وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

قابل توجه دانشجویانی که در ترم تابستان سال 90 با اینجانب پروژه فولاد یا بتن دارند.

این دوستان میتوانند مراحل انجام پروژه ها را از طریق این تاپیک از سایت ایران سازه پیگیری نمایند

سوالات خود در مورد نحوه انجام پروژه را میتوانید از طریق تاپیک فوق یا کامنت در همین پست ارسال نمایید تا در اولین فرصت پاسخ داده شود. همچنین میتوانید به صورت حضوری هر چهارشنبه ساعت ده صبح به محل موسسه مراجعه نموده و رفع اشکال نمایید. برای هفته های بعد در صورت نیاز به رفع اشکال حضوری حتماً از طریق کامنت در وبلاگ هماهنگی را انجام دهید. در غیر این صورت فرض بر آن است که کسی جهت رفع اشکال مراجعه نخواهد کرد و این جلسه تشکیل نخواهد شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۴/۲۴
احمدرضا جعفری

نظرات  (۲۰)

سلام نظرتون درباره کتاب آموزش ETABS هادیزاده بزاز و سیفی چیه؟




پاسخ : تا به حال ندیده ام ولی توی ایران سازه کاربران مختلف زیاد از آن تعریف میکنند و ظاهراً مجموعه خوبی است.

باسلام.استادمن اصلا کلاس اموزش ایتبس نرفتم اگه کتابشوبگیرم به نظر شما میتونم پروژه هاروانجام بدم.درحال حاضرکلاس رفتن هم وقتمو هدر میده.لطفاراهنمایی کنید.باتشکر.




پاسخ : در این مورد خود شما باید تصمیم بگیرید و بهتر از هر کس دیگری میتوانید نظر بدهید. کتابهای خوبی در این مورد هست. جزوات رایگان هم توی اینترنت هست. شروع کنید ببینید میتوانید یاد بگیرید یا خیر. به هر حال کار شما سخت است و کلاس احتمالاً کار را راحتتر میکند
۳۱ تیر ۹۰ ، ۱۷:۳۲ رسول ملکی 8815034108
سلام
لطفا کلاس رفع اشکال را از روزسه شنبه به روزهای دیگر موکول کنید چون من سه شنبه ها نهاوند کلاس دارم




پاسخ : بگذارید حداقل یکی دو هفته توی این روز برگزار کنیم بعد با هماهنگی بقیه بچه ها توی یک روز دیگر که هیچکس مشکل دارد برگزار کنیم
سلام
منظور از معادل سازی بار وجرم(Mass) در با گذاری چیه؟
آیا ما هم لازم انجام بدیم؟
در صورت نیاز نحوه انجام آن را توضیح دهید.




پاسخ : اگر برای پروژه فولاد و بتن میخواهید بله باید انجام دهید. در زمان لازم توضیحات کافی میدهم. خلاصه اینکه چون وزن و جرم طبقه بام با هم متفاوت است و وزن به اندازه نصف جرم دیوارهای طبقه پایین کمتر از جرم است باید این مقدار تفاوت در یک حالت بار جداگانه به سازه در طبقه بام اعمال شود و معادل آن به میزان صددرصد به جرم سازه ناشی از معادلسازی بار با جرم اضافه شود

سلام
لطفا روز سه شنبه برای رفع اشکال پروژه کلاس تشکیل دهید.




پاسخ : باشه چشم ولی روز قبل هم حتماً هماهنگ کنید.
salam
با سلام لطفا هین سه شنبه کلاس رفع اشکال تشکیل دهید




پاسخ : چشم . ساعت 10 تا 12 من دانشگاه هستم
سلام
فایل اکسل مربوط به ضریب زلزله را پیدا نمی کنم.کجاست؟




پاسخ :
http://iransaze.com/ftopicp-123565.html#123565
سلام استاد فونت اتوکد رو چطور باید وارد کرد؟




فونتها را به پوشه Fonts در فولدری که اتوکد در آن نصب شده است کپی کنید
سلام
استاد کلاس رفع اشکال رو قرار شد روز 4شنبه باشه؟




پاسخ : بله فعلاً قرار شد چهارشنبه ها کلاس برقرار باشد.
سلام
استاد جواب CDکه بهتون دادم که در مورد مدل سازی طبقه دوبلکس
وبادبند متصل به طبقه دوبلکس بود چی شد؟




پاسخ : جواب را همان روز در آدرس زیر برای شما البته به صورت عمومی قرار دادم :
http://iransaze.com/ftopicp-126177.html#126177

سلام استاد، فردا تشریف میارید؟




پاسخ : بله ساعت ده تا دوازده هستم.
سلام
استادپروژه من دو کاربری داره تو معرفی حالت بارها دوLIVE تعریف کرده ام برای ترکیب بارهای طراحی سازه بتنی نیز باید هردوش اعمال شه ؟ممنون میشم بایک نمونه راهنمایم کنید.




پاسخ : بله باید هر دو اعمال بشود. مثلاً Live1 و Live2 تعریف میکنید و بارهای زنده هر کاربری را در حالت بار خاص خود تعریف میکنید در ترکیب بارها نیز هر جا به بار زنده احتیاج است هر دو بار زنده در ترکیب بار اعمال میشود.

سلام استاد چه روزی تشریف میارین دانشگاه




پاسخ: علی الحساب فردا یکشنبه صبح حدود ساعت 9 تا 10 هستم
با سلام
برای ستون های یک سازه با کاربری مسکونی و اداری و سیستم قاب خمشی متوسط در هر دو جهت تا 6 طبقه ارتفاع و خطر زازله زیاد استفاده از مقاطع دوبل بهتر است یا باکس؟همچنین برای تیرها از تیرورق استفاده بشه مناسبتره یا مقاطع دوبل؟




پاسخ : برای ستونها مقطع باکس و یا ترجیحاً مقطع صلیبی استفاده کنید و برای تیرها اگر محدودیت ارتفاع تیر ندارید تیرورق I شکل و گرنه مقاطع دوبل .
با سلام
برای طرح مقدماتی ستون های باکس یا صلیبی از ورق با چه ضخامتی استفاده بشه بهتره؟آیا این نوع ستون در ارتفاع تغییر مقطع می دهند در صورت لزوم؟میشه کتابی که به طور کامل درباره طراحی قاب های خمشی(ستون و تیر و اتصالات و ...) توضیح داده باشه رو معرفی کنید؟




پاسخ : از تمام ورقهای متداول در بازار میتوانید استفاده کنید. ورقهای 6 ،8 ، 10 ، 12 ،14 ، 15 ، 20 ، 25 و 30 میلیمتر . ابعاد را طوری انتخاب کنید که مقطع در صورت نیاز فشرده یا فشرده لرزه ای بشود. وصله همسایز در ارتفاع که تنها با تغییر ضخامت ورقها باشد توصیه میشود. وصله غیرهسایز حتی الامکان استفاده نکنید ولی ممنوع هم نیست.
کتاب خاصی که به طور ویژه به این مساله بپردازد سراغ ندارم. ولی در اکثر کتابها نکات کلی به همراه مثال توضیح داده شده است.
با سلام
با توجه به اینکه استفاده از تیرهای زنبوری در ساختمانهایی با سیستم قاب خمشی متوسط ممنوع است آیا امکان استفاده از آنها در سقف های کامپوزیت به عنوان تیرچه در ساختمان با قاب خمشی متوسط ایراد ندارد؟




پاسخ : خیر ایرادی ندارد
۲۷ مرداد ۹۲ ، ۰۷:۴۹ تنظیمات طراحی
سلام استاد. تو تنظیمات طراحی بادبندهای ضربدری بعد از انتخاب بادبند های X باید در قسمت View/Revise Overwrites کدوم مقادیر رو 0.5 و 0.7 وارد کنیم؟
در یکجا اومده بود
Unbraced Length Ratio Major= 0.5
Unbraced Length Ratio Minor,LTB= 0.7
گزاشته بود ولی در جایی دیگر دیدم که
Effective Length Factor K Major = 0.5
Effective Length Factor K Minor = 0.7
کدام درست است؟
متشکرم

پاسخ:
پاسخ: هر کدام را اعمال کنیدصحیح است فقط هر دو را همزمان اعمال نکنید البته ضریب 0.5 را خودش اعمال میکند و فقط 0.7 است که باید خودتان به نرم افزار معرفی نمایید
۲۷ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۴۸ تنظیمات طراحی
سلام. ممنونم. اینطوری تنظیم کردم درست هست؟
http://www.uploadtak.com/images/x7147_1.jpg

بعد سوال دیگه اینکه من در یک راستا قاب بادبندی و در راستای دیگر قاب خمشی دارم. از آئین نامه AISC-ASD89 استفاده میکنم باید قسمت Frame Type رو روی Moment Frame بزارم درست هست؟ حال میشه ( یا باید ) تیر های راستای بادبندی رو جداگانه انتخاب کرده و Frame Type رو روی Braced Frame بزارم؟ یا بهش دست نزنم و همه تیرها و ستون ها و بادبند ها با همهن حالت Moment Frame طراحی بشند؟

پاسخ:
پاسخ: تنظیمات به نظر صحیح است. فقط برای تنظیمات دریفت دو مقدار اول را عددی کوچک مثل یک وارد نمایید. چون فقط کنترل دریفت برای بارهای زنده و کل بار لازم است. در مورد سوال دوم بهتر است روی Moment Frame تنظیم کنید این تنظیم فقط روی ضریب Cm برای تیرستونها تاثیر دارد که برای بادبندها و ستونها برای جهت بادبندی آنها چون لنگر قابل توجهی وجود ندارد تاثیر چندانی روی محاسبات ندارد
۲۷ مرداد ۹۲ ، ۱۵:۳۹ تنظیمات طراحی
ممنونم ازتون استاد عزیزم که با جوابهاتون ابهامات ذهنی مارو برطرف میکنید. خدا اجراتان دهد. متشکرم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی