وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

دانشجویانی که در ترم جاری ( نیمسال اول 90-91 ) درس دارند میتوانند از لینکهای زیر از وبلاگ استفاده نمایند.

دانشجویان درس مقاومت مصالح :

جزوه مقاومت مصالح

جزوه تکمیلی مقاومت مصالح در 19 صفحه به حجم حدود 900 کیلوبایت

) هر دو جزوه بالا باید دانلود شوند(

شماره تمرینات پیشنهادی برای امتحان مقاومت مصالح از کتاب بیرجانسون

دانشجویان درس تحلیل سازه یک

جزوه دستنویس تحلیل سازه یک

) جزوه بالا معیار اصلی تدریس در کلاس است

جزوه و مطالب مرتبط با درس تحلیل سازه یک

شماره تمرینات تکمیلی پیشنهادی جهت درس تحلیل سازه یک


دانشجویان درس طراحی سازه های فولادی :

مثالهای تکمیلی مناسب برای درس طراحی سازه های فولادی دو

منابع مفید برای درس طراحی سازه های فولادی دو ( نیمسال دوم 89-90 )
)
برای درس طراحی سازه های فولادی دو جزوه آماده ای فعلاً موجود نمیباشد(

ضمناً دانشجویانی که مشکلات آموزشی دارند میتوانند از طریق کامنت در همین پست در مواقع ضروری مشکلات خود را مطرح نمایند و مورد راهنمایی قرار گیرند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۷/۰۹
احمدرضا جعفری

نظرات  (۴۹)

با سلام. استاد گرامی جزوتون دانلود نمیشه باید چیکار کنیم؟؟؟؟؟




پاسخ : جزوه کدام درس ؟

با سلام.استاد ببخشید جزوه مقاومت رو دانلود کردیم 4شارده برای باز کردن جزوه راه حل چیه.




پاسخ : جزوات معمولاً در فرمت پی دی اف هستند که نیاز به آکروبات ریدر دارند. ممکن است که با نرم افزار winrar هم زیپ شده باشند. به هر حال به نظر میرسد که داشتن دو نرم افزار فوق کفایت کند.
سلام
استاد میشه لینک جزوه مهندسی پی پارسه (ایران سازه)رو برام بذارید
نمی تونم پیداش کنم




پاسخ : تا آنجا که خبر دارم چنین جزوه ای در ایران سازه نیست.

استاد سلام.ببخشید مبنای اصلی امتحان مقاومت مصالح کدوم کتابه.(پوپوف یا بیرجانسون یا جزوه خودتون).ممنون میشم اگه جواب بدهید.




پاسخ : مشخص نیست. شاید هیچکدام. به هر حال اگر مثالهای جزوه به همراه مثالهای مشخص شده را حل نمایید مطمئن باشید که نمره بالایی میگیرید
استادسلام.خسته نباشید.استاد امتحان مقاومت مصالح وفولاد2 جزوه بازه؟استاد اگه میشه وامکانش هست برای فولاد2 یه امتحان میانترم بگیرید.با تشکر ازلطفتون.




پاسخ : بله جزوه باز هستند. فرصت امتحان میانترم نیست.
سلام استاد
اگر امکان دارد برای درس مقاومت مصالح امتحان میانترم برگزار کنید تا حجم مطالب برای پایانترم کم شود باتشکر




پاسخ : با توجه به دو هفته تعطیلی که به روزهای سه شنبه خورده است و کمبود وقت و عدم فرصت کافی جهت برگزاری کلاس یا امتحان در روزهایی غیر از کلاس امکان برگزاری امتحان میانترم نیست. ضمن اینکه در ترمهای قبلی از برگزاری امتحان میانترم تجربه چندان مثبتی نداشته ام. اگر در طول ترم با کلاس پیش بیایید و از نمونه سوالات معرفی شده حل نمایید مطمئن باشید که در پایانترم مشکل خاصی نخواهید داشت. دروس محاسباتی بر خلاف دروس حفظی حالت فراری ندارند و در صورت مطالعه اصولی به راحتی میتوان کل آن را در پایان ترم با حداکثر یک یا دو روز مطالعه قبل از امتحان ، امتحان داد و نمره مناسب کسب کرد.
تشکراز پاسختان به کامنت قبلی بنده
سلام استاد
پروژه های بتن و فولاد رو کی باید تحویل بدیم؟



پاسخ : قانوناً باید تا پایان این ترم نمره ها نهایی شود. سعی کنید تا پایان آذر ماه آماده کنید که اگر مشکلی هم داشت حداکثر در دی ماه رفع مشکل نمایید
سلام استاداگه میشه امتحان مقاومت مصالح رو جزوه بازنگیرید.جزوه بازبه ضرردانشجوه
سوالات جزوه مقاومتون هم خیلی سخته اگه سولات امتحانتون هم اینطورباشه نمره نمیگیریم استادکم سخت بگیرید



پاسخ : شما اگر تمایل نداشتید جزوه سر امتحان نیاورید. اگر سوالات جزوه را نمیتوانید حل کنید احتمالاً در پایانترم نمیتوانید نمره بگیرید. پیشنهاد میکنم درس را حذف کنید.
با سلام وخسته نباشید.استاد راستش یه سوال برام در سازه قاب خمشی پیش اومد،اینکه لنگر انتهایی موجود درتیر یا ستون در تحلیل ناشی از بار ثقلی میباشد یابار جانبی یا هر دو بار.اگه فرصت داشتی ممنونم از پاسختون.




پاسخ : بستگی به این دارد که لنگر را در چه ترکیب باری مشاهده میکنید. ولی در حالت کلی هم بارهای ثقلی و هم زلزله در تیرها ایجاد لنگر میکنند.
۱۶ آبان ۹۰ ، ۱۹:۱۱ مهر افروز××
با سلام.
استاد گرامی جزوه مقاومت مصالحتون خیلی سخته . لطفا اگه میشه تو امتحان لطف کنید سوالارو راحت تر بیاورید . آخه استاد بخدا خیلی سخته . اصلا هیچیشو نمیفهمیم. و نمیشه تا چیزی رو نفمیدیم سریع بریم اون درس رو حذفش کنیم. چون دوباره باید بگیریمیش و بقول معروف همون آش و همون کاسس!
اما اگه میشه یخرده مهربان باشید استاد بخدا خوددتون هم دانشجو بودید. و حتما حتما سختی های دانشجوا رو کشیدید (حالا کم یا زیاد). ما از یه شهر دیگه میام. با هزار بدبختی و بی پولی مواجهیم. اما با همه این سختی ها چون داریم علم آموزی میکنیم خوشحالیم و خدارو شکر میکنیم. بیا و خداوکیلی زیاد سخت نگیر استاد. بخدا اگه درسی رو بیفتیم یا حذف کنیم که نهایتا منجر به افزایش طول دوره تحصیلمون میشه فقط به بدبختیامون اضافه شده. فقط. خواهش ازتون میکنم استاد درد ما دانشجوا رو هم یه ذره درک کنید. قربان شما. با تشکر.




پاسخ : اگر واقعاً با این مشکلات گریبانگیر هستید و نمیتوانید درس را مطالعه کنید پیشنهاد من به شما اینست که انصراف از تحصیل بدهید. چون اگر در حد این جزوه مطالب را یاد نگیرید در دروس بعدی به مشکل برمیخورید و آنوقت مشکلات شما حادتر از این خواهد شد. پس برای اینکه انرژی و وقت شما هدر نرود بهتر است همین الان انصراف از تحصیل بدهید. امروز انصراف بدهید بهتر از فرداست.

با سلام.
استاد جعفری در جواب دانشجوی قبلی اصلا ازتون انتظار نداشتم که اینگونه جواب بدید.
استاد ما آمدیم که تحصیل کنیم و کمر همت بستیم که با همه مشکلات مقابله کنیم . اگه قصد انصراف از تحصیل را میداشتیم این فکر خیلی وقتا پیش به ذهنمان می رسید . و نیاز به مشاوره شما استاد عزیز نبود. که پیشنهاد انصراف از تحصیل را به ما بدید. من از شما به عنوان یک مدیر گروه و یک استاد تحصیل کرده خواهش کردم که درد ما رو درک کنید. درد بی پولی رو درک کنید.. درد بد بودن روش تدریس استادا رو درک کنید. فقط.
بای.
پاسخ به کامنت بالا: من الان هر چقدر هم توضیح بدهم شما درک نمیکنید. متاسفانه حرف من را وقتی درک میکنید که دیگر من را نمیبینید و از این دانشگاه رفته اید. من روی حرف قبلی ام هستم و باز هم میگویم اگر نمیتوانید خود را با حداقل شرایط تطبیق بدهید راه حل آن انصراف از تحصیل است. اصلاً هیچ دلیلی ندارد که همه تحصیل کرده باشند و هیچ دلیلی نیست که همه تحصیل کرده ها مدرک بالا داشته باشند. بارها به صورت شفاهی به دوستانتان گفته ام که نیاز فنی جامعه ما برای رشته مهندسی عمران در حد کاردانی عمران کفایت میکند و تنها درصد کمی نیاز به مدارک لیسانس و بعد از آن فوق لیسانس و دکترا میباشد. وقتی که کاری با تخصص لیسانس در جامعه نیست چه لزومی دارد این همه لیسانس که اکثراً در مدرک کاردانی خود نیز دچار مشکل هستند بیرون بدهیم ؟ وقتی که سطح درسی ورودیها پایین است آیا باید سطح حداقلی را پایین بیاوریم و یا اینکه ورودیها با تلاش بیشتر خود را به حداقل برسانند؟ در مورد مشکلات شما مثل بی پولی جز اظهار همدردی کار دیگری نمیتوانم بکنم. به این نکته هم توجه کنید که تحصیل در کشور ما مثل نان شب واجب نیست بلکه جزو امور تجملاتی محسوب میشود. دلیل آن هم همانی است که در بالا ذکر کردم. وقتی که کسی به اندازه کافی پول ندارد ممکن است نتواند از نان شبش بزند ولی میتواند از تجملاتش کم کند. در مورد تدریس بد اساتید هم هر کدام که فکر میکنید تدریس نامناسبی دارند این امکان را دارید که در پایان ترم در برگه های نظرسنجی نظر خود را اعلام کنید. تا به حال به این نظرات اگر صد در صد عمل نشده باشد توجه 50 درصدی انجام شده است. به هر حال همکارانی که فعلاً در موسسه حداقل در گروه عمران تدریس میکنند اکثراً از لحاظ سواد در سطح خوبی هستند که این مساله را خود شما هم تایید میکنید. اگر هم مشکلی هست احتمالاً در روش تدریس است که این هم همانطور که گفتم در نظرسنجی های پایان ترم میتوانید به صورت مستند نظر خود را بدون هیچ رودربایستی در مورد هر استاد جداگانه اعلام کنید.
دست آخر هم بگویم که اگر رک و پوست کنده صحبت کردم برای اینست که آب پاکی همین اول روی دستتان ریخته شود و به امید کمکهای بدون ضابطه اساتید نباشید تا دچار مشکلاتی که الان بخشی از هم رشته هایی شما در ورودیهای قبلی شده اند نشوید.
ا عرض سلام خدمت استاد عزیز آقای مهندس جعفری ضمن تایید توجیه و منطق شما
من دیروز در دانشگاه با مساله ای رو به رو شدم که شدیدا جا خوردم
هر چند شما وظیفه ندارید که جوابگو باشید اما از اونجایی که در دانشگاه کسی نیست که به حرفهای ما تو جه کند مگر شما این مساله را در حظورشما بازگو میکنم
روز پنجشنبه چند نفر رو دیدم که آمده بودند برای تکمیل ظرفیت در رشته مهندسی عمران عمران ناپیوسته اون هم در وسط ترم جالب اینجاست که بلافاصله در سر کلاس حاضر شدند!!!!!!! واقعا کدام ظرفیت خالی!!!!!!!همینجوریش سر کلاسها نمیشه نفس کشید قرار بود 60نفر بگیرن که به یاری اهداف وتفکرات مادیانه مسئولین به 90 نفر هم رسیدیم!!نتیجش هم میشود پست های دوست عزیزمون
که فکر کرده چون در کنکور قبول شده!!! دیگه شده مهندس وهمه چی حله
این کارها به غیر از سیاه تر کردن آینده ی ما جوان ها هیچ کار دیگری انجام نداده
و نه برای ما سودی داره ونه برای مملکت!!!!




پاسخ : در این مورد حق را به شما میدهم و توجیهی نمیکنم. برای یک بازدهی مناسب به نظر من در بدترین حالت نباید کلاسها از 45 نفر بیشتر شود. البته تعداد این افراد فقط 7 نفر بوده است و با مسئولیت خودشان به جای دادن مرخصی تحصیلی یا افتادن به ترم بهمن از ترم جاری با 12 یا 13 واحد شروع به تحصیل میکنند. مشکلات ناشی از مراجعه در وسط ترم هم به عهده خودشان است. در مورد تعداد زیاد کلاسها به مسئولان دانشگاه تذکر داده ام و از الان برای ترم بعدی درخواست استاد جدید نموده ام تا با این مشکلات مواجه نشویم. به هر حال قبول دارم که در برخی کلاسها تعداد دانشجویان بالاتر از حد استاندارد است. با یک برنامه ریزی میشود این مشکل را برای ترمهای آتی حل کرد. پیشنهاد من به شما اینست که این مشکل را غیر از من به دیگر مسئولان دانشگاه هم اطلاع دهید. البته خود من هم گفته ام ولی وقتی شما هم یادآوری کنید تاثیر بیشتری دارد و برای آن یک فکر اساسی خواهد شد. امیدوارم که که در ترم آتی شاهد این مشکلات نباشیم

سلام
اول خصوصیاتمو بگم که دچار سو’ تفاهم نشید دنبال نمره الکی نیستم از التماس کردن بدم میاد عاشق کسایی هستم که بدون هیچ ترسی حرف حق رو میزنند از وضعیت فعلی جامعه دانشجویی کشور هم متنفرم چون که باعث شده انگیزم برای کسب دانش فوق العاده پایین بیاد چون که به کارم نمیاد فقط در صورتی به دردم میخوره که استاد بشم که لیاقت خیلی زیادی میخواد که متاسفانه به بعضی افراد داده شده خوب برم سر اصل مطلب میخواستم بدونم که دلیل اینکه اون سوال های عجیبو سر کلاس مقاومت حل میکنید چیه مشکلی داره که سوالهای مفهومی وکاربردی حل نمیکنید ومثالهای کنکوری حل میکنید بعضی ها اصلا نمیخوان ادامه تحصیل بدن (البته ممنون که فکر ما هستید)نه اینکه متوجه نمیشم فقط فکر میکنم فکر کردن به اینجور سوالها کار بیهوده ای قصد توهین ندارم ولی انقدر استادهای خوبی هستند که جزوه های بسیار عالی دارند(ابرفت,اسدبیگی,امیدی) مگه مشکلی داره که از اونها تدریس نمیکنید داخل کتاب پوپوف وجانسون کی از این مثالها هست نظر سنجی پایان ترم یا بعد از2 ترم هم به درد .....میخوره اقای.....شفیع بنده رو 5 واحد ..... اصلا من به خاطر اینکه افتادم دارم یه جانبه نگاه میکنم برید از کسایی که قبول شدن یه امتحان از اون امتحانا که خودتون میگیرید بگیرین بعد میفهمید که چی شده
ادامه در کامنت بعدی
در ضمن نظر سنجی از افرادی که فقط به فکر نمره اند اصلا ارزشی نداره خوب یا بد بودن استادرو باید دانشگاه تشخیص بده وقتی هم که بتن 2با تحلیل 2 تداخل داره و بهتون میگم که درستش کنید میگید که میخواستی نیفتی حالا ما با هر سماجتی بود گرفتیم بعضی ها که التماس شما را میکردند تا حقشان را بگیرند و موفق هم نشدند و امکان دارد که در ترم اینده به مشکل بخورند یک نکته هم در مورد انتقاد هایی که بچه ها میکنند وپاسخ هایی که شما میدهید این است یا بچه ها بی مورد انتقاد میکنند یا شما انتقاد پذیر نیستید یا اینکه من مورد دیگری ندیده ام فقط یک مورد بود ان هم در مورد امتحان فولاد2 ترم قبل بود
حرف اخر:اگه به کامنت های قبلی من مراجعه کنید همیشه از شما تعریف وتمجید کردم فقط به خاطر چند چیز در حق بچه ها اجهاف نمیکنید تمام سر فصلها را پوشش میدهید مثل یک پدر به فکر اینده بچه ها هستید نه حال
سعی کنید جواب هایی که به کامنت ها میدید یه کم دوستانه باشه
اگه میشه از اساتید بخواین که یه زحمتی به خودشون بدن و یک وبلاگ برای ارتباط با دانشجوها درست کنند تا مجبور نشیم حرفامونو به شما انتقال بدیم
در کل نمیشه همه چیزو باهم خواست هر کسی یه حسن هایی داره که حسن های شما زیاد به مورد توجه ها دانشجو ها نیست
یه خورده حرفام خود خواهانست نه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حرف برای گفتن زیاده فعلا که مشت سوارنو ما هم پیاده
پاسخ به دو کامنت بالا :
در مورد جزوه مقاومت مصالح آن را بر سرفصل های رشته شما تطبیق داده ام و سعی کرده ام که حداقل 90 درصد سرفصل را پوشش دهد. شما که فکر میکنید مثالهای جزوه عجیب و غریب است و مثالها و تمرینات کتب جانسون و پوپوف و مریام ساده و استاندارد احتمالاً اصلاً این کتابها را ندیده اید یا به دیدن جلد آن کتابها بسنده کرده اید. محض اطلاع اکثر سوالات کنکور از مثالهای این کتابها الهام گرفته میشود با این تفاوت که سعی میشود سوالات را با حفظ نکات خاص آن ساده سازی نمایند تا در جلسه کنکور با وقت محدود قابل حل باشد. در واقع بر خلاف نظر شما این مثالها از مثالهای کتابهای مورد نظر شما ساده تر هستند. به این روش هم مطالب سرفصل به طور نسبی پوشش داده میشود و هم غیرمستقیم برای کنکور ارشد هم آمادگی لازم را کسب میکنید. ضمن اینکه همانطور که در کامنتهای دیگر هم عرض کردم یادگیری این مطالب کف مطالبی است که شما باید یاد بگیرید اگر این مطالب را یاد نگیرید اساساً با دروس بعدی مشکل خواهید داشت. ( در مورد بقیه مسایل هم که ذکر کرده بودید چند صفحه ای تایپ کرده بودم که متاسفانه در اثر یک سهل انگاری همه متن پرید. اگر جواب آنها را میخواهید حضوری تشریف بیاورید تا جواب بدهم. الان واقعاً فرصت تایپ دوباره ندارم).
ادامه کامنت بالا : ( خلاصه ای از جوابی که تایپ کرده بودم و پرید )
در مورد جزوات اساتید دیگر بعید میدانم مواردی که ذکر کردید صحیح باشد. احتمالاً با جزوه دوره کاردانی آنها سر و کار داشته اید. به هر حال هر کسی روشی دارد و نمیتوان اجبار کرد که از شخص دیگری تقلید کند. و البته معیار اصلی هم همان سرفصل دروس است که وزارت علوم ارایه کرده است.
در مورد نظرسنجی اساتید این نظرسنجی ها یکی از معیارهای سنجش است که البته طبق تجربه خیلی از واقعیت دور نیست. همانطور هم که اشاره کرده ام 50 درصد نقش دارد و نه 100 درصد. معیارهای دیگری هم وجود دارد که با توجه به برآیند این معیارها در مورد یک استاد تصمیم گرفته میشود.
در مورد برنامه ریزی درسی و امتحانی ترم من برنامه ریزی نکردم ولی به هر حال آنطور که خبر دارم آقای دکتر بهرامی هم بهترین برنامه ممکن با وجود تمام محدودیتها را تهیه کرده اند. به هر حال محدودیتهای زیادی وجود دارد که شما از خیلی از این محدودیتها با خبر نیستید. به هر حال تا آنجا که ممکن بود سعی شد در زمان ثبت نام در مورد اخذ واحد به دانشجوها کمک شود. فکر کنم خودتان هم این مساله را تصدیق نمایید
سلام
درسته من جزوه کاردانی این اساتیدرو دیدم ولی سر فصل ها چندان تغییر نمی کرد منظورم هم این نبود که جزوات اونا رو کپی کنید مثال های مشابه اونها حل کنید راستشو هم بخواید کتاب پوپوف دیدم ولی جانسون رو خیلی کم و مریام رو هم اصلا ندیدم
اقای جعفری اصلا دوست ندارم که ناراحتتون کرده باشم ولی خوب هر کس یه دیدی داره حتما حضوری میام خدمتتون
ممنون از پاسخ شما
به امید دیدار




پاسخ : حدس من درست بود. شما جزوه کاردانی این اساتید را دیده بودید. جزوه مقاومت مصالح برای دوره کاردانی هم من دارم آن را هم ببینید خواهید دید که اصلاً با جزوه دوره کارشناسی قابل مقایسه نیست. کتابهایی که ذکر کردید سوالاتی از ساده به سخت دارند. برخی از سوالات حل شده و سوالات اولیه حل نشده در هر بخش تقریباً در حد همین جزوه ای هستند که من ارایه کرده ام ولی هر چقدر که به سمت جلو میروید سوالات مشکل و مشکلتر میشوند. من هم سعی کرده ام که در چیدمان سوالات اگر ساده به سخت چیدمان نکرده باشم حداقل سخت ها را اول نگذاشته باشم. در فصل دایره مور تستهای کنکوری که در دسترس داشتم اکثراً مشکل بودند و به همین جهت برای این فصل ابتدا از سوالات حل شده کتاب جانسون نمونه مثال قرار دادم و بعد تستهای کنکور را قرار دادم ولی بقیه فصول تقریباً تستهای کنکور ساده یا متوسط بودند و نیازی به سوالات اضافه احساس نمیشد.
از انتقادات شما هم ناراحت نشدم.
پاینده باشید و ماندگار
با سلام خدمت شما جناب آقای استاد جعفری درس آمار واحتمالات تعداد 6نفر از دانشجویان با ورودی جدید افتاده وسرفصل ارائه شده توسط سرکار خانم تاپاک بیشتر از ترم های گذشته میباشد که ما این موضوع را با ایشان در میان گذاشتیم فرمودند با مدیر گروه صحبت کنید استدعا داریم موضوع را بررسی فرمائید تا حداقل حقی از ما ضایع نشه وبرابر ترم گذشته همین درس با رفتار بشه خیلی ممنون اگه با هماهنگی سرکار خانم تاپاک ملاحظه بفرمائید ما ترم بالایی هستیم واین درس را در این ترم گرفته ایم وبه اجبار دانشگاه مجبور به گرفتن این درس در این گروه شده ایم وفقط 6نفر این شرایط را داریم سپاسگذاریم




پاسخ : تصمیم گیری در این مورد به عهده استاد است. اگر سرفصل رشته شما برای این درس کمتر است سرفصل را به استاد ارایه کنید و درخواست که برای شما بخشی را حذف کند و امتحان جداگانه بگیرد. البته کلاس جداگانه که امکان پذیر نیست. برای هماهنگی بیشتر به مهندس فخرایی مراجعه نمایید.
سلام استاد. خسته نباشید.
استاد ببخشید سرفصلهای موجود در جزوه مقاوت مصالحتون با سرفصلهای کتاب جانسون کاملا مطابق اند؟؟؟؟
ضمنا آیا امتحان این ترم مقاومت مصالح بصورت جزوه باز است یا نه؟




پاسخ : تمام مواردی که در جزوه هست در کتاب جانسون نیز هست اما برعکس آن صادق نیست. سعی شده است موارد غیرضروری حذف شود تا در تعداد محدود جلسات کلاس قابل بیان باشد. امتحان هم جزوه باز است.
با سلام
استاد از اونجایی که در مورد این مساله حضورا چند با با شما صحبت کردیم اما جواب قطعی و کاملی دریافت نشد این مساله را برای آخرین بار خدمتتون عرض میکنم
درمورد اصلاحات چارت درسی جنبه های مثبتی وجود داشت ولی جنبه های منفی آن همانطور که میدانید بیشتر است ........
من به نمایندگی از افرادی که اومدن دانشگاه چیزی یاد بگیرن نه اینکه یک تکه کاغذ بگیرنو بگن ما مهندسیم .ازتون تمنا میکنم که نگذارید درس خاک و پی ادغام شوند
علتش هم خودتون میدونید.این حداقل کاریست که ما انتظار داریم شما در اصلاح چارت جدید انجام دهید...


پاسخ : اگر بنا بر نقد چارت رشته عمران باشد فقط همین یک مورد نیست که ایراد دارد. ایرادات از نظر من کم نیست. از جمله عدم انطباق حجم سرفصل تعدادی از دروس با تعداد واحد اختصاص یافته به آن . یا کم بودن دروس تخصصی سازه به نسبت آنچه که برای یک مهندس محاسب لازم است و موارد مشابه دیگر . اما در این زمینه تصمیم گیرنده وزارت علوم است و نمیشود سر خود تغییری در آن ایجاد کرد. مگر اینکه در چارچوب دروس اختیاری و اضافه بر حداقل واحدهای لازم در سرفصل دانشگاه واحدی را اضافه کند که در این مورد حتماً باید توسط دانشجویان درخواست کتبی انجام گردد تا پس از بررسی در شورای آموزشی در مورد آن تصمیم قطعی گرفته شود.

خوب استاد ما قبل ازفرستادن بخشنامه جدیداز طرف وزارت علوم حضوری به شما گفتیم که چارت قبلی چند تا درس مهم رو کم داره شما هم گفتید کتبی نامه بنویسید که این دروس هم ارائه بشند . اما الان با چارت جدید درخواست چه درسی رو بدیم همه چیزو با هم قاطی کردن .باز چارت قبلی بهتر بود!!!
در ضمن استاد وحی منزل نیست که حتما اجرا بشه وزارت علوم چیش درست بوده که اینش درست باشه!!!
حداقل شما بگید که نامه کتبی در مورد ارائه چه درس هایی باشه تا ما این نامرو بنویسیم چون واقعا داریم گیج میشیم




پاسخ : همه اینها درست ولی به هر حال اجرای قانون بد بهتر از بی قانونی است. درسهایی که علاقمند به اخذ آنها هستید و در چارت شما نیست را درخواست بدهید تا برای شما اضافه شود. این دروس علاوه بر 72 واحد شما و به صورت اختیاری خواهد بود و البته در شرایطی اضافه میشود که امکانات آن از لحاظ تامین استاد و کلاس درس نیز امکان پذیر باشد. اگر ورودی 89 یا 88 هستید نسبت به چارت خود کسری واحدهای مورد نظر را درخواست کنید. واحدهایی مثل بارگذاری ، هیدورلیک و کاربرد نرم افزار در مهندسی عمران.
سلام استاد
استاد این شماره تمریناتیی رو که شما معرفی کردید از کتاب بیر جانسون مربوط هستش به ویرایش سوم یا ویرایش چهارم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟




پاسخ : در همان پست معرفی کرده ام که مربوط به کدام ویراست است فکر میکنم مربوط به ویراست 4 باشد
سلام اقای جعفری(مدیر گروه محترم) میخواستم از اقای سلیمانیان استاد تحلیل2 از طرف بچه ها وخودم تشکر کنم واقعا سنگ تمام میگذارند تمام سر فصل ها را پوشش میدهند وبا حل مثالهای متعدد وکاربردی مطلب را به دانشجویان انتقال میدهند
از شما میخواهم این مطلب را به ایشان انتقال دهید




پاسخ : چشم حتماً
سلام
اقایجعفری اگه یه اختراع یا یک ایده داشته باشیم چه طوری باید مراحل ثبتشو طی کنیم یا اینکه از جایی بودجه بگیرم برای تکمیل طرحمون




پاسخ : اطلاعات خاصی ندارم ولی فکر میکنم یک سازمان برای ثبت اختراعات وجود دارد چون اگر ثبت نکنید حقوقی هم به شما تعلق نمیگیرد ( حق کپی رایت و موارد مشابه).
سلام استاد ماهنوز پروژه راه که بااستادطهماسبی ترم بهار ارائه شده بود تحویل ندادیم استادلطف کنید تحویل پروژه فولادوبتنو تمدیدکنید




پاسخ : به هر حال باید تا قبل از اتمام این ترم نمرات پروژه های شما نهایی شود.
سلام استاد
جزوه مقاومت خیلی سنگینه یا حذف کنید یا میانترم بگیرید یاامتحان نهایی رو جزوه باز نگیرید.
با تشکر از لطفتون
۲۶ آذر ۹۰ ، ۱۴:۵۹ مصطفی(دانیال)
سلام استاد
جزوه مقاومت خیلی سنگینه یا از حجمش حذف کنید یا میانترم بگیرید یاامتحان نهایی رو جزوه باز نگیرید.
با تشکر از لطفتون




پاسخ : متاسفانه هیچکدام امکان پذیر نیست
۲۶ آذر ۹۰ ، ۱۹:۵۹ ترم1 نایوسته
استاد تورو خدا کمک کن ما اینجا ناآشناییم............آسون بگیر




پاسخ : امکان پذیر نیست
استاد واقعا خیلی خود خواهید
شما باید مصلحت ئانشجو رو در نظر بگیرید
نه اینقد خودخواه باشید و مغرور.
خیر سرت تحصیل کرده ای. وقتی همه میگن سخته پس حتما سخته دیگه.
چرا نمیخوای باور کنی که تو انتقال مفاهیم آموزشی ضعیفی.
شما باید برای ما الگو باشید و به جای اینکه اینقد رو نظر و بینش خودتون اصرار بورزید باید صلاح دانشجوارو در نظر بگیرید.
بابا بخدا به پیر به پیغمبر ضعیفی ضعیفی.
باور کن.
اگه یه تجدید نظری تو وجود خودت هم بکنی بد نیست.
اکثر دانشجو ها تو نظراشون خسته نباشید میگن/ تورو به شرفت یه بار شده ازشون تشکر کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟




پاسخ : از این همه لطف شما ممنونم اما من بر روی نظرات قبلی خود هستم و یک قدم هم عقب نمینشینم. اگر هم مشکلی دارید میتوانید در برگه های ارزشیابی بیان کنید. روش و شیوه من را هم از دانشجویان ترمهای قبل پرس و جو کنید. باید بدانید که من لجبازتر از این حرفها هستم که با دو تا کامنت اینطوری عقب بنشینم و شیوه ای که مدتها بر روی آن کار کرده ام و به درستی آن اعتقاد پیدا کرده ام عوض کنم.
۲۷ آذر ۹۰ ، ۱۴:۳۰ مصطفی(دانیال)
سلام استاد
چند روز از حذف و اضافه گذشته بود من مکانیک سیالاتم رو با نامه ای که خودتون امضا کردید که حذفش کنم و تحویل خانم توسلی دادم که حذف کنه اما حذف نکرد تا چند روز دیگه رفتم گفت حذف کردم اما الان که نگاه کردم هنوز برقراره با وجود اینکه من کلاساش نرفتم چون شما قبول کردی که حذف کنم
چرا آموزش اینطوره؟
چرا همیشه حقو به خودشون میدن؟
خواهشا استاد نگی این مسائل به من مربوط نیست.
شما مدیر گروه عمرانید.


پاسخ : جواب من همانی است که میگویید نگویم. بخش آموزش زیر نظر مدیر آموزش کار میکند و مسئولیت آن با خانم زهره اقبالی است. با ایشان مشکل را در میان بگذارید.
۲۷ آذر ۹۰ ، ۱۴:۴۱ مصطفی(دانیال)
سلام
میشه استاد شماره همراهتون به دانشجو های خودتون بدید بهر حال شما مدیر گروهیدو مام دانشجو البته شهرستانی؟




پاسخ : بهتر است که کارهایی که دارید ترجیحاً حضوری انجام دهید و یا همینجا کامنت بگذارید تا جواب بدهم اگر هم خیلی ضروری میباشد از بچه ها شماره من را بگیرید. به هر حال اینجا به صورت عمومی نمیتوانم قرار دهم
۲۹ آذر ۹۰ ، ۱۵:۱۶ مصطفی(دانیال)
سلام
ممنون از جواباتون
ولی خودتون بیشتر اطلاع دارین که نمیشه با مدیر آموزش صحبت کرد.
دیگه همه حرفامو زدم ولی خواهشا امتحانات رو در حد دانشجو بگیرید.
با تشکــــــــــــــــــــــــــــر




پاسخ : در تمام امتحانات سعی من این بوده است که امتحان در حد جزوه تدریس شده باشد.

سلام استاد.خسته نباشید.
ازانتقادای بچه ها خیلی ناراحت شدم.بعضی هاشون واقعا بی انصافن.شما از بهترین استادای این دانشگاهید.
باهاشون موافقم که جزوه مقاومتتون خیلی سنگینه اما بد نیست ماهم یه کم به خودمون زحمت بدیم و درس بخونیم...
ازهمه زحماتتون ممنونم.




پاسخ : تشکر از شما
ضمن اینکه جزوه مقاومت بر اساس سرفصل تصویب شده توسط وزارت علوم تنظیم شده است و حدود ده درصد از مطالب سرفصل نیز حذف شده است.
باسلام وخسته نباشیدخدمت شما.استاد میخواستم ازتون خواهش کنم این ترم هوای دوترم مشروطی هاروداشته باشید استاد این ترم لب مرزیم تلاش خودمون رومیکنیم وشماهم مارودرک کنین.باتشکر



پاسخ : به هیچ وجه چنین کاری را انجام نمیدهم . باید فرقی باشد بین آنهایی که زحمت میکشند و درس میخوانند با آنهایی که دانشگاه به قصد تفریح آمده اند و یا در بدترین حالت به دلیل مشکلات مختلفی که دارند نمیتوانند درس بخوانند. باید به طور کامل به خود متکی باشید. مطمئن باشید به دلیل دو ترم مشروطی حتی 0.25 هم کمک نمیکنم و برای کسی هم نزد اساتید دیگر وساطت نمیکنم.
۱۶ دی ۹۰ ، ۱۶:۳۰ پاسخ کامنت
استاد ازتون انتظار نداشتم شماچطورمیدانیدکه مازحمت نکشیدیم؟شایدازدیگران هم بیشتر!فقط بدیل مشکلاتی که بازگونمی کنم چون فکرکنم قادربه درک ان نیستید!!!
اگرمابه دنبال تفریح بودیم تفریح های بهتری سراخ داشتیم نه درسوداتشگاه.. خیلی هارومییشناسم که با تقلب بالا امدن.شمامدیرگروهمان هستیداگرمشکلی داریم به کی بگیم وفکرکنم ازوظایف مدیرگروه اینه که مشکلات دانشجورودرک کنه نه...!!!!!!!!!!!!
حالا نمره مگه چیه؟ملاک عمل دانشجو نمرست؟من ترم قبل اگه 0.25بهم داده بودند این وضع رو نداشتم!مگه نمره 10با10.25 فرق میکنه؟فقط منو ازدو ترمم مشروطی نجات میداد فقط اینو میگم که واقعا متاسفم... فقط ارزو دارم هرچی زودتر ازاین دانشگاهو استاداش خلاص شم.همانطور که گفتین باید به خودم تکیه کنم انشاالله خدااون روزو نیاره که ما به شما احتیاج پیداکنیم.اگر هم شدهیچ وقت همچین کاری رو نمیکنم.انشاالله خدابین ما وشما حکم کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



پاسخ : از نظر من کسی که نمره نمیگیرد یعنی زحمت نمیکشد. البته به معنی این نیست که صددرصد زحمت نکشیده است ولی چون معیار سنجش بهتری نیست باید همین برداشت را داشت. در مورد 0.25 که ذکر کردید به هر حال یک جا باید مرز باشد. 0.25 هم نمره است. به فرض که 0.25 هم گرفته بودید و مشروط نشده بودید. فکر میکنید که معدل 12 معدل قابل قبولی است؟ فقط مشروط نشده بودید و گرنه اساساً از نظر من در دانشگاههایی مثل دانشگاه غیرانتفاعی و آزاد که به سادگی نمره داده میشود اساساً معدل زیر 14 قابل قبول نیست. این مساله را هم بگویم برخی از دانشجویان وقتی که نیاز به نمره پیدا میکنند خدا و پیغمبر و ... را دستاویز میکنند تا مثلاً وجدان استاد را هدف بگیرند و به این حیله نمره ای بگیرند. ممکن است با برخی استادان تازه کار به این روش به نتیجه برسید اما بنده و دیگر همکارانی که چندسالی سابقه تدریس دارند گوششان به این حرفها و حیله ها پر است. نیازی نیست که وجدان من را هدف بگیرید. وجدان من وقتی به درد می آید که بخواهم بی دلیل به کسی نمره ناحق بدهم و با آن نمره کمک به صدور مدرک ناحقی شوم که با آن مدرک ناحق بعداً حق بزرگتری به خاطر نبودن سواد ناحق شود.
یکی ازدلایلی که باعث مشروط شدن دوترم قبل من شداسترس بالا بود بدشانسی و... درسم راخوب خوانده بودم خدایش میگم واسه معدل بالا.خودمم نمیدونم چی شد!چرا سرجلسه قاطی میکردم جواب سول رومیدونستم ولی بعدامتحان فقط افسوس می خوردم.این ترم هم ازاول ترم درسامو خودم میان ترمهایی هم که دادم بدنبودفقط ازهمین حالا استرس دارم که اتفاق دوترم قبل واسم پیش نیادگفتم اول امیدم به خدابعدبه شماولی ظاهرادرمورد شما...
من خودمم معدل 12 روقبول ندارم!خیلی زشته! حتی خودمم شرمم میادبازگوش کنم!
اخه تواین دانشگاه نمره میدن؟من بعضی ازدرساروانتظار نمره بالایی داشتم ولی نمیدونم چرا...!اصلا اعترض نمیشه کرد
من کاردانی دانشگاه دولتی خوندم. وقتی نمرات کاردانی رو باالان میسنجم اصلا قابل قیاس نیست استادهای که نمراتو همون مال خودتومیدادن
نمیدونم شما چی فکرکردین! من اصلا دنبال نمره الکی نیستم هیچ حیلیه ای هم توکارم نیست فقط میگم که...ولش کن
اره واقعاراست میگیداستاتید برترکشوروگلچین کردن تواین دانشگاه!همه هم عدالت دارن!!!!!!!!البته بعضی هارومنکرنمیشم
من خودمو واسه امتحان اماده میکنم امیدمم هست فقط به خدا نه به بنده!وازشما استادهای عادل هم هیچ نمره ای نمیخواهم
فقط استادهیچ وقت قضاوت ناحق نکنیدشایدطرفتون این طور نبودالبته حق دارید
خلاصه جسارت منو ببخشد................!
پاسخ به کامنت بالا: نداشتن استرس خودش یک تبحر است. این هم جزیی از امتحان است. دلیل اینکه استرس دارید این است که در طول ترم مساله حل نکرده اید و دست به قلم نشده اید و چون تازه روز امتحان دست به قلم میشوید و به خاطر رو خوانی جزوه یا تمرینات حل شده کتاب فکر میکنید که درس را یاد گرفته اید وقتی که میخواهید شروع به حل سوالات امتحان کنید دچار استرس میشوید. شما یک بار یک درس را در طول ترم به روشی که گفتم بخوانید و بعد ببینید در روز امتحان دچار مشکل میشوید یا خیر. بالاخره ما هم دانشجو بودیم و هر دو حالت را تجربه کرده ایم و میدانیم جریان از چه قرار است. در مورد کیفیت اساتید دانشگاه به هر حال به نظر من متوسط کیفیت اساتید در مقایسه با دانشگاههای همسطح خوبست و اساتید نیز عمدتاً در همان سطحی که درس میدهند درس میخواهند. در مورد مقایسه کاردانی و کارشناسی هم این دو قابل قیاس نیستند. مثل اینکه دوره دبیرستان و راهنمایی را با هم مقایسه کنید. حالا اگر به امید خدا ارشد هم قبول شدید به جایی میرسید که آرزوی همین دوران را خواهید داشت.
چطوری مقاومت و تحلیل سازه رو بخونیم که نمره بگیریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟




پاسخ : جزوه به همراه نمونه سوالاتی که معرفی کردم را مطالعه کنید. البته لازم نیست تمام سوالات را حل کنید به نظرم حل یک در میان یا دو در میان سوالات میتواند برای شما جهت گرفتن نمره خوب کفایت کند.
کدوم نمونه سوالات؟میشه بیشتر توضیح بدین؟




پاسخ : منظورم نمونه سوالاتی که از کتابهای مرجع مختلف شماره های آن را ذکر کرده ام است.
سلام
استاد،امتحانهای شما اوپن بوک هستن،درسته؟
یعنی چی؟
منظورم اینه چی میتونیم بیاریم؟
جزوه؟
هرکتابی که دوست داریم مثلا طاحونی یا فقط جانسون؟
حل المسائل جانسون؟
از نظر تعداد محدودیت نداره؟(مثلا هم کتابو بیاریم،هم حل المسائلشو)
اصلا فایده داره،آوردن کتاب؟



پاسخ : هیچکدام از مواردی که ذکر کردید مشکلی ندارد. آوردن این کتابها میتواند فایده داشته باشد به شرطی که هدفمند از آنها استفاده کنید. یعنی قبلاً مطالعه کرده باشید و در امتحان فقط برای داشتن فرمولها و جداول یا راه حلهای خاص برخی مسایل آنها را به همراه داشته باشید و گرنه اگر مطالعه ای نداشته باشید وجود کتاب و جزوه کمکی به شما نمیکند و فقط شما را سردرگم میکند.

۰۶ بهمن ۹۰ ، ۱۰:۰۰ دانیال(مصطفی)
سلام
استاد نمونه سوالات مقاومت تو وبلاگتون نیست چرا؟




پاسخ : هست البته به همراه بقیه سوالات و یک جا

۰۶ بهمن ۹۰ ، ۱۰:۰۵ دانشجوی بدبخت توسعه
سلام استاد. میدونم زیاد زحمت کشیدین ودود چراغ خوردین ولی این دلیل نمیشه که تلافیشو یر دانشجوی بدبخت در بیارین به خدا ما گناه داریم. آخرش نفرین من یکی دامنگیرت میشه حالا بدون کی گفتم



پاسخ : هیچ تلافی در کار نیست. من حرفه ای عمل میکنم و بر اساس این اصول نه به کسی ارفاق بی جا میکنم و نه توقع بیجا دارم. اگر مورد خاصی مورد نظرتان است بفرمایید تا رفع ابهام شود

۰۶ بهمن ۹۰ ، ۱۰:۰۹ دانیال(مصطفی)
سلام مجدد
استاد میشه لطف کنین جواب نمونه سوالات رو تو وبلاگتون واسه دانشجوام بذارین. اگرم نمیشه به میلم ارسال کنید.
راستی 1 سوال دیگه.
سر جلسه مقاومت مصالح میشه هر کتابی آورد یا فقط جزوه خودتون؟




پاسخ : متاسفانه پاسخ سوالات را در اختیار ندارم و تهیه آنها نیز فرصت زیادی می طلبد که من ندارم.
۰۷ بهمن ۹۰ ، ۱۵:۰۴ دانیال(مصطفی)
سلام
واسه شما وقت میگره جواباش
ما سر امتحان چیکار کنیم؟



پاسخ : نگفتم حل آنها وقت زیادی میگیرد بلکه منظورم حل آنها به صورت کامپیوتری و قرار دادن آن در وبلاگ وقت میگیرد. ضمن اینکه یکی دو سری از سوالات را در کلاس حل کرده ام و بسیار ساده بوده اند
۰۸ بهمن ۹۰ ، ۱۵:۱۷ دانیال(مصطفی)
سلام
سر جلسه مقاومت مصالح میشه هر کتابی آورد یا فقط جزوه خودتون؟



پاسخ : هر چی دوست دارید بیاورید
سلام وخسته نباشید
استاد این دانیال کیه اینقد سوال داره؟
سلام استاد
خواستم بپرسم که سوالات مقاومت درچه حدی اند؟درحدسوالات جزوه خودتون؟استادقطعاکه سوالا چون جزوه بازه مشابه هیچ کدوم نیستند؟سوالا نکته دارند.فقط مشکل اینه که از کجابدونیم چه نکته ای دارند.باتشکر



پاسخ: در حد سوالات ترمهای قبل هستند. کسی که سوالات جزوه را حل کرده باشد و غیر از آن برخی از سوالات معرفی شده در وبلاگ را هم حل کرده باشد بعید است با مشکلی مواجه شود. سوالات نکته دارند ولی نکات موجود خارج از جزوه نیست و به همگی نکات در جزوه اشاره شده است. هر چند ممکن است نمونه مشابه برای آنها در جزوه حل نشده باشد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی