وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات
پروژه بتن : ساختمان 7 طبقه با دیوار برشی
طراح : مهندس میلاد شعبانیان
این پروژه توسط اینجانب کنترل شده است.
شامل فایل نقشه سازه و محاسبات ETABS و SAFE فاقد نقشه معماری و دفترچه محاسبات
سیستم سازه ای در هر دو جهت قاب خمشی و دیوارهای برشی با سطح شکلپذیری متوسط است.
پی از نوع نواری و سقف هم از نوع تیرچه بلوک میباشد.
طراحی سازه و پی بر اساس آیین نامه ACI-318-99 انجام پذیرفت است. ترسیم نقشه ها با کمک نرم افزار سازه 90 انجام شده است.
دانلود به حجم 4 مگابایت
و یا از این  پست در ایران سازه دانلود نمایید ( ویژه اعضای سایت)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۲۵
احمدرضا جعفری

نظرات  (۴۸)

سلام ، استاد ما در ایتبس وقتی check model رو زدیم این ایرادهارو از مدل سازیمون گرفته و من نمیدونم مفهومشون چیه ، میخواستم لطف کنید و این هارو بهم بگید ممنون
ROOF, B90 & B91 are too close.[-0.0046]. Check at (6.368 6.878 15.7)
ROOF, 49 & B90 are too close. Check at (6.368 6.878 15.7)
STORY4, B76 & B87 are overlapping each other. Overlap =1.67. Check at (0 9.77 12.5)
STORY4, F18 & B60 are parallel and too close.[0.0038]. Check at (5.084 8.1 12.5)
Warning: Check meshing, AtSTORY4 area F5 ( 12.72% Reduction)

پاسخ:
پاسخ: برخی از اجزایی که در بالا آدرس داده شده اند با هم تداخل دارند و یا نقاط انتهایی آنها کامل روی هم نیافتاده است . با توجه به مختصات ارایه شده در بالا به نقاط مورد نظر بروید و مساله را بررسی کنید
با سلام و خسته نباشید.
استادببخشید مدل کردن دیوار حائل تو ایتبس چه جوریه؟ ایا میشه مثل دیوار برشی مدل کرد؟ و بعد طراحیش کنیم. باتشکر

پاسخ:
پاسخ: پاسخ:1- باید المان را شل فرض کنید، 2- علاوه بر عرض در ارتفاع هم آن را مش بندی کنید 3- در هر طبقه المانهای موجود در ارتفاع را به اسامی مختلف به عنوان pier تعریف کنید. البته با این اوصاف آرماتورهای گزارش شده در ایتبز دقیقاً مشابه دیوار حائل نخواهد بود. دیوار حایل آرماتورهای یک سمتش از سمت دیگرش بیشتر است ولی در ایتبز آرماتورهای دو وجه مساوی فرض میشود که این مساله ایجاد خطا میکند فکر میکنم ایتبز در این زمینه دست بالا طراحی کند
سلام .استاد توی چک مدل نرم افزار از مدل راه پله ایراد گرفته ، برای کشیدن تیرراه پله ( که به ستون متصل نمیشود ) روش خاصی وجود داره یا به همان روشی که تیرهای اصلی متصل به ستون رو میکشیم این رو هم باید بکشیم ؟ ممنون

پاسخ:
پاسخ: در جزوه راهنما توضیحاتی داده ام. نگاه کنید.

بازم سلام
ضمناً در فایل دوم که 25 درصد نیروی زلزله رو اعمال کرده چرا دیوار برشی را کامل حذف نموده؟
به نظر من باید سختی دیوار برشی را برابر با مقدار ناچیزی قرار میداد اما خود دیوار برشی را حذف نمیکرد زیرا با حذف آن وزن ساختمان به میزان قابل ملاحظه ای کم می شود و نیروی زلزله چیزی کمتر از 25 درصد مقدار واقعی می شود.
آقای مهندس من یه سوال دیگه هم دارم ممنون میشم جواب بدید. من کتاب شما رو که در مورد طراحی ساز های فولادی به روش LRFD هست رو خریدم در اون کتاب یک مثال رو در نظر گرفتید و در ایتبس مدل کرده و بروش تنش مجاز و حدی طراحی نمودید از نظر من پلان اون مثال از حیث منظم بودن، نامنظم میباشد اما اون رو شما منظم قلمداد کردید به نظر شما من اشتباه کردم یا شما؟ (اون سازه مقدار پیش آمدگی و تورفتگی قابل توجهی داره که مجموع آن ها در هر جهت بیش از 25 درصد است)
در هر حال ممنون میشم نظرتون رو بدید.
پاسخ:
پاسخ: اول در مورد سوال قبلی که خصوصی پرسیدید استفاده از تبصره 1 بند 6-7-1-9-4 اعمال این بند اختیاری است و معمولاً برای تحلیل دستی استفاده میشود و نیازی به اعمال آن در تحلیل کامپیوتری نیست. در مورد فایل 25 درصد حق با شماست. این مورد را فراموش کرده بودم که کنترل کنم. در مورد مثالی که از کتاب ذکر کردید اگر منظورتان مثال بخش پنجم است که اصلاً پیش آمدگی یا فرورفتگی در آن وجود ندارد.
سلام استاد آن هستید ی سوال مهمی دارم ازتون

پاسخ:
پاسخ: نه نیستم آفم
سلام استاد

من و جمعی از دوستان می خواهیم چند پک کامل درباره دروس مختلف جمع کنیم که در آن : کتاب های مفید ، جزوات آموزشی ، نرم
افزارهای تخصصی هر رشته ، حل المسائل ها ، هند بوک ها و ....

حالا از شما تقاضا داریم که به ما بپیوندید و هر چه که دارید برایمان ارسال کنید

بخصوص جزوات آموزشی اساتید به نام دانشگاه ها

این بسته ها شامل رشته های : مهندسی برق ، مکانیک ، کامپیوتر ، صنایع ، شیمی ، نفت ، حسابداری ، مواد ، پزشکی ، مدیریت ، معماری و عمران

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید
mm3011mm@gmail.com

eliasnabavi@yahoo.com
http://pandasoft.mihanblog.com/
www.panda-soft.com
09378150102
سلام استاد جان
ی پروژه بهم دادن که نقشه معماری وسازه شو بهشون بدم قراره روستا انجام بدن وهیچ گ.نه محاسباتی ازم نمیخان فقط نقشه میخان که اجرا کنن
ساختمان 3 طبقه س که طبقه همکف تجاری و طبقه اول مسکونی 1 واحده طبقه دوم مسکونی 2 واحده
ساختمان 2 راه پله کنار هم داره یکی واسه طبقه اول ویکی هم واسه طبقه دوم
مساحت ساخت 225 مترمربعس
استاد جان سوال من از شما اینه که چه سایز ستونی استفاده کنم با تیر؟
ابعاد پی رو چند در نظر بگیریم؟
اگه میشه دست بالا بگید بهتره
ستونهاوتیرهارو هم ای پی ای بگید
استاد جان فرداصبح باید کامل تحویل بدم اگه راهنمایی فرمایید ممنون میشم
پاسخ:
پاسخ: والله من با اینگونه محاسبات کیلویی مخالفم. شما هم نباید چنین کاری را قبول میکردید. اینگونه شده که توی هر زلزله این همه خسارت مالی و جانی میبینیم. ساختمان روستا و شهر ندارد همانقدر که جان شهرنشینان ارزشمند است روستاییان هم محترم است. محاسبات باید درست و دقیق انجام شود چنین کاری برای محاسبات حداقل بین 5 تا 7 روز وقت میخواهد و نه اینکه یک شبه نقشه بخواهند.
سلام استاد
ببخشید خاستم بدونم یادگیری اتوکد برای یه فارغ التحصیل عمران ضرورییه؟
یااگه سیف وایتبز بلد باشه کافیه؟
استادراستش ما هیچ جایی تودرسامون به کار باکد برنخوردیم.براهمین پیگیر یادگیریش هم نشدیم.

پاسخ:
پاسخ: یادگیری نرم افزار اتوکد برای مهندسان عمران حداقل در حد مقدماتی یک نکته مثبت برای مهندسان عمران است و مطمئاً برای شما دارای کارآیی است
سلام استاد
میخواهم تگیه گاها و رسم کنم. ولی زیر منوهای Assign برنامه ETABS غیر فعال است چرا؟

پاسخ:
پاسخ: یا برنامه را ران کرده اید که در نتیجه برخی از منوهای آن قفل شده است و یا کرک برنامه مشکل دارد و باعث شده منوها قفل شود.
استاد یک بار دیگه برنامه رو نصب کردم مشکل حل نشد! برنامه ارجینال است نسخه 9.6 فکر نکنم مربوط به کرک باشد. استاد چطور درست می شود؟

پاسخ:
پاسخ: از ورژن 9.7.4 استفاده کنید و برای کرک هم از کرک مشترکی برای نرم افزارهای csi موجود است استفاده کنید. کرک در ایران سازه موجود است

با سلام
از آنجاکه ساختمان مورد نظر قاب خمشی با ضوابط شکل پذیری متوسط است دیوار برشی های مورد استفاده در آن حدودآ 80 تا 100 سانتیمتر در طرفینف اجزای مرزی دارند، به همین دلیل نمی توان ضخامت این ناحیه از دیوار را کمتر از 30 سانت (بر اساس مبحث نهم، توجه به بندهای 9-20-3-3-1 و 9-20-4-3-1-1) در نظر گرفت، اجرای دیواربرشی با ضخامتهای مختلف در عرض مشکل بوده لذا در این قابها در اکثر موارد ضخامت دیواربرشی را نباید کمتر از 30 سانت در نظر گرفت. در این پروژه ضخامت یک دیوار 20 سانت در نظر گرفته شده است که به نظر من باید ضخامت آن زیاد شود، نظر شما چیست؟
پاسخ:
پاسخ: نظر شما در مورد بحث اجزای مرزی درست است. چند روز پیش متوجه شدم و به آقای مهندس شعبانیان جهت اصلاح یادآوری کردم. البته لزوماً ضخامت کل دیوار را 30 سانتیمتر نمیکنیم. بلکه ستون مرزی را بزرگتر میکنیم به این ترتیب طول اجزای مرزی هم کاهش می یابد. ترجیحاً از ستون مستطیلی به جای مربعی استفاده میکنیم
سلام استاد شما داستان و خبر ساخت مقبره الشهدا درشهرک شهید محلاتی شنیدید؟همون ابر سازه گنبدی !!!!!!!!

پاسخ:
پاسخ: خیر
سلام
استاد من فایل اشکلات اجرایی از ایران سازه دانلود کردم ولی فونت و نگارشش بهم خورد است.چطور درستش کنم؟

پاسخ:
پاسخ: متن فایل را از فروم کپی کرده ام و به این دلیل فرمت ان درست نیست راه حل رفع اشکال را بلد نیستم
سلام
استاد خیز منفی در تیرچه یعنی چی؟
علت بوجودامدنش چیه؟
ممنون

پاسخ:
پاسخ: یعنی قبل از بتن ریزی یک مقدار آن را به وسیله شمعک زیرش رو به بالا هل میدهند بعد از بتن ریزی و اعمال بارهای مرده این خیز به جای اولش برمیگردد و عملاً سقف دچار انحنا رو به پایین نمیشود
با سلام و احترام
استاد میخواستم شروع کنم به تحلیل وقتی check model رو زدم این پیغام ها رو داد چه طوری اصلاح کنم؟
PARKING, L25 & L34 are overlapping each other. Overlap =2.4. Check at (0 7.8 2.7)
PARKING, L26 & L34 are overlapping each other. Overlap =4.9. Check at (0 7.8 2.7)
PARKING, F18 & L37 are parallel and too close.[0.0022]. Check at (10.12 7.902 2.7)
PARKING, F18 & L38 are too close.[-0.0019]. Check at (11.666 7.902 2.7)
PARKING, F18 & L37 are too close.[-0.0022]. Check at (11.666 7.902 2.7)
PARKING, F18 & L38 are parallel and too close.[0.0019]. Check at (11.666 7.902 2.7)
PARKING, F18 & L38 are too close.[-0.0019]. Check at (11.666 10.1 2.7)
PARKING, F18 & L37 are too close.[-0.0022]. Check at (10.12 7.902 2.7)
PARKING, F19 & L38 are too close.[0.0019]. Check at (11.666 7.9 2.7)
PARKING, F19 & L38 are too close.[0.0019]. Check at (11.666 10.1 2.7)
PARKING, F19 & L38 are parallel and too close.[0.0019]. Check at (11.666 10.1 2.7)
PARKING, 59 & 65 are too close. Check at (10.12 7.9 2.7)
PARKING, 66 & 68 are too close. Check at (11.666 7.902 2.7)
PARKING, 66 & L37 are too close. Check at (11.666 7.902 2.7)
PARKING, 66 & L38 are too close. Check at (11.666 7.902 2.7)
PARKING, 67 & L38 are too close. Check at (11.666 10.1 2.7)
PARKING, 68 & L38 are too close. Check at (11.666 7.9 2.7)
PARKING, F18 & F19 are too close. Check at (10.12 7.902 2.7)
BASE, L34 & L25 are overlapping each other. Overlap =2.4. Check at (0 7.8 0)
Check Selected Objects.
Warning: Line load L34 from (0 10.2) to (0 7.8) At STORY6 is not transferred.
Warning: Line load transfer, Check STORY6, L34. Total loss = 684 Kgf. For load case DEAD.
Warning: Line load L31 from (12.72 10.2) to (12.72 10.1) At STORY6 is not transferred.
Warning: Line load L31 from (12.72 7.9) to (12.72 7.8) At STORY6 is not transferred.
Warning: Line load transfer, Check STORY6, L31. Total loss = 57 Kgf. For load case DEAD.
سلام
استادنرم افزار سازه 90 چرا هیچ جا فروشی ندارن؟
شما دارید بذارید واسه دانلود؟

پاسخ:
پاسخ: باید از سایت خود آن خریداری کنید. نرم افزار دارای کپی رایت است و برای دانلود وجود ندارد. قیمت آن هم بالاست
پاسخ به کامنت پروژه:
به آدرسهای داده شده در بالا در مدلتان بروید اشکالات مختلفی مدل شما دارد مثلاً برخی ها با هم اورلب دارند یا نقاط انتهایی آنها روی هم نیفتاده است یا احتمالاً روی قسمتی که داکت است بارگذاری کرده اید.
استاد قیمتش بالاس یعنی چقدری میشه؟

پاسخ:
پاسخ: از سایتشان نگاه کنید قیمت دقیق ندارم ولی فکر میکنم بالای سه میلیون تومان باشد.
سلام آقای مهندس خسته نباشید
سوالی داشتم ممنون میشم راهنمایی کنید
اگر بخواهیم یک ستون بتنی معمولی را انعطاف پذیر کنیم در اجرا (با مصالح ساده مورد استفاده کنونی) چه راهکاری رو پیشنهاد میکنید؟ ممنون

پاسخ:
پاسخ: یعنی چی انعطاف پذیر کنیم ؟ متوجه نمیشوم. اگر منظور شما بحث شکلپذیری در برابر زلزله است که ضوابط آن در مبحث نهم هست.
سلام استاد.
تو پروژه فولاد من پله ها 3 طرفه هستن. لطفا درباره بارگذاری این نوع پله در etabs منو راهنمایی بفرمایید. ممنون.

پاسخ:
پاسخ: در جزوه راهنما به طور کلی در مورد ترسیم و بارگذاری پله ها توضیح داده ام. شما باید تصویر تیرهای شمشیری و تیرهای باربر پله را ترسیم کنید و روی آن سقف معرفی کنید و بار گسترده به آن اختصاص دهید توزیع نیرو توسط خود نرم افزار انجام میشود
منظور این که رفتار آن در برابر بارهای وارده انعطاف بیشتری داشته باشد

پاسخ:
پاسخ: هنوز منظور شما را متوجه نشده ام. در هر صورت هم فکر نکنم جوابی برای این سوال شما داشته باشم.
سلام .استادببخشید توی ایران سازه اموزش اتوکد مقدماتی دارید واسه دانلود>؟
استاداگه وقت بزارم خودم یادمیگیریم یا باید کلاس برم حتما.
تابه حال کار نکردم.
اخه کلاسا خیلی گرونه.100تومنه توشهرما.

پاسخ:
پاسخ: فکر کنم باشد. بستگی به خودتان دارد.

سلام مجدد.
استاد منظور شما اینه که کل واسه کل اتاق پله یه سقف تعریف کنم (diaphragm کنم) بعد بار مرده پله که در جهت گرانش هست و بار زنده 350 گسترده رو وارد کنم. کاری هم به2و 3 یا 4 طرفه بودن پله هم نداشته باشم.
درست متوجه شدم؟؟؟؟؟
استاد این موضوع خواب رو از من گرفته):

پاسخ:
پاسخ: بله. البته باید تصویر تیرها را ترسیم کنید

بازم سلام.
استاد من جواب سوال قبلیمو گرفتم.همونطور که فرمودید بارگذاری کردم. اما الان یه مشکل جدید دارم،تو پلان معماری فقط در سه گوشه اتاق پله ستون دارم،چطور باید بارگذاری کنم؟

پاسخ:
پاسخ: حداقل باید 4 ستون در 4 گوشه داشته باشید
سلام.
استاد معماری اجازه نمیده. میتونم فایل کد رو به ایمیلتون بفرستم؟

پاسخ:
پاسخ: متاسفانه فرصت نمیکنم. به جای قرار دادن ستون میتوانید یک پل از یکی از سه ستونی که گفتید تا نزدیکترین ستون بزنید و تیرهای راه پله را در جایی که نمیتواند به ستون متصل شود به آن پل اتصال بدهید و این پل کار ستون را برای شما انجام میدهد
سلام استاد.
پروژه من ساختمان سه طبقه فولادیه،با اینکه همه بادبند هاx هستن ولی 2unp80 جواب نمیده حتی در طبقه سوم. به نظر شما ایراد کار از کجاست؟ضریب c رو زیاد ندادم(0.125)؟؟؟؟؟
rho ، omega factor یا DL multiplier چطور؟؟؟؟

پاسخ:
پاسخ: بستگی به خیلی مسایل دارد باید جزییات طراحی را نگاه کنید لزوماً مقطع فوق مقطع قوی ای نیست و مساله ذکر شده لزوماً چیز عجیب و غیرمعمولی نیست
سلام استاد
در تنظیمات قبل ازطراحی دیوار برشی روش Simplified T and C و Uniform Reinforcing هست ولی روش General Reinforcing در زیرمنوی قسمت Pier Section Type نیست. میشه لطف بفرمایید راهنمایی کنید...

پاسخ:
پاسخ: قبل از آن باید از منوی Design مقاطع را برای این روش معرفی کنید.
سلام
ببخشید استاد بعد ازتحلیل سازه انتخاب آیین نامه و ترکیبات بارگذاری میخوام شروع به طراحی اسکلت کنم ولی منوی مربوطه (Design/Check Of Structure) غیرفعاله! چرا؟
پاسخ:
پاسخ: شاید تحلیل سازه شما مشکل داشته و به پایان نرسیده است و به همین جهت امکان انجام طراحی نیست
سلام
ببخشید استاد زیادمزاحمتون میشم! وقتی check model رو میزنم هیچ پیام خطایی دیده نمیشه ولی وقتی سازه ام رو میخوام تحلیل کنم عملیات به پایان نمیرسه ارور میزنه! نمیدونم چرا.

پاسخ:
پاسخ: این دو تناقضی با هم ندارند. در قسمت check model تنها برخی خطاهای فاحش دیده میشود و به جزییات توجهی نمیشود. باید ببینید که هنگام آنالیز چه پیغامی داده میشود و بر اساس آن به رفع ایراد مدل خود بپردازید
خسته نباشید آقای مهندس خبر ندارید کنکور آزاد چندمه؟

پاسخ:
پاسخ: تشکر نه متاسفانه.
استاد پیغام unable to complete opertion 'RunAnalysis رو میده. دلیلش چی میتونه باشه؟

پاسخ:
پاسخ: برخی مواقع چنین پیغامی داده میشود. باید از منوی file/Last analysis run log بررسی کنید که چه پیغام خطایی داده شده است. برخی مواقع با ایمپورت فایل با پسوند $et چنین خطاهایی رفع میشود.

سلام استاد.
تو پروژه فولادم سقف ها کامپوزیت هستن.تو ایتبس هم ایکن create secondary beams هم رو شنه ولی وقتی روی پانل ها کلیک میکنم تیر فرعی نمیندازه. فاصله تیرهارو هم 90 س م دادم.
دلیلش چیه؟؟

پاسخ:
پاسخ: شاید در آن پانل گرید لاین مزاحم دارید که احتمالاً فاصله آن با گرید لاینهای مجاور کمتر از 90 سانتیمتر است به همین دلیل باعث عدم ایجاد تیرهای فرعی شده است. در اینگونه موارد تیرهای فرعی را با replicate ایجاد نمایید
۱۰ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۷:۲۹ تا آخر عمر دانشجوتم استاد
سلام دکترجان
استاد قبل هرچی پسوند مهندس واسه شما خیلی کمه دکترش کنید تو مشخصات خودتون
استاد جان ی سوال واسه آزمون نظام چه نظارتش چه طراحیش(محاسبات) چند تا منبع معتبر معرفی می کنید استاد سوالاش نامردانه سخته
وکلاچکار کنم که ی ضرب قبول بشم

پاسخ:
پاسخ: من دکتر نیستم به همین جهت عنوانی که قرار داده ام صحیح است. برای آزمون نظام بهترین منبع ، همان منابع معرفی شده توسط نظام یعنی عمدتاً مقررات ملی و البته سوالات سالهای قبل است. البته شنیده ام که کتابهای سری عمران هم برای آزمون نظام بد نیست البته خودم ندیده ام.

سلام استاد.
در یکی از پانلها تیر ها به صورت مورب قرار گرفتن (فرض کنید مثل ذوزنقه) موقع رسم تیر فرعی پانل ها،parallel to Y رو میزنم ولی تیر ها رو موازی اعضای مورب پانل میندازه ولی من میخوام دقیقادر جهت محور Y باشن. چه کار کنم؟؟؟

پاسخ:
پاسخ: دقیقاً همان کاری که ذکر کردید را باید انجام دهید اینکه چرا موازی y نمیشود. شاید جایی دچار اشتباه شده اید.
سلام استاد
ببخشید زیرمنوهای steel joist Design غیرفعاله! چرا؟

پاسخ:
پاسخ: دلیلی برای فعال بودن ندارند. این قسمت به کار طراحی ما در ایران نمی آید. در صورتی که بخواهیم از آن استفاده کنیم باید مقاطع خاص این روش را ابتدا بسازیم و به اعضا اختصاص بدهیم.
سلام استاد وقت بخیر
استاد نرم افزار سیف،انتهای تحلیل پی این پیغام رو میده:
error during uplift iterations.result do not account for uplift
دقیقا از چی داره ایراد میگیره؟؟؟ چکار باید کرد؟؟؟؟
پاسخ:
پاسخ: دقیقاً نمیدانم خطا از کجاست ولی احتمالاً مربوط به سیف 12 باشد. به هر حال فرآیند حذف کشش در زیر پی انجام نشده است. شاید ضخامت پی را کم داده اید و یا عرض پی را کم داده اید
سلام دوباره.
استاد یادم رفت بگم از مدل ایتبس export واسه سیف 8 میگیرم ولی سیفی که نصب کردم 8.1.0 .موقع importکردن هم این پیغام رو میده:
version 8.0.0 file imported in to version 8.1.0
data for new options will be sent to default values.
please check your model.
درضمن بار ها هم منتقل نشدن.منظورش چیه؟؟
یعنی خودم بار ستون ها رو وارد کنم؟؟

پاسخ:
پاسخ: پیغام داده شده مهم نیست فقط کنترل کنید اگر بارها منتقل نشده اند احتمالاً ایتبز شما ورژن 9.6 است. از آخرین ورژن یعنی 9.7.4 استفاده کنید

۱۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۵:۰۴ عمران ناپیوسته 90
سلام آقای مهندس
شما شناختی بر آقای مهندس امیر حمیدی که قراره از طرف سازمان فنی حرفه ای بیاد و تو دانشگاه دوره های ایتبس و بهسازی ساختمانها در برابر زلزله رو تدریس کنه دارید؟
اینم آدرس وبلاگشه: amir-hamidi.ir

پاسخ:
پاسخ: نه متاسفانه. البته اسمشان را چند روز پیش از یکی از دانشجویان به عنوان مدرس فنی حرفه ای شنیده بودم ولی آشنایی با ایشان ندارم. البته خودشان رزومه شان را در آدرس زیر قرار داده اند :
http://s3.picofile.com/file/7390672468/%D8%B1%D8%B2%D9%88%D9%85%D9%87.pdf.html
سلام
استاد منوی انتخاب ترکیبات بارطراحی (select Design combo) غیرفعاله?
ترکیبات بارم رو طبق آیین نامه ASIC-ASD89 وارد کردم.

پاسخ:
پاسخ: از ترکیب بارهای پیش فرض استفاده نکنید. از ترکیب بارهایی که در جزوه نوشته ام استفاده کنید. اینکه چرا غیرفعال است شاید به این دلیل باشد که مقاطعی که به اعضا اختصاص داده اید غیر فولادی است و یا از منوی design/overwrite frame design procedure تغییراتی داده اید که باعث شده است که طراحی را از نوع فلزی تشخیص ندهد
استاد اشتباهمون رو فهمیدیم کجاست. دستتون دردنکنه به جواب رسیدیم
سلام
استاد پروژه من 6طبقه فولادی بادبند برون محور دردوجهت باسقف کامپوزیت.
آیین مامه رو ASIC-ASD89 درنظرگرفتم.
استاد وقتی طراحی می کنم هیچ مقطعی جوب نمیده! یعنی نسبت تنش هام عددخیلی بزرگی میاد!چند باربه عقب برگشتم و سازه ام رو چک کردم ولی درست نشد.
اتصال تمامی تیرها باید مفصلی انتخاب شود؟ یعنی قسمت Frame/Line Frame Releases Assign پنج تیک شرایط زده شود؟
و در قسمت اختصاص نواحی صلب انتهایی ضریب رو 0.5 ویرایش کردم.
استاد مشکلم نمیدونم کجاست لطفا راهنماییم کنید؟

پاسخ:
پاسخ: فکر میکنم یا تنشهای مجاز را دستکاری کرده اید و یا اینکه بارها را به اشتباه با واحدهای اشتباه معرفی کرده اید و یا مشخصات فولاد را با واحد اشتباه وارد کرده اید. اینها را کنترل کنید به احتمال زیاد مشکل یکی از موارد بالاست
سلام استاد.
استاد وقتی برش پانچ رو میخوام کنترل کنم پای بعضی ستون ها رو N/C میزنه عرض و ضخامت پی رو هم زیاد کردم درست نشد.حتی با زیاد کردن ضخامت تعدادN/Cها بیشتر شد.
ضخامت رو 0.5 م دادم بعضی هاشون جواب دادن ولی نسبت تنشها 2 شد.
حتی مقاومت بتن رو هم زیاد کردم ولی فایده نداشت.
چکار کنم؟؟؟

پاسخ:
پاسخ: در جزوه راهنما دراین مورد توضیح داده ام. در کل سیف در محاسبات پانچ قوی نیست و از این موارد در آن زیاد دیده میشود. اضافه کردن ضخامت مشکل را حادتر میکند. شما باید عرض پی را آنقدر زیاد کنید که محیط بحرانی پانچ به صورت کامل در داخل پی قرار گیرد. برای اینکه مجبور نشوید کل عرض نوارها را زیاد کنید از افزایش موضعی عرض به صورت پخی استفاده کنید. در جزوه در این مورد توضیح داده ام.

استاد چرا امروز فولاد2 تشکیل نشد؟
ما برنامه ریزی کرده بودیم که دیگه 26 م نیایم دانشگاه و با این وقت کمی که برای امتحانا بهمون داده شده بشینیم و کمی درس بخونیم
خدا وکیلی امتحان رو نسبت به ترم های قبل یکم راحت تر بگیرید استاد
ما که تو این روزا هیچ وقتی برای درس خوندن ندارم.
همه روزه از صبح تا شب کلاسیم. شب هم عینهو جنازه میگیریم میخوابیم
همه اساتید کلاس جبرانی گذاشتن
لااقل شما که با تجربه هستید و همیشه طرف دانشجو ها تون بوده اید. ما رو درک کنید و زیادی سخت نگیرید . و این ترم رو برابر با ترم های قبل نباشید
پاسخ:
پاسخ: به خاطر مراسم دکتر اقبالی مجبور شدم کلاس را تعطیل کنم. در عوض هفته آینده روز جمعه ساعت 8:30-11 کلاس جبرانی گذاشتم. به همین جهت مشکلی برای شما پیش نمی آید. امتحان را به طور عادی برگزار میکنم. هر چند قبول دارم که کار شما با این شیوه برنامه ریزی سخت شده است ولی به هر حال باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کرد. به هر حال باید تلاش بیشتری داشته باشید تا بتوانید از این وضعیت خاص عبور کنید.
سلام استاد
جهت طراحی اتصال تیر به ستون با نبشی نشیمن واکنش تکیه گاهی رو از کجا بدست بیاریم؟

پاسخ:
پاسخ: تحت ترکیب بار مرده و زنده مقدار نیروی برشی تیرها را خروجی بگیرید. ماکسیمم برش را انتخاب کنید این واکنش همان نیرویی است که باید اتصال برای آن طراحی شود.
سلام استاد.
موقع ترسیم تیر ها تو ایتبس property رو pined بزنیم، با اینکه continues بزنیم ولی تو assign تیک no release رو برداریم و فقط ممان ها رو ازاد کنیم چه فرقی داره؟
در ضمن من موقع ترسیم pined رو انتخاب کردم ولی بعد از تحلیل واسه دو سر تیر ها ممان منفی نشون میداد!!!!!! میشه؟؟؟

پاسخ:
پاسخ: اگر علاوه بر ممانها توی یکی از دو انتها پیچش هم آزاد کنید فرقی نخواهد داشت. ممانی که نمایش میدهد به دلیل گیرداری انتهایی موجود به دلیل تداخل بخشی از طول تیر با ستون است ( نصف بعد ستون در انتها طول گیرداری تیر است که در آن لنگر اندکی ایجاد میشود)
سلام استاد.
من دقیقا قضیه ممان منفی رو نفهمیدم.
در هرحال اگر سقف کامپوزیت داریم باید آرماتور هارو واسه این ممان منفی طراحی کنیم؟ یعنی این ممان در عمل هم به وجود میاد یا فقط به خاطر فرضیات طراحی نرم افزاره؟ تو پروژه من ممان منفی 2.6 تن متر بود .

پاسخ:
پاسخ: در سقف کامپوزیت در صورت وجود ممان منفی هچون دال تحت کشش می افتد و در کشش بتن مقاومت لازم را ندارد از اثر وجود دال صرفنظر میکنیم و تنها بر روی تیر فولادی تکیه میکنیم و طراحی مشابه تیرهای عادی خواهد بود

با سلام و خسته نباشید.
استاد ببخشید در مورد طراحی دستی ستون بتنی در قاب خمشی برای بدست اوردن لنگر ناشی از زلزله از روش پرتال استفاده کرده ام(ایا درسته؟).اما برای لنگر بار مرده وزنده ستون بتنی از چه روشی استفاده می کنند؟
ممنون از پاسختون.

پاسخ:
پاسخ: دقیق اطلاع ندارم ولی فکر میکنم از روش یک دهم دهانه استفاده میکنند. اگر هم سقف دال باشد که از روشهای تقریبی توضیح داده شده در بخش دالها در درس بتن دو میشود استفاده کرد. فکر میکنم یک سری روش تقریبی هم برای تیرهای بتنی تحت بارهای ثقلی وجود دارد که در درس بتن دو توضیح داده میشود. این روشها فکر میکنم نسبت به روش یک دهم دهانه قابل اعتناتر باشند.
با سلام خدمت شما
استاد این ابعادی که برای ستون ها داده شده اجرایی هست؟
36 48 54؟؟ !!!

پاسخ:
پاسخ: ابعادی که شما میگویید خیر اجرایی نیست ولی تا آنجا که خاطرم هست توی این پروژه چنین ابعادی موجود نیست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی