وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

نگاهی آماری به نمرات نیمسال دوم 89-90

در این ترم 4 درس طراحی سازه های فولادی یک و دو ، طراحی سازه های بتنی 2 و اصول مهندسی زلزله توسط اینجانب تدریس شد که آمار زیر خلاصه ای از نتایج این 4 درس است :

درس طراحی سازه های فولادی یک :

تعداد کل دانشجویان : 107 نفر

بالاترین نمره : 18

پایینترین نمره : 5

میانگین : 12.03

تعداد نمرات قبولی : 82 ( 76.6 درصد )

تعداد نمرات مردودی : 25 ( 23.4 درصد )

بالاترین نمرات :

حسام جنتی : 18

منیژه پوراقبالی : 18

میلاد عبدلی : 17.5

نمودار توزیع نمرات در رنجهای مختلف :

درس طراحی سازه های فولادی دو :

تعداد کل دانشجویان : 54 نفر

بالاترین نمره : 14.5

پایینترین نمره : 5

میانگین : 9.91

تعداد نمرات قبولی : 31 ( 57.4 درصد )

تعداد نمرات مردودی : 25 ( 43.6 درصد )

بالاترین نمرات :

هاشم معصومی: 14.5

راضیه متقی شهپر : 14.5

حمیدرضا قنبری : 14

نمودار توزیع نمرات در رنجهای مختلف :

درس طراحی سازه های بتنی دو :

تعداد کل دانشجویان : 51 نفر

بالاترین نمره : 19

پایینترین نمره : 5

میانگین : 13.23

تعداد نمرات قبولی : 49 ( 96.1 درصد )

تعداد نمرات مردودی : 2 ( 3.9 درصد )

بالاترین نمرات :

هاشم معصومی: 19

سوده قبادی خسرو : 17.5

اکرم ولیی : 17

راضیه متقی شهپر : 17

نمودار توزیع نمرات در رنجهای مختلف :

درس اصول مهندسی زلزله :

تعداد کل دانشجویان : 46 نفر

بالاترین نمره : 16.5

پایینترین نمره : 9.5

میانگین : 12.3

تعداد نمرات قبولی : 45 ( 97.8 درصد )

تعداد نمرات مردودی : 2 ( 2.2 درصد )

بالاترین نمرات :

بهنام فریدونی افتخاری: 16.5

رضا یاری قره باغی: 16

اکرم ولیی : 15

حمیدرضا قنبری: 15

نمودار توزیع نمرات در رنجهای مختلف :

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۵/۰۱
احمدرضا جعفری

نظرات  (۱۱)

سلام استاد خسته نباشید!
استاد نمیشه ترم دیگه 1گروه ازبتن 2رو شما بردارید؟
نمیدونم چرا دانشگاه اینقدر بین ورودی ما با سال بالایی ها تفاوت قائل میشه هر چی استاد خوبه برای اونا انداختن!




پاسخ : تا آنجا که خبر دارم درس بتن دو به آقای مهندس ملکی داده شده است. تا آنجا هم که خبر دارم ایشان علی الخصوص برای درس بتن استاد بسیار خوبی هستند. درس بتن دو را ترم قبل ایشان در دانشگاه آزاد تدریس کرده اند. درس بتن یک را هم که خود شما با ایشان داشته اید. با توجه به هماهنگی احتمالی که به خاطر گذراندن درس بتن یک با ایشان داشته اید در درس بتن دو هم مشکلات کمتری خواهید داشت.
هنوزهم قبول نمی کنید که سوالات فلز2ربط زیادی به جزوه نداشت ,معدل کل این درس زیر10شده!یعنی کسایی که بتن2وزلزله اون نمره ها راگرفتن,موقع امتحان فولاد2چه اتفاقی ممکنه افتاده باشه جزسخت بودن سوالات که نمرات*این طور بشه?سرجلسه وقتی شما پیش بعضی از بچه هامیرفتین فکرمیکردم کلاس رفع اشکاله,کاش ای کاررانمی کردید.
*راستی چرانمره هارااین طورمعدل گیری کردید؟فولاد2پایین ترین نمره0.75شده نه5 هنوزهم فکرمیکنیدجلسه امتحان فولاد2هست که دارین ارفاق میکنید




پاسخ : سوالات فولاد دو به هیچوجه سخت نبود. هنوز هم سر حرف خودم هستم. شما که ادعا دارید سوالات به جزوه ربط ندارد باید ادله خود را بیان کنید. اگر هم یادتان باشد در سر جلسه امتحان هم من کمکهایی که میکردم با نشان دادن صفحات خاص از جزوات خود شما بود. پس اگر ربطی به جزوه نداشت چطوری از داخل همان جزوه من راهنمایی میکردم. ( متاسفانه شما و دوستانتان یاد گرفته اید که از روی هوا حرف بزنید و بدون دلیل ادعا کنید و البته متاسفانه این از روی هوا حرف زدن در برخی از مسئولان دانشگاه هم بعضاً بیتاثیر نیست) متاسفانه بر خلاف بتن دو بچه ها این درس را جدی نگرفتند و دلیل اختلاف نمرات بین این دو درس این مساله است. بر خلاف بتن دو که بچه ها عمدتاً برای رفع اشکال مراجعه میکردند برای فولاد دو این مساله به ندرت رخ داد و اگر کمک های من سر جلسه نبود مطمئناً آمار قبولی بیشتر از 20 درصد نبود. اشتباه من کمک خارج از ضابطه در جلسه امتحان بود که دیگر هیچوقت تکرار نمیکنم. در معدلگیری هم نمرات نهایی را لحاظ کردم و نه نمرات برگه ها . پایینترین نمره نهایی 5 بوده است.
با سلام و خسته نباشید
منم با نظر این دوستم موافقم.ارفاق ها و کمکای سر جلستونم شامل حال اونایی شد که نمره قبولی گرفتن بنده به شخصه بجز جوابای (خودت باید بدونی یا هرچی که لازمه انجام بده) از طرف شما چیزی ندیدم ما که از سیستم نمره دهی و کمکای شما سر در نیاوردیم!!امیدوارم که در ترم های آینده به همه به یک میزان ارفاق و کمک بشه!!!در پایان برای شما آرزوی موفقیت می کنم چون اگه از حق نگذریم بسیار برای این درس و درسای دیگه زحمت کشیدید و بیش از حد وقت گذاشتید و این وجدان کاری شمارو می رسونه واز این بابت بشخصه از شما بسیار متشکرم و اگه انتقادی هم میشه دلیل بر این نیست که خوبی های شما فراموش شده است.ولی یه سوال مونده چرا شما به قول خودتون فولاد2 رو مطابق سرفصل های 3واحدی درس دادید که امتحانم سخت بشه و این همه افتاده داشته باشه؟!!بهتر نبود اندازه همون 2واحد درس میدادید؟


پاسخ : در فولاد دو یک سری ( تقریباً اکثریت بچه ها ) با کمک من که بیجا بود بیخودی نمره پاسی گرفتند ولی به بقیه ظلم نشد. البته در کمک به سویه عمل کردم یعنی هر کسی هر سوالی که پرسید یا به همه جواب یکسان دادم و یا اصلاً جوابی ندادم. احتمالاً شما از سوالی کمک خواستید که به دیگران هم کمک نکردم. به هر حال مطمئن باشیدکه اگر کمکی هم شده گزینشی نبوده است. یعنی در برخی سوالات به طور یکسان هر کسی که سوال میکرد راهنمایی میگرفت که این راهنمایی هم فقط در حد نشان دادن روابط محاسبه از روی جزوه و یا صفحاتی از جزوه راه حل در آن قرار داشت بود که البته آنهم نباید میکردم. در مورد سرفصلهای تدریس شده هم این مساله دست من نیست و من از روی سرفصلهای وزارت علوم تدریس میکنم و همین حالا هم حداقل 20 درصد از سرفصلها را تدریس نکرده ام. متاسفانه بعضاً افرادی که سرفصل مینویسند احتمالاً خودشان اصلاً این دروس را تدریس نمیکنند و بدون توجه به اینکه امکان تدریس این سرفصل در دو واحد باشد هر چه که دوست داشته اند در این سرفصل گنجانده اند و از طرف دیگر هم اگر از این سرفصلها کاسته شود بخش مهمی از مطالبی که برای یک مهندس محاسب عمران لازم است تدریس نخواهد شد که این هم بسیار بد و نامطلوب است.
من گفتم ربط زیادی نداشت,مثلا مثال 5نمره ای تیرورق توجزوه حدود 10صفحه بود که طراحی تیرورق بوداما سوال امتحان حداکثرظرفیت راخواسته بودید,که شمابه کسایی که جواب را دادیدبه گفته خودتون ازصفحاتی خاص فرمولهایی رابه اونهاگفتید.که اگه این طورباشه میشه باجزوه شما هرسوالی راحل کردباکنارهم گذاشتن چندفرمول ازچندصفحه پس وپیش البته توسط شما
دومادانشگاه خطاب کردن موسسه توهین به دانشگاه روزانه وشبانه است




پاسخ : ببخشید نمیدانستم که باید کپی مثال جزوه با حداکثر تغییر در اعداد سوال داده شود. اگر دنبال این روش امتحان دادن و نمره گرفتن هستید در اولین فرصت انصراف دهید و به یکی از همان جاهایی که دانشگاه مینامید و فکر میکنید سطح آنها از اینجا بالاتر است بروید. اینجا هر اسمی نداشته باشد به هر حال به شما مدرکی میدهد که با آن مدرک همسان فارغ التحصیلان همان جاهایی که شما دانشگاه میدانید قرار میگیرید. اگر ناراضی هستید راه حل انصراف و ثبت نام در دانشگاههایی هست که در حد شما باشد. بیهوده بهانه نیاورید و به محلی که در آن تحصیل میکنید توهین ننمایید.

سلام استاد
خسته نباشید:
میشه لطف کنین دروسی که مهر90 تدریس میکنید رو اعلام کنید

باتشکر




پاسخ : احتمالاً سه گروه مقاومت مصالح با گروههای ناپیوسته و پیوسته عمران - یک گروه تحلیل سازه یک و دو گروه طراحی سازه های فولادی دو تدریس خواهم کرد. ولی فعلاً قطعی نیست
نکته جالبی که در مطالب فوق دیدم باز هم مثل همیشه عدم عقب نشینی شماست!!




پاسخ : عقب نشینی در چه مورد ؟ مگر میدان جنگ است که عقب نشینی کنیم یا حمله کنیم ؟ حرف حق عقب نشینی ندارد.
درمورد درس بتن 2 مگه سوالات کپی جزوه با تغییر عدد نبود
حتی بتن 1 هم فقط اعدادراتغییر داده بودید
شمافقط رابتطون بایک سری از خانمهاخوبه که سرجلسه بهشون میرسونید اونا که فارغ التحصیل شدند سروکارماباکرام الکاتبینه




پاسخ : نه بتن یک و نه بتن دو سوالات کپی جزوه نبود. تشابهات اتفاقی بوده است. در مورد رابطه با دانشجویان هم نگاه من به همه یکسان است و به کسی هم کمک خارج از قاعده نکرده ام. برای این مورد هم نیازی نمیبینم که به کسی توضیحی بدهم و یا چیزی را اثبات کنم.
۱۹ شهریور ۹۰ ، ۱۲:۱۳ گروهی از شاگردان
سلام استاد
امیدوارم حالتون خوب باشه!نگران شدیم از اینکه جواب سوالامونو نمیدید
ما این ترم با14واحد نمیدونیم چکار کنیم اگه مدیر گروه عزیز اینطور برنامه بریزن 6 ترمم هم سهله
این برامون سواله که چرا برای ورودی 88خوب برنامه ریختن که اگه ترم پیش درسی حذف کردن ترم بعد لاقل بتونن پیشنیازشون پاس کنن اما با وضعی که حالا به وجود اوردن دانشجو باید با واحد کم چوب بی برنامگی دانشگاهو بخوره که حتی نمیتونه کادر مدرسینو کامل کنه درسی که درخواست اون زیادبه خاطردلیلهای غیر منطقی ارائه نشه یا اینکه دوس دارن دانشجو را 6 ترم اواره کنن یه کاری کردن که ادم از حذف اضطرازی پشیمون شه خواهشا شمابعنوان استاد راهنما کاری کنید یا فولاد1 ارائه شه یااینکه بتونیم فولاد2 رابرداریم




پاسخ : درخواست خود را گروهی خطاب به مدیر گروه به صورت کتبی بنویسید و به آموزش بدهید تا بررسی شود

ی روز تلافی میکنم




پاسخ : چی رو ؟
سلام استاد
خسته نباشید و خدا قوت
یه سوال دارم.
چرا آمار ارائه شده شامل تحلیل و مقاومت نیست؟
سطح نمرات این دروس خیلی پایینه
ایراد از کجاست؟
در اینکه ما دانشجوها خیلی تلاش نمیکنیم که شکی نیست
ولی شاید هم سطح سوالات بالاست؟
یا آموزش ارائه شده متناسب با سطح امتحان نیست.
در هرحال تحلیل امروز که خیلی سخت بود. وقت هم کم اومد.
امیدوارم آمار این ترم بهتر بشه.
مرسی


پاسخ : در ترم گذشته تحلیل و مقاومت تدریس نکرده بودم. من دروس پایه ای را سختتر میگیرم و در دروس بعدی روتینتر امتحان میگیرم. به نظر من باید در دروس پایه سختگیری شود تا در دروس بعدی مشکلات کمتری پیش آید. هر چند که در همین دروس هم سختگیری غیرمنطقی و نامعقول نیست و سوالات در حد جزوات تدریس شده است.
به نام آنکه تنها او شایسته ستایش است.

سلام مجدد
مرسی که خیلی سریع پاسخ میدین و اجازه دادین ارتباط دوستانه ای خارج از روابط استاد و دانشجویی برقرار بشه و امیدوارم همه دوستان درک متقابل داشته باشن و سخنان ناثواب نگویند.
امروز درجلسه امتحان سوالاتی از شما میشد که متاسفانه خیلی بی توجه جواب میدادین. علتش برام مبهم بود تا اومدم این صفحه را مطالعه کردم و دیدم واسه بیراه گویی برخی دوستان شما هم جبهه گرفتین و تغییر رویه دادین.
آقای مهندس جعفری عزیز، میتونستین همچون پدری دلسوز (هرچند خیلی هم مسن نیستید) و صد البته الگویی درجامعه ظاهر بشین. میتونستین استرس و نگرانی ما را درک کنید و با یه راهنمایی کوچیک یه گره بزرگ را از ذهن ما پاک کنید. شک نکنید که اگه کسی درس را نخونده باشه و شما هم هزار اشاره و ایما کنید ، اون ره به جایی نمیبره ولی واسه کسی که خونده شرایط فرق میکنه و ... البته این جزو رحمت عام حساب میشه و اصلاً خاص نیست که کسی اعتراض کنه. اگه کسی سوال را میفهمه و متوجه میشه و فقط یه شک داره، برطرف کردنش خیلی سخت نیست.با من هم نظر نیستین؟
یادتون باشه بر مسند پیامبران که همون جایگاه رفیع معلمی است تکیه زدین. امیدوارم قدر موقعیت و فرصتی که صد البته به خاطر تلاشهاتون خداوند به شما عنایت کرده را بدونین و گزافه گویی هایی که بعضاً انجام میشه نتونه شما را از رسالتتون دور کنه.
امیدوارم نقد سازنده را بپذیرین و فکر نکنید که ما با نیت بد سخن به میون میاریم.

به امید روزهای بهتر


پاسخ : تشکر از انتقاد سازنده شما . عموماً در امتحانات راهنمایی هایی کوچک میکنم ولی واقعیت اینست که اگر راهنمایی شخصی نشود و فقط به راهنمایی های عمومی اکتفا شود منصفانه تر خواهد بود. راهنمایی هایی که مورد نیاز بود من در زیر برخی سوالات نوشته بودم و به همین جهت نیازی به راهنمایی بیشتر حس نکردم ضمن اینکه خوشبختانه برعکس برخی سوالات سالهای قبل ابهامی در سوالات نبود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی