لحاظ بشه با توجه به کدامیک از ترکیب بارهای موجود که در محیط سیف وارد شده بایستی در نظر گرفته بشه . (کدام ترکیب بار بحرانی تره )ممنون



پاسخ: به طور کل به راحتی قابل تشخیص نیست. باید به دنبال حالتی باشید که بیشترین برش به فاصله d از بر تکیه گاه ایجاد شود. در جزوه راهنمای گام به گام فکر کنم یک مقدار توضیح داده باشم.

سلام استاد برای امتحان فولاد1 نیازی به آوردن مبحث دهم هست ؟



پاسخ: بله نیاز هست
سلام استاد نمیدونین این ترم چه درسایی با چه استادایی ارائه شده؟شما استاد راهنمایین هرچی باشه



پاسخ: خیر اطلاعی ندارم

گاهی وقت ها تو زندگی می رسی به جائی که بن بست نیست اما دیگر مقصدی نداری ، می نشینی و تمام . . .

حالم خیلی گرفته استاد خوش به حالت.......
شـده ام مـعـادلـه ی چنـد مَـجهولـی !
ایـن روزهـا هـیـچ کـس از هـیـچ راهـی مـرا نـمـیـفهمـَد…
سلام استاد خسته نباشید
این عکستون که دارید به سمت چپ صفحه نگاه میکنید اصلا با این قالب همخوانی نداره.
این عکس برای وقتی خوبه که قالب طوری باشه که قسمت "درباره وبلاگ " آن سمت چپ باشد.
حالا هم میتونید این عکستون رو تو قسمت paint با از منوی دستور rotate با دستور Flip horizontal دید عکس رو برگردونید
اونجوری بهتر و شکیل تر میشه.
یاعلی مدد



پاسخ: بله حق با شماست. یکی دیگر از دوستان هم متذکر شده بود. سر فرصت باید این کار را انجام دهم
استاد راج ب سوالای فولاد 2 میشه بگین؟



پاسخ: 3 سوال هر کدام 4 نمره و دو ساعت و نیم وقت.یکی از سوالات ترکیب دو بخش است. دو سوال دیگر دارای نمونه مشابه در جزوه است البته با یک تغییرات کوچک که اگر توجه نداشته باشید احتمال اشتباه در آن زیاد است. سوالات بعضاً ممکن است حل طولانی داشته باشند ولی به هر حال وقت امتحان متناسب با آن است.

سلام استاد
استاد ببخشیددرهنگام تحلیل سازه بتنی ارور میدهد که نمیتواند تحلیل کامل انجام شود استاد لطفا بنده رو راهنمایی بفرمایید علت چیست؟
باتشکرفراوان



پاسخ: دلایل زیادی ممکن است وجود داشته باشد تا مدل دیده نشود قابل تشخیص نیست.

سلام استاد
ّّپس زمینه صفحه دو بعدی ما تو ایتبز سبز شده,البته فقط برای دو طبقه اینطوریه
تنظیماتش رو پیدا نمیکنم
کمک میخوام



پاسخ: دقیق نمیدانم مشکل از کجاست. یک جای کار شما مشکل دارد. پس زمینه ها به صورت کلی تنظیم میشود و نه طبقه به طبقه
سلام استاد شما کاراموزی کسی رو میندازید؟



پاسخ: تا الان که نه. ولی نمره پایین مثلاً ده داده ام. اگر هم چیزی در حد قبولی ارایه ندهید نمره ای نمیدهم. حداقل تا الان اینگونه بوده است.

سلام استاد
استاد فایل رو به ایمیلتون فرستادم اگه امکانش هست بهش نگاه کنید ومنو راهنمایی کنید
داریوش جان چی شده
نبینم کرخت باشی..!!
استاد فولاد 2 سوالاش در چه حده؟ خیلی سخت طرح کردید؟
شما همیشه خشم اژدهارو پایان ترم میزنید



پاسخ: قبلاً توضیح داده ام. سه سوال 4 نمره ای و 2.5 ساعت زمان. یکی از سوالات ترکیب دو بخش است و دو سوال هم از دو بخش مجزا. نمونه های نزدیک به آن در جزوه حل شده است. سوالات ساده نیست ولی سخت هم نیست و اگر روی جزوه مسلط باشید راحت نمره مناسب میگیرید.
سلام استاد گرامی خسته نباشید
اگر امکانش هست لطف بفرمایید سوالات نیمسال دوم سال گذشته فولاد 1 سوال شماره 4 آن سوال که به موازات جان ستون ورق تقویت متصل شده و حداکثر بار محوری مجاز خواسته شده را ملاحظه بفرمایید
و یه توضیح مختصر راجع به نحوه حلش و مراحلش را اینجا بنویسید
ممنون و سپاسگذارم


پاسخ: سوال ساده است. اول باید مشخصات ستون را محاسبه کنید و سپس لاغری ماکسیمم را به دست آورید و سپس تنش مجاز فشاری و سپس ظرفیت مجاز فشاری ستون را به دست آورید
سلام استاد
مقاطعی که انتخاب کردم برای پروژه فولاد اصلا جواب نمی ده ؟هر چی ام بزرگ میشن باز قرمزن !به نظر شما مشکل چیه ؟



پاسخ: ببینید چه پیغامی داده میشود. شاید به دلیل عدم فشردگی مقطع باشد. مقاطعی که به صورت جنرال تعریفی میشوند ( مثل ایرانی سکشن) و یا با سکشن دیزاینر ساخته میشوند اینگونه مشکلات را دارند

سلام جناب مهندس جعفری
قالب جدید مبارک... با سوالی برخورد کردم که تو جوابش شک دارم!! سوال اینه: انواع ساختمان از لحاظ باربری را نام ببرید.

سیستمهای سازه ای شامل دیوار باربر و قاب ساده و خمشی و ترکیبی هم که نمی تونه باشه.... آقای مهندس کمک... میتونه انواع سازه باشه؟ شاید منظور Construction بوده... نمیدونم...


پاسخ: سوالتان گویا نیست ولی همینی که جواب داده اید صحیح تر به نظر میرسد
سلام استاد
بعد از انالیز سازه بارستون ها و تیرها مشخص می شه ؟استاد مقاطع ستون رو می زنه اف آ کوچکتر ا ز اف بی؟واسه تمامی مقاطعی که تعریف کردن این پیام رو میده ؟



پاسخ: بله. این که شما میگویید که مشکلی نیست. شاید منظورتان این پیام است :
Fa>fe
اگر این خطا باشد احتمالاً دلیلش ضریب طول ستون بالای یک برای ستونهای شماست. باید ضرایب طول ستونها را به یک ویرایش کنید ( ضرایب K منظورم هست)

استاد دو جهته طراحی می کنیم یا یک جهته ؟منظورم اینه که مثلا ستون های جهت ایکس را انتخاب می کنیم و طراحی ،بعد جهت ایگرگ ؟میشه یه توضیح کوچولو در مورد شباهت طراحی دستی و نرم افزاری بدید؟
استاد ترم افزار تحلیل را مه انجام بار ستون وتیر وغیره را مشخص می کند؟ اگر نشان ندهد مشکل چیست؟


پاسخ: بستگی به آیین نامه انتخابی و سیستم سازه ای دارد. در جزوه راهنما توضیح داده ام. خیلی نمیشود کلی بیان کرد. ستونها در هر دو جهت مشترکند. اگر نتایج تحلیل نمایش داده نشود اصلاً تحلیلی انجام نشده است و مدل شما ایراد دارد. باید ایراد مدل را پیدا کنید
سلام استاد جدول ضریب اضافه مقاومت مبحث 10 همون امگا 0 اعدادش با اونی ک شما تو جزوه گفتین هماهنگ نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!چرا؟؟؟؟؟؟؟چه کار کنیم حالا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



پاسخ: نه اینطور نیست. قابهای مفصلی عدد 2 قابهای خمشی 2.8 و قابهای دوگانه عدد 2.4. البته دقیقاً به این شکل بیان نشده است ولی اگر دقت کنید همین اعداد را میبینید
سلام استاد شبتون بخیر،استاد سوالا در چه حدا جزوه رو کامل بلدم به نظرتون کافیه؟؟؟میتونم نمره خوبی بگیرم؟؟؟
شما سرجلسه هستین؟؟؟



پاسخ: بله به امید خدا. بله هستم
سلام و خسته نباشید
استاد در مورد حل تمرین اخر مربوط به وصله ها که دوتا ترکیب بار دادید میشه توضیحاتی بدید لطفا



پاسخ: برای ورق وصله بال و جان باید برای هر کدام از دو ترکیب بار نیروی طراحی ورق وصله را به دست آورید و سپس از بین آنها حالتی که بحرانی تر است را معیار طراحی قرار دهید اگر نتوانستید حالت بحرانی را تشخیص دهید باید برای یک حالت طراحی کنید و برای حالت دوم جواب حالت اول را کنترل کنید
۲۳ دی ۹۱ ، ۲۰:۵۹ فارغ التحصیل مهندسی عمران
سلام استاد خسته نباشیدمیشه درمورد ازمون طراحی ونظارت نظام مهندسی توضیح بدین اینکه چه مدت باید ازمدرکمون بگذره که بتونیم توی ازمون شرکت کنیم ممنون.



پاسخ: توی ایران سازه این مساله کامل در تاپیکهای مختلف توضیح داده شده است. شما برای امتحان نظام مهندسی به سه سال سابقه کار نیاز دارید. البته اگر کارشناسی ناپیوسته باشید فعلاً به شما طراحی داده نمیشود و فقط نظارت. البته بعداً چه شود معلوم نیست.
عرض سلام و ادب و تملق خدمت بهترین استاد
استاد برای تسلط بر نرم افزار ایتبس اگر بخش نرم افزاری رو بلد باشیم برای تسلط بر قسمت هایی که خود شما به عنوان مثال در راهنمای انجام پروژه بیان کردید که فلان مقدار را برای فلان ضریب وارد کنید و یا هر قسمتی که بایستی داده ای وارد شود امکانش هست بنده و سایر دوستان رو راهنمایی کنید
در پایان بر خود واجب می دانم به جهت طولانی شدن مطلب مرعوضه و مکدر نمودن جنابتان از شما عذر خواهی کرده و برایتان توفیق روز افزون مسئلت می کنم
فی امان ا... دانشجوی عزیز شما 24/10/1391


پاسخ: سپاس از شما. ولی متوجه نشدم خواسته شما چیست. آن چیزی که شما میخواهید در جزوه بیان شده است و فکر نکنم چیز بیشتری لازم به بیان باشد.
سلام استاد محبت میکنین یک نمونه سوال حل شده راجع بع طراحی سقف کامپوزیت که نیاز به طراحی زیرسری در تکیه گاه ها و میانه تیر داره ، معرفی کنین؟اگه در سوال LU یا همون طول عمود بر صفحه داده نشده بود چیکار باید کرد؟چون واسه ضوابط bE لازمه.ممنونم راهنماییم کنین



پاسخ: سوال خاصی سراغ ندارم ولی کامپوزیت بودن تیر تاثیری در نحوه حل سوال ندارد. در صورت سوال باید فاصله تیر تا تیر دهانه مجاور داده شده باشد.

سلام استاد
استاد چرا اعداد جرم طبقاتم این همه زیاده؟
استاد وزن طبقات من 240 تن!
ولی ایتبس 24000تن نشون میده؟



پاسخ: احتمالاً در واحدها اشتباه کرده اید. بارگذاری را بازبینی کنید.

استاد واحد گیلو گرم نیرو بر متر را چرا به جای کیلوگرم بر متر می زنیم ؟!



پاسخ: در ETABS واحدی به نام کیلوگرم نداریم. واحد جرم بر حسب کیلوگرم نیرو و به صورت kgf.sec^2/m تعریف میشود

۲۴ دی ۹۱ ، ۱۳:۳۷ کاراموزی
با سلام.
استاد پروژه کاراموزی فقط شامل کاراییه که در سر کارگاه دیدیم و انجام دادیم یا غیر از این باید تحقیقی هم در مورد ساختمان اماده کنیم.
اگه میشه توضیح مختصری لطف بفرمائید.ممنون.



پاسخ: اصل کار همانی هست که سر کار دیده اید اما باید در مورد چیزهایی هم که دیده اید از منابع دیگر مطالب تکمیلی قرار دهید. در واقع مقایسه ای انجام دهید بین آنچه دیده اید و آنچه که باید باشد.

سکوت بهتر است...........
سوالللللللللللللللللللل 2
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
استاد سلام خسته نباشید
غرض از مزاحمت اگر امکانش هست راجع به سوال دوم امتحان نیمسال دوم پارسال هم توضیح مختصری بفرمایید.
ممنون
مقطع فشرده است و مهار جانبی سراسری دارد
مراحل را به ترتیب اگر بفرمایید خیلی لطف میکنید.
راستی استاد ما خیلی استرس داریم.
سوالا خیلی سخت نیستن؟
در حد جزوه بیشترن یا همون هم سطح جزون؟

سپاسگزارم



پاسخ: سوال سخت نیست. تنش مجاز با توجه به داشتن مهار جانبی و فشردگی مشخص است. دیاگرام برش و لنگر ترسیم و مقدار لنگر ماکسیمم استخراج شده و البته خیز ماکسیمم هم به صورت پارامتری به دست می آید. تنش خمشی ماکسیمم موجود نیز محاسبه شده و با مقدار مجاز مقایسه و یک مقدار برای P به دست می آید. خیز ماکسیمم ناشی از بار زنده و ناشی از کل بار نیز محاسبه و با مقدار مجاز مقایسه میشود و دو مقدار دیگر نیز به دست می آید. مینیمم سه مقدار فوق جواب مساله است

سلام شب بخیر،استاد برگه ها تا قبل از انتخاب واحد تصحیح میشه؟؟؟؟؟؟3 بهمن انتخاب واحد داریم.....



پاسخ: من تا قبل از سی ام دیماه نمیتوانم شروع به تصحیح برگه ها کنم. از اول بهمن شروع به تصحیح میکنم و با فرض اینکه هر امتحانی در دو روز تصحیح شود تا حدود 10 یا 12 بهمن برگه ها را تصحیح و نمرات را اعلام میکنم. اگر مشکلی پیش آمد میتوانید در حذف و اضافه به ترمیم واحد بپردازید
استاد عزیز سلام
استاد من درسم تموم شده اگه دوست داشته باید می تونم در تصحیح برگه ها کمکتون کنم در پایان فقط شما یه نگاه کلی داشته باشید که حق کسی ضایع نشه
که این کمک کمترین کاری که به فکرم رسید تا شاید یه کم از زحمات شما بزرگوار رو جبران کنم اگه مایل بودید در جواب موافقت خودتون رو اعلام کنید من در خدمتتون هستم
دانشجوی عزیز شما 25/10/1391



پاسخ: تشکر . انشاالله در ترمهای بعد. به طور منطقی لازم است شما چند ترمی از این دانشگاه دور باشید تا ارتباط دوستانه ای بین شما و دانشجویان وجود نداشته باشد. چون این ارتباط دوستانه در تصحیح اوراق بیتاثیر نخواهد بود. در تصحیح برگه ها مهم است که بتوانید بر احساس خود در برابر عقل غلبه کنید.
سلام استاد خداییش من خیلی میترسم؛ امتحان فولاد1 سخته‏?‏ یا در حد جزوس‏?‏



پاسخ: متوسط و در حد جزوه
استاد پوزش که اینقد مزاحم میشم؛ تو اون نمونه سوال فولاد1 نیمسال قبل سوال3 که بررسی کفایت یا عدم کفایت بولتها در کف ستون خواسته شده؛ شما اون قسمت رو درس دادین یا خیر‏?‏ آخه شبیهش تو جزوه نیس



پاسخ: بله تدریس شده است.

سلام استاد چرا بعضی از ستون ها رو با مقطع دایره میسازن و بعضی ها رو با مقطع مربع و مستطیل؟



پاسخ: احتمالاً منظور شما سازه بتنی است. ستون دایره ای از نظر زیبایی در اولویت است ولی از نظر اجرایی فکر میکنم به دلیل نیاز به قالبهای خاص و اینکه آرماتور عرضی آن مارپیچ است و معمولاً این حالت به آرماتور بیشتری مورد نیاز است ، از نظر اقتصادی خیلی مواقع به صرفه نیست. برخی جاها زیبایی را ترجیح میدهند و برخی جاها مسایل اقتصادی را .
سلام استاد از کجا باید تشخیص بدهیم که یک تیر با اتکای جانبیه یا بدون اتکاس ؟



پاسخ: توی صورت سوال ذکر میشود. اگر منظور شما بحث اجرایی است در جزوه توضیحاتی داده ام

استاد خسته نباشید؛ راجع به به سوال 2 که توضیح فرمودید با اساس مقطع 400 ما باید مقطعی را در نظر بگیریم که اساس مقطع آن کمتر از 400 باشد یا بیشتر‏?‏ از آی پی ای استفاده کنیم یا آی پی بی‏?‏ اگه مقادیر بدست آمده برای P بسیار بزرگ بدست بیاد اشکال نداره‏?‏



پاسخ: البته دقیق خاطرم نیست که کدام سوال را میفرمایید ولی از اشتال باید مقطعی با اساس مقطع بزرگتر از مقدار مورد نظر را باید لحاظ کنید. برای تیرها هم معمولاً آی پی ای و برای ستونها آی پی بی انتخاب میشود

۲۵ دی ۹۱ ، ۱۸:۴۸ کاراموزی
سلام استاد
30 دی در دانشگاه هستید واسه کاراموزی؟ استاد گزارش کار رو بیاریم دفاعیه هم هست یا خودتون مطالعه میفرمایید و نیازی نیست؟



پاسخ: فکر نکنم سی دی دانشگاه باشم. باید خودتان هم باشید. دوباره با من هماهنگ کنید.

استاد ما الان که فارغ التحصیل شدیم در طراحی اعضا نظیر تیر و ستون به صورت تک به تک و هر انچه در دروس مطرح شده در چارت تحصیلی ارائه شده بود مشکلی نداریم اما در کل اگر یک ساختمان رو بخواهیم شروع به طراحی بکنیم به مشکلات زیادی برمی خوریم از انتخاب ایین نامه و شرایط مطرح شده در ایین نامه مورد نظر گرفته تا روال کلی و گام به گام تا رسیدن به طرح نهایی ایا اشکال از درس خوندن ما بوده یا مشکل از درس های انتخاب شده و نحوه ی ارائه مطالب بوده که با اماده کردن دوستان برای بازار کار مشکل ساز شده و ایا اصلا همه ی دانشگاه ها همین وضعیت رو دارند یه پیشنهاد برای رفع این نقیصه چون ما بعد از چند سال درس خوندن واقعا هنر دیگه برای پول در اوردن بلد نیستیم و فکر نمی کنم با توجه به تحصیلات امکانش باشه که سراغ خیلی کارهای دیگه هم برویم
با تشکر دانشجوی عزیز شما


پاسخ: اشکال کلی است و از سرفصلهای تنظیم شده از طرف وزارت علوم است. حتی خود من هم که دانشگاه شریف بودم همین مشکلات را داشتم. من خیلی از مسایل را وقتی یاد گرفتم که به سر کار رفتم. خیلی از مسایل را در دانشگاه اصلاً نیاموختم و بعد از دانشگاه آنها را یاد گرفتم. درسهای طراحی رشته عمران دروس محدودی است و بالاجبار بسیار از نکاتی که باید آموخته شود فرصت آموختن در دانشگاه نیست. از طرفی در رشته کارشناسی مهندسی عمران به دروس اجرایی اهمیت کمتری داده میشود. به همین جهت اکثر خروجی های این رشته بعد از فارغ التحصیلی با نکات اجرایی خیلی آشنا نیستند. در عوض دروس بسیاری است که ممکن است اصلاً نیازی به آنها در بازار کار نباشد اما آموخته میشود. مثل دروس ترابری، راهسازی و بناهای آبی که برای کسانی که به حیطه کاری سازه علاقمندند چندان ضروری نیست. به نظر من لازم است که به جای رشته عمران- عمران ، آن را به چند شاخه اصلی مختلف تقسیم کرد و در هر شاخه فقط دروس تخصصی آن شاخه تدریس شود و دروس تخصصی شاخه های دیگر حذف شود.
استاد میشه لطف کنید بگید شما چه طور به این تسلط در طراحی رسیدید و اینکه به جز مهارتتون در ایتبس برای تسلط به مباحث مربوط به طرح لرزه ای بایستی چه منبعی رو ماهم مطالعه کنیم


پاسخ: البته در مورد مسلط بودن من این نظر شماست. اینها همه تجربی است. من وقتی از دانشگاه فارغ التحصیل شدم چندان تسلطی در طراحی نداشتم. اما به تدریج و با انجام کارهای مختلف و استفاده از تجربیات افراد باتجربه تر و البته مطالعه مستمر آیین نامه ها و کار با نرم افزار به طور نسبی با مسایل مختلف طراحی آشنا شدم.
سلام استاد
وقتی ساختمان دو کاربره است در طبقه همکف تجاری وبقیه طبقات مسکونی است .در بارگذاری بار تیغه ها و بار زنده هم کف ،وارد می شود ؟مگه نصف از بالا نصف از پایین حساب نمی کنیم پس بار طبقه ی او ل به پی وارد می شود؟حالت بار زنده هم کف ر ابرای طراحی پی وارد می کنیم ؟استاد برای محاسبه جرم بار زنده ی هم کف که وارد نمی شود یا باید وارد کنیم ؟


پاسخ: بار تیغه ها به طبقه زیر آن وارد میشود. طبقه همکف به پی وارد میشود. آنچه شما ذکر کردید مربوط به محاسبه جرم طبقات است. بار زنده همکف نیز به پی وارد میشود.
۲۶ دی ۹۱ ، ۰۶:۵۸ کاراموزی
سلام
استاد این هفته و هفته بعد چه روزهایی در دانشگاه هستید؟
استاد شماره تلفن دکتر سعیدی جم رو دارید بهمون بدید؟



پاسخ: این هفته دانشگاه نیستم. هفته بعد هم مشخص نیست شاید یکشنبه باشم ولی قطعی نیست.
سلام استاد خسته نباشید
استاد علت اینکه بعد از طراحی در تیرها بعضی از تیرها به رنگ سفید که در قسمت تقسیم بندی رنگها قبل از صفر است چیست؟ آیا آنها طراحی نشده اند ؟ درصورتی که برای طراحی تمام تیرها انتخاب شده بودند
و یک سوال دیگر اینکه اگر رنگ تیرها بعد از طراحی زرشکی که قبل از رنگ قرمز است بشوند تیرها مورد قبول هستند یا نه؟
ممنون استاد از پاسخگوییتون


پاسخ: سفید یعنی طراحی نشده است. یعنی احتمالاً پیش فرض طراحی آن کامپوزیت بوده است که باید عوض کنید. به رنگ توجه نکنید به محدوده ای هر رنگ پوشش میدهد توجه کنید اگر نسبت تنش زیر یک باشد قابل قبول است.
استاد یه دفعه یه می گفتید امتحان از 6 نمره است دیگه !!!
سوال 1 که طول رو نداده بودید وسط امتحان خودتون گفتید با اون طول و با اون نیرو ها طراحی خیلی زمان می برد !!! من خودم 3 بار طول ورق وصله جان رو عوض کردم جواب نداد کل زمان امتحانم رو گرفت
سوال 2 رو ام که دیگه هیچی !!! خوده آقای طاهونی ام نمی تونست حل کنه ...
استاد خداییش امتحان خیلی سخت بود چه قدر بخونیم دیگه !!!
دیگه چه جوری باید بخونیم امتحان شما رو بالای 12 بشیم نمی دونم !!
استاد خودتون یه مقایسه بکنید با سوالای ترمای قبلتون ( البته اگه قابل مقایسه باشه )
انصافا با ارفاق تصحیح بفرمایید
استاد از لطف شما در پاسخگویی صادقانتون بسیار ممنون دیگه یواش یواش داشت باورم می شد که خنگم خیلی لطف کردید ان شاا... که همیشه پیروز و سربلند باشید در کنار خانواده ی بزرگوارتون بازم ممنون
دانشجوی عزیز شما
سلام استاد؛ خسته نباشید؛ میخواستم ببینم منطق شما تو تصحیح اوراق چیه‏?‏ به جواب آخر نمره میدید یا اینکه نمره رو پخش میکنید بین قسمت های مختلف پاسخ‏?‏



پاسخ: هر دو بخش نمره دارند البته سوالات طولانی را خیلی برای جواب آخر نمره قابل توجه اختصاص نمیدهم ولی سوالات کوتاه حداقل نیمی از نمره را جواب آخر اختصاصی میدهم. هر سوالی چند نکته ویژه علاوه بر جواب آخر دارد. عمده نمره راه حل را به رعایت آن نکات ویژه اختصاص میدهم. و گرنه رونویسی فرمولها از روی جزوه چندان نمره قابل توجهی ندارد.
سلام استاد خسته نباشید
بنده میخوام ترم بعد زلزله رو با شما بگیرم.
شما از رو جزوه تایپی خودتون تدریس میکنید یا از جزوه دستنویس آقای سلطان آبادی؟
آیا با هم فرقهایی دارند؟



پاسخ: من جزوه تایپی برای این درس ندارم. از روی جزوه دستنویس آقای سلطان آبادی درس میدهم که البته اشکالات کوچکی هم دارد
سلام استاد
استاد ببخشید این فایل ایتبس ورژن9.7.4 که شما از طریق فلش به بنده داده بودید رو من همیشه استفاده میکردم ولی الان که ویندوز کامپیوترم رو عوض کردم اون فایل بصورت زیپ در اومده و برای باز شدن پسوورد میخواد ، تا حالا اینطوری نشده بود،استاد شما میدونید مشکل از کجاست؟ آیا آن فایل پسوورد خاصی داشت؟



پاسخ: فایلهایی که من دارم یا اساساً پسورد ندارند و یا اگر هم داشته باشند پسورد آنها در کادر سمت راست نوشته شده است. شاید نرم افزار وینرر را نصب نکرده باشید
استاد واسه اصول مهندسی زلزله چه کتاب یا کتاب هایی مرجع شما برای تدریس میباشد و در این زمینه فکر میکنید مفید تره؟
لطفا اگه یکیه اسمشو اینجا بنویسید و اگه چند تاست بهترین را بنویسید و یا به ترتیب اولویت نام آنها را اینجا ذکر بفرمایید.
سپاس فراوان



پاسخ: مطالب قبلی وبلاگ در این زمینه را مطالعه کنید. واقعیت مرجعی که منطبق با سرفصلهای من باشد نیست. اکثر مراجع موجود سطح بالایی دارند و من در این سطح برای لیسانس مناسب نمیبینم. جزوه خودم به اضافه نمونه سوالات ترمهای قبل فکر میکنم بد نباشد. یکسری جزوه هم توی اینترنت هست از جمله جزوه مهندس آبرفت که آنها هم به مطالب من بعضاً نزدیک هستند.
استاد ترم بعد انشالله فولاد 2 هم با شما داریم.
از رو جزوه تایپی 246 صفحه ای خودتون تدریس می کنید یا از جزوه دستنویس آقای سلطان آبادی؟
جزوه همان است که در ایرانسازه و در وبلاگ موجود است؟



پاسخ: از روی جزوه تایپی که در وبلاگ هست. اشکالات کوچک تایپی دارد که البته خیلی تاثیرگذار نیست
سلام استاد
سوال آخر فولاد دو ipe 550 می شد؟



پاسخ: حل نکردم و خبر ندارم
سلام استاد
ببخشید استاد شما دوره آموزشی سربازیتون رو تو کدوم پادگان گذروندید؟کدوم شهر؟ ارتش؟ سپاه؟ یا نیرو انتظامی؟
ببخشیدا ولی برام جالبه بدونم. ممنون


پاسخ: من سربازی به صورت طرح خدمت سربازی، دانشگاه آزاد ملایر عضو هیات علمی بودم. توی مدت سربازی فقط 35 روز آموززشی توی یک پادگان توی اصفهان بودم که البته یک هفته از آن هم خوشبختانه به مرخصی گذشت. فکر میکنم یک پادگان بود به اسم دانشکده افسری امام علی در کیلومتر 5 جاده شیراز. این مجموعه مربوط به سپاه بود. البته خیلی سخت نگذشت. چون همگی عضو هیات علمی دانشگاه بودیم. اما به هر حال سربازی، سربازی است و در بهترین حالت هم سختی های خاص خودش را دارد.
خیلی جالبه ها
سوالا رو خودتون حل نکردین
تایمشم که هردمبیل یه چیزی میدین
اصلا هم مهم نیست سولا به جواب برسند یا نرسند
ما هم که پشمیم!!!
...!!!!!!!!!!!!!
ostad man dishab javabi ke marbut be sarbazi bud ro khundam .ba javabi ke alan hast fargh dare. Nazaretun avaz shod az oun javab?


پاسخ: نظر من تغییر نکرده است ولی از انتشار عمومی آن پشیمان شدم و آن را ویرایش کردم. همانی که اول خواندید نظر من است. این دومی هم درست است ولی یک جمله از آن را ترجیح دادم حذف کنم. به هر حال در فضای عمومی نمیشود خیلی واقعیتها را بیان کرد.
۲۹ دی ۹۱ ، ۱۷:۲۳ صندلی داغ
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد جعفری

استاد من چند تا اسم رو نام میبرم دوست دارم نظر واقعیتونو در موردشون بدونم
در واقع با توجه به اصول و قواعد صندلی داغ اولین چیزی که راجع به این اسامی به ذهنتون میرسه بگین اگر هم دوست نداشتید اظهار نظر کنید ...بگذارید.
با تشکر از صداقت شما..


1.مهندسی عمران

2.پرسپولیس

3.تیم ملی

4.سازه های فولادی

5.چلوکباب قفقازی

6.اسپرسو

7.دکتر وحید رضا اوحدی

8.آلمان

9.[...]

10.ملایر

11.شهاب حسینی

12.نیکی کریمی

13.علی دایی

14.دانشگاه شریف

15.دانشگاه امیرکبیر

16. خوابگاه دانشجویی شریف

17.همدان

18.آمریکا

19[...]

20.دکتر غلامی

21.[...]

22.[...]

23.برج میلاد

24.برج خلیفه دبی

25.بازار کار

26. نظام مهندسی همدان

27.شهرداری همدان

28. m i t

29.face book

30[..]!!


پاسخ: فقط به خاطر اینکه زحمت تایپ کشیدید چند مورد را جواب میدهم اکثر موارد را پاسخ خاصی ندارم. برخی هم خط قرمز من است که در بالا سانسور کردم و تبعاً جوابی هم نمیدهم. 1- رشته ای که اشباع شده مثل اکثر رشته های دیگر 2- بازیهای این تیم را دنبال میکنم به امید اینکه بازنده بیرون بیاید. 3- دوست دارم برنده بشود اما ... 4- توی همدان زیاد استفاده میشود من هم به نوعی به این سمت کشیده شده ام. 10- شهر بدی نیست و در حال پیشرفت است. هر چند دوست ندارم که دراز مدت در آن زندگی کنم. 11 و 12 - بازیگران خوبی هستند. 13- فوتبالیست خوب و دوست داشتنی 14 و 15 و 16- یاداور خاطرات گذشته من 17- شهر خوب و دوست داشتنی برای زندگی 23- نماد جدیدی برای تهران جایگزین برج آزادی 25- خراب .
۲۹ دی ۹۱ ، ۲۰:۲۶ صندلی داغ
استاد خراب این روحیه ی انعطاف پذیر و محافظه کارتون هستم
البته من خط فکری شمارو در مواردی که سانسور کردید میدانم
موفق باشید..


پاسخ: هر چه میدانید بر اساس حدس و گمان است و احتمالاً بر اساس کنار هم چیدن شواهد مختلف. چون درباره اینگونه موارد بسیار دقت دارم که جایی اظهار نظر نکنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی