وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات
این جزوه از تدریس اینجانب در نیمسال دوم 92-93 در موسسه غیرانتفاعی عمران و توسعه توسط آقای حسن رشیدی نوتبرداری شده است.

این جزوه هنوز بازبینی نشده است و تبعاً برخی ایرادات در این جزوه محتمل خواهد بود
جزوه در 103 صفحه در فرمت پی دی اف و به صورت تایپی میباشد.
منتظر نظرات دوستان خصوصاً نظرات انتقادی و اصلاحی جهت بهبود جزوه برای ویرایشهای بعدی جزوه هستم.
این جزوه شامل مباحث زیر است :
تیر ورقها ( تنشها مجاز برشی و خمشی ، تیرورق با و بدون سخت کننده ، طراحی سخت کننده ها ، سخت کننده های فشاری ، اثر میدان کشش ، طراحی جوش سخت کننده ها و جان به بال تیرورقها)
طراحی اتصالات جوشی ( اتصالات مفصلی با جفت نبشی جان ، اتصال مفصلی با نبشی نشیمن ، اتصال مفصلی با ورق نشیمن و سخت کننده ذوزنقه ای و مثلثی ، اتصالات گیردار در سازه های با سطح شکلپذیری کم و متوسط از نوع WFP به همراه کنترل ضوابط مربوط به ورقهای پیوستگی و مضاعف کننده ، طراحی وصله های جوشی )
طراحی اتصالات پیچ و مهره ای ( طراحی اتصالات تحت برش و کشش به صورت اصطکاکی و اتکایی، اثر اندرکنش کشش و برش ، مقاومت اتکایی ، اتصالات تحت بارهای برون از مرکز)
اتصالات بادبندها ( اتصال بادبند به تیر و ستون ، اتصال بادبند به کف ستون و ستون و اتصال وسط در بادبند ضربدری)
دانلود

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۰۸
احمدرضا جعفری

نظرات  (۳۴)

ba salam khedmate ostade gerami az daneshjuhaye darse narm afzar hastam mikhastam bedunam shoma maghate amade etabse 2013 ba pasvande xml ro darid k baraye anjame poroje azash estefade konim?

پاسخ:
پاسخ: تاپیک زیر را نگاه کنید :
http://iransaze.com/ftopict-44238.html
فایلهای ایتبز را دانلود از مقاطع آن خودتان با پسوند xml مقطع بسازید

ba tashakor faravan
فونت جزوه رو اگه تغییر بدید ممنون میشیم . فونت را اگر به b zar یا B nazanin‌تغییر بدید بهتره و کمتر در خواننده خستگی ایجاد میکند.
ممنون
سلام
استاد من پی رو در اتوکد ترسیم کردم . وقتی در سیف ایمپورت میکنم فقط قسمتهایی که در لایه ی دوم رسم کرد ( opening ) وارد برنامه میشه و قسمت دور تا دور پی وارد نمیشه . مشکل چیه؟؟ ممنون

پاسخ:
پاسخ: تمام قسمتهای سطحی را چه opening و چه خود پی باید در یک لایه رسم کنید. توجه کنید که باید قبل از ایمپوریت به سیف باید خطوط را به سطح تبدیل کرده باشید در جزوه راهنمایی که من دارم مراحل کار را گام به گام توضیح داده ام نگاهی به آن بیاندازید
سلام استاد خسته نباشید
استاد سوالی دارم راجب طراحی تیرها
تنها راه ما برای تشخیص دادن اینکه تیر با اتکای جانبی است یا خیر (یا همان کفایت اتکای جانبی برای جلوگیری از LTB ) مقایسه ی Lb و Lp است
حالا سوالی ارایه شده که صورت سوال فقط گفته تیر رو طراحی کنید و شکل هم به ما داده
از روی شکل که نمیشه فهمید که اتکای جانبی کفایت لازم رو داره یا نه
حالا ما اگه بیایم با فرض عدم رخ دادن LTB طراحی کنیم باید اول z رو بدست بیاریم بعد مقطع رو انتخاب و کنترل کنیم که اگه فرض ما اشتباه باشه و LTB رخ بده،در نتیجه یه مقطع خیلی قوی داریم چون مقدارQ که از این طریق بدست اومده خیلی بزرگه،که خودش مشکل بزرگیه و طراحی باید دوباره انجام بشه
راه دیگه اینه که بیایم فرض کنیم LTB رخ میده و با محاسبه ی ضریب Cb و بدست اوردن حداقل مقدار برای Sx مقطع رو انتخاب و کنترل کنیم.تو این راه اگه فرض درست باشه که خب به جواب خوبی میرسیم،ولی نه اگه باز هم فرض ما غلط باشه باز هم به مشکلاتی خواهیم خورد

حالا سوال من از شما اینه که کدوم یک از این راه ها معقول تر و منطقی تر و اصلا روند درست و کلی طراحی تیر به چه صورت؟
ممنون میشم اگه جوابم رو بدید

پاسخ:
پاسخ: این فرآیند کلاً به صورت سعی و خطاست. ابتدا بر اساس تجربه باید یک مقدار برای لنگر مقاوم اسمی حدس بزنید و بر اساس آن یک مقطع انتخاب کنید و سپس کنترل کنید که مقطع مناسب است یا خیر و اگر مناسب نبود مقطع را در جهت مناسب تغییر دهید و دوباره فرآیند را تکرار کنید

سلام جناب مهندس سوالی داشتم
تو کتاب مهندس طاحونی نوشته وزن اسکلت ساختمان به صورت گسترده خطی در کف طبقه منظور می شودولی تا اون جا که من میدونم وزن اسکلت رو به صورت گسترده یکنواخت معادل در پلان منظور میشود.کدومش درسته؟
ممنونم از پاسخگویی تون

پاسخ:
پاسخ: در نرم افزار امکان اعمال این نیرو به صورت خودکار با توجه به وزن حجمی مصالح وجود دارد پس اساساً به هیچکدام از روشهای فوق نیازی نیست

آقای مهندس جعفری یک سوالی قبلا ازتون پرسیده بودم درمورد صلبیت صفحه ستون که شما گفتید هم به میلگردهای مهاری وابسته است هم سخت کننده ها.راستش با 2تا اساتید اختلاف نظرپیدا کردم.یکی شون میگوید فقط وابسته به میلگردمهاری است و میگویدهرکس میگه به سخت کننده وابسته است اشتباه میکند.یکی شون میگوید هیچ ربطی به میلگردمهاری ندارد فقط وابسته به سخت کننده است.
میخواستم بدونم چطوری میشود این موضوع رو ثابت کرد،آیا رفرنسی به این اشاره کرده.البته قاعدتا یک موضوع همراه با درک وشهود است اما چطور میتونم به اساتیدم خلاف حرفشون رو ثابت کنم.
خیلی ممنونم ازتون

پاسخ:
پاسخ: اول باید توجه کنید که اتصال ستون به کفستون با فرض جوش دورتادور ستون به کف ستون عملاً گیردار است. ولی این گیرداری به صورت کامل فقط با این جوش تامین نمیشود. بیایید برای این موضوع از برهان خلف استفاده کنیم. در مورد بولتها فرض کنید که بولتی استفاده نشده است یا بولتها ضعیف باشند. در اثر لنگر وارده این لنگر سعی دارد که ستون و کف ستون را حول محوری داخل صفحه کف ستون دوران دهد اگر بولتی نباشد یا بولت ضعیف باشد یا کف ستون بلافاصله از روی پی جدا شده و شروع به دوران میکند و یا بخشی از نیرو توسط بولتها تحمل شده و بعد از بولتها بریده شده و کفستون از روی پی جدا میشود. پس تا اینجا میشود نتیجه گرفت که بولتها در ایجاد گیرداری کف ستون تاثیرگذار ند. حال بیایید روی سخت کننده ها بحث کنیم. فرض کنیم که یا سخت کننده ای استفاده نشده یا ابعاد آن مناسب نباشد. در این صورت چون معمولاً جوش درتادوری ستون به کف ستون تامین تمام ظرفیت خمشی مقطع ستون را نمیکند این جوشها برای لنگرهای بزرگتر یک مقدار خاص بریده شده و این بار ستون تمایل دارد که از روی کف ستون بلند شود اما اگر سخت کننده حضور داشته باشد و ابعاد ان مناسب باشد پس از آن این سخت کننده ها هستند که جلوی بلند شدن ستون از روی کفستون را گرفته و اتصال بین کف ستون و ستون را تامین مینمایند. در واقع بولتها وظیفه یکپارچگی اتصال کف ستون به پی و سخت کننده ها وظیفه ایجاد یکپارچگی اتصال ستون به کفستون را دارند.

ممنونم از پاسخگویی تون
میشود بگوییم دالهای 2طرفه هم بدون تیرچه میتوانندطراحی شوند وهم باتیرچه؟یعنی هر2حالت را داریم یاهمیشه بدون تیرچه هستند؟
خیلی ممنونم اززحماتتون

پاسخ:
پاسخ: هر دو حالت امکانپذیر است هم با تیرچه و هم بدون تیرچه
سلام. برای درس نرم افزارهای مهندسی عمران واسه پروژه اگه یک ساختمان 4 طبقه با متراژ کف 45 متر مربع رو انجام بدیم اشکالی ندارد؟

پاسخ:
پاسخ: چنین ساختمانی مگر اصلاً وجود دارد ؟ خیلی متراژ مهم نیست مهم اینست که متوجه شوم که مطالب را یاد گرفته اید. فایل سیف آن را هم تهیه باید بکنید ( البته برای همه این کار اجباری است)
بله یک پلان دارم 55 متر. به اشتباه نوشتم 45 متر
چون وقت کافی موجود نیست گفتم چون بهرحال سازه کوچیک وقت کمتری میگیره.
ممنون و سپاسگزارم

پاسخ:
پاسخ: به هر حال نمره هم متناسب با کاری که انجام میدهید داده خواهد شد

یعنی اگه سازه کوچیک باشه ولی کامل انجام شده باشهٰ باز هم نمره کمتر تعلق میگیرد نسبت به یک پلان با متراژ بیشتر؟

پاسخ:
پاسخ: در این حالت بیشتر سوال میکنم تا مطمئن شوم به اندازه کافی نکات لازم را فرا گرفته اید. اگر فرا گرفته باشید نمره کامل هم داده میشود
سلام جناب مهندس جعفری،پیشاپیش از پاسخگویی های شما کمال تشکر رادارم.
چندتاسوال ازتون داشتم.
1-اتصال برشگیرها به تیرچه درسقف کامپوزیت مفصلی است؟یا میتواند گیردارهم باشد؟
2-سختی محوری(درراستای بارهای ثقلی) درقاب خمشی بیشتر از قاب مفصلی است؟(درسختی جانبی که قاب مفصلی بیشتراست)
3-دربحث بارهای حرارتی درساختمانها،قاعدتا مفصلی کردن طبقات بالای ساختمان باعث میشود حرکت سازه بدون محدودیت رخ دهد،اما آیا این عمل باتوجه به کاهش قابل ملاحظه سختی محوری درساختمانها توصیه میشود؟ یا راهکاربهتری دارد؟
خیلی ممنون ازشما

پاسخ:
پاسخ: 1- متوجه منظور شما نمیشوم. اتصال برشگیر به تیر مگر مفصلی و گیردار دارد ؟ 2- بیشتر توضیح دهید متوجه نشدم. 3- راه حل بهتر برای مقابله با تنشهای حرارتی ایجاد درز انقطاع در سازه است به گونه ای که نگذاریم طول و عرض سازه از مقدار خاصی ( در حدود 30 متر ) بیشتر شود.
ْسلام برای درس نرم افزارها فیلم بایستی بگیریم تحویلتون بدیم یا نیازی به این کار نیست؟
استاد قبلا در کلاس گفتید که فیلم بگیرید و قسمتها رو توضیح دهید تا متوجه شوم درست انجام داده اید یا نه. و همچنین متوجه شوم که مطالب را فرا گرفته اید یا نه؟ اما حالا در بالا گفته اید که سوال می پرسم ازتون.

پاسخ:
پاسخ: اگر فیلم هم نگرفتید مهم نیست چون از شما سوال میکنم و اینقدر میپرسم تا متوجه شوم که خودتان انجام داده اید. فیلم بگیرید بهتر است.
سلام.واقعیتش اینه که درمورد سوال اولم باید بگم که سرکلاس ایتبس مون درمورد اتصال برشگیر پرسیدم، مدرس ایتبس مون سرکلاس گفت اتصال برشگیربه تیرچه ها مفصلی است.من خودم برایم سوال شدکه این موضوع چه معنایی دارد،ووقتی پرسیدم چرا مفصلی؟ ایشان گفت چون برای بار زلزله طراحی نمیشود نیازی نیست گیردارباشد.من خودمم خیلی متوجه مفصلی یاگیردار بودنش وهم چنین ارتباط گیرداری با نیروی زلزله دراین سقف نشدم.این شد که گفتم صحت وسقم آن را از شما جویاشوم وببینم که معنا دارد یانه.
2-سوال دومم رو شاید یک خرده مبهم پرسیدم.منظورم این بود که سختی محوری اعضا درقاب خمشی بیشتر است یا سختی محوری اعضا درقاب مفصلی.
آقای مهندس جعفری مزاحمت های پی درپی من دروبلاگ شما به این دلیل است که به شما به عنوان یک مرجع مطمئن نگاه میکنم که میتواند پاسحگوی ابهاماتم باشد.
ممنونم ازتون

پاسخ:
پاسخ: در مورد سوال اول که خودتان توضیح داده اید. احتمالاً استادتان متوجه سوال شما نشده است یا جوابی داده است که شما درست متوجه نشده اید. به هر حال اتصال گیردار یا مفصلی برای برشگیر معنی خاصی ندارد. در مورد سختی محوری اعضا این هم خیلی مفهوم ندارد. سختی محوری به سطح مقطع اعضا وابسته است تبعاً هر چقدر سایز مقاطع بیشتر باشد سختی محوری هم بیشتر است معمولاً سایز مقاطع در قابهای خمشی بیشتر است و تبعاً این سختی هم بالاتر است. ولی باز هم میگویم سختی محوری به این شکل که شما بیان کرده اید معنی خاصی ندارد.
سلام
در کلاس نرم افزار تیر غیر منشوری ای ک طراحی شده ابتدا و انتهای آن کوچکتر از سطح مقطع وسط تیز میباشد. سوال بنده این است ک با توجه به زیاد بودن مقدار برش در تکیه گاه بهتر نیست ک سطح مقطع این گونه تیرهای غیرمنشوری در تکیه گاه بزرگتر از سطح مقطع تکه ی وسط باشد؟
یا فقط نمونه بوده در کلاس؟!
سوال دوم اینکه برای لیست های آماده بهتر نیست ابتدا تمامی مقاطع مورد نظر را بسازیم و بعد در لیست خودکار اد کنیم و از آنها برای مفاطع استفاده کنیم؟
ممنون

پاسخ:
پاسخ: برای تیرهای مفصلی معمولاً قسمت بزرگتر تیر را در وسط دهانه و برای تیرهای گیردار در دو انتهای تیر پیش بینی میکنند. معمولاً در برش مشکل خاصی نداریم. در مورد ساخت مقاطع هم باید اول مقاطع را بسازید و بعد از آنها لیست درست کنید
سلام
دلیل لرزش سقف کامپوزیت چیست؟ وچه راهکارهایی برای از بین بردن این لرزش وجود دارد؟آیا طول دهانه ارتباطی با این لرزش دارد(به عبارتی روی آن تاثیر دارد؟)
باتشکر

پاسخ:
پاسخ: برای طراحی آن باید علاوه بر کنترلهای عادی در صورت عدم تیغه بندی مناسب روی سقف ، ارتعاش نیز کنترل شود که شاید این کنترل انجام نشده است. به طول دهانه هم به طور طبیعی بستگی دارد.
سلام.ممنون از پاسخگویی تون
من ایتبس 9.7.4که نصب میکنم،موقع کرک کردنش،فایل لیسانسی که تولید میشه حجمش صفرکیلو بایته و حتی روی سیستم دیگری هم که ایتبس رو نصب کردم وهمون فایل رو تولید کردم باوجود اینکه حجمش 2کیلو بایت بود موقعی که کپی اش کردم درپوشه نصب سیستم خودم،باز همerrorداد.چطوری میتونم مشکل رو حل کنم؟
ممنونم

پاسخ:
پاسخ: دقیق در این مورد اطلاع ندارم ولی میدانم که برخی از انتی ویروسها با این کرک مشکل دارند و اجرای آن بر نسخه های 64 بیتی هم حاوی مشکلاتی است. البته اینها که گفتم برای کرک مشترکی است که برای نرم افزارهای CSI موجود است. برای بقیه اطلاعی ندارم و استفاده هم نمیکنم.
آقای مهندس جعفری.سوالی دیگر هم داشتم.کتاب دکترمستوفی نوشته درمواردی ممکن است کاهش بار برف درقسمتی از سطح بام تنشهای بیشتری رادربعضی اعضای سازه ایجاد کند.ومثالی هم زده گفته بامهای طره ای نمونه ای دراین زمینه است.خواستم بدونم چطور چنین چیزی ممکن است .آیا کاهش باربرف درقسمت طره ای باعث افزایش تنش های خمشی دردهانه پیوسته مجاور میشود؟
آقای مهندس جعفری من سوال زیاد میپرسم مایه ناراحتی تون نمیشه؟بهرحال ممکنه تعددسوالات من ناراحت کننده باشد

پاسخ:
پاسخ: روی تیرهای چند دهانه یا تیرهایی که به دهانه طره منتهی میشوند بعضاً عدم وجود بار زنده یا برف روی دهانه مجاور باعث بالا رفتن لنگر دهانه مورد نظر میشود. سوالاتی هم که میپرسید مشکلی نیست در حد توانم جواب میدهم البته به برخی از سوالات شما در فروم ایران سازه قبلاً پاسخ داده شده است.
۱۹ خرداد ۹۳ ، ۰۸:۵۱ مسعود باغبان زاده
سلام استاد .لطفا در صورت صلاحدید وبلاگ بنده رو هم لینک کنید.با تشکر فراوان.خوشحال میشم سر بزنید.

پاسخ:
پاسخ: اضافه شد

۲۱ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۲۷ مسعود باغبان زاده
بی نهایت سپاس
سلام استاد
استاد ببخشید اگر بخواهیم خرپشته رو تو ایتبس مدل کنیم چطور باید این کار رو بکنیم؟ باید در ابتدا که تعداد طبقات را معرفی میکینم1 طبقه بیشتر معرفی کنیم؟

پاسخ:
پاسخ: تعداد طبقات یکی اضافه تر لحاظ میشود
سلام جناب مهندس جعفری
چرا درسازه ها ره هر چه از تراز پایه به طرف طبقات بالا حرکت کنیم،نیروی زلزله بیشتر خواهد شد؟ قاعدتا طبقات بالاتر دارای سختی جانبی کمتری هستند.پس باید نیروی زلزله کمتری داشته باشند.(البته طبق رابطه برش پایه به این درک رسیده ام،اما میخواستم درک فیزیکی پیدا کنم).
سوال دیگر اینکه اون نیرویی که مابرای اون بادبند طراحی میکنیم،همان نیروی جانبی هرطبقه است یا از برش پایه استفاده میکنیم؟
بابتشکر

پاسخ:
پاسخ: برای درک بهتر باید در مورد مودهای ارتعاشی سازه اطلاعات کافی داشته باشید رفتار سازه عمدتاً ناشی از مود اول ارتعاش سازه است که حالت مثلث وارونه دارد و در آن طبقات بالاتر به صورت خطی ارتعاششان بیشتر میشود به همین نسبت نیرویی که به آنها هم میرسد بیشتر میشود. طراحی بادبندها هم بر اساس برش هر طبقه و نه نیروی جانبی و نه نیروی جانبی آن طبقه طراحی میشود
۲۱ خرداد ۹۳ ، ۱۵:۵۶ مصطفی رشیدی
با سلام.خوشحالم که چنین تلاشهایی رو در جهت افزایش علم وآگاهی خصوصا در رشته های عمران و معماری.امیدوارم همیشه موفق و سربلند باشید.در صورت تمایل به وبلاگ بنده نیز یک سر بزنید.
با آرزوی بهترینها برای شما
http://mostafa8078.blogfa.com
خیلی ممنون از پاسخ تون
فقط اینکه بگوییم طبقات بالاتر سختی جانبی کوچکتری دارند پس نیروی جانبی کمتری بهشون وارد میشود دیدگاه غلطی است.(قاعدتا با توجه به پاسخ شما دیدگاه اشتباهی است) چطور میشود این دیدگاه رو رد کرد؟

پاسخ:
پاسخ: همانطور که عرض کردم برای درک بهتر این موارد باید با مفاهیم رفتار دینامیکی سازه ها، مودهای ارتعاشی و... آشنا باشید. سختی در نیروی وارد بر سازه تاثیرگذار است ولی همانطور که گفتم در مورد سازه های منظم نقش اصلی در میزان نیروی وارد بر سازه مود اول ارتعاشی آن است شکل مود اول ارتعاشی در مورد سازه های منظم به گونه ای است که با افزایش ارتفاع تغییر مکانها و به تبع آن نیروی وارد بر طبقه به صورت خطی افزایش می یابد.
آقای مهندس در هنگام استفاده از آنالیز دینامیکی برای یک سازه منظم وقتی که برش پایه رو 10% نسبت به حالت استاتیکی کاهش میدهیم بطبع مقاطع هم میشه نسبت به آنچه در حالت استاتیکی بدست آمده کاهش داد دیگه ؟؟

پاسخ:
پاسخ: بله ولی به هر حال باید مقاطع برای ترکیب بارهای شامل بار دینامیکی کاهش یافته جوابگو باشند
سلام آقای مهندس جعفری 2تاسوال داشتم.
دربحث کاهش ممان اینرسی مقاطع بتنی،چرا درموردی که ستون ترک نخورده بازهم ممان اینرسی اش رو کاهش میدهیم وعدد0.7 منظور میکنیم؟ وقتی ترک نخورده باشد که لزومی به کاهش ممان اینرسی نیست.
2-درسیستم های 2گانه،چرا اکثر نیروی برشی در طبقات پایین توسط دیوار برشی تحمل می گردد ودر طبقات بالا توسط قاب خمشی؟،تشکر
خیلی ممنونم
پاسخ:
پاسخ: 1- در مورد ستونها اگر جزیی از قابهای مهار بندی شده باشند ضریب ترک خوردگی به آنها تعلق نمیگیرد و برای قابهای مهاربندی نشده عدد 0.7 اعمال میشود. توجه کنید که این مساله نسبی است. حتی ستونها هم در برخی از حالات بارگذاری تا حدی دچار ترک میشوند.
2-تا جایی که میدانم در اکثر موارد چه در طبقات بالا و چه در طبقات پایین سهم دیوار برشی از قابها در تحمل نیروی برشی بیشتر است. البته ممکن است این مساله در برخی طبقات تا حدی متفاوت باشد. در بحث توزیع نیرو بین دیوارها و قابها باید توجه نمود که نیرو به گونه ای توزیع میشود که تغییر شکلهای قابها و دیوارهای هم صفحه با آنها یکسان باشد. اگر دقت نمایید رفتار دیوارها ( خارج از قاب) به صورت یک تیر طره است که هر چه به سمت بالا حرکت کنیم میزان تغییر شکلهای نسبی در آن بیشتر است به همین جهت به نظر میرسد که برای اینکه تغییر شکل آن باید با قاب یکسان شود سهم نیروی آن در طبقات بالا کمتر میشود تا تغییر شکل آن نیز به میزان تغییر شکل قابها کاهش یابد این حدسی است که من دارم چقدر درست است نمیدانم ولی به هر حال توجه کنید که به هر حال حتی در طبقات بالا هم به دلیل سختی بالای دیوارها سهم آنها نسبت به قاب بیشتر است.
باسلام و خسته نباشید استاد جزوه پاکنویس شده فولاد2 نمره داره؟

پاسخ:
پاسخ: اگر قبل از امتحان تحویل میدادید تا حدی نمره داشت ولی البته به شرطی که نمره پاسی را خودتان اخذ میکردید ولی در حال حاضر که امتحان گذشته است خیر نمره ای ندارد.
با سلام خدمت استاد گرامی
با توجه به کمبود وقتا متحان فولاد 1 استاد آیا امکان ارفاق در نمرات هست؟

پاسخ:
پاسخ: بررسی میکنم اگر نیاز داشت اعمال میکنم
با سلام خدمت شما استاد گرامی.روش تنش های مجاز کلاحذف شده؟یعنی برا کنکور ارشد دیگه از این روش سوال نمیدن؟ممنون میشم پاسخ بدین

پاسخ:
پاسخ: بله حذف شده است ولی در مورد کنکور ارشد اطلاعی ندارم.
سلام استاد وقت به خیر
ببخشیداستاد اگه بخوام آرماتور حداقل و فواصل خاموت های یه شمع کوبیده حساب کنم,باید از روابط ستون استفاده کنم؟
آخه داخل شمع نیل کار شده
نمیدونم ضوابطش مربوط به طراحی ستون ها میشه یانه!

پاسخ:
پاسخ: تا جایی که میدانم مشابه ضوابط ستونهاست. در مبحث نهم به نظرم اشاره خاصی به ضوابط آن نشده است ولی باز نگاهی بیاندازید تا مطمئن شوید
با عر ض سلام وخسته نباشید . استاد شما جزوه ای برای طراحی ساختمان با مصلاح بنایی مطابق بامبحث 6 دارید که در ان روش طراحی طاق های ضربی وساختمان با شناژ قائم تدریس شده با شد .ممنون از تمامی اطلاعات قبی واینده شما.

پاسخ:
پاسخ: یک پاورپوینت در وبلاگ هست که تا حدی نیاز شما را رفع میکند البته مطابق با مبحث 8 و فصل سوم آیین نامه 2800 است
خیلی ممنون استاد.
با سلام. برای دانلود اقدام کردم ولی امکان دانلود صورت نگرفت

پاسخ:
پاسخ: امتحان کردم مشکلی نداشت به هر حال توی سایت ایران سازه هم برای دانلود موجود است
استاد سلام .واقعییت نیاز به راهنمایی شما در ادامه تحصیلات تکمیلی ام داشتم اقای مهندس من دانشجوی دانشگاه ازاد کاشان ، ترم اول کارشناسی ارشد سازه هستم وتصمیم دارم بعد از ان اگر عمری باشدبرای دکترا اقدام کنم نظر به اینکه برای قبولی در دکترا پیشینه فوق لیسانس واساتید ان مهم است نظر شما در مورد دانشگاه ازاد کاشان که اساتیدی همچون دکتر ثابت وبهنیا و.. را دارد چیست ویا اینکه مجددا در آزمون شرکت کنم ودر دانشگاه هایی مانند تهران جنوب ادامه تحصیل بدهم تا برای ادامه تحصیل در اینده به مشکلی برنخورم. با تشکر فراوان
پاسخ:
پاسخ: من اطلاعی از وضعیت دانشگاه آزاد کاشان ندارم توجه کنید که در بحث ادامه تحصیل 50 درصد آن خود شما و 50 درصد دانشگاه و به طور استاد راهنمای شماست. اگر بتوانید معدل خوبی در ارشد داشته باشید و مقاله خوبی هم از تز ارشدتان به دست آورید اسم دانشگاه در ارشد خیلی مهم نیست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی