وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

از بین نرم افزارهای تحت اکسل که قبلآ توسط اینجانب نوشته شده و در همین سایت تحت عنوان مجموعه برنامه های کاربردی تحت اکسل قابل دانلود است، یک مورد که مربوط به محاسبه تیرهای کامپوزیت با برشگیر و بدون پایه های موقت را مطابق ویرایش جدید مبحث دهم بازنویسی کرده ام که برای دانلود آن میتوانید از لینک زیر استفاده نمایید:

 لینک دانلود

لینک کمکی دانلود

در این زمینه به موارد زیر توجه شده است:
1- با توجه به آنکه در اکثریت موارد تیرهای کامپوزیت با برشگیر و بدون پایه های موقت اجرا میشوند در اینجا فقط این حالت بازنویسی شده است. همچنین با توجه به آنکه پلها توسط نرم افزار etabs به صورت کامپوزیت قابل محاسبه هستند و معمولآ تیرهای فرعی توسط مهندسان محاسب به صورت دستی محاسبه میشود، نرم افزار بیشتر در جهت محاسبه تیرهای فرعی برنامه ریزی شده است و از ایجاد پیچیدگی بیمورد در طراحی آن خودداری شده است. هر چند که پلهای با بار گسترده یکنواخت نیز با این نرم افزار قابل طراحی هستند.
2- سعی شده است در برنامه به صورت همزمان راهنمای برنامه نیز فعال باشد، به گونه ای که با focus در هر یک از خانه هایی که نیاز به اطلاعات ورودی دارد، راهنمای آن خانه نیز بلافاصله فعال میگردد.
3- سعی شده است در ورود اطلاعات حداقل موارد لازم در نظر گرفته شود و بقیه موارد توسط خود برنامه محاسبه شود.
4- سعی شده است به طور هوشمند از ورود اطالاعات غلط به برنامه خودداری شود و یا حداقل پس از ورود این اطلاعات یک پیغام خطا در خانه مجاور آن خانه نمایان گردد.
5- سعی شده است در اطلاعات ورودی کنترلهای آیین نامه ای نیز فعال گردد و در صورت عدم اقناع شرایط حداقلی آیین نامه ای با پیغام خطا به کاربر گوشزد داده شود.
6- بخش محاسبه و کنترل تغییر شکلهای تیر هم به برنامه اضافه شده است.
7- برای راحتی کاربران توضیحات به جای انگلیسی به فارسی تبدیل شده اند.
8- سعی شده است فرمت صفحه به گونه ای انتخاب شود که به راحتی بدون تنظیم اضافه قابل پرینت و یا کپی به فایل ورد باشد. اما با این وجود تنظیمات به گونه ای برنامه ریزی شده است که کاربر میتواند فرمت برنامه را به دلخواه خود تغییر دهد.

با وجود تمام موارد بالا محاسبات برنامه با محاسبات دستی برنامه هنوز کنترل نشده است. به همین جهت از دوستان خواهشمندم به ازای استفاده رایگان از نرم افزار آن را کنترل نموده و جهت اصلاح اشکالات به من ایمیل بزنند. در هر صورت برنامه اصلاح شده دوباره در همین بخش دوباره به صورت رایگان در اختیار دوستان قرار خواهد گرفت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۶/۰۹/۱۳
احمدرضا جعفری

نظرات  (۱)

۱۳ مهر ۹۱ ، ۱۶:۳۸ سهیل اکبری شاهسون
سلام مهندس
هیچکدام از لینک ها کار نمی کند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی