چند نظر از دوستان و پاسخهای من
در زیر پست قبلی که مربوط به مطلب مهندس امیدی بود چند نظر از دوستان قرار گرفته بود که نظرات را عیناً منتشر و یک توضیح کلی در رابطه با آنها میدهم.
نویسنده : ناشناس
جناب آقای مهندس جعفری با سلام اینطور که شما فکر میکنید نیست دانشجویان
کارشناسی نا پیوسته عمران (غیر انتفاعی )نه هوچیگر هستند نه بی ادب ولی
آنچه که در مدیریت این دانشگاه وجود نداردرسیدگی به درد دل و مشکلات
دانشجویان شما چرا همه انتقادات وایرادات را به دانشجویان میگیرید و دنبال
علت نمیگردید ببخشبد خیلی رک با شما درد دل میکنم چون این وبلاگ شما در
دست رس همه مردم میباشد و شما با نوشتن کلماتی که شخصیت وماهیت دانشجویان
کارشناسی ناپیوسته عمران را زیر سوال میبرد وحتی باعث تضعیف دانشگاه توسه
ابادانی شده اقدام نموده ایدوشاید برای خوانندگان این متن این سوال مطرح
گردد که در این موسسه چه خبر های هست ودانشجویان اقدام به چه کاری کرده
اندکه از طرف استادشان هوچیگر خطاب میشود دانشجویان بارها برای مشکلاتشان
با دانشگاه که بالاخره بعد از یک سال مشخص نشد که مسئول رسیدگی به مشکلات
در این موسسه کیست مراجعه نموده اندو بدون نتیجه بر میگشتند جناب آقای
مهندس جعفری من به نوبه خودم از شما بسیار ممنونم چون بی ریا ویک رنگ
هستید ولی از شما خواهش میکنم یک بار به جزوه تدریس شده خود مراجعه نماید
وبا سوالات امتحانی در درس تحلیل مقاومت ودینامیک خود برسی فرمائید حتی یک
نمونه از این سوالات در جزوه شما حل نشده وحتی در کتاب ونمونه سوالات
معرفی شده نیز وجود ندارد مهندس عزیز سطح علمی دانشجویان توسعه را نباید
با دانشگاه بوعلی ویا دانشگاهی که شما در ان درس خوانده اید مقاسیه نماید
وفقط اعتراض ما به خاطر سطح بالای امتحان بوده نه اختلال در نظم آقای
جعفری این قدر هم سخت گیر نباش چون با یک گل بهار نمیشه
ما زیاران چشم یاری داشتیم # خود غلط بود آن چه می پنداشتیم
نویسنده : یاسر عباسی ابی
مهندس جعفری از تمام زحمتها وتلاشهای دلسوزانه وبرادرانه شما ومهندس امیدی در امر تدریس دردانشگاه توسعه تشکر وقدردانی را دارم وبی احترامی عده ای محدود وکم را ناپسند شمرده واز مهندس امیدی انتظار دارم که بزرگواری کرده بار دیگر با بچه های عمرام-عمران واحد بردارند وهمچنین از مهندس عزیز اقای جعفری ممنون وسپاس گذارم که هرانچع در توان داشتند در درسهایه استاتیک و مقامت مصالح و دینامیک و تحلیل سازه در اختیار من گذاشتند امیدوارم که توفیق حضور در کلاس شما را در ترم های اینده داشته باشم _یاسر عباسی ابی دانشجویه کارشناسی عمران-عمران دانشگاه غیرانتفاعی توسعه
نویسنده : ؟
هر کس کلمه ای به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است.امام علی (ع)
استاد
ارجمند با سلام.با نهایت شرمساری این بار از حرکت زشت بچه های عمران
مینویسم .نمیدانم حتی اجازه این را دارم که از شما معذرت خواهی کنم یا نه.
استاد قبل از هر چیز مرا ببخشید که جملات و کلمه هایم در شان شما
نیست.بگذارید به حساب اینکه ادبیات من ضعیف است.روز سیزدهم را فراموش
نمیکنم جماعتی از دانشجویان به محضر استاد ارجمندی چون شما بی احترامی
کردند نمیدانم دلیل را از کجا باید جست.ولی اکنون آنچه که برای من اهمیت
دارد شما هستید من دوست ندارم نه شما ونه هیچ استاد دیگری ذهنیت بدی نسبت
به ما داشته باشید قبول دارم عده ای ازبچه ها به شما بی احترامی کردند این
را به حساب جوانیشان بگذارید و ما را ببخشید امیدوارم در باره تصمیمتان
تجدید نظر نکنید منتظر شنیدن این خبر خوش هستم که در ترم آینده من افتخار
شاگردی شما را دارم موفق باشیدمنتظر پاسختان هستم
و اما پاسخ من :
اول از دوستانی که اظهار لطف کردند کمال تشکر را دارم و پاسخ من به آنها فقط و فقط تشکر است و عمده پاسخ من به دوستی است که با عنوان ناشناس کامنت گذاشته است که فکر میکنم نظرات بخش قابل توجهی از دوستان دانشجو را هم بیان کرده است:
از نظر من کسی که با سر و صدا و داد و بیداد و جوسازی اقدام به وارونه سازی حقیقت میکند هوچیگر است از حرف خودم هم برنمیگردم. در هر سه امتحانی که از دانشجویان کارشناسی ناپیوسته گرفتم هیچ مورد غیراستانداردی نبود ولی دوستان شما با تحصن و تجمع و ... اقدام به جوسازی علیه من کردند و البته من چون همیشه وجدان خود را مخاطبم دارم و وقتی من طبق حساب منطقی که دارم دچار اشتباهی نشده ام به هیچوجه کوتاه نمی آیم و جز آنچه که درست است عمل نخواهم کرد دست آخر این است که از این دانشگاه بیرون انداخته میشوم. خدای من بزرگتر از آنست که بخواهم به خاطر لقمه ای نان پا روی تعهد خود بگذارم. تا به حال پا روی وجدانم نگذاشته ام و از این پس هم نخواهم گذاشت و تسلیم نمیشوم .
در امتحان دینامیک تمامی سوالات از نمونه سوالاتی بود که قبلاً معرفی شده بود که 8 نمره آن در سر کلاس حل شده بود و بقیه هم سعی شده بود که از بین نمونه های نسبتاً راحتتر سوالات انتخاب شود. یک صفحه A3 نیز خودم اجازه داده بودم سر امتحان آورده شود ؛ اما این به معنی مجوز فریبکاری و تقلب نیست. هدف اصلی از مجوز صفحه A3 آوردن فرمولهای و توضیحاتی است که هر کس به نسبت نیاز خود آنها را میتوانست بنویسد و به سر جلسه بیاورد و چون کنترلی بر روی نوع نوشته ها نبود منعی در مورد آنکه جواب سوالات هم آورده شود نبود ولی این به این معنا نیست که جوابهای ناقص هم نمره داده شود. من به عنوان استاد در موقع تصحیح برگه باید حس کنم که دانشجو مطلب را فراگرفته است وقتی که جوابهای سوالات به طور کامل و جامع نوشته میشود حتی اگر جوابها کاملاً تقلب هم باشد من نمره کامل را میدهم چون نمیتوانم اثبات کنم که جوابها از تقلب به دست آمده است. اما در مورد جوابهای ناقص چه ؟ وقتی که یک فرمول در حداقل ده برگه امتحانی اشتباه نوشته میشود و به طور کاملاً اتفاقی همان فرمول اشتباه به جواب درست می انجامد این نشانه چه چیزی است ؟ وقتی که سوالی که نیاز به شکل و دیاگرام و توضیحات دیگر دارد و چندین خط جواب دارد به یکباره در دو خط به جواب آخر اتفاقاً صحیح منجر میشود شما چه برداشتی خواهید داشت ؟ تازه در این موارد من تمام نمره را کم نکرده ام و بر حسب مورد بخشهایی از نمره سوال را به دانشجو داده ام. آیا انتظار گرفتن نمره قبولی از برگه های سرتاسر تقلب و دارای مشخصات فوق چیزی جز هوچیگری است ؟
در مورد درس مقاومت مصالح لطفاً بفرمایید کدام سوال با مفاهیمی خارج از جزوه حل میشد ؟ کدام سوال بود که حلی طولانی و بیش از چند خط داشت ؟ در چند سوال در زیر سوال من خودم راهنمایی حل سوال را نوشته بودم و برای بقیه هم سر جلسه امتحان حتی به صورت تک به تک روش حل و صفحه ای که در جزوه به مفاهیم آن اشاره شده است را نشان داده ام ؟ بر خلاف نظر شما چند سوال هم نمونه کاملاً مشابه و حل شده در جزوه داشت اما ظاهراً دوستان انتظار دارند که در یک امتحان جزوه باز همان سوالات جزوه حداکثر با تغییر جزیی در شکل و اعداد داده شود که با عرض شرمندگی من به هیچوجه امتحانی به این مشخصات تا به حال نگرفته و در آینده نیز نخواهم گرفت. هدف آن است که با خواندن مطالب جزوه و حل تمرینات جزوه و تمرینات اضافی دانشجو بتواند تمامی تمرینات از آن نوع که مفاهیم آن در درس توضیح داده شده است را حل کند و نه فقط مواردی را که شباهت عینی به تمرینات جزوه دارد.
همین وضعیت هم در مورد امتحان تحلیل سازه یک وجود داشت که چون وضعیت مشابه امتحان مقاومت است از توضیح دوباره شرایط خودداری میکنم.
خوشبختانه هم سوالات و هم جزوات تدریس شده ( جز بخشهایی از جزوه تحلیل سازه یک که آنهم در آینده نزدیک در وبلاگ قرار میدهم ) موجود است و هر فرد منصفی میتواند مشاهده و قضاوت کند.
نوشته اید که نباید شما را با فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی مقایسه کرد. دوست عزیز لطفاً ادله خود در این مورد را به صورت مستند بیان کنید. جز آن است که سرفصل دروس مشترک است ؟ اگر از لحاظ امکانات میگویید باید بگویم که این اختلاف در امکانات اگر هم باشد در بخش های دروس عملی قابل توجیه است. در دروس نظری من به جرات میتوانم بگویم که امکانات دانشگاه های سراسری و آزاد اگر یکسان هم نباشد اختلاف بسیار جزیی با هم دارند. این را با توجه به این موضوع میگویم که خود تجربه دو دانشگاه از بهترین دانشگاه های ایران یعنی شریف و پلی تکنیک را داشته ام و با شرایط چند دانشگاه دیگر از جمله بوعلی و سراسری ملایر هم کم و بیش آشنا هستم. همان درسی در دانشگاه شریف به ما میدادند در اینجا نیز به شما داده میشود با این تفاوت که در آنجا استاد مجبور نبود در هر مبحث برای فهم دانشجو چندین مثال حل کند و این کار را خود دانشجو مجبور بود انجام دهد. همان میز و صندلی و امکانات کلاسی که در دانشگاههای دولتی هست در اینجا هم هست. شاید تنها فرق اساسی در این باشد که در آنجا ارایه خدمات رایگان است و در اینجا به دلایلی که خودتان میدانید و کاملاً هم منطقی است به هزینه دانشجو انجام میشود. در اخر کار هم به جرات میتوانم بگویم که مدرک هر دو دانشگاه دارای یک حد ارزش است و اگر هم در برخی موارد فارغ التحصیلان دانشگاههای دولتی به مراتب بالاتری رسیده اند به دلیل تواناییهای بالاتر آنها هست و نه عنوان دانشگاه محل تحصیلشان . در برخی جاها مثل همدان هم که کار برعکس است و دوستان فارغ التحصیل دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی اساساً اجازه فعالیت به فارغ التحصیلان دانشگاههای سراسری را نمیدهند. در حال حاضر رییس بزرگترین تشکل صنفی مهندسان در استان همدان یک فارغ التحصیل از دانشگاه ازاد است و همین وضعیت در بخشهای دیگر و بازار کار استان وجود دارد و کمتر فارغ التحصیل دانشگاههای معتبر دولتی را میتوانید در سطح استان همدان بیابید که پست و کاری در خور داشته باشد. پس با این اوصاف چرا باید به شما به خاطر دانشجوی غیرانتفاعی بودن به چشم دیگری نگریسته شود ؟ تازه این نظر شماست و در واقع امر عملاً نسبت به شما چه من و چه بقیه اساتید ارفاقهای زیادی انجام میدهند ولی ظاهراً اشتهای دوستان در این زمینه بسیار بالاتر از آنی است که ما فکر میکنیم
به هر حال بنده به خاطر تعهدی که دارم نمیتوانم از اصول خود دست بکشم و تن به خواسته های غیر قابل توجیه دوستان بدهم. برای من راحتترین کار این است که نمره داده و همه دوستان را قبول کنم که با این کار هم دوستان راضی میشوند و هم غیرمستقیم مسئولین دانشگاه ( به هر حال رضایت دانشجو که هزینه دانشگاه را میپردازد بی ارتباط با رضایت دانشگاه نیست . هر چند که این مساله در زبان از طرف دانشگاه تکذیب شده و خواهد شد). مطمئن هم باشید که از نمره کم دادن به شما چیزی عاید من و دیگر اساتید نمیشود جز دردسرهای متعددی که نظیر آن را خودتان شاهد آن هستید.
با آرزوی موفقیت برای تمام شما دوستان
از این طریق از حرکت صورت گرفته در روز 13 تیر ناراحتی خودم رو اعلام می کنم و از بی احترامی صورت گرفته نسبت به شماعذرخواهی میکنم. بر کسی پوشیده نیست که جنابعالی از اساتید متعهد و ( البته مهمتر ) بااخلاق موسسه می باشید. مهندس عزیز در زمانه ای که بی اخلاقی بر تمامی عرصه های زندگی بشری سایه افکنده تمامی ما نیازمند اخلاق هستیم و امید آن داریم که این بار هم این خبط فرزندان خود را به بلندای اخلاق خود ببخشید. آقای مهندس البته در مورد مشکلی که با آقای مهندس امیدی به وجود آمد لازم است توضیحی بدهم. در جلسه ای که دانشجویان عمران برای بیان مشکلات خود با مدیر گروه محترم وجناب استاد اوحدی داشتند دانشجویان عمران-عمران و عمران-آب به اتفاق به کلمات استفاده شده توسط ایشان (مهندس امیدی )در کلاس درس که نه در شان مدرس محترم و نه در شان دانشجویان می باشد اعتراض داشتند که البته این اعتراض حق طبیعی دانشجویان بوده و البته اعتراض از راه قانونی نیز بود.ایشان با بی انصافی دانشجویان را دروغگو، دانشجونما و... لقب دادند.
به امید موفقیت همه اساتید و دانشجویان