وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

دانلود پروژه فولاد ساختمان سه طبقه

سیستم سازه ای : قاب ساده با مهاربند هم محور در حد شکلپذیری کم در هر دو جهت
نوع سقف : کامپوزیت
نوع پی : مشبک
زیربنا : 456 متر مربع
این ساختمان توسط اینجانب طراحی شده است و مجموعه شامل نقشه سازه ، فایلهای محاسباتی SAFE8 و ETABS9.74 و دفترچه محاسبات میباشد. برای دانلود به حجم 3.8 مگابایت به این پست از ایران سازه مراجعه کنید و یا مستقیماً از این لینک دانلود نمایید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۶/۲۴
احمدرضا جعفری

نظرات  (۹۷)

سلام استاد ممنونم از این پست.فقط چرا نام تهیه کننده شو ننوشتین.


پاسخ: تهیه کننده آن خودم هستم
استاد یه پست آموزش safe مبسوط بزارین من چیز به درد بخوری تو اینترنت پیدا نکردم.اگه بزارین خیلی ممنون میشم.چون هادی زاده و باجی تو پروژه ها تا به safe رسیدن یه جورایی پیچوندن بحثو.


پاسخ: فعلاً چیز خاصی ندارم.
سلام استاد ببخشید آیین نامه طراحی فولاد برای سیستم برون محور ویژهaisc360 هست؟برای این آیین نامه تنظیمات منوی آپشن رو چطور انجام بدم؟
بارNOTIONALباید حتما اعمال بشه؟یعنی روش طراحی حالات حدی است؟
توهیچ کدوم از پروژه های کتاب هادیزاده از این روش استفاده نشده میشه راهنمایی بفرمایید؟


پاسخ : 1- بله 2- در جزوه راهنما توضیح داده ام 3- بله 4- توی ایران سازه کلاً یک تاپیک مفصل در مورد استفاده از این آیین نامه در ETABS باز کرده ام که میتوانید از آن راهنمایی بگیرید.
ببخشید یه سوال دیگه اینکه تو پروژه فولاد باتوجه به منظم بودن و ارتفاع کمتر از18مترآیا الزامی بر انجام تحلیل دینامیکی هست یانه؟



پاسخ: خیر
1-طبق بند6-7-2-1-3مبحث 6م ستون هایی که در محل تقاطع دو یاچند سیستم مقاوم جانبی قرار دارند باید در هردو امتدادعمود برهم در برابر نیروهای جانبی محاسبه شوند.
این بند آیین نامه که تو جزوه راهنمام اشاره شده در کدوم قسمت باید وارد بشه؟

2-ضریب 0.3 که به ضریب زلزله در جهت ایکس و وای باید اعمال بشه علتش چیه؟
ممنون


پاسخ: 1- در صورتی که ترکیب بارهای معرفی شده در تاپیک راهنما را به کار ببرید عملاً این بند نیز رعایت میشود. 2- در این مورد هم در ایران سازه بحث کرده ام. ضریب 0.3 مربوط به همان بندی که است که در قسمت قبل خودتان بیان کردید. این ضریب به ضریب زلزله اعمال میشود و در عوض در ترکیب بارها اعمال نمیشود
تنظیمات پنجره یSteel frame design preferences به چه صورت انجام میشه وقتی از آیین نامه ی مذکور استفاده میکنیم؟
ممنون از اینکه وقت میزارید وجواب سوالات رو میدید.



پاسخ : در تاپیک راهنمای گام به گام در این مورد راهنمایی کرده ام.

نظر من پس چرا تایید نشد


پاسخ : توهین آمیز بود به همین جهت تایید نشد. توهین به خودم را تحمل میکنم ولی نسبت به دیگران آن هم استادی که اصلاً چند ترم است توی موسسه تدریس ندارد روا نیست
بعدپرسیدن سوالا متوجه شدم که اونجا توضیح دادین
ممنون
سلام استاد چرا پاتوق از لینک هاتون برداشتین؟
استاد نکنه باهامون قهر کردید/گناه داریم به خدا



پاسخ: تا آنجا که به خاطر دارم لینکی از شما برنداشته ام.

مرسی استاد صبح ندیدم ناراحت شدم اخه همیشه اول به اینجاسر میزنم بعد میرم پاتوق که ندیدم
سلام استاد
من فولادمو تا یه جاهایی مدل کردم والان رسیدم سر تحلیل و طراحی
که فایل نکات راهنما رو که قرار داده بودید مطالعه کردم
منظورتون تو اون فایل از اینکه دوتا فایل بسازیم چی بود؟چطوری باید یه پروژه رو تو دوتا فایل انجام میدادم؟
باید برگردم واز اول انجام بدم؟



پاسخ: ابتدا یک فایل را بسازید و یک جهت اصلی را در آن طراحی کنید و همان فایل را به اسم دیگری ذخیره کنید و فایل دوم را از روی آن بسازید

علامت منفی تو ترکیبات بارگذاری تو پنجره ی define/load combinationsچطور اعمال میشه؟



پاسخ: ضریب بار را با علامت منفی وارد کنید
استاد من برای تعریف مقاطع از لیست مقاطع خانه عمران استفاده کردم!
اینا همون نقاطع ایرانی ان که تو راهنما گفتید ازش استفاده نکنیم؟
پس کدوم مقاطع رو استفاده کنیم؟


پاسخ: بله همانهاست. با امکانات خود نرم افزار مقطع بسازید و استفاده کنید
آیا اعمال کاهش سربار الزامیست؟



پاسخ: بله
تحلیل دینامیکی چطور نیاز هست؟



پاسخ: خیر

سلام استاد وقت بخیر میخواستم ببینم فردا(یکشنبه)صیح موسسه تشریف میارید ؟چه ساعتی؟باتشکر



پاسخ: خیر. دوشنبه صبح هستم.

سلام
ممنون از اینکه وقت میزارید وجواب سوالات رو میدید
ساخت مقاطع خیلی زمانبره نمیشه از همونها با رعایت ضوابط مربوط به تیر کامپوزیت استفاده کنم؟
نمیشه از مقاطه اروپایی خود نرم افزار استفاده کرد؟
استاد برای ستون و تیر چه مقاطعی انتخاب کنم بهتره؟شماره مقاطع منظورمه


پاسخ: به هر حال باید انجام دهید. به جای آن میتوانید از یک فایل اماده مقاطع را استفاده کنید. البته اینکار را باید ابتدای کار انجام شود. برای شماره مقاطع نیز خود نرم افزار آن را با استفاده از مقاطع اتوسلکت تعیین میکند
خسته نباشید استاد؛ فولاد1 دوشنبه برگزار میشه‏?‏



پاسخ: فکر نمیکنم کلاس به حد نصاب برای تشکیل برسد ولی از هفته بعد قطعا تشکیل میشود
سلام.چطوری میتونم تیرچه فلزی رو در فهرست بها ابنیه پیدا کنم؟
خوب میلگردهای تیرچه رو از فصل 7.بعد نبشی بالا و ورق پایین چی؟از کجا؟
ممنون



پاسخ: در این مورد اطلاعی ندارم. یادم هست که آیتمی برای تیرچه های فلزی در فهرست بها موجود بود
سلام مهندس امروز خیابان پاستور دیدمتون
تصادف و دیدین (سمند) ملت دست فرمون تعطیلن...


پاسخ: بله احتمالاً درست دیدید. تصادف بدی بود. ماشین سمند بد جوری از سمت راست خود آسیب دیده بود.
سلام استاد شبتون بخیر
استاد فردا از چه ساعت تا چه ساعتی دانشگاه هستید؟



پاسخ: 9 تا 13

سلام استاد
ببخشید که این سوالو میکنم از روی کنجکاویه !!!
قصد فضولی ندارم
میخواستم بدونم خانم شما هم مثل خودتون تحصیل کرده اند یا خانه دارند
شما چطور با هم آشنا شدید !!! ازدواج فامیلی کردید؟


پاسخ: البته کنجکاوی اسم محترمانه فضولیه . خانم من پزشک هستند و ازدواج ما هم سنتی و از طریق معرفی آشنایان بوده . ( بد نیست این را هم بدانید که خانمهای پزشک علاقه عجیبی به ازدواج با اقایان مهندس دارند. دلیل این مساله برای من تا امروز نامشخص است).
سلام استاد
اگه کسی یه درس مثلا بارگذاری و نگذرونده باشه نمی تونه پروانه طراحی بگیره .یا نظام مهندسی خودش امتحان میگیره .



پاسخ: فعلاً که حتی اگر گذرانده باشید هم چنین پروانه ای نمیدهند حالا فردا چه تصمیمی بگیرند خدا میداند. با توجه به اینکه قوانین روز به روز در حال تغییر است پیشنهاد میکنم که این درس را اگر مشکل خاصی ندارید بگیرید ولی باید بدانید که قانوناً در حال حاضر با گذراندن این درس مشکلی از شما حل نمیشود.

۲۷ شهریور ۹۱ ، ۰۸:۲۳ زوررررررررررررررررررررررررررر
سلام مهندس جان این موسسه به چه چیزش مینازه که 241 هزار تومن شهریه ثابت میگیره یه ذره جلو درب رو نما زده یه ذره هم حیاط رو درست کرده میخاد پولشو از ما بد بخت بگیره اول که از 160تومن یهو شد 210 هزار تومن البته تو انتخاب واحد و حالا که باز یهو شده241 هزار تومن فکر کنم فردا که از خواب پاشن یهو بکننش 300 که دیگه خیالشون راحت شه ما رو که (البته بعضی ها ببخشن)خر گیر آوردن


پاسخ: شما ظاهراً توی باغ نیستید. یک طوری صحبت میکنید که انگار از اروپا آمدید ایران. فقط در عرض این دو هفته کل اجناس بین 15 تا 30 درصد رشد قیمت داشتند. حالا چطور انتظار دارید که از شما با همان شهریه سال قبل ثبت نام کنند؟!
۲۷ شهریور ۹۱ ، ۰۹:۵۶ نگران آینده (پروانه کسب)
استاد اگه ادامه تحصیل بدیم مشکلمون حل میشه ؟استاد شما چون قاطعانه حرف میزنید حرف شما سند .پس اگه می تومید یه چیزی بگید که انگیزه بگیریم چون اگه هدف معلوم بشه با لذت درس می خونیم.استاد معدل تو نظام خیلی مهمه ؟



پاسخ: فعلاً که با قانونهای موجود حتی با ادامه تحصیل در رشته سازه هم نمیشود به طور کامل مشکل پروانه طراحی را حل کرد. ( توی سایت نظام مهندسی تهران ریز قوانین مربوطه درج شده است. توی ایران سازه هم چند وقت پیش قرار داده شده است). ولی متاسفانه یا خوشبختانه این گونه قوانین سال به سال تغییر میکنند و این تغییرات هم برای امثال من منطق خاصی را دنبال نمیکنند که بنده بتوانم حدس بزنم و به شما قاطعانه اعلام کنم.

آخه خانم های پزشک فک میکنن مهندس و پزشک دو اسم دهن پر کنن پزشکی و خودشون گرفتن دوس دارن همسرشون مهندس باشن تا یه زوج به ظاهر موفق رو تشکیل بدن.البته تو دبیرستان رشته ریاضی یه غول بی شاخ و دمه وکسی که تجربی و انتخاب می کنه فک میکنه کسی که رفته ریاضی اگه قبول شه دانشگاه معتبر دیگه آخرشه.
راستی خانم شما پزشک ه وشما از اوضاع بد اقتصادی حرف میزنید؟
یه سوال خانم شما تخصص داره ؟
راستی این اوضاع بد اقتصادی درس میشه به نظر شما؟


پاسخ: احتمالاً همینطور است که شما میگویید. بدون شوخی خانمهای پزشک علاقه زیادی به ازدواج با آقایان مهندس دارند. نمونه های بسیاری در این زمینه دیده ام. اوضاع اقتصادی هم واقعاً بد است حتی برای ماها. به قول معروف صدای دهل از دور خوش است. انشاالله اوضاع اقتصادی هم خوب میشود (انتظار دارید چه حرفی جز این بزنم؟!). خانم من هم پزشک عمومی است و فعلاً پشت سد کنکور تخصص قرار دارد.
سلام استاد
استاد ببخشیدفردا ساعت چندمیایید دانشگاه؟ میخوام قبل از امتحان فولاد ازتون سوال بپرسم


پاسخ: اصلاً معلوم نیست. وضعیت من این روزها به دلیل برخی مشکلات شخصی پیش بینی شده نیست. ولی سعی میکنم صبح حداقل یک ساعتی دانشگاه باشم
۲۷ شهریور ۹۱ ، ۱۲:۱۸ زوررررررررررررررررررررررررررر
ببخشید مهندس جان شما که توی باغ هستید مگه شهریه موسسه جنسه که 15-30 درصد گران بشه این رشد قیمت که میفرمایید آیا روی حقوق شما که تاثیر گذاشته مگه شهریه موسسه شده طلا که یهو 80 هزار تومن افزایش داشته باشه والا طلا این قدر افزایش نداشته ( افزایش 50 درصدی شهریه) اگر هم افزایش داشته باشه خوب طلا ست یه چیزه جهانی این رشد قیمت ها را هم که میگویید مطمین باشید نوسان دارند وکم میشوند صدایم هم از جای گرم در نمیاد و مطمین باشید این افزایش قیمت هم مقصر خود ملت اند که با انبار کردن اجناس وشایعه پراکنی میان مردم اتفاق افتاده منظور من افزایش زورکی این موسسه است که دوبار شهریه را افزایش دادند کاش در قبال این افزایش خدمات بهتری ارایه کنند از این دانشجویان مهمانی که به این موسسه میایند سوال کنید بدانید که درقبال دادن شهریه بالا موسسات چه خدماتی ارایه میدهند تا به حال سوال کرده اید نه اینکه یه سایتی بزارن که سرعتش از سوسک هم کمتره البته مهندس جان ببخشید که این حرف ها در اینجا زده شد دست شما که نیست


پاسخ: در برخی مسایل قبول دارم که سطح خدمات چندان خوب نیست ولی افزایش شهریه در همه موسسات تا انجا که خبر دارم اتفاق افتاده است. رشد قیمت هم همه جانبه است و اصلاً موضعی نیست. در یکسال اخیر نزدیک به 100 درصد تورم داشته ایم ( به طور نمونه قیمت طلا و دلار را نگاه کنید که بالای صد در صد رشد داشته است). این رشدها هم برگشت پذیر نیست. هر آدمی که اندکی توی باغ باشد این مساله را میفهمد. وقتی این همه تورم وجود دارد ترکش آن به نرخ شهریه دانشگاه هم میخورد. اگر سطح خدمات پایین است به صورت مستند و مقایسه با موسسات مشابه این مساله را به مسئولان دانشگاه اعلام کنید و از آنها خدمات بهتر بخواهید. خلاصه کلام اینکه قبول دارم سطح خدمات بعضاً مطلوب نیست اما افزایش شهریه دلیل دیگری دارد که به این مساله ربطی ندارد
سلام استاد تورو به جون هر کی دوست داری تو رو به اون کسی که می پرستی استاد درس پروژه کارشناسی توسعه روستا رو عوض کن.این استاد بد جور اذیت می کنه .اسمم نذاشتم چون اگه ...بفهمه بهم -4 می ده.



پاسخ: تا اذیت را چه تعریف کنید.
سلام مهندس
نتیجه ی شورا راجع به تمدید پروژه ها چی شد؟



پاسخ: موافقت نشد

استاد ما هم دلمون پیش یه خانوم دکتری گیره البته هنوز دانشجوه...
به نظرتون اگه بگم من مهندسم یعنی قبول میکنه
اگه بشه که دیگه نور علی نور میشه..
جدا که یک نگاه بعضی وقتا دلو با خودش میبره و برم نمیگردوونه.......



ای دیده خون ببار که این فتنه کار توست.....


پاسخ: در این موارد تخصص ندارم. ولی امیدوارم قبول کنند.
استاد یه فامیله پزشک داریم خیلی کلاس میزاره
شما فکر میکنید یه پزشک عمومی متوسط چقدر درآمد داره؟


پاسخ: مثل شغل مهندسی به خیلی مسایل بستگی دارد. واقعیت من تا به حال نفهمیدم این جماعت چقدر درآمد دارند. اکثر آنها از وضع درآمد خود مینالند و البته مقدار واقعی آن را هم بروز نمیدهند.
سلام استاد
میشه محاسبات دستی رو تایپ نشده تحویل بدیم؟
چند نمره کم میشه؟
ممنون



پاسخ: مشکلی نیست. تایپی باشد البته بهتر است. ولی من به محتوا نمره میدهم و اینکه بر آنچه که نوشته اید و ارایه میدهید مسلط باشید که نشاندهنده این باشد که خودتان پروژه را کارکرده اید
سلام
با این وضع گرونی بازار وتیرآهن ومصالح ساختمونی درسته وضع ما مهندسا بهم ریخته ولی ملت انقد غصه بی پولی و نداریو میخورن همه ش مریضن و کاروکاسبی خانمتون سکه ست




پاسخ : البته خانم من در بخش اعتیاد (منظورم ترک اعتیاد است) فعال هستند. کار و کاسبیشان هم وقتی سکه است که اعتیاد گسترش بیشتری داشته باشد ( که ظاهراً همینطور هم هست)

استاد دیروز فولاد1 برگزار شد‏?‏ درس دادین‏?‏



پاسخ: خیر. کلاسهای من از هفته آینده شروع میشوند و از همان جلسه اول هم درس میدهم
سلام استاد دیدم بحث شیرین ازدواج پیش اومده گفتم عرض ادبی بکنم و یه سوال ازتون دارم استاد برای تحویل پروژه شنبه دانشگاه تشریف دارید مزاحمتون بشیم استاد اینکه میگم مزاحمتون بشیم خودمو تحویل نگرفتما ما دو نفریم
استاد هر وقت میام وبلاگتون خیلی دلم میگیره یاد روزای تحصیل میافتم که حیف خیلی زود گذشت فکر نکنید برای نمره گفتم نظر قلبیم بود حالا اگه لطف کنید و یه نمره هم بدید که دیگه خیلی ممنون میشم .


پاسخ: هنوز قطعی نیست که شنبه دانشگاه باشم. جمعه شب یا شنبه صبح با من تماس بگیرید. ( احتمالا روز جمعه به اینترنت دسترسی نداشته باشم پس از طریق وبلاگ یا ایمیل بعید است بتوانم جواب بدهم).
سلام استاد.دروس ارائه شده نیمسال رو واسه حذف اضافه توی atr امروز نگاه کردم.تکنولوژی بتن و روشهای اجرای فلزی و بتنی نبود.همون درس مصالح ساختمانیه؟اونو برداریم؟



پاسخ: من اضافه کردم ظاهراً اموزشی ها فراموش کردند وارد وب کنند. از طریق آموزش پیگیری کنید
استاد تواین هفته چه روزی دانشگاه هستین ؟



پاسخ: تا دوشنبه هفته بعد دانشگاه نیستم

سلام استاد اگه بخایم تحلیل طیفی دینامیکی انجام بدیم برای معرفی بارهای استاتیکی زلرله اگه دوره تناوب دو جهت متفاوت باشه .دوره تناوب جهت اصلی را وارد میکنیم مثلا ایکس +......دور تناوب ایکس را وارد میکنیم ؟؟؟؟؟ اگهدوره تناوب در یک جهت کوچکتر از0.7 ودر یک جهت بزرگتر از 0.7در قسمت اتو...یکباریو بی سی ویکبار یوزر؟؟؟؟؟؟؟؟؟


پاسخ: این چیزی که میگویید ربطی به تحلیل دینامیکی ندارد. شما پریود را از فرمول تجربی مبحث ششم محاسبه میکنید. البته میتوانید با پریود تحلیلی به دست آمده از روش تحلیل دینامیکی مقایسه کنید که دراین حالت مقدار تحلیلی برای هر جهت متفاوت است و حداکثر تا 25 درصد مقدار تجربی را افزایش دهید. اگر زمانهای تناوب یکی کمتر از 0.7 و دیگری بیش از 0.7 باشد باید هر کدام را جداگانه مطابق با روش خاص خود تعریف کنید که خودتان هم اشاره ای به آن داشته اید
مهندس خلاصه بگم هر کی بخواد یه مهندس همه چی دون بشه باید شما رو الگو قرار بده.همه جوره باهات صفا می کنم.البته ببخشید اگه یه کم داش مشتی حرف زدم.می خواستم خلوص نیت رو برسونم اسم خودم رو هم ننوشتم مبادا حرفی پیش بیاد.
سلام ، استاد واسه انتخاب دستی (ترم آخر) شنبه صبح شما تشریف دارید دانشگاه که هتون مراجعه کنیم؟



پاسخ: به طور قطعی مشخص نیست. جمعه با من تماس بگیرید.

استاد 5شنبه میاین دانشگاه؟برای فولاد2



پاسخ: خیر. کلاسهای من از هفته بعد شروع میشوند.
خب استاد واسه راه سازی که گفتید اگه تداخل دارید حذف و اضافه بیاین کی ببینیمتون؟



پاسخ: هفته بعد. روز دوشنبه که هستم مابقی روزها هم اطلاع میدهم که چه روزی هستم

سلام استاد شبتون بخیر
امروز داشتیم با دوستم در مورد شما بحث میکردیم شخصیت شما رو بامهندس آذریون مقایسه میکردیم دوستم میگفت برای 2نفرخیلی دلم میسوزه که با وجود هوش زیاد نتونستن به دلیل مشکلات زیاد پیشرفت کنند اون دو نفرم شما و استاد آذریون بودید، یک شباهتهایی بهم دارید ویک تفاوتهایی ، شباهتتون اینه که هر دو بادلسوزی برای دانشجو وقت میذارید وخیلی از مسائل براتون مهمه،وتفاوتتون اینه که استاد آذریون ممکن بودبعضی موقعها که یکی مشکل حادی دارد ممکن بود دلشون بسوزد و نمره اضافه کنند البته ایشان هم خیلی در نمره دادن سخت عمل میکردن ولی باز بعضی موقعها ممکن بود فرجی بشه، و تفاوت دیگه ای که شما با ایشان دارید اینه که شما روشن فکرتر و در دسترس تر برای دانشجو هستید و نمیدونم شاید یه جور بشه گفت خیلی باجنبه هستید،استاد خیلی شخصیت شمابرام جالبه، اینکه احساس میکنم از لحاظ فکری خیلی دراجتماع رشدکردید وبعضی خصوصیات منفی در شما نیست ،شاید یه طور بشه گفت خیلی خاکی هستید ودرگیرخیلی مسائل نیستید ،منم خیلی دوست دارم مثل شما این اخلاق رو داشته باشم ودر کل خیلی دوستون دارم


پاسخ: تشکر از لطف شما. البته منظور شما از خصوصیات مثبتی مثل روشنفکر بودن، خاکی بودن و نبودن برخی خصوصیات منفی را نفهمیدم. مهندس آذریون هم خیلی من تعریفشان را شنیده ام اما تا به حال خیلی نزدیک به ایشان نبوده ام و آشنایی کاملی با ایشان ندارم.
سلام استاد روزبخیر
میخواستم بدونم در صورت تحویل ندادن پروژه ها تا10 مهر چه اتفاقی دقیقا میفته:
آیا این ترم جزء سنوات تحصیلی برامون حساب میشه؟
هزینه ای که باید بپردازیم چقدره؟آیا شهریه ثابت همون156تومن هست یا241 تومن که شهریه جدیده؟


پاسخ: شما باید برای ترم جدید ثبت نام کنید این ترم هم جزو سنوات شما محسوب میشود
ممنون استاد از راهنماییتون تشکر
اقای جعفری فردا دانشگاه هستید؟ حذف و اضافه امشب؟ اگه به مشکل خوردیم چیکار کنیم؟ اخه شما گفتید که تا دوشنبه همدان نیستم من هنوز انتخاب واحد نکردم و اگه تا 31 انتخاب واحد نکنم یک ترم مرخصی بهم میدن


پاسخ: خیر نیستم. مشکلات ثبت نام را با آموزش در میان بگذارید. امیدوارم حداقل این یک کار را آموزش انجام دهد و مشکلات سیستم ثبت اینترنتی را به من حواله ندهند. احتمالاً برای رفع مشکلات آموزشی یک شنبه دانشگاه هستم ولی شنبه نمیتوانم بیایم
یعنی باید شهریه متغیرشونم بدیم؟
شهریه ثابتم 241تومن؟
سنواتم حساب میشه!!!!
من فقط همین 2واحدو دارم استاد این نامردیه!
استاد به خدا تو هیچ دانشگاهی انقدر در حق دانشجو ظلم نمیشه
برید همین دانشگاه لب گوشمون دانشگاه ملایرببینید به خدا یرای بچه ها تمام ترم کلاس آموزش پروژه م گذاشتن!
به جز واحد کار باکامپیوتر-همون ایتبز-
تازه استاد تعیین میکنه که پروژه شونو کی تحویل بدن!!!
ولی اینجا........................


پاسخ: پروژه در دو ترم ارایه میشود که البته یک ترم آن میتواند تابستان باشد. در مورد کلاس برای انجام پروژه با دستمزد بسیار اندکی که دانشگاه به مدرسان پرداخت میکند و البته از آن طرف شهریه اندکی که شما پرداخت میکنید عملاً ارایه کلاس امکان پذیر نیست. باید بر اساس منطق و انصاف قضاوت کرد.
سلام استاد
ببخشید درس مهندسی ترابری 34501رو ورئدی های 90 میتونن بردارن؟من میخام این درس و تو حذف و اضافه بدارم



پاسخ: خیر. این درس و درس روسازی ویژه ورودی 88 و 89 است

سلام
اگه تحلیل دینامیکی باشه بارای استاتیکی زلزله برون محور را معرفی کنیم کافیه یا باید .بارای استاتیکی دیگه ایی رو م به اون اضافه کنیم؟استاد ترکیب بار به چی بستگی داره بجز روش طراحی


پاسخ: معرفی حالات بار استاتیکی وقتی تحلیل دینامیکی لازم است بیشتر فقط جهت مقایسه و اصلاح برش پایه دینامیکی بر اساس برش پایه استاتیکی است و احیاناً انتقال بارهای استاتیکی به SAFE8 با توجه به اینکه انتقال واکنشهای دینامیکی به این نرم افزار امکانپذیر نیست. ترکیب بار به آیین نامه انتخابی، منظمی یا نامنظمی سازه ، روش تحلیل سازه ، لزوم اعمال یا عدم اعمال بار قائم زلزله،لزوم اعمال یا عدم اعمال بزون از مرکزیت اتفاقی، حالات بار معرفی شده به نرم افزار و ... بستگی دارد. بخش ترکیب بارها در جزوه راهنما را مطالعه کنید.
دکمه های ادیت غیر فعاله چه جوری فعالشون کتم؟



پاسخ: نرم افزار شما بد کرک شده است. از کرک ویژه محصولات CSI که در سایت ایران سازه هم قرار داده ام استفاده کنید
سلام
پس با این حساب میتونیم استاد درس پروژه رو هم تغییر بدیم؟



پاسخ : برای پروژه های فولاد و بتن فکر نکنم مشکلی باشد
سلام استاد
منظورم ازخصوصیات منفی اینه که از اون دسته از آدمهایی نیستین که تا به جایی برسن دیگه فکر میکنن چه خبره و سعی میکنن دیگه در روابطشون با آدمها یه سری ملاکها قرار بدن و با هر کسیکه نفعی براشون داره خوب رفتار میکنن، اما شماهمه رو به یک چشم میبینید واگرهم در دل کسی رو بیشتردوست دارید در رفتار نشون نمیدید واین به نظر یک لطف از جانب خداوند به شماست که تونستید این ویژگی رو کسب کنید
همچنین منظورم از روشنفکری و رشد بلوغ فکری اینه که با وجود اینکه در روابطتون حدو مرز قائل هستید اما خودتون رو محدود به روابط نمیکنید و یه طورایی بدبین به بقیه نیستید نه میذارید بقیه از اخلاقتون سواستفاده کنن ونه خودتون رو در چارچوبی محدود میکنید ، برای مثال سرهمینکه شما اگردانشجویی بهتون زنگ بزنه اگرمقدور باشه حتما جوابشو میدید و مثل بعضیها نیستید که درهنگام زنگ زدن دانشجو با او بد صحبت کنید
استاد من ازآدمهایی که اعتماد به نفس کاذب به خودشون دارن وکوته نظر و بدبینن وجزجلوچشمشون چیزی نمیبینن خیلی بدم میایید که احساس میکنم همدانیها اکثرشون این ویژگی رودارن، تهرانی ها از لحاظ بلوغ فکری خیلی بهتر ازماها هستن
[...]


پاسخ: با عرض معذرت بخشی از نوشته شما چون جزو خط قرمزهای وبلاگ من است را سانسور کردم. کامنت بعدی شما هم چون ورود به خط قرمز داشت ضمن احترامی که برای نظر شما دارم سانسور شد.
عطف به کامنت پروژه
سلام
استادتقصیر ما چیه که دانشگاه دستمزد کمی برای اساتیددر نظرمیگیره؟
ما که چشممون کور دندمونم نرم هرچقد بخوان میدیم
گردنمونم از مو نازکتره هرچقدرم اعتراض کنیم کسی گوش شنوا نداره الحمدلله
به نظر من این حرفا توجیهه!هم دانشگاه کم لطفی میکنه هم اساتید محترم
ولی اگر مسئولین اون دنیاروهم در نظر بگیرن شایدیه ذره به فکر دانشجوهای از همه جارانده و ازهمه جا مانده میکنن!
مایی که وقت وانرژیمونو داریم صرف میکنیم آخرشم معلوم نیست بااین وضعیت کار بتونیم دستمونو جایی بند کنیم و گلیم خودمونو از آب بکشیم بیرون یانه!!!

آقا یا خانم دانش پژوه باید بگم که مهندس آذریون(که البته فکر میکنم الان مشغول تحصیل در مقطع دکترا باشند)درسته خیلی در دسترس نبودندولی وقتی هم بودند به هیچ عنوان وقتشونواز پاسخگویی به دانشجوا دریغ نمیکردن
ومدیریت فوق العاده ای داشتند یادمه زمانی که ایشون مدیرگروه عمران بودند همه جوره بچه ها روبرای هرچه زودتر فارغ التحصیل شدن راهنمایی میکردن و تمام ترفندهای آموزش رو بلد بودن
چند تاطرحم خودشون داده بودن که خیلی جالب بود اگه بچه ها یادشون باشه"نمره نگه داشته شده توسط استاد برای ترم بعد برای بچه هایی که امکان برداشتن واحد اضافی رو نداشتن"
همین باعث شد خیلیا که 5ترمه میشدن4ترمه درسشون تموم شد!
ایشون همه جوره دانشجورو درک میکردن ودرعین حال بسیار سختگیر توامتحان وخسیس تونمره دادن بودن که من عاشق این سختگیریاش بودم
ازاین نظرم استاد جعفری شبیه ایشونن!البته از خیلی نظرا شبیهن طوری که اولین بار که من سر کلاس مهندس جعفری نشستم فکر کردم حتما همکلاسی بودن یارابطه نزدیکی دارن ک شبیه هم درس میدن!
تکه کلام هردوشونم"قاعدتا" اینم یکی از شباهتاشون
در پاسخ به888
من که اولش گفتم استاد آذریون هم بادلسوزی تمام برای دانشجو وقت میذارند و حرفهایی هم که زدم منظورم به استاد آذریون نبود ،اتفاقا با وجود اینکه ممکن بود خیلی موقعها من از ایشان نمره بالا نگیرم ولی ایشان راخیلی دوست داشتم و همیشه از ایشان تعریف و طرفداری میکردم و اون بحثهایی هم که درکامنت قبل کردم اصلا منظورم ایشان نبودند و یک چیزکلی کلی گفتم
سلام استاد
شما خیلی راحت به خاطرپول کاراتونو توجیه میکنید!
از اول ترم به ما میگفتید مشکلتون پوله ما حاضربودیم نفری 50تومن ازین پول مفتی که میریزیم توحلق دانشگا بهتون بدیم که انقد استرس نداشته باشیم
اگه برای پروژه کلاس تشکیل میشد وهرمرحله کار خواسته میشد هم ما یه چیزی یادمیگرفتیم وهم تاحالا پروژه رو تحویل داده بودیم
که البته اگه بنابر حرفاتون فقط به خاطر عشق به تدریس میاید سرکلاس هیچوقت حرفی از پول نمیزدید
ما تمام بدبختیامون از صدقه سری مدیر گروه بودن شماست.
اگه یه استاد کاربلد دلسوز مدیرگروه مابود توی جلسه شورا به جای تایید حرفای دانشگاه که هدفش جز پول گرفتن نیست یه کم از حق دانشجو دفاع میکرد
اصلا کجای قوانین آموزشی نوشته که 2ماه تابستون ترم حساب میشه؟
لطفا یه جواب قانع کننده بدید!


پاسخ: در این دانشگاه ترم تابستان را ترم محسوب میکنند ( اگر ترم نباشد که اصلاً نمیگوییم ترم تابستان). من هم نمیتوانم این قاعده را به هم بزنم. کدام حقی از شما ضایع شده که من به عنوان مدیر گروه از آن دفاع نکرده ام؟ من حرف خودم را میزنم و به هیچکس باج نمیدهم چه دانشجو باشد چه دانشگاه . اگر جایی حق با دانشجو باشد از حق دانشجو دفاع میکنم و اگر جایی حق با دانشگاه باشد از حق دانشگاه. هر پروژه حداکثر در یک ماه قابل جمع و جور کردن است و اگر به خاطر تنبلی یا مسایل دیگر نتوانسته اید پروژه را جمع و جور کنید چرا باید تاوان آن را دانشگاه پرداخت کند؟ در مورد راهنمایی پروژه ها حداقل خود من هر کسی تماس گرفته است یا ایمیل زده است یا کامنت گذاشته است راهنمایی کرده ام. سال گذشته اقلاً سه ماه برای تهیه یک جزوه راهنما وقت گذاشتم. بقیه هم کم و بیش میدانم که به این شکل عمل میکنند ولی نمیتوانم استادی که برای هر پروژه حداکثر 12 هزار تومان میگیرد یک ترم هر هفته مجبور به تشکیل کلاس کنم. عشق و علاقه هم حرف مفت است یا حداقل حد و مرز دارد. با عشق و علاقه نمیتوان از پس هزینه های به شدت سنگین زندگی که روز به روز سنگینتر هم میشود بر آمد. من نمیتوانم استادی که برای گذران یک زندگی بسیار ساده لااقل 1 تا 2 میلیون در ماه باید درآمد داشته باشد به اسم عشق و علاقه به بیگاری بکشم.
ببخشیدمهندس من واسه ترم بعد پروژه فولاد و بتن و کارورزی به همراه روسازی رو دارم به نظرتون میتونم روسازی رو خودخوان بردارم؟


پاسخ: خیر به صورت معرفی به استاد بردارید. ضمن اینکه این ترم این درس ارایه شده است و میتوانید آن را اخذ کنید
استاد شنبه حذف و اضافه اس .نمیشه شنبه 1 ساعتو مشخص کنید بیاین اخه به امضای شما احتیاج داریم



پاسخ: اگر فرصت شد حتماً می آیم. ولی احتمالش کم است و احتمالاً شنبه همدان نیستم. یکشنبه سعی میکنم دانشگاه باشم

سلام استاد خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم ما این ترم درس پروژه راه با پروژه کارشناسی داریم.تا ترم بعد وقت داریم که این پروژه ها رو تحویل بدیم یا باید همین ترم تحویل بدیم.بچه های پارسال همه ترم بهار تحویل دادند.



پاسخ: با تایید استاد درس بله.
سلام.
استاد ببخشید ما هر چی نگاه می کنیم تحلیل 2 رو 2 واحدی می بینیم و محیط زیستو تک واحدی. اما انتخاب واحد که کردیم یه واحد به هر کدوم اضافه شده انگار. میشه شما برامون واضحش کنید؟؟؟



پاسخ: تحلیل دو برای پیوسته ها 3 واحدی است.اما محیط زیست 1 واحدی که البته در دو ساعت ارایه میشود. اگر دو واحدی ارایه شده است به آموزش گوشزد کنید.

سلام استاد -با عرض تشکر
استاد من etabs9.7 دارم اما نمیتونه فایل ایتبس این پروژه رو باز کنه -مشکل از چیه؟



پاسخ: فایل با ورژن 9.74 کار شده است . برای ورژن پایینتر فایل با پسوند $ET را در داخل برنامه import کنید
اقای جعری کاراموزی ارائه نشده روسازی و هیدرولوژی هم ظرفیتش تکمیل شده شما همدان نیستید چطور انتخاب واحد کنیم ترم اخر هستم و جامانده از انتخاب واحد



پاسخ: تمام واحدهایی که برای شما قابل اخذ است را بگیرید مابقی در حذف و اضافه اگر راهی داشت اضافه میشود.
لطفا با خانم توسلی تماس بگیرید و بگید که مشکل ما جا مانده ر و حل کتنند



پاسخ: خودتان تماس بگیرید من در کارهای سیستم آموزش دخالت نمیکنم
سلام استاد پس مکانیک خاک برای ورودی های 89 چی؟اضافه میشه؟



پاسخ: یا باید متقاضی کافی برای تشکیل کلاس وجود داشته باشد ( حدود 20 نفر). یا اگر ترم آخر هستید به عنوان معرفی به استاد بگیرید و اگر ترم آخر نیستید ترم بعد بگیرید
سلام
ببخشید استادفیش واریزی روامروز فاکس کردم دانشگاه ولی متاسفانه حسابم روفعال نکردم که انتخاب واحدکنم.مسولین محترم دانشگاهم که زنگ میزنیم جواب نمیدند!حالا تکلیف ماچیه؟شنبه دستی میتونم واحدامو بردارم؟بنده ترم اخرهستم



پاسخ: اینگونه موارد را باید با ارایه مدرک معتبر به شورای آموزشی ارایه کنید تا در صورت تایید اجازه ثبت نام به شما داده شود.

استاد مگه محیط زیست 1 واحدی نیست پس چراتوتاییدیه 2واحدیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/



پاسخ: بله یک واحدی است ظاهراً آموزش اشتباه کرده است.
۳۰ شهریور ۹۱ ، ۱۰:۲۲ پروژهههههههههههههه
سلام استاد تا حالا کسی پروژه تحویل داده ؟؟؟؟؟
اگه کسی تحویل داده میشه بزارید وبلاگ تا ازشون استفاده کنیم؟؟؟
مرسی



پاسخ: آقای سلطان آبادی و آقای بحیرایی تحویل داده اند. اگر دوست داشته باشند خودشان قرار میدهند ولی فکر میکنم اقای سلطان آبادی که پروژه فولاد خوبی ارایه داده اند نمیخواهند پروژه شان در اینترنت قرار داده شود.
سلام استاد این کلاس تکنولوژی که 5 ساعت در هفتس؟یک هفته در میون برگزار میشه؟



پاسخ: نه هر هفته تشکیل میشود.

۳۰ شهریور ۹۱ ، ۲۰:۱۳ پاسخ به دانش پژوه
[...]




پاسخ : این کامنت پاسخی به کامنت دیگری است که در ابتدا بدون دقت به محتوا تایید کردم و بعداً با مطالعه دقیقتر آن متوجه شدم که موضوع آن کامنت خط قرمز وبلاگ من است و با توجه به اینکه کامنت اخیر پاسخ به بخش سانسور شده آن کامنت است و این کامنت نیز کلاً ورود به خط قرمز وبلاگ من دارد کل مطلب را سانسور کردم. از دوستان عزیز تقاضا دارم از درج کامنتهای با موضوع مذهبی (خصوصاً از نوع مناقشه آمیز) یا سیاسی خودداری کنند.
اگه ترم تابستان ترم حساب میشه پس چرا برای پروژه های دکتر طهماسبی ودکتر حقایق ترم حساب نمیشه؟
چرا بچه هایی که پروژه راه با دکتر طهماسبی دارن وبهمن پروژه گرفتن تابهمن سال بعد فرصت برای تحویل دارن؟
جوابشو خودم میدونم چون اونا تویه دانشگاه دیگه انقد درآمد دارن که محض رضای خدا اومدن دانشگاه ما ودستمزدی که ازین دانشگاه میگیرن براشون اصلا مهم نیست وچشم به جیب ما دانشجوای بدبخت ندوختن!
درنتیجه ظلمیم نمیکنن یعنی نیازی ندارن!برای اونا ترم تابستون حساب یک ترم نیست دانشگاهم هیچ قاعده!!!ای براشون تعیین نمیکنه!
اگه واقعیت امر اینه که "زندگی خرج داره"پس لطف کنید هرجا ادعایی درمورد عشق به تدریس کردید تو کامنتا!برید و مثل نظرات بالایی سانسورکنید!!
درضمن ما تنبلی نکردیم!
ماکلاس توجیهی پروژه مون اواخر اردیبهشت تشکیل شد وقبل اون هرباررفتیم برای سوال گفتن کلاس توجیهی هفته بعد!!تازه توکلاس فهمیدیم چ نقشه ای بیاریم!!!
آقای سلطان آبادی از اول بهار شروع کردن بازورهفته گذشته تحویل دادن تازه اونم شما ازاول ترم خودتون نقشه داده بودین!
ازآخر تیر تاهمین الآن سر پروژه بودیم ولی به خاطرناوارد بودن به نرم افزار وسوالای بی جواب و معطل شدن برای پاسخدهی تاالآن نتونستیم جمعش کنیم!
حالا بازم از نظرشما تنبلیم؟
راستی دانشگاه در قبال دیر تحویل دادن پروژه ها چه تاوانی باید بدهد؟؟؟؟؟برام سوال شد!!
پاسخ به دانشجو: کل پروژه ها این ترم تا 10 مهر فرصت دارند پروژه های راه دکتر حقایق و طهماسبی هم مستثنا نیست. اگر دانشگاه در این مورد کوتاهی میکند از خودشان بپرسید و ربطی به من ندارد. اگر استاد در جلسه توجیهی و ارایه صورت پروژه کوتاهی کرده است از استاد کتباً نامه بگیرید تا در شورا مطرح کنم و برای آن دسته از دانشجویان فرصت بگیرم ولی آنهایی که با من پروژه دارند فرصت همان ده مهر است چون من اصلاً در اینمورد کوتاهی نکردم. قبلاً هم گفته ام که من هر جا ببینم حقی زایل شده است از حق دفاع میکنم اگر ادعا دارید که استاد در ارایه پروژه کوتاهی داشته با امضای استاد میتوانم از تمدید پروژه دفاع کنم. در مورد تدریس از روی عشق و علاقه هم من ادعایی ندارم و منتی هم سر کسی نگداشته ام. در حد وظایفم عمل میکنم و بیش از آن کاری اگر کرده ام بدون منت است. ولی اگر انجام هم ندهم جزو وظایفم نبوده است. در ضمن کامنت قبلی که سانسور شد موضوعی داشت که اصلاً ربطی به درس و دانشگاه نداشت لطفاً بیهوده از آب گل آلود ماهی نگیرید.
سلام استاد
فرداچه ساعتی موسسه هستید؟



پاسخ : فردا به احتمال زیاد نیستم اگر هم باشم بعد از ظهر خواهم بود
سلام استاد
استاد معلوم نشد فردا یا پس فردا دانشگاه هستید یانه؟ اگه هستید چه ساعتی؟
سلام استاد
تو حذفو اضافه برای بیوسته ها چه دروس دیگه ای اضافه میشه؟
ی سول دیگه
امکانش هست برای حذفو اضافه بقیه شهریرو فعلا برداخت نکنیم؟



پاسخ: درس خاصی اضافه نمیشود. در مورد شهریه از امور مالی سوال کنید
سلام استاد

استاد مکانیک خاک برای ورودی های 89 چی شد؟ ارائه نشده.
سلام آقای مهندس پس این کارآموزی چی شد من که ترم آخرم وکلا 5واحد دارم واین درس هنوز ارائه نشده باید چکار کنم /؟



پاسخ: با در دست داشتن کارنامه کامل به من مراجعه کنید تا به صورت دستی ثبت شود
ما دانشجویان آبادانی روستا ترم آخر هستیم وباید درس کارآموزی2رابگیریم ولی توی حذ واضافه هم ارائه نشده وحتی نمیشه از طریق سایت هم شهریه رو بریزیم چه باید کرد آقای مدیر گروه



پاسخ: با در دست داشتن کارنامه کامل به من مراجعه کنید و درخواست بدهید تا دستی برای شما این کار را انجام دهم


سلام استادداستان مکانیک خاک برای ورودی 89تا کجا پیش رفت؟استاد ترم بعد ارائه میشه؟



پاسخ : به خانم توسلی نامه نوشته ام که لیست اسامی دانشجویانی که این درس را اخذ نکرده اند در بیاورد تا بر اساس آن پیگیری کنم. خودتان به خانم توسلی مراجعه و یاداوری کنید
اگه یه دیوار کج داشته باشیم که تا 3ستون داخلشه در یکی از دهانه ها میخایم بادبند رسم کنیم .چه جوری نمای کجو نشون بدیم در صورتی که هر کدوم از ستون ا یه گرید لاین داره؟



پاسخ: برای ترسیم خطوط راهنمای کج یا شکسته از منوی زیر استفاده کنید :
Draw/Draw developed elevation definition


سلام استاد ترم بعد تاریخ معماری ارایه میشه؟
ترم بعد فولاد2 رو با پروژه فولاد میشه همزمان برداشت؟



پاسخ: بله ارایه میشود. اگر ترم آخر باشید مشکلی ندارد

سلام استاد سه شنبه دانشگاه تشریف دارید برای تحویل پرو‍ژه مزاحمتون بشیم ..



پاسخ: هنوز مشخص نیست. یکشنبه احتمالاً هستم. دوشنبه هم که کلاس دارم.
سلام استاد فردا چه ساعتی دانشگاهید؟؟بر



پاسخ: مشخص نیست. احتمالاً حدود ساعت 11

سلام استادترم بعد هیدرولوژی مهندسی برای ورودی های 89ارائه میشه؟آخه من این ترم نتونستم بردارمش-



پاسخ: سعی میکنیم یک گروه ارایه کنیم

استاد محیط زیست که هنوز 2 واحدیه :(



پاسخ: توی دفترچه این درس یک جا دو واحدی و جای دیگر 1 واحدی معرفی شده است قرار شد با خانم توسلی با دکتر اوحدی در میان بگذارند و بر اساس آنچه در بوعلی عمل میشود این درس معرفی شود. شما هم به خانم توسلی یادآوری کنید
سلام ،خسته نباشید
استاد یه سوال از خدمتتون دارم
توی رشته آبادانی روستا ، شما درس ایستایی 1 رو قرار دادید اما همنیاز اون رو که ریاضی 1 هست قرار ندادید ،اما برای رشته های دیگه فعال هست
تکلیف ما چیه؟


پاسخ: این درس برای افتاده ها ارایه شده است قاعدتاً درس ریاضی یک را ترم قبل گرفته اید. در غیر این صورت باید قبلاً گرفته باشید و افتاده باشید یا حذف کرده باشید و گرنه نمیتوانید این درس را بردارید
سلام استاد من تا حالا هیچ درسی رو نیفتادم الانم انتخاب واحدم خالی مونده
درس تکنولوژی بتن و روسازی بدون پیش نیاز هستند اجازه ی اخذ این دروس رو می دهید
که حداقل انتخاب واحدمون خالی نمونه..؟



پاسخ : خیر
سلام استاد
اگه بخایم به روش تنش مجاز بر اساس مبحث دهم طراحی کنیم کدام یک از ترکیب بارهای جزوه راهنما را استفاده کنیم؟



پاسخ: ترکیب بارهایی که در ان ضرایب بار عدد یک یا 0.75 است

استاد اگه چند واحد بمونه واسه تابستون ترم بعد میشه فولاد2 رو با پروژه برداشت؟



پاسخ: خیر. فقط در صورتی که ترم آخر باشید
اگه دوحالت بار زنده برای (دوکاربری)معرفی کنیم .موقع معرفی ترکیب بار هر کدام از ترکیب بارهارو دوبار معرفی میکنیم؟؟؟؟؟؟



پاسخ : خیر. بلکه بارهای زنده را باید همزمان در هر ترکیب بار که در آن بار زنده است وارد کنید
سلام استاد.استاد ببخشید شنبه 8 مهر(صبح) دانشگاه تشریف دارید مزاحمتون بشم؟اگر جواب مثبته چه ساعتی؟



پاسخ: خیر شنبه دانشگاه نیستم.
کاش استاد امیدی ام مث شما جواب کامنتارو میداد .وبلاگ درست کرده تار عنکبوت ببنده !!!!
ا ستاد به خاطر توجه شما به سوالای ایتبس تشکر .این لطف شما قابل جبران نیست.بازم ممنون



پاسخ: مهندس امیدی از اساتید بسیار خوب و دلسوز و باسواد هستند. اما چند وقتی است که گرفتاریهای کاری زیادی دارند و کمتر در محیط مجازی میتوانند حضور داشته باشند.

سلام مهندس
مهندس ما پروژه هامون تقریبا تموم شده و پروژه هامون رو کاملا خودمون انجام دادیم هرچند که خالی از اشتباه نیست.( برخی اشتباهات رو الان متوجه شدیم ولی با توجه به وقت کم باقیمانده فرصت اصلاح نداریم) حالا اگه در زمان تحویل پروژه نتونیم بعضی از سوالات رو جواب بدیم با توجه به اینکه تقریبا تمام تابستون رو برای پروژه هامون وقت گذاشتیم باید چکار کنیم؟
راستی مهندس اگه فایل ایتبس و سیف و دفترچه محاسبات و نقشه های اجرایی رو تحویل بدیم ولی در هرکدام ایراد ها و نواقصی وجود داشته باشد پروژه را تحویل میگیرید؟


پاسخ: اگر پروژه فاقد ایراد اساسی باشد قبول میکنم و برای ایرادات فقط از نمره کم میکنم. باید به سوالاتی که میپرسم مسلط باشید و گرنه حتی اگر پروژه کامل هم باشد قبول نمیکنم.
سلام استاد در طراحی تیرها در ایتبس یکی از تیرها این ارور را می دهد
Link Rotation Is Too High
به نظر شما ایراد از کجاست؟



پاسخ: با اضافه کردن سختی سازه که با بالا بردن سایز مقاطع و یا بیشتر کردن تعداد بادبندها امکان پذیر است باید تغییر شکل جانبی و به تبع آن چرخش تیر متصل به بادبند را کاهش دهید

استاد اگه بار رو اشتباه وارد کنیم به جای بام (طبقه 6)طبقه 5 رو انتخاب کرده بودم.چه جوری اصلاحش کنم؟(یه بار دیگه طبقه 6 انتخاب کردم وترکیب بارو وارد کردم)
جه موقع باید امگارو در ترکیب بار ضرب کنیم؟(ضوابط لرزه ایی)
از کجا بفهیم نرم افزار از چه آیین نامه ایی برای بارگذاری استفاده کرده؟
آیین نامه ایی که بر اساس اون ترکیب بار وارد میکنیم ربطی به ضوابط لرزه ایی داره؟/



پاسخ: یک بار دیگر بارها رو وارد کنید به طور خودکار جایگزین بارهای قبلی میشود. ضرب امگا در ترکیب بار مربوط به طراحی سازه بر طبق آیین نامه AISC-ASD89 است. برای آیین نامه AISC360 ترکیب بارهای تشدید یافته به صورت خودکار ایجاد میشود. آیین نامه مورد استفاده شما ربط به ضوابط لرزه ای دارد. آیین نامه طراحی سازه را هم باید خودتان از منوی Option تعیین کنید
۰۲ مهر ۹۱ ، ۱۷:۳۹ حل مشکل اساسی
سلام. استاد خواهش میکنم مشکل منو حل کنید.هر کاری میکنم نمیتونم تو ایتبس نیروی قائم زلزله و بارگذاری رمپ مدل کنم.خواهش میکنم راهنماییم کنید



پاسخ: نیروی قائم زلزله که مشابه بقیه بارهای مرده و زنده به صورت دستی اعمال میشود. در مورد رمپ هم متوجه نشدم منظور شما چیست. فقط در این مورد باید دقت کنید که رمپ باید به صورت دستی مش بندی شود و در صورت عدم مشبندی توزیع بار روی آن انجام نمیشود.

۰۲ مهر ۹۱ ، ۲۰:۲۰ ایتبس+مبتدی
قبل از اینکه شروع به طراحی کنم چه جوری میتمونم چه جوری میتونم همه اطلاعاتی و که وارد کردم چک کنم؟


پاسخ: از منوی Display و یا با کلیک راست بر روی عضو مورد نظر و مشاهده پنجره ای که ظاهر میشود. پیشنهاد میکنم یک کتاب مرجع ETABS در کنار خود داشته باشید.
با سلام استاد میشه لطفا بگید هزینه نقشه کشی یک ساختمان مثلا 4 طبقه چطور محاسبه میشه؟اگه کلی بگید واقعا ممنون میشم .و آیا دتایل ها و غیره هم شامل هزینه میشن؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی