وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات
دانلود پروژه آموزشی نحوه انجام پروژه با ETABS و SAFE در سازه بتنی

این آموزش شامل 3 قسمت می باشد :
1- آموزش گام به گام نحوه انجام پروژه با ETABS
2- آموزش نحوه خروجی گرفتن برای استفاده در طراحی دستی
3- آموزش نحوه خروجی گرفتن برای طراحی پی و آموزش گام به گام انجام طراحی پی با SAFE

پروژه دارای سه طبقه و در هر دو جهت سیستم قاب خمشی متوسط+دیوارهای برشی با حد شکل پذیری متوسط می باشد .



دانلود از این تاپیک از ایران سازه

تهیه کننده : رضا سلطان آبادی دانشجوی رشته کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی عمران موسسه غیرانتفاعی عمران آبادانی و توسعه روستاهای همدان ( ورودی سال 89 )

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۷/۰۲
احمدرضا جعفری

نظرات  (۴۹)

با تشکر از شما و رضا سلطان آبادی
سلام استاد
استاد فردا سه شنبه دانشگاه تشریف دارید؟



پاسخ: مشخص نیست
سلام استاد
کی باید فایل دوم ذخیره بشه ؟ قبل از شروع طراحی یا بعدش؟میشه بیشتر توضیح بدید؟



پاسخ: بعد از پایان طراحی فایل اول. قبلاً توضیح داده ام. فایل اول را با ضوابط مثلاً قابهای خمشی و ترکیب بارها و تنظیمات خاص آن طراحی میکنید و فایل دوم را بر اساس ضوابط مثلاً قابهای EBF بدون اینکه مقطعی را ضعیف کنید.
استاد خسته نباشید. یه سوال داشتم واسه ترم تابستان ممنون میشم اگه جواب بدید. اینکه واسه عمران پیوسته هایی که تابستان ۹۱ کار آموزی دارن میتونیم علاوه بر کاراموزی ۴واحد عمومی هم مهمان بگیریم؟



پاسخ: فکر نمیکنم مشکلی داشته باشد ولی به هر حال این مساله بستگی به تصمیم داخلی خود موسسه نیز دارد.
سلام استاد
استاد چهار شنبه و پنچشنبه چطور برای تحویل پروژه دانشگاه تشریف دارید؟



پاسخ: چهارشنبه صبح هستم ولی پنج شنبه سر کلاسم و بعید است که فرصتی برای دریافت پروژه داشته باشم
استاد نمیشه پروژه ها رو روز شمار تمدید کنیم.من فقط یه هفته وقت کم دارم؟



پاسخ: از نظر من مشکلی نیست ولی دانشگاه قبول نمیکند ضمن اینکه به اندازه کافی نیز فرصت وجود داشته است.
استاد اگه بر اساس مبحث 10 طراحی کنیم.وآیین نامهAISC-ASD89رو انتخاب کنیم برای پارامتر هایی که قبل از طراحی وارد میکنیم همونایی که تو جزوه راهنما گفتید کافیه؟(روش تنش مجاز)



پاسخ: بله . ولی اگر سیستم شما قاب خمشی یا قاب با مهاربند EBF باشد باید یک سری موارد نیز به صورت دستی انجام شود. برای این سیستمهای سازه توصیه میکنم از AISC360 استفاده کنید
شما نمیشه این موضوع رو با دانشگاه در میون بذارید؟یا یک هفته تمدید با هزینه ی روز شمار به خاطر ترم خود خوان که 20 روز وقت من یکی و گرفت اونم به خاطر بی برنامه گی دانشگاه که تا چند بار دانشگاه نرفتم واحدای منو ثبت نکردن!!
سلام -استاد برای حذف و اضافه دستی احتیاج به امضای شما دارم -فردا چهارشنبه میاید دانشگاه-اگه میاید چه ساعتی؟



پاسخ: فردا صبح دانشگاه هستم ولی ساعت آن مشخص نیست
سلام استاد
استاد ما پروژه هامون رو بر اساس سیف ورژن 8 انجام دادیم ولی تا الان نتونستیم این ورژن رو رو لپ تاپ نصب کنیم. به نظر شما میشه ورژن 12 سیف رو روی لپ تاپ نصب کنیم و پروژه هامون رو با این ورژن ارائه بدیم؟ اصلا ورژن 12 ورژن 8 رو بالا میاره؟
ممنون



پاسخ: بله بالا می آورد ولی کار کردن با آن برای شما شاید مشکل باشد. ضمن اینکه فرآیند حذف کشش در زیر پی در این ورژن معمولاً وقتگیر است

سلام استاد.محبت میکنید کمکم کنید تا این مشکلات نرم افزاریمو رفع کنم.
1.بار اتاق پله باید به صورت نقطه ای روی ستون چهار طرف وارد بشه یا روی دیوارهای اتاق پله یا میتوان از یک سقفی که به صورت پوسته تعریف شده استفاده کرد
2.بار قائم نیروی زلزله برای یک کنسول باید به صورت بار نقطه ای اعمال بشه یا باید روی تیر کنسول به صورت منفی اعمال بشه.(مقدار بار قائم نیروی زلزله از همون روش تو جزوه بدست میاد؟)
3.ترکیب بار برای ایین نامه UBC97-ASDمانندایین نامهAISC-ASD89باید اعمال بشه یا ترکیب بارهاش فرق میکنه


پاسخ: 1- تقریباً هر سه روش شدنی است ولی در صورت اعمال بار به تیرهای پیرامونی باید بار ناشی از شمشیری ها که وسط تیرها وارد میشود هم به صورت نقطه ای وارد کنید. 2- بستگی به این دارد که بار ثقلی نقطه ای باشد یا گسترده. جهت آن هم مهم نیست فقط باید اثر رفت و برگشتی آن در ترکیب بارها لحاظ شود البته در حالتی که رو به بالاست باید اثر کاهنده بارهای ثقلی نادیده گرفته شود. 3- مشابه است ولی در ترکیب بارهای زلزله باید ضریب 0.75 نیز اعمال کنید
ستاد کسی که این ترم پروژه برداره 9 ماه فرصت داره ولی ما 7 ماه فرصت داریم اون 2ماه ما چی میشه !!!!!!!!!!این قانون خراب شده ی ماست یا اینم دلیلش اینه حقوق شما کمه ؟!!!!!!
این خاندان قانون ندارن و بی انصاف ......شما دیگه چرا آقای مهندس!!!!!
!انصاف تون کجا رفته .
دانشگاه اول گفت 15 آبان .چی شد وسط راه قانون عوض شد.فقط 10 روز تمدید بشه که نه سیخ بسوزه نه کباب


پاسخ: آنهایی که ترم مهر پروژه بر میدارند هر چند که 9 ماه وقت دارند اما در ترم بهار واحدهای زیاد دیگری هم دارند که فرصت چندانی برای آنها باقی نمیماند اما آنهایی که بهار بر میدارند در ترم تابستان جز پروژه ها عمدتاً واحد دیگری ندارند. به هر حال من دخالتی در تعیین زمان پروژه ندارم به نظرم وقت پروژه کافی بوده است اما اگر دانشگاه به تمدید پروژه رضایت میدهد من حرفی ندارم و از قبل هم نداشتم.
سلام ، یه نظر خصوصی دادم ، میشه جوابشو بدید؟


پاسخ: اینگونه موارد را عمومی بپرسید چون ممکن است سوال افراد دیگری هم باشد. به نظرم تغییر رشته از کارشناسی آبادانی توسعه به کاردانی هر رشته دیگری چندان منطقی نیست. علی الخصوص با توجه به محدودیتهایی که از نظر نظام مهندسی برای مدارک کارشناسی ناپیوسته در نظر گرفته میشود. رشته آبادانی توسعه تا الان بازار کار ویژه ای که خاص این رشته باشد نداشته است و اکثر فارغ التحصیلان به حیطه کارهای عمرانی کشیده شده اند و بعضاً در دوره های کارشناسی ارشد هم ادامه تحصیل داده اند که اکثرا در کارشناسی ارشد عمران بوده است و به ندرت در رشته های کشاورزی، مدیریت اجرایی و معماری. به هر حال هر چند که آینده خیلی خوبی برای این رشته متصور نیستم اما با توجه به وضعیت نه چندان خوب مابقی رشته ها توصیه میکنم که همین رشته را فعلاً ادامه دهید و در دوره ارشد به رشته مورد علاقه خود تغییر رشته دهید. این نکته هم قابل ذکر است که در حال حاضر به این رشته صلاحیت پایه 3 نظارت در نظام مهندسی داده میشود.
اصولا پروژه ها ترم آخر واسه هر دانشجو ثبت میشه پس کسی که ترم مهر برمیداره .بهمن تموم میکنه تا خردادم وقت پروژه داره .تازه کسی ام ورودی بهمن باشه ترم مهر ترم آخرشه یا واحد کمی واسه ترم بهارش میمونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شما باید این ابهاماتو بر طرف کنید ما که تو جلسه شورا نیستیم شما نماینده مایید نه؟!
پس دیدید که اینا همش بهانه اس واسه پول زور گرفتن از ما از حق ما دفاع کنید جناب آقای مدیر گروه.اگه قانونی در کار باشه ما تا آخر آبان وقت داریم. تا آخر آبان نه تا آخر مهر لاقل .


پاسخ: متاسفانه در این دانشگاه برخی مواقع مسئولان از در دروازه رد نمیشوند و برخی مواقع از سوراخ سوزن رد میشوند. در مورد پروژه های مهر گذشته یک دفعه تا پایان شهریور فرصت دادند ( اصلاً خودشان یادشان رفته بود که ضرب الاجل برای پروژه ها تعریف کرده اند). بعضاً کارآموزی را بعد از یک سال اصرار میکنند که نمره داده شود و بعضاً... . به نظر من اجرای قانون هر چند بد بدون هیچ گذشت و اغماض بهتر از بیقانونی و برخوردهای سلیقگی است. حالا هم اگر قرار است پروژه ای تمدید شود باید به صورت کلی قانون آن تغییر کند و نه به سلیقه و فقط برای این ترم. اگر من اصرار میکنم که همان 10 مهر باشد به خاطر اینست که یک بار بدون اعمال سلیقه قانونی که خود دانشگاه قرار داده است زیر پا گذاشته نشود و دانشجویان به قانون و نظم عادت کنند. دانشجو باید عادت کند که به موقع ثبت نام کند به موقع حذف و اضافه کند به موقع سر کلاس برود به موقع .... . اما وقتی که یک چیزی میگوییم و بعد دو هفته بعد خودمان گفته مان را زیر پا میگذاریم عملاً ترویج بی نظمی و بیقانونی میکنیم. به هر حال من در مورد تاریخ پروژه حداکثر کاری که میکنیم اینست که کنار میکشم و هر چه از بالا دستور دادند قبول میکنم. شما هم مستقیماً با بالایی ها مذاکره کنید و اگر توانستید تاریخ تحویل پروژه را تمدید کنید.
استادجان ببخشید میشه این قانون مندیاو زهر چشم گرفتناو تربیت قشر بدبخت دانشجو که به خاطر همین بی نظمیای دانشگاه بینظم شدنو رو ما پیاده نکنید؟
یا حداقل اگه قصدتون از اول این بوده خب ازاول ترم حرفتونو یکی میکردیدوقطعی تاریخشو اعلام میکردید که ما مثل پروژه راه تو طول ترم پروژه هارو شرع میکردیم وتحویل میدادیم!
نه اینکه 3بارتاریخش عوض شده آخرشم 1ماه پیش فهمیدیم تاریخ دقیقش کیه!!! خب معلومه با این اوصاف حال و روز ما بهترازاین نمیشه!
شماخودتونو کنارمیکشید تاخودمون اگه تونستیم کاری کنیم؟؟؟!!!!این حرفتون یعنی نمیشه خودتونو خسته نکنید


پاسخ: همانطور که گفتم قانونمندی و نظم هر چند بر مبنای غلط بهتر از بی قانونی و بینظمی است. اگر قرار است بی قانونی و بینظمی رخ بدهد ترجیح میدهم که در آن شریک نباشم. مثل خیلی مسایل دیگری که رخ داده و من در آن نقشی نداشتم.
سلام مهندس جان رییس نظام کی شد؟



پاسخ: فعلاً تعیین نشده
پس در جلسه هفته ی بعد یه کاری کنید که پروژه 9 ماه دو ترم کامل بشه که به ضرر ما نشه شما دفاع کنید نه خودتونو بکشید کنار .
به خدا خیلی نامردیه به خاطر 10 روز سنوات بخوریم این کارو با ما نکنید.
استاد چرا سعی می کنید حرف این خاندان و قانون کنید (که تابستون ی ترم حساب میشه واسه پروژه)شما دیگه چرا !!!!!!!!!!!یعنی تو جلسه شما فقط تماشا چی هستید؟
استاد این خاندان که منطق ندارن مخصوصا اون [...] آدم و میخاد بزنه به خدا ما دانشجویی ام برده نیستیم
ا
پاسخ: من سعی میکنم در مواردی که حق با دانشجو است دفاع کنم ولی وقتی حقی نیست یا سکوت میکنم یا مخالفت. در مورد پروژه ها اگر فکر میکنید استاد درس در راهنمایی یا در مورد دسترس بودن کوتاهی کرده است از استاد نامه بگیرید که پروژه نیاز به وقت اضافه دارد تا به شورا ببرم و برای شما مهلت اضافی بگیرم.
۰۵ مهر ۹۱ ، ۱۳:۳۰ یکی از دانشجویان شما
باسلام درسته که شما دانشگاه ملایر دکترای سازه قبول شده اید؟
وظاهرا تدریس مقاومت مصالح2وتحلیل سازه2 دارید؟


پاسخ: بله
استاد کتاب باجی تو یکی از پروژه ها برای تحلیل دینامیکی طیف ضریب بازتاب و معرفی کرده این جوری ام میشه؟؟؟؟؟



پاسخ: بله میشود.
سلام.استاد ببخشید اگر نسبت لنگر مقاوم به محرک کمتر از 1.75 بشه سازه به پیچش میافته؟(استاد لنگر مقاوم طبق این رابطه حساب میشه؟وزن ساختمان در نصف بعد کوچک ساختمان).اگر به پیچش بیفته راه حلش در نرم افزار چیه؟مرسی


پاسخ: به پیچش نمی افتد بلکه دچار واژگونی میشود که باید برای آن راهکاری اندیشید که البته در مورد اکثر سازه های کوتاه و یا با ارتفاع متوسط چنین مشکلی وجود ندارد. فرمولی هم نوشته اید کم و بیش درست است.
استاد کلاس فولاد 2 فردا تشکیل میشه؟
استاد تبریک به خاطر قبولی ولی چرا ملایر



پاسخ: به خاطر شرایط کاری و خصوصاً مشکلات شخصی ترجیح میدهم همدان یا شهر نزدیک همدان باشم. متاسفانه دوستان دانشگاه بوعلی نسبت به بنده کم لطف بودند. البته به نظرشان احترام میگذارم. فکر میکنم قسمت و مصلحت من در دانشگاه ملایر باشد و با وجود اساتید پرانرژی و جوان و باسوادی مثل دکتر محب خواه و دکتر جهانپور در ملایر پیشرفت بهتری خواهم داشت. ضمناً من سال گذشته قبول شده ام ولی به دلیل تاخیر بسیار زیاد وزارت علوم در نتیجه کنکور سال گذشته ، ( درست تا دو روز مانده تا امتحان دکترای امسال) مجبورم از اول مهر امسال سر کلاس بروم.

استاد سلام یه سوال؟چرا تنبل های معماری موسسون معدلشون 15 ا؟بعد شاگرد اول ما عمرانی ها معدلش 15 ا؟یا شما نا مهربونی؟یا اساتید معماری خیلی مهربوننن.و این نشون میده ربطی به اموزش نداره.به اساتیدمون مربوط میشه
سقف نیم طبقه راه پله مدل میشه؟


پاسخ: میتوانید مدل کنید و یا اینکه بار آن را به صورت دستی به پیرامون آن وارد کنید. در جزوه راهنما در این مورد راهنمایی کرده ام
استاد دکتر شدید چه حسی دارید؟
استاد امیدی همه رو خبر کرد !!!!!!!!بابا تواضع
سلام.استاد اگر توی نرم افزار پیغام وارنیگ بزنه سازه ناپایدار باید چکار کرد؟جای دیوار برشی هم چند بار تغییر کرده ولی همین پیغامو میده.تمام وارنینگ روی مش بندی دیوار برشی



پاسخ: احتمالاً مش بندی دیوار برشی در ارتفاع دیوار هم انجام شده است یا دیوار برشی سوراخدار با المان membrane مدل کرده اید که به جای آن باید شل مدل کنید. خیلی از این پیامها هم با توجه به ارزیابی نتایج نرم افزار قابل صرفنظر است.

جناب مهندس جعفری با سلام و احترام، تبریک صمیمانه من رو بپذیرید... سلامت و موفق باشید (جدیدا من برای دوستانم آرزوی موفقیتهای مالی میکنم.. امیدوارم حضرتعالی هم در ادامه موفقیتهاتون، کامیابی های بزرگ مالی داشته باشید).. جناب مهندس برای ما هم که از دکتری جا موندیم دعا کنید!! ... با تشکر

(در خصوص نظر دوست عزیزی که گفتند مهندس امیدی همه رو خبر کردن، باید بگم قطعا مهندس برای اینکه مدام پاسخگوی دوستان و آشنایان نباشند همچین استراتژی رو اتخاذ کردند...)


پاسخ: بسیار ممنونم. علی الخصوص به خاطر آرزویی که برای موفقیت مالی من داشتید. در مورد مهندس امیدی هم بسیار خوشحال شدم که ایشان هم در دانشگاه بوعلی قبول شدند. در آزمون دکترا ممکن است خیلی ها بدون شایستگی وارد این دوره شوند؛ ولی مهندس امیدی از آنهایی است که واقعاً شایسته بود و به حقش رسید.
سلام استاد
استاد در مورد کم لطفی آقایون دانشگاه بوعلی باید خدمتتون عرض کنم که شما خودتون رو ناراحت نکنید چند سالیه باب شده که هرکس هر جا ارشد گرفته همونجا هم دکترا قبول میشه ( البته اگه فاصله نیفته) اساتید دانشگاه ها هم در این مورد کم پارتی بازی نمی کنند و معمولا افراد نظر کرده و سفارش شده و [...] و پسر فلان حاجی بازاری و .... به افرادی که سعی و تلاش کردن در اولویت هستند. به امید روزی که همه افراد با توجه به لیاقت و سطح سوادشون دکترا قبول بشن و سرکار برن و مسئول کشور بشن و..... این قصه سر دراز دارد.......


پاسخ: البته کم و بیش با شما موافقم. اما در مورد من کسی که رقیب من در بوعلی بود و قبول شد بعید میدانم آدم سفارش شده ای باشد. احتمالاً به دلیل اینکه لیسانس بوعلی بود و سن خیلی کمتری هم نسبت به من داشت نسبت به من در اولویت قرار گرفت. ایشان شاید از ترم آینده مدرس موسسه نیز بشوند. به هر حال من فکر میکنم که مصلحت من در این مساله بود و خوشبختانه به نظرم دانشگاه ملایر با وجود مدرسین جوان و پرانرژی که در گرایش سازه دارد کمتر از سازه دانشگاه بوعلی نیست و از این مساله من ناراحت نیستم.
استاد شما که گفته بودید امسال سر کنکور دکترا نرفتید!! گفتید آخرین لحظه پشیمون شدم!! کامنتش هنوزم هست!!


پاسخ: نرفتم چون دو روز قبل از کنکور متوجه شدم که در کنکور سال قبل قبول شده ام و چون در دوره روزانه قبول شده ام حق شرکت در کنکور امسال را عملاً نداشتم ( و اگر هم داشتم عملاً نمیتوانستم انتخاب رشته بکنم).
اهان جوابمو گرفتم!! مبارک باشه!!
سلام استاد
استاد جواب این امتحانهای خودخوان رو کی اساتید میدن؟ دانشگاه گفته تا 9مهر باید نمره داده شده باشه



پاسخ: انشاالله تا همان 9 مهر اعلام میکنند. چند روزی هم دیر شود مشکلی پیش نمی آید. ( نمرات ترم قبل نقشه برداری تا چند روز پیش ثبت نهایی نشده بود. اب از آب هم تکان نخورد)

۰۷ مهر ۹۱ ، ۰۸:۲۲ دانشجوی دانشگاه ملایر درکلاس etabs
من نیز به نوبه خود ورود شما را به دانشکده مون تبریک عرض میکنم.با وجود این که دانشکده عمران ماباداشتن13 هیأت علمی وتفکیک دانشکده ای به نام عمران ومعماری ومکانیک از سایر دانشکده هایش واین که رشته عمران قوی ترین رشته دانشگاه ملایر است دانشکده مابه جای خود به نظرم شما حتی استحقاق بیشتر از دانشگاه بوعلی رادارید. چون کم وبیش تعریف شما رااز اساتیدمون شنیدم ودرکلاس ایتبس تابستان امسال نیز به شخصه بار علمی شمارادیدم.ولی ازیک جهت دیگر خوشحالم که دانشکده ماباداشتن دانشجویان دکترایی چون شما ارزش بالاتری پیدا میکند.


پاسخ: بسیار ممنونم از شما
۰۷ مهر ۹۱ ، ۰۹:۵۰ رضا سلطان ابادی
با سلام خدمت استاد عزیز جناب مهندس جعفری
بالاخره مدرکو از دانشگاه گرفتم
بنده افتخار اینو داشتم که 3 سال دانشجوی شما بودم( هم در سال اخر کاردانی و هم در کارشناسی ) و کلی از معلومات شما استفاده کرده ام و همیشه مدیون شما هستم و بسیار مسرورم و جا دارد از همه زحمات شما که بدون هیچ کم و کاستی در طی این سالها انجام داده اید تشکر ویژه ای جا آورم و امیدوارم همیشه در مراحل زندگی موفق و در زیر سایه حق باشید .انشاا...
امیدوارم هم هستم که در آینده نیز از علم بی کران شما باز هم بتونم استفاده کنم . شما مایه افتخارید .
همچنین یه تبریک برای قبولی شما در مقطع دکترا که خداییش لیاقتتونه .


پاسخ: من هم از لطف شما ممنونم. امیدوارم در ادامه راه موفق باشید
سلام آقای مهندس ، تبریک عرض میکنم خدمتتون

یه سوال کلی :

پایه 1 و 2 و 3 نظام مهندسی چی هست؟ از کجا میتونیم اطلاعت کاملی بگیریم؟
امکانش هست یه توضیحی برامون بدید که بدونیم چی به چی هست؟

ممنون



پاسخ: سوالی که پرسیدید جواب مفصلی دارد به قانون نظام مهندسی یا مبحث دوم مقررات ملی مراجعه کنید.

سلام استاد
فرداوپس فرداچه ساعتی دانشگاه هستید؟



پاسخ: فردا که نیستم ولی پس فردا شاید باشم ولی ساعت دقیق آن مشخص نیست

اگه ساختمان دو کاربره باشه دو حالت بار زنده معرفی میکنیم.برای معرفی راه پله از حالت بار زنده همان طبقه استفاده می کنیم.



پاسخ: نحوه ورود بار زنده بستگی به درصد مشارکت آن حالت بار زنده است. بر اساس آن تعیین میکنید که بار زنده در کدام حالت بار وارد شود
ولی استاد آموزش گفته اگه تا اون موقع نمره ها وارد نشده باشه ترم تابستون حذف میشه و دوباره باید برای ترم جدید اون درس رو برداریم الان هم که وقت انتخاب واحدگذشته پس تکلیف ما چی میشه؟


پاسخ: خیلی به این حرفها توجه نکنید. اگر امتحان داده اید و نمره را استاد دیر داده است ربطی به شما ندارد. پس اگر امتحان داده اید نگران این مساله نباشید
استاد چرا باید مصاحبه تو کنکور دکترا وجود داشته باشه؟ اساسا کسی که تو کنکور اولیه رتبه بهتری داشته به این معنیه که توانایی بیشتر نسبت به کسی داشته که رتبش بدتر بوده. واقعیت اینکه مصاحبه بستریه برای بی عدالتی، فلسفه مصاحبه چیه؟؟ چرا مثل کنکور ارشد و سراسری نیست این آزمون؟؟



پاسخ: کلاً دوره دکترا با دوره های ارشد و علی الخصوص لیسانس متفاوت است. اکثر زمان دوره دکترا روی کار بر روی پژوهش سپری میشود. توان انجام پژوهش با توان پاسخگویی به تستهای کنکور یا حتی سوالات تشریحی امتحانی دروس مختلف متفاوت است. لزوماً کسی که خوب تست میزند و یا خوب بر مباحث تئوریک دوره لیسانس و ارشد مسلط است پژوهشگر خوبی نیست. تمایز بین پژوهشگر خوب از دیگران معمولاً توی مصاحبه های حضوری آنهم با بررسی دقیق رزومه علمی و پژوهشی فرد امکان پذیر است. ضمن اینکه به هر حال هر استادی بر موضوعی خاص تسلط دارد و علاقه به پژوهش در همان زمینه را دارد و خارج از آن عملاً به نتیجه مطلوبی نمیرسد. استاد باید مطمئن شود که دانشجو به درد انجام زمینه پژوهشی مورد نظرش هست. البته بدیهی است که در اینگونه مصاحبه ها احتمال حق کشی زیاد است. این روش مربوط به ایران نیست و اکثر دانشگاههای معتبر دنیا به همین روش دانشجوی دوره دکترای خود را پذیرش میکنند. شاید تفاوت اصلی این باشد که در آنجا مسایل غیرعلمی کمترین دخالت را داشته باشد اما در ایران به دلیل ورود مسایل غیرعلمی در تعیین قبولی های دوره های دکترا اینگونه مصاحبه ها ایجاد نگرانیهای به حقی میکند.
ای بابا، اینجور مسائل باید از ریشه حل بشه، پژوهشگر خوب نبودن ریشه در این داره که ماها هنوز دانشجو نشدیم، دانش آموز بیشتر برازنده ماست، پزوهشگر بودن فرهگش تو دانشگاهای ما نیست، تا وقتی سیستم آموزشی اینجور باشه مصاحبه فیلتریه غیر اصولی، ایکاش هر کس به سهم خودش بتونه سیستم دانش آموزی رو به دانشجویی تغییر بده تا دانشجویی مقدمه ایی باشه برای پژوهشگری..
سلام مهندس جان خیلی خوشحال شدم دکتری قبول شدید
راستی کجا قبول شدید؟
مبارکه
آها فهمیدم دانشگاه ملایر
مبارکه
آقای دکتر حقیقتا ی کاره مملکت بودم بورسیت میکردم شریف
موفق باشید
مهندس بیا و قبول کن در همدان تکی
استاد تبریک تبریک واسه قبولیتون تو سازه ملایر.ما از قبل میدونستیم ولی حالا که رسانه ای شد تبریک میگیم.بالاخره یه استاد دکتر تو موسسمون پیدا شد
سلام استاد
فردانیستیدموسسه؟اگه هستید چه ساعتی؟


پاسخ: سعی میکنم صبح سری به دانشگاه بزنم. ساعت دقیق آن مشخص نیست.
سلام مهندس جان واقها" که استحقاق دکتری رو داشتید ودارید من هم به نوبه خود به شما تبریک عرض میکنم ولی بهتر بود که به جز شما هم یک یا دو نفر از دکتری سازه تو موسسه داشتیم چون از اساتید باگرایش راه بیشتر تو موسسه است تا سازه دیگه از ما که گذشت امیدوارم که واسه سالهای آینده اتفاق بیفته درودو دو صد بدرود
۱۸ مهر ۹۱ ، ۰۹:۲۰ پروژههههههههههههه
سلام استاد خسته نباشید ،استاد میشه پروژه فولادی هم بزارید ؟؟این خیلی کمکم کرد
راستی استاد تاحالا از بین بچه کی نمره پروژه بیشتری گرفته ؟؟



پاسخ: این فایل را آقای سلطان آبادی تهیه کرده است و تا الان فرصت نشده است که آن را بررسی کنم. در مورد فولادی قبلاً مطالبی در ایران سازه و وبلاگ قرار داده ام شاید به کارتان بیاید ولی به این شکل نبوده است. بالاترین نمره در فولاد 19 و آقای سلطان آبادی بوده است. در بتن نیز یکی از همکلاسی های شما که اسمش را فراموش کرده ام نمره 17 گرفته اند.
با سلام خدمت استاد گرامی

اقای مهندس بنده دانشجوی شما در دانشگاهیی که تدریس میکنید نیستم و برای پروژه بتن سوال داشتم متاسفانه استاد این درس تسلط کافی به پروزه بتن ندارن و از استادهای دانشگاه هم سوال میکنم یا تسط ندارن یا میگن وظیفه ما نیست و به استاد این درس مربوط!

برای سهم نیروی هر قاب باید از روش پرتال استفاده کنم؟
سهم لنگر برش و خمش ابتدا و انتهای هر تیر و ستون چگونه بدست میاد؟
ایا جزوه ای هست که برای راهنمایی استفاده کنم؟

اقای مهندس میدونم وظیفه شما نیست ولی کسی نیست به سوالهای من رسیدگی کنه .
با تشکر.


پاسخ: سهم نیروی هر قاب بر اساس سختی هر قاب به دست می آید. توزیع نیروها در هر قاب هم بر اساس یکی از روش های تقریبی توضیح داده شده در درس تحلیل سازه دو مثل پرتال یا کانتیلور انجام میشود. در ایران سازه مطالب متنوعی در مورد طراحی سازه های فولادی و بتنی وجود دارد که میتواند به شما کمک کند
با سلام مجدد
اقای مهندس امکان داره درباره سهم نیروی هر قاب بر اساس سختی هر قاب لینک توضیحات در سایت ایرانسازه دراختیار بنده قرار دهید سایت ایرانسازه مطالب گسترده ای داره پیدا کردن درباره سختی هر قاب مشکل هست

با تشکر از دلسوزی شما .


پاسخ: از لینکهای جستجو که در سایت وجود دارد کمک بگیرید ضمن اینکه این مورد در اکثر کتابها هم وجود دارد توزیع نیرو بر حسب سختی انجام میشود. اگر سختی سازه را در شروع ندارید مساوی فرض کنید

سلووووووووووووووووم استاد چطوری؟
استاد عکست خیلی ضایس ولی دستت درد نکنه موجبات خنده ی ما رو حتی تو فضای مجازی هم ایجاد کردی
اینا چیه گذاشتی یه چی بزا ملت دان کنن
تو رو خدا نظرمو بزا تو سایت بمونه بچه ها حال کنن
فردا تو دانشگاه حالتو میگیرم
بای.


پاسخ: از نظر لطفتان سپاسگزارم. برای دانلود فایل هم به ایران سازه مراجعه کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی