وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات
 در مورد پروژه های فولاد معرفی شده در این پست ضمن اینکه باید مراحل این پروژه ها طبق این تاپیک از ایران سازه انجام شود، توجه به نکات زیر توصیه میگردد:


1- تیرها و ستونها را از مقطع I شکل در نظر بگیرید. این مقاطع میتوانند به صورت IPE و یا تیرورق باشند. مشخصات ابعادی مقطع تیرهای متصل به بادبند EBF را به گونه ای لحاظ کنید که دارای شرایط مقطع فشرده لرزه ای مطابق جدول 10-3-1 باشند. بقیه تیرها را طوری در نظر بگیرید که دارای مقطع فشرده طبق مندرجات جدول 10-2-2-1 باشند. برای ستونها نیز اگر متصل به بادبند هستند باید شرایط فشرده لرزه ای و اگر غیرمتصل به بادبند هستند شرایط فشردگی رعایت شود. برای ساخت این مقاطع از SECTION DESIGNER یا IRANI SECTION استفاده ننمایید. مقاطع ستونها را ترجیحاً طوری در نظر بگیرید که در ارتفاع سازه نیازی به وصله غیرهمسایز نباشد. برای این منظور بهتر است که تغییرات در مقاطع طوری باشد که تنها عرض یا ضخامت بال مقطع و یا ضخامت جان مقطع تغییر کند و ارتفاع جان مقطع تقریباً ثابت باشد.

2- مقطع بادبندها را از دوبل ناودانی در نظر بگیرید. این مقطع را در نرم افزار با مقطع باکس (جعبه ای) تقریب بزنید و مدلسازی نمایید. برای این مقاطع از 2U60 تا 2U240 استفاده نمایید. فاصله آزاد بین دو مقطع را به دلخواه از حدود 8 میلیتر تا 15 میلیتر متغیر در نظر بگیرید. توجه کنید که لاغری بادبندها نباید از عدد تقریبی 123 بیشتر شود. این کنترل در نرم افزار انجام نمیشود و باید توسط خود شما به صورت دستی انجام گیرد.

3- توجه کنید که طراحی به روش LRFD و با کمک آیین نامه AISC360/IBC2006 انجام میگیرد.

4- با توجه به اینکه در دو جهت متعامد از دو سیستم مختلف استفاده شده است در طراحی سازه باید دو فایل بسازید و در هر یک از دو فایل سیستم سازه ای یکی از دو جهت را طراحی کنید. پیشنهاد میشود که ابتدا در فایل اول سیستم سازه قاب خمشی مربوط به جهت Y را طراحی کنید و پس از طراحی این سیستم ، فایل را به نام دیگری ذخیره کنید و در فایل دوم سیستم سازه ای قاب EBF جهت X را طراحی کنید. کل ترکیب بارهای طراحی در این پست ذکر شده است. توجه کنید که بر حسب اینکه سقف شما کامپوزیت باشد یا تیرچه ای، حالت بار SD در ترکیب بارها موجود و یا باید حذف شود. در فایل اول برای طراحی فقط 8 ترکیب بار اول و  ترکیب بارهایی که شامل حالات بار EPY و ENY هستند را در نظر بگیرید و در فایل دوم 8 ترکیب بار اول و ترکیب بارهایی که شامل ENX و EPX هستند را در نظر بگیرید. در فایل اول تنظیمات لرزه ای قابهای خمشی اعمال میشود و در فایل دوم تنظیمات لرزه ای قابهای EBF . از نکات قابل توجه دیگر در این زمینه میتوان به این موارد اشاره کرد :

- در فایل اول ضریب اضافه مقاومت (امگاصفر) را بر روی عدد 3.36 تنظیم کنید و در فایل دوم بر روی عدد 2.4 . توجه کنید که این ضریب در نرم افزار در دو قسمت وارد میشود که در هر دو قسمت این تغییرات را باید طراحی کنید.

- در فایل اول کلیه ستونها به علاوه تیرهای سمت قاب خمشی را مورد طراحی قرار دهید. در فایل دوم کلیه ستونها به همراه تیرهای متصل به بادبندهای EBF طراحی میشوند. مابقی تیرها به دلخواه میتوانند در هر یک از دو فایل فوق طراحی شوند.

- وقتی که کار طراحی در فایل اول به اتمام رسید در صورت استفاده از خاصیت Autoselect در انتخاب مقاطع، این خاصیت برای ستونها و تیرهای سمت قاب خمشی غیرفعال میشود و سپس ذخیره فایل به نام فایل دوم انجام میگیرد. در فایل دوم بعد از انجام تنظمیمات قاب EBF در صورتی که مقاطع فایل اول جوابگو نبودند، مقاطع را تقویت میکنیم. در صورتی که مقاطع فایل اول غیراقتصادی بودند مشکلی ندارد و به آنها دست نمیزنیم. اگر در این فرآیند، برخی مقاطع فایل اول در فایل دوم عوض شدند، دوباره فایل دوم را به نام فایل اول ذخیره کرده و بر اساس تنظیمات قاب خمشی دوباره آن را طراحی میکنیم. باز هم اگر در این فرآیند مقطع تغییر کرد، فایل را به نام فایل دوم ذخیره کرده و طراحی را ادامه میدهیم. این فرآیند تا آنجا ادامه می یابد که مقاطع هر دو فایل با هم یکسان شوند.

- در فایل اول در منوی Option/Preferences/Steel Frame Design نوع سیستم سازه ای را IMF و در فایل دوم EBF انتخاب میکنیم.

- در منوی معرفی شده در بالا هچنین System Cd را برابر 4.9 ، Design Analysis Method را برابر Effective Length و Second Order Method را برابر General Second Order وارد کنید. بقیه تنظیمات این بخش در تاپیک راهنما معرفی شده است.

- از منوی Design/Steel Frame Design/View/Revise Overwrites در هر دو فایل تیرهای غیر متصل به بادبند که به صورت دو سرمفصل اجرا میشوند را از نوع OMF انتخاب میکنیم. تیرهای متصل به بادبند را در هر دو فایل EBF تعریف میکنیم و تیرهای سمت قاب خمشی را در هر دو فایل از نوع IMF. بادبندها نیز در هر دو فایل EBF تعریف میشوند. ستونهای غیرمتصل به بادبند در هر دو فایل به صورت IMF و ستونهای متصل به بادبند در فایل اول از نوع IMF و در فایل دوم از نوع EBF تعریف میشوند.

- در منوی معرفی شده در بالا ضریبی تحت نام Overstrength Factor , Ry وجود دارد. این ضریب برای تیرهای متصل به بادبند و بادبندها برابر 1 ، برای ستونهای متصل به بادبند در فایل دوم (طراحی قاب EBF ) برابر 1.14 و در فایل اول ( طراحی قاب خمشی) برابر 1 و برای تیرهای سمت قاب خمشی برابر 1.05 و برای مابقی تیرها در صورت نیاز برابر 1 وارد شود.

5-  تحلیل پی دلتا را در نرم افزار فعال کنید. ترکیب بار این تحلیل را برای بارهای مرده برابر 1.2 و برای بارهای زنده برابر 1 فرض کنید. در این مورد مطالب این پست را نیز مطالعه فرمایید

6- نحوه قرارگیری ستونها در پلان را طوری در نظر بگیرید که تیرهای سمت گیردار به بال ستون وصل شوند.

7- با توجه به اینکه مطابق آیین نامه محل مفصل پلاستیک باید به فاصله حداقل نصف ارتفاع تیر و حداکثر تمام ارتفاع تیر از لبه ستون قرار گیرد، در تیرهای سمت قاب خمشی این مساله باید رعایت گردد. برای این منظور باید طول گیرداری در دو انتها به نرم افزار معرفی شود. این طول گیرداری شامل نصف ارتفاع ستون به اضافه مقداری بین نصف ارتفاع تا تمام ارتفاع تیر باشد. چون مقاطع تیر و ستون در ابتدا نامشخص است، این ابعاد ابتدا باید حدس زده شود و در مراحل بعدی صحت آنها کنترل گردد و در صورت نیاز مقادیر آن در آنالیز و طراحی های بعدی اصلاح گردد. در این مورد به این پست و این پست نیز مراجعه نمایید

8- تنظیمات مربوط به کاهش سربار زنده را نیز مطابق راهنمایی این پست انجام دهید.

9- با توجه به طراحی سازه به روش LRFD نیاز به تعریف بارهایی از نوع NOTIONAL (خیالی) دارید. در این مورد به این پست مراجعه فرمایید.

10- در مورد پانلهایی که مجاور بادبند ها قرار میگیرند به نکات ذکر شده در این پست توجه نمایید.

11- طراحی تیرهای سمت قاب خمشی و تیرهای متصل به بادبند حتماً به صورت غیرکامپوزیت انجام شود.

توجه : نکات فوق گزیده ای از نکات مهم برای انجام پروژه میباشد و بر حسب نیاز نکات دیگری نیز به تدریج به آن اضافه میشود. تبعاً انجام کل پروژه باید با رعایت مراحل بیان شده در این تاپیک صورت گیرد. اگر سوالی نیز هست در بخش کامنتهای این پست بیان کنید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۴/۲۳
احمدرضا جعفری

نظرات  (۲۰۴)

سلام مهندس
مهندس ایشالا سال بعد هم خودتون مدیر گروه باشید.ما که خیلی دوستون داریم . کلا عاشق سینه چاکتیم. راستی مهندس این سیستم نظرخواهی عملکرد مدیریت گروه عمران ارور میده . برای چی؟



پاسخ: تشکر از شما. اشکال از سیستم سایت وبگذر است
سلام
استاد خیلی ممنون
ایشالله که مشکلم حل بشه اگه نشد بازم مزاحم میشم
تانکیو وری وری وری ماچ
سلام. استاد اگه در پروژه فولادم. پیچش تصادفی دارم ولی نیروی شلاقی ندارم. چطور ی بارهای استاتیکی در ایتبز معرفی کنم؟پلانم نامنظمه.



پاسخ: در تاپیک راهنمای گام به گام به تفصیل توضیح داده ام.
۲۳ تیر ۹۱ ، ۱۹:۱۸ ورودی 90 دردمند
سلام استاد
استاد بهرامی فقط 5 جلسه سیالات اومد سر کلاس 3 فصل و خلاصه وار درس داد بدون اینکه حتی یک مثال حل کنه امتحانی گرفت در حد کنکور ارشد سوال اخرش از فصلی بود که اصلا درس نداده بود اینم وضع نمراتمون خواهش میکنم بررسی کنید گناه ما این وسط چیه
سلام استاد صبحتون بخیر
استاد تاپیک راهنمای گام به گام رو از آرشیو کدام ماه میشه دانلود کرد باتشکرفراوان



پاسخ: توی صفحه اول وبلاگ به آن لینک داده ام:
http://iransaze.com/ftopict-24708.html
سلام استاد
راسته مهندس ملکی رفتن دبی برا مسافرت؟فکر کنم اونجا هم اینترنت باشه که نمرات بتن مارو بزنه؟!




پاسخ : من خبر ندارم
سلام.استاداگه بعداز اتمام کلیه مراحل ایتبز سازه فولادی گزینه شروع طراحی و چک کردن مقاطع غیرفعال باسه مشکل از کجاست؟بعداز انالیز قفلشم باز کردم.یه بار امتحان کردم همه مقاطع قرمز شدن. بعددوباره مقاطع قوی تری براش ساختم و اتوسلکت کردم. حالا دیگه این گزین غیرفعاله.


پاسخ: دقیق نمیدانم. اگر برای تیرهای کامپوزیت باشد باید به آنها مقاطع I شکل عادی اختصاص دهید. برای بقیه هم دقت کنید که مصالح مقطع را درست اختصاص داده باشید. ( فولاد یا بتن)
ببخشیداستاد اگه لاغری ماکزیمم بادبند از 123 بیشتر باشه. باید 123 به عنوان حداکثرلاغری بگیریم و طراحی دستی با اون پیش ببریم؟/



پاسخ: باید به صورت در مدل کامپیوتری مقطع را بزرگتر بگیرید و در همان فایل کامپیوتری محاسبات را ادامه دهید
۲۴ تیر ۹۱ ، ۱۳:۲۴ وحدتی راد
سلام
بابا صد رحمت به استاد ملکی،
از پای استاد ملکی استاد تربیت بدنی ما رفتن تگزاس سیتی، وسط اردیبهشت امتحان گرفتند تا الان از خبر نمره خبر نیست!! استاد انصافا تعهد شما تو این زمینه ها قابل تحسینه!!
باسلام_استاد شما اینهمه درس اختیاری تو چارتمون زدین،ولی هیچکدومشونوبرای این ترم ارائه ندادین،گناه ما چیه که نمیخاییم درس بناهای آبی با دکتربهرامی روبرداریم؟؟!!!
استادتوروخدا2تادرس درست وحسابی اختیاری برای این ترم بزارین!
باتشکر


پاسخ: یکی از مسایلی که در تعیین دروس اختیاری باید لحاظ کرد وجود امکانات برای ارایه درس است. متاسفانه فعلاً امکانات لازم برای ارایه تمام دروس اختیاری را نداریم. از لحاظ استاد فعلاً بیشتر در گروه آب قوی هستیم. البته در گروه خاک و راه نیز ترم بهمن احتمالاً دروس جدیدی ارایه خواهیم کرد و از تخصص امثال مهندس خدایوندی ، خانم جامه بزرگ ، آقای مهندس امیدی ، آقای دکتر حقایق در این مورد استفاده خواهیم کرد.
آقای وحدتی استاد تربیت بدنی که کلا از کره ی زمین خارج شدن،شنیدم استاد باقری تو خیابونای اورانوس در حال روپایی زدنه
سلام .استادمیشه درموردبارمعادل سازی جرم وبار ونحوه بدست اوردنش توضییح بدید؟توی ایتبز وقتی بار MASSسقف میدم این بار معادل سازی چجوری براش بدس بیارم.؟؟؟ممنون



پاسخ: توی تاپیک راهنمای گام به گام توضیح داده ام. این بار را از نوع other تعریف نمایید. در Mass Source با ضریب 1 اعمال کنید و نصف بار معادل تیغه ها را به المانهای سطحی بام اختصاص دهید و نصف وزن دیوارهای پیرامونی طبقه زیر را به تیرهای پیرامونی طبقه بام.

نه استاد باقری به من گفت به علت تدریس خوب تو زمین، از مریخ خواستند بره اونجا تربیت بدنی 6 با ملت دانشجویان مریخی بردارند!! باز الله اعلم شاید هم اورانس باشند!! استاد پروازی در معنای واقعی کلمه ایشونند!!
سلام استاد خسته نباشید!
استاد ببخشید توی ایتبس در قسمت طراحی مقاطع اعضا اون قسمتش که گفته فایل Euro.Pro را انتخاب کنید این قسمت برای من وجود نداره در قسمت محل نصب ایتبس؟!و برای طراحی بادبندها هم که گفته واحدKgf-cm این واحد نیز برای من وجود نداره ! به نظر شما مشکل چیه؟


پاسخ : جایی اشتباه میکنید. تا به حال چنین مشکلی برنخورده ام. از آخرین ورژن ایتبس که 9.7.4 است استفاده کنید. ممکن است ایراد از کرک نرم افزار نیز باشد.
سلام آقای مهندس بیوگرافیتونو خوندم توپه دست مارو هم بگیرررر


پاسخ: ممنون از لطف شما. البته از نظر خود راضی کننده نیست و هنوز به آینده امیدوارم. دست خود من هم به سمت بالا بلند شده است و منتظر است که کسی از بالا آن را بگیرد.
سلام راستی آقای مهندس کاندید نشدید برای ریاست نظام مهندسی؟


پاسخ: خیر کاندید نشدم. دو دوره قبل کاندید بودم که رای لازم را نیاوردم. بعد از تجربه این دو دوره به این نتیجه رسیده ام که اولاً برای اخذ رای نیاز به لابی های خاصی است که هر چند ممکن است غیرمجاز نباشد ولی بنده اهل آن نیستم. دوم اینکه با آشنایی که با سیستم نظام مهندسی همدان پیدا کرده ام این سیستم نسبت به تغییر مقاومت زیادی از خود نشان میدهد و با آمدن یک گروه و رفتن گروهی دیگر این سیستم اصلاح نمیشود. چه برسد به یک کاندید مستقل. سوم اینکه حضور در هیات مدیره نظام مهندسی نیاز به وقت و انرژی زیادی است که همانطور که بالا اشاره کردم نسبت به این وقت و انرژی نه اصلاح چشمگیری در سیستم مورد انتظار است و نه پول قابل اعتنایی کسب میشود. این وقت را ترجیح میدهم صرف کارهای مهمتری کنم و بیهوده در آنجا هدر ندهم. البته شاید در دوره های بعد دوباره کاندید شدم ولی در حال حاضر و با این سیستم حضور من بیفایده است و انگیزه ای برای آن ندارم.
بلسلام وتشکر از اینکه در اسرع وقت به سوالامون جواب میدین
ببخشین استادتوی دروس ارائه شده درسایی مثل روسازی وراهسازی رو فقط با گروه ناپیوسته بگیریم؟؟مثلا درس روسازی رونمیتونیم با آقای حقایق وباپیوسته ها بگیریم؟؟
باتشکر


پاسخ: روسازی فقط یک گروه با خانم جامه بزرگ ارایه شده است. در مورد درس راهسازی هم هر گروهی باید درس ارایه شده برای همان گروه را بگیرد. در غیر اینصورت نظم سیستم به هم میریزد.
سلام
استاددرس نمره سیالات وهیدرولیک به چه شکلی وارد سیستم میشه؟؟هراستادی جداگانه نمرشوواردمیکنه؟؟
چندروزه که 1نمره فوق عالی وارد سیستم شده که مطمئنم فقط برای درس استاد گرامی!!آقای بهرامی هستش_استاد قضیه چیه؟؟؟


پاسخ: برای کل درس فقط یک نمره وارد میشود و قاعدتاً جمع نمرات هر دو استاد میباشد. به هر حال تصمیم گیری با هر دو استاد است و من دخالتی ندارم
سلام استاد!
استاد کسانی که تو تابستون پروژه برداشتن کی میخواید نقشه هاشون رو بدید؟



پاسخ: من توی تابستان پروژه برنداشته ام. پروژه ها با مهندس ملکی است. با خود ایشان در میان بگذارید

سلام استاد
استاد من فکر میکردم با شما تابستون ارائه میشه که برداشتم چندبار هم از شما پرسیدم گفتید آره ارائه میشه موقع انتخاب واحد هم استاد مشخص نبود، استاد من نمیخوام با مهندس ملکی بردارم حالا چیکار کنم؟؟!!



پاسخ: در حرف من کدام تناقض وجود دارد؟ ترم بعد هم من درس پروژه بر نمیدارم. درس پروژه وقت زیادی از من تا به حال گرفته است و به همین جهت قصد دارم فقط سالی یک بار و در حد دو گروه 10 نفره پروژه بتن و فولاد بردارم تا بتوانم از پس آن بربیایم. ترم بعد پروژه فولاد با آقایان ملکی و نقوی و بتن با آقایان ملکی و بلوکی ارایه خواهد شد
سلام استاد جان ما از لحاظ اجرایی ضعیفیم یه کمی در مورد مقاطع مارو راهنمایی بفرمایید مرسی
1-پروژه فولاد برای تیر وستون توی I wida flang چند نمونه مثال بزنید که خودمون درست کنیم مثلا برای بال و جان و ارتفاع و...

2-برای پروژه بتن هم چند مثال بزنید مرسی
استاد تو رخدا راهنمایی کنید.


پاسخ: این فرآیند سعی و خطاست. برای ستونها سعی کنید عرض بال نزدیک به ارتفاع جان باشد و ضخامت بال نسبت به جان بیشتر و در حدود دو برابر باشد. در مورد تیرها همین مساله صادق است ولی عرض بال را زیاد نگیرید و حداکثر نصف ارتفاع جان لحاظ کنید. از پروژه های ترمهای قبل هم کمک بگیرید.
در مورد بتن هم ستونهای مربعی شکل با ابعاد 40 تا 60 سانتیمتر را در نظر بگیرید و برای تیرها مثلاً عرض 30 یا 35 و ارتفاع بین 40 تا 50 را در نظر بگیرید. در این مورد هم نمونه پروژه ترمهای قبل میتواند راهنمای شما باشد
سلام استاد از مهندس بلوکی تشکر کنید
خیلی گله عاشق استاد بودنشم
وقتی میبینه که وقت امتحان کم بوده و بچه ها خراب کردن میبره رو نمدار اینا نشان از درک بالای ایشان وشخصیت بالاشون هست
ولی استادا این داتنشگا من که ندیده بودم چنین کارای انجام بدن
هیچ وقت تو عمرم دو نفر حلال نمیکنم مهندسین اعتماد شفیع و ملکی
چرا؟؟؟؟
چون عمدا منو انداختن
من باشب امتحان که شده هر درسی رو پاس میکنم
تو روخدا سطح امتحان مقاومت شما کجا که من از اون نمره قبولی گرفتم سطح امتحان اعتماد شفیع کجا
اینا شده عقده تو دلم ببخش باز هر حرفای قدیمی رو زدم
استاد بخدا خیلی نمونه ای20
مرسی دودست داشتنی
استاد اون نظری که گذاشتی کمشکل داره
من هرچی دارم 20 میدم بهتون ثبت نمیکنه اشکال داره درستش کنید



پاسخ: مشکل از سایت وبگذر است که چندروزیست که سیستم نظرسنجی آن به مشکل برخورده است و توسط من قابل اصلاح نیست

ممنون از پاسخ شما
نظام مهندسی همش شده باند بازی و انحصار خدا بخیر کنه
آخه استاد اصلا نمیشه ایشان رو پیدا کرد از آموزش هم که بپرسی میگن ما اطلاعی نداریم زنگ هم که بهشون بزنی به شدت عصبانی میشن پس تکلیف ما چیه؟!



پاسخ: اگر منظور شما مهندس ملکی هست ایشان ایمیل دارند که از این طریق میتوانید با ایشان در تماس باشید. البته من ایمیل ایشان را ندارم
ممنون استاد. ببخشید خیلی سوال میپرسم. استاد رسیدم به مرحله طراحی تو ایتز . مقاطعمو که عوض میکنم . بقیه ام تغییر میکنن. چکارکنم. و اینکه تنظیماتشو روی نمایش نسبت تنش تنظیم کردم حالا نمیتونم برگردم و نوع مقاطعمو ببینم.اینکه هرکدوم چه پروفیلیه.



پاسخ: در قابهای خمشی با تغییر یک مقطع مقاطع دیگر هم تغییر میکند و این یک مساله طبیعی است. باید فرآیند سعی و خطا را حتی تا بیش از 10 بار طی نمایید تا به مقاطع بهینه برسید. بعد از اینکه یکبار مقاطع را طراحی کردید آنها را از حالت اتوسلکت خارج نمایید. در مورد سوال دوم هم از طریق منوی Design/Steel Frame Design/Display Design info تغییر مورد نظر شما امکان پذیر است

سلام استاد تورو خدا با استاد بهرامی و سلطانی حرف بزنید تقصیر ما چیه که سیالات هیدرولیک این ترم برداشتیم و تلافی اینکه تعدادمون کم بود سر ما در آوردن....
به خدا اینا نمره نیس که رد کردن فقط لجبازیه....
به خدا من حداقل 10 میشدم...


پاسخ : بنده در نمره اساتید دخالتی نمیکنم. اقایان سلطانی و بهرامی اساتید تازه کاری نیستند که نیاز به راهنمایی در مورد نمرات داشته باشند.
سلام استاد
دو تا سوال
خانم جام بزرگ اولین ترمی است که اینجا تدریس میکنند (احیانا از آشنایان دکتر غلامی نیستند؟) اگه میشه رزومه ی ایشان را هم بزارید

آدرس سایت شرکت هگمتان آبو هم اگه دارید بزارید
ممنون


پاسخ: خانم جامه بزرگ کارشناسی ارشد خاک و پی دانشگاه بوعلی و دانشجوی دکتر اوحدی بوده اند و به تازگی مدرک کارشناسی ارشد خود را اخذ کرده اند. طبق ارزیابی ها ایشان نمره بالای 19 کسب کرده اند. شرکت هگمتان آب هم پایینتر از مجتمع سعیدیه است.
۲۶ تیر ۹۱ ، ۰۳:۵۶ پاسخ به استاد
به موسسه حق میدم که بخواد کمر بچه هارو در جلسات پیش امتحان به اصطلاح شورای اموزشی و سپس جا استادی به مدیریت فخرایی و دیگران بشکنه.شهریه اضافی بگیرین چرا با این نمره دادناتون با سرنوشت بچه ها بازی میکنین.به فرض محال تو هر خراب شده ای که کار کنیم باید واسه تک تک نمره ها پاسخگو باشیم.اصلا جای توجیح عقلی و منطقی ندارن.انصاف شما استید کجا رفته اخه؟اگه سر بچه خودتون فردا این بلا هارو بیارن خوبه؟به خدا خدارو خوش نمیاد.حتی شاگرد اول موسسه هم از این شرایط راضی نیست.من نمیدونم اون دنیا چه طور میخواین جواب بدین؟ما هم مث بچه های شما.اینجا هر کی با هر استادی خوب درس پاس میکنه میگه گله.در صورتی که ملاک خیلی چیزای دیگس.من از هیچ استادی راضی نیستم.توی نظر سنجی هام هم گفتم.ارشد هم اینجا رو نمیزنم و به همه هم بیرون میگم که اینجا چه خبره؟


پاسخ : مسئولان موسسه عمدتاً اساتید موسسه را تشویق به راه آمدن با دانشجویان در زمینه نمره میکنند و این خود اساتید هستند که در این مورد احساس مسئولیت میکنند. من با امکانات سخت افزاری موسسه کاری ندارم و قبول دارم که ضعفهایی وجود دارد ولی از نظر نرم افزاری و بحث استاد انصافاً اینجا غنی است. مقایسه کنید اینجا را با جایی مثل دانشگاه آزاد همدان و البته با در نظر گرفتن شهریه اینجا و شهریه آنجا. هر چند بدون بحث شهریه هم به نظرم اینجا چیزی از دانشگاه آزاد کم ندارد. در مورد ارشد خود من به شخصه خیلی موافق این موضوع نیستم ولی الان میبینم که آقای دکتر رضایی تلاش خوبی برای این رشته دارد و امیدوارم این رشته سطح قابل قبولی داشته باشد. توی بحث نمره دادن مطمئن باشید حتی اگر بچه خودم هم جای شما باشد ( البته حداقل بعد از 16 سال دیگر) همانگونه عمل میکنم که الان با شما میکنم. بقیه اساتید هم حدس میزنم همین کار را بکنند.
سلام استاد لطفا راجع به چگونگی ثبت ورتبه دار کردن شرکت مرا راهنمایی کنید.برای ثبت چند کارشناس نیازه؟ برای رتبه دار کردن چه باید کرد وبه چند مهندس وکارشناس نیاز داره؟ آیا میشه از مهندسهایی که برای ثبت استفاده کردیم در رتبه کردن نیز استفاده کنیم؟اگه میشه با چه شرایطی؟لطفا هرچه جامع تر مرا راهنمایی کنید.متشکرم


پاسخ: خیلی وقت است که از این مسایل دور شده ام. برای ثبت شرکت پیمانکاری قبلاً نیاز به دو نفر بود. الان خبر ندارم. آیین نامه تشخیص صلاحیت پیمانکاران را مطالعه فرمایید. توی اینترنت هست. افرادی که برای ثبت استفاده میکنید برای رتبه گرفتن نیز میتوانید استفاده کنید.
سلام استاد
کمک استاد
چند تا سوال داشتم
1-محاسبه بار متمرکز (زنده ومرده)خرپشته چطوره؟
2-استاد نمای ساختمانی رو درنظر بگیرید که از 3طرف شمال غری وشرق وصل به پلاک همسایه باشه باربادرو درکدام جهت محاسبه میبکنن؟؟
3-ابعاد بلوک سفالی؟


پاسخ: 1- سطح بارگیر هر ستون را در بار مرده و زنده گسترده خرپشته ضرب کنید تا بار متمرکز به دست آید.
2- قاعدتاً از سمت جنوب و البته قاعدتاً بار باد رفت و برگشتی دیگر نیست.
3- به خاطر ندارم فکر میکنم 20 در 15 در 10 باشد. ولی اطمینان ندارم.
سلام استاد جواب منو راجع به مشارکت در ساخت ندادید


پاسخ : متاسفانه کسی را سراغ ندارم و کمکی از دستم بر نمی آید
سلام خدمت شما مدیر گروه محترم
بنده ورودی 89 عمران - عمران کارشناسی پیوسته هستم.
و به دلایلی از جمله مشکلات سکونت در همدان درخواست مهمانی به جهاددانشگاهی کرمانشاه را داده ام.
درخواست بنده از طرف دانشگاه اینجا مورد موافقت واقع شده. اما چند تا سوال داشتم که اینجا ازتون پرسیدم. لطفا شما هم پاسخ ها را بترتیب شماره سوالای من جواب بدید . ممنونم
1- جهاد دانشگاهی کرمانشاه کاشناسی پیوسته مهندسی عمران ندارد و من بایستی با نا پیوسته ها هم گروه شوم. آنها درس " سیالات" را ندارند ولی درس " سیالات و هیدرولیک" را دارند که سه واحدی است. آیا گذراندن" سیالات و هیدرولیک" قابل معادل سازی با سیالات رشته خودمون هست؟
2- من این ترم تحلیل 1 رو داشتم که به دلیل بیماری در ایام امتحانات نتونستم سر جلسه حاضر شوم و این درس را حذف کردم. آیا ترم بعد در جهاد دانشگاهی کرمانشاه میتوانم دروس: تحلیل2- فولاد 1 - بتن1 رو اخذ کنم؟(چون تحلیل 1 پیشنیاز این دروس است)
3- اونجا تحلیل 1 دو واحدی است و به دلیل اینکه نمیشود که با اینجا که معادل سازی شود میتوانم که تحلیل 1 رو بعد از ترم مهمانی بیام و تو دانشگاه خودمون بگذرونم؟


پاسخ : 1- خیر 2- اگر تحلیل یک را نداشته باشند میتوانیم از این مساله اغماض کنیم. 3- اشکالی ندارد. البته چندان قابل قبول نیست ولی چون راه دیگری ندارد میشود اغماض کرد.
سلام استاد
شما تو تابستان خانه ی عمران هم safe & etabs درس میدید؟
نحوه تدریستون در این زمینه چطوره (آیا در کلاس پروژه انجام میدهید یا فقط دانشجو ها رو راهنمایی میکنید که چی کار کنند)
ممنون


پاسخ : فعلاً من با مجتمع فنی تهران شعبه دو انتهای خیابان آزاد کار میکنم و البته فقط تا پایان تابستان این کار را انجام میدهم و بعد از آن تا اطلاع ثانوی دوره ای برگزار نمیکنم. تدریس هم به صورت انجام پروژه های گام به گام است که البته من انجام میدهم و شما نگاه میکنید و سوالی داشتید میپرسید. البته فایل تصویری کلاس را هم تحویل خود شما میدهم.
آقای مهندس میشه بگید اساتید نمراتوزودتر بزنن میخوایم بریم دنبال کارای فارغ التحصیلیمون ای کاش همه مثل شما بودن فقط یه کماحساس مسئولیت میکردن
سلام مهندس در پاسختون به ( ssss) کلمه جامه بزرگ رو درست کنید اگه اینجا رو با آزاد مقایسه کنید از نظر اساتید که ما کم داریم چون خود شما اساتید رو از اونجا آوردید تو موسسه , چرا مهندس دروسی مثل آموزش نرم افزارهای عمران تو موسسه نمیذارن چندین بارهم دانشجویان گفتند ولی موافقت نمیشه امکاناتش نیست یا وقت خالی واسه کلاس ندارن اگر جمعه ها باشد مشکلی نداره


پاسخ : تشکر از شما اصلاح شد. برخی از اساتید مشترک هستند ولی برخی ها هم ویژه همینجا هستند و شاید از اینجا به آزاد رفته باشند و برخی دیگر هم که اصلاً فقط همینجا درس میدهند. استادی بگویید که در دانشگاه آزاد باشد و همسطح او در اینجا نداشته باشیم. در مورد تدریس نرم افزار برای گروه کارشناسی پیوسته در ترمهای آتی ارایه میشود ولی برای ناپیوسته ها جزو سرفصل نیست. اگر میخواهید ارایه شود باید پیگیر باشید که تا الان کسی در این مورد پیگیری نکرده است.
توجه توجه یه خبر خوش نمره روسازی راه اومده بای
سلام استاد این مهندس ملکی کجاست؟چک برگشتی داره؟دوبی ؟کجاست؟همه دست به یکی کردن ایشالله واسه دهه اول مهر نمرات رو بزنن مث اینکه.بابا یه کم برش مدیر گروهی نشون بدین.خدا شاهده میریم آموزش میگن به شما بگیم.به شما میگیم میگین به اموزش بگین.بریم میدون صنعت خوبه؟وزارت علوم.اینجا هر استادی به هر دلیلی که مشکل شخصی خانوادگی روحی روانی عشقی داره دیواری کوتاهتر از دانشجو پیدا نمیکنه.


پاسخ: مهندس ملکی را همین امروز دیدم. پریروز هم دانشگاه بود. قرار شد به طریقی ایمیلش را در اختیار شما قرار دهد که تا با او در ارتباط باشید. البته قبلاً هم ظاهراً این کار را انجام داده است.
سلام .ببخشیداستاد واسه خروجی گرفتن از ایتبز واسه نیروی برشی تیرها .این گزینه اصلا تو لیست deign output نباشه مشکل چیه؟ گزینه نیروی برشی تیر.انالیز وطراحی قبلش صورت گرفته.



پاسخ: باید جدول Frame Force و از بین آنها جدول Beam Forces و ستون V2 را مشاهده کنید

اگه اشکال از امور آموزشی و اساتید عالیقدر این موسسه نبود بچه های ورودی 90 هی تصمیم نمیگرفتن یرن دانشگاه های دیگه.الان همین طور دارن درخواست انتقالی میدن.منم خودم درخواست دادم.اینجا باید حرص بخوری اعصابت خورد شه استاد بی احترامی بهت بکنه اخرشم بیفتی نامردیه دیگه و بی انصافی و خیانت به بچه هایی که احیانا بعد از ما وارد این دانشگاه میشن.استاده پول میگیره 6.5 رو میکنه 15.5.حضور غیاب میکنه اخر ترم دو تا دخترا که اصلا کلاس نیومدن قبول میشن چه جوریه؟میدونین چند تا از ورودی های ما انصراف دادن؟علاوه بر اینکه به خودشون لطمه زدن به دانشگاه هم ضرر زدن.اینارو به اموزش بگین


پاسخ: متاسفانه به تازگی جریانی راه افتاده است که دوستان ناتوانی خود را با زدن برچسبها و اتهامات ثابت نشده و دور از شان اساتید جبران کنند. انتقالی و میهمانی یک مساله عادی و دو طرفه است و هیچ چیز را ثابت نمیکند. در هر صورت اساتید اینجا به یک سری حداقلهای فنی و اخلاقی خود را مقید میدانند و برای خوشامد دانشجو حاضر به انجام هر کاری نیستند.
استاد میشه بفرمایید چرا سیالات و هیدرولیکک چرا با سیالات قابل معادل سازی نیستن؟
اگه لطف کنید با معادل سازیشون موافقت کنین ممنون میشیم


پاسخ: برای معادلسازی دروس باید حدود 80 درصد محتوای آنها با هم یکسان است در غیر اینصورت قابل معادلسازی نیست
استاد هر جریانی ضد جریان هم داره.وقتی دور هم تو جا استادی میشینن چای میخورن میگن اقا این دانشجو ها نفهمن بی ادبن به همه چی فکر میکنن الا درس بندازین.ما هم باید از خودمو و موجودیتمون دفاع کنیم دیگه.
سلام
استاد
ی مدتیه که سوال نمیپرسم استاد که ناراحت نشدی؟؟؟دی
فعلا مشکلی پیدا نشده خداروشکر
سلام بر استاد جعفری
گفتید که اولویت 16 رو برای بنده در نظر میگیرید
8815034059



پاسخ: به پست مربوطه مراجعه کنید و در آنجا کامنت بگذارید
سلام آقای مهندس آیا رشته مهندسی تکنولوزی عمران از مهر امسال کنسل میشه؟



پاسخ : فکر نمیکنم
استاد امروز ملکی رو دیدید بهشون نگفتید که نمرات رو زودتر بزنن‏?‏‏!‏



پاسخ : خیر

خبر خبر ملکی بعد از پاس کردن چک ها و بازگشت از دوبی نمرات رو اعلام کرد.هورا
استاد شما که این همه از استاد ملکی حمایت میکنید به این توجه کنید این اقا این قدر نمراتو دیر میزنه ک وقت اعتراضم نداریم.
اگه تونستید ده نگاه به سوالات بتن1 اشون کنید ببینید همشون ایراد داشتن
سلام استاد
قضیه این مقاومت 1 چیه ؟؟ که تو چارت عمران ناپیوسته هست ؟؟
من 89 ایم مقاومت ام مونده ترم بعد ارئه می شه دیگه ؟؟؟



پاسخ: همان درس مقاومت مصالح است و ترم بعد هم ارایه میشود
بچه ها کسی ایمیل این ملکی رو نداره؟



پاسخ : ایمیل اقای مهندس مهدی ملکی :
maleki_m4[at]yahoo.com
به جای [at] علامت @ را جایگزین کنید
به دوستان خود نیز اطلاع رسانی کنید.

استاد فقط جعفری واقعا حق رو میده بابا این ملکی اصلا مال این دنیا نیست تو یه عالم دیگه سیر میکنه این چه وضع نمره دادنه انصافم خوب چیزیه
سلام
استاد ایمیل ملکیو تو پاتوق انتشار خواهم داد
شمارشو هم بزارم



پاسخ: در مورد شماره از خودشان اجازه بگیرید.

سلام استاد.این لیست دروس ارائه شده نیمسال911 رو به روز نمیکنین؟



پاسخ: آخرین تغییرات در آن اعمال شده است. برنامه تقریباً کامل است جز دروس رسم فنی و تاریخ معماری و ساختمان که آنهم منتظر گروه معماری هستم که به من استاد معرفی نمایند.

سلام استاد
ببخشین استادمیشه آدرس ایمیل مهندس بلوکی رو بمون بدین یااینکه بگین کی میاین دانشگاه؟؟؟
استادنمیشه یه جوری به دکترسلطانی بگین که نمره هیدرلیکو وارد کنه که ماتکلیف خودمونوبدونیم
باتشکر


پاسخ: متاسفانه به هیچکدام دسترسی ندارم. آقای بلوکی را میتوانید از طریق آموزشکده مفتح نیز پیدا کنید.
سلام استاد اگه میشه درس بتن ٢رو برای ورودی های 89 ارائه بدید-


پاسخ: قاعدتاً دیگر نباید تعداد قابل توجهی از ورودهای 89 این درس را نگذرانده باشند. به هر حال کتباً درخواست نمایید تا بررسی شود.
سلام استاد پروژه تخصصیم درمورد مدل سازیه یه سد بتنی با نرم افزاره شما میتونید منابعی بهم معرفی کنید یا سایتی که اطلاعاتی بهم بده؟هنوزم نمیدونم باید باچه نرم افزاری مدلسازیش کنم. نرم افزار پلکسیس فقط غییرشکل ها میده بهم.


پاسخ : من خودم زمان فوق لیسانس چنین پروژه ای داشتم که با انسیس مدل کردم. البته الان چیزی یادم نیست. آباکوس هم ظاهراً توان انجام چنین کاری دارد. توی ایران سازه سرچ کنید. فکر میکنم مطالبی توی فروم وجود داشته باشد. هر چند که خیلی کامل نیستند ولی از هیچی بهترند.
سلام استاد راسته استاد [...] با خانم [...] ازدواج کردند؟



پاسخ : فکر نمیکنم. تا به حال از کسی نشنیدم. فکر میکنم هر دو فعلاً مجرد باشند.

سلام استاد. خوب هستین؟
استاد خدای نکرده برای استاد [...] اتفاقی نیافتاده؟ پنجم باهاشون امتحان داشتیم اعلام نکردن. سه تا سوال بیشترم نبود. خیلی وقت پیش اصلاح کردن. همدان بودیم دیدیم. فردام که آخرین روزه. میشه جواب بدید؟
با چند جلسه بیشتر سر کلاس نیامدن و آن هم چطور و با این گونه نمره وارد کردن خدا بهمون رحم کنه/.



پاسخ : ایشان از جمله اساتیدی هستند که در بینظمی اش همه متفق القولند. بنده با ایشان آشنا نبودم و گرنه به هیچوجه درسی برای ایشان نمیگذاشتم.
سلام مهندس جون پیشاپیش طاعات و عبادات تون قبول حق نظر سنجی عمل کردتون هم عمل نمیکنه فقط یه رای ثبت شده



پاسخ: خیلی ممنون. در مورد نظرسنجی هم اشکال از سایت وبگذر است که سیستم نظرسنجی مربوط به آن است. متاسفانه از وقتی که نظرسنجی را ایجاد کرده ام تا به حال این اشکال وجود داشته است
سلام.ی سازه بتنی که باید پیچش اتفاق و اثرقائم زلزله توش باشه ترکیب بارش به چه شکلیه؟سردرگم شدم لطفا راهنمایی کنید چندتا کتابم نگاه کردم به نتیجه نرسیدم



پاسخ: توی تاپیک راهنما یک جا البته برای سازه فلزی راهنمایی کرده ام. از ان الهام بگیرید.
سلام استاد 90 از روز دوشنبه ساعت 10.30 شب شروع میشه اظلاع رسانی کنید.استاد طاعات و عباداتتون قبول مارو از دعای خیرتون بی نصیب و بهره نذارین.استاد انتخاب واحد رو گذاشتن.18.6 کی باید بیایم کلاس؟شما میاید اون موقع؟



پاسخ : تشکر از اطلاع رسانی ( البته خبر داشتم ). طاعات و عبادات شما هم قبول باشد. ترم بعد هم از 18 شهریور ظاهراً شروع میشود و قاعدتاً من هم حضور دارم
ولی خدایششش دیگه ندیده بودم ترم مهر از تو شهریور شروع بشه ه
در نوع خودش جالبه



پاسخ : البته قبلاً در زمانی که خودم دانشجو بودم فکر میکنم این اتفاق افتاده بود ولی بعداً به این نتیجه رسیدند که شدنی نیست. احتمالاً الان هم این نتیجه گرفته خواهد شد. به هر حال از نظر من فرقی نمیکند. کلاسهای جبرانی که باید در پاییز برگزار کنم در شهریور برگزار میشود و عملاً تفاوتی در تعداد جلسات تشکیل کلاس نخواهد کرد.
سلام من همین غریبم اما با اسمه جدید
مهندس جان میگم یه عده خیلی شاکی ان از نمره دادنت
ولی در کل خراب اون خاکی بودنتم


پاسخ : تشکر از شما . البته من به کسی نمره نمیدهم فقط نمراتی که خود شما میگیرید را کشف میکنم.
۳۱ تیر ۹۱ ، ۲۱:۰۳ ناپیوسته 90
سلام استاد
استاد سلطانی قصد ندارند نمرات هیدرولیک و رد کنند تا حداقل با 2و3 جناب استاد پروفسور فوق دکترا بهرامی جمع شه
بابا از افسردگی مردیم یه تذکر بشون بدید پاییز شد ..........
متشکرم
سلام استاد این استادای پی با هیدرولوژی کجان؟؟؟
وضعیت ما چرا اینجوری هر ترم؟؟؟؟؟؟
سلام استاد
1-مقاطع CPE که توسی دی خانه عمران هست چه مقاطعی هستند؟؟
2-نکات آئین نامه UBC97 رو میگید؟
3-استاد جان برای وارد کردن وزن بتن اگه تو تعریف مشخصات مصالح 0 وارد کنیم
کل دتایل بار دتایل سقف و باید وارد کنیم؟
یا باید وزن بتن وکم کنیم؟
کلا چه وقتی باید بار سقف کامل وارد کنیم وچه وقتی باید وزن بتن وکم کنیم؟
4-اکثرا در دهانه بزرگ بادبند میگذاریم یا کوتاه چرا؟
5-اگر درجهت x قاب خمشی ودر جهت Y بادبند در گیردارکردن پای ستونها همه ی تیک ها را میزنیم بجز تیک ممان Y?


پاسخ 1- با این مقاطع آشنایی ندارم و اصلاً اعتقادی به آنها ندارم 2- آیین نامه ubc با ویرایش 87 مبحث دهم همخوانی مناسبی ندارد. 3- بله 4- ساختمانهای نسبتاً بلند دهانه بزرگ ارجحیت دارد و ساختمانهای کوتاه دهانه کوتاه . هر چه دهانه بادبند بزرگتر باشد سایز آن نیز بالا میرود و در عوض سختی سازه بهتر میشود و سایز ستونها و صفحه ستونها و پی متصل به آن کمتر میشود. بر این اساس در سازه های کوتاه دهانه کوتاه و سازه نسبتاً بلند دهانه بزرگ ارجح است. در واقع بهتر است شما فرآیند سعی و خطا را در این مورد طی کنید. من خودم عمدتاً برای سازه های بیش از 4 طبقه دهانه بزرگ را ترجیح میدهم. 5- من کلاً معتقدم باید پای ستون را در هر حالت باید در دو جهت گیردار کرد.
سلام استاد ورودی ترم 2 89 ام.تحلیل 2 بتن 2 فولاد 2 زلزله پی و تکنولوژی بتن نگرفتم تا الان .این ترم بهم ارائه میدید/استاد مشروط شدم این ترم.واسه هیدرولیک یه کتاب معرفی میکنین؟استاد در کل تابستون چه روزا و ساعتایی دانشگاهین؟جواب بدید ممنونم.تشکر از حسن توجه شما.



پاسخ: باید درخواست کتبی بدهید تا بررسی شود. البته شهریور ماه. کتاب ابریشمچی برای هیدرولیک مناسب است. تابستان من دانشگاه نیستم مگر اینکه ضرورتی پیش آید.
سلام مهندس گرام میخواستم ازخانم مهندس معینی پویا که با کلی ارفاق نمرات تکنولوژی بتن رو دادن تشکر کنم بدون کنایه میگم همچنین از دکتر اوحدی که اصلا" به قولی که در اول ترم دادند عمل نکردن( 2 نمره تمرین کلاسی+ بردن نمرات روی نمودار) (مخصوصا" تمرینهای کلاسی )هم کمال تشکر رادارم مهندس جان دیگه ببخشید که مزاحم شما هم میشیم
سلام استاد طاعاتتتون مقبول در گاه حق!
یک نکته لازم دیدم در جواب کسانی که از استاد اوحدی انتقاد میکنند بگم و آن اینکه من خودم نمره خام خودم رو از استاد پرسیدم و ایشان3نمره به آن اضافه کرده بودن و گفتن به همه این 3نمره اضافه شده! اینکه هر دفعه که نمره ای کم میگیریم استاددرس مربوطه را مقصر میدانیم اصلا کار درستی نیست آن هم شخصیت بزرگوار و شریفی مثل آقای دکتر اوحدی من خیلی شخصیت ایشان را دوست دارم که با انکه در سطح بالایی هستند با کمال تواضع و درستی با دانشجو رفتار میکنند حتی شده دانشجو زنگ زده وایشان متوجه نشده اند بعد خود به دانشجو زنگ زده اند کمتر کسی این کارها رو میکند ولی خوب باید یک مقدار واقع نگر بود نمیشود انتظارداشت که تمام خواسته های ما را ایشان بتوانند اجرا کنند ایشان نیز محدودیتهایی دارند ولی تا آنجا که من دیدم تمام تلاش خود را میکنند تا مشکل دانشجو را حل کنند من که در این دانشگاه جز ایشان وهمچنین آقای مهندس جعفری و خانم سیدی کسی را ندیدم که اینطور بدون هیچ چشم داشتی برای دانشجو اینقدر وقت بگذارند تا به مشکل او رسیدگی کنند،من خیلی دیدم که استادی حتی برای اینکه خود را موجه جلوه دهد به گونه ای استاد دیگر را زیر سوال برده است ولی همیشه دیده ام که مهندس جعفری تا از چیزی مطمئن نشده اند هیچگاه به خود اجازه اینکار را نداده اند ،
ادامه بالا:
من خود جز درس مقاومت با آقای اعتماد شفیع خدا رو شکر هیچ درسی رو نیافتاده ام و اون اوایل خیلی از ایشان شاکی بودم و طوری بودکه فکر میکردم 17،18از این درس بشم وبا دیدن نمره6 یا7 کلی جاخوردم البته آن موقع کلی اعتماد به نفس خودم را از دست دادم وفقط ایشان را مقصر میدانستم چون من به مقاومت کامل مسلط بودم و در کنکور هم حدود 50درصد این درس را زده بودم ولی بعدها به این نتیجه رسیدم که روش و معیار تصحیح کردن هراستاد متفاوت است البته قبول دارم که شاید این معیار اشتباه باشد وامکان اشتباه در هر استادی هست ولی خوب هرکس یک ملاک خاص دارد ، الان اصلا قصدم دفاع از آقای اعتماد شفیع نیست، ولی از کارخودم که آن موقع با قاطعیت میگفتم که مطمئنم ایشان نمره کم داده و به هر حال این احتمال هم هست که من اشتباه کرده باشم و آن همه پشت سرایشان حرف زدم پشیمانم وامیدوارم که اگر اشتباه کرده ام خدا از سر تقصیرات من بگذرد !
ولی در کل من دوست دارم اگر روزی استاد شوم یکی مثل استاد اوحدی واستاد جعفری باشم خیلی دوست دارم مثل استاد اوحدی اینقدر متواضع ودلسوز و همچنین مثل استاد جعفری دلسوز و قاطع باشم !
یک سوال درپایان استاد از شما دارم و این که ازاول اخلاق شما اینطوری بود ؟ یاخیلی تلاش کردید تا اینطور قاطع شدید که جز به وظیفه خود به چیزی(منظورم خوشایند بقیه است)اهمیت نمیدهید؟ممنون میشم اگر جواب دهید!
در پایان به شخصه از زحمات شما استاد بزرگوار که برای دانشجویان این همه وقت میگذارید تشکرمیکنم!


پاسخ: در مورد سوال شما، بنده از لحاظ روحیه ، آدم قاطعی نیستم و به درست یا غلط در بسیاری از موارد منعطف بوده ام. اما در کار برای انجام صحیح کار به این نتیجه رسیده ام که باید حداقل به طور نسبی قاطع بود. در اوایل کار تدریس بعضاً در برخورد با دانشجویان انعطافهای افراطی داشتم که باعث شد کنترل کار از دستم خارج شود اما به تدریج خود را در مسیر قاطعیت قرار دادم و الان حداقل 5 سال است که در کار تدریس به این شکل که میبینید عمل میکنم. در زمینه کارهای دیگری هم که دارم کم و بیش این قاطعیت را دارم. این قاطعیت در من به صورت اکتسابی ایجاد شده است و مخالف ذات اصلی من است و با کمی توجه این مساله را در رفتارهای من درک خواهید کرد.
سلام استاد اموز رفتم دانشگاه بسته بود درایام تابستان(مرداد ماه که مقارن با ماه مبارک رمضان شده) دانشگاه فقط روزهای زوج و اونم از ساعت 8.30 تا 12.30 بازه.اطلاع رسانی کنین.ممنونم.چشم درخواست میدیم.
سلام
طاعات مقبول، برای مجردها هم دعا بفرمایید خدا در رحمتشو براشون باز کنه. تو این دوره و زمانه فکر کردن و فکر نکردن به ازدواج شده غصه.. وای به حال مملکت با این جوونای از حالا پیر شده!!!!


پاسخ : خیلی غصه نخور، در رحمت به روی شما بازه ولی خود شما باخبر نیستید. اکثر متاهل ها (منظورم آقایان متاهل است) دنبال راه حلی هستند که به دوره مجردی برگردند. از دوران تجرد خود و آزادی بی حد و حصری که دارید استفاده و لذت ببرید.
با سلام
بی ریا جان تو این دوره زمونه مگه عقلتو از دست دادی که ازدواج کنی؟ تو مگه میتونی گلیم خودت تنها رو از آب بیرون بکشی که میخوای ازدواج کنی؟ برو فکر نون باش که خربزه آبه عزیزم.
سلام استاد
یه جزوه مقدماتی برای شروع کارکردن با ایتبس میخاستم.میشه لطف کنین معرفی کنین
باتشکر


پاسخ : توی ایران سازه در این مورد جزوات زیادی هست. کتاب باجی و مجموعه دو جلدی سیفی و هادیزاده هم کتب کاملی هستند
سلام استاد.امروز با خانم توسلی صحبت کردم.استاد میگن اگه مشروط باشی تحت هیچ شرایطی بیشتر از 14 واحد نمیدن.استاد این درس های ما که بعدا ارائه نمیشه و عوض شده چی میشه.با این حال گفتن در خواستتونو اول شهریور که موسسه به طور رسمی بازه بدید تا بررسی بشه.



پاسخ : در ترم آخر تا 24 واحد میتوانید اخذ کنید حتی اگر مشروط باشید. در مورد واحدها هم باید درخواست کتبی بدهید تا بررسی شود. این کار را شهریور انجام دهید

سلام استاد
استاد مشکلی وجود داره که دکتر ملکی نمره هارو اعلام نمی کنن؟؟اگه مشکل سایت باشه پس چرا بقیه اساتید ندارن؟؟از مهندس سلطانی ام خبری نیست !
امتحان پی 31 ام بوده .هیدرولوژی1 ام .خسته شدیم انقد سایت و باز کردیم زده گزارش نشده.
سلام استاد.بحث اینه که درسا دیگه ارائه نمیشه یعنی همه ورودی های ما(89) اونارو پاس کردن.مث بتن 2 فولاد 2 پی زلزله که دیگه واسه ورودی های 89 فکر نکنم تو نیمسال دوم 91 ارائه شه.



پاسخ: باید زودتر از این فکر بودید. به هر حال درخواست بدهید بررسی شود که آیا راه حلی هست یا خیر

سلام مهندس
مهندس جان خدایی این چه وضعیه؟ شما خودتون دانشجو بودید میدونید که دانشجو زمان اعلام نمرات چقدر استرس داره؟ حالا فرض کنید بعد از یک ماه و اندی نمرات مهندسی پی و هیدرولوژی هنوز اعلام نشده!!!!!!!!!!! بابا به خدا ترکیدیم از استرس.
شما به عنوان مدیر گروه نمی تونید یه گوشزدی/ تذکری/ یا ... به دکتر ملکی و مهندس سلطانی بکنید؟ ممنون میشیم.
آخه بعد یه ماه شده نمرات اعلام نشه... واه واه
سلام استاد ببخشید من نتونستم از سایت ایران سازه درمورد طراحی سدبتنی اطلاعاتی بردارم .یه تیتر داشت که اونم لینکی واسه دانلود نداشت. من واقعا دستم به جایی بند نیست. اگه ممکنه سایتی از دوستان و همکارانتون که میتونن کمکم کنند بهم معرفی کنید یا ایمیل کسی که میدونید مفیده.موضوع پروژم مدل سازی یک سد بتنی .



پاسخ : برای دانلود اکثر فایلهای ایرانسازه باید عضو سایت شده و با اکانت خود لاگین نمایید

سلام آقای مهندس نماز روزتون قبول.ببخشید اگه همیشه مزاحمم غرض از مزاحمت دانشجوی رشته آبادانی روستا هستم توی چارتمون مکانیک خاک نداریم وچون برای ارشد استارت زدم ومیخوام خاک بخونم باید مکانیک خاک درصد بالایی بزنم به دلیل شرایط زندگیم نمیتونم کلاس کنکور برم وفقط باید کتاب بخونم تقاضا داشتم که اگه براتون میسره یک کتاب کامل جامع وروان بهم معرفی کنیدممنونم



پاسخ: بهتر بود از آقای مهندس امیدی میپرسیدید. فکر میکنم کتاب مکانیک خاک امیرافشاری بهتر از بقیه باشد
سلام . اقای هادی .من خودم امسال کنکور ارشد دادم . بااینکه زیاد نخوندم درصدبالایی داشتم. الان خاک جسمانی که انتشارات گاج بهترین کتاب خاک ارشده. همونطورکه استاد جعفری هم گفتن افشاری هم خوبه. ولی جسمانی خیلی خیلی کامل و خوبه.


پاسخ : تعریف این کتاب را هم زیاد شنیده ام. ولی نه این کتاب و نه کتاب امیرافشاری را ندیده ام و تخصصی هم در کتابهای خاک و پی ندارم.
سلام استاد
ترم خود خوان تا کی وقت داره؟؟



پاسخ: این دروس تنها مختص به کسانی است که گرفتن واحد در تابستان به فارغ التحصیلی آنها در ترم بعد و یا عدم نیاز به اخذ سنوات کمک میکند. واحد را هم باید قبلاً افتاده باشید. چون هنوز تمام نمرات اعلام نشده است تا اعلام نهایی تمام نمرات میتوان صبر کرد
سلام استاد
گفتیم نمرات رو زودتر اعلام کنید مثل اینکه به دکتر ملکی برخورده همه رو انداخته!!
هم رو ها همه.....



پاسخ: مطمئن باشید ایشان چنین اخلاقی ندارند هر آنچه خودتان کسب کردید همان را داده اند
سلام مهندس
مهندس جان در فایل که euro.pro که ایمپورت می کنیم مقاطع IPB با چه اسمی در این فایل وجود دارند؟ برای ستون از چه شماره ای(IPB) استفاده کنیم بهتر است؟
از مقاطع دوبل آی پی ای میتوان برای ستون استفاده کرد؟



پاسخ: فکر میکنم این ستونها با H شروع شوند. البته به جای آنها خودتان تیرورق بسازید و استفاده کنید. مقاطع دوبل آی پی ای برای سازه های قاب خمشی مناسب نیست. برای آنها از ستون I شکل تیرورقی استفاده کنید

استاد یعنی باید پروژه هارو ارائه بدیم بعد؟من فقط 5 واحدم مونده.



پاسخ: برای دروس خودخوان پروژه ها مانع نیستند
سلام استاد کسیکه کارشناسی پیوسته عمران باشه و 72 واحد پاس کرده باشه میتونه الان کارآموزی برداره؟؟؟؟
سلام مهندس
مهندس برای شروع. در ستون تیر ورق با چه ابعادی مناسب است؟
سلام
خسته نباشید

چرا ما که رشته ی آبادانی روستا هستیم برای هر درسی که اعتراض زدیم، استاده مربوط اصلا بهش سر نزده و تاریخ اعتراض گذشته و هیچ تغییری اعمال نشده!

مسئول این کارها کی هست؟
ایا شما که مدیر گروهید نظارتی براین مسئله دارید؟
سلام
خانم معینی پویا ایمیلی چیزی نداره که سوالامونو ازش بپرسیم؟



پاسخ : emp.civil[at]yahoo.com
باسلام.
دانشجویانی که با دکتر ملکی مهندسی پی داشتند بالاخره نمراتش اومده.با ارزوی موفقیت.
سلام.ممنون ازشما.........که وقت گذاشتید وکامنت گذاشتید راستش علاقه ای به ارشد خاک ندارم به سازه ومحاسبات خیلی علاقه دارم وتوی دروس محاسباتی میشه گفت بد نیستم ولی چون توی دروسی که به خاک مربوطمیشن خیلی ضعیف هستم تصمیم گرفتم ارشد خاک بخونم وبه خاطر یک سری مسائل باید مسیرم برای رفت وآمد نزدیک باشه ودانشگاه بوعلی به نظرم بهترین گزینه هستش راستش چند روزه کتاب مکانیک خاک طاحونی رو شروع به خوندن کردم ولی مطالبش پراکنده است نمیتونم مطالبو بهم ربط بدم از دکتر اوحدی مهندس جعفری ومهندس امیدی کمکگرفتم که هر کدوم یک کتاب بهم معرفی کردن شما هم که کتاب جسمانی از همتون ممنونم خیلی خوبه وقتی به مشکل میخوری یکی باشه کمکت کنه بازم ممنون ان شااله ارشد92بچه های توسعه همگی خودشونوثابت میکنن
سلام آقای مهندس خسته کار وزندگی نباشید استاد بنده ورودی 87 هستم 5واحدم مونده برای ترم آینده باشرایطی که دارم نمیتونم بخاطر دوتاکلاس رفت وآمد کنم بعدشم دارم برای ارشد درس میخونم میخوام واحدامو بصورت خودخوان بگیرممیخواستم بدونم که شامل حال بنده میشه یانه؟ممنونم



پاسخ: باید درخواست کتبی به شورای آموزشی بدهید
سلام استاد الن چکارکنم؟؟
مقاطع ام چند جایی بعد از طراحی قرمز شده؟؟؟


پاسخ: متوجه نیستم مشکل شما کجاست
خواهش میکنم اقا هادی. انشاا...موفق باشید و عاقبت به خیر . مطمئن باشیداز خوندن کتاب جسمانی ضرر نمیکنید.التماس دعا
بعد ازطراحی تیرهام قرمز رنگ شدن حالا چکارکنم؟؟؟



پاسخ: باید از مقاطع قویتری استفاده کنید البته قبل از آن باید ببینید که چه پیامی نرم افزار میدهد و دلیل عدم جوابگویی چیست
سلام استاد واسه کنکورارشد اگه بخواییم درکنار منابع کنکوری ازیک کتاب یا جزوه مرجع استفاده کنیم شما چه پیشنهاد میدید؟



پاسخ : فولاد : مجموعه 4 جلدی ازهری میرقادری ، بتن : دو جلدی مستوفی نژاد ، خاک و پی : دو جلدی طاحونی ، مقاومت مصالح : مریام یا جانسون ، تحلیل سازه : اطیابی یا طاحونی ، سیالات : شیمز یا استریتر . فعلاً اینها در خاطرم هست.
سلام مهندس جان برای مهندس سلطانی خدایی نکرده اتفاقی افتاده یا اینکه اوراق امتحانی رو گم کردند مگه این ترم چند واحد تدریس میکردند که اینقدر طول کشیده تا نمرات وارد گردند( مهندس سلطانی جان با آن دستان پر توان کمکی رسان به این ناتوان )من دیگه از خیر این نمره گذشتم نخاستم بابا بابا با بابابابابابابابااااااااا
ممنون استاد.طاعات و عباداتتون قبول. التماس دعا
بابا بازم مرام استاد سلطانی دمش گرم
خدایا شکررررررررررررررررررررتتتتتتتتتتتتتتتتتت
قبول شدیم هورررا
میخواستم ازش تشکر کنم ما رو از شر دوباره سر کلاس سیالات نشستن راحت کرد
خدا عمرش بده ...........
خیلی پستی.
امیوارم به برکت این ماه از زندگیت خیر و خوشی نبینی



پاسخ : پست کسی است که به نام مذهب به دیگران توهین میکند. حداقل برای حفظ احترام مذهب، به نام مذهب توهین نکنید.
سلام استاد
لطف کنید فایل پی دی اف مراحل گام به گام انجام پروژه های فولاد و بتن رو واسه دانلود بذارید توی وبلاگتون.با تشکر



پاسخ : توی ایران سازه و تاپیک راهنمای گام به گام برای دانلود موجود است. البته باید عضو سایت شوید و آنجا لاگین نمایید
سلام استاد!
استاد لاگین یعنی چی؟
استاد توی نقشه پروژه ام که با اتوکد باز میشه در قسمت توضیحاتش متن رو نشون نمیده و بجای آن علامت سوال نشون میده ، چیکارکنم؟



پاسخ: یعنی شما باید در یک سایت اکانتی برای خود تان ایجاد کنید و سپس با یوزر و پسوردی که درست میکنید در آن سایت و محیط شخصی که آن سایت به شما میدهد وارد شوید. چیزی تقریباً نظیر لاگین برای چک کردن ایمیل. در مورد نقشه باید فونتهای اتوکد خود را تکمیل کنید. در اینترنت سرچ کنید و فونتهای اتوکد موجود را دانلود و در پوشه فونت از فولدری که در آن اتوکد نصب شده است کپی کنید
متاسفم برای این جامعه ای که تا فشار روشون میاد و کم میارن طرف را به ائمه و یا مذهب و یا خیلی چیزای دیگه نفرین میکنن و جالب اینجاست که وقتیم کارشون گیره بهشون متوسل میشن.خداشاهده اینا جز توهین و نشانه شخصیت خود شخص چیزه دیگه ای را نشون نمیده.ما باید در مواقعی که تحت فشاریم خودمونو نشون بدیم.

آقا یا خانوم 811 ( که مطمئنن آقا هستید ) این یه نوع ننگ است برای شما که اینجور کامنتی میزارید و اینجور توهیناتی به مهندس جعفری میکنید.مطمئنن نفرین دو سر دارد
با شناختی که روی مهندس جعفری دارم و ظرفیت بالایی که از ایشان سزاغ دارم از این جور حرفها تحت تاثیر قرار نمیگیرن.

مهندس جان واقعا من یکی که خیلی ناراحت شدم.زحماتی که شما میکشید باید اینطور جواب پس بدیم؟؟خدا میدونه رسمش این نیست یه خورده انسان باشیم و انسان زندگی کردن را یاد بگیریم.
یا علی
استاد چرا نظرای این دانشجوای واقعا بی تربیت و تایید میکنید
اصلادر حدی نیستند که شما جوابشونو بدید



پاسخ: دیدم مذهب را دستمایه توهین به دیگران کرده است. خواستم به او و امثال او که کم هم نیستند گوشزد کنم که حداقل به احترام مذهب و برای حفظ مذهب از مذهب مایه نگذارند و مذهب را بیش از این بدنام نکنند.
سلام استاد.ماه رمضان مبارک ایشا.. که ماه پر برکتی برای شما و خانواده محترمتان باشد.
ی درخواست دارم ازتون،لطفا کلاس فولاد 2 برای ترم آینده رو بندازید تو روزهای اول یا وسط هفته.پنج شنبه و جمعه واسه ما دانشجو ها خالی باشه بهتره که هم درس بخونیم هم بتونیم به خانواده و شهرمون ی سری بزنیم.ممنون



پاسخ: در ترم آتی کمی محدودیت زمانی دارم . باید تا اول ترم صبر کنید اگر در هفته وقت خالی داشتم عوض میکنم
آقایی که با کد 811 شهری که روز به روز فرهنگ و ادبش در حال نزول استو و به نام مذهبی که امثال شما چیزی از آن باقی نگذاشتید خوب خودت را نشان دادی هیچ کس به اندازه ی من از استاد و دانشگاه و شهری که بیشتر عمرم را در آنجا سپری کرده ام .خسته و ضخمی نیست که اگر اسمم را هم بگم جناب مهندس هم آن را تایید می کند
ولی برای اینکه نگید برای نمره و چاپلوسی این مطالب را نوشتم اسمم را نمی نویسم هیچ وقت به خودم اجازه نداده ام که به استادی توهین کنم هر چند اساتیدی هستند که خیلی راحت حق دانشجویان را نادیده میگیرند اما شان دانشجویی و مهندسی بیشتر از این طرز رفتار است هر چند که افراد نالایق و فاقد ادب در این صنف روز به روز در حال زیاد شدن هستند.
متاسفم ......
سلام منم بااینکه دانشجوی قدیمی مهندس جعفری هستم. رفتار 811را خیلی بد میدونم. انشاا...خدا هدایتش کنه. ومطمئن باشه خدا کسی که این همه زحمت میکشه و وقت میذاره برای دانشجوهاش. با نفرین اینجور اشخاص مجازات نمیکنه. توروخدا انقد بچه نباشید و بخاطر پاس نشدن درسا یا ...زندگی سخت نکنید.خیلی حرکتت بدبود. باید از استادجعفری معذرت خواهی کنی.
جای تاسف داره دوست عزیز احتمالا درسی رو با مهندس جعفری افتادید که اینقدر ........... کامنت گذاشتید از خدا بخوایم که بهمون ظرفیت بده همیشه آدم های ضعیف دنبال مقصر و توهینن ان شا اله که ظرفیت وبینشمون روز به روز بیشتر وبیشتر میشه یا علی.
سلام مهندس
مهندس تیرهای عمیق (spandrel) به کدام تیرها اطلاق می شود؟ منظور تیرهای بین دیوار برشی در تراز طبقات است؟



پاسخ: این عنوان به قسمتهای بالا و پایین در و پنجره داخل دیوار برشی اطلاق میشود. اگر دیوار برشی شما سوراخ دار نیست شامل شما نمیشود
سلام استاد اگه ممکنه یه توضیحی در خصوص سازه های فولادی می خواستم بدونم در شروع مدلسازی سازه فولادی ما جهت قرارگیری ستون ها رو مثلا بال در چه راستایی و قرار گیری جان ستون رو از کجا باید تشخیص بدیم ممنون



پاسخ: بستگی به سیستم سازه ای شما دارد. اگر در یک جهت قاب خمشی و جهت دیگر مفصلی باشد. اتصالات گیردار را به بال ستون متصل کنید. ستونها را هم I شکل تیرورقی بگیرید. اگر دو جهت خمشی باشد ستونها باکس بهتر است و دیگر مهم نیست جهت ستون چطور باشد. اگر دو جهت مفصلی باشد هم خیلی مهم نیست. ولی بهتر است اتصال پلهای و بادبندها به قسمتی از ستون که عریضتر و ورق ضخیمتری دارد بخورد

سلام
ایمیلی چیزی از استاد معینی ندارید که در دسترس باشه؟

قبلی رو که اصلا جواب نداد



پاسخ: خیر
سلام استاد
استاد من تو طراحی پی از SAFE v12.3 استفاده کردم.همه تنظیماتشم انجام دادم.اما نمیدونم چرا آنالیزش طول میکشه!!!!!مشکل از تنظیماته یا اینکه روند کار طراحی پی همیشه طولانیه؟؟



پاسخ: فرآیند حذف کشش زیر پی در SAFE12 بر خلاف SAFE8 بسیار وقتگیر است. در آخرین کاری که با safe12 انجام دادم با وجود بیش از 24 ساعت صبر ، آنالیز تنها حدود 10 درصد پیشرفت داشت که چون نمیتوانستم صبر کنم از خیر آن گذشتم و با ورژن 8 آنالیز کردم. پیشنهاد میکن از ورژن 8 استفاده کنید
بله استاد تو قسمت آنالیز مشخصه که چقد طولانی است
حالا استاد من آنالیزم تموم شد ولی جایی برای Design کردن نداره.فقط تو تب Run یه گزینه داره که نوشته آنالیز و طراحی اونم میزنم اصلا هیچ مشخصاتی از آرماتور ها نمیده نمیدونم باید چیکارش کنم.خیلیم روش وقت گذاشتم
حالا استاد اگه با v8 استفاده کنم کنترل پانچ یه طرفه و دوطرفه انجام میده؟؟



پاسخ: همان گزینه باید زده شود. الان نرم افزار را نصب شده ندارم که تا راهنمایی کنم. توی ورژن 8 پانچ کنترل میشه ولی تیری باید دستی کنترل بشود
سلام
ممنون استاد از پاسخگویی در بالا!
استاد ببخشیددوتا سوال دیگه هم داشتم اینکه جدیدا وقتی میخوام ایمیل هایم رو باز کنم ارور میده البته صفحه بازمیشه ولی سریع اخطار میده و بسته میشه؟
یک سوال دیگه هم اینکه چطور میشه چیزی رو اسکن وآپلود کرد؟



پاسخ: مورد اول را اطلاع خاصی ندارم. در مورد اسکن نیز باید اسکنر داشته باشید و بعد از اسکن فایل به صورت عکس ایجاد میشود که میتوانید در اینترنت با استفاده از آپلودسنترهای رایگان مثل پرشن گیگ فایل خود را آپلود و لینک آن را در اختیار دیگران قرار دهید

سلام
راستی استاد شما درمورد کتابهای روانشناسی چیزی سر درمیارید؟ اینکه کدوم کتاب خوبه ؟ یک کتابی که با اون توانایی شناخت آدمها رو بشه پیدا کرد؟


پاسخ : متاسفانه خیر. البته این چیزی که شما ذکر کردید حتی برای کسانی که 4 سال درس آن را میخوانند ساده نیست. ( و البته متوجه نشدم که منظور شما از پرسیدن این سوالات از من چیست؟!)
سلام
خسته نباشید
استاد یه سوالی ازتون پرسیدم جواب ندادید
مجدد میپرسم
چرا یه درس که 4-5 روز مهلت میزارن برای اعتراضش، هیچکدوم از اسایتد به اعتراضهای ما سر نمیزنن و مهلت اعتراض هم میگذره؟
با تشکر



پاسخ: اکثر اساتید به دلایلی که خودشان دارند اعتراض قبول نمیکنند و به همین جهت سری به اعتراضات نمیزنند. بحث تصحیح اوراق در دروس محاسباتی یک امر بسیار وقتگیر است و اگر قرار باشد به اعتراضات عمدتاً ناوارد نیز رسیدگی شود عملاً تمام وقت اساتید برای این کار تلف میشود در حالی که دستمزدی از طرف دانشگاه متناسب با این کار پرداخت نمیشود.
سلام استاد
به نظر من استاد اینها یک بهانه است اگر استاد به کارخود مطمئن باشد چرا باید به اعتراضها رسیدگی نکند؟!! و بعضا تهدید به کم کردن نمره کند؟!!اینها هم یکی از اختراعات دانشگاه ماست،کم بد شانسی آوردیم این هم روش،وقتی توی یک درس 80درصد اعتراض دارند کسی حمایت ازدانشجو نمیکندچه انتظاری دیگر باید داشت؟!! اگر استاد واقعا وجدان کاری داشته باشد یک وقتی را برای اعتراضات دانشجو اختصاص میدهد نه اینکه از روی لجبازی ارفاق انجام شده راکم کند مثلا همین آقای دکتر ملکی مگر کم آدمی هستند دکتر هستند واز خیلی از اساتید مقامشان بالاتر است امتحان سختی گرفتند و عمده بچه ها ادعای نمره بالا نداشتند ولی دکتر همین که فهمیدند بچه ها اعتراض دارن امروز ساعت 4را تعیین کردند تا بچه ها برگه های خود را ببینند سرموقع هم دانشگاه حاضر بودند به همه هم 2 تا 3نمره اضافه کرده بودند ولی باز برای دانشجو احترام قائل بودند و به او حق اعتراض دادند فقط یک نفر در شمارش نمرش اشتباه شده بود ونمره اش تغییر کرد ولی دکتر برخلاف خیلی از اساتید به دانشجویان لج نکردند که نمره اضافه شده را کم کنند در صورتیکه شاید برای ایشان هم سخت بود که ساعت 4 در گرما و در ماه رمضان به دانشگاه خالی بیایند من خودم این درس را افتادم و ِبا افتادن این درس 5ترمه شدم خیلی برایم سخت است ولی این منجر به این نمیشود که حق را نگویم وچون افتادم ازایشان متنفر باشم نه به نظرم خیلی استاد محترم ومنطقی هستندو تفاوت از کجا تا کجاست!!! ِ


پاسخ: فقط این را بگویم که آقای دکتر ملکی اقلاً 4 برابر دیگر اساتیدی که شما نسبت به آنها اعتراض دارید دستمزد دارند. لااقل نصف این دستمزد به دیگر اساتید داده شود آنوقت اگر به این شکل برخورد نشد حق با شماست. آقای دکتر ملکی آدم خیلی محترمی هستند و هر چه هم میگیرند حقشان است. اعتراضی هم اگر هست به بخش دوم است.
استاد مدرک مهندس سوداگر چی هست؟میشه درس سیالات رو به ایشون بدید؟



پاسخ : سازه هستند. خیر. مدرس درس مکانیک سیالات را مهندس سلطانی تعیین میکنند و من نقشی ندارم.
استاد یعنی باورکنیم کسی مثل آقای بهرامی و اقای سلطانی و همچنین آقای امیدی که چند سال توی این دانشگاه هستند کمتر از ایشان حقوق میگیرند؟!!



پاسخ : من اجازه ندارم مبلغ پرداختی به اساتید را بیان کنم ولی بدانید مبلغ حق التدریس پرداختی به اکثر اساتید موسسه و از جمله دوستانی که ذکر کردید مبلغ پایینی است به گونه ای که گذران زندگی فقط از طریق درآمد تدریس با هزینه های سنگین موجود عملاً غیرممکن است و این درآمد کمتر از بسیاری دیگر از قشرهای مردم با مدرک لیسانس و حتی و پایینتر است. این را بدانید که امثال مهندس امیدی فقط به عشق تدریس هستند که اینجا می آیند و نه حق التدریس ناچیز پرداختی به آنها. این مساله علاوه بر این موسسه در اکثر دانشگاههای دیگر علی الخصوص دانشگاه های غیردولتی وجود دارد. فقط قشر اندکی از اساتید هستند که درآمدهای قابل قبول از طریق حضور در دانشگاه دارند که خیلی از این اساتید مثل دکتر ملکی افرادی شایسته میباشند و متاسفانه برخی دیگر که درصد آنها کم نیست حضورشان در شغل استادی بی ربط به داشتن برخی رانتها و روابط نیست.

سلام مهندس
مهندس جان در مورد اخلاق اساتید باید عرض کنم که حقوق و مزایای اساتید به دانشجو چه ربطی داره؟ اصلا حقوق استاد نباید در اخلاق اساتید تاثیر بذاره؟ اگه به نظر یک استاد حقوقش خیلی کمه خوب تدریس رو بی خیال شه با وقتی که پیدا میکنه قطعا درامد بهتری میتونه داشته باشه. چرا با بهانه حقوق و مزایای کم همیشه دانشجو رو مقصر میدونید. استاد نمرات رو اعلام نمیکنه خوب معلومه دانشجو مقصره!! استاد کلاس نمیاد خوب دانشجو مقصره!! استاد تا جایی که باید درس نمیده خوب دانشجو مقصره!! امثال دکتر اوحدی و دکتر ملکی استادن که اگه دانشجو نتونه قبول هم بشه حداقل استادش باادب و اخلاق با دانشجو برخورد کرده.
نه مثل دکتر........ در درس سیالات که معرف حضور همه است. سیالات رو دو ترم پیش پاس کردم دیگه هیچ درسی هم با ایشون ندارم که به قول شما قصد چاپلوسی داشته باشم. به ایشون تو محوطه دانشگاه با صدای غرا سلام میکنم اصلا جواب نمیدن. جواب سلام ندادن استاد به حقوق استاد مربوطه؟؟
اساتید هرچقدر هم حقوقشون کم باشه به خاطر انسانیت و اخلاق باید باادب و نزاکت با بقیه برخورد کنند.


پاسخ: من اینهایی که بیان کردم اشتباه متوجه شدید. تمام حرفهای شما را قبول دارم ولی من در مورد رسیدگی به اعتراضات به نمرات این مساله را بیان کردم. تجربه خود من نشان داده است که اکثریت اعتراضات به نمرات بی دلیل است و به همین جهت به خودم و دیگر همکاران حق میدهم که وقعی به این اعتراضات ندهند. من کی گفتم استاد حق دارد جواب سلام دانشجو را ندهد و یا غیبت کند و یا کم درس بدهد؟ خوشبختانه اکثر اساتید موسسه (و نه همه) شامل مواردی که شما گفتید نمیشوند و البته نباید اقلیت را به کل تعمیم داد.
حوصلمون رفت مهندس چی کنیم م م


در رابطه با آقای سوداگر اینکه خیلی باحاله



پاسخ : دوست عزیز همانطور که گفتم آقای سوداگر تخصص سازه دارند که خوشبختانه در شاخه سازه ما کمبودی از نظر استاد نداریم. در مورد شاخه آب نیز آقای مهندس سلطانی و دکتر بهرامی حضور دارند که هر دو حداقلهای علمی لازم برای تدریس دروس تخصصی آب را دارا هستند و به راحتی نیز این دروس را پوشش میدهند. هر دو هم هیات علمی دانشگاه هستند و تا وقتی که هیات علمی در دانشگاه هست امکان دعوت از اساتید حق التدریس از خارج از دانشگاه نیست. اگر مشکلی دارید سعی کنید دوستانه با این اساتید مطرح کنید و علی الخصوص مشکلات خود را با آقای مهندس سلطانی مدیر گروه آب و فاضلاب مطرح نمایید و به دنبال حل مسالمت آمیز مشکلات باشید.
استاد قبول کنیدالان شما این حرف رو میزنید درصورتیکه یک ماه بود دکتر نمره های ما رو نزده بودن و بچه ها که از شما در مورد همین دکتر ملکی دلیل میخواستند شما بر عکس حالا میگفتید چون دستمزد اساتید کم است دانشگاه نمیتواند کاری کند!نمیدونم واقعا دلیل این کارتون چیه!یعنی برای از زیر کار در رفتن باید چنین توجیهاتی کرد؟!!
هردفعه که دانشجویان در مورد هر کدام ازاساتیدشکایت دارند شما بالاخره یه طوری کارهای اونا یا دانشگاه رو توجیه میکنید!!
نمیدونم واقعا برای فقط یک درخواست که دانشجویان خواستارند از سوی مدیر گروه از دانشگاه یا استاد مربوطه برای رسیدگی به مشکلی ارائه شود این کار آنقدر سخت است که نمی ارزد به خاطر این همه استرسی که به دانشجویان وارد میشود انجام شود یا چیزهای دیگری مطرح است !!


پاسخ : من نفهمیدم شما دقیقاً از چه چیزی شکایت دارید. در مورد دیر اعلام کردن نمرات حق با شماست ولی باز هم میگویم زبان دانشگاه در این مورد کوتاه است. دانشگاه به هر بهانه از جمله تاخیر 5 دقیقه ای در شروع کلاس از حق التدریس اساتید کم میکند و از طرف دیگر اگر به خاطر تاخیر در اعلام نمره هم بخواهد مبلغی کم کند عملاً چیزی باقی نمیماند. در این میان شما به عنوان دانشجو بی تقصیرید. همین دکتر ملکی هم که اول ترم تا آخر ترم قبل از امتحان از او تعریف میکردید شما تا دو سه روز پیش به شدت شاکی بودید و حالا بر عکس موضع گرفته اید و از او تعریف میکنید. دکتر اوحدی را تعریف میکنید چون به شما سه نمره بی حساب نمره داده است، اگر نمره واقعی را میداد به او نیز رحم نمیکردید و معلوم نیست چه میگفتید. من قبول دارم که برخی اساتید ضعفهایی هم دارند ولی در اکثر موارد انتقادات شما چندان به جا نیست.
دست آخر هم نفهیمدم که شما چه درخواستی از من کرده اید و در حیطه اختیارات من بوده است و من پیگیری نکرده ام.
حرف من این است که از شما ما آن موقع میخواستیم به دکتر یا دانشگاه تذکر دهید که (این همه که مااسترس نمره را داشتیم) زودتر نمره را اعلام کنند اما شما دستمزد را بهانه میکردید که همان حرفی که الان در بالا گفتید ولی الان میگید که دکتر ملکی مشکل دستمزد نداشته پس چرا آن موقع به درخواستهای ما رسیدگی نمیکردید و خلاف موضعگیری الان عمل میکردید؟!
در ضمن استاد من هیچ موقع در مورد دکتر ملکی در طول ترم با شما سخنی نگفتم و چند روز پیش هم اگر دقت کرده باشید اگر بچه ها از دکتر انتقاد کردند من سکوت کردم وحق را به شما دادم و به خود اجازه ندادم که قضاوتی کنم تنها خواسته من از شما در دو ، سه روز پیش این بود که از ایشان بخواهید نمره ها روی نمودار برده شود ولی اصلا در مورد ایشان قضاوتی نکردم حتی بعدا به دوستم گفتم که حق بامهندس جعفری است ، در مورد این هم که میگید من از استاد اوحدی تعریف میکنم در کامنتهای بالا که چیزی نگفته ام ولی درسته من دکتر اوحدی را خیلی دوست دارم و آن هم بخاطر 3نمره ای که دادند نیست چون بدون آن 3نمره هم من قبول بودم ولی اگر خاطرتان باشد من در طول سال هم کامنت میگذاشتم و ازاستاد اوحدی تعریف میکردم آن موقع اصلا 3نمره ای در کارنبوده !! دوست داشتنهای من اصلا به نمره ربطی ندارد همانطور که گفتم من الان پی را افتاده ام واگر طبق نظر شما بنابرنمره بود که من باید الان از دکتر ملکی شاکی بودم!! در صورتیکه من بعد از مقاومت با آقای اعتماد شفیع دومی درسی است که میافتم حتی افتادن آن موجب 5ترمه شدن من میشود
درآخراستاد اگر باشما تند حرف زدم وجسارتی کردم معذرت میخواهم باور کنید شما را خیلی دوست دارم ولی خوب احساس میکنم بعضی از رفتارها نسبت به دانشجو باید تغییر کند !


پاسخ : قضاوت من بر اساس رفتار کلی دانشجویان است و نه شما که اصلاً نه میشناسم و نه مطمئنم که نفر قبلی هستید که کامنت گذاشتید. در مورد نمرات به عنوان مدیر گروه اصلاً دخالتی نمیکنم و نباید بکنم. خود من به مدیران گروه قبلی گروه اجازه چنین کاری نسبت به خودم ندادم پس منطقی است که خود من نیز با آنها همین برخورد متقابل را داشته باشم.
سلام اقای جعفری و دوستان گرامی 10 نظر قبلیو خواندم متاسفانه مثل همیشه یا کمی خوشبینانه تر در اکثر موارد بعد از اعلام نمرات اظهار نظر میکنید
نه حالو حوصلشو دارم نه فایده ای میبینم مناظره ای که تهش به جواب نرسه وقت تلف کردنه مگر نه یه نظر بلند بالا مینوشتم
فقط همین قدر بگم اقای جعفری شما نسبت به اساتید و موسسه تعصب دارید و نسبت به بچه ها دچار سوئ تفاهم شدید فکر میکنید هر کی اعتراض داره نمره میخواد
و بچه ها استاد فقط باید خوب درس بده و مودب باشه برقیش به درد خودش میخوره
این اقای اوحدی که به خاطر نمره دادن میگید خوبه به ما چی درس داد
این اقای پروژه راه که براش جان میدید به شما چی یاد داد اون وقت کلاس دکتر طهماسبی خالیه
همیشه قبل ز اینکه نمره بگیرید اظهار نظر کنید
من قبل از اینکه نمره پی بیاد گفتم چه صفر بگیرم چه استاد بهم صفر بده اصلا ناراحت نمیشم نمیشه هم خر بخوای هم خرما

حالا میخواستم چیزی نگما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قصد جسارت نبود
فقط گفتم آقای سوداگر با حاله



پاسخ : آقای سوداگر دوست بنده هستند ولی فعلاً به ایشان نیازی نداریم. شاید بعداً از ایشان هم استفاده کردیم
ببخید این پولهای که توی حسابامون منظورم حساب دانشگاست داریمکجارفتن؟من تا چندروز پیش بستانکار بودم ولی الان حسابم صفر است توروخداپیگیر باشید تنها امید ما شمایید



پاسخ: از طریق امور مالی دانشگاه پیگیر باشید
سلام مهندس
مهندس ورژن 8 نرم افزار safe رو از ایرانسازه دانلود کردم. ولی موقع اجرا ارور میده. از csi generator هم استفاده کردم و فایل lservrc رو در محل نصب کپی کردم ولی بازم همون ایراد رو میگیره.فکر کنم اشکال از کرک برنامه است. چکار کنم؟ safe ورژن 8 رو میشه از جای دیگه ای دانلود کرد؟ فایل کرکش رو چی؟ با تشکر



پاسخ: احتمالاً مشکل از کرک است. از کرکهای قدیمی آن استفاده کنید. فکر میکنم توی ایران سازه کرک آن باشد

سلام
مهندس اگه سازه رو از هر دو روش استاتیکی و دینامیکی بشه بارگذاری کرد. باید هردو بارگذاری رو اعمال کنیم یا یکی کافیه؟ اگه بخواهیم بارگذاریمون دینامیکی باشه باید ترکیب بارهای استاتیکی رو که از قسمت static load cases وارد کردیم رو حذف کنیم؟ یا نیازی به این کار نیست؟



پاسخ : انجام یکی از دو تحلیل کافیست. ترکیب بارها نیازی به حذف ندارند ولی در هنگام طراحی نباید از آنها برای طراحی استفاده کرد

سلام
استاد در مورد پروژه تیرهای راه پله چهار طرفه رو چطوری نشون بدیم؟ آخه تو کتاب باجی در راه پله های دو طرفه تیر یکی از پاگرد ها رو به نیم طبقه انتقال داده .در مورد راه پله های چهار طرفه باید تیرهای اطراف راه پله رو به کجا انتقال بدیم؟
ممنون از پاسخگویی شما



پاسخ: توی تاپیک راهنما به طور کلی توضیح داده ام. یا اصلاً مدل نکنید و بار آنها را به تیرها و ستونهای اطراف به صورت دستی اعمال کنید و یا تصویر آنها را در طبقه مدل کنید و البته آنهایی که روی تیر طبقات می افتند را با 10 سانتیمتر فاصله مدل کنید و یا اینکه در جای واقعی مدل کنید که روش آخر سختتر از بقیه است.

سلام استاد!
استاد اینکه شمامیگید دکترملکی حداقل حقوقشون 4براربر بقیه است صرفا بعلت وجود پسوند دکتر است ؟ اگراینطور باشد آقای طهماسبی و آقای حقایق و همچنین آقای بهرامی نیز دکتر هستند و باید حقوقشان 4برابر بقیه باشد؟



پاسخ: ایشان هم دکتر هستند و هم دانشیار. 4 برابر هم حدودی گفتم شاید هم بالاتر باشد. آقای حقایق و بهرامی از نظر دانشگاه دکتر محسوب نمیشوند و حقوقشان مثل بقیه ماهاست. آقای طهماسبی هم دستمزد بالایی دارند ولی نسبت به آقای ملکی پایینتر میباشد. بالا بودن دستمزد آقای دکتر ملکی منطقی است ولی پایین بودن دستمزد بقیه خارج از منطق است و به همین جهت ان انتظاراتی که از اساتید دانشگاههای دولتی میرود بعضاً منطقی نیست که از دیگر اساتید داشته باشیم.
سلام و خسته نباشید خدمت شما در پروژه فلز و بتن ضخامت کف سازی رو چند سانت بگیریم مدیر گروه ترم بعد رو میشه معرفی کنید



پاسخ : در طبقات حدود 5 سانتیمتر ضخامت پوکه و 2 تا 3 سانتیمتر ملات زیر سرامیک و خود سرامیک هم که جداگانه بین 0.5 تا 1 سانتیمتر باید لحاظ کنید. در بام به جای سرامیک ایزوگام داریم و به علت شیب بندی متوسط ضخامت پوکه را حدود 10 سانتیمتر بگیرید. مدیر گروه ترم بعد هم مشخص نیست
سلام
استاد - خدا قوت

یه سوال از شما دارم !
شما چرا بعنوان مدیر گروه نظارتی به کار اساتید ندارید؟
مثلا همین اعلام نمره
رسیدگی به اعتراضات
و... و..

چون به آموزش میگی میگه به ما مربوط نیست
به هر قسمتی میگی میگه به ما مربوط نیست
شما هم که مدیر گروهید میگید پول کم میگیرن، اگه پول کم میگیرن چرا میان و چرا مسئولیت نمیپزیرن؟
هر کی هم که اعتراض داره دلیل نیست که نمره هاش پایین هست!
اشتباه جمع شدن نمره ها
یا تاثیر ندادن بعضی نمره های گرفته شده مثل تمرینات میانترم و ...

آیا این دلیل نمیشه که به اعتراض توجهی نکنن؟

از شما بعنوان مدیر گروه تقاضا داریم که پیگیر باشید و بگید شما که با این پول کم کم قبول کردید باید تا آخرش باشید نه فقط حضور در کلاس!!!



پاسخ: وظیفه بررسی اعتراضات و ارایه نمرات کلاً به عهده استاد است و مدیر گروه حق دخالت در آن ندارد. تاخیر در ارایه نمره را هم باید خود دانشگاه رسیدگی کند و وظیفه من نیست. من هم تا حد وظایفی که داشته ام تا الان عمل کرده ام و پا فراتر از وظایفی که دارم نمیگذارم که اگر بگذارم خودش نوعی تخلف و ایجاد بی نظمی است.
سلام استادمن واسه ترم آخر با بارگذاری25واحد دارم میخواستم بدونم راهی هست که همه رو بردارم؟



پاسخ: همه جز بارگذاری را بردارید و این درس را به صورت معرفی به استاد بگیرید

۰۸ مرداد ۹۱ ، ۱۳:۴۲ 89درلبه ی پرتگاه
جناب آقای 811من تو این دانشگاه چه بلاهایی که سرم نیومده ولی به خدا هیچ موقع به استادی توهین نکردم .خدا به حق این ماه به شما ظرفیت به ما صبر(و مدرک کارشناسی)وبه مهندس جعفری طول عمر با عزت عنایت کند.
سلام استاد طاعات قبول .
استاد روز دوشنبه موسسه هستید ؟ حدودا چه ساعتی ؟
باتشکرفراوان



پاسخ: احتمالاً هستم. احتمالاً حدود ساعت 11 . ولی خیلی طولانی حضور ندارم
سلام استاد طاعات قبول !
استاد مثلا دکتر طهماسبی حقوقشون بیشتره که ترم قبل ترابری به ما اونطور نمره دادن؟!!چه قدر معدلمون اومد پایین، واقعانمیدونم چطور میخوان پیش خدا جواب پس بدن ؟! استاد بعد ازامتحان چون امتحان راحت بود همه جوابهاشون رو باهم چک کردن تقریبا همه مثل هم نوشته بودن بعد ازامتحان کلی براشون دعا کردیم که خدا خیرش بده اینطور امتحان گرفته ، ولی وقت نمره دادن تفاوتها از زمین تا آسمان بود مگر ممکنه وقتی جوابها با هم چک میشه و مثل همه نمرات اینقدر تفاوت داشته باشه؟!!
آنطور هم که من شنیدم وقتی بچه ها اعتراض کردن خودشان به بچه ها گفتن که من اصلا برگه تصحیح نکردم !!(البته من هم فقط شنیدم در راست ودروغش مطمئن نیستم)
استاد این هم یکی که به قول شما حقوقش بالاست و اگربه اعتراضات ما رسیدگی نکنه ماحق داریم شاکی باشیم!!(اونطورکه در بالا گفتید اگر یکی از اساتیدحداقل نصف حقوق آقای ملکی رو بگیرن حق با ماست اگرمثل ایشان با ما برخورد نکنند)


پاسخ: من از این موردی که میگویید خبر ندارم ولی صرف کم نمره دادن که دلیل بد بودن استاد نیست. این مقایسه ها هم چندان معیار نیست. در تصحیح برگه استاد معیارهایی دارد و ریزه کاری هایی مد نظر دارد که دانشجویان خصوصآ دانشجویان تنبل از آن بی خبرند و باعث این اختلافات در نمرات میشود. حضور اساتیدی مثل دکتر طهماسبی دکتر اوحدی دکتر ملکی در کنار اساتید جوان این حسن را دارد که بدانید چندان تفاوتی بین شما و دانشجویان دولتی مثل دانشگاه بوعلی نیست و این خود شمایید که باعث عمده این تفاوتهایید. البته منکر برخی ضعفها نیستم ولی این ضعفها آنقدر عمیق نیست که باعث تفاوت بین زمین و آسمان بین شما و دانشجویان دانشگاه های دولتی شود.
سلام استاد ایمیل آقای بهرامیو دارید
اگر دارید تروخدا نپیچونید...!
اگرم ندارید اکه میشه یه جوری برامون گیر بیارید
دمت گرم



پاسخ : خیر ندارم و نمیتوانم گیر بیاورم.
سلام مهندس خسته نباشید
مهندس جان در پروژه ما میتونیم سقف رو دیافراگم صلب در نظر بگیریم؟ چون اگه سقف رو نیمه صلب در نظر بگیریم تحلیل های دینامیکی خیلی زمانبر میشود.
باتشکر از شما



پاسخ : بله میتوانید
استاد آقای دکتر غلامی کیا دانشگاه تشریف دارند
فردا هستند؟



پاسخ : خبر ندارم از دانشگاه تلفنی سوال کنید
سلام مهندس عزیز
انتقادی دارم از شما و یه تشکر
جناب آقای جعفری هنگامی که کسی تعهد میده برای تدریس باید همه موارد رو در نظر بگیره اگر به نفعش نیست تدریس نکنه (بحث مالی منظورم هست)
استاد خوب نیست پولکی باشه(پول جز جدا نشدنی از زندگی هست)اما خوبه به تعهدی که میده عمل کنه

متاسفانه عدم مدیریت در تمام قسمتها(نه تنها در دانشگاه ها)باعث شده هر کسی ی سازی بزنه.
و دانشجویان تعهدی نسب به کمی و زیادی حقوق اساتید ندارند واین بحث به دانشجویان مربوط نمیشه.
دوم تشکر میکنم از شما به خاطر سایت ایران سازه که خدمتی هست به دانشجویان و به اعتقاد خودم حتی مهندسین با سابقه.بازهم تشکر میکنم به خاطر زحماتتمون که گاهی اوقات نادیده گرفته میشه. با سپاس


تنها عابدان به بهشت نمیروند انشتین ها هم حضور دارند


پاسخ: حرف شما در دنیای ایده آل صحیح است. خودم سعی کرده ام که تا جایی که ممکن است مسایل مالی را بهانه نکنم ولی در واقعیت نمیشود از مسایل مالی غافل شد. وقتی به جایی رسیده ایم که برای ازدواج باید 30 میلیون و برای خرید یک آپارتمان 200 میلیون هزینه کنیم نمیشود فقط شعار داد و دم از تعهد زد. یک مدرس با حق التدریس ساعتی 7 هزار تومان چند ساعت و چند سال باید تدریس کند تا بتواند یک آپارتمان 80 متری به قیمت 200 میلیون بخرد؟ (زحمت نکشید من حساب کردم با احتساب 40 ساعت تدریس در هفته و 34 هفته در سال و بعد از کسر ده درصد مالیات و با فرض اینکه تمام این پول را ذخیره کند حداقل 23 سال باید صبر کند!!). تازه این سرنوشت قشر ظاهراً مرفه جامعه (البته از نگاه بقیه اقشار جامعه) است. به هر حال بنده نیز مثل شما معتقدم که باید متعهد بود ولی این تعهد را نسبی میبینم. باید دید که اگر این اساتید موجود را کنار بگذاریم آیا کسی بهتر از اینها قابل جایگزینی هست؟ بنده مطمئن نیستم.
سلام استاد
استاد اگر ما طبق کتاب باجی جرم سقف ها و دیوارهای جانبی را از طریق دستور
assign^shell/area^additional area mass به صورت وزن و با تقسیم به 9.81 وارد کرده ایم . آیا باز هم بایستی وزن مرده و زنده سقف و دیوارها را دومرتبه از طریق دستور
assign^ shell/ area loads^ uniform
وارد کنیم؟ آیا در اینصورت وزن سقف و دیوار دوبار وارد نشده؟
در ضمن وزن خرپشته هم از طزیق دستور اول وارد کرده ام . آیا باز هم باید از طریق دستور دوم وزن آن را وارد کنم؟


پاسخ: بله باید در هر دو حالت وارد کنید ولی از روشی که خودم در جزوه بیان کرده ام بروید بهتر است . در این حالت فقط اعمال بار از طریق روش دوم کفایت میکند.
استاد درس تکنولوژی بتن و مصالح سختمانی رو میشه ورودیای 90بردارن؟جبرانی یا اختیاریه؟



پاسخ : فکر میکنم جبرانی باشد. اگر کاردانی شما غیرمرتبط باشد باید 8 واحد جبرانی بردارید. ( مثلاً اگر کاردانی معماری باشید و یا رشته های غیرمرتبط دیگر)
باسلام
استادماریاضی1وتحلیل1 رو3واحده پاس کردیم،توچارت جدید هردئتا 2 واحده هستن.قضیه چجوره؟؟مشکلی که از بابت تعدادواحدنیست؟؟ینی ازتعدادواحدای پاس کردمون که کم نمی کنین؟؟



پاسخ: اگر ورودی 90 باشید از تعداد واحدهای شما کم میشود.
سلام - به نظرم برای استاده های تازه واردی چون استاد معینی بهتره یه جلسه ی توجیهی و یه آموزشی بهشون بدید
چون اینطوری فقط دانشجوها ضرر میکنن


پاسخ: البته در این مورد من به ایشان نکات کلی را گفته ام. اما اگر موردی هست خصوصی برای من فرستید تا به ایشان منتقل کنم. ایشان در ارزیابی دانشجویان نمره بالای 19 کسب کرده اند که از اکثر اساتید باتجربه تر موسسه از جمله خود من نمره ایشان بالاتر بوده است. ایشان در ترم اول تدریس خود بسیار باانگیزه بوده اند و تا به حال نکته منفی در مورد ایشان از طرف دانشجویان به من منتقل نشده است. البته مطمئناً استادی که ترم اول تدریس را دارد بدون اشکال نیست و نیاز به کسب تجربه دارد. خود من هم در ترم اول تدریس مشکلات زیادی داشتم که به تدریج حل شد. ولی تا ندانم مشکل ایشان در چه مورد است نمیتوانم به ایشان تذکری بدهم.
123 استاد معینی پویا خیلی هم استاد خوبیه انقد حاشیه سازی نکنین واسش
استاد اگه تکنولوژی بتنو برداریم جز 72واحد حساب میشه؟
سلام استاد
استاد بعضی از بچه ها در پیدا کردن نرم افزار safe ورژن 8 مشکل دارن. من میتونم فایلشو که از ایرانسازه دانلود کردم تو وبلاگم بذارم تا بچه ها راحت تر دانلودش کنن؟ البته با اجازه شما و ذکر منبع



پاسخ: مشکلی نیست چه بهتر. برای بقیه فایلهای مورد نیاز بچه ها هم همین کار را بکنید
سلام مهندس گرام. چهلمین شب در گذشت از امتحان هیدرولوژی را به همه تسلیت میگوییم انشا ا.. غم اخرتون باشه نسیب هیچکی نکنه این شتریه که دم خونه همه میخوابه دیر یا زود داره ولی سوخت وسوز نداره سوختشم دوگانه باید باشه وگرنه نمیسرفه مهندس جان خسته شدیم از بس به شما گفتیم مهندس پس کی دکتر میشی که دیگه بگیم دکتر. یا علی
۱۰ مرداد ۹۱ ، ۰۹:۰۵ دانشجو(اصلاح)
استادینی من که ریاضی1و2 ومعادلاتوپاس کردم ینی9واحدپایه پاس کردم واگه محاسباتم پاس کنم میشه11واحد،درصورتی که شماتوچارتمون زدین:10 واحدپایه
یابرای تحلیل1 هم همینطور
چطوریاس استادجان؟؟



پاسخ: فکر میکنم در چارت جدید تحلیل یک و یکی از ریاضی ها واحدشان کم شده است و این اختلاف به همین دلیل است.

با سلام و خسته نباشید
اگر چنانچه مقدار اختلاف مرکز جرم و مرکز سختی سازه عدد1.202 باشد آیا میتوان از آنالیز دینامیکی چشم پوشی کرد یا خیر ؟ با تشکر فراوان



پاسخ: بر اساس آیین نامه سازه نامنظم است ولی مقدار فوق قابل اغماض است و میشود صرفنظر کرد
سلام استاد
اگه بخواییم خود خوان برداریم شهریه ثابتو باید دوباره بریزیم ؟کارآموزی و برداشتم که نصف شهریه ثابت و ریختم .




پاسخ: واحد خودخوان با واحدهای عادی فرقی ندارد و قوانین آن مطابق واحدهای عادی است و مطابق همان واحدهای عادی از شما پول دریافت میشود
استاد خسته نباشید
من برای ترم بعد ترابری و اندیشه و روسازی دارم ( 6 واحد)
فقط روسازی رو یه بار افتادم
اندیشه و ترابری تاحالا برنداشتم
با معرفی به استاد و خودخوان می شه یه کاری کرد 5 ترمه نشم ؟؟؟



پاسخ: خیر. باید در یک ترم شش واحد را اخذ کنید
سلام استاد دهن ما سرویس شد با این کم و زیاد کردن واحد شما رو به وجدانتون قسم اینقدر با ورودی های 90 بازی نکنید



پاسخ: متوجه منظور شما نشدم. کاری خارج از چارچوب قانونی هم انجام ندادم. موردی بگویید تا جواب بدهم.
سلام مهندس خسته نباشید
مهندس من در قسمت آنالیز پروژه فولاد وقتی فایل نوت پد آنالیز رو باز میکنم هیچ warning نداره. ولی یه ارور بدین مضمون میده
PERCENT FORCE AND MOMENT ERROR AT THE ORIGIN, IN GLOBAL COORDINATES
که پایین این نوع بارها و نیرو ها و ممانها در هر جهت رو داده میخواستم بدونم من الان باید چکار کنم؟


پاسخ: فایل را ارسال کنید تا ببینم ولی احتمالاً در فایل در سقف openinng دارید و به اشتباه به آن باری اختصاص داده اید
سلام
بچه ها هرکی اطلاعاتی در مورد آقایون طهماسبی،الوانیان،مقیمی و خدایوندی دارد ممنون میشم درموردشون بگن.درس وامتحان ونمره دادن پایان ترماشون
ممنون
خیلی ممنون استاد که نظرو گذاشتین
سلام استاد ,من دانشجوی شما نیستم .
لطفا بفرمایید که برای ارشد چه کتابایی و از چه انتشاراتی رو مطالعه فرمودید؟
مثلا برای مقاومت کتاب پوپوف اصلا خوب نیست شما چه کتابی رو پیشنهاد می کنید؟



پاسخ: 14 سال پیش که من کنکور دادم اصلاً کتاب خاصی ویژه کنکور ارشد نبود جز تستهای سالهای قبل. سعی کردم بر اساس تستهای سالهای قبل مباحثی که احتمال سوال آمدن از آنها هست را از روی کتابهای اصلی مطالعه کنم. کلاً هم از حدود 8 ماه قبل از کنکور شروع به مطالعه کردم و خیلی هم وقت ویژه ای برای کنکور نگذاشتم و گذری مطالعه میکردم. البته مطالعه ای که ما دروس اصلی خود در طول ترم میکردیم به میزان زیادی به فراگیری مفاهیم اصلی کمک میکرد و همان مرور گذری بر تستهای سالهای قبل برای من کافی بود که میانگین حدود 53 درصد در کل دروس داشته باشم.

راستی برای زبان تخصصی چه کتابی بهتره
من دوست دارم روزانه قبول بشم



پاسخ: کتاب محمد عزمی و تستهای کنکور ارشد زبان در سالهای گذشته .
پاسخ 90:
من فقط با آقای طهماسبی داشتم درس دادنش خوبه ولی کلاسش یه کم حالگیره امتحاناش بد نیست نمره دادنش خیلی خرابه البته منظبت بودن خیلی براش مهمه!
سلام مهندس عزیز یه سوال برام پیش امده چرا در واحدهایی که شما تدریس میکنید خانمها تعداد افتادهشان کمتر است چرااااااا
نمره هیدرولوژی هم سر سال میاد این داستان همچنان ادامه دارددددددددددد



پاسخ : تا الان به این زمینه فکر نکرده ام و اصلاً بررسی نکرده ام که درصد افتاده ها از نظر جنسیتی چه تفاوتی با هم دارند. اگر آمار دقیقی در این زمینه از تمام دروسی که من تا به حال تدریس کرده ام دارید بیان کنید. برای خودم هم جالب است بدانم در این زمینه چه آماری دارم.
دلیلش واضحه....چون خانوما باهوش ترند....




پاسخ: دنبال کل کل نیستم ولی بعید میدانم هوش خانمها بیشتر از آقایان باشد ( البته اگر کمتر نباشد). حداقل دلیل علمی مبنی بر بالاتر بودن هوش خانمها نیست. ولی عمدتاً خانمها نسبت به آقایان درگیریها و مشکلات فکری کمتری دارند و به همین جهت امکان متمرکز شدن روی درس و تحصیل برای آنها محیاتر است. این هم البته کلی نیست ولی فکر میکنم در اکثر موارد صادق است.
سلام و روز بخیر
بدون جانبگرایی خاصی باید خدمتتون عرض کنم که خانمها به دلیل پیچیدگیهای جسمیشون نسبت به مردان باهوشترند... نمونه ای از این پیچیدگی فرآیند مادر شدن در این گونه زیستی است که بسیار خاص و شگفت اور است... مثال قابل ذکر دیگر توانایی زنان در انجام همزمان فعالیت های متنوع و در عین حال نامرتبط است (مثلا آشپزی و غیبت کردن، مقایسه زنان دیگر با خود و ... که البته این یک مزاح است)... برای اینکه به منابع علمی تر دست پیدا کنید توصیه میکنم حتما به وبسایت آفتاب سر بزنید... این تحقیق بسیار به روز انجام و منتشر شده است... شاید یکی از دلایلی که بانوان کم هوشتر جلوه کرده اند این است که بر خلاف تصور حضرتعالی زنان در جامعه ما دغدغه های زیادی دارند که ناچارند همزمان مدیریت 90 درصد مسائل زندگی و خانه را در دست داشته باشند و یا حداقل به آن فکر کنند... حتما از همسر محترمتان این جریان را بپرسید قطعا به این نتیجه خواهید رسید... زنان اطلاعات بیشتری از محیط دریافت میکنند و تعداد بیشتری از این اطلاعات را در ذهن پردازش میکنند ... دلیل اصلی این امر ضعف قوای جسمی زنان ( و نقش آنان در تزاید نسل) برای حفاظت از خود در مقابله با خطرهای احتمالی محیطی (علی الخصوص مردان ) است.... ... نتیجه مستقیم پیچیدگی فیزیولوژیک، مغز پیشرفته تر است اما به دلایلی که ذکر کردم زنان قادر نیستند از تمام این ظرفیت هوشی خود بهره برداری نمایند.. بنابراین عدم بهره برداری دلیل بر نبود قوه هوش نیست.


پاسخ: من البته در این مورد اطلاعات علمی ندارم. ولی از نمونه هایی که اطرافم دیده ام به این نتیجه رسیده ام که زنان لزوماً باهوشتر از مردان نیستند. موفقیتهای درسی که بعضاً زنان به دست می آورند ناشی از وقت قابل ملاحظه ای است که جهت مطالعه قرار میدهند در حالی که همین موفقیتها در مردان عمدتاً با سطح مطالعه ای کمتر به دست می آید. البته قبول دارم که زنان در برخی مسایل قویتر از مردان هستند. مثل توجه بیشتر به وضع ظاهری دیگران، توجه به لایه های کنایی حرفهای دیگران و برعکس آن قدرت سخن گفتن در لفافه ، توانایی ایجاد ارتباط اجتماعی بهتر با دیگران، توانایی بریدن سر با پنبه و ... . اینها را به عینه دیده ام و قابل نفی نیست.
جناب مهندس اگه چندشب پیش اخبارگوش کرده باشید به صراحت به این موضوع اشاره شد و درستی اون توسط دانشمندان به اثبات رسید.خیلی عامیانه که به این موضوع نگاه کنیم قبولی در کنکور میشه مثال زد. بنظرم یه پسر 17ساله نمیتونه دغدغه فکری داشته باشه ...که هرساله تعداد قبولی های خانوما بیشتر از اقایونه. شاید خانوما بیشتر درس بخونن ولی دلیل بر کم هوشی اونا نیست بلکه ممکنه حس عدم اعتمادبه نفس و حساسیت که تو وجودشون اونارو مجبور به این کار میکنه.
با احترام فراوان
نظرتون در مورد کامنت هوش بانوان (کامنت قبلی من) جالب بود... فکر نمیکردم همچین موضعی داشته باشید. خوب مهندس اگه اطلاغات علمی ندارید، در این زمینه مطالعه کنید. برام عجیبه که چرا اینقدر مصرّ هستید که ثابت کنید آقایون باهوشترند. این مطلب (هوش بیشتر زنان) از راه های علمی بررسی شده. اونهم اخیرا و از طریق سنجشهای معتبر کنونی. بنابراین نباید شبهات شخصی و معدود، این نتایج رو بی ارزش قلمداد کنه. به هر حال از جامعه علمی انتظار میره که نتایج علمی رو فارغ از تعصب بپذیرند . شاید دلیل کمرنگ بودن هوش زنان در جامعه ما این باشد که مردان فقط در کار و تحصیل غرق میشوند، اما زنان باید سنتاً به تعداد زیادی از ابعاد زندگی توجه کنند و همین موضوع یعنی کاهش فرصت و دقت برای تمرکز عمیق بر موضوعات کاری یا درسی... مثلا یه سوال: اصلا شما به عنوان یک همسر میدونید چه وقتی برای خرید نخود سبز، لوبیا سبز و کلا انواع محصولات سبز!!! و ذخیره اون در فریزر مناسبه؟ اصلا میدونید لوبیا سبز چه شکلیه؟!!!!! اصلا در طول سال به این موضوع توجه کردید؟ (نگید آره چون قریب به یقین تقلبی چیزی در کاره) .... تازه این گوشه بسیار کوچکی از نقش متعدد زنان است که بعضا و با نهایت تاسف و تاثر وظیفه پنداشته شده است. به نظر شما با این وضع این زنان نیستند که تواناترند و همزمان به گرداندن امور زندگی و فعالیت حرفه ای و تحصیل میپردازند؟
بد نیست این موضوع رو امتحان کنید.. حتما به نتایج جالبی میرسید..


پاسخ: من تسلیمم. یکی از مواردی که قبول دارم زنان نسبت به مردان سر هستند، داشتن سماجت (یا پشتکار) در به کرسی نشاندن حرف خودشان است. به همین جهت بنده به نشانه تسلیم دستها را بالا میبرم و قبول میکنم که حرف شما صحیح است.
استاد خیلی با هالی.عاشقتم.
سلام
میخواستم واقع بینانه تر بررسی کنم که آیا شما نقشی در بهبود وضع دانشجویان عمران داشته اید؛هر چه فکر کردم به نتیجه ای نرسیدم.حالااز خود شما میپرسم
1.چکار کرده اید؟
2. چرا بایستی نمرات اینقدر دیر اعلام بشه
3.درسی رو میخواستم تابستان بردارم؛به دلیل دیر اعلام شدن نمرش نتونستم.چون کلاسهای تابستان شروع شده بودن(همین درس رو ترم بهارگرفته بودم ولی میدونستم میفتم؛چون استاد مشکل همه جانبه داشت)
4.حالا درس روسازی؛سیالات؛پی باقیمانده دروسم همینا هستن؛آیامیتونم فارغ التحصیل 31شهریور باشم
5.درس های خودخوان میشه استاد رو خودمون تعیین کنیم



پاسخ: درسهایی که افتاده اید برای فارغ التحصیلی میتوانید در تابستان تا سقف 6 واحد اخذ کنید. در مورد دیر اعلام شدن نمرات اگر واقعاً تا الان نمره درسی اعلام نشده باشد توجیهی ندارم و تایید میکنم که اشکال از کوتاهی استاد بوده است. دروس خودخوان را نمیتوانید خودتان استاد را تعیین کنید و مثل دروس دیگر استاد آن تعیین میشود.
سلام مهندس جون این منتقد خانومه که با پنبه سر میبره و شما رو به تسلیم وا داشته اگر هم که ضریب هوشی خانومها خیلییی کمممم بیشتر از آقایون باشه توی ایران فکر نمیکنم باشه حالا منتقد شما خودت باهوشی ؟اونوقت مهندس این منتقد دستهای شما رو که ندید بالا بردید یا نه
سلام
منم با نظر مهندس موافقم اقایون با هوشترندعلی الخصوص در زمینه های فنی این نکته کاملا بارزه موفقیت های خانوما بیشتر به خاطر تلاش اونهاست به گفته ی انشتین تلاش و کوشش 99 درصد و نبوغ واستعداد 1 درصد در موفقیت تاثیر داره بدون تلاش هیچ استعدادی شکوفا نمیشه اکثر هم کلاسی های من هم کار میکنند هم درس میخونن در پایان ترم هم نمره خوبی دارند علی رقم صرف وقت کم وبا این همه مشغله خانوما چه مشغله ای میتونن داشته باشند که سخت تر از بار سنگین هزینه های زندگی باشه اونم تو این برهه از زمان که هزینه ها کمر شکنه
سلام استاد
استاد در طراحی تیرهای کامپوزیت میتوان مقطع تیر را دوبل آی پی ای در نظر گرفت؟



پاسخ : خیر
نخستین قانون موفقیت، تمرکز است.

ویلیام ماتیوس
سلام
1.مهندس در طراحی تیرهای کامپوزیت بعضی تیرها حتی با آی پی ای 40 هم جواب نمدهند. برای این مواقع باید تیر ورق تعریف کنیم یا از مقاطع دیگر هم میتوان استفاده کرد؟
2. در بعضی موارد هم با کلیک راست بر روی عضو مورد نظر با انتخاب یک مقطع بزرگتر مقدار ratio به کمتر از یک میرسد. حتی وقتی گزینه دیتیل هم چک میکنم مشکلی نیست ولی وقتی تیر را دوباره با مقطع بزرگتر طراحی میکنم قرمز رنگ میشود. البته قبل از طراحی 'گزینه Make Auto select Section Null را هم انتخاب میکنم. به نظر شما دلیلش چیه؟



پاسخ: 1- میتوانید تیرورق تعریف کنید و یا در زیر بال پایین آنها ورق تقویتی تعریف کنید. 2- بعد از اینکه میبینید قرمز شده است کلیک راست کرده و جزییات را به دقت نگاه کنید و علی الخصوص به صفحه DETAIL بروید و TAB ها را یک به یک نگاه کنید و مطمئن شود که در تمام موارد جوابگو بوده است. ضمن اینکه دقت کنید که تنظیمات تیرها به هم نخورده باشد.
سلام استاد شما در مورد پروژه راه راهنمایی چیزی ندارید دکتر طهماسبی که پروژه رو بهمون داده رفته به امون خدا! نمیدونیم از کی راهنمایی بگیریم.



پاسخ: نه متاسفانه

سلام استاد لطف کنین پیامایی که حاوی توهین به شخص یا گروهی رو نمایش ندین.اینجوری تو وبلاگتون هیچ التهابی یا حرف و حدیثی پیش نمیاد من این پیشنهادرو واسه بقیه اساتید از جمله استاد امیدی هم نوشتم.شما نباید نظر اون خانم یا آقا رو نمایش میدادین.اینجوری بقیه بچه ها به خودشون اجازه میدن که به شما یا بقیه توهین کنن.اینو شاگرد اول بچه ها نمیگه.من خودم این ترم 10 واحد افتادم و مشروط شدم.کم کاری از خودم بوده .نقص هایی از آموزش و یا از اساتید هم هست ولی دلیل نمیشه با به کار بردن الفاظ و کلمات ناشایست وبلاگ رو دچار التهاب کنم و یا بقیه بچه ها رو به هر نحو با خودم مقایسه و یا تخریب کنم.من همیشه همه نظراتو میخونم.ولی از اون حرف

پاسخ : عمدتاً همین کار را میکنم ولی برخی موارد که عمدتاً توهین به خود من هست از دستم در میرود. قبول دارم که انتشار مطالب توهین آمیز ایجاد التهاب میکند و سعی میکنم از این به بعد همین کار را انجام دهم.
۱۳ مرداد ۹۱ ، ۰۶:۴۹ دانشجوی ارشد
سلام در جواب این آقای مصطفی باید بگم منم یک خانومم و چند سال هم کار میکنم و هم درس می خوانم کارم هم در حیطه رشته درسیمه البته در طول ترم برای درسهام وقت میذارم حتی شبها خوبه به جمله انیشتین هم اشاره کردید اگر چند شب قبل اخبار علمی رو نگاه میکردید متوجه میشدید که محققان به این نتیجه رسیدن که هوش خانومها در برخی موارد از آقایون هم بیشتره و باز هم اگر کمی به جای اصرار متعصبانه بر روی هوش آقایون مطالعه میکردید متوجه میشدید که تعداد گلبولهای قرمز خون که وظیفه اکسیژن رسانی به مغز و فرایند های مغزی رو در بدن به عهده دارند در آقایون در هر میلیمترمکعب خون 7000گلبول ودر خانومها حدود 4500 گلبول است اگه کمی از هوشتون استفاده کنید متوجه منظورم میشید اگه نشدید هم سوال کنید اشکالی نداره یه چیزی یاد میگیرید در ضمن خوبه به نقطه ضعفهاتون هم اشاره کنید مثلا یک نمونه اینکه طاقت آقایون در تحمل گرسنگی ویا تحمل یک آقا در بچه داری و کارهای منزل ؟ چقدر یک آقا میتونه تحمل گریه بچه رو داشته باشه و با حوصله برخورد کنه؟ البته اگه به نظر شما این کار به حساب بیاد و نه یک وظیفه ... بگذریم قصد بی احترامی به آقایون رو ندارم وهمینطور قصد بحث کردن چون اصلا کار قشنگی نیست اما خیلی وقتها باید واقعیت رو دید .......


پاسخ: این را هم بگویم که توانایی زن ها و مردها با هم مساوی نیست. در برخی موارد زنها توانایی بیشتری دارند و برخی موارد برعکس. در مورد تواناییهای زنان اشاره کردید. ولی موارد زیادی هم هست که برعکس توانایی مردان بالاتر است. مثلاً همان بچه ای که شما اشاره کردید یک خانم به سختی میتواند بغل کند و به خیابان ببرد ولی آقا به راحتی به دوش و یا بغل میکشد و جا به حا میکند. یا یک خانم بعد از تاریکی هوا عمدتاً نمیتواند به تنهایی بیرون از خانه برود ولی بالعکس یک آقا در کل 24 ساعت میتواند به تنها هر جا که دوست دارد برود. موارد از این دست زیاد است.
جناب مهندس جعفری سلام و روز بخیر عرض میکنم
در پاسخ به آقایان "مصطفی" و "44.5":
مشک آن است که خود ببوید...

شما دوستان خیلی راه دارید تا به مشغله های ما در زندگی برسید... ضمن اینکه در حال حاضر خانمها هم یا به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم درگیر مسائل اقتصادی هستند... مثلا خود من در آینده نزدیک باید شخصا بخش اعظم هزینه جهیزیه خود را پرداخت کنم...

علاوه بر این موضوع، من باید همزمان با تدریس، نظارت (در شهری دور از محل زندگی م)، خانه داری (و تامین بخشی هر چند کوچک از هزینه های زندگی)، آزمون دکتری (که در اسفند 91 برگزار خواهد شد) و کلاسهای آموزشی و تدوین مقاله جهت پربار شدن روزمه که بنا به صلاحدید باید تا پایان دی به اتمام برسد درگیرم
خوب به نظرتون حالا حق با کیه؟
یک پیشنهاد: بهتره دوباره کامنتهای منو مرور کنید... بازهم میگم خانمها خیلی باهوشند ولی امان از این همه مشغله...




پاسخ: همانطور که قبلاً گفتم من در برابر شما تسلیمم. ولی سوالی که برای من پیش آمده اینکه ظاهراً شما از دانشجویان آبادانی و توسعه نیستید. فقط گذر شما به اینجا چطوری افتاده ؟ چون اکثر بچه هایی که اینجا کامنت میگذارند از بچه های عمران آبادانی هستند. البته حضور شما را خوشامد میگویم. فقط از سر کنجکاوی میپرسم.
سلام استاد
اگه پلان مون کج باشه واسه تعریفش در ایتبس باید چیکار کنیم قسمت معرفی به صورت افقی نمایش میده کجی اش چی میشه؟



پاسخ: شما محورهایتان را مستقیم تعریف کنید. فقط تعداد محورهای شما زیاد میشود. تیرریزی هم کج میشود
سلام مهندس
استاد اخلاق مهندسی درس عمومی محسوب میشه؟!!




پاسخ: بله
از این به بعد توهین به خودتون و هرکسی رو تایید نکنین.منم با مانی موافقم
سلام.استاد مقاومت مجاز زمین را 2Kg/m^2 در نظر گرفتم.مشکلی که نداره ؟




پاسخ: در معرفی پروژه ها مقاومت مجاز خاک را تعیین کرده ام. طبق همان پیش بروید
جناب مهندس من دیگه انتقادی ندارم... (راستش یکبار تایپ کردم که همش پرید!!) اسمم رو منتقد تایپ کردم تا بتونم به سوالتون جواب بدم... من هم عضو کوچکی از جامعه مهندسین ساختمان هستم که برای استفاده از تجربیاتتون در امر تدریس و حرفه مهندسی گاهی به وبلاگتون سر میزنم... بعضا محیط جالبی تو وبلاگتون اتفاق می افته که برای من سرگرمیه...
در ضمن من در یکی از دانشگاههای تهران درس خوندم و تا به حال گذرم به آبادانی و توسعه نیفتاده که در این صورت حتما برای عرض ادب خدمت میرسم...
در پناه حق و در کنار خانواده محترمتون موفق و سلامت باشید.


پاسخ: برای آرزوی موفقیت دارم. خوشحالم که غیر از بچه های آبادانی توسعه ، افراد دیگر هم به وبلاگ من سر میزنند.
درمورد مشغله خانوم ها همونطور که خودتون اعتراف کردید و همه هم به این مساله آگاهی دارند ..شوهر کردن....مهم ترین مشغولیت و عمده ترین دقدقه ی خانم ها ست
اما آقایون چی بیشترین چیزی که فکر مارو به خودش مشغول میکنه اشتغال پر درآمده
نه ازدواج چون همون طوری خود مهنس جعفری هم اطلاع دارند . ازدواج در ایران برای آقایون به خصوص از نوع سنتیش که هنوز هم زیاد اتفاق میفته ..بجز ممانعت از پیشرفت و از بین بردن موقعیت های کاری در مناطق خاص هیچ سودی برای آقایون نداره مصداقشم اینه که میانگین سنی ازدواج به 35 سال رسیده . البته تمامی این موارد بدلیل ایجاد محدودیت های بسیار شدید مذهبی و اجتماعی علیه خانم ها و بعضا آقایون میباشد
در حالی که در کشورهای دیگه اینچنین نیست ...


پاسخ : در مورد ازدواج متاسفانه مساله ازدواج قبل و بعد از ازدواج آنقدر مشکلات ایجاد میکند که من به کسی تعجیل در ازدواج را پیشنهاد نمیکنم. وقتی ازدواج میکنید هم از لحاظ مادی تحت فشار قرار میگیرید و هم محدودیتهای بسیاری که قبلاً نداشتید (البته نه از نوع غیرشرعی) متحمل میشوید و برای ادامه تحصیل و کار هم دچار محدودیت میشوید.
ببخشید استاد
یعنی نباید با دستور ادیت چند قسمتی اجراش کنیم ؟(سازه نا منظم است)دوتا از دیواراش کجه ؟؟
باتشکر



پاسخ : نه نیازی نیست. فقط چون کج است برای هر ستون باید یک گرید لاین تعریف کنید

سلام مهندس
خسته نباشد
خیلی وقته ندیدمت دلم برات تنگ شده
پس آقای مهندس سلطانی کی نمره هیدرولوژی رو میده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام استاد.
اگر مقاطع طراحی شده توسط نرم افزار از نظر اقتصادی بهینه نباشند برای مثال مقطع تیری IPE27باشد بهتر است از تیر ورق استفاده شود یا همان IPE27 را درنظر بگیریم . (هزینه کدامیک کمتر است با توجه به قیمت IPE27که 1.115.000تومان می باشد)سوال دیگر اینکه آیا تیرهای اطراف openingها مانند نورگیر و وید وراه پله بایستی نسبت به آنچه که خروجی طراحی توسط نرم افزار است قویتر باشند معمولا تا چه مقدار ؟ در حد اینکه دوبل باشند یا مقطع تک برای مثال IPE18 ؟ با تشکر


پاسخ: مقاطعی که نرم افزار با اتوسلکت طراحی میکند قاعدتاً باید اقتصادی هم باشد. بررسی کنید ببینید چرا مقطع پایینتر توسط نرم افزار انتخاب نشده است. در مورد انتخاب تیرورق هم دقت کنید که علاوه بر هزینه ورقها هزینه جوشکاری نیز وجود دارد. اینکه کدام اقتصادی تر است را باید به روز و بر اساس قیمت روز تیرآهن و ورق بررسی کنید. تیرهای اطراف نورگیر و راه پله نیازی نیست که قوتیر از نرم افزار فرض شوند البته به شرط اینکه برای بال فشاری آنها ، در حالتی که تیر به سقف اتصال ندارد توسط نرم افزار مهار فرض نشود و تنش مجاز خمشی توسط نرم افزار کمتر از 1584 یا 1440 فرض شده باشد
سلام مهندس
چند وقت پیش یه تشبیهی در مورد ازدواج شنیدم که برام جالب بود:

ازدواج مثل دستشویی میمونه هرکی بیرونه این پا اون پا میکنه تا زودتر بره داخل. و هرکی داخله دوست داره زودتر بیاد بیرون. ازدواج یعنی محصور کردن خود در یک اتاق 1*1 در صورتیکه میتونی آزاد باشی و آسوده.
سلام .ولی بنظرمن ازدواج باعث ارامش طرفین میشه همنطور که خدا در قران هم به اون اشاره کردند.البته ازدواج درست وبه موقع. که باعث بدبختی طرفین نشه.درمورد اون اقایی هم که گفتن ازدواج دغدغه خانوماس باید گفت همه این دغدغه ندارند چون خانوما هم به اندازه مردا بعد از ازدواج جلوپیشرفتشون گرفته میشه بخاطر حس مالکیت برخی اقایون.تمایل خانوما هم کم شده. ولی من نمونه هایی از ازدواج درست واگاهانه دیدم که خیلی به تکامل دو طرف کمک کرده وپیشرفت زیادی کردن.


پاسخ : البته حرف شما صحیح است ولی خود شما میگویید ازدواج درست. متاسفانه آنچه که الان دیده میشود کمتر عنوان ازدواج درست به آن قابل اطلاق است. مهریه های بسیار بالا از طرف خانمها که به عنوان تضمینی از طرف خانمها برای روز مبادا درخواست میشود، توقعات بسیار بالا برای شروع زندگی که باز هم خانمها در ان نقش بیشتری دارند و البته مشکلات شدید اقتصادی که به این مسایل به شدت دامن زده است، و به اینها تحمل پایین طرفین هم اضافه کنید که باز هم این کم تحملی در خانمها نسبت به قبل بیشتر شده است ( که در این زمینه رشد فمینیسم افراطی به تقلید از غرب بیتاثیر نیست). با این اوصاف کمتر اثری از ازدواجهای موفق دیده میشود و به طور کاملاً طبیعی سن ازدواج روز به روز در حال افزایش است. ( البته مطمئنم که شما حرف من را قبول نمیکنید و باز هم من مجبورم دستانم را به نشانه تسلیم بالا ببرم).
سلام مهندس
مهندس برای درست کردن تیر ورق باید از section designer استفاده کنیم؟ من از section designer استفاده کردم ولی وقتی مقطع تیر ورق رو به اعضا اختصاص میدم و دوباره طراحی می کنم این مقاطع سفید رنگ میشن و هیچ طراحی در موردشون انجام نمیشه؟ میشه راهنماییم کنید؟
ممنون



پاسخ: خیر. از گزینه add I wide flange استفاده کنید
سلام استاد
استاد در طراحی تیرچه های سقف کامپوزیت به مشکل برخوردم. بعضی از تیرچه ها با هیچ مقطعی جواب نمیدن. میخواستم بدونم تیرچه های سقف رو هم باید به صورت کامپوزیت طراحی کنیم؟ اگر آنها رو مدل کرده باشیم میشه بعدا به صورت دستی خودمون طراحیشون کنیم ؟ چون هرچی فکر میکنم دلیل قانع کننده ای برای جوابگو نبودن مقاطع بسیار قوی برای تیرچه ها پیدا نمیکنم. بار مرده و زنده این دهانه ها تقریبا مشابه دهانه هایی است که با مقاطع کوچکتر هم جوابگو بوده اند ولی تیرچه های چند دهانه به هیچ وجه جواب نمیدهند. به نظر شما چکار کنم؟


پاسخ: در جایی اشتباه کرده اید. یک بازبینی روی مدل انجام دهید. علی الخصوص روی بارگذاری و واحدی که بر اساس آن بارگذاری را اعمال کرده اید و همچنین تعریف مشخصات مصالح. تیرهای کامپوزیت در نرم افزار به راحتی طراحی میشود و عمدتاً مشکلی ندارند. علی الخصوص در مورد تیرهای فرعی
سلام
مهندس در مورد سوال قبل باید خدمتتون عرض کنم که با استفاده از روش توضیح داده شده توسط جنابعالی که با استفاده از آیین نامه AISC-ASD 89 است تمام تیر های اصلی و فرعی جوابگو هستند ولی با استفاده از آیین نامهAISC360/IBC2006 خیلی از تیرها جوابگو نیستند!
البته چون من تنظیمات تب های مربوط به روش حدی را بلد نیستم فکر میکنم که در تنظیمات مربوطه اعدادی را اشتباه وارد کرده ام. استاد تنظیمات مربوط به این روش را از کجا میتونم پیدا کنم؟


پاسخ: شما بر اساس همان آیین نامه AISC-ASD89 عمل کنید. تنظیمات مربوط به روش حدی را الان در دسترس ندارم.
سلام استاد.یه پیشنهاد .من به خودم اجازه دخالت در کاراتونو نمیدم یعنی در اون حد نیستم.ولی به عنوان پیشتهاد نمرات ترم بعد بچه ها رو وارد وبلاگ نکنین تا اون رقابت رفاقتی بچه ها تبدیل به جنگ نشه.همون وارد سایت کنین فک کنم کافی باشه



پاسخ: اگر توی وبلاگ وارد شود از نمره اولیه نیز میتوانید با خبر شوید ولی اگر در سایت وارد شود فقط از نمره نهایی باخبر میشوید. به هر حال اگر ببینم نظر کلی شما بر این موضوع است از ترم بعد از وارد کردن نمرات در وبلاگ خودداری میکنم. ضمن اینکه الان فقط با شماره دانشجویی نمرات را اعلام میکنم

سلام استاد
استاد چرا تو ایتبس باید مقطع معرفی کنیم مگه وقتی دستی طراحی می کنیم اول با توجه به تنش وبار یه مقطع انتخاب می کنیم بعد چک می کنیم؟ولی اینجااول مقطع معرفی می کنیم! معیار انتخاب این مقاطع چیه؟؟



پاسخ: انتخاب مقاطع باید بر اساس نتایج آنالیز سازه باشد از طرفی نتایج انالیز سازه هم تحت تاثیر خود مقطع است. پس این دو به هم ربط دارند و قبل از آنالیز باید مقطعی به عضو اختصاص داده شود. چون نتایج آنالیز مشخص نیست باید مقاطع را از لیست اتوسلکت اختصاص دهیم تا بعد از آنالیز نرم افزار مقطع مناسب را انتخاب کند. انتخاب این مقاطع هم تجربی است و معیار خیلی خاصی ندارد. ولی با چند مرحله معرفی مقطع به راحتی رنج مناسب جهت تعریف مقاطع را به دست می آورید
سلام استاد ممنون واقعا جواب منطقی به خانم....دادید .متاسفانه اگر این روند روابط نادرست دختر و پسر و ازدواج های سنتی و مدرنی که به غلط از غرب الگو برداری شده
ادامه پیدا کند جامعه ی اسلامی ایران به قهقرا میرود..
راستی استاد منظورتون از فیمیینیسم و ارتباطش با ازدواج های غلط امروزی چیه؟


پاسخ: خانمها در جامعه ما از یک طرف میخواهند با تکیه بر فمینیسم از حقوق مساوی زن و مرد که در غرب رایج است و ترویج میشود استفاده ببرند و از طرف دیگر استفاده کاملی از حقوق موجود در قوانین ایران به نفع زنان که در غرب موجود نیست ببرند (جریان شترمرغ منظورم هست). مثل مهریه ، نفقه، شرایط ضمن عقد و ... . در واقع از یک طرف غربییند و از یک طرف دیگر از حقوق دیگری نیز که در جامعه غربی برای زنان موجود نیست و در ایران موجودست به نفع خود استفاده میکنند. قبول دارم که در گذشته در قوانین خانواده تبعیضات زیادی علیه زنان بوده است ولی در سالهای اخیر کفه ترازو با قوانین جدید به نفع زنان پایین آمده است و حتی میشود گفت زنان از مردان در این زمینه قویتر شده اند. در کنار این مسایل تقلید کورکورانه باعث شده است که کانون خانواده ها روز به روز سستتر شده و آمار طلاق به طرز محسوسی در حال بالا رفتن باشد. هر چند که باز هم قبول دارم مردان نیز در این زمینه بی تقصیر نیستند و باز هم قبول دارم که صرف پایین بودن آمار طلاق به معنی خوب بودن همه چیز نیست.
سلام استاد خسته نباشید
استاد تمام تنظیمات مربوط به طراحی تیرها و ستون های قاب خمشی رو انجام دادم ولی برای طراحی Design/Steel Frame Design/Start Frame Design گزینه ی
Start Frame Design غیر فعاله .باید کار دیگه ای انجام بدم تا فعال بشه یا مشکل از جای دیگه ایه؟



پاسخ: یا اینکه هنوز فایل را آنالیز نکرده اید و یا اینکه مقاطع را به اشتباه اختصاص داده اید و به جای مقاطع فولادی مقاطع بتنی را به اعضا اختصاص داده اید. یا اینکه به اشتباه برای طراحی اعضا از قسمت DESIGN/OVERWRITES FRAME DESIGN PROCEDURE گزینه دیگری غیر از STEEL FRAME DESIGN فعال شده است

سلا آقای مهندس.شما میدونید زمان ثبت نام وآزمونهای محاسبات ونظارت نظام مهندسی کین؟ممنون میشم اگه راهنمایی کنید



پاسخ: فکر میکنم اواخر شهریور آزمون باشد غیر از ان اطلاع خاص دیگری ندارم
سلام
استاد اتصال تیر طره به ستون و اتصال تیر طره به تیر اصلی باید صلب باشه یا مفصلی؟



پاسخ: اگر دستک وجود نداشته باشد راهی نیست جز اینکه اتصال تیر طره به تیر یا ستون گیردار باشد. از اتصال تیر طره به تیر اصلی به دلیل ایجاد پیچش در تیر اصلی اکیداً خودداری کنید مگر در موارد استثنایی که راه دیگری وجود نداشته باشد
سلام استاد
طاعاتتون قبول
من هنوز پروژه هامو شروع نکردم به نظرتون میتونم تاموعد مقرر انجام و تحویلشون بدم؟



پاسخ: فرصت کم است و قاعدتاً به سادگی امکان پذیر نیست ولی به هر حال تلاش خودتان را بکنید و ناامید نشوید. حداکثر اینست که باید هزینه تمدید را به دانشگاه پرداخت نمایید
اصلا فکرشم نمیتونم بکنم.هزینه برای من مهم نیست.به خاطر ارشدباید زودتر تحویلشون بدم
به نظرتون روزی چندساعت سرش بشینم تا1ماه تموم میشه؟بیشتراز8ساعت؟


پاسخ: ساعتی برای آن قابل تعیین نیست. پیشنهاد میکنم فول تایم روی آن وقت بگذارید انشاالله که تمام میکنید. قبول کنید که خودتان کوتاهی کردید. فرصت زیادی را از دست داده اید.
با سلام خدمت استاد وآرزوی قبولی طاعات وعبادات شما:
برای کنترل واژگونی ،هنگام مشاهده مرکز جرم، مرکز سختی....Error زیر نمایش داده می شود
Error creating database table special seismic rho factor for display in ETABS.
درضمن جرم سازه نیز صفر نمایش داده شده است. لطفا"بنده رو راهنمایی کنید.

باتشکر



پاسخ: خطایی که ذکر کردید دارای اهمیت نیست ولی عدم نمایش جرم دارای مشکل است بررسی کنید که حتماً دیافراگم صلب برای تمام طبقات تعریف کرده باشید و همچنین در قسمت mass source تنظیمات را درست انجام داده باشید
سلام استاد
استاد من ضریب اصلاح 0.75 رو در طراحی پی در ترکیب بار ها اعمال نکردم. برای اینکه تنش مجاز رو 1.33 افزایش بدم باید چکار کنم؟ بایستی از منوی Define/Soil Supports
تنش مجاز خاک رو افزایش بدم؟


پاسخ: تنش مجاز در برنامه قابل اعمال نیست. تنش مجاز در ذهن شماست و خود شما باید با مشاهده تنشها در زیر خاک آن را با آنچه در ذهنتان هست مقایسه کنید
سلام.استاد جریان ترم خودخوان چیه؟اموزش موافقت نکرد ما ترم تابستونی به صورت مهمان برداریم.الان میگن ترم مهر به صورت خودخوان میدیم!یعنی به راحتی ما 5 ترمه شدیم!



پاسخ: درس خودخوان مربوط به کسانی است که درسشان به هر دلیل ارایه نشده است و به دلیل مشکلات مختلف از جمله نداشتن سنوات باید درس را همان ترم بردارند.
سلام استاد
دیروز که ایمیل واستون زدم بعدش از کتاب سفی و هادی زاده یه پروژه آماده رو انجام دادم ولی بازهم تیرهای سمت قاب خمشی رو طراحی نکرد ورژن نرم افزار هم عوض کردم نشد باید چیکار کنم



پاسخ: تلفنی راهنمایی کردم اگر باز هم نشد خبر بدهید تا فایلتان را بررسی کنم

سلام خسته نباشید
برای پروژه فولاد حدود ضخامت بال وجان و ارتفاع تیر ورق ها در جه حدودی باشد



پاسخ : باید با سعی و خطا عمل کنید. چند نمونه بسازید خودتان دستتان می آید که چه مقدار نیاز است. البته مقطع باید فشرده باشد. برای تیرهای الگوی مقاطع IPE و برای ستونها الگوی مقاطع IPB توصیه میشود.
سلام خدمت آقای مهندس جعفری
دانشجوی ارشد سازه هستم
در نرم افزار پرفورم آیا گزینه ای به نام گپ برای ایجاد ضربه بین دو قاب وجود داره؟
با تشکر


پاسخ: با نرم افزار پرفورم آشنایی ندارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی