وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات
جزوه دستنویس درس طراحی سازه های فولادی یک به روش LRFD بر اساس مبحث دهم ویرایش 87

این جزوه از کلاس درس اینجانب در نیمسال اول 92-93 دانشگاه دولتی ملایر توسط خانم زهرا مرزبان نوتبرداری شده است. محتوای جزوه بر اساس ویرایش 87 مبحث دهم است و تبعاً ممکن است تفاوتهایی بین محتوای تدریس شده با ضوابط مبحث دهم ویرایش 92 ( هر چند به میزان اندک ) وجود داشته باشد. محتوای جزوه هنوز توسط من بازبینی نشده است و وجود برخی ایرادات به خاطرات خطای انسانی در نوتبرداری نیز طبیعتاً وجود خواهد داشت.
مطالب تدریس شده در این جزوه به شرح زیر است :
مقدمه : شامل مفاهیم کلی در روش حدی ( ترکیب بارها ، ضرایب جزیی ایمنی )
فصل اول : اعضای کششی
شامل مفاهیم سطح مقطع کلی ، خالص و موثر و محاسبه نیروی کششی مجاز ، برش قالبی
فصل دوم : اعضای فشاری
شامل محاسبه ضریب طول ستونها در قابهای مهاربندی نشده ، طراحی ستونها با مقطع تک و دوبل ( با بستهای موازی )
فصل سوم : تیرها
شامل معرفی انواع مقاطع ( فشرده ، غیرفشرده و مقاطع با اجزا لاغر ) . ضوابط طراحی تیرها ( با یا بدون مهار جانبی در بال فشاری ، مقاطع تک و دوبل I متقارن با یا بدون ورقهای تقویت ، ضوابط مربوط به کنترل خمش ، برش ، خیز و ارتعاش) ، تیرهای کامپوزیت ( معرفی کلی به همراه ضوابط طراحی این تیرها در حالت وجود برشگیر و بدون پایه موقت و با فرض عملکرد مختلط کامل و همچنین برشگیرهای ناودانی و گلمیخ)
فصل چهارم : تیرستونها
شامل ضوابط مربوط به روش تشدید لنگر و ضوابط کنترل تیرستونها با مقاطع متقارن در حالات ترکیب خمش دو محوره و بار محوری فشاری یا کششی
فصل پنجم : کف ستونها
شامل کف ستونهای فقط با بار محوری و با بار محوری و لنگر خمشی تک محوره ، بدون سخت کننده و با سخت کننده در کف ستون
لینک دانلود به صورت فایل دستنویس در فرمت پی دی اف  به حجم تقریبی 20 مگابایت

لینک کمکی دانلود (ارسال شده توسط آقای میلاد درویشی)

این جزوه از سایت ایران سازه نیز قابل دانلود است.

نسخه تایپی این جزوه در 180 صفحه از این لینک قابل دانلود است. این نسخه را آقای حسن رشیدی از دانشجویان موسسه عمران و توسعه همدان زحمت تهیه اش را کشیده اند. جزوه تایپی از کلاس درس اینجانب در موسسه فوق نوتبرداری شده است و تفاوتهای اندکی ممکن است در برخی مثالهای آن با جزوه دستنویس بالا داشته باشد. این جزوه نیز بازبینی نشده است و وجود برخی اشکالات ناشی از خطاهای انسانی در آن به طور طبیعی محتمل است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۰۴
احمدرضا جعفری

نظرات  (۶۳)

فایلش مشکل داره انگار

پاسخ:
پاسخ: امتحان کردم مشکلی نداشت
ممنون
سلام استاد . خسته نباشید
جزوه تکمیلی فولاد یک رو براتون فرستادم.
مال موسسه عمران توسعه.

پاسخ:
پاسخ: تشکر
سلام ، من دانشجوی مهندسی عمران هستم ، خوشحال میشم به وبلاگم سر بزنید و نظر بگذارید ، در ضمن اگه موافق به تبادل لینک هستید حتما خبر بدید . ممنون
سلام استاد.روزتون بخیر
میخواستم این نکته رو بگم که قسمت هایی که با عنوان تمرین در جزوه ذکر شده،چون توسط خودم و با مداد حل شد امکان خطا توش بالاست،البته تا حدود زیادی راه حل ها با شما چک شده اما بهتره دانشجوها به این پاسخ ها اکتفا نکنن ....

پاسخ:
پاسخ: تشکر از تذکر به جای شما

ba salam
ostad mishe vase arshad begin che ketab hae khoban? tajrobeye khodetono ke didin begin lotfa

پاسخ:
پاسخ: در این زمینه اطلاعات کاملی ندارم ولی ظاهراً کتابهای سری عمران بهتر از بقیه است حداقل توی زمینه فولاد و بتن و راه اینطور که شنیده ام کتابهای خوبی دارند. توی مقاومت مصالح کتاب گاج را دیده ام که کتاب خوبیست توی تحلیل سازه هم کتاب دکتر فنایی کتاب خوبیست. در کنار آنها حتماً تستهای سالهای قبل را مطالعه کنید
سلام استاد
دسستون درد نکنه
حالتون چطوره
نمره هارو که نگاه میکردم تقریبا به نظر میاد دانشجوها پیشرفت کردن چون مطمئنم شما پسرفت نکردید میگم بچه ها پیشرفت کردند
استاد به نظر شما میشه با درست کردن سایت تو زمینه عمران
برا خودم رزومه درست کنم و درامد کوچکی هم برا خودم درست کنم


پاسخ:
پاسخ: توی درس فولاد یک دانشجوها به نظرم این ترم تلاش خوبی داشتند هر چند که من هم یک مقدار استثنائاً این ترم ساده تر گرفتم. در مورد سایت هم میشود درست کرد ولی خیلی روی درآمد آن حساب باز نکنید در واقع برای درآمد باید روی سایتهای فروشگاهی کار کنید. اول باید محصولاتی داشته باشید که هم به صورت رایگان توی اینترنت نباشد و هم منع قانونی برای خرید و فروش انها نباشد و بعد اقدام به تاسیس سایت فروشگاهی کنید و این محصولات را به فروش برسانید. یک مقدار البته کار سخت است و پشتکار بالایی تا رسیدن به نتیجه میخواهد.
استاد به نظرم بهتره قالب وبلاگ عوض کنید
رنگ و تم جالبی نداره

پاسخ:
پاسخ: قالب بهتر معرفی کنید تا عوض کنم. به نظرم این قالب رنگ و روی شادی دارد حداقل از قالب قبلی وبلاگ که داشتم بهتر و مناسبتر است.

بالاخره ترم بعد کدوم یکی از این دوتا رو باید کپی بگیریم؟ منظورم اینه که از روی کدوم تدریس خواهید کرد؟

پاسخ:
پاسخ: هر کدام را هم بخواهید استفاده کنید در آن در طول ترم تغییراتی میدهم. ولی به نظرم نسخه تایپی تمیزتر و قابل قبولتر از نسخه دستنویس شده است. فعلاً هم اجباری برای تهیه جزوات نیست تا اینکه اشکالات احتمالی آنها در ترم بعد رفع شود و با تغییرات مبحث دهم ویرایش 92 هم هماهنگ شود.
استاد این ترم دانشگا توسعه چی ارئه شده واسه شما؟

پاسخ:
پاسخ: فولاد 1 و 2 ، تحلیل 2 ، مقاومت 2 و کاربرد نرم افزار در مهندسی عمران
سلام استاد کلاس مقاومت2 ملایر هفته اول تشکیل میشه؟ هفته دوم چی؟

پاسخ:
پاسخ: هفته اول که معمولاً تشکیل نمیشود. کلاسها معمولاً از هفته دوم تشکیل میشود. فعلاً هم تعداد ثبت نامی ها در این دو گروه کم است و شاید دو گروه با هم ادغام شود.
سلام استاد من دانشجوی ترم 4 ملایرم ومیخام برای ارشد یه جای عالی قبول بشم حالا سوال من اینه که برای رسیدن به این هدف اگربتونم توی ملایر خونه بگیرم چطوره؟و از کدوم ترم باید شروع کرد؟ و معدل توی ارشد چقدر تاثیر داره ؟اگر راهنمایی کنید ممنون میشم

پاسخ:
پاسخ: در مورد اینکه توی ملایر خانه بگیرید نمیدانم ربطش به ارشد چیست. ولی بهتر است از همین الان برای ارشد برنامه ریزی کنید و شروع کنید به مطالعه . از درسهایی مثل مقاومت مصالح ، تحلیل سازه و مکانیک سیالات شروع کنید و به تدریج درسهای دیگر را هم مطالعه نمایید . تاثیر معدل در ارشد را دقیق اطلاع ندارم

خیلی جالب بود :)
سلام آقای مهندس
منظور دوست ارشدی اینه که خونه بگیرن چون خوابگاه شرایط درس خوندن نداره.منم با آقای مهندس موافقم مقاومت مصالح خیلی مهمه.وخاک وهیدرولیکم جزئ درس های درصد آوره.
با اجازه شما آقای مهندس باید بگم که معدل خیلی تاثیر داره حدود20درصد
هست.
و اگر کسی شاگرد اول بشه,رتبه کنکورش دو پنجم میشه
خب مشخصه که واقعا شاگرداولی در رتبه کولاک میکنه.
بنظرمن واسه شاگرد اولی تلاش و کوشش به تنهایی کافی نیست بلکه باید استادا هم هواتو داشته باشن حساااااااااااابی
چون تجربه اشو دارم میگم.دیدم دور وبرم کسایی که اندازه جلبک هوش و استعداد نداشتن ولی سوگلی بودن بقیه اشم که معلومه............
مطمئنا فکر میکنید من حسودم وبه جایی نرسیدم که این حرف میزنم ولی باید بگم خودم با تلاش وزحمت و بدون هیچ منتی ارشد قبول شدم ولی حلال نمیکنم اون استادایی که ملاک نمره دادنشون فقط زبون ریختن دانشجوهاشونه.
و اگه قیامتی باشه باید جوابگو باشند.
ببخشی زیاد حرف زدم .
برای همه آرزوی موفقیت میکنم
پاسخ:
پاسخ: در مورد خوابگاه هر کسی باید شرایط خودش را ببیند. خوابگاه برخی نکات مثبت را دارد و برخی نکات منفی. به شخصه خودم حدود شش سال خوابگاه بودم و به نظرم نکات مثبتی که داشت بیش از نکات منفی آن بود. به هر حال هر کسی خودش تصمیم باید بگیرد. در مورد رتبه اولی تا آنجا که میدانم تراز فرد را در ضریب 100 به 86 ( یا عددی نزدیک به آن) ضرب میکنند که البته تاثیر آن به دلیل نزدیکی رقابت قابل ملاحظه است
۰۸ بهمن ۹۲ ، ۰۹:۰۸ عمران91ملایر
سلام مهندس واقعا حرف دل منو زدید... همین مشکلو بچه هایی مثل من دارند استادایی که فقط به زبون بازی دانشجوهای نور چشمی نگاه میکنند من همیشه همین مشکل ارتباط با استاد رو دارم ترم قبل استاد استاتیک ما یه امتحان گرفت از 20نمره که خیلی خیلی سخت بود (منهدس مهانپور) که باعث شد همه بیفتن به جز 7-8 نفر ولی بقیه اساتید چی .... به نظرم اگر استاد فقط یه امتحان 20 نمره ای بگیره بهترین حالته که همه رو به یه چشم ببینه واینجوری عدالت برقرار میشه خیلی حرف ها برای گفتن دارم اما اینجا جاش نیست........ درضمن استاد از شما و این دوستمون که راهنمایی کردن ممنونم ... موفق باشید.
سلام آقای مهندس با عرض خسته نباشید و تشکر از زحمات شما
در طراحی ساختمان فلزی باسقف کامپوزیت با مهاربندی برون محور در دو جهت تیرهای دهانه بادبند باید مفصل باشند یا گیر دار ؟ در مورد ستوها و شاه تیر های دیگر وضعیت به چه شکله؟ آیا منبع یا کتابی در این رابطه وجود داره؟ من کتاب باجی و هادی زاده و چند کتاب دیگر رو بررسی کردم ولی مطلب قابل توجهی در این رابطه پیدا نکردم

پاسخ:
پاسخ: اگر قطعه رابط مستقیم به ستون متصل باشد باید گیردار باشد. بقیه مفصلی. بیشتر باید از منوال نرم افزار و مبحث دهم کمک بگیرید. جلد چهارم مجموعه ازهری میرقادری هم توضیحاتی دارد ولی فقط برای طراحی دستی

خیلی ممنون لطف کدین آقای مهندس . شرمنده شما کدوم حالت رو پیشنهاد میدین؟

پاسخ:
پاسخ: اگر منظورتان بحث قطعه رابط است که به ستون وصل باشد یا خیر فکر میکنم در این مورد باید بحث محدودیتهای معماری را هم لحاظ کنید. به هر حال اگر قطعه رابط به ستون وصل باشد بحث اتصال گیردار آن هم مشکلات خاص خودش را دارد. غیر از این مساله واقعاً نمیدانم کدام حالت میتواند ارجح باشد.

متشکرم
استاد چرا تحلیل 2 رو ثبت نمیکنید؟

پاسخ:
پاسخ: سایت اجازه نمیداد. الان امتحان میکنم اگر مشکلی نبود نهایی میکنم
هیس دانشجوها فریاد نمیزنند!!!

سلام استاد با پست جدید در خدمتتون هستیم.
حتما بهمون سر بزنیدواز نظراتتون ما رو بی بهره نذارین
http://patogheomran90.blogfa.com/
۱۰ بهمن ۹۲ ، ۰۹:۳۱ امیر حاجی پور
با سلام و تشکر از زحمات جنابعالی
خواهشمند است درصورت تمایل به تبادل لینک با سایت عمران و اطلاع رسانی
www.hajipour.persianblog.ir
اطلاع دهید
باسلام استادببخشید من توطراحی ایتبس به یه مشکل خوردم.مشکل اینه که مقاطع تعریفی که به برنامه دادم باوجودمقاطع قوی ولی حتی توطبقه آخرهم جواب نمیده مثلا:2ripe27 این هم جواب نمیده.بنظرتون مشکل ازکجاست؟؟بارگذاریش درسته ،تعریف مصالح وتمام ضرایب هم درسته.

پاسخ:
پاسخ: خطایی که داده میشود را ببینید چیست نیروهایی که به ستون وارد شده است را استخراج کنید و دستی طراحی کنید ببینید با نرم افزار اختلاف دارد یا خیر. خیلی موارد میتواند باشد.
سلام استاد چطوری میشه قوس سرپانتین در راهسازی را با نرم افزار لند کشید؟

پاسخ:
پاسخ: به نرم افزار لند آشنایی ندارم
سلام
استاد برای قبول شدن در ازمون ارشد در طول ترم های کارشناسی چطور باید دروس را مطالعه کرد؟ایا باید در طول ترم تست درس های انتخاب شده را پاسخ داد؟لطفا مفصل توضیح دهید با تشکر

پاسخ:
پاسخ: اول وقت خود را برای مطالعه درس بر اساس خواسته استاد بگذارید وقت اضافی اگر ماند روی تستهای همان درس در کنکورهای سالهای قبل بگذارید. در کنار آن البته اگر باز وقتی باقی ماند مطالعه کتابهای کنکوری مربوط به هر درس هم بد نیست. به هر حال توجه کنید که شما وقت کافی برای مطالعه کامل تمام دروس را ندارید و باید به روشی عمل کنید که با کمترین وقت بتوانید بالاترین درصدها را به دست آورید
تو یکی از دانشگاه ها استاد سه روز وقت میزاره واسه طرح سه تا سوال.میشه نطرتون بدونم؟؟؟

پاسخ:
پاسخ: نظر خاصی ندارم. حتماً سوالات خاصی میخواهند طرح کنند. البته سوال خوب طرح کرد هم خودش هنر خاصی میخواهد.
سلام مهندس اگر ترم اخر باشیم میشه بتن1و2وپروزه بتن وفولاد1و2 وپروزه فولاد را همزمان باهم گرفت درصورتی که همه را بار اول باشد که بگیریم لطفا راهنماییم کنید متشکرم.

پاسخ:
پاسخ: البته منطقی نیست که به این شکل واحد بردارید ولی در صورت موافقت استاد راهنما یا مدیر گروه میوانید به اینگونه هم واحد بردارید

سلام استاد این هفته کلاس نرم افزار تشکیل میشه ؟

پاسخ:
پاسخ: پیش فرض من اینست که تشکیل شود. اگر تعداد کمی هم باشند تشکیل میدهم.
کلاس فولادها چطور؟ این هفته تشکیل میشوند؟

پاسخ:
پاسخ:
اگر شما باشید من هستم و تشکیل میشود. به هر حال هر کلاسی که تشکیل نشود در روزهای جمعه جبرانی آن پیش بینی میشود.
با سلام خدمت جناب عالی
استاد خواستم بپرسم برای یادگیری حرفه ای autocad شما چه موسسه و استادی رو تو همدان پیشنهاد میکنید؟و اینکه شما سال بعد تدریس نرم افزار در همدان دارید؟
به جز سیف و ایتبس نرم افزارهای پر کاربرد عمران چی هست؟

پاسخ:
پاسخ: آموزشگاه خاصی سراغ ندارم. آموزشگاههای زیادی آموزش میدهند. خیلی تمایلی ندارم که سال آینده تدریس نرم افزار داشته باشم. وقتم را میگیرد و درآمد چندانی هم برای من ندارد. نرم افزارهای پرکاربرد بستگی به این دارد که کدام شاخه از عمران کار میکنید هر شاخه ای نرم افزار خاص خودش را دارد. به هر حال یادگیری sap را به شما توصیه میکنم

۲۶ بهمن ۹۲ ، ۰۷:۱۹ احمد معینی
سلام از وبلاگتون دیدن کردم خوشحال میشم به ما هم سری بزنید
farshineh-carpet.ir
سلام استاد دنبال کارم ...
میتونید کمکم کنید؟؟/

پاسخ:
پاسخ: متاسفانه کاری از دستم بر نمی آید
سلام استاد وقت به خیر ببخشید مزاحم شدم
ببخشید استاد برای isiبودن یه ژورنال چه شرایطی لازمه؟
میشه یه ژورنال IF نداشته باشه ولی ISIباشه؟
ممنون

پاسخ:
پاسخ: سلام
اطلاعات دقیق در این مورد ندارم ولی لیست ژورنالهای ISI مورد قبول در ایران را اگر بگردید فایل پی دی اف آن موجود است. اگر نشریه مورد نظر در آن فایل اسمش نبود به عنوان ISI در داخل ایران مورد قبول نیست
سلام خسته نباشید کلاس نرم افزارهای مهندسی عمران وفولاد2این هفته تشکیل میشه آخه میخوایم ازشهرستان بیایم؟

پاسخ:
پاسخ: صد در صد
ممنونم استاد از وقتی که گذاشتید.

پاسخ:
پاسخ: خواهش میکنم
۲۷ بهمن ۹۲ ، ۰۹:۴۲ عرفان بهمنی
سلام استاد پوزش میخوام بابت مزاحمتم
تو قسمت دانلود ها پایین ترین پست یک فایل گذاشتید واسه دانلود اما لینکش خرابه.
من اون نرم افزار اکسل رو میخواستم که مربوط به اتصالات تیر به ستون مفصلی و اتصالات بادبندی است. اما ممکن نبود که دانلود کنم. ممنون میشم اگر مشکل را حل کنید.

پاسخ:
پاسخ:
الان اصلاح میکنم دوباره امتحان کنید
سلام جناب مهندس
من مقاله ی چندسال پیش شماکه درمورد زلزله خیزی همدان است خوندم سوالی برام پیش اومد آیا واقعا همدان روی بستر سنگی قرار دارد؟طبق کتاب مهندسی زلزله ی دکتر مقدم اکثر زمینها درایران رسی اند وقاعدتا اگر هم روی بستر سنگی قرار داشته باشد تاثیر چندانی در زلزله ندارد ممنون میشم راهنمایی کنید چون بسیاری از مردم عادی ومعماران تجربی متاسفانه براین عقیده اند وهرچی توضیح میدهیم از جامعه ی علمی قبول نمیکنند.
باتشکر از پاسخگویی همیشگی شما
پاسخ:
پاسخ: من این مورد را دقیقاً اطلاع ندارم منهم همین مساله که عامه مردم بیان کرده اند را شنیده ام. باید این سوال را از یک متخصص زلزله شناسی سوال کنید. گزارشی از دکتر گتمیری و همکاران ایشان در مورد شهر همدان وجود دارد که شاید بتواند به شما کمک کند. توی اینترنت هست. به هر حال همدان دارای سطح خطر زلزله زیاد است و بقیه ادعاها به هیچوجه جنبه قانونی و حقوقی ندارد و طراحی سازه ها در همدان باید بر اساس سطح خطر زلزله زیاد انجام گیرد.
سلام استاد عرض ادب و احترام
تفاوت عمده آیین نامه UBC-97 و AISC-ASD98 چیه؟
اگر طراحی براساس تنش مجاز باشد کدامیک توصیه می شود؟در روش حالت حدی چطور؟
با تشکر

پاسخ:
پاسخ: توی ضوابط طرح لرزه ای آنهاست. در حال حاضر هیچکدام از این دو آیین نامه قابل قبول نیست. نزدیکترین آیین نامه به مبحث دهم ویرایش 92 آیین نامه AISC36-10 هست
مرسی استاد میشه تنظیمات طراحی و ترکیبات بارگذاری مربوط به آیین نامه AISC36-10 که با مبحث 10 ویرایش 92 منطبق است رو در اختیار بنده قرار بدید.از مطالب مربوط در جزوه گام به گام طراحی که در وب سایت ایران سازه قرار دادید میشه استفاده کرد؟ کتابی، سایتی یا جزوه ای که تغییرات آیین نامه های ایران با ورژن های جدید نرم افزارهای طراحی را بیان کرده باشه موجود هست؟
با تشکر

پاسخ:
پاسخ: بحث آن مفصل است. جزوه فوق باید تغییراتی نماید که تا با آیین نامه های جدید منطبق شود. به امید خدا اگر یک مقدار سرم خلوت شود در ماههای آینده بحث مفصلی را سعی میکنم در این مورد شروع کنم. البته توی سایت ایران سازه بحثهای متفرقه ای در این مورد وجود دارد ولی منسجم و کامل نیست
سلام استاد جعفری شمابه کسی که سال بعد دانشجوی ارشد میشود چه پیشنهاداتی داریدازقبیل یادگیری نرم افزار یازبان انگلیسی ویا برنامه نویسی واز این موارد.
ممنونم ازشما

پاسخ:
پاسخ: یادگیری نرم افزار برنامه نویسی مثل متلب خوب است. زبان هم خوبست ولی در اولویت بعدی است. به نظرم روی همان نرم افزار متلب کار کنید. چون اکثر دروس ارشد عمران پروژه هایی دارند که عمدتاً با نرم افزار متلب قابل انجام است.
سلام عرض ادب و احترام
در حال حاضر آیین نامه مورد قبول نظام مهندسی برای طراحی سازه های فلزی تنش مجاز یا حالت حدی؟سوالات آزمون طراحی نظام مهندسی از کدام روشه؟با توجه به اینکه شما امسال فولاد را با حالت حدی تدریس کردید این روش در طراحی جایگزین حالت تنش مجاز شده؟
با تشکر

پاسخ:
پاسخ: دقیق اطلاع ندارم ولی به زودی تنها روش مورد قبول روش حدی خواهد بود. سوالان نظام مهندسی هم به این شکل. کلاً دیگر در طراحی سازه های فولادی در ایران روش تنش مجاز وجود ندارد
۰۱ اسفند ۹۲ ، ۰۸:۳۴ عرفان بهمنی
سلام استاد وقتتون بخیر
برنامه ای رو که دیروز خدمتتون عرض کردم دیشب بعلت حجم بالاش (250 مگابایت) نشد بفرستم. کی دانشگاه تشریف دارید حضوری بدم خدمتتون؟

پاسخ:
پاسخ: من 4 شنبه و 5 شنبه دانشگاه هستم
سلام استاد خسته نباشید
یه سوال برام پیش اومده بود میخواستم بدونم چطوری شد که از کارشناسی شریف و ارشد امیر کبیر به دکترای ملایر رسیدید؟!؟
پاسخ:
پاسخ: به یکسری دلایل شخصی امکان اینکه خارج از استان همدان تحصیل کنم برای من تا الان در این 10-12 سال اخیر پیش نیامده است. به همین جهت پس از پایان دوره ارشد تقریباً از ادامه تحصیل منصرف شدم تا اینکه دو سال قبل به طور همزمان دانشگاه بوعلی و ملایر دوره دکترای سازه اوردند و در حالی که کلاً برنامه ای برای ادامه تحصیل نداشتم فرصت را غنیمت شمردم و در دانشگاه ملایر قبول شدم. البته برای مصاحبه دکترای دانشگاه بوعلی هم رفتم ولی به دلایلی که من بیشتر آن را مصلحت خدا میدانم پذیرفته نشدم. در این دو سال هم از کاری که کردم اصلاً پشیمان نشدم و آن را بهترین انتخاب برای خودم میدانستم. البته به شخصه به دیگرانی که امکان قبولی در دانشگاههای بهتر را دارند دانشگاه ملایر را توصیه نمیکنم ولی این به معنی بی کیفیت بودن این دانشگاه و اساتید آن نیست. به هر حال اینجا اساتید جوان و پر انرژی ای دارد که انصافاً تا به حال کوتاهی ای از آنها ندیده ام و این دانشگاه هم با روندی که دارد میتواند حرفهای زیادی در سالهای آینده داشته باشد.
سلام وقت بخیر
چرا مقاومت 2 ملایر رو بر نداشتید؟

پاسخ:
پاسخ: کلاً به تدریس در دانشگاه ملایر به دلیل مشغله های زیادی که دارم تمایل نداشتم. به اصرار دکتر قیاسی ، درس مقاومت 2 را دوباره برداشتم که البته تمایل خود من بیشتر درس فولاد یک یا دو بود. بعداً بر اساس تصمیم گروه که از جزییات آن بیخبرم ، درس مقاومت 2 حذف شد و به جای آن یک گروه فولاد 1 و یک گروه فولاد 2 اضافه شد. درس پروژه فولاد هم که قبلاً بود.
سلام استاد
غرض از مزاحمت اینکه با توجه به علاقه ای که به تدریس دارم فرصتی برام تو این زمینه پیش اومده که میخواستم با شما مشورت کنم.
راستش دکتر مقدسی برای کلاس حل تمرین درس تحلیل سازه ها 1 به من پیشنهاد دادن ولی چون تا حالا تجربه ی تدریس نداشتم و همچنین به جو کلاس های حل تمرین آشنا نیستم میخواستم از تجربه ی شما استفاده کنم و نظر شما رو در این مورد بپرسم که آیا به نظر شما از پس این کار بر میام؟میشه تمرینایی که مسلط هستم رو ببرم و براشون حل کنم ؟اصلا تو کلاس حل تمرین چیکار باید بکنم؟برای کسب تجربه فرصت خوبیه؟
ممنون میشم مثل همیشه راهنماییم کنید
پاسخ:
پاسخ: بله فرصت خوبی است. حتماً قبول کنید. قلق کار هم به تدریج دست شما می آید. فقط باید یک روز قبل از کلاس تمریناتی که میخواهید حل کنید یک دور مرور کنید و ترجیحاً تمریناتی که استاد مد نظر داشته را هم زودتر از خود استاد یا دانشجویان بگیرید و برای حل آنها آماده باشید. به هر حال از این کار نترسید و جلو بروید فقط به این شرط که آن را جدی بگیرید و با مطالعه سر کلاس بروید.
واقعا ممنونم استاد
سلام استاد.
نظر شما در مورد دانشگاه ملایر چیست؟ایا می ارزد کسی که در تهران زندکی میکند دانشگاه ملایر را به دانشگاه های ازاد تهران ترجیح دهد؟.در کل نوع دانشگاه در موفقیت چه سهمی دارد؟.ممنون.
پاسخ:
پاسخ: دانشگاه بدی نیست ولی تازگی در تمامی مقاطع رو به پذیرش بیرویه دانشجو آورده است که البته بقیه دانشگاه ها هم حتی دانشگاههای باکیفیت هم از این امر مستثنی نیستند. به نظر من البته این دانشگاه برای کسانی مناسب است که به نوعی بومی باشند مثلاً ساکن استان همدان یا شهرهای مجاور ملایر در استانهای دیگر باشند ( مثل بروجرد و اراک) . برای تهرانیها توصیه نمیکنم. به نظرم استفاده از دانشگاه آزاد تهران ارجحیت دارد. دانشگاههای آزاد و غیرانتفاعی باکیفیت هم تعدادی داریم که به برخی از دانشگاه های دولتی ارجحیت دارند.
در مورد نقش دانشگاه در پیشرفت به هر حال بیتاثیر نیست ولی خود دانشجو هم اهمیت زیادی دارد. توجه کنید که محیط به نوعی در ایجاد انگیزه برای تحصیل موثر است. محیطی که پر از دانشجویان باکیفیت و اساتید باسواد است حتی اگر این اساتید در انتقال مفاهیم هم قوی نباشند به نوعی یک دوپینگ روحی برای دانشجو برای تحصیل است. ولی در دانشگاههای درجه 2 و 3 هم زیاد دیده ام دانشجویانی که کیفیت خوبی داشته اند و به موفقیتهایی در حد دانشجویان دانشگاههای معتبر رسیده اند. ولی به هر حال این مساله عمومی نیست.
سلام استاد
نمره پروزه فولاد و بتن بعدا که عضو نظام بشیم تاثیر داره؟
ممکنه کسی که نمرش 10 و12است بش ایراد بگیرن؟

پاسخ:
پاسخ: تا الان که ایرادی نگرفتند
بهترین کتابی که برای اموزش ایتبس معرفی میکنید چیست برای کسی که اصلا از ایتبس هیچی نمیدونه

پاسخ:
پاسخ: کتاب آقای باجی همچنین کتاب سیفی هادیزاده بهترین کتابهای موجود در این زمینه اند. در اینترنت هم که جزوات متعددی موجود است
۰۳ اسفند ۹۲ ، ۲۰:۱۶ همیشه دوستدار شما
سلام استاد عزیزم
استاد ببخشید چطور میشه بگیدچطور باید چت کردن رو یادبگیرم ،برای کارم ضروریه و فردا لازم دارم
ممنون

پاسخ:
پاسخ: سایتهای مختلفی برای چت وجود دارد. مثل اکانت جی میل یا فیس بوک یا نرم افزار ooVo و یا استفاده از امکانات نرم افزار اسکایپ و البته استفاده از نرم افزار وایبر (viber) که نیاز آن داشتن موبایل با سیستم اندروید است که البته حتی بدون آن نیز تنها با داشتن یک خط موبایل و استفاده از نرم افزار viber desktop میتوانید از امکانات چت صوتی آن استفاده کنید . شرح نحوه استفاده در اینجا مجالش نیست و برخی ها هم مثل فیسبوک اساساً آموزش آن غیرقانونی است. با یک سرچ در اینترنت به راحتی آموزشهای لازم را خواهید یافت.

۰۴ اسفند ۹۲ ، ۰۵:۱۵ همیشه دوستدار شما
سلام استاد ممنون
سرچ کردم باز نمیکنن
استاد ببخشید من با وبلاگ کار کردم اما با سایت کار نکردم میشه بگید چطور باید وارد سایتی بشم و اون رو بروز کنم؟

پاسخ:
پاسخ: متوجه منظور شما نشدم. شاید سایتی که دنبالش بودید فیلتر بوده. باز کردن سایتها هم مثل وبلاگ است. چطوری به این آدرس آمده اید ؟ همینجوری به هر سایتی که بخواهید میروید.
سلام استاد وقت بخیر.
از نظر شما در زمینه سازه چه نرم افزارهای ضروری هستند؟
بجز سیف و ابتبس.

پاسخ:
پاسخ: بستگی به زمینه کاری شما دارد. ولی به هر حال سعی کنید آشنایی متوسطی به نرم افزارهای اتوکد ، اکسل و ورد هم داشته باشید. بنا بر اینکه در چه زمینه ای کار میکنید بهتر است نرم افزار تخصصی آن زمینه را هم بلد باشید. مثلاً کسانی که کار کنترل پروژه میکنند نرم افزار میکورسافت پروجکت یا پریماورا را بهتر است بلد باشند.

۰۵ اسفند ۹۲ ، ۰۵:۵۹ همیشه دوستدار شما
سلام استاد روزتون مبارک
منظورم باز کردن سایت نبود ، در نحوه مدیریت سایت بود ساخت سایت رو نمیدونم چطور باید یاد بگیرم و بروز رسانی آن چطوریه؟

پاسخ:
پاسخ: اینهم اگر سرچ کنید توی اینترنت هست. برخی سایتها مثل سایت ایران سازه از سیستمهای مدیریت محتوای آماده و رایگان ساخته شده اند. مثل پی اچ پی نیوک ، جوملا، مامبو ، وی بولتن ، وردپرس و ... . اینگونه سیستمها کارایی خوبی دارند ولی برای کارهای ویژه با کارآیی های خاص اینگونه سیستمها جوابگو نیستند و یا باید روی سیستم رایگان دوباره برنامه نویسی اضافه شود ( خصوصی سازی شود) یا از ابتدا یک سیستم جدید با زبان های برنامه نویسی مثل asp یا php انجام گیرد. در اکثریت موارد استفاده از همان سیستمهای رایگان کفایت میکند. باز هم اگر علاقمند باشید با جستجو در اینترنت آنها را پیدا میکنید
۱۰ اسفند ۹۲ ، ۱۶:۵۴ بچه های فولاد1ملایر
باسلام
میشه لطفا مبحث 9و10مقررات ملی وهمینطوراگه ممکنه فایل کتاب فولادسالمن ویرایش جدیدشوتو وبلاگتون بذارید.باتشکرفراوان

پاسخ:
پاسخ: توی سایت ایران سازه بگردید همه موارد بالا هست البته کتاب فولاد سالمون تا جایی که میدانم هنوز بر اساس آیین نامه جدید AISC تجدید ویرایش نشده است. به جای آن میتوانید از کتاب آقی مک کورمک استفاده نمایید که آنهم توی سایت برای دانلود موجود است.
سلام آقای مهندس
ممکنه در مورد پروژه من کمک کنید یا یه منبع به من معرفی کنید
یک برنامه ی کامپیوتری بنویسید که با گرفتن ماتریس تنش ، تنشهای اصلی و جهتهای آن را پیدا کنید همچنین تنشهای برشی حداکثر و جهتهای آن را پیدا کنید (به طوری که المان اولیه را نشان دهد بعد المان رسیده به تنشهای اصلی و وکتورهایش را نشان دهید)
با کمک نرم افزار fortlan یا MATLAB

پاسخ:
پاسخ: چیزی که خواسته اید روابط مشخصی دارد که در منابع مختلف میتوانید استخراج کنید. این کار جدا از متلب یا فرترن حتی داخل اکسل هم قابل انجام است و کار سختی نیست

۲۵ اسفند ۹۲ ، ۱۲:۳۷ احمدرضاجعفری
خوش حالم که اسمم وفامیلم مثل شما است

پاسخ:
پاسخ: از چه جهت خوشحالید ؟
با سلام خدمت شما استاد محترم
چند تا سوال داشتم از خدممتون که ممنون میشم اگر جوابم رو بدید
با عرض پوزش اگه تعداد سوالاتم زیاده
1-تغییرات ایین نامه مبحث دهم سال 87 با 92 چقدر؟انقدی هست که تفاوت زیادی با هم داشته باشند؟
2-کتاب فولاد مهندس طاحونی (چاپ91) چه چقدر به ایین نامه ویرایش 92 مطابقت داره؟
3-چرا برای محاسبه ی x بار مقاطع I شکل باید مقطع را نصف کنیم؟
4-در صفحه ی 173 کتاب طاحونی نسبت l/r کمتر از 240 بیان شده،ایا این مقدار به جای 240 نباید 300 باشد؟
5-فرق تنش کششی یکنواخت و غیر یکنواخت فقط به عبور نیرو از مرکز منتهی میشود یا علل دیگری هم دارد؟
6-در صفحه ی 162 کتاب طاحونی به عنوان نکته ی الف این جمله بیان شده که،در صورتیکه انتقال نیوری عضو کششی از نیمرخ I یا T بریده شده از آنها توسط جوش های عرضی بعضی اجزای مقطع صورت گیرد،سطح کقطع موثر مساوی سطح مقطع اجزایی است که مستقیما جوش شده اند
این یعنی فقط سطح مقطع بال ها یا سطع مقطع قسمت i شکل؟
7-در صفحه ی 185 کتاب طاحونی در قسمت گسیختگی قالبی گفته که این نوع گسیختگی بر حسب مورد میتواند در انتهای عضو یا ورق اتصال رخ دهد
میشه لطف کنید و برای این حالت یه مثال بگید که گویا تر بشه
8-گفته میشه که یکی از بهترین روش ها برای دسترسی سریع و کامل به مباحث فولاد،ایجاد فلوچارت برای فصل های مختلف
فلوچارت های آماده و کاملی موجود هست که بشه به اونا اعتماد کرد و استفاده کرد؟
اگه خودم بخوام این فلوچارت رو تهیه کنم بهتره بر اساس نوع اتصال و بعد معیار طراحی دسته بندی کنم و یا از اول بر اساس معیار های طراحی؟
ممنون میشم اگه به سوالاتم جواب بدید
پاسخ به محمد :
1- تغییرات خصوصاً در مباحث طراحی لرزه ای کلی است ولی در بخش ضوابط عادی خیلی تغییرات زیاد نیست اما به هر حال خیلی کم هم نیست.
2-ندیده ام ولی مطمئناً به اندازه تفاوت مبحث دهم 87 با 92 است.
3- اگر منظورتان در بحث u است چون دو ورق داریم و هر ورق بار نصف مقطع را منتقل میکند
4-باید 300 باشد ویرایشهای قبلی آیین نامه به 240 محدود میشد
5- نه فقط به این مساله محدود نمیشود. شرح آن طولانی است و خود من هنوز دلیل دقیق آن را متوجه نشده ام
6- بله
7- متوجه نشدم ولی در این حالت هر یک از دو قطعه احتمال برش دارند برش از جایی رخ میدهد که ضعیفتر باشد
8- فعلاً منطبق با مباحث جدید چیزی نیست چیزهاییکه هست که با مباحث قدیمی تهیه شده اند. منظور شما را در مورد دوم متوجه نشدم ولی در تهیه فلوچارت همان کاری که به صورت دستی انجام میدهید به صورت چارت در میاورید
۲۸ اسفند ۹۲ ، ۱۰:۳۱ حسین یادگاری
با سلام و عرض خسته نباشید .استاد پیشاپیش عیدتون مبارک.انشااله سالی که پیش رو دارید سرشار از موفقیت و شادکامی باشه.

"چشمهای منتظر"
مطلب جدید پاتوق بچه های عمران 90
استاد منتظر حضور و نظرات شما هستیم.
با تشکر
سلام استاد جعفری
توی اتوکد 2007مکانی به اسم start upهست که وقتی نمایش میدیم میتونیم تغییر واحد بدیم من این مکان توی اتوکد 2014پیدا نمیکنم خطوطم خیلی بلند میشه چیکار کنم؟

پاسخ:
پاسخ: من خیلی با اتوکد آشنا نیستم در حد رفع نیاز در اتوکد 2007 و 2008 کار میکنم ولی با ورژنهای جدید خیلی کار نکردم و بعضا در آنها به مشکل میخورم.
۰۹ خرداد ۹۳ ، ۱۰:۵۶ از دانشجویان
با سلام و خسته نباشید.استاد ی سوال از فولاد 1:
برای در نظر گرفتنuبرای تسمه ها که با دو یا سه وسیله اتصال در هر ردیف هستند میتونیم مثل نیمرخ نبشی در نظر بگیریم دیگه؟ یعنی u=0.6؟ با تشکر

پاسخ:
پاسخ: توی جدول ذکر نشده است فکر میکنم عدد یک مناسبتر باشد تا عدد 0.6 .
۰۹ خرداد ۹۳ ، ۲۱:۳۸ از دانشجویان
ممنون از جوابتون استاد
با عرض سلام و احترام بر استاد ارجمند، جناب آقای مهندس جعفری
ضمن تشکر از جزوه فوق العادتون، ممنون می شوم اگر منبعی کامل مطابق با مبحث 10 سال 92 یا آیین نامه طراحی لرزه ای AISC 2010 برای طرح وصله ستون ها معرفی کنید، خیلی جستجو کردم ولی کتابی که به طور کامل این موضوع را پوشش بدهد پیدا نکردم.
با تشکر

پاسخ:
پاسخ: من هم چیزی در این مورد ندیده ام. حداقل فارسی آن را که ندیده ام. توی کتابهای لاتین هم حداقل در این موضوع جستجو نکرده ام متاسفانه در کتابهای لاتین هم همه موضوعات پوشش داده نمیشود و بعضاً باید بر اساس قضاوت مهندسی در اینگونه موارد تصمیمگیری کرد.
استاد عزیز از شما در مورد دانشگاه ازاد کاشان راهنمایی میخواستم برای کارشناسی ارشد واینکه شخصی که از این دانشکاه ارشد میگیرد واینده برای دکترا اقدام کند دانشگاه خوبی هست یا خیر

پاسخ:
پاسخ: lمن اطلاع خاصی ندارم. برای دکترا میشود اقدام کرد ولی به هر حال شانس ادامه تحصیل نسبت به دانشگاههای دولتی و برخی از دانشگاههای آزاد بالا نیست ولی اگر خودتان تلاش کنید و پایان نامه خوبی داشته باشید و مقاله های معتبر هم از پایان نامه خود تهیه کنید شاید اسم دانشگاه برای ادامه تحصیل مشکلی ایجاد ننماید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی