وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات
با سلام به مخاطبان عزیز این وبلاگ

نزدیک به 7 سال است که این وبلاگ بر روی سرویسهای سیستم بلاگفا منتشر میشود. به پیشنهاد یکی از مخاطبان وبلاگ ، مطالب را به صورت موقت به یک سیستم وبلاگدهی دیگر منتقل کرده ام. هم اکنون مطالب این وبلاگ از طریق این آدرس نیز قابل مشاهده است. البته هنوز این انتقال کامل نشده است و برخی از جزییات لازم است که این انتقال کامل گردد. میخواستم قبل از این انتقال نظرات دوستان را در این زمینه بدانم. هنوز برای این انتقال به جمع بندی مناسبی نرسیده ام. اگر بر اساس نظرات دوستان به این نتیجه برسم که این انتقال مناسب نیست، مطالب را همچنان بر روی همین وبلاگ ارسال  خواهم کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۹
احمدرضا جعفری

نظرات  (۳۰)

سلام استاد.خیلی بهتره وبلاگ جدیدتون.مبارک باشه.تنوع خیلی خوبیه
be nazare manam jalebe webe jadideton.faqat age mishe vase inke gomrah nashim in webo be un webe jadid link bedin.yani kesi age varede in web shod automatic bere to webe jadideton
استاد جعفری من از بخش جزوات سایتتون جزوه تحلیل سازه1 رو دانلود کردم.تو بخش اول جزوه(معینی نامعینی) منظور از مجهول(واکنش)رو قشنگ متوجه میشم ولی نمیفهمم منظور از معادله چیه!؟

پاسخ:
پاسخ: معادله یکی مثلاً معادلات تعادل است و یکی دیگر معادلات شرطی که به خاطر برخی شرایط خاص در سازه مثل مفصلهای داخلی ایجاد میشود.مثلاً باید مجموع واکنشهای افقی سازه صفر شود یا در یک مفصل داخلی باید از هر یک از دو سمت مفصل مجموع لنگرها حول آن نقطه صفر شود. برای اینکه یک سازه معین باشد تعداد معادلات با تعداد مجهولات باید یکسان باشد.

سلام.نظرات وبلاگ رو مطالعه میکردم یه جایی فرموده بودین"در بعضی از دروس کسب نمره قبولی،نمره قابل قبولی به حساب می آید"اگه ممکنه بفرمایید که تو دوران کارشناسی از چه دروسی 10 تا 12 گرفتین؟اصلا درس افتاده داشتید تو دوره کارشناسی؟بعد اینکه خیلی برام مهمه بدونم از نظر شما که یه استادید،چه دروسی کسب نمره قبولی از اونها بنظر استاد مطلوب میاد؟(دوره کارشناسی).منتظر پاسختون هستم

پاسخ:
پاسخ: اکثر دروس محاسباتی این وضعیت را دارند. مثل دروس استاتیک مقاومت مصالح تحلیل سازه فولاد ، بتن و مکانیک سیالات. نمرات بین 10 تا 12هم قاعدتاً داشته ام ولی چه درسی بوده یادم نیست. سه درس دینامیک، تحلیل سازه 2 و معادلات دیفرانسیل را در دوره کارشناسی برای بار اول افتادم که خوشبختانه برای بار دوم با برنامه ریزی مناسب و جبران ضعفها ، هر سه درس را با نمراتی خوب پاس کردم.
با عرض ادب خدمت آقای مهندس جعفری،ممنون که پیشنهاد بنده رو مورد لطف خودتون قرار دادین و عملی کردین،هر چند خودتون استادید ولی صرفا بجهت کمک به شما در صورتی که تصمیمتون برای مهاجرت دائمی به وبلاگ جدیدتون قطعی شد،کد HTML مخصوص حضرتعالی نوشتم،فقط کافیه کد زیر رو در بخش ویراش قالب وبلاگ فعلی بلاگفا قرار بدین(کل محتوا رو حذف کنید و این کد رو جایگزین کنید).بعد از اون هر بازدید کننده ای که به آدرس فعلی مراجعه کنه بصورت خودکار به وبلاگ جدیدتون هدایت خواهد شد.زمان انتظار انتقال رو هم 5 ثانیه در نظر گرفتم که قابلیت تنظیم به کمتر یا بیشتر داره.کد خدمت شما:















وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری







برای ورود به وبلاگ جدید اینجا را کلیک کنید






صفحه پس از 5 ثانیه بصورت خودکار وارد وبسایت جدید خواهد شد



<br />var URL= "http://jafarii.blog.ir/"<br />var speed = 5000<br /><br /><br />function reload() {<br />location = URL<br />}<br /><br />setTimeout("reload()", speed);<br />



<br />setTimeout(function () {<br /> GetMihanBlogShowAds();<br /> }, 1000);<br />

<br /> <br /> var _gaq = _gaq || [];<br /> _gaq.push(['_setAccount', 'UA-153829-18']);<br /> _gaq.push(['_setDomainName', 'mihanblog.com']);<br /> _gaq.push(['_setAllowLinker', true]);<br /> _gaq.push(['_trackPageview']);<br /> <br /> (function() {<br /> var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true;<br /> ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js';<br /> var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);<br /> })();<br /> <br />
پاسخ به احسان:
تشکر. الان یک مشکل دارم که در این انتقال بخشهای از وبلاگ فعلی مثل موضوعات ، برچسبها ، پیوندها منتقل نشده است. تنظیم دوباره آنها با توجه به حجم بالای مطالب وقتگیر است اگر راهکاری میدانید در این مورد راهنمایی کنید. یک نکته دیگر هم اینکه قالبهای زیبایی در این سیستم ندیدم ولی به هر حال امکانات این سیستم بهتر از سیستم بلاگفا به نظر میرسد
با تشکر از صداقتتون.استاد شما به یه دانشجویی که استاتیک از یه امتحان نسبتا سخت نمره 12 میگیره چه دیدی دارید؟(از نظر علمی) اونو در چه سطحی میدونید؟

پاسخ:
پاسخ: در یک امتحان نرمال کسب نمره 12 برای چنین درسی قابل قبول است. بین 10 تا 12 در حد قبولی است و به عنوان نمره خوب دیده نمیشود و کمتر از 10 هم که قابل قبول نیست. در کل معتقدم در شرایط نرمال برای دوره کارشناسی کسب معدل حدود 14 به عنوان یک حد متوسط خوب است بیشتر از 14 خوب و زیر 14 بد محسوب میشود.

سلام استاد جعفزی عزیز
سفر به وبلاگ جدید مبارکه. فقط قالبش یه کم خوشگل باشه عالیه.بالاخره مرحمت فرمودید. هرچند تو انتقال مطالبش اذیت میشید.
ولی کماکان درمورد دلستگی شما به وبلاگ بلاگفا هم بنظرم این شعر میتونه جالب باشه:
سفرکردم که از یادم بری دیدم نمیشه ...
آخه عشق یه عاشق با ندیدن کم نمیشه.
پاسخ:
پاسخ: والله هنوز تصمیم قطعی برای انتقال نگرفته ام. در انتقال برخی موارد مهم به وبلاگ جدید به مشکل برخوردم و بازسازی آنها به صورت دستی هم هم برای من بسیار وقتگیر است. قالبهای این وبلاگ جدید هم خیلی دلچسب نیست ولی امکانات آن بهتر از بلاگفاست. بلاگفا هم امکانات زیادی ندارد ولی به هر حال سابقه بیشتری دارد و کار کردن با آن سخت نیست و در حد رفع نیازهای من کفایت میکند. فکر نمیکنم کسی از بازدید کنندگان هم به مشکل جدی با این وبلاگ بخورد.
نه متاسفانه مهندس.اون مربوط میشه به تنظیمات خود وبلاگ و قابل انتقال نیست
با توجه به نوع استفاده شما بنده قالب "تپش-سه ستونه" را پیشنهاد می کنم
سلام
استاد وقت بخیر ،سعی کنید فالب وبلاگتون اسلاید تم هم داشته باشه.( اسلاید تم های جدیددر بلاگفا زیادند.)
ولی استاد بنظرم یه فالب حرفه ای سفارش بدیدواستون طراحی کنن.البته با اسلاید شو.چطوره؟

پاسخ:
پاسخ: از این چیزی که نوشتید سر در نمیاورم. منظورتان این وبلاگهایی است که آخرین عکسها در بالای صفحه به صورت انیمیشن نمایش داده میشود ؟ کلاً من دنبال استفاده از امکانات رایگان هستم. حداقل برای این وبلاگ دنبال طراحی حرفه ای غیررایگان نیستم. اگر نمونه ای سراغ دارید لینک بدهید.
۱۰ مرداد ۹۳ ، ۲۱:۱۹ دانشجوی کارشناسی -دانشگاه آزاد بروجرد
سلام
استاد جعفری خیلی خوبه اگه بتونید قالب وبلاگ رو عوض کنید.
بلاگی هم که گذاشتید زیاد قالبش خوشگل نیست.

پاسخ:
پاسخ: من هم از قالب وبلاگ جدید خوشم نیامد ولی بهتر از این هم نبود. قالب وبلاگ فعلی را بیشتر میپسندم. بیشتر قالب شاد را مناسب میدانم تا این قالبهای عمدتاً بی رنگ و لعاب.
سلام استاد
از این نوع این قالبا منظورمه.در بالای صفحه جهت تنوع، اسلاید شو هم دارن. دستابش هم نقره ا ی هست.( البته عکسارو میشه راحت تغیییر داد.)
http://www.slidetheme.ir/theme/38.php

پاسخ:
پاسخ: بله متوجه شدم. ممنون
۱۰ مرداد ۹۳ ، ۲۲:۵۴ دانشجوی کارشناسی -دانشگاه آزاد بروجرد
سلام استاد جعفری
این لینک رو میتونید ببیند.شاده
http://www.slidetheme.ir/theme/57.php

پاسخ:
پاسخ: بله خوبست. البته کدهای آن را ندیدم
استاد سلام.شرمنده با توجه به جزوه تحلیلتون یه سوال رو حل کردم.اگه فرصت کردین یه نگاه بندازین ببینید درست حل کردم یا نه،اون اعداد کنار مفصل ها رو هم خودم نوشتم اگه غلط بود بگید لطفا.از لطفتون ممنونم

لینک:
http://8pic.ir/images/zy1t0pl0awbrmqkln5x8.png

پاسخ:
پاسخ: بله صحبح است
---------------
با عرض معذرت الان که نگاه کردم شرطی ها 8 تا هستند نه 7 تا . یک درجه نامعینی کسر میشود

خوب الهی شکر.بخودم امیدوار شدم یه مقدار،البته با کمک جزوه خوب شما.از لطفتون ممنون.ای کاش این استادا یه کم تدریس یاد بگیرن بعد بیان سر کلاس.استاد ما یه استاد داریم میاد سر کلاس بخدا خودشم نمیفهمه چی میگه،بقران ما دانشجوا آدمای بدی نیستیم.حالا کی جرات داره به مدیر گروه بگه از تدریسش نمیفهمیم،وا ویلاست،میگه:خنگی از خودتونه،ایشان یکی از بهترین استادید منظومه شمسی هستن!!!!.........استاد کارت درسته شما،معلومه اصن
۱۱ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۱۱ دانشجوی کارشناسی -دانشگاه آزاد بروجرد
سلام
استاد به نظر من قالب قشنگیه.کدش رو مشاهده بفرمائید.
http://www.slidetheme.ir/view/38.php

پاسخ:
پاسخ: بله بد نیست البته فکر میکنم باید روی عکسهای بالای صفحه این قالب باید کار شود و عکسهای مناسب جایگزین شود

۱۲ مرداد ۹۳ ، ۰۷:۳۰ انجمن سازه های فولادی ایران
به نام خدا
فرهیخته گرامی؛

با سلام

موضوع: اطلاع رسانی مهم ترین رویداد تخصصی حوزه سازه های فولادی کشور

احتراماً به استحضار می رساند، انجمن سازه های فولادی ایران در نظر دارد پس از برگزاری موفق 4 دوره کنفرانس ملی سازه و فولاد و استقبال قابل توجه و ارزشمند جامعه علمی و صنعتی، پنجمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی سازه و فولاد را طی روزهای 6 و 7 اسفندماه 1393 در مرکز همایش های بین المللی شهید بهشتی تهران برگزار نماید.
از مهم ترین برنامه های این رویداد تخصصی و مؤثر، می توان به ارائه مقالات تخصصی، سخنرانی های کلیدی و مدعو داخلی و خارجی از کشورهای امریکا، ژاپن، سوئیس، استرالیا و ...، انتخاب و معرفی طرح های برتر فولادی سال 1393 کشور، انتخاب و معرفی پایان نامه های برتر دانشجویی سال 1393 کشور، انتخاب و معرفی چهره برجسته فولادی سال 1393 کشور، برگزاری کارگاه های تخصصی و همچنین نمایشگاه جانبی اشاره کرد.
از این رو با عنایت به اهمیت ویژه این رویداد علمی و تخصصی، درخواست می گردد، نسبت به اطلاع رسانی به علاقمندان از طریق وبلاگ خود اقدام نمائید.
اطلاعات تکمیلی در این خصوص از طریق وب سایت رسمی کنفرانس به آدرس: www.isssconf.ir در دسترس علاقمندان می باشد.
امید است ضمن پذیرش این درخواست و همراهی در اطلاع رسانی و درج این خبر در صفحه اصلی وبلاگ خود، این انجمن علمی را در اطلاع رسانی به علاقمندان و دریافت مقالات و بالابردن سطح علمی کنفرانس یاری فرمائید.

دبیرخانه پنجمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی سازه و فولاد
تلفن: 88469004 – 88464139
هرگونه اطلاعات و مشاوره مستقیم در خصوص طرح برتر فولادی و پیشنهادهای ویژه: 09125583135
آقای مهندس بند مربوط به ضریب ترک خوردگی تو مبحث 9 در مورد سازه مهار شده و نشده مربوط به حالت بهره برداری میشه ؟؟ یا اگر سازه با دیوار برشی داشتیم مقدارش رو 1 و 0.5 بزاریم ؟؟

پاسخ:
پاسخ: تا جایی که یادم هست سازه ها در حالت بهره برداری و همچنین سازه های دارای دیوار برشی که عمدتاً مهار شده فرض میشوند با ضرایب ترک خوردگی 0.5 و 1 لحاظ میشوند
سلام استاد میخواستم بدونم اگه بخوایم کل سر فصلهای فولاد 1 وزارت علوم رو پوشش بدیم باید کل کتاب فولاد جلد 5 ازهری رو بخونیم؟

پاسخ:
پاسخ: اگر بخوانید خوب است ولی لزومی ندارد. خیلی از مطالب را بعداً حسب نیاز کاریتان میتوانید به کتابهای مرجع مراجعه و فرابگیرید
سلام استاد هنوز مشخص نشده اساتید دانشگاه ملایر تو ترم پاییز کیا هستن؟ استاد تحلیل 1 و مکانیک خاک 1 کیا هستن؟ ممنون

پاسخ:
پاسخ: من اطلاعی ندارم
سلام آقای مهندس،ممکنه یه جزوه آموزشی خوب واسه مکانیک خاک معرفی بفرمایید.تو وبلاگتون چیزی نبود

پاسخ:
پاسخ: توی سایت ایران سازه چند مورد هست جستجو کنید
با سلام
به نظر من جمع روابط شرطی در سوال امیرحسین 8 تا است و نه 7 تا.
اون عدد صفر به نظر من باید 1 باشه.
لطفا آقای مهندس پاسخ دهید.
ممنون

پاسخ:
پاسخ: الان که دوباره نگاه کردم دیدم که حق با شماست. شرطیها 8 تا هستند نه 7 تا.
سلام وقت پخیر
استاد کتاب دکتر فریدون ایرانی که به روش LRFD هست خوبه؟
برا طراحی همه جلداش رو بایستی بگیریم؟

پاسخ:
پاسخ: تا جایی که خبر دارم مطابق ویرایش جدید مبحث دهم اصلاح نشده است. در حال حاضر فقط جلد 5 مجموعه ازهری میرقادری را توصیه میکنم
۱۲ مرداد ۹۳ ، ۱۹:۵۱ دانشجوی کارشناسی -دانشگاه آزاد بروجرد
باسلام وادب
بله استاد البته عکسها با صلاحدید حضرنعالی میتونند عوض بشن. میشه آزمایشی ازش استفاده کنید تا دانشجویان گرامی هم نظر بدن.
متشکرم.

پاسخ:
پاسخ: انشاالله سر یک فرصت مناسب این کار را انجام میدهم
سلام
استاد وب سایت رسمی کنفرانس به آدرس: www.isssconf.ir
همش خارجیه ما که نمیتونیم کامل مطالعه کنیم.

پاسخ:
پاسخ: آدرس سایت با زبان فارسی :
http://www.isssconf.ir/index.php?slc_lang=fa&sid=1

سلام استاد،چرا 8 میشه؟؟بقول دوستمون بخاطر اون مفصلی که 0 گذاشتم؟؟خوب اون مفصل یه عضو بهش متصله و m-1 میشه صفر؟چون مماسه با عضو بعدیش

پاسخ:
پاسخ: مفصل مذکور به دو عضو وصل است و ایجاد یک معادله شرطی میکند
استاد مگه مماس نیست؟

پاسخ:
پاسخ: الان که مماس است به دو عضو متصل است و یک معادله شرطی ایجاد میکند

اگه مماس نبود به 3 عضو وصل بود؟بعد ایجاد 2 معادله شرطی میکرد؟؟؟درسته؟؟
الان مماسه،من فکر کردم در صورت مماس بودن اصلا حساب نمیکنیم!

پاسخ:
پاسخ: بله مماس بود دو معادله شرطی ایجاد میکرد
الان متوجه شدم،یعنی در صورتی که مماس بود اون عضوی که مفصل بش مماسه یک عضو حساب میشه کلا....بازم دستتون درد نکنه.کی جرات داشت اینقد سوال از استاده خودمون بپرسه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی