وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

نمرات نهایی تحلیل سازه 2 نیمسال دوم 92-93 موسسه غیرانتفاعی عمران و توسعه همدان

 

8912031001 13.5 13.5
8912031011 7.25 9.5
9012311016 10 10
8912031022 11 11
9012311029 11.5 11.5
9012311033 7.75 9.5
9012311037 9 10
8912031049 6.5 9.5
8912031001 13.5 13.5
8912031011 7.25 9.5
9012311016 10 10
8912031022 11 11
9012311029 11.5 11.5
9012311033 7.75 9.5
9012311037 9 10
8912031049 6.5 9.5
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۰۵
احمدرضا جعفری

نظرات  (۴۸)

استاد اینجا که شماره دانشجویی ما نیست!
برا فولاد یک رو فک کنم گذاشتید
آخه شماره دانشجویی کسی هست که اصلن تحلیل دو نداشته با شما

پاسخ:
پاسخ: بله حق با شماست. اصلاح کردم
سلام استاد خیلی دوستت دارم امیدوارم همیشه سربلند و سرافراز باشید و خداوند عمر پربرکتت را زیاد کند

پاسخ:
پاسخ: سپاسگزارم
با سلام
استاد ببخشید برا پروژه ی نرم افزار نیاز است چیزی ضبط کنیم؟نمره مضاعف داره؟
یا انجام پروژه و تحویل آن کافی است؟

پاسخ:
پاسخ: نه لازم نیست اگر ضبط کنید بهتر است ولی ضبط هم نکنید مشکلی نیست البته باید به طور کامل به پروژه ای که کار کردید مسلط باشید و از شما سوال خواهم کرد.
استاد توی درسنامه ی پروژه نرم افزار یه مقادیری رو فرض کردید و دقیقشو حساب نکردید مثل نیروی برشی مثلا . یا ...
برای پروژه هفته بعد ما همه شو حساب کنیم هر جا نیاز شد یا فرض کنیم؟
پروژه رو در حد نرم افزار انجام بدیم یا پروژه فولاد و بتن؟!

پاسخ:
پاسخ: پروژه در حدی که در کلاس درس دادم از شما میخواهم. در حد پروژه فولاد یا بتن نمیخواهم. میتوانید یکسری فرضیات هم داشته باشید. بیشتر بحث نرم افزاری آن مهم است تا بحث ریزه کاریهای طراحی.
سلام استاد اگر امکان دارد تا پنجشنبه هفته آینده به ما فرصت بدید برا پروژه نرم افزار . ماه رمضونه استاد روزا که نمیشه رو پروژه کار کرد. فقط شباس. ممنون

پاسخ:
پاسخ: فرصت تمدید نمیشود. از اول هم شرط کرده بودم که یک هفته بعد از آخرین امتحان فرصت دارید. باید زودتر نمرات نهایی شود و فرصت کافی برای این مساله وجود ندارد
سلام امکانش هست نرم افزار رو زودتر تحویلتون بدیم؟

پاسخ:
پاسخ: نه فقط در همان تاریخ خاص تحویل میگیرم
سلام خسته نباشید استاذ اگر رو پروژه مسلط باشیم میشه نمره ی برگه امتحانی رو بیشتر بدین یانه همون نمره برگه رو لحاظ میکنید؟

پاسخ:
پاسخ: خیر نمرات جداگانه محسوب میشوند
فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را حضورتان تبریک عرض می نمایم.
امیدوارم ماه پر خیر و برکتی داشته پیش رو داشته باشید.

پاسخ:
پاسخ: سپاسگزارم
سلام استاد ببخشید وقتتون رو می گیرم، استاد من با ایتبس 13.1.1 کار می کنم هر کاری می کنم پیش فرض های شما import نمیشه فک کنم چون این فایلا مربوط به ورژن 13.1.3 هستش import نمیشه ، شما پیش فرض های دیگه ای ندارین که با ورژن 13.1.1 کار کنه ، ممنون میشم برام بفرسین

پاسخ:
پاسخ: از این ورژن استفاده نکنید از ورژن ترجیحاً 13.1.5 استفاده کنید البته من این ورژن را ندارم و از 13.1.3 استفاده میکنم که ایراداتی در تشخص فشردگی مقاطع دارد
۱۰ تیر ۹۳ ، ۰۶:۴۱ ی دییوونه
واقعا دم شما گرم ک نمره هارو خیلی زود میزنین.دانشجو زودتر حساب کار دستش میاد.استادا نمره هارو نمیزنن دارم دییوونه میشم.نمیدونن ما تابستون باید کار کنیم و باید زودتر بریم دنبال کارمون.
درسته با سیستم نمره دهیتون خیلی مخالفم ولی عاشق وجدان کاریتونم همیشه ب موقع نمره ها رو میدین.جواب سوالای بچه ها رو خیلی زود میدین.اجرتون با خدا باشه و همیشه موفق باشین.
۱۰ تیر ۹۳ ، ۰۶:۴۲ ی دییوونه
منظورم استاد حق طلبه ک نمره هارو نمیزنه بعدشم همه رو میندازه.
آخه الان شهرستانم هر چی گشتم ورژن 13.1.3 پیدا نکردم، مجبورم با همون ورژن 13.1.1 کار کنم، شما پیش فرض هایی ندارین که با این ورژن کار کنه؟

پاسخ:
پاسخ: متاسفانه ندارم. البته اگر اینترنت پرسرعت داشته باشید تمام ورژنها از اینترنت قابل دانلود است
سلام استاد اگه کسی پروژه نرم افزار رو زودتر از 16 انجام بده میتونه زودتر تحویل بده.

پاسخ:
پاسخ: زودتر دانشگاه نیستم
استاد نظرتون در مورد ورژن ایتبس 13.1.4 چیه؟

پاسخ:
پاسخ: من هنوز آن را نصب نکرده ام ولی اینطور که شنیده ام برخی از ایرادات ورژنهای قبل در آن رفع شده است
سلام استاد گزینه BU I COVER PLATE ایتبس 9 کجاست ؟ نداره ؟

پاسخ:
پاسخ: این فقط در نسخه2013 وجود دارد
استاد دیگه فکر نکنم پیش فرض های شما رو داشته باشم، جندتا مقطع برای تیر و ستون یه ساختمان 4 طبقه بهم بگین که که بسازمشون و با اونا کار کنم

پاسخ:
پاسخ: چند مقطع به صورت نمونه خودتان بسازید. خیلی مهم نیست که چه مقاطعی باشند.
با سلام
در صورتی که در طراحی یک ساختمان بتنی که دارای بالکن میباشد از ترکیب بارهای حاوی نیروی قائم زلزله استفاده شود، آیا سازه خیلی سنگین میشود؟
من در طراحی یک ساختمان بتنی که در یک طرف آن بالکن وجود داشت، این کار را انجام دادم به شدت سازه سنگین شد.
ضمناً از این ترکیب بارها باید برای طراحی کلیه المان های سازه استفاده نمود یا صرفا باید در طراحی تیر طره استفاده کرد؟

پاسخ:
پاسخ: خیلی نباید تفاوت وجود داشته باشد. احتمالاً مشکل از جای دیگری است. ترکیب بارها هم برای کل سازه است و نه بخش خاصی از آن
سلاماستاد در سکشن دیزاینر مقطع ناودانی باکس شکل میسازم ولی مساحت را درست نمیدهد. هر چه تغییر هم میدهم فاصله را تاثیری ندارد. برای پروژه هفته بعد اشکالی ندارد این ناودانی را بسازم ولی مساحت درست نباشد؟
این مساحت مشکل ساز است؟

پاسخ:
پاسخ: این ایرادات در نرم افزار وجود دارد. باید بین دو مقطع فاصله اندکی ایجاد کنید تا درست محاسبه کند. اگر رفع نشد فعلاً از آن عبور کنید به مرحله بعد بروید هفته بعد فایلتان را بیاورید تا بررسی کنم ببینم چه مشکلی بوده
۱۱ تیر ۹۳ ، ۱۳:۰۵ عمران 91 ملایر
با سلام.ممنون میشم اگه جواب بدید.من درس آزمایشگاه مقاومت مصالح رو ترم قبل پاس کردم ولی توی چارت ورودی های ما نیست.الآن یه واحد بیشترو پاس میکنم.میشه ب جاش ی درس دیگرو برنداریم؟من شنیدم میشه مقررات ملی رو برنداشت ولی اون یه واحده و مقررات 2 واحد.اگه میشه راهنمایی کنید.ممنون.
چون ما استاد راهنما نداریم کسیم نیست جواب بده مزاحم شدم.ببخشید.

پاسخ:
پاسخ: والله اطلاع ندارم باید با مدیر گروه صحبت کنید.
سلام
برای نامنظمی سازه در پلان باید 25 درصد بعد طول فرو رفتگی یا پیش آمده داته باشیم مثلا؟ بعد فرو رفتگیم سه متر عرض و چهار متر طول است. سازه در جهت طولی 18.6 متر است.یعنی موازی چهار متر. سازه منظم میشود؟
بعد دیگر ساختمان پانزده متر است

پاسخ:
پاسخ: در هر دو جهت باید این کنترل را انجام دهید برای این مثالی که زدید در هر دو جهت کمتر از 25 درصد است و قابل قبول است
سلام استاد ، مدلسازی پروژه من تموم شده ولی وقتی check model رو میزنم 8 تا Eror میده هرکاری هم میکنم درست نمیشه، خواستم ببینم تو طراحی مشکلی ایجاد می کنه یا نه؟ اشکالی نداره با همون خطاها طراحی بکنم و پروژه رو تحویل بدم؟

پاسخ:
پاسخ: من که نمیدانم چه پیغامهایی داده میشود سعی کنید رفع کنید اگر هم نشد به هر حال کار را ادامه دهید تا هفته نگاه کنم ببینم مشکل از کجاست به هر حال عدم رفع این مشکل از نمره شما کسر میکند
سلام استاد، میخوام شکل تغییر شکل یافته سازه رو ببینم ولی منوی display کل گزینه هاش غیر فعاله دلیلش چیه؟

پاسخ:
پاسخ: شاید مدل شما ران نشده باشد. برخی مواقع هم با تعویض نمای نمایشی سازه مشکل حل میشود.
ران هم کردم ولی باز غیر فعاله، استاد آزمایشی خواستم راحی رو هم انجام بدم ولی گزینه start/check design هم غیر فعال بود

پاسخ:
پاسخ: من چیزی به نظرم نمیرسد البته ورژنهای پایینتر چنین مشکلاتی دارند ولی این مشکل را تا به حال ندیده بودم
قابل قبول است یعنی منظم است؟

پاسخ:
پاسخ: بله
سلام وقت بخیراستاد
در ویرایش 92 مبحث 6 ،مبحث 8ومبحث 10
کلا چند ضابطش بصورت کلی تفاوت کرده است؟
اگر منبع اینترنتی خوبی هم وجود دارد معرفی فرمائید.
تشکر

پاسخ:
پاسخ: مبحث 8 را خبر ندارم ولی دو مبحث دیگر تغییرات کلی داشته اند. در اینجا و در چند جمله قابل بیان نیست. تاپیکهای ایران سازه را نگاهی بیاندازید اشاراتی به تغییرات شده است
سلام استاد.
دانشجوی ترم 5 دانشگاه ملایر هستم . در کنار درس کلیه ی گواهینامه های مهارت مربوط به رشته ام را از سازمان فنی حرفه ای دریافت کرده ام.مثل اتوکد .icdl درجه ی یک و دو و تست جوش و نقشه کشی و ام اس پروجکت و..... ایا با این اوصاف تضمینی وجود دارد که من در گزینش شرکت های مختلف استخدام شوم یا در کل تضمینی برای اینده شغلی من وجود دارد.ممنونم از اینکه همیشه مرا راهنمایی کردید.

پاسخ:
پاسخ: این موارد لزوماً تضمین کننده کار آینده شما نیست ولی به هر حال به شما کمک میکند. در حال حاضر خیلی خودتان را درگیر این مسایل نکنید بعد از پایان تحصیل اگر مشغول به کار نشوید به اندازه کافی وقت برای این مسایل دارید. فعلاً به درستان بچسبید و اگر قصد ادامه تحصیل دارید سعی کنید به تدریج برای امتحان ارشد هم آماده شوید.
سلام جناب مهندس.
شما دوران دانشجویی تعطیلات تابستان چه کارهایی انجام میدادید؟

پاسخ:
پاسخ: در برخی سالها که تعطیلات تابستان نداشتم. مثلاً در یکسال 5 واحد تابستانی داشتم و همزمان برای ارشد هم مطالعه میکردم. یکسال دیگر هم کارآموزی داشتم. در دوره ارشد هم یکسال مشغول پروژه های درسهای ترم قبل بودم و البته به دلیلی خاص امتحان یکی از دروس به شهریور منتهی شده بود که باید برای آن درس هم مطالعه میکردم. یک تابستان هم که کلاً سر کار بودم. در دو تابستان دیگر بیکار بودم که آن دو تابستان را صرف مطالعه کتب غیردرسی مورد علاقه ام (رمان و ... ) کردم.
با سلام خدمت شما از دانشجوهای درس نرم افزارم که پروژمو بتنی با سقف تیرچه بلوک انجام دادم آیا این سقف در ایتبس طراحی داره؟
در طراحی ستون ها برای رعایت حداکثر درصد آرماتور تا 3% یکم ابعاد ستون ها به نظرم بزرگ شده مثلا برای ساختمان 5 طبقه 60*60 آیا ایرادی داره؟

پاسخ:
پاسخ: نه طراحی خاصی ندارد. بدون دیوار برشی باشد این ابعاد غیرمنطقی نیست
استاد اگر تیر اصلیمون مورب باشه تیر فرعی رو چطور باید بندازیم؟ فرض کنید متوازی الاضلاع شده \انل. یا ذوزنقه
عمد بکشیم یا مورب؟

پاسخ:
پاسخ: حالات مختلفی امکانپذیر است میتواند جهت تیرریزی عمود بر یکی از اضلاع مورب باشد یا اینکه موازی یکی از دو محور اصلی x و y سازه باشد
سلام استاد، استاد تو محیط safe بعد از ترسیم نوارها وقتی ران رو زدم بعد دو ساعت تازه 6 درصدش کامل شده، به نظرتون همینجوری زمان بره یا یه مشکلی داره؟ راهکاری برای اینکه زودتر ران بشه ندارین؟

پاسخ:
پاسخ: نه حالت منطقی آن همینن وضعیت است که ذکر کردید. برای کاهش زمان باید حالت غیرخطی ترکیب بارها را حذف کنید که البته باعث خطا در نتایج و عدم حذف کشش زیر پی میشود
ببخشید استاد در اتاق پله اگر راه پله سه لنگه باشد جهت تیرریزی چگونه است؟

پاسخ:
پاسخ: به هر شکل قابل قبولی که بشود راه پله را اجرا کرد تیرریزی آنهم مجاز است لزوماً یک حالت واحد به دست نمی آید. خودتان یک بار تیرریزی کنید بعد ببنید که با آن حالت فرض شده میشود آن پله با توجه به هندسه ای دارد با تیرریزی که شما کرده اید جوابگوست یا خیر ؟
استاد سیستم باربر جانبی ساختمان 5 طبقه دوگانه در یک جهت قاب خمشی و در جهت دیگه دیوار برشی و قاب خمشیه باز هم ابعاد 60*60 ستون ها منطقیه؟اگر نه میتونیم 3% حد اکثر آرماتورو نادیده بگیریم و تا 6% قبول کنیم؟

پاسخ:
پاسخ: بیش از سه درصد که اصلاً منطقی نیست. به هر حال حتی اگر یک جهت هم قاب خمشی باشد چنین ابعادی محتمل است ولی با حدود 3 درصد آرماتور اگر به دست آورده اید بهتر است یک بازبینی داشته باشید. البته به این شکل اظهار نظر کردن به صورت کلی هم صحیح نیست ممکن است پروژه شما شرایط خاصی داشته باشد که باعث این مساله شده باشد.
سلام استاد.
شما در دوران دانشجویی چه تفریحاتی داشتید؟.ایا انسان تک بعدی بودید و فقط به فکر درس بودید؟ یا اینکه اهل تفریح و خوش گذرانی هم بودید ؟ . استاد اصلا قصد موشکافی در زندگی شخصی شما را ندارم .بلکه مشتاقم تا از تجربیات شما بهره ببرم.

پاسخ:
پاسخ: خوشگذرانی به معنایی که الان در بین دانشجویان امروزی میبینم نداشتم. وقت اضافه من عمدتاً به مطالعات غیردرسی در موضوعات مختلف میگذشت. در کل با تک بعدی بودن چه دانشجو و چه غیردانشجو مخالفم ولی باید بین اینها تعادلی منطقی برقرار باشد.
استاد احتیاجی هست برای سازه فلزی در سیف ستونهارو ترسیم کنیم ؟

پاسخ:
پاسخ: خیر
استاد واسه انتقال پروژه به safe12 از etabse 13 بارها انتقال انتقال پیدا نمیکنه یعنی بارهایی که برای ایتبس تعریف کردم انتقال پیدا کرده اما مثلا dead above نداره وقتی هم که در ایتبس میخوام خروجی سیف بگیرم اصلا گزینه ی select load combination نداره مشکل چیه؟

پاسخ:
پاسخ: ورژنهای پایین ایتبز 13 دارای این مشکل هستند ولی از ورژن 13.1.1.3 به بعد چنین مشکلی نیست
عرض ادب استاد
دوشنبه ساعت چند برای پروژه خدمت برسیم؟

پاسخ:
پاسخ: بین ساعت 10 تا 11
با سلام وادب
در نرم افزار ایتبز چگونه میتوانیم سختی قابهای یک ساختمان را در هر جهت بدست آوریم ومشاهده نمائیم(حالت سه بعدی-اگه مرحمت بفرمائید با ذکر یک مثال)؟
متشکرم

پاسخ:
پاسخ: والله من امتحان نکردم ولی میشود در هر طبقه در پایین طبقه قاب را با ایجاد یکسری تکیه گاه مقید کرد و در بالای آن یک نیروی واحد اعمال کرد و جا به جایی قاب بر اساس این نیروی واحد را مشاهده کرد که عکس آن میشود سختی قاب در آن طبقه
شمع شدی سوختی،تاهنرت رابه من آموختی...
باسلام خدمت استادعزیزم
با توجه به ویرایشهای جدیدآئین نامه مباحث 6و9و10 و وجود نرم افزارETABS vrsion 2013 واستنباط های جدید دو مورد ،جهت طراحی در نرم افزار :
1- سازه های فولادی به روش تنش مجاز ازکدام آئین نامه؟
2- سازه های فولادی به روش حدی ازکدام آئین نامه؟
3-برای سازه های بتنی ازکدام آئین نامه؟
استفاده نمائیم.متشکرم...

پاسخ:
پاسخ: 1- روش تنش مجازی دیگر موجود نیست
2- AISC360-10
3- آخرین نسخه آیین نامه ACI را به شخصه ترجیح میدهم البته برخی ها از CSA استفاده میکنند که به نظرم مناسب نیست. استفاده از نرم افزار سیب به همراه sap14 نیز امکانپذیر است ولی من امتحان نکرده ام
ببخشید استاد میشه چون من دیگه پروژمو با ورژن پایینتر انجام دادم نمیدونستم واسه سیف به مشکل میخورم و دیگه وقت زیادی ندارم سیفو تا قسمت دیزاین انجام بدم اما چون باری منتقل نشده عملا آرماتور نمیده اگر شما سوالی از این قسمت بپرسید جواب میدم اما پروژم تکمیل نیست؟تا مرحله ی دیزاین انجام بدم؟

پاسخ:
پاسخ: فعلاً تا همین مرحله پیش بروید.
با سلام خدمت استاد گرامی اینجانب کتاب شما را تهیه کردم ولی ETABS 2013 را هر کاری میکنم نمی تونم نصب کنم با نصب کرک مشکل دارم اگر می توانید توضیح دهید با تشکر .....؟

پاسخ:
پاسخ: توی سایت ایران سازه در مورد نصب کرک توضیحاتی ارایه شده است. در اینجا توضیح آن ساده نیست.
سلام .
استاد درس سازه های بنایی چیه؟
حل کردنیه مثل فولاد و بتن؟
اخه برای ترم تابستون ارائه شده

پاسخ:
پاسخ: ترکیبی است. یعنی هم موارد غیرمحاسباتی دارد و هم محاسباتی.
سلام مهندس.
از نظر شما زبان انگلیسی چقدر اهمیت دارد ؟ .اگر کسی کلی پول و وقت برای زبان هزینه کند تا در زبان تبحر پیدا کند در اینده شغلی یک مهندس عمران چقدر تاثیر دارد؟.در واقع زبان انگلیسی چقدر باعث موفقیت یک مهندس عمران میشود؟

پاسخ:
پاسخ: برای کسانی که دنبال ادامه تحصیل هستند مناسب است همچنین برای کسانی که میخواهند به خارج از کشور بروند یا با شرکتهایی کار کنند که سر و کارشان با خارجیهاست. به هر حال نکته مثبتی است ولی اینکه تا چه حدی ارزش هزینه دارد جای بحث دارد.
سلام
نمرات درس نرم افزاهای مهندسی عمان را کی وارد سیستم میکنید؟

پاسخ:
پاسخ: احتمالاً آخر هفته
سلام استاد
حالتون چطوره؟
مارو نمیبینید خوش میگذره : دی
ماه مبارک رمضان تبریک عرض میکنم خدمتتون
استاد غیر ممکنه یاد ماه رمضان بیفتم و یاد شما نیفتم
دو سال پیش تو همچین ماهی با شما پروژه داشتم از طرفی معده درد داشتم از طرفی هم برا کنکور مطالعه میکردم
پروژه هارو هم یادتونه با چه نمره خوبی پاس کردم تا یک هفته پدرم و مادرم به قیافه ام نگاه میکردن دلشون میسوخت میگفتن دیگه نمیخواد درس بخوانی : دی
ببخشیدا زیادی شوخی میکنم ولی بزارید ی سوالی بپرسم
استاد چقدر طول کشید تا به این نتیجه رسیدید و به چه دلیل تصمیم گرفتید دو تا 10 به من و رفیقم بدید
استاد حلالمون میکنید یا نه ؟درسته به نا حق کم گرفتم ولی هر چی باشه شما استاد و الگوی ما بودید و هستید

استاد دوستت دارم

اقای جعفری یه خوهشی ازتون دارم امروز داشتید افطار میکردید حتما منو هم دعا کنید

پاسخ:
پاسخ: تشکر از نظر شما. نمره هم به نظرم حق شما همین بود. چشم شما را دعا میکنم
آقای مهندس نحوه طراحی راه پله در سازه های بتنی و فولادی به چه صورتی هستش همچنین اتصال اونها به فونداسیون چطوریه؟؟

تو نقشه های اجرایی طراحی انجام شده یا از یک نقشه به نقشه دیگه کپی میشه؟؟

پاسخ:
پاسخ: نحوه طراحی که مثل بخشهای دیگر سازه یا در فایل اصلی مدلسازی و بارگذاری میشود و طراحی به عهده نرم افزار قرار داده میشود یا مدل نمیشود و به صورت دستی طراحی میشود. اگر دال است مشابه ضوابط دالها و اگر عضو فولادی یا بتنی است مشابه ضوابط عناصر مشابه فلزی یا بتنی. این اعضا چون معمولاً تحت اثر همزمان نیروی محوری و لنگر خمشی هستند باید طبق ضوابط ستونها طراحی شوند البته چون معمولاً نیروی محوری کم است میتوان طبق ضوابط تیرها طراحی نمود و البته برای در نظر گرفتن اثر بار محوری کمی محافظه کاری به خرج داد. فکر کنم اگر بگردید چه در اینترنت و چه در کتابها نمونه طراحیهای آنها را پیدا کنید. با توجه به مشابهتهای بحث طراحی راه پله معمولاً دیتایلهای نقشه های مشابه برای یکدیگر قابل استفاده است ولی باید از مشابهت و قابل استفاده بودن آن اطمینان حاصل کنید
با سلام وادب
استاد طاعات و عباداتتون قبول
بعلت دشواری در جوش دادن باکس ستون باتیرورق،بهترین روش ایجاد خط جوش (محیط داخل) کدام است.؟
من در چند پروژه که دیدم ورق آخری را داخل قرار میدن واز بیرون جوش میدن؟
باتشکر

پاسخ:
پاسخ: پروژه هایی که من دیدم تا به حال ندیده ام که از داخل جوش انجام شود هر چند که برخی از جوشها از داخل قابل انجامند ولی تا جایی که من دیده ام جوشها همگی از سمت بیرونی انجام میشود و فکر نمیکنم مشکل خاصی هم داشته باشد
با سلام
سپاس لایق شماست...
در ورژن SAFE 14 بارهای دینامیکی از ETABS انتقال پیدا میکنند.؟
سرعت آنالیزش خوب هست(درواقع اصلاح شده).؟
در مجموع چه خصوصیاتی ارجح نسبت به ورژن 12 داره.
ممنونم

پاسخ:
پاسخ: در سیف 12 هم این انتقال صورت میگرفت و مشکلی نداشت البته توی ورژنهای اولیه مشکلاتی در انتقال بود ولی تا جایی که میدانم آخرین نسخه سیف 12 مشکل خاصی نداشت. در بحث تفاوتها من تا جایی که دیده ام تفاوتها بین نسخه های 14 و 12 خیلی قابل توجه نیست برخی از ضعفهای قبلی هنوز هم پابرجاست به طور ضعفی که در مورد محاسبات برش پانچ در سیف 12 بود در نسخه 14 هم هست
سلام
استاد به چه نحو در قاب خمشی ویژه ،در ناحیه چشمه اتصال ورقهای پیوستگی را جوش میدهند.؟
تشکر

پاسخ:
پاسخ: در 4 وجه که باید به جان و بال ستون یا به ورقهای پیوستگی باید جوش شود جز این میتوان علاوه بر این از جوش انگشتانه نیز جهت اتصال استفاده کرد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی