وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات
در کامنتهای مربوط به این پست دو نظر از دوستان دانشجو یکی به صورت عمومی و دیگری به صورت خصوصی دیدم که با توجه به اینکه موضوع آن میتواند مورد سوال بقیه دانشجویان باشد با درج این دو کامنت در ادامه توضیحات خودم را هم قرار میدهم. متاسفانه این دو دوست از قرار دادن اسامی واقعی خود ، خودداری کرده اند.

دوست اول نوشته اند:

«اقای جعفری دانشجو ممکن است در سر جلسه یک اشتباه کوچک کند و جواب غلط بدست آید شما نباید فقط به جواب آخر نمره دهید»

و دوست دوم در ادامه این کامنت نوشته اند:

«استاد گرامی من با نظر دوستم موافقم،در کلیه آزمون های استاندار دنیا و وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مصوبه شورای انقلاب فرهنگی : ((ضوابط تصیحح اوراق آزمون اگر به صورت محاسبات تشریحی باشد با مصحح مربوطه ابتدا جواب آخر را ملاحظه کرده سپس در صورت عدم مطابقت به راه حل رجوع نماید و تا هر جا که به نظر مصحح راه حل درست می باشدحداقل بارم مربوط به انجام راه حل را به ازمون دهنده بدهد.)) لازم به ذکر است این قانون در مورد امتحانات محاسباتی تشریحی می باشد. حالا با توجه با این قانون شما متاسفانه این کار را بنا به دلایلی رعایت نمی کنید که باعث نارضایتی برخی دانشجویان شما میشه.من خودم این درس را قبول شدم ولی آقای جعفری این انصاف نیست که شما بخواین به خاطر این که تصصیح ورق ها برایتان آسان بشه روش سوالات تستی رو پیش بگیرین.اقای جعفری معلمی شغل خیلی سختیه همه اینو قبول دارن و لی بدونین از همه سخت تر اینه که حق کسی رو ضایع کنین.چون از اخلاق و رفتار شما با خبرم اینو خدمتون عرض می کنم : همه این بچه با هزار امید و آرزو از شهر و دیارشان امدن به اینجا این کار شما ممکنه با زندگی آینده کسی بازی کنه و مطمئنن شما مدیون خواهید شد و فردا قیامت از شما جواب می خوان به نظر خودتون جواب قانع کننده و محکمه پسندی دارین؟؟من قصد اینو ندارم که به شما القا کنم که به همه نمره بدین ابدا ! ولی از شما صمیمانه درخواست دارم ثواب هایی که از این شغل نصیبتون میشه رو با ضایع کردن حق کسی از بین نبرین.
بازم از شما درخواست دارم باز نسبت به تصصیح اوراق تجدید نظر کنین تا خدای نکرده نفرین کسی که حقش پایمال شده گریبان شما و زندگی آیندتون نشه.فقط حق رو به حق دار بدین.

در آخر یادتون باشه انسان جایز الخطاست پس اگر کسی اشتباه کوچیکی انجام میده باید به همون اندازه مجازات بشه
این پیغام هم به خاطر جلوگیری از سوء استفاهده دانشجویان واستون محرمانه فرستادم
بازم عذر خواهی می کنم که سرتونو درد آوردم
من سعی کردم بیشتر یه دوست باشم تا یه دانشجو
موفق باشین»

اما در این زمینه لازم است که من توضیحات زیر را بدهم:


1- اول اینکه بر خلاف تصور برخی دوستان من حتی به کسانی که به جواب آخر غلط میرسند و حتی راه حل آنها نیز بیش از یک اشتباه کوچک دارد به طور متوسط 50 درصد نمره سوال را میدهم.
2- دوم اینکه برخی از دوستان تصور میکنند که تنها یک اشتباه کوچک نباید خیلی از نمره بکاهد و اهمیت چندانی ندارد. به عرض این دوستان برسانم به عنوان کسی که سالها است که در زمینه مهندسی عمران به عنوان یک مهندس محاسب فعالیت میکنم ، بارها دچار همین اشتباهات به نظر دوستان کوچک شده ام که همین اشتباهات ظاهراً کوچک عواقبی بعضاً جبران ناپذیر برای من داشته است که البته همیشه سعی کرده ام از این اشتباهات پند گرفته و در کارهای بعدی آنها را تکرار نکرده یا لااقل به حداقل برسانم. در رشته مهندسی عمران بخش مهمی را همین جلوگیری از اشتباهات کوچک تشکیل میدهد. دانشجویی که نمیتواند با ماشین حساب خود کار کند حتی اگر تمام مطالب را بلد باشد به نظر من شایسته نمره قبولی نیست. وقتی امتحان جزوه باز است و دانشجو حتی از جزوه خود نمیتواند استفاده کند و به جواب برسد آیا مقصر استاد است؟
3- من هیچوقت خود را بری از اشتباه ندانسته ام و مطمئناً در تصحیح برگه های امتحانی نیز با وجود دقت معقولی که دارم بعضاً دچار اشتباه میشوم و به همین دلیل هم برای جبران اشتباهات اینچنینی که متوسط مقدار این اشتباهات در بیش از 99 درصد موارد مطابق تجربه نزدیک به ۷ سالی که دارم، کمتر از یک نمره است، نمرات بین 9 و 10 را نیز قبول میکنم.
4- به دوست عزیزی که به حق من را به دقت در عدم پایمال کردن حق کسی فراخوانده است روی دیگر سکه را هم یادآور میشوم. آیا اگر در اثر بیدقتی من به کسی که شایسته نمره قبولی نیست، نمره قبولی داده شود و او بعداً با همان نمره فارغ التحصیل و شروع به کار کند و در پستی قرار گیرد که شایسته او نیست و از پس کار محول شده به او بر نیاید آیا باز هم من مسئول این مساله نیستم؟ پس قبول کنید که سکه دو رو دارد نمره دادن بیهوده خود به نوعی پایمال کردن حقوق افرادی دیگر است. من هم قبول دارم که افتادن در درسها برای بسیاری از دانشجویان ایجاد مشکلات حتی بعضاً بزرگ مینماید. ولی چاره ای جز این نیست و بعضاً برای مصلحت بزرگتر باید تن به این مسایل ناخوشایند داد.

همچنین همیشه سعی کرده ام که پذیرای انتقاد دیگران باشم و به همین جهت لزومی نمیبینم که دوستان نقدهای خود را نسبت به من به صورت خصوصی ارسال نمایند و از دوستان انتظار دارم که این نقدها را به صورت عمومی و  به هر طریقی که دوست دارند و ترجیحاً با اسامی واقعی بیان نمایند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۱۰/۲۵
احمدرضا جعفری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی