وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

برنامه درسی پیشنهادی برای نیمسال دوم 90-91 برای رشته های کارشناسی ناپیوسته و پیوسته مهندسی عمران و کارشناسی پیوسته آبادانی و توسعه روستاها را میتوانید از این صفحه دانلود و در فرمت word مشاهده نمایید. این برنامه اولیه بوده و دچار تغییر خواهد شد و در حال حاضر فاقد زمان هفتگی کلاس و زمان امتحان میباشد. هر گونه نظر در این مورد را از طریق بخش نظرات همین پست بیان فرمایید. این برنامه به تدریج تکمیل و در همین پست به روز میشود.

آخرین به روزرسانی :13 دیماه 90

درس  بارگذاری با استاد جدید و یک گروه جدید جهت استفاده ورودیهای 88 و 89 کارشناسی ناپیوسته عمران به عنوان درس جبرانی اضافه شد.

استاد درس دینامیک عوض شد. این درس برای گروه کارشناسی پیوسته عمران نیز قابل اخذ است.

درس تکنولوژی بتن و اجرای سازه فلزی و بتنی جهت استفاده ورودیهای 89 و 88 کارشناسی ناپیوسته عمران اضافه شد.

استاد درس ایستایی یک گروه کارشناسی آبادانی و توسعه تغییر کرد.

درس مکانیک سیالات جهت ورودیهای 88 و 89 گروه کارشناسی ناپیوسته عمران اضافه شد.

ساعات دروس روسازی راه ( کارشناسی آبادانی و توسعه ) ، اصول مهندسی زلزله ، مکانیک خاک و مهندسی پی ، و فیزیک یک (گروه کارشناسی آبادانی و توسعه ) تغییر کرد.

دوستان حتماً برنامه جدید را مشاهده و بر اساس آن برای حذف و اضافه برنامه ریزی نمایند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۹/۱۰
احمدرضا جعفری

نظرات  (۱۵۶)

سلام استاد حیف وصد حیف که شما وقتی مدیرگروه شدید که ما فارغ التحصیل شدیم [...] واقعاخوشبحال دانشجوهای جدید که مدیر گروه باحالی مثل شما دارن
۰۷ آذر ۹۰ ، ۰۶:۲۲ سارو مولوی
سلام استاد گرامی. خوبید؟
واقعا خوشحالم از اینکه شما مدیر گروهمان شدید.

استاد دروس اقتصاد مهندسی و مهندسی سیستم ها رو که اختیاری هستن رو میشه که اصلا تا پایان دوره تحصیل نگیریم؟
یانه باید بگیریم اما ترم گرفتنش فرقی نداره؟؟
بعد استاد اگه میشه درس زمین شناسی مهندسی رو هم ارائه بدید. به 2 دلیل
1ـ چون برای درس مصالح ساختمانی و آزمایشگاه پیش نیاز هست
2ـ چند نفر هم در این درس ترم قبل افتادن و باید این درس رو پاس کنند.
یه خواهش دیگه هم دارم اینکه استاد لطف کنید برای درس های مان استاد های خوبی رو معرفی کنید . چون ما واقعا نیاز داریم که فردا پس فردا که وارد بازار کار میشیم بایستی حتما از بار علمی خوبی برخوردار باشیم. لطفا استاد های فهیم و علیمی رو به ما معرفی کنید.


پاسخ: دروس اختیاری را میشود نگرفت . ولی در این مورد باید مقدورات دانشگاه نیز لحاظ شود. سعی میکنیم که تا حد امکان دروس اختیاری مختلف را ارایه کنیم که تا این واحدها اختیاری شود. دروس مهندسی سیستم و اقتصاد مهندسی ممکن است ارایه نشود. برنامه ای که قرار داده ام تا همین چند روز دچار دگرگونی قابل توجهی شده است منتظر هستم کمی تغییرات قطعی شود تا دوباره برنامه تغییر کرده را به اطلاع شما برسانم. هر درسی که ارایه نشده است باید درخواست بدهید اگر تعداد متقاضیان به حد نصاب تشکیل کلاس برسد ( در حدود 20 نفر ) کلاس تشکیل میدهیم ولی غیر از آن تشکیل کلاس با مشکل مواجه میشود. در مورد اساتید هم سعی ما اینست که اساتید خوب برای دروس قرار داده شوند اکثر اساتید موجود موسسه نیز دارای سطح خوبی هستند به هر حال یک سری محدودیتها نیز وجود دارد که باعث میشود که نشود در مورد به کارگیری اساتید به آن نقطه آرمانی رسید. ولی به هر سعی من انست که با این موجودی اساتید خوب برای دروس قرار داده شوند.
استاد بلاخره تغیرات رو در چارت عمران انجام دادید
تلاشهای ما برای جلوگیری از این کار بی فایده بود!!!!!!!!!!
خواهشا دروس اختیاری رو از دروسی مثل پل سازی ترابری سد و یا محیط زیست مدیریت ساخت ارائه بدید نه دروس آسان و بلااستفاده مثل مهندسی سیستم
حداقل تو این تغییرات که انجامش ممکنه به حرفهای ما توجه کنید
ممنون


پاسخ : تلاش برای چه موردی ؟ در مورد دورس اختیاری همانطور که در پایین آن نوشته ام دروس را پیشنهاد کرده ام و نه اجبار . احتمالاً فعلاً این ترم مهندسی سیستم و اقتصاد را ارایه ندهیم. به احتمال زیاد ارایه دروس اختیاری را به سال بعد موکول کنیم. تا آن موقع دروس اختیاری که مورد نظرتان است را مطرح کنید تا بر اساس آن استاد مناسب را تامین کنیم.
خوب معلومه تلاش برای تغییر ندادن چارت توسط دانشگاه!!!!!!!!!!!!!
حتما میخواید بگید که دستور وزارت علومه!!!!!!
بی خیال هر چه بادا باد
صحبت کردن با استاد جماعت کاملا بی فایدست




پاسخ : به جای پرخاشگری مشکل خود را به طور واضح مطرح کنید. اصلاً متوجه نیستم مشکل شما چیست. چه درسی میخواهید که ارایه نشده است ؟ به هر حال باید در چارچوب مشخص شده توسط وزارت علوم حرکت کرد چه درست باشد و چه غلط . اگر کارشناسی عمران باشید که به نظرم چارت خوبی دارید و دروس خوبی هم برای شما پیش بینی شده است و مابقی دروس هم به تدریج در ترمهای آینده ارایه میشود. اگر درسی هم اضافه بر چارت میخواهید باید درخواست کتبی بدهید که تا به حال چنین درخواستی ارایه نشده است.
۱۰ آذر ۹۰ ، ۰۶:۴۶ سارو مولوی
با سلام خدمت شما استاد گرام.
استاد از اینکه برنامه ترم 4 کارشناسی پیوسته عمران عمران رو روش کار میکنید بسیار متشکرم.
استاد حالا دیگه تعداد واحدهای ارائه شده برای ترم 4 ما 20تا شده که بنظر میرسه که استادای خوبی رو هم معرفی کرده اید که هرکدام برای درس خود مناسب میباشند.
ازتون خواهش فراوان دارم که درس های سنگین رو به استادای تازه کار و کم تجربه ندهید. و برای دروس سنگین از استادای با تجربه بهره بگیرید. باتشکر.




پاسخ : بله سعی شده است که 20 واحد تخصصی قابل اخذ باشد. البته دروس عمومی هم هست که قابل جایگزینی است. اساتید هم هر چند بعضاً جوانند ولی هیچکدام بی تجربه نیستند و اکثراً در ترمهای گذشته ارزیابی خوبی از طرف دانشجویان داشته اند. برنامه هم زودتر ارایه شده است که اگر نظری دارید بیان کنید. اگر تقاضایی منطقی باشد و در چارچوب محدودیتهای موجود قابل انجام باشد اعمال میکنیم.

۱۰ آذر ۹۰ ، ۱۴:۱۴ جمعی از دانشجویان عمران عمران پیوسته ورو
سلام خدمت شما استاد عزیز
استاد با مشاهده و ارزیابی چارت ارائه شده در دو پست پایینتر در وبلاگتان توسط بنده و چند نفر دیگر از دوستان همکلاسی مشاهده شد که درس مقامت مصالح 2 را که شما در لیست دروس ارائه شده در ترم 4 ما نوشته اید دارای دو مشکل تقریبا بزرگ است . 1ـ اینکه این درس در چارت یک درس 2واحدی است که در لیست دروس ارائه شده برای نیمسال دوم سال 90 شما آنرا 3واحدی نوشته اید و به حساب آورده اید2ـ این درس از دروس اختیاری معرفی شده که شما آنرا از دروس تخصصی بحساب آورده اید .
در رابطه با درس مقاومت مصالح 2این مطالب قابل ذکر بود که خدمتتون عرض شد.
و اما برای رفع مشکل مذکور در بالا پیشنهاد ما اینست که اگر امکانش وجود داشته باشد درس تکنولوژی بتن را که 2 واحد است و 1 واحد هم آزمایشگاه تکنولوژی بتن دارد (که جمعا میشود 3 واحد) را با درس مقاوت مصلح 2 جایگزین نمایید. که باز هم تعداد واحد های ارائه شده نیمسال دوم سال 90 باز میشود 20 واحد.
ما اکنون درس مصالح ساختمانی و آزمایشگاه را که پیش نیاز درس تکنولوژی بتن است را در این ترم یعنی نیمسال اول سال 90 گرفته ایم . پس دیگر مشکلی هم از لحاظ پیش نیاز بودن وجود نخواهد داشت.
استاد باور کنید اگر مقاومت مصالح 2 را ارائه دهید این ترم دیگر کار ما خیلی سخت میشود. لطفا یه تجدید نظری بفرمایید.
اما مطلب دیگر اینکه اگر امکانش هست یکی از درسهایمان را به آقای مهندس سلیمانیان بدهید که برای ترم آینده تدریس نمایند.
با تشکر فراوان
سلام استاد خسته نباشید
استاد خواهشی که ازتون دارم اینه که طوری برنامه کلاسای مارو بچینید که حداکثر کلاسامون از چهار روز نزنه بالا. استاد لطف کنید رو این مساله توجه کنید .
با تشکر




پاسخ : برای برنامه ریزی کلاسها باید به محدودیتهای زیر توجه کرد :
1- وقت آزاد اساتید که البته جز خودم و یکی دو تا دیگر از همکاران بقیه تعداد وقتهای محدودی برای کلاس ارایه کرده اند که برنامه ریزی را سخت میکند.
2- محدودیتهای دانشگاه برای تشکیل کلاس . به دلیل افزایش تعداد دانشجویان کلاسهای درسی دانشگاه هم زیاد شده است و باید طوری برنامه چید که با تعداد محدود کلاسهای دانشگاه از لحاظ مکان تشکیل کلاس مشکلی پیش نیاید.
3- عدم تداخل کلاسها با هم به گونه ای که علاوه بر دانشجویانی که به موقع واحدهای را گرفته و پاس کرده اند دانشجویان دیگری که درسها را افتاده اند و یا حذف کرده اند که تعدادشان نیز کم نیست با مشکل مواجه نشوند و بدون تداخل واحدهای لازم را اخذ نمایند.
حالا با توجه به موارد بالا اگر جای تغییری در برنامه بود سعی میکنم که خواسته شما را تامین کنم ولی شما خودتان را بگذارید جای من و قضاوت کنید که چگونه میشود برنامه ریزی کرد و تمام موارد مورد نظر را هم تامین کرد
پاسخ به جمعی از دانشجویان عمران عمران پیوسته :
پاسخ : درس مقاومت مصالح دو سه واحدی است که به اشتباه در چارت دو واحدی وارد کرده بودم. اصلاحات انجام شد و لینک چارت اصلاح شده را دوباره قرار دادم. بهتر است هر ترم در کنار دروس اصلی یک درس اختیاری نیز ارایه شود.میتوانید درس را نگیرید و به جای آن درس عمومی بگیرید. البته اگر علاقه به ادامه تحصیل در شاخه سازه دارید اکیداً توصیه میکنم که این درس را اخذ کنید. درس تکنولوژی بتن هم ترم بعد بگیرید مشکلی پیش نمی آید. در مورد مهندس سلیمانیان البته ایشان از مدرسان بسیار خوب موسسه هستند. ولی به دلیل اینکه ایشان فقط دو وقت 4 ساعته را در اختیار من قرار داده اند برای اینکه از تخصص ایشان به طور کامل استفاده شود مجبورم برای ایشان تنها درسهای دو ساعته را قرار دهم. چون اگر سه ساعته قرار دهم چون کلاس یکساعته عملاً نداریم ساعت چهارم ایشان هدر میرود که واقعاً حیف است. مطمئن باشید بقیه اساتید شما هم کمتر از ایشان نیستند.
1با کارهایی که دانشگاه در قبال پولی که از ما می گیره داره انجام میده میخواهید عصبانی هم نباشیم ما انتظار داریم که حداقل شما به صحبت های ما توجه کنید
2ورودی 90 کارشناسی ناپیوسته عمران عمران هستیم
3ادغام کردن دروس مکانیک خاک وپی وهمچنین هیدرولیک و سیالات به ضرر ماستو باعث میشه که از این 4درس مهم مهندسی عمران چیزی نفهمیم
از دروس اختیاری هم به جای سیستم و اخلاق مهندسی!!!! پل سازی و راه آهن
وکاربرد کامپیوتر در مهندسی عمران را ارائه دهید مکانیک خاک تکمیلی یا جبرانی را هم ارائه بدید تا سر فصل های ارشد رو برسیم بخونیم
امید است که این بار به حرف های ما توجه کنید
با تشکر از شما
استاد امکانش هست که استاد در س تحلیل2 رو عوض کنید
مثلا خود شما یا مهندس ملکی این درس رو بردارید




پاسخ : مهندس سلیمانیان از اساتید با سواد ما هستند. تا آنجا هم که خبر دارم بچه ها از ایشان رضایت دارند. علی الخصوص از اینکه ایشان سرفصلها را به خوبی پوشش میدهند ( با توجه به اینکه در اصل این درس سه واحدی است که به دلایل نامعلوم بدون کاهش در سرفصل به دو واحد کاهش یافته است). دلیل اینکه ایشان برای درس تحلیل دو انتخاب شده است غیر از اینکه این درس یکی از دروس تخصصی ایشان است ( در کنار دروس تحلیل سازه یک ، استاتیک ، مقاومت مصالح و بارگذاری ) ایشان تنها وقت محدودی برای تدریس دارند که تنها شامل دو وقت 4 ساعتی میباشد. در هر یک از این دو وقت 4 ساعتی به دلیل عدم ایجاد پرت و استفاده کامل از وقت ایشان باید تنها درسهای دوساعتی را به ایشان ارایه کرد و گرنه دو ساعت از وقت ایشان از بین میرود که مناسب نیست. بهتر است از اساتیدی مثل ایشان حداکثر استفاده ممکن صورت گیرد.
پاسخ به CIVIL :
پاسخ : در اینکه سرفصلهای شما ایراد دارد شکی نیست. ولی مگر این سرفصل را ما تهیه کرده ایم ؟ سرفصل توسط وزارت علوم تهیه شده است و تمام دانشگاهها ملزم به رعایت آن هستند. اگر چیزی هم قرار است تغییر کند باید به این واحدها اضافه شود که آنهم باید برای آن درخواست کتبی بدهید. بارها به شما این مساله را گوشزد کرده ام ولی توجهی به آن نمیکنید. واحدهای اضافه برای دانشگاه ایجاد هزینه اضافه میکند و اگر کسی از آن استقبال نکند فقط باعث تلف شدن وقت جهت برنامه ریزی بیهوده این دروس میشود. پس اول باید ببینیم که آیا واقعاً کسی خواستار این دروس هست یا خیر. چون اضافه بر سرفصل وزارت علوم است نمیشود به صورت اجباری به دانشجویان آنها را ارایه کرد و ممکن است باعث اعتراض گروه دیگری از دوستان شما بشود. در مورد ارایه خدمات در مقابل پرداخت پولی که شما دارید البته به نظرم میشود بهتر از این هم عمل کرد ولی به یاد داشته باشید که شهریه شما حداقل نصف شهریه مشابه در دانشگاه آزاد است. ادغامهایی که گفته اید دستورالعمل وزارت علوم است و ربطی به دانشگاه ندارد. اگر اشتباهی شده باشد باید از وزارت علوم شاکی بود. نمیشود که آنها دستورالعمل بدهند و ما سرخود آن را تغییر بدهیم. در مورد درس اخلاق مهندسی این درس اختیاری عمومی است و جایگزین درس تخصصی نشده است بلکه جایگزین دروس عمومی مثل اخلاق اسلامی و .... میشود که البته به علت نبودن استاد مناسب برای تدریس آن فعلاً برای ترم آتی ارایه آن منتفی شد. درس مهندسی سیستم هم که اساساً این ترم ارایه نشده است و تنها برای گروه کارشناسی پیوسته ارایه کرده بودیم که چون استقبال نشد حذف شد. از بین بقیه دروس تخصصی اختیاری هم سعی میشود که درسهایی ارایه شود که به درد اینده شما بخورد ولی فعلاً برای ترم آتی برنامه ای برای دروس مورد نظر شما نیست. شما دو ترم دیگر هم دانشگاه هستید و مهلت برای اخذ این دروس هست. درس کاربرد نرم افزار در مهندسی عمران در لیست دروس شما نیست اگر میخواهید باید درخواست بدهید تا اضافه بر 72 واحد ارایه شود. همینطور برای مکانیک خاک تکمیلی یا جبرانی.
۱۱ آذر ۹۰ ، ۱۱:۴۲ هادی ودوستان87
سلام.آقای مهندس کارآموزی2ودروس عمومی برای دانشجویان آبادانی روستاها رویادتون نره ارائه بدین چون ترم آخرهستیم واگه خدا بخواهد قراره که فارغ التحصیل بشیم.خیلی ممنون




پاسخ : کارآموزی در حذف و اضافه ارایه میشود البته فقط برای ترم آخری ها و در صورتی تعداد واحدها جوابگوی رفتن به کارآموزی را بدهد. دروس عمومی را هم نگاه کنید اگر درسی مورد نظرتان هست که ارایه نشده است همینجا اعلام کنید
سلام.استاد میشه لطف کنید بگید که کارشناسی آبادانی روستاها چندواحدبایدپاس کنن که فارغ التحصیل بشن آخه توچارتی که به مادادن 135واحداست ولی دوستان86مامیگن142واحد.سپاس




پاسخ :135 واحد اگر پیش نیاز نداشته باشید. دروس پیش نیاز هم اگر داشته اید به آنها اضافه میشود. آن دوستانی که میگویند 142 واحد به این علت است که 7 واحد پیش نیاز داشته اند
سلام استاد جعفری خسته نباشید
درس مقاوت مصالح 2 رو که در دروس نیمسال دوم عمران عمران پیوسته وارد کرده اید از دروس اختیاریه یا الزامی؟
یعنی استاد اگه اختیاری باشه ما میتونیم اصلا تا پایان دوره کارشناسیمون این درس رو نگیریم؟
مشکلی پیش نمیاد؟




پاسخ : درس اختیاری است ولی اگر تمایل به ادامه تحصیل و یا کار در شاخه سازه و زلزله دارید پیشنهاد میکنم که این درس را اخذ نمایید. اگر نگیرید فعلاً میتوانید با درس عمومی جای آن را پر کنید در ترمهای بعدی باید درس اختیاری دیگری به جای آن بگیرید
سلام استاد خسته نباشید.از قالب وبلاگتون خیلی خوشم میاد اگه میشه بگید از کجا پیداش کردید.ممنون میشم.




پاسخ : فکر میکنم یکی از قالبهای پیش فرض خود بلاگفاست. توی پنل مدیریت وبلاگ موجود است
۱۶ آذر ۹۰ ، ۰۹:۲۲ 89 عمران پیوسته
سلام خسته نباشید
استاد انتخاب واحد گروه عمران عمران پیوسته نیمسال دوم امسال تاریخش دقیقا کیه؟




پاسخ : دقیقاً اطلاع ندارم از آموزش سوال کنید
۱۶ آذر ۹۰ ، ۰۹:۲۴ کارشناسی پیوسته عمران عمران
استاد این چارتی رو که شما تنظیم کرده اید کی دیگه بصورت قطعی در میاد؟




پاسخ : هنوز مشخص نیست. ولی فعلاً سعی میشود که بر اساس این چارت عمل شود
سلام.اخلاق وتفسیر موضوعی روارائه بدین ممنون میشیم چون ترم آخر هستیم.استاد ترم آخریها میتونن 24واحد بردارن البته با کارآموزی؟




پاسخ : این دروس را برای ترم آخریها میتوانید در حذف و اضافه با گروههای دیگر اخذ کنید.
ترم آخر میتوانید بدون در نظر گرفتن پیش نیاز تا 24 واحد اخذ کنید ولی پیشنهاد میکنم که کمتر واحد بردارید و عجله ای برای فارغ التحصلی نداشته باشید و در عوض به کیفیت نمرات خود بیفزایید.
استاد تورو به جون عزیزت امتحان مقاومت مصالح رو سخت نیارید تا هممون نیفتیم استاد بخدا سخته همه مشکل داریم
استاد جون مادرت این امتحان رو سخت نگیرید




پاسخ : روال من در امتحان گیری از نظر سختی و آسانی ثابت است و تغییر نمیکند. بهتر است به جای این خواهش و تمناها دنبال مطالعه درس برای امتحان باشید.
سلام لطفا دروس ارائه شده در نیمسال بعدی را نیز اصلاح فرمایید
نقشه برداری 1 و عملیات سه واحدی ارائه شده که دو واحدی است. با تشکر




پاسخ : چشم اصلاح میکنم.
استاد واقعا امتحان مقامت مصالحتون درجه سختیش چقده؟
زیاد سخته استاد؟؟؟




پاسخ : سوالات ترمهای قبل توی وبلاگ هست. نگاه کنید.
۲۱ آذر ۹۰ ، ۱۹:۳۴ هادی ودوستان87
سلام.خسته کاروزندگی نباشید.استاداگه بجای ماهابودیدنمیگفتیدمیخاییدفارغ التحصیل بشین چکار کنید.به خدا ازدانشگاه ومحیطش نفرت پیدا کردیم کیفیت نمره مهمه ولی اتمام درس وارشد مهمتره.اخلاق وتفسیر برا گروه آبادانی ارائه بدین.ممنون از لطف شما استاد عزیز




پاسخ : اخلاق و تفسیر فکر میکنم ارایه شده باشد. به نظر من کیفیت نمره بالاتر از مدرک هست. اگر جاهای دیگر وارد این راه اشتباه شده اند در اینجا سعی میکنیم این اشتباه تکرار نشود البته اگر دلسوزی ها و کمکهای بیجای برخی ها بگذارد.
سلام.توسایت ایران سازه عضو شدم ولی از تووبلاگ شما نمیشه مطلبی رو دانلود کنم ممنون میشم راهنمایی کنید




پاسخ : باید قبل از دانلود در سایت لاگین کنید ضمن اینکه سعی کنید با مرورگر فایرفاکس اقدام به ورود به سایت کنید. به هر حال از اینترنت اکسپلورر سعی کنید استفاده کنید.

۲۳ آذر ۹۰ ، ۱۰:۱۴ عرفان بهمنی
استاد با عرض پوزش. لطفا نظر قبلی بنده را نمایش ندهید. چون با بازدید مجدد برنامه کلاسها متوجه مسائلی شدم. باتوجه به اینکه شما دروس انقلاب اسلامی و اندیشه 2 را به صورت تفکیک شده آقا و خانم ارائه داده اید لذا کلاس چهارشنه آقایان که ساعت 2 تا 4 بعد از ظهر تشکیل میشود با دو درس دیگر تداخل خواهد داشت. یعنی دروس تحلیل سازه 1 و انقلاب اسلامی و اندیشه 2 با هم تداخل دارند. پس ازتون خواهشی که دارم اینه که دروس انقلاب اسلامی و اندیشه 2 رو یا به روز پنجشنبه و یا به روز سه شنبه انتقال دهید. تا هم برای تشکیل کلاساشون مشکلی پیش نیاد و هم روزاشون زیاد تو ایام هفته پخش نشن.
روز سه شنبه وقت آزاد زیادی داریمو اگه لطف کنین این دو تا درس رو بندازین تو روز سه شنبه بسیار بسیار ممنون میشیم. و بسیار عالی میشه.
با تشکر از زحمات فراوانی که شما استاد گرامی و مدیر گروه خوب و عزیزمون برای ما میکشید.
و قبلا بخاطر اینکه همه دروس تخصصی ما رو انداختید تو دو - سه روز آخر هفته بسیار بسیار ممنون و سپاسگذاریم
پیروز باشید




پاسخ : برنامه دروس عمومی دست من نیست و آقای مهندس فخرایی زحمت آن را کشیده اند و با وجود مشکلات متعددی که وجود دارد یک برنامه کم ایراد ارایه شده است. دروس عمومی را قرار نیست همه بتوانند اخذ کنند. به هر حال زمانی قرار داده شده است که برای هر کسی مناسب است آن را اخذ کند. اگر این ترم هم نگیرید در ترمهای بعد میتوانید بگیرید. خوشبختانه این ترم به اندازه کافی دروس تخصصی ارایه شده است که بدون دروس عمومی میتوانید تا سقف 20 واحد اخذ کنید. اگر نیاز ضروری هم به درس عمومی دارید در حذف و اضافه میتوانید در ظرفیت خالی گروههای عمومی رشته های دیگر ثبت نام کنید.
۲۴ آذر ۹۰ ، ۰۹:۲۳ اسمعلی خانی
سلام استاد خوب هستید؟استاد درس تفسیر موضوعی قران برای کارشناسی ناپیوسته عمران ارائه نشده. چون ترم اخر هستم می پرسم. روز و ساعت پروژه های بتن و فولاد هم مشخص نیست با درسای دیگمون تداخل نداره؟ممنونم از تمامی زحماتی که می کشید




پاسخ : درس تفسیر قرآن اگر برای فارغ التحصیل شدن شما نیاز باشد میتوانید در شنبه صبح آن را اخذ کنید. پروژه فولاد و بتن کلاس ندارد و فعلاً استاد آنها نیز مشخص نیست.

سلام استاد خسته نباشید.
اولا که در پاسخ به دوستمان در بالا گفته اید که دروس اختصاصی آنقدر ارائه شده اند که میتوان تا سقف 20 واحد گرفت در صورتی که کلا برای ترم آینده ورودی های 89 جمعا 15 واحد را ارائه داده اید و ما بقیه دروس ارائه شده را پاس کرده ایم.
2ـ درس مقاومت مصالح 2 را ارائه داده اید که درس اختیاری است و مثلا من اگه این درس را نگیرم چه مشکلی پیش می آید؟
یا اگر تعدادی از همکلاسهایم بگیرند و تعدادی هم نگیرند ایرادی دارد؟ بعدا دوباره لازم هست که این درس را بگیرند یا نه؟
آیا مشکلی پیش می آید؟
لطفا واضح جواب بدهید.
3- استاد حداقل تعداد واحدی را که میتونیم بگیریم چند تاست؟


پاسخ : البته من کامل روی واحدهای پاس شده شما اطلاعات ندارم ولی آنطور که از خودتان و آموزش دانشگاه پرس و جو کرده ام دروس زیر را پاس نکرده اید :
نقشه برداری -تحلیل سازه یک - مکانیک خاک -مکانیک خاک - مقاومت مصالح 2 - آزمایشگاه مکانیک خاک
که جمعاً همان 15 واحد مورد اشاره شماست. دروس عمومی را بعداً هم میتوانید بگیرید حتی در ترم تابستان میتوانید مهمان شوید. مقاومت مصالح دو را هم میتوانید نگیرید و بعداً درس اختیاری دیگری جایگزین کنید به هر حال اگر بر روی این دروس اختیار برای انتخاب نداشته باشید از حالت اختیاری خارج میشوند ولی اگر در گرایش سازه و یا زلزله میخواهید ادامه تحصیل دهید حتماً آن را اخذ کنید. شما هر ترم باید حداقل 12 واحد اخذ کنید. ولی برای اینکه در 8 ترم تمام کنید به طور متوسط باید هر ترم بین 17 تا 19 واحد اخذ کنید اگر عجله ای ندارید میتوانید کمتر هم اخذ کنید. از بین واحدهای چارت خود اگر واحدی مد نظر دارید که میشود ارایه کرد و ارایه نشده است پیشنهاد دهید تا برای آن پیش بینی مدرس نمایم.
سلام خسته نباشید.
استاد تاریخ انتخاب واحد کارشناسی پیوسته عمران عمران دقیقا کی است؟




پاسخ : متاسفانه تاریخ دقیق را اطلاع ندارم.

استاد تا میتونید امتحان مقاومتو سخت بگیرید بلکه برای ترم بعد بعضی از کلاسا خلوت تر بشه!!!!!!!




پاسخ : برنامه را با فرض درصد معقولی افتاده در دروس تخصصی چیده ام به گونه ای که نتایج امتحانات این ترم اگر مطابق ترمهای پیش باشد تاثیر قابل توجهی در برنامه ترم بعد نداشته باشد.
با عرض سلام وخسته نباشید خدمت شما استاد گرامی
چارت پیشنهادی شما با دروس ارائه شده برای بچه های ترم اولی کارشناسی عمران تناقض دارد ضمنا از شما خواهشمند یم که در صورت امکان در چارت پیشنهادی سنگین و سبک بودن درس ها را موازنه کنید
باتشکر




پاسخ : نگفتید چه تناقضی ؟ به هر حال ممکن است برخی واحدهای داده شده با واحدهای پیش بینی شده همخوانی نداشته باشد مهم رعایت پیش نیازهای دروس است و نه اینکه لزوماً طبق چارت ارایه شده پیش بروید. این چارت پیشنهادی است و در صورت رعایت پیش نیاز میتواند توسط خود شما به دلخواه تغییر داده شود.
سلام استاد خسته نباشید.
لطفا اگر امکانش هست درس تکنولوژی بتن را ارائه دهید که حداقل بتونیم علاوه بر 15 واحد ارائه شده 2 واحد تکنولوژی بتن را هم بگیرم که جمعا بشود 17 واحد.
علاوه بر این برخی هم ممکن است درس مقاومت مصالح 2 رو که اختیاری هستش نگیرند که در این صورت تعداد واحدهای اخذ شده اینان میشود 12 واحد و خیلی کم است. لذا خواهشمند است درس تکنولوژی بتن را هم اگر امکانش هست ارائه دهید.
از زحماتی که شما استاد گرانقدر برای ما ها میکشید واقعا ممنون و سپاسگزاریم.
استاد خواهشا خواهشا درس تکنولوژی بتن را اگر ارائه دادید بندازیدش روزای آخر هفته. آخه استاد واقعا برای روزای پخش تو هفته هم بنده و هم خیلیای دیگه مشکل داریم. بازم صمیمانه ازتون تشکر میکنم.




پاسخ : بررسی میکنم شاید اضافه شد.
با عرض سلام خدمت شما مدیر گروه گرامی.
از اینکه تاریخ معماری رو هم ارائه داده اید تشکر میکنم ازتون.
پیروز باشید




پاسخ : تشکر. این درس به صورت اختیاری میتواند به جای یکی از دروس عمومی برای رشته کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته عمران ثبت نام شود.
۲۸ آذر ۹۰ ، ۰۶:۳۰ پیوسته عمران
استاد تربیت بدنی 2 برای گروه تکنولوژی آبادانی و توسعه ارائه شده و برای عمران پیوسته ارائه نشده.
سوالم اینه که آیا ما که عمران پیوسته هستیم میتونیم تربیت بدنی 2 رو بگیریم؟؟




پاسخ : دروس عمومی ارایه شده پیشنهادی است شما میتوانید در تمام دروس عمومی سه رشته کارشناسی پیوسته و ناپیوسته عمران و آبادانی و توسعه ثبت نام کنید. در حذف و اضافه نیز میتوانید در ظرفیت خالی بقیه گروههای عمومی رشته های دیگر ثبت نام کنید.
سلام استاد
لطفا لحظه ایی در اتفاقات زیر درنگ کنید:
پیشنیاز پروژه سازه ها، دروس فولاد دو و بتن دو می باشد
پیشنیاز دروس فولاد دو و بتن، تحلیل دو می باشد.
پیشنیاز در تحلیل دو، محاسبات عددیه
و در نهایت پیشنیاز درس محاسبات عددی، معادلاته!!!!
یعنی اگه این ترم فقط معادلاتو برداریم پروژه ها می میونه واسه ترم شییییییش!!!
یعنی کنکور ارشد سال بعدم از دست دادیم!!
تازه اگه بر فرض قرار باشه سر ترم چهار درسارو همنیاز کنید و بر فرض 4 ترم همه چی تموم شه، خیلی از منابع رو واسه ارشد نمی خونیم!!!!
حالا با این تفاسیر اگه ممکنه تحلیل دو و محاسبات و معادلات رو همنیاز کنید که هم به راحتی 4 ترم تموم بشه هم واسه ارشد منابع رو پاس کرده باشیم.
اون چیز که مشخصه طبق گفته همه استاتید و خصوصا شخص شما، پیشنیاز کردن این سه درس کار کارشناسی شده ایی نیست، چون لزومی به این کار نیست.
و قطعا همنیاز کردن این سه درس در کنار اینکه لطمه ایی به دانشجو نمی زنه، قطعا کار محالی هم واسه شما به عنوان مدیر گروه عمران نیست.
در صورتی که این اتفاق بیافته بهترین برنامه واسه ترم بعد اینه:
تحلیل 2، فولاد1 ، بتن1 ،معادلات، محاسبات، ریاضی 2،مکانیک خاک و پی، و بارگذاری دقیقا 20 واحد فول
حالا ما از شما چشم یاری داریم...




پاسخ : برای انجام این کار به صورت جمعی درخواست کتبی بدهید تا بر اساس نظر شورای آموزشی دانشگاه عمل کنیم. به شخصه نمیتوانم پیش نیازی را حذف یا اضافه کنم ولی در شورای اموزشی از حذف و یا همنیاز کردن درس محاسبات عددی برای درس تحلیل سازه دو دفاع میکنم.
۳۰ آذر ۹۰ ، ۰۹:۰۲ هادی ودوستان87
سلام استاد تفسیر ارائه شده ولی اخلاق نه ممنون میشیم اگه اخلاق هم ارائه بشه دستتون درد نکنه کارشناسی آبادانی روستا87 ممنون




پاسخ : از دروس عمومی رشته کارشناسی پیوسته و ناپیوسته مهندسی عمران نیز میتوانید استفاده کنید. به هر حال تا زمان حذف و اضافه نیز این فرصت برای شما وجود دارد.
سلام استاد.خسته نباشید.
من ترم بعد ترم آخرم.22واحد از درسام مونده.میخواستم ببینم این صحت داره که ترم آخر تا24واحد هم بهمون میدن؟




پاسخ : در ترم آخر تا سقف 24 واحد بدون توجه به پیش نیاز میتوانید واحد اخذ کنید. ترم آخر به ترمی اطلاق میشود که در پایان آن واحد دیگری باقی نمانده باشد. در صورتی که در پایان ترم واحدهایی مثل پروژه ، کارآموزی یا معرفی به استاد باقی بماند آن ترم به عنوان ترم آخر اطلاق نمیشود.
سلام استاد ببخشید چرا برای ورودی 89(کارشناسی نا پیوسته)سیالات ارائه نشده
در ضمن نیازی به در خواست نیست مطمئن باشید ظرفیت تکمیل می شود




پاسخ : اگر تعدادتان کم باشد میتوانید با گروه کارشناسی پیوسته در حذف و اضافه ثبت نام کنید. احتمالاً تا حداکثر 20 نفر ظرفیت برای کلاس موجود است. اگر زیاد باشید باید درخواست بدهید تا گروه جداگانه ای ارایه شود.
۰۲ دی ۹۰ ، ۱۹:۳۶ کنجججججکاو
چند تا سوال داشتم هر کدومو جواب بدید لطف کردید:
شما اصلیت همدانی هستید یا از بد روزگار از این شهر سر در آوردید؟؟
دکتر بهرامی مدرکشونو از کجا گرفتن؟؟
رتبه ارشد شما چند بود؟؟
واسه ارشد روزی چند ساعت می خوندید؟؟
رتبه کنکور سراسری چی؟؟
معدلاتون چند بود در دوره کارشناسی و ارشد؟؟
به عنوان یه فرد موفق تو کنکور ها واسه ارشد ماها چه توصیه هایی دارید؟؟


پاسخ : من متولد و بزرگ شده همدان هستم و فقط برای دوره لیسانس و ارشد تهران بودم. آقای دکتر بهرامی میدانم که اواخر دوره دکترای خود را در دانشگاه علم و صنعت میگذرانند لیسانس و ارشد را به خاطر ندارم. زمانی که ما ارشد کنکور میدانیم رتبه ای اعلام نمیشد. همانموقع همزمان با کنکور انتخاب رشته میکردیم و فقط اعلام میشد که قبول شدیم یا نه . آن موقع ارشد سازه اکثر دانشگاههای شهر تهران به همراه زلزله تهران و شریف قبول نشدم و مابقی رشته و شهرها قبول شده بودم. برای ارشد من از شش هفت ماه قبل از کنکور شروع کردم و بیشتر تمرکز روی سوالات سالهای قبل داشتم شاید حداکثر روزی دو ساعت درس میخواندم و نه بیشتر و با آن روش متوسط درصدهای من بالای 50 درصد شد. آنموقع چندان تب ارشد مثل الان نبود به همین جهت با داشتن یک پایه درسی خوب و کمی مطالعه قبل از کنکور میشد به نتیجه رسید. رتبه کنکور سراسری من در سال 73 توی منطقه دو 29 (مربوط به مرحله اول )و توی کل کشور 124 (مربوط به مجموع دو مرحله کنکور) بود. معدل لیسانس من 14.66 توی دانشگاه شریف و معدل ارشد 15.26 توی دانشگاه پلی تکنیک بود.( البته هر چند معدل لیسانس کمتر از فوق است ولی از لحاظ ارزشیابی آن معدل در مقایسه با افراد مشابه بالاتر از معدل ارشد محسوب میشود.)
در مورد کنکور ارشد خیلی توصیه خاصی ندارم. همین که در دوره تحصیل دروس را به صورت پایه ای مطالعه کنید و یاد بگیرید و در کنار آن همزمان تستهای ارشد سالهای قبل را نیز مطالعه کنید بهترین روش برای رسیدن به یک نتیجه معقول و نه لزوماً عالی است.
۰۳ دی ۹۰ ، ۱۷:۵۳ ورودی ناپیوسته
با سلام
استاد؛اگر برای شما مقدور باشه که یک درس عمومی مثل انقلاب؛اخلاق،تاریخ معماری و یا تفسیر رو در یکی از دو تایم پیشنهادی زیر داشته باشید،برنامه فوق العادتون؛عالیتر هم میشه؛چرا که در این صورت کسانی که مشکل حضور در کلاسها رو به هر دلیلی دارند؛میتونند در صورت پاس کردن درسهای ترم یک؛20 واحد رو در دوروز بردارند.باتشکر از شما به خاطر برنامه ریزی مطلوب
سه شنبه8-10
پنج شنبه8-10



پاسخ : برنامه درسهای عمومی و پایه را آقای مهندس فخرایی زحمت کشیده اند و بدون هماهنگی ایشان نمیتوانم کاری بکنم. ضمن اینکه 20 واحد در دو روز عملاً باعث کاهش کارآیی کلاسها میشود. سعی کنید در یک روز بیش از 6 ساعت کلاس نداشته باشید تا کلاسها برای شما کارآیی لازم را داشته باشد. به این ترتیب با یک برنامه 4 روزه میتوانید هم 20 واحد درس داشته باشید و هم کلاسها برای شما کارآیی داشته باشد و هم سه روز تعطیل نیز داشته باشید.
با عرض سلام و خسته نباشد
استاد امکانش هست که تعداد نفرات گروه خودتون رو برای پروژه فولاد و بتن بیشتر کنید با تشکر




پاسخ : راهنمایی پروژه های فولاد و بتن انرژی و زمان زیادی میبرد. ترجیح میدهم تعداد کم و با کیفیت بالاتر داشته ام تا بالعکس.

۰۴ دی ۹۰ ، ۱۹:۰۳ میانه رو
متاسفانه سال بالایی ها خیلی ما را رو در مورد امتحانای شما و بقیه اساتید اینجا می ترسونند!! این امر بهمون الهام شده که نمی شه اینجا 4 ترم تموم کرد!!سوالای سال قبلتون خیلی سخت نبود اما ظاهرا جزوه باز نبوده!! اینکه درسی مثل تحلیل و خصوصا مقاومت امتحانش قراره جزوه باز باشه ترس عجیبی تو دل بچه ها انداخته، اتفاقی که جای دیگه ندیده ام!! حالا یا شما می خواهید ارفاق کنید که جزوه باز می گیرید یا در معنای واقعی کلمه می خواید پوستمونو بکنید!! الله اعلم... به هر حال امیدوارم که با دادن سوالات نرمال انگیزه هامونو ارتقا بدید تا با امیدواری بیشتری ادامه بدیم، اعتراف می کنم که ما ناپیوسته ها کاردانی اذیت نشدیم، کمی تنبل بار اومدیم، امیدوارم تغییر رویه این دانشگاه با دانشگاه های قبل یهو اونقدر سنگین نباشه که ترم اول خدا واحد تلفات بدیم!! و کم کم سختگیری های اینجا وفق پیدا بکنیم و اصطلاحا یخمون باز بشه!!امیدوارم شما وضعت مار رو درک کنید، ماه ها که مدت های زیادی بود درس نخونده بودیم یهو تو یه محیط اومدیم که دگر گونی عجیبی پیدا کرده، باید از اول به قصد کشت!! می خوندیم ولی طبق عادت خیلی نخوندیم.امیدوارم ما ورودی ها تا کامل با رویه اینجا وفق پیدا کنیم تنبیه خیلی سختی نشیم. خسته روزگار نباشید




پاسخ : هم سوالات و هم نمرات ترم های گذشته در وبلاگ موجود است. تمام امتحانات قبلی من هم در رشته شما جزوه باز بوده است. روال من هم همان روال ترمهای قبل است حالا خودتان ببینید و قضاوت کنید. معتقدم که سنگ اول که معمار گذاشت کج تا ثریا میرود دیوار کج . پس سختگیری اگر قرار است باشد از همین ترم اول انجام میشود. به استحضار نیز میرسانم که در همین چند روزه چند نفری از ورودیهای 88 فارغ التحصیل شدند. پس میشود 4 ترمه نیز تمام کرد. هر چند به نظر من اساساً 4 ترمه تمام کردن در این وضعیت خراب بازار کار اصلاً ارزشی ندارد و بهتر است کمی با تامل و با کیفیت بهتر به درس خواندن بپردازید.
سلام استاد، بچه ها می گفتند شما در مورد پیش نیاز درس تحلیل دو اشتبا کردی، اموزش به بچه ها گفته همچنان فقط تحلیل 1 پیشنیازشه نه محاسبات!! ما هم رو همین حرف دیگه دنبال امضا گرفتن نرفتیم، حالا استاد دیگه زحمت این قضیه رو شما بکشید، اگه حرف بچه ها غلطه شما همنیاز کنید، به قول معروف آنچیز که به عیان است چه حاجت به بیان است، قطعا همه می خوان ترم بعد تحلیل 2 بردارن، کسی بدش نمی اد، و امضا جمع کردن در این مورد کار خیلی عقلانی نیست، چون کسی به این پیشنهاد نه نمی گه، حالا دیگه بقیش با شما اگه تحلیل پیشنیازش محاسباته دیگه خودتون تو جلسه شورای آموزشی کار ها رو درست کنید... مرسی زییییییاد


پاسخ : البته الان من سرفصل را جلوی دست ندارم ولی در سرفصل قبلی که این پیش نیاز وجود دارد. در رشته کارشناسی پیوسته نیز به همین شکل است. بعید است اشتباه شده باشد. ممکن است این ترم استثنائاً پیش نیاز آن حذف شود ولی برای ترمهای آتی عملاً زودتر از ترم سه نمیشود این درس را برداشت. در واقع ترم اول مقاومت مصالح و معادلات دیفرانسیل ، ترم دو تحلیل سازه یک و محاسبات عددی و ترم سه تحلیل سازه دو فولاد و بتن یک را برمیدارید. ترم 4 هم مابقی واحدها. به هر حال معتقدم که باید طبق روال قانونی عمل کنیم و بیهوده در سرفصلها دست نبریم. هر چند که به هر حال به طور مشخص سرفصل ها کم ایراد هم نیستند.
سلام استاد
شبتون به خیر
امشب انتخاب واحد از ساعت چند شروع میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟




پاسخ : ظاهراً از ساعت 12 شب. ولی خیلی عجله نکنید بگذارید برنامه امتحانات نیز فردا اضافه شود.

سلام
دیشب از ساعت 12 که شما گفته بودید تا ساعت 12 و 55 دقیقه پای سیستم بودم. تازه 12 و 55 دقیقباز شد و ما هم مجاز به انتخاب واحد شدیم. واقعا عجب موسسه افتضاحی!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا متاسفم
استاد درس تنظیم و خانواده را هم ارائه بدهید.ترم اخریم خیلی از بچه ها این درس باس نکردن.ممنون
۰۷ دی ۹۰ ، ۱۴:۰۶ عمرانی ژیوسته
سلا م استاد
خسته نباشید
شما تو چارتی که برای این ترم در همین پست ارائه شده بود نوشته بودبد که مکانیک سیالات هم قرار است که ارائه شود. یعنی قرار بود که ارائه شود
اما الان در سایت دانشگاه تو صفحه ای که دروس ارائه شده نیمسال رو نوشته اند مکانیک سیالات رو ننوشته اند
حالا سوال ما اینست که آیا مکانیک سیالات کلا قرار هست که ارائه شود یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


پاسخ : درس مکانیک سیالات برای گروه کارشناسی پیوسته عمران ارایه شده است اگر در سایت دانشگاه نیست به آموزش یادآوری کنید شاید فراموش کرده باشند.

۰۸ دی ۹۰ ، ۱۴:۳۸ ناپیوسته 90
سلام استاد
بلاخره نتیجه این کشمکش ها چی شد؟؟ ما ناپیوسته های ورودی نود بلاخره تحلیل دو بر می داریم یا بدبتختمون می کنید؟؟ امشب انتخاب واحد داریم، تکلیف چییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییست؟؟؟




پاسخ : برای این ترم به طور موقت پیش نیاز محاسبات عددی برای آن اعمال نمیشود. میتوانید تحلیل دو را با پیش نیاز تحلیل سازه یک اخذ کنید
سلام
اولا چرا سایت اموزش باز نمی شه، میریم میگه کد اشتباه است!!
دوم سوالم اینکه تکلیف این درس تحلیل که بالا صحبتش بود چی شد؟ امشب می شه برداشت یا نه؟؟؟
thank u ziad!!!!!




پاسخ : مورد اول را اطلاعی ندارم مورد دوم را هم بالا جواب دادم
سلام
این چه وضعه برنامه دادنه؟؟ اینکه انتخاب واحد نیست انتصاب واحده؟؟ مثلا چی می شه به جای اینکه مثلا درس بتن یک هر دو گروهش با استاد ملکی باشه یکیش با شما باشه؟ و همیطور درس فولاد یک چی می شه یه گروهش هم با مهندس ملکی باشه؟؟به کی بر می خوره؟؟ یه ذره حق انتخاب بدید؟؟ این چه وضعشه؟؟اینا که گفتم فقط مثال بود همه درسا اینجوره!! خواهشا کمی به سلیقه بچه ها احترام بذارید، شاید من دانشجو زبان تدریس شمار رو قشنگ نمی فهمم حق ندارم با استادی بر دارم که به سبک تدریسش اخت بیشتری دارم؟؟ اینم یه مثاله، و گرنه تو این دانشکده کسی به شیوایی شما تدریس نمی کنه


پاسخ : من هم خودم ترجیح دارم که برای یک درس اگر دو گروه ارایه شده است با دو استاد مختلف باشد. ولی فقط خواست من که نیست ، خود اساتید هم باید قبول کنند. اکثر اساتید ترجیح میدهند که تعداد درس کمتر در تعداد گروههای بیشتر را تدریس کنند و همین مساله باعث بسته شدن من در گروهبندی میشود. در برنامه ریزی سعی من اینست که به خواست اساتید احترام بگذارم و نسبت به آنچه که تمایل دارند چه از نظر نوع درس و ساعت کلاس کمترین تغییر ممکن را بدهم.
سلام استاد
مکانیک سیالات ارائه نشده
شما چرا کاری نمیکنی؟؟؟؟؟
مگر مدیر گروه ما نیستید؟؟؟
پس چرا کارا رو مدیریت نمیکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟




پاسخ : مکانیک سیالات این ترم در دو گروه ارایه شده است و قاعدتاً نباید در ترم بعدی ارایه شود. برای ورودی های نود درس مکانیک سیالات و هیدرولیک ارایه شده است. اگر تعداد شما که هنوز در ورودی 89 و 88 این درس را پاس نکرده اید زیاد است درخواست بدهید تا در حذف و اضافه یک گروه با هماهنگی مهندس سلطانی ( مدیر گروه آب و فاضلاب ) ارایه شود ( توجه کنید که این درس مربوط به گروه اب و فاضلاب است و اگر در مورد استاد درس نظری دارید باید با مهندس سلطانی در میان بگذارید). راه کار من اینست که تا حداکثر 20 نفر از شما با گروه کارشناسی پیوسته این درس را اخذ کنید. یک راهکار دیگر اینست که چون درس مکانیک سیالات و هیدرولیک ورودیهای 90 دارای دو استاد است و در نیمه اول ترم مکانیک سیالات تدریس میشود گروه دیگری تعریف شود که در نیمه دوم ترم در هفته ای شش ساعت کلاسهای ان تشکیل شود و استاد آن نیز آقای دکتر بهرامی باشد که در آنزمان وقتشان خالی خواهد شد.
سلام
استادشنبه چه ساعتی دانشگاه هستید؟



پاسخ : احتمالاً من شنبه دانشگاه نیستم و یکشنبه به بعد هستم اگر بیایم بین ساعت ده تا یازده می آیم
تاریخ امتحان تحلیل 2 رو میشه عوض کنید؟




پاسخ : چه مشکلی دارد ؟ تاریخ جدیدی پیشنهاد کنید که مشکلات کمتری داشته باشد
سلام...میشه لطفا ساعت بارگذاری رو جا به جا کنید؟با تاریخ معماری تداخل داره!




پاسخ : دلیلی ندارد که هر دو درس را همزمان داشته باشید. هر کدام که به برنامه تان میخورد ان را بردارید. در ترمهای بعدی میتوانید آن را که این ترم بر نداشته اید بردارید
۰۸ دی ۹۰ ، ۲۱:۱۳ عمران ناپیوسته
سلام استاد تکنولوژی بتن را برای ترم 2-90 ارایه دادید




پاسخ : درخواست بدهید برای حذف و اضافه ارایه میکنیم
سعید کم گیر بده به این تحلیل 2
پدرمونو درآوردی
میخوای 3 تروه!!!!!!!! تموم کنی بری کجا؟!!!!!!!!




پاسخ : بیرون خبری نیست. به جای کمیت به کیفیت بیندیشید
استاد مگه ما مسخره دانشگاهیم میدانم به شما ربطی نداره ولی مگه این مسئو لین اموزش ساعت در اختیار ندارند یا اینکه کلا بلد نیستن ساعت بخوانن یا خوابشان برده یا اینکه دانشجو موجود با ارزشی نمیدانند این چه وضع انتخاب واحده
میدانم جوابه شما چیه خوب صبح انتخاب واحد میکردید یا اینکه این مسائل به شما مربوط نمیشه خوب گناه ما چیه دانشگاه هم خوب صاحب نداره ترم اخریمو اگه مثلا یکی از پروزه ها قبل از اینکه ما از خواب بیدار بشیم اون 15 نفر هم پر بشه اون وقت چی کار کنیم جواب شما هم اینکه استاد نداریم
خوب وقتی استاد نیست نباید دانشجو هم باشه در نتیجه دانشگاهی در کار نیست در نتیجه .... و
ای کاش توی اموزش یک مرد بود تا میشد باهاشان مثل خودشان حرف زد
البته انتخاب واحد فقط یکی از مشکلاتیه که داریم
از اعتراضی هم که بچه ها نسبت به اسسسسسسسستتتتتتتاددددد ...... کردند خیلی خوشحال شدم ولی دیگه خیلی دیره این مطالب باید به خود ایشان گفته میشد
الان که دارم این کامنتو می نویسم تقریبا ساعت 2:30 بامداد
این مطالب که خدمتتان عرض کردم چندان برام مهم نیست فقط از اینکه داره بهم توهین میشه واز اون بدتر کاری نمیتانم بکنم ناراحتم
در ضمن خواهشمندم که یک گروه 15 نفره با اقای سلیمانیان پروزه فولاد ارائه دهید


پاسخ : خودتان گفتید جواب من را میدانید پس چیزی نمیگویم. در مورد پروژه ها و ارایه آن با مهندس سلیمانیان خود ایشان به دلیلی مشابه بقیه اساتید ، تمایل به گرفتن این واحد را ندارند. کلید حل مشکل در دست دانشگاهست. در حال پیگیری هستم که حداقل مشکل را تا حدی حل کنم تا حداقل مهندس ملکی ، مهندس آجرلو و مهندس ایمانی را برای پروژه ها داشته باشیم و گرنه همین یک گروه بیشتر نخواهد بود.

سلام استاد وقت بخیر.ببخشید استاد ورودی های 89 میتونند امروز درس بارگذاری رو بردارند؟استاد جسارتا اجازه بدید برداریم اگه ظرفیت کم هم اومد شاید بشه گروهی دیگری ارائه بدهید.چون اکثر دانشجویان ترم بالای مشتاق گرفتن این درس اند.ممنون از لطفتون.




پاسخ : اولویت با ورودیهای نود است. برای ورودیهای 89 اگر ظرفیت کم آمد سعی میکنیم یک گروه جدید ارایه کنیم.
سلام استاد الان که دارم این کامنتو مینویسم ساعت 11باز هم سایت باز نشده چی کار کنیم لطفا به اموزش اطلاع دهید
در ضمن پروفایلتون رو اصلاح کنید طبق پروفایل شما الان 3سالتونه اصلا فکر نمیکردم عاشق فوتبال باشید از کدام بازیکن ایرانی و خارجی خوشتان میاد من از نکونام و مسی خوشم میاد




پاسخ : تشکر اصلاح شد.
استاد چرا سیستم آموزش وا نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟؟خوب اینطوری وا شه ظرفیتا زود پر میشه اونوقت ما چکار کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟




پاسخ : این مشکل عمومی و مربوط به همه است. پس مشکلی از لحاظ ظرفیتها نخواهید داشت.
وحید من نظری مبنی بر وضعیت تحلیل دو نذاشتم، کار دیگران است، و گرنه من تحلیل یک و دینامیک لنگم واسه پاس شدن، تحلیل 2 پیشکش تو، اوضاع درسیم خرابتر از این حرفاست که فکر تحلیل دو باشممممم، الانم دست به نقد حداقل پنج ترمه هستیم، من نظراتمو با اسم سعید یا راد می گذارم
راستی وحید یادته دانشگاه ملایر چه کیفی می کردیم، نه درسی می خوندیم نه چیزی، ته تهش معدل 25!! قدرشو ندونستیم دیگه، در ضمن من درس تحلیل 2 را بر نمی دارم، فردا نگی ... تنها نظری که من تو این وبلاگ گذاشتم نظر در مورد تحصیلات استاد بود و استاد بهرامی، تا این شایعات که استاد بهرامی دانشجوی دکترا در آزاد قزوین هستن تکلیفش مشخص شه، دیدید که دانشجوی علم و صنعته




پاسخ : فکر نمیکنم اساساً دانشگاه آزاد قزوین دوره دکترا داشته باشد. تا آنجا که خبر دارم دانشگاه آزاد فعلاً در علوم تحقیقات تهران و اراک دانشجوی دکترای عمران دارد.
در ضمن وحید من هم می دونم اون بیرون خبری نیست، ولی اون چیزی که واضحه حداقل چار ترم تموم کردن یه انگیزه اییه، حرف تو و استاد جعفری تنبلی ها رو موجه می کنه، موجه می کنه که حالا اگه ما قبول هم نشیم مشکلی پیش نمی اد، نهایت میشیم شیش ترم، و این فقط باعث می شه انگیزه ها کاهش پیدا کنه، نباید تنبلی ها رو در قالب اینکه حالا اگه یه ترم بیشتر بخونیم اتفاقی نمی افته توجیح کنیم

استاد جعفری شما هم حداقل به جای اینکه ملتو تشویق کنید درس بخونن افتادن بچه را رو خیلی کوچیک نشون ندید، همونجور که گفتم شما با اینکار فقط انگیزه ها رو کم می کنید، من به شخصه ترجیح میدم دو سال بیکار بمونم و تو این ایام بیکاری علم خودمو بیشتر کنم تا اینکه یه ترم بیشتر اسم دانشجوی رو یدک بکشم، موندم شما ها چرا فکر می کنید اینکه یه درسی رو دوبار برداریم الزاما دلیل بر تقویت ماست، چرا فکر می کنید ماها اگه پنج شیش ترمه بشیم مهندسای قوی تری هستیم، وحید جان نمونش ملایر، اوناییکه پنج ترمه شدن به نظرت بچه درس خون بودن؟؟ یا بچه درس خون شدن؟؟ والا هیچکدوم، ضعیف بودن ضعیف هم موندن
البته من خودم می دونم نمی تونم 4 ترم تموم کنم چون این ترمو بد شروع کردم ....
و دیگر هیییییییییییییییییییییییییییییییییچ


پاسخ : قصد کوچک کردن شما را ندارم. از همین موسسه آدمهای موفق زیادی بیرون آمده اند که برخی از آنها حتی استاد خود شما نیز شده اند. نگفتم که درس را بیفتید گفتم کمتر درس بردارید ولی با نمره خوب پاس کنید. بعد از فارغ التحصیلی کسی با اینکه شما 4 ترمه فارغ التحصیل شدید یا 5 و 6 ترمه کاری ندارد. اگر به سابقه درسی شما نگاهی شود در درجه اول معدل شما مهم خواهد بود. مطالب تئوری را الان خوب یاد بگیرید چون بعد از فارغ التحصیلی غرور به شما اجازه نمیدهد که نادانسته های تئوریک را از کسی بپرسید اگر هم بپرسید به عنوان نقطه ضعف شما محسوب میکنند.

تحلیل 2 فرجه نداره!فرجه روسازیم گرفته......تحلیل 2 رو جا به جا کنید......11/4 نباشه.....بچه ها کی انتخاب واحد کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟استاد اگه سایت وا شد خبر بدین؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!همکلاسی های محترم اگه سایت وا شد اینجا خبر بدین...




پاسخ : تحلیل دو برای ورودیهای 90 ارایه شده است و مهندسی پی و روسازی که قبل و بعد از آن هستند برای ورودیهای 89 . قاعدتاً ورودیهای 89 باید تا به حال این درس را پاس کرده باشند. به هر حال تاریخی پیشنهاد کنید که مشکلات مشابه نداشته باشد. یعنی نه برای شما و نه برای بقیه دانشجویان مشکلی ایجاد نکند
پاسخ به سعید:
اونجا که گفتم پدرمونو دراوردی با تحلیل دو فقط یه شوخی بود و همین چون هر وقت میدیدمت میگفتی 6 ترمه ایمو این جور حرفا به خاطر اون حرفات اون پستو گذاشتم جدی نگیر
در مورد بازار کار هم که همه ی ما ازدانشجو های شریف گرفته تا آزاذ و غیر انفاعیو ووووو.... وضع مشابهی داریم
به جرعت میتونم بگم برای حتی 10% دانشجوهای کشور کار نیست
اگرم باشه انقدر خوب پول میدن!!!!!!! که کلا بی خیالش میشی
به هر حال ما نسلی هستیم که روز به روز داریم تباه تر میشیم و تو چهره ی هیچ کدوم از جوونا هیچ آینده روشنی دیده نمیشه . همشم چوب گذشتگان خدموونو داریم میخوریم. نمیخوام وارد مسائل سیاسی بشم ولی عوامل زیادی بودند که دست به دست هم دادند که نتیجش شده این........
واقعا تنها چیزی که مثل روز روشنه اینه که هدف دولت از پذیرش این همه دانشجو تربیت نیروی متخصص برای نیاز جامعه نیست فقط و فقط سرگرم کردن اونهاست
هیچ میدونستید که ظرفیت پذیرش دانشجوی ارشد عمران در ایران از خیلی از کشورهای پیشرفته مثل آمریکا هم بیشتره!!!
خوب معلومه آخرشم دکتراهای عمرانمون میشن افرادی مثل [...]!!!!!!!!!
البته اگه این قسمت سانسور نشه!!!!!!
پس هیچ راهی بجز سوختن و ساختن با این وضعیت نیست . ایشالا...ارشد خاک یا سازه ملایر !!!!!!!!قبول میشیم بعدشم دکترا تا اون موقع خدا بزرگه ظرفیتش شاید به 2یا 3هزار نفر برسه آره دیگه سرگرمیه خوبیه همین جوری میگذروونیم
خوش به حال نسل مهندس جعفری که نسل دهه ی 50 یعنی نسل برنده این انقلاب!!!! هستند و بد به حال دهه 60 و 70 80 و الی آخر...........
وسلام


پاسخ : [....] (خودسانسوری). فقط بگویم که اوضاع نسل ما نیز بهتر از شما نیست. آواز دهل از دور خوش است.
سلام
استاد جواب 2 کامنت بالاییمو ندادید هم راجبه بازیکن های مورد علاقتون و هم راجبه مشکلاتتمون اگه ناراحتتون کردم معذرت میخوام




پاسخ : یکی که جوابش را خودتان داده بودید و نیاز به پاسخ نداشت. در مورد بازیکن مورد علاقه هم فرد خاصی را به طور ویژه مد نظر ندارم. به شخصه بازیکنانی را میپسندم که علاوه بر هنر فوتبال از لحاظ اخلاقی نیز الگو باشند. از بین خارجی ها چندان فرد خاصی مورد نظرم نیست. از بین داخلیها مرحوم ناصر حجازی ، علی کریمی ، مهدی مهدوی کیا ، جواد نکونام ، علی دائی را نسبتاً بیشتر از بقیه میپسندم.
می دونی وحید تو اینکه ما نسل سوخته ایم شکی نیست، ولی البته منکر کار بزرگ اساتیدی مثل استاد جعفری که تو زمون خودشون شریف قبول می شن نیستیم، ولی قطعا اون زمون کنکور قبول شدن به مراتب آسانتر بود، چون به شکل و وسعت الان کلاس کنکوری و.... نبود، رقابتها پاک بود، تا اونجاکه استاد می گه با هفت ماه خوندن، روزی دو ساعت ارشد امیر کبیر قبول شدن!! البته باز هم منکر استعداد استاد نیستیم، اینهم مقداریش در استعداد خوب استاد ریشه داره، اما الان دیگه با دست خالی و فقط با استعداد نمی شه به راحتی کنکور قبل شد، رقابتها خیلی کثیفه، در مورد بازار کار هم آره نسل استاد خوش شانسترین نسل هستن، استاد تو جوابت نوشته بود صدای از دور خوشه!! اما استاد اینکه دور و نزدیک نداره، آنچیز که عیان اتس ه حاجت به بیان است.. قضیه روشنه، اون زمون با کاردانی هم می شد خیلی راحت کار پیدا کرد اما الان نه...
الان یه دانشجو بیشتر به جای اینکه فکر درسش باشه فکر بازار کاره، ماها از اینجا رونده از اونجا مونده ایم، اگه مثل قدیما ظرفیت کم بود و ما کلا کنکور قبول نمی شدیم حداقل تو همون سن می رفتیم سر کار آزاد و تکلیفمون مشخص بود، ولی حداقل که کنکور قبول شدیم و چهار سال قراره به سختی از اساتیدی مثل استاد جعفری و...نمره بگیریم دیگه این انتظار در ما ایجاد می شه که یه کاری پیدا کنیم مربوط به رشتمون... که قطعا پیدا نمی کینم
واقعا خیلی راحت دارن با آینده های ما بازی می کنن
اشکال از ما ها هم هست، بعضی موقع ها دیر زندگی و محیطو درک می کینم، اگه موقع کنکور خوبتر می خوندیم که کارمون به اینجا ها نکشه، یا اصلا نمی خوندیم و می رفتیم دنبال کار آزاد در هر دو صورت از الان موفقتر بودیم..

نمونه این تصمیمای اشتباه همین ترم من، وحید تو قطعا یادته من اول ترم چیجور درس می خوندم، لغتنامه همیشه پیشم بود، فکر می کردم راحت میشه مثل ملایر درسا رو پاس کنیم و تمرکزم رو کنکور ارشد بود، اوایل ترم زبان و راه و رو سازی می خوندم، و درسای این ترمو گذاشتم واسه فرجه ها، وقتی یواش یواش حساب کار اینجا دستم اومد فهمدیم که در معنای واقعی کلمه از اینجا رونده و از اونجا مونه شدم، الان نه دیگه روحیه مونده واسه ارشد بخونم و نه امید دارم با خوندن درسای این ترم بتونم درسای این ترمو پاس کنم، و در کل ساعات مطالعم شده روزی یه ساعت... من این ترم شکست خوردم فقط واسه اینکه موقعیتی که توش بودم رو دیر درک کردم.
زندگی ما هم همینه، بعضی موقع ها چنان برای اشتباهاتمون تنبیه می شیم که...
ماها از اون اول راهو اشتباه انتخاب کردیم، اگه از اون اول می دونستم نهایت کاردانی عمران اینه اصلا قید درسو می زدم، وحید اینو نباید انکار کرد که تو بازار کار اونیکه از دانشگاه های معتبرتر مدرک گرفته چند قدمی از ماها جلوتره،
راستی وحید یه سوال: چرا ما داریم تو وبلاگ استاد با هم بحث می کنیم؟؟ اینجوری وقت استادو می گیریم، استاد هم فردا کنکور دکترا قبول نمی شه چون خداییش ماها خیلی از طریف این وبلاگ وقتشونو میگیریم، اونقت استاد حلال نمی کنه اون دنیا هم باید از زیر تیغ استاد بگذریم، تو این دنیاش موندیما!!!
البته از این هم نگذریم که این وبلاگ دقیقا به منزله سفارت مجازیه امریکاست!! شباهتش هم اینه: ماها که استادو بیکار تو دانشکده نمی بینیم بر خلاف ملایر هم اتاق تکی ندارند، تنها راه دسترسی ما به استاد هم شده این وبلاگ!!
ادامه بحثو بذار واسه وقتی که حضوری دیدمت،دیگه نظر نذاری که منم مجبور شم نظر بذارما. فعلا...
پاسخ به راد-1 : البته خیلی حرفها را نه اینجا و نه هیچ جای دیگر نمیشود واضح بیان کرد. متاسفانه آموزش عالی ما به بیراهه میرود. آموزش عالی ما به جای رشد کیفی چند سالیست که فقط رشد کمی را هدف دارد. در حالی که زمینه کاری حتی برای کاردانهای فنی به اندازه کافی موجود نیست بیرویه آنها را کارشناس و سپس کارشناس ارشد و به تازگی رو به دکترا سوق میدهیم. بدون توجه به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری پیاپی مجوز تاسیس رشته داده میشود. دانشگاهی که تا چند سال پیش فقط دوره کاردانی داشت در عرض چند سال مجوز کارشناسی ، کارشناسی ارشد و حالا نیز دکترا میگیرد. هر سال ظرفیتها افزوده میشود و امسال در تازه ترین بدعت اجازه داده شد که دانشگاههای غیرانتفاعی هر چقدر که دوست دارند از بین کسانی که در کنکور شرکت کرده اند تنها با داشتن تراز مثبت دانشجویان تکمیل ظرفیت بگیرند. در حالی که طبق اعلام رسمی سالانه بین ده تا بیست درصد تورم داریم اجازه رشد شهریه ها همگام با تورم داده نمیشود. وقتی شهریه رشد نمیکند امکانات دانشگاه نیز متناسب رشد نمیکند. به طور مثال دستمزد استاد نیز رشد نمیکند. وقتی دستمزد استاد پایین باشد یا باید از خیر به کارگیری اساتید خوب گذشت و یا اینکه با استادی مواجه خواهیم بود که به دلیل مشکلات مالی انگیزه های کافی را ندارد. آنموقع سطح علمی دانشجو هم پایین می آید و مشکلاتی پیش می آید که شما ذکر گردید. اگر شهریه ها نسبت به وضع فعلی حداقل دو برابر بود ، به طور متناسب تعداد دانشجو به نصف کاهش می یافت ( با بالا رفتن شهریه خیلی ها که حالت سیاهی لشکر دارند به خاطر بیکاری به دانشگاه نمی آمدند). آنموقع دانشگاه نیز میتوانست سطح خدمات خود را به دو برابر افزایش دهد و خروجی آن مهندسانی بودند که هم پایه علمی داشتند ، هم توانایی کاری داشتند و هم به دلیل کم بودن تعداد آنها به سرعت جذب بازار کار میشدند؛ آن نصف دیگر نیز که به دانشگاه وارد نمیشدند در این مدت دو سال برای خود فکر دیگری میکردند و جذب کاری متناسب با تخصص خود میشدند و با ورود به دانشگاه بیهوده وقتشان تلف نمیشد. در این حالت هم به نفع آنهایی بود که دانشگاه می آمدند و هم آنهایی که دانشگاه نیامدند و هم خود دانشگاه .
استادفردا(شنبه)دانشگاه نیستید؟
واحدهای من مشکل داره باید شما تایید کنبد




پاسخ : یک شنبه صبح مراجعه کنید. چه مشکلی دارید ؟ فعلاً باید از سایت آموزش عمل کنید. موارد دستی زمان حذف و اضافه انجام خواهد شد.
الان که دارم این پستو میزارم هنوز هم سایت آموزش باز نمیشه و کفر همه ی دانشجو ها رو دراورده!!!!!!!!
می خواستم یه مژده بدم به کسانی که عشق ادامه ی تحصیلات عالیه در مقطع ارشد و دکتری دارند . دانشگاه ملایر یعنی دانشگاه سابقمون از سال آینده در دو گرایش خاک و سازه ارشد ودر گراش سازه !!! و محیط زیست در مقطع دکتری دانشجو میگیره
جالب اینجاست دانشجو های مقطع دکتری کلیه مراحل گزینش و مصاحبه رو هم در حضور دکتر محبخواه گذرانده اند و از سال آینده مشغول به تحصیل میشوند
تازه فقط دکتری عمران نیست که دکتری ریاضی و فیزیک هم از سال آینده میاره
بیچاره اونایی که دکتری از اونجا میخوان بگیرن احتمالا [...] و [...] بهشون درس میدن!!!!! با این تفاصیر احتمالا استان همدان به یکی از بزرگترین قطب های مهندسی عمران تبدیل خواهد شد!!!!!!!!


پاسخ : البته گرایش محیط زیستی که ملایر دکترا آورده است مربوط به گرایش عمران نیست و مربوط به گرایش منابع طبیعی و کشاورزی است و در عمران فقط گرایش سازه در دوره دکترا تاسیس شده است. تا آنجا هم که شنیده ام هنوز مراحل گزینش و مصاحبه انجام نشده است.
پاسخ به استاد جعفری:
استاد شما که میگید اگر شهریه ها افزایش پیدا کنه کیفیت آموزشی هم بالا میره
مثلا دانشگاه آزاد که اون همه پول از دانشجو های بیچارش میگیره خیلی سطح علمی خوبی داره...؟
من خودم شخصا به دلیل مسائل مالی و صرفه اقتصادی نیومدم اینجا
بین بد و بدتر بد رو انتخاب کردم
من رتبم در دانشگاه آزاذ با میانگین 30 درصد 3 شد و تا رتبه 120 هم گرفته بود حالا حساب کنید که دانشجو های اونجا چه عالی جناب هایی هستند هر چند امسال هم با این تکمیل ظرفیتی که دانشگاه انجام داد وضعیت دانشگاه ما هم دست کمی از آزاد نخواهد داشت کسانی از دانشگاه ملایر آمدند یا ترم بعدخواهند آمد که کاردانیشونو با هزار جور بدبختی گرفتند و اصولا برای اهداف غیر درسی دانشجواند!!



پاسخ : در مورد دانشگاه آزاد در تعجبم که چرا هنوز کیفیت لازم را پیدا نکرده است. در مورد غیرانتفاعی طبق یک برآورد سرانگشتی که داشتم حتی با این شهریه هم میشود امیدوار بود که کیفیت بالاتری داشته باشیم چه برسد به آن شهریه های نجومی که دانشگاه آزاد میگیرد. اما به هر حال فکر میکنم این مساله بیشتر اثر دراز مدت دارد تا کوتاه مدت. دانشگاه آزاد قاعدتاً میتواند با یک مدیریت صحیح نیروهای علمی خوب را از غیرانتفاعی ها به سمت خود بکشاند. ولی حداقل تا الان چنین چیزی رخ نداده است و از لحاظ کیفی دانشگاه آزاد جلوتر از غیرانتفاعی ها نیست. خوشبختانه در سایه سختگیری های معقول اساتید دانشگاه ( غیرانتفاعی) سطح خروجیهای دانشگاه فعلاً مطلوب است و اگر برخی دلسوزی های افراد غیرمسئول اجازه دهد این روند ادامه خواهد داشت و ورود افراد تکمیل ظرفیت تاثیری در این مساله ندارد. ضمن اینکه در بین آنها هم ممکن است دانشجوهای با استعدادی وجود داشته باشد که از بد روزگار در کنکور اولیه قبول نشده باشند. اگر دوباره برخی از دوستان جبهه گیری نکنند به نظر من اصلاً دلیلی ندارد تمام کسانی که به دانشگاه وارد میشوند فارغ التحصیل هم بشوند. اساساً ارزش درس و مدرک وقتی است که آسان به دست نیاید و گرنه اگر قرار باشد همه به یک نقطه برسند ( چه آنکه تلاش کرده است و چه کسی که تلاش نکرده است) دیگر اخذ مدرک ارزشی نخواهد داشت.
۱۰ دی ۹۰ ، ۰۵:۱۲ ورودی ناپیوسته
سلام
استاد دروس تحلیل2،فولاد1 و بتن1 رو سایت برنمیداره!
میگه پیشنیاز گذرانده نشده؟
مگه درسای دیگه پیشنیازشون گذرانده شده!
در ضمن سیستم انتخاب واحد و کارهای آموزش بسیار تاسف باره!
شب جمعه تا 5 صبح پای سیستم بودم و صبح شنبه اولین نفری بودم که انتخاب واحد کردم(برای اینکار که با پیشرفت تکنولوژی باید کمتر از 10دقیقه زمان لازم باشه؛در حدود 8 ساعت فقط برای پای سیستم گذاشته شد!)


پاسخ : مشکلات ناشی از سایت آموزش در ثبت نام را با خود آموزش در میان بگذارید
سلام استاد متاسفانه من الان انتخاب واحد کردم که هر واحدی رو برداشتم سیستم گفت پیشناز گزارانیده نشده مثل بتن1 فولاد 1 وهمچنین تحلیل 2 که قرار بود مشکل حل بشه در حال حاضر جمع انتخابای من 12واحد شده است --ناپیوسته عمران--تکلیف چی.....................


پاسخ : اگر پیش نیاز درسی باشد که این ترم داشته باشید باید تا حذف و اضافه صبر کنید و یا با آموزش صحبت کنید که به گونه ای دروس اخذ شده در این ترم را به عنوان پیش نیاز فرض کند. ( البته ظاهراً برای سیستم چنین چیزی امکان پذیر نیست). فکر میکنم باید تا همان حذف و اضافه صبر کنید.



استاد سلام .ببخشید درس روسازی راه برایمان ثبت نمیشه.ایا باید راهسازی رو هم بگیریم تا ثبت بشه.




پاسخ : مشکل آن حل شد.
۱۰ دی ۹۰ ، ۰۷:۲۱ ورودی ناپیوسته
راستی استاد طبق چارت باید دروس اخلاق مهندسی و اصول مدیریت ساخت ارائه بشن!
مگه چارتی که ارائه شده مبنا نیست؟
تکلیف ما چیه؟


پاسخ : چارتی که ارایه شده است هنوز قطعی و اجرایی نشده است و زمان میبرد که به طور کامل اجرا شود. سعی شده است که از روی آن دروس ارایه شود ولی به هر حال برخی دروس فعلاً امکان ارایه آنها وجود نداشته است که در ترمهای بعد سعی میشود مشکل حل شود.
با سلام.استاد خسته نباشید.درس تکنولوژی بتن وامار واحتمال رو میتونیم با کارشناسی های عمران برداریم؟اگه بشه باید دستی این دروس رو برداریم؟ممنون.




پاسخ : درس شما تکنولوژی بتن و اجرای سازه فلزی و بتنی است که گروه کارشناسی متفاوت است. برای آن باید درخواست بدهید تا اگر در حد یک گروه بود ارایه شود. آمار و احتمال فکر نمیکنم مشکلی داشته باشد. اینها را بگذارید برای زمان حذف و اضافه. البته قبل از آن به صورتی دستی و ترجیحاً جمعی برای دروسی که ارایه نشده است و برای فارغ التحصیلی نیاز دارید درخواست بدهید.
سلام استاد ببخشید میشه این ترم فقط پروژه فولاد رو برداریم وپروژه بتن ترم بعد(ترم پنجم)برداریم.با تشکر.




پاسخ : مشکلی نیست
استاد سلام.ببخشید دانشجویانی که درس مکانیک خاک رو تا حالا پاس نکرده اند ترم پاییز91 ارائه میشه.چون این ترمم به خاطر ترس ارئه نشدن برخی دروس در ترم بعد حداکثر واحدها رو گرفتیم.


پاسخ : به شرطی ارایه میشود که متقاضی برای آن به اندازه کافی باشد و گرنه ارایه نمیشود.
استاد درس تحلیل 2 رو نمیشه برداشت چون باید محاسبات عددی رو پاس کرده باشیم
امکان انتخاب این درس به صورت دستی موقع حذف و اضافه وجود داره؟قرار بود این مشکل در شورای آموزشی مطرح و حل بشه!!1
یه چیزه دیگه اگه دروسی که جدیدا به چارت اضافه شدند مثل بارگذاری یا مکانیک خاک و پی رو این ترم برنداریم احتمال ارائه آن در ترم های بعد وجود داره که با ورودی های سال آینده این دروس رو برداریم. یا اینکه همین ترم این دروس رو برداریم؟


پاسخ : قرار شد برای این درس محاسبات عددی پیش نیاز تحلیل دو نباشد اگر هست به آموزش یادآوری کنید. سعی بر این است که از این پس تقریباً تمام دروس اصلی در تمام ترمهای ارایه شوند البته در یک ترم در دو گروه در ترم بعدی در یک گروه برای افتاده ها و جامانده های ترم قبل. ولی به هر حال بهتر است ریسک نکنید و اگر در این ترم مشکلی ندارید آنها را اخذ کنید.
استاد واقعا سرعت عمل شما در پاسخگویی به دانشجو ها قابل تحسینه
فکر کنم این دو سه شبانه روز رو کلا آنلاین بودید
به هر حال خلاءهای موجود در دانشگاه مثل عدم دسترسی مناسب با اساتید رو تا حدود زیادی بر طرف نمودید.
از شما بسیار متشکریم
استاد تحلیل 2 رو با روشی که دوستان متخصص در پیدا کردن راه میانبر پیشنهاد کردن برداشتم امیدوارم که مشکلی پیش نیاد......
اول معادلات و محاسبات رو برداشتم وبعد تحلیل 2 بعد از اینکه ثبت شد معادلات و محاسبات رو حذف کردم


پاسخ : تشکر از شما. به هر حال اینکه تحلیل دو را بردارید حق شماست حالا اگر به این روش قانونی هم گرفته باشید مشکلی نیست. به بقیه دوستان نیز آن را یاد بدهید تا ثبت نام دستی به حداقل برسد.

۱۰ دی ۹۰ ، ۱۶:۰۱ دانشجوی ورودی نگران ناپیوسته 90
سلام استاد دروس بتن1و فولاد 1 ترم بعد ارایه میشه؟این ترم بتن 1و فولاد 1 بردارم یا نه؟به نظرتون این ترم مکانیک سیالات وهیدرولیک_مکانیک خاک و پی_بتن1_فولاد 1_معادلات_ریاضی2 سنگین نیست؟به نظرتون بهتره چه درسایی رو این ترم وردارم؟تحلیل 2 ترم بعد ارایه میشه؟استاد به نظرتون چکار کنم؟


پاسخ : بالا توضیح دادم. دروسی که این ترم در دو گروه ارایه شده اند به احتمال زیاد در ترم بعد در یک گروه ارایه میشوند. اینکه چند واحد بردارید بستگی به خود شما و توانایی های شما دارد به هر حال تمام درسهای فوق سنگین است و اساتید هم به درستی کاری ندارد که شما چند تا درس سخت دارید. سعی کنید دروسی را برداردی که برای دروس دیگر پیش نیازند.
استاد راستی یه سوالیه که خیلی وقته میخوام ازتون بپرسم گفتم شاید تو محیط مجازی این سوال پرسیده بشه بهتر باشه...
شما اون سالی که دانشگاه ملایر بودید خیلی موفق بودید و دانشجوها هم از شما رضایت داشتند حتی تنها استادی بودید که تو آمفی تئاتر کنفرانس علمی برگزار کردید که درمورد نکات ایمنی اجرای ساختمان بود من هم شرکت کردم و به عنوان اولین کنفرانس علمی در دانشگاه خوب از آب دراومد....
خوب حالا با این سابقه ی درخشان چرا همونجا عضو هیئت علمی نشدید؟


پاسخ : اکثریت قریب به اتفاق دانشگاه های دولتی هیات علمی با مدرک فوق لیسانس استخدام نمیکنند. چند سال پیش این کار البته با دوندگی زیاد امکان پذیر بود و تعدادی از دوستان من از جمله مهندس الیاسی و مهندس گهرپور موفق به این کار شدند اما متاسفانه من در زمینه های کاری خیلی روحیه پیگیری و پشتکار لازم را ندارم. اگر به جایی مراجعه کنم و بگویند استخدام امکان پذیر نیست بلافاصله میگویم ممنون و خداحافظی میکنم در حالی که متاسفانه در کشور ما وقتی که میگویند نه یعنی اینکه باید یک کانال جدید باز کنید و پیگیری کنید. اگر در کانال جدید هم اگر باز هم نشد دوباره کانال جدید تا بالاخره نه تبدیل به بله شود. دوستانی که نام بردم این پشتکار را داشتند حداقل دو سالی پیگیری کردند و حق التدریس درس داشتند تا به نتیجه رسیدند. برای من هم در دانشگاه ازاد همدان هم در دانشگاه سراسری و آزاد ملایر یک نه کافی بود که دیگر پیگیری نکنم ( تازه در مورد سراسری ملایر حتی آن نه را مستقیم نشنیدم و از دوستان شنیدم که میگویند نه و اصلاً مراجعه نیز نکردم. آزاد ملایر هم که دوسال سربازی بودم ظاهراً جای برخی ها را تنگ کرده بودم و عملکرد مستقل من در برخورد با دانشجویان و نمره دهی به آنها به مذاق برخی ها خوش نیامده بود و علی رغم موافقت رییس دانشگاه با استخدام به صورت هیات علمی یک نه از جانب خود گفتند و من نیز هرگز پیگیری نکردم که البته از این تصمیم خود به هیچوجه ناراضی نیستم ). اینجا هم که 7 سال است هستم به این دلیل است که کسی به من نه اول را نگفت و اساساً خودم پیگیر برای اینجا نشدم کسی از آشنایان من را به دکتر غلامی معرفی کرد و در کمتر از یک ماه عضو هیات علمی اینجا شدم و خوشبختانه تا به حال علیرغم مشکلات مختلف ناراضی نبوده ام.
۱۰ دی ۹۰ ، ۱۶:۲۵ ناپیوسته 90
درس روسازی واسه ماست یا ورودیهای قبل؟




پاسخ : پیش نیاز ندارد و بین دو گروه مشترک است. ولی پیش بینی بیشتر برای ورودیهای 89 است. بهتر است که ورودیهای 90 آن را برای سال بعد بگذارند.
۱۰ دی ۹۰ ، ۱۶:۲۷ دانشجوی ورودی نگران ناپیوسته 90
استاد به نظرتون بتنی و حذف کنم؟استاد یکم راهنمایی کنید........خیلی میترسم




پاسخ : طراحی سازه های بتنی یک پیش نیاز دروس طراحی سازه های بتنی 2 و پروژه بتن است. به نظرم بردارید بهتر است. ولی باز خودتان تصمیم بگیرید.
سلام استاد
استاد ما ورودی 89 هستیم و درس بارگذاری قرار بود برامون ارائه بدید.
حالا تو سایت دو گروه ارائه شده .می تونیم برداریم؟؟؟
اگه برداریم تو ریز نمراتمون موقع فارغ التحصیلی میاد؟؟



پاسخ : فعلاً برندارید. شما اگر قرار شد بردارید توی حذف و اضافه این کار را انجام میدهید. احتمالاً این در س حالت جبرانی خواهد داشت. در کارنامه می آید ولی مطمئن نیستم که جزیی از معدل شما محسوب شود.
۱۰ دی ۹۰ ، ۱۶:۵۴ دانشجوی ورودی نگران ناپیوسته 90
استاد اگه مکانیک سیالات بر نداریم اشکال داره؟حذفش کنیم؟ پیشنیازه؟
روسازی میتونیم برداریم؟
استاد فردا چه ساعتی دانشگاهین؟


پاسخ : مکانیک سیالات و هیدورلیک برای دروس تخصصی اجباری پیش نیاز نیست ولی برای برخی دروس اختیاری آبی مثل بناهای آبی پیش نیاز است. اگر این درس را نگیرید میتوانید ترم چهارم بگیرید ولی درس اختیاری آبی نمیتوانید بگیرید مگر اینکه ترم آخر باشد که بدون پیش نیاز بتوانید اخذ کنید ولی در کل پیشنهاد من به شما اینست که جهت کاهش مشکلات احتمالی با چارت پیش بروید و سرخود درسهای دیگر را برندارید.
۱۰ دی ۹۰ ، ۱۷:۲۱ دانشجوی ورودی نگران ناپیوسته 90
استاد خوب شما میگید بهتره بتن و فولاد و برداریم که این طبق چارت نیست!اصول مدیریت ساختم که ارایه نشده پس چکار کنیم؟
استاد نگفتین فردا کی دانشگاهین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


پاسخ : با توجه به اینکه شما طبق چارت ترم اول واحد نگرفته اید نمیشود منطبق بر چارت واحد بردارید. به همین جهت فعلاً باید غیرمنطبق بر چارت واحد بردارید تا برای ورودیهای بعدی مشکل را حل کنیم. فردا هم ساعت حدود 9 دانشگاه هستم.
۱۰ دی ۹۰ ، ۱۸:۳۴ ناپیوسته 89
سلام استاد گرام ،واحد تکنولوژی بتن را دانشجویان برای ارایه به صورت کتبی به اموزش داده اند ایا در حذف و اضافه در سایت برداریم یا توسط نامه از طریق شما به صورت کتبی به اموزش اطلاع دهیم تا برای ما انتخاب کنندهمچنین واحد مکانیک خاک هم میتوانیم با گروه پیوسته برداریم اگر تعداد دانشجویان حدود 10-15نفر باشند(قبل از حذف و اضافه )واگر این دانشجویان بتوانند با گروه پیوسته بردارند وبعد از امتحانات تعداد دانشجویان زیاد شوند یک گروه دیگر ارایه میشودو افراد که قبلا برداشته اند باید به این گروه اضافه شوند


پاسخ : این تغییرات همه در حذف و اضافه انجام میشود. برای درس تکنولوژی بتن احتمال دارد یک گروه تحت عنوان تکنولوژی بتن و اجرای سازه فلزی و بتنی ارایه شود که ویژه ورودی های 89 باشد که البته در مازاد ظرفیت ورودیهای 90 هم بتوانند ثبت نام کنند. برای درس مکانیک خاک هم اگر تعداد متقاضیان کم باشد در مازاد ظرفیت کلاس گروه پیوسته عمران که حدود 20 نفر خواهد بود ثبت نام انجام میگیرد.
۱۰ دی ۹۰ ، ۱۹:۰۸ ورودی ناپیوسته
استاد اگه این ترم با یه ترفند تو انتخاب واحد درس محاسباتو که برداشتیم پاس کنیم،در حالی که معادلات پیش نیازشه و برنداشتیمو بزاریم برای ترم آینده؛به مشکل برمیخوریم؟



پاسخ : لطفاً پیش نیازها را رعایت کنید. فقط در حالتی که درس پیش نیاز قبلاً اخذ شده ولی حذف یا افتاده باشید این کار اکان پذیر است حتی اگر واحد را هم اخذ کنید در طول ترم هر زمان مشخص شود واحد شما حذف میشود.

۱۰ دی ۹۰ ، ۱۹:۱۹ ورودی ناپیوسته
استاد در پاسخ به

وحید شنبه 10 دی1390 ساعت: 18:55

شما از بچه ها به خاطر ابداع این روش برای تحلیل2 تشکر کردید(درحالی که طبق چارت وزارت علوم تو پیشنیازای تحلیل2،محاسبات هستش)!
با ارائه نشدن درسای چارت مصوب(تو نظرات قبلی ذکر کردم) و سردرگمی بچه ها در انتخاب واحد؛پیشبینی میکنم که بالای 50درصد دوستان،5ترمه بشن!


پاسخ : واقعیت این است که تحلیل دو ربطی به محاسبات عددی ندارد. اگر بخواهیم طبق چارت پیش برویم باید ترم دو معادلات ترم سه محاسبات عددی و ترم 4 تحلیل دو بردارید که مشخصاً 5 ترمه میشوید استثنائاً برای این ترم این تخفیف قائل شده است که تحلیل دو را بدون نیاز به محاسبات عددی پاس کنید. برای ورودیهای بعدی این پیش نیاز اعمال خواهد شد و طبق آن تحلیل دو به ترم سه می افتد و حتی اگر این پیش نیاز هم نباشد به دلیل اینکه پیش نیاز تحلیل دو مقاومت و تحلیل یک است عملاً زودتر از ترم سه درس تحلیل دو نباید اخذ شود.

۱۰ دی ۹۰ ، ۲۰:۳۶ ورودی ناپیوسته
واقعا از اینکه فکر بچه های ورودی بودید تا قربانی این تغییر چارت نشن و اینگونه آپدیت هستید و وقتتون رو بدون هیچ چشمداشتی در اختیار ما قرار میدید،صمیمانه متشکرم؛فقط میتونم بگم خدا خیرتون بده و امیدوارم بعد از فارغ التحصیلی همکار خوبی برای شما باسیم؛تا زحماتتون رو جبران کنیم.
سلام خسته نباشید
تیر ورق هارو بدون تکیه گاه جانبی در نظر می گیریم؟
با فرض اینکه سخت کننده داریم در فواصل کمتر از1.5 شروع به حل مسئله می کنیم ولی در حل سوال از hبه tw برابر با342در حل سوال استفاده نشده است؟
چرا در فرمول hبهینه 6.fyاستفاده شده است؟



پاسخ : میتواند با تکیه جانبی یا بدون آن باشد. در صورت سوال باید مشخص شود. عدد 342 حداکثر مجاز ایین نامه ای است و عدد 1.5 متر حداکثر ارتفاع جان تیر بدون وصله است. قاعدتاً عدد 1.5 باید معیار قرار گیرد. 0.6fy تنش مجاز است که در این فرمول وارد شده است ( شاید از رابطه اصلی جا مانده باشد ولی باید به هر حال وجود داشته باشد).

باسلام.خسته نباشید .استادمیشه ترم تابستون مشگل نداره (با هم) دروس پایه دیفرانسیل ومحاسبات عددی رو در دانشگاه های دیگه بگیریم.وایا ترم 91/1 کاراموزی ارائه میشه.مرسی.




پاسخ : اگر یک بار قبلاً معادلات را گرفته باشید مشکلی نیست البته تایید شورای اموزشی را هم نیاز دارد. کارآموزی هم برای دانشجویان ترم آخر هر ترم ارایه میشود.
۱۱ دی ۹۰ ، ۱۵:۱۶ نا پیوسته 90
استاد یعنی میگین اگه ما این ترم محاسبات و تحلیل 2 برنداریم 5 ترمه میشیم؟پس یعنی هم فولاد هم بتن هم معادلات هم محاسبات هم ریاضی2 هم تحلیل2 همه رو برداریم؟




پاسخ : البته محاسبات عددی که نمیتوانید بردارید چون پیش نیازش معادلات است. در مورد بقیه اگر توان پاس کردن این دروس را در خود میبینید اگر بردارید بهتر است ولی من نمیتوانم برای شما تعیین تکلیف کنم. خودتان بهتر وضعیت خود را میدانید.
سلام استاد جعفری شب شما بخیر .تاریخ دقیق امتحان زلزله برای رشته ابادانی روستاها چندم شده؟کلا سشم که برگزار نشده. امتحانش چه جوری میگیرید؟لطفا جواب بدید .دست گلتون درد نکنه



پاسخ : امتحان فکر میکنم 15 بهمن باشه و در حد جزوه و به صورت جزوه باز. این روزها دانشگاه هستم اگر مشکلی داشتید بپرسید.

با سلام.ببخشید استاد ترم تابستون پروژه های بتن-فولاد وراه ارائه می شود.ممنون




پاسخ : قاعدتاً ارایه میشود.
استادفردا چه ساعتی دانشگاه هستید؟




پاسخ : حدود ساعت دو و نیم

استاد یعنی فردا صبح دانشگاه نیستید؟
استاد چند تا سوال داشتم
از شهرستان میام استاد




پاسخ : نه صبح نیستم. چهارشنبه صبح هم هستم.
سلام استاد .من ورودی مهر ماه 87 رشته ابادانی روستاها هستم .ترم اینده ترم اخرم .کلا 12واحد دارم .8واحدش برداشتم ولی 4 واحد ارایه نشده بود یکی درس تنظیم و اون یکی درس ماشین الات ,ترم گذشته می خواستم ماشین الات بگیرم که با درس زلزله تداخل داشت.حالا استاد راهنمایی کنید تا چه کار کنم؟خیلی ممنون




پاسخ : تنظیم خانواده را با گروههای دیگر در حذف و اضافه بردارید. برای این مساله به آقای مهندس فخرایی نیز مراجعه کنید. درس ماشین آلات هم اگر در گروه کاردانی عمران ارایه شده باشد میتوانید با آنها بردارید و اگر هم نبود معرفی به استاد میتوانید در پایان ترم بعد از پاس کردن تمام دروس بردارید
۱۲ دی ۹۰ ، ۲۲:۱۷ ورودی ناپیوسته
سلام،استاد اگر میشه ساعت گروه دوم تحلیل2 رو چهارشنبه16-18 کنید به جای 15:30-17:30،چون از 3درس عمومی که ارائه دادید؛دوتاشون در چهارشنبه14-16 قرار دارن و به خاطر 30 دقیقه ای که مطمئنن کلاس ادامه نداره،اونا یا تحلیل2 یکیشون به طور خودکار حذف میشه و اگه بخوایم گروه یک تحلیل2(دوشنبه16-18)رو برداریم،محاسبات میپره؛در حالی که همنیازه تحلیل2 هستش و تنها در یک گروه ارائه شده!




پاسخ : برای کسانی که فارغ التحصیل هستند در حذف و اضافه به صورت دستی انتخاب درس با تداخل تایید میکنم. ولی آنهایی که ترم آخر نیستند دلیلی ندارد که الان دروس را انتخاب کنند. پیش نیاز درس محاسبات عددی درس معادلات است که به اشتباه وارد نشده بود. برای درس تحلیل دو هم صبحت میکنم که هم نیاز محاسبات عددی حذف شود تا فعلاً مشکلی نداشته باشید
سلام
استاد خسته نباشید
من دانشجوی کارشناسی پیوسته ورودی 89 هستم
این ترم دروس زیر را اخذ نموده ام
اندیشه 2 دو واحد
تکنولوژی بتن 2 واحد
تاریخ معماری و شهرسازی 2 واحد
تحلیل سازه 3 واحد
تربیت بدنی 2 یک واحد
نقشه برداری 1 2 واحد
مقاومت مصالح 2 3 واحد
مکانیک خاک 3 واحد
انقلاب اسلامی 2 واحد
که جمعا میشود 20 واحد.
اما من درس آزمایشگاه مکانیک خاک را که ارائه شده رو نگرفتم.
استاد به نظر شما این کار من ایراد ندارد؟؟
منظورم اینه که مکانیک خاک رو الان گرفتم آزمایشگاشو ترم دیگه بگیرم؟؟؟
ایرادی پیش نمیاد استاد؟؟؟



پاسخ : مشکلی نیست. البته پیشنهاد من به شما اینست که دروس تخصصی را در اولویت قرار دهید. ولی اگر ترس مشروطی دارید مشکلی نیست. هر چند آزمایشگاه خاک درس سختی نیست و میتوانید یک نمره متوسط از آن بگیرید
سلام استاد خسته نباشید
ما ورودی89 عمران پیوسته هستیم
ما وقتی وارد صفحه شخصی خودمون میشیم هنوز مقابل اسم مدیر گروه نوشته شده: مهدی بهرامی
مگه شما مدیر گروه ما نیستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



پاسخ : احتمالاً فراموش کرده اند تغییر دهند.
استادفردا صبح چه ساعتی دانشگاه هستید؟




پاسخ : ساعت 8 به بعد هستم
سلام استاد خسته نباشید

ما چند نفری هستیم که امکان داره این ترم مقاومت مصالح1 رو که با شما داریم بیفتیم
آیا ترم بعد یعنی نیمسال دوم سال تحصیلی 90-91 مقاومت مصالح 1 ارائه میشد ؟ یا نه باید تا سال آینده صبر کنیم؟؟؟؟
اگر امسال ارائه میشود با کدوم استاده؟؟؟؟




پاسخ : اگر تعدادتان کم باشد با گروه کارشناسی ناپیوسته عمران و مهندس امیدی میتوانید درس را بگذرانید اگر زیاد باشید باید درخواست بدهید تا یک گروه جدید ارایه شود که فعلاً برنامه ریزی خاصی برای آن نشده است.
با سلام استاد ببخشید امتحان پایان ترم فولاد 2 رو اگه خوب بدیم میشه میان ترم رو تاثیر ندید.و اونایی که فولاد 2رو حذف کنن میشه ترم 5 باپروژه ها بردارن.باتشکر.



پاسخ : خیر - در ترم آخر میشود تمام دروس را تا سقف 24 واحد بدون توجه به پیش نیاز اخذ کرد.
سلام استاد خسته نباشید چه طوری ترم بعد مکانیک خاک 3واحدی برای ناپیوسته های ورودی 89 که پاس نکرده اند برداریم.مرسی.



پاسخ : اگر تعداد دانشجویان متقاضی کم باشد در گروه کارشناسی پیوسته عمران درس شما ادغام میشود. در غیر این صورت باید تقاضا بدهید تا برای آن یک گروه جدید باز شود.
سلام استاد
درس تکنولوژی بتن واسه حذف واضافه برداریم؟تاریخ حذف واضافه کیه؟
استادمااین ترم نمیدونیم چیکارکنیم!میترسیم ترم5 هم تموم نکنیم وبیفتیم ترم6
درس مکانیک خاک اگه باپیوسته هابرداریم نمیتونیم روسازی روبرداریم فکرکنم امتحانش تویه روزه وروسازی ترم بعد ارائه نشه.
محاسبات عددی هم ترم بعدارائه نشه و...
اگه چارت تغییر نمی کردمیشدکاری کردچون بعضی ازدرسها تغییرکرده و...
استادخیلی بده بیفتیم ترم6 حالا شاید فکرکنین مقصرخودتونین!درس نمی خونین ویاچه میدونم. ولی حالا قبول 50% خودمون بقیه چی مشکل انتخاب وبدشانسی وچیزهایی که در بالا ذکرشد


پاسخ : درس تکنولوژی بتن و اجرای سازه فلزی و بتنی در حذف و اضافه با مهندس آجرلو ارایه میشود. ترم بعد هم روسازی در یک گروه ارایه میشود. محاسبات عددی هم ترم بعد در دو گروه ارایه خواهد شد. باز هم مشکلی هست ؟
سلام استاد.
خواهش میکنم ترم بهمن ترابری رو ارئه بدید.
تعداد بچه ها به 20نفر میرسه.
حتما ازبچه های این ترم هم چند نفری میفتن...
سلام.خسته نباشید.
استاد اگه ترابری این ترم ارائه نشه چون یه درس اختیاریه میشه به جاش یه درس اختیاری دیگه برداشت؟



پاسخ : امکان ارایه ترابری برای این ترم به دلیل کم بودن تعداد دانشجویان و همچنین نبودن استاد برای آن عملاً امکان پذیر نیست. تنها استادی که این درس را درس میدهند آقای دکتر طهماسبی هستند که ایشان این ترم کمتر درس بر داشته اند و برای درس جدید وقت ندارند. شاید به جای این درس ، درس بناهای آبی را ارایه دهیم که البته سه واحدی است.
سلام استاد
ممنون ازجوابتان فقط میمونه درس ترابری که گفتین این ترم امکان ارائه اش نیست بایدچیکارکنیم؟استاد مامیخوایم پروژه هاروبزاریم واسه ترم اخر(5). واسه ترم بعدپروژه راه ارائه میشه؟یااین ترم برداریمشون


پاسخ : اگر 5 ترمه میشوید بگذارید ترم 5 بردارید. پروژه راه را اگر میتوانید این ترم بردارید. چون این درس از چارت حذف شده است امکان ارایه دوباره آن به این شکل کمی مشکل است.

سلام استاد
من وررودی 89 هستم، تصفیه آب رو افتادم ،میتونم به جاش یه درس اختیاری دیگه بردارم؟




پاسخ : قانوناً میشود ولی عملاً از بین دروس اختیاری شما فقط ترابری و تصفیه فاضلاب ارایه میشود. پروژه آب و فاضلاب در یک واحد و بناهای آبی در سه واحد نیز قابل ارایه است که دومی شاید به کار شما بیاید که البته فعلاً مشخص نیست که ارایه شود و فقط در حد یک احتمال است. چون تصفیه فاضلاب در ترم بعدی ارایه شده است بعید است که درس دیگری به جای آن ارایه کنیم.
۱۶ دی ۹۰ ، ۰۹:۳۸ ص.ورودی 89
با سلام وخسته نباشید.استاد ترم تابستون میشه ریاضی2 ومعادلات دیفرانسیل رو برداریم.چون شنیدم که تابستونا درس پایه رو بهمون نمیدن حقیقت داره؟ وسوال دیگه اینکه به جای ترابری میتونیم ترم بعد سازه ابی رو برداریم؟تشکر.



پاسخ : برای افراد خاص که با ترم تابستان مشکلات آنها حل میشود موافقت میشود که در دانشگاه دیگر مهمان شوند در غیر این صورت لزومی به گذراندن این دروس در تابستان نیست.
۱۶ دی ۹۰ ، ۰۹:۴۴ دانشجوی 89
سلام وقت بخیر.استاد ما ورودی 89هستیم ودرس بارگذاری رو باگروه ورودی 90 گرفته ایم مشگلی که نداره؟یا حتما باید با گروه دیگر جابه جا کنیم.ممنون از جوابتون.



پاسخ : الان که یک گروه جدید با مهندس بلوکی اضافه کرده ایم مشکلی نیست. هر گروه که دوست داشتید بردارید.
سلام مهندس خسته نباشید.
استاد من یه درس میخوام حذف کنم از استاد امضا گرفتم فقط امضا شما مونده. رفتم پیش خانوم شریفیان گفت برگه حذف اضطراری رو بذار اینجا مهندس شاید بیاد اینجا امضا کنه. از بچه های شهرستانم. استاد تو این هفته موسسه میرید؟ لازمه منم بیام؟ اگه موسسه نمیرید لطف کنید بگید کی و کجا بیام دنبالتون؟
خیلی ممنون.



پاسخ : یک شنبه یا چهارشنبه دانشگاه هستم. حتماً امضا میکنم. خودتان بعداً هر وقت فرصت داشتید پیگیری کنید.
۱۶ دی ۹۰ ، ۱۵:۲۱ دانشجو 89
سلام مهندس جان
چرا پروژه فولاد وبتن که قرار بود با مهندس ملکی و مهندس آجرلو نیز ارائه شود در دروس ارائه شده موسسه نیامده بود ؟ چون هنوز بعضی از دانشجویان موفق به اخذ این در درس نشده اند. لطفا در حذف و اضافه ارائه دهید.
با تشکر


پاسخ : یک مشکل کوچک وجود دارد. انشاالله حل میشود و در حذف و اضافه مهندس ملکی ، مهندس آجرلو و یا حتی احتمالاً مهندس بلوکی و مهندس ایمانی ( در صورت موافقت این دو عزیز ) هم اضافه میشوند.
۱۶ دی ۹۰ ، ۱۶:۳۶ ورودی نود
استاد در پاسخ به ص.ورودی 89
گفته اید که به افرادی خاص اجازه ترم تابستان میدهید!!! یعنی چه؟؟ مگر ترم تابستان دست خودمان نیست؟؟ من ورودی نود هستم و می خواهم با ترم تابستان کمبود ها را جبران کنم، مگر دانشگاه می تواند قانونا مانع شود؟؟


پاسخ : با توجه به امکانات دانشگاه در ترم تابستان فقط دروسی ارایه میشود که نیاز به کلاس نداشته باشند مثل کارآموزی و پروژه . برای افراد خاص اجازه میهمانی داده میشود. افراد خاص افرادی هستند که میهمانی به فارغ التحصیلی آنها کمک میکند. مثلاً کسانی که سنواتشان تمام شده است یا اینکه تنها چند واحد برای فارغ التحصیلی دارند و یا اینکه درسی میخواهند که در ترمهای بعد به دلایلی ممکن است در دانشگاه خود ما ارایه نشود. حالا خودتان ببینید که جزو آن افراد خاص هستید یا نه ؟ ضمناً به یاد داشته باشید که میهمانی حق دانشجو نیست و فقط با موافقت دانشگاه مبدا و مقصد امکان پذیر است.
۱۶ دی ۹۰ ، ۱۷:۱۱ ورودی نود
استاد درسته من تا حالا موقعیت برداشتن ترم تابستان نداشتم چون ورودی هستم ولی به قول معروف نخوردیم نمی دونم چی ولی دیدم دست مردم!! ندیدم تا حالا کسی برای برداشتن ترم تابسان در دانشگاه های دیگر مشکلی داشته باشه!!! ترم تابستان ما به کسی ضرر نداره چه دلیل داره دانشگاه مخالفت کنه؟؟ استاد اصلا ندیدم تا حالا دانشگاهی با این قضیه مخالفت کنه!! علت این قضیه چیه؟؟


پاسخ : در اکثر دانشگاهها با ارایه دروس تخصصی در تابستان مخالفت میشود. دلیل هم اینست که به دلیل کوتاهی مدت عملاً واحد هدر میرود و نمره ای که معیار واقعی سنجش باشد ارایه نمیشود. به همین جهت عملاً در تابستان فقط دروس عمومی ، آزمایشگاهی و پروژه ارایه میشود. شما هم اگر طالب چنین دروسی هستید مشکلی نیست ولی برای دروس اصلی و تخصصی قولی داده نمیشود و بعید است که موافقت شود. ضمن اینکه برخی از واحدهای دانشگاهی که در ترمهای گذشته پذیرنده دانشجویان مهمان ما بوده اند عملکردی مشکوک داشته اند که به همین دلیل تا اطلاع ثانوی ارایه میهمانی به آنها ( و خصوصاً یک دانشگاه غیرانتفاعی خاص که خیلی تقاضا برای میهمانی برای آن وجود دارد ) را متوقف میکنیم

سلام
استاد یعنی ترم پاییز احتمال داره بناهای آبی ارائه بشه؟چون من این ترم تصفیه برنداشتم.اگه ارائه بمیشه با کدوم استاد؟
یه سوال دیگه استاد :توی حذف و اضافه مکانیک خاک رو واسه ناپیوسته ها ارائه میدید؟
سه شنبه دانشگاه تشریف دارید؟چندتا اشکال مقاومت میخواستیم ازتون بپرسیم




پاسخ : ممکن است در ترم پاییز با دکتر بهرامی درس بناهای آبی را ارایه بدهیم ولی قطعی نیست سعی کنید همین درس تصفیه فاضلاب را بردارید. مکانیک خاک اگر میخواهید باید درخواست بدهید. اگر کم باشید با گروه پیوسته و مهندس امیدی سر کلاس میروید و گرنه باید فکر دیگری برای شما کرد. سه شنبه هم دانشگاه نیستم.
سلام.
ببخشیداستادامتحان میان ترم فولاد2 گروه دوشنبه سوال اول که ظرفیت برشی روخواسته بود fv مجازروبه دست اوردم ولی چون وقت کم اوردم دیگه درh.tw ضرب نکردم
خواستم بدونم چقدرنمره کم میکنید؟




پاسخ : هنوز بررسی نکرده ام. فکر میکنم 20 تا 25 درصد نمره کم شود. یعنی 1 یا 1.25 نمره

سلام.استاد دروس تکنولوژی بتن و پروژه راه با هم تداخل دارن.لطفا در صورت امکان ساعت تکنولوژی بتن رو بیارین جلوتر.مثلا 12,30 تا 3.یا روزش رو عوض کنین



پاسخ : امکان جا به جایی نیست. پروژه راه دو گروه است از گروه دیگر استفاده کنید. و گرنه از بین دو درس یکی را انتخاب کنید و دیگری را در ترمهای آتی بردارید. اگر به چنین وضعیتی مواجه شدید بهتر است که پروژه راه را برای ترم بعد نگه دارید. به هر حال به خاطر مشکلات متعددی که وجود دارد جا به جایی امکان پذیر نیست
۱۷ دی ۹۰ ، ۱۵:۰۹ ورودی89 پیوسته+
سلام
خسته نباشید
استاد اگه ما که این ترم مقاومت مصالح رو با شما داریم اگه مقاومت رو حذف کنیم میشه ترم بعد با ناپیوسته ها بگیریم؟؟؟؟؟؟
مشکلی پیش نمیا؟؟؟؟؟؟
لطفا روز و ساعت مقاومت مصالح ترم بعد رو که با مهندس امیدی هستش رو واسمون بنویسید
خیلی متشکر




پاسخ : ظرفیت آن گروه محدود است. اگر جا داشت مشکلی نیست. اگر تعدادتان به یک گروه برسد شاید یک گروه جداگانه ( احتمالاً با مهندس بلوکی ) ارایه کردیم.
سلام.استاد ما ترم اخریم.ناپیوسته 89.روز یکشنبه مون خالیه و در رفت و امدیم. نمیتونیم پروژه راه رو روز یکشنبه برداریم.امکانش هست تکنولوژی بتن رو با تداخل برداریم یا درس اختیاری دیگه ای بجاش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟




پاسخ : هر دو درسی که ذکر کردید اجباری هستند. میتوانید برندارید ولی ترم بعد بردارید. فعلاً بحثی روی برداشتن دروس با تداخل نکنید. این مساله فقط برای وضعیتهای اضطراری انجام میشود. موردی مثل رفت و آمد به شهرستان اضطراری محسوب نمیشود.
۱۷ دی ۹۰ ، ۲۲:۱۷ دانشجو 89
سلام استاد خسته نباشید
استاد نمرات میانترم فولاد2 رو کی اعلام می کنید؟
با پایان ترم اعلام میکنید یا قبل از پایان ترم؟


پاسخ : حداقل تا پایان این هفته فرصت تصحیح برگه ها را ندارم. هر وقت فرصت کنم تصحیح میکنم. مشخص نیست که کی فرصت خواهم کرد.

استاد جدول های شیب و خیز رو میشه لطف کنید توی وبلاگتون قرار بدید(واسه مقاومت)دسترسی به کتاب نداریم توی کتاب جانسون هم جدولش کامل نیست



پاسخ : قبلاً توی وبلاگ گذاشتم جستجو کنید
۱۹ دی ۹۰ ، ۱۰:۳۹ ناپیوسته 89
باسلام واحد تکنولوژی بتن با واحد پروژه راه ما تداخل پیدا مکنه اگه امکان داره در روزهای(سه شنبه 2-4یا چهار شنبه 10-12 یا پنج شنبه 11-13) ارایه بدهید اگر هم مهندس اجر لو وقت خالی ندارد مشکل ما نیست که دانشجویان پروژه راه خود را خراب کنند خوب با مهندس امیدی یا مهندس بلوکی یا اساتید دیگر که وقت دارند ارایه بدهید شما هم میگویید مشکل از انتخاب واحد شماست وبا تداخل هم اجازه نمیدهید پس این انتخاب واحد نیست اجبار واحد است اگر هم نتوانستیم تکنولوژی بتن را برداریم دیگر ارایه نخواهد شددر ضمن اگر این واحد را که در کاردانی که فقط اسمش عوض شده نمره بالای 14گرفته باشیم میتوانیم برنداریم


پاسخ : جواب را قبلاً داده ام. تغییری ایجاد نمیشود. وقتی که درس را سر موقع بر نمیدارید باید عواقب آن را نیز تحمل کنید. فعلاً تنها کسی که برای این درس قبول زحمت کرده است آقای مهندس آجرلو است بقیه اساتید وقتشان پر است. این درس هم باید پاس شود و با درس دیگری در دوره کاردانی قابل تطبیق نیست
سلام استاد خسته نباشید

برای تشکیل کلاس با مهندس بلوکی برای تشکیل کلاس مقاومت مصالح با حداقل چند نفر باشیم؟؟؟؟؟




پاسخ : کف و سقف هر کلاس تئوری 20 و 50 نفر است. الان یک گروه مقاومت مصالح با مهندس امیدی داریم تا آن کلاس زیر 50 نفر باشد کلاس جدیدی برای مقاومت مصالح تشکیل نخواهد شد.

استاد کلاس مقاومت مصالح با مهندس بلوکی چه روزی احتمال دارد که باشد
اگه اطلاع دارید لطفا ساعتشم بگید




پاسخ : فقط گفتم احتمال تشکیل کلاس دارد. شما یک دفعه سراغ وقت کلاس رفتید ؟
سلام
شما فرمودید تداخل ساعتها به هیچ وجه تغییر پیدا نمیکند
به همین دلیل دیشب درس تحلیل2 را حذف کردم؛تا آن را روز دوشنبه بردارم و از خیر عمومی گذشتم؛ولی در کمال ناباوری؛بعد از حذف دیگر اجازه انتخاب واحد به من داده نشد و هنگامی که از آموزش علت را پرسیدیم؛گفتند پیشنیاز و همنیازها بر عهده مدیرگروه هستش!
مگر شما پیشنیاز تحلیل2 را(محاسبات)حذف نکردید!
من با وجود اینکه ورودیم،اما با شناخت قبلی وارد این موسسه شدم؛من شما رو قبلتر از طریق سایتتون،همکاراتون و دوستان مشترک میشناختم
حیف نیست این همه زحمت میکشید،اونوقت برخی ناهماهنگیها با آموزش و اساتید و عدم استفاده از اساتیدی که دانشجویان با اونا از نظر اخلاقی راحتترن،همکاری نمیکنید!
شما با افتخار اسامی اساتید برجسته رو تو وبلاگتون گذاشتید،آیا این سوال برایتان پیش نیامده که چرا بقیه همکارانتان از نظر اخلاق مدرسی؛مورد قبول بچه ها نبودن؟
متاسفانه ما ایرانیها هرکسی که مخالف ما باشد؛را با بدترین تهمتها بدرقه میکنیم.
برای مثال در وبلاگ یکی از همکارانتان،دانشجویانی که با اخلاق ایشون مشکل دارن رو تنبل و کسانی که هیچ چیزی نمیفهمند؛معرفی کرده!
ولی خدارو شکر آستانه انتقادپذیری شما بالاست؛که ما اینقدر راحت با شما درد و دل میکنیم؛انشاالله که این اخلاق شما که یکی از ویژگیهای یک مسلمان است تا ابد همراه شما بماند و از زمانه خود جلوتر باشید.
۱۹ دی ۹۰ ، ۲۰:۵۱ ناپیوسته 89
با سلام تکنولوژی بتن را اگر بر نداریم ترم اول 91 ارایه میشوداگر دیگر ارایه نمیشود میتوانیم به عنوان پیش ترم این واحد را بگذرانیم پیش ترم چه طوری برگزار میشود درضمن مگر واحد پروژه راه 3واحدنیست از ساعت 17-20برگزار گردد




پاسخ : این درس برای آخرین بار ارایه میشود. با توجه به عملی بودن به عنوان معرفی به استاد قابل اخذ نیست. پروژه راه واحد عملی دارد و ساعت آن اضافه تر است هر چند که بعید است در عمل حدود 5 ساعت وقت نیاز داشته باشد.
پاسخ به « ورودی» : مشکلات سیستم آموزش برای خود من هم ابهام دارد با آموزش در میان بگذارید. ولی پیش نیاز درس تحلیل دو درس تحلیل یک است هنوز پاس نکرده اید و باید در حذف و اضافه اخذ کنید. در مورد انتخاب اساتید و موارد دیگری که ذکر کردید من معتقد به این هستم که باید چارچوبهای قانونی رعایت شود و فراتر از مسئولیتی که دارم نباید در امور دیگر دخالت کنم. اساتیدی که انتخاب میشوند برخی از گروههای دیگر مثل معماری یا آب و فاضلاب گرفته میشوند که در این مورد باید تابع آن گروهها باشیم و برخی مربوط به گروه عمران هستند که آنها را میشود به صورت محدود جا به جا کرد. با این وجود معتقدم که متوسط اساتید موسسه نسبت به دانشگاه های مشابه سطحی قابل قبول دارند. اندک مشکلاتی هم که با برخی اساتید وجود دارد که خوشبختانه این مشکلات ناشی از ضعف علمی استاد نیست را هم بهتر است دوستانه با آن اساتید محترم حل نمایید. همان اساتیدی که معمولاً نسبت به آنها اعتراضات شفاهی وجود دارد در ارزیابی های انجام شده از طرف دانشجویان نمراتی قابل قبول گرفته اند که این نشان میدهد برخی مسایل بزرگنمایی میشود. سختگیریهای برخی اساتید هم هر چند باعث مشکلاتی برای دانشجو میشود ولی به نظر من این سختگیری ها مزایایی درازمدت برای خود دانشجو خواهد داشت و حداقل باعث میشود که دروس جدی گرفته شوند.
سلام,استادتوی مثالهایی که در جانسون مشخص کردید فصل7 با عنوان طراحی و تحلیل خمش در تیرها وجود داره که داخل جزوه شما نیست.اون فصل رو هم باید بخونیم؟




پاسخ : مشابه فصل دو جزوه است.

سلام استاد.تاریخ امتحان وساعت امتحان درس زلزله رشته کارشناسی ابادانی روستا چه موقع شد؟اطلاع رسانی کنید تا بقیه بچه هم بدانند.ممنون




پاسخ : اینگونه موارد را از آموزش سوال کنید. فکر میکنم 15 بهمن باشد
۲۱ دی ۹۰ ، ۰۸:۵۲ عمران ناپیوسته89
با سلام شما میگویید تکنولوژی بتن و اجرای سازههای فلزی وبتنی برای اخرین باره که ارایه میشه پس چرا این واحددر چارت پیشنهادی ترم 4برای ورودی 90ارایه شده مگه همین واحد نیست




پاسخ : اگر دقت کنید عنوان درس متفاوت است. اما قاعدتاً تفاوت محتوا خیلی زیاد نیست. شاید بتوان برای جا مانده ها این درس را معادل سازی کرد.

۲۳ دی ۹۰ ، ۰۶:۱۲ ناپیوسته 89
با سلام واحد اخلاق اسلامی که شما در این چارت قرار دادید برای ما در انتخاب واحد ارایه نشده مگه واسه همه گروهها نیست با تشکر



پاسخ : قرار بود برای همه گروهها در دسترس باشد از آموزش سوال کنید
۲۴ دی ۹۰ ، ۱۰:۴۲ جمعی ازورودی های عمران ناپیوسته 89
سلام استاد خسته نباشید
باتشکر از شما درخصوص ارائه تکنولوژی بتن واجرا
درصورت امکان ساعت تشکیل کلاس رو تغییر بدین چون با پروژه راه تداخل ساعت داره و اکثر ما89ها هم پروژه راه رو برداشتیم اگه امکانش هست کلاس تکنولوژی بتن ازساعت 12:30شروع بشه
باتشکر




پاسخ : در این مورد قبلاً توضیح داده ام امکان جا به جایی نیست. اگر مشکل دارید در گروه روز یکشنبه درس پروژه راه را ثبت نام کنید
سلام استاد از دانشجوهای آبادانی و توسعه هستم. شنیدم که طرح استاد بهرامی واسه اضافه کردن دروس عمران برای رشته مارو لغو کردید! صحت داره؟ علتش چی بود؟
خیلی امیدوار بودیم اون واحدها واسه شرکت تو آزمون ارشد عمران کمکمون کنه!




پاسخ : طرح بدی نبود ولی خودتان جز یکی دو نفر پیگیر نبودید. به هر حال این طرح حداقل یک ترم فارغ التحصیلی شما را عقب می اندازد و جز ان برای شما هزینه دارد. به همین جهت شاید خیلی ها دوست نداشته باشند که اجرا شود ضمن اینکه به دلیل تعداد محدود شما اگر نیمی از شما با آن مخالف باشید عملاً امکان اجرایی شدن طرح نخواهد بود. به هر حال اگر هنوز طالب اجرای این طرح هستید پیگیری کنید میشود به صورت محدود شما را سر کلاسهای گروه ناپیوسته عمران فرستاد.

سلام استاد خسته نباشید
ما چند نفریم که میخوایم درس مقاومت مصالح رو حذف کنیم.
کی تو دانشگاهید؟؟



پاسخ : هفته دیگر در روز غیرتعطیل احتمالاً دوشنبه دانشگاه هستم اگر نبودم فرم را تحویل آموزش دهید تا به دست من برسانند.

سلام
ببخشید میشه درس محاسبات عددی رو ترم تابستونی در دانشگاه ملایر یرداریم.بعدش شما اجازه مطابقت میدین.ممنون



پاسخ : فکر نمیکنم مشکلی باشد. باز تا آن موقع صبر کنید

سلام ...
درآغاز میخوام یه تشکرکنم بابت اینکه :شما این پل ارتباطی با دانشجویان راایجادکرده اید وکارهای خودتان راکه قراراست انجام دهید دروبلاگ قرارداده ونظرخواهی میکنید ونمیدانم دیگراساتید چرا اینکار رانمیکنند زیرانه هزینه خاصی داردونه وقت زیادی لازم است شاید میخواهند خودراپرمشغله جلوه دهند یا اینکارراکسرشان میدانند ولی تا آنجایی که من اطلاع دارم امثال شما ومهندس امیدی ازآنان پرمشغله تر هستید...اینطورنیست؟؟؟؟؟ بگذریم... برنامه رامطالعه کردم ومهمترین نکته ای که مشاهده کردم این بود که شماازاساتید مختلفی استفاده کرده اید که تا آنجایی که من اطلاع دارم اساتیدخوبی هستند همچون:دکترملکی_الوانیان_سلیمانیان... فقط یک سوال دارم که دوست دارم واضح ودقیق پاسخ دهید وازجملاتی مانند:فعلازود است_دقیقانمیدانم و...استفاده نکنید آیادرتابستان 91پرو‍ژه های بتن وفولادوراه ارایه میشود یانه؟؟؟ این سوال رابرای این میپرسم که اگر ارایه نمیشود باینکه تعداد واحدهای این ترم مازیاد میشود وامکان تمرکز برروی دروس رابراثر کمبود وقت نخواهیم داشت به صورت اجباری این پروژه هارادرنیمسال دوم برداریم.ولی اگردرتابستان هم ارایه شود بهتراست چون هم درترم بعددرس هایمان رابهتر میخوانیم وهم تابستان برروی پروژه ها بهترودقیقترمیتوانیم کارکنیم. باتشکر


پاسخ : جز در مورد پروژه راه که نیاز به کلاس تئوری دارد از نظر من دو پروژه دیگر مشکلی از لحاظ ارایه ندارند. ولی به هر حال همه چیز دست من نیست. شاید تصمیمی گرفته شود که خارج از اختیار من باشد.
سلامواستاد وقت امتحان تحلیل خیلی کم بود.........
استاد اگه سوال آخر همه شو درس حل کرده باشیم تا حل 3 معادله 3 مجهول چن نمره میگیریم؟استاد بلد بودم وقت نشد!!!



پاسخ : در مورد وقت امتحان پایین توضیح کاملی داده ام. در مورد بارم سوالات بگذارید سر فرصت بررسی کنم. الان نمیتوانم نظری بدهم.
باسلام
مهندس میخاستم بدونم درصورت افتادن درس تحلیل1 میشه ترم بعداین درسوبادروس فولادی وبتنی همنیاز در ترم بعدبرداریم؟؟؟؟؟
مهندس اگه نشه 5ترمه میشیم.
باتشکر



پاسخ : مشکلی نیست
سلام استاد
درس تکنولوژی بتن رو ورودی های 90 به بعد هم میتونن به عنوان یه درس اختیاری بردارن.



پاسخ : اگر علاوه بر 72 واحد بخواهید مشکل ندارد ولی غیر ان خیر
سلام استاد آیا دلیل خاصی داره که مهندس ملکی دینامیک و سازه های بتنی 2 را برنداشتن یا شما از قبل با مهندس بلوکی و الوانیان راپیشنهاد کردیدو ارایه دادید چون این ترم مهندس ملکی با اون امتحان بتن 2 که سوالات شبیه سوالات دانشگاه ازاد بود (همچنین دینامیک) این هم از مهندسی پی که درعین راحتی سوالات که من بعد از امتحان گفتم بالای 15 میشم (چون سر جلسه بارم ها را چک میکنم بدونم چند میشم با 1 یا 2 نمره اینور یا اونور )ولی حالا که نمره داده زیر 15 شدم فکر میکنم این ترم مهندس ملکی بادانشجوها سر لج افتاده سر چه مساله ای نمیدانم ولی میخاد ما را بیچاره کندحالا نمره بتن 2 را چند بده خدا عالمه


پاسخ : البته ایشان با کسی دشمنی ندارد. اینکه شما در مورد نمره چه فکر میکنید مهم نیست. استاد در تصحیح برگه ها ریزه کاری هایی میبیند که شما نمیبینید و همین باعث میشود که بین حدس شما و نمره ای که استاد میدهد اختلاف به وجود آید. در مورد دروس دینامیک و سازه بتنی تا آنجا که به خاطر دارم خود ایشان چندان تمایل به تدریس نداشتند ضمن اینکه وقت ایشان نیز با دروس دیگر پر شده بود. به همین جهت از مهندس بلوکی و مهندس الوانیان که مدرسان بسیار خوبی هم هستند کمک گرفته شد. به شخصه به تعدد استاد برای تدریس دروس معتقدم و به همین جهت دنبال اضافه کردن اساتید جدید به اساتید موجود بودم که در این زمنیه برای ترم اتی چهار استاد جدید به اساتید موجود اضافه شد ( آقایان مهندس الوانیان ، بلوکی ، ایمانی و خانم مهندس معینی پویا).
پاسخ به 89:
علت اصطلاحا لج کردن استاد ملکی دقیقا این است که از طریق این وبلاگ موضوع اصطلاحا لو رفتن سوالات ایشان مطرح شد، من به استاد جعفری گفتم نظرات از این قبیل را حذف کنند که نکردند!! از هر طریقی به طور قطع این خبر از طریق این وبلاگ به گوش استاد ملکی رسیده، در مورد امتحان دینامیک چه در مورد من چه دوستان من ظاهرا استاد ملکی اصلا به امتحان میانترم نمره نداده، و نمره وارد شده از چهارده نمره بوده، نه از بیست نمره، چون کسانی که امتحان را کامل نوشته اند و میانترم هم حداقل نصف نمره را گرفته اند نمره شده چهارده!!
در مورد اینکه استاد جعفری می گوید ریزه کاری در تصحیح، حداقل در مورد امتحان دینامیک صدق نمی کند، چون سوالات ایشان دقیقا همان سوالات کتاب مریام است، و جواب و راه حل آن کاملا مشخص است. و وقتی شخص یاز امتحان بیرون میاید دقیقا می داند چه کرده.
به هر حال امیدوارم این درس عبرتی باشد که اگر به هر دلیلی سوالاتی لو رفت و از این قبیل اتفاقات افتاد، در این وبلاگ و کلا در هرجا که احتمالا صدایش به گوش استاد می رسد مطرح نشود، چون تر و خشک با هم می سوزد.
سلام مهندس باتوجه به پاسخ شما به کامنت بالا ازاینکه هر چه استاد بخواهد ما نیز جواب را بنویسیم ریزه کاری ای نمیماند که ما نبینیم و استاد ببینددر مورد اضافه کردن اساتید فکر خوبی است اما اگر این امکان را نیز فراهم میکردید که در هر درس دو استاد بود نیز بهتر هم میشد این دو استاد که ذکر کردید (مهندس ایمانی و معینی پویا) چه دروسی را با ایشان اریه کرده ایددر کارشناسی ناپیوسته ها_سوالی که داشتم اساتیدی که نمره در سایت دانشگاه وارد میکنند میتواننددیگر نمرات دانشجویان رادر دروس دیگر ببینند
"سپاسی فراوان"


پاسخ : خانم مهندس معینی پویا با رشته کارشناسی آبادانی و توسعه درسهای ایستایی یک و ساختمانهای مقاوم در برابر بلایای طبیعی را دارند و آقای مهندس ایمانی هم یکی از اساتید پروژه فولاد خواهند بود. با توجه به وقت محدودی که اساتید مدعو دارند و محدودیتهای دیگری که موجود است امکان ارایه دروس با اساتید مختلف برای یک درس کمی مشکل است. ضمن اینکه خیلی درسها فقط در یک گروه ارایه شده است.

سلام استاد.
من واقعا از استاد ملکی به حضور شما شاکی ام.
ایشان یک امتحان میانترم 7 نمره ای از دینامیک گرفتند که 3 تا سوال بود دقیقا از کتاب مریام ویرایش 6 که بنده قبل از امتحان اون سوالات رو کار کرده بودم و دقیقا حلشوم رو میدونستم. اما بدلیل کمبود وقت تنها تونستم به 2تای آن 3سوال جواب بدم و سوال دیگر نیمه کاره موند و برگه رو تحویل دادم.
امتحان پایانترم هم از 13 نمره بود. که من تا جایی که یادمه دقیقا هر 4تا سوال رو دقیقا عین پاسخنامه کتاب مریام جواب دادم . و در دفترچه پاسخنامه نوشتم. اما اکنون استاد آمده و به من داده 12. آیا این انصاف است؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خواهش ازتون دارم استادای بی انصاف و ناحق محور رو از این موسسه حذف کنید
استاد ملکی با اینکه سواد بالایی داره اما این کار اشتباه رو انجام داده و وظیفه شماست که مدیر گروه ما هستید که این اقدامات رو نادیده نکیرید.
واگر نادیده بگیرید واقعا شما هم در حق دانشجو و در ادای تکلیفتان کوتاهی کرده اید و باید در پیشگاه خداوند جواب پس بدید.
از اینکه حرفام تند بود واقعا عذر میخوام چون واقعا کنترلم دست خودم نیست.
امیدوارم که اقدام مطلوبی داشته باشید.


پاسخ : اولاً در نمرات اساتید دخالت نمیکنم ثانیاً بارها نسبت به خودم ادعاهای کاملاً دروغ در مورد نمره و موارد دیگر شنیده ام و به همین جهت به هیچوجه اعتمادی نسبت به این ادعاها ندارم و به همین جهت رسیدگی به این موارد نمیکنم. مگر اینکه دانشجویان عملاً نشان دهند که از این شیوه دست کشیده اند که آنهم زمان میبرد و به این راحتی اعتماد سازی نمیشود.
واقعا متشکرم از زحمتی که برای دانشجواتون میکشید

شما فقط اسمتون استاده.

هرچند که واقعا نیستید. شما مربی هستید که خودتون رو برای ما استاد نشان میدید.

شما حتی حاضر به یک پیگیری کوچک هم نیستید.
واقعا که.......


پاسخ : ادعای استادی نکردم. اگر شما برداشت استادی از من کردید به خودتان ربط دارد. ولی به هر حال وظایفی بر عهده من هست که از آن عدول نمیکنم و وظایف دیگری نیز بر عهده من نیست که در آن موارد بهترین کاری که میتوانم بکنم عدم دخالت است. همین برخورد شما نشان میدهد که ادعایتان در مورد مهندس ملکی هم واهی است و نیازی به پیگیری ندارد. بسیاری از شما اشتباهی به دانشگاه آمده اید و اسمتان اشتباهاً دانشجو شده است. به امید خدا به همین زودی تکلیفتان روشن میشود و سرافکنده از دانشگاه اخراج میشوید ( البته اگر دلسوزی ها و کمکهای بدون ضابطه افراد غیرمسئول اجازه دهد).
سلامی پر از زحمت شما حق دارید نظرات ما را نادیده بگیری چون همکار که پشت همکار را ول نمیکند پس ما هر چه بگوییم بی فایده است پس دیگر دانشجویان نیز زحمت اضافه نکشند



پاسخ : دلیل اصلی برای نادیده گرفتن نظرات شما مواردی است که به ناحق نسبت ب خودم میبینم وقتی میبینم که آشکارا قضاوتهای نادرست و وارونه دارید این پیش داوری در من ایجاد میشود که در مورد بقیه اساتید هم قضاوت نادرستی دارید. تا الان هم چند موردی که نسبت به مهندس ملکی ادعا کرده بودید با خود ایشان در میان گذاشتم و ایشان تمام این موارد را رد کرد. ( مثل مشابه بودن سوالات دینامیک و سازه بتنی 2 در دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی)
۱۵ بهمن ۹۰ ، ۰۶:۲۸ ناپیوسته 89
با عرض سلام من دو پیشنهاد داشتم 1- چرا برنامه های ایتبس و سیف را تو موسسه ارایه نمیکنید اگه ارایه بدهید بسیاری از دانشجویان استقبال میکنند 2-شما که ورزش مورد علاقتون فوتباله چرا با اساتید دیگر یا کارکنان موسسه یه تیم فوتبال تشکیل نمیدید هم ورزش هم تفریح
یه سوالی هم دارم چرا وقتی میخام انگلیسی تو کامنت ها تایپ کنم نمیشه هر کاری کردم نشد



پاسخ : پیشنهاد شده است ولی چندان استقبالی نشده است و ترجیح بر اینست که فعلاً همان دروس اصلی ارایه شود. در مورد فوتبال من چند سالی است که فقط علاقمند به تماشا هستم تا بازی . البته دوست دارم که بازی هم بکنم ولی در این چند سال آنقدر مشکلات بوده است که فرصت پرداختن به آن را نداشتم. البته بقیه اساتید خبر دارم که کم و بیش اهل ورزش هستند ( مثل مهندس فخرایی و سلطانی ) . به هر حال ورزش برای سلامیت همه در هر سنی لازم است.
در مورد تایپ انگلیسی فکر نمیکنم مشکلی باشد.
واقعا برخورد دانشجو ها با استاید و برعکس تو این وبلاگ تاسف باره، نمی دونم واقعا اینجا که ما توش تحصیل می کنیم دانشگاست؟؟ یا مهده کودکه؟؟ خواهشا این وبلاگو تعطیل کنید تا این حس دانشجو بودن در ما بمونه!! در خیر بودن نیت شما شکی نیست، ولی این وبلاگ و لحن برخوردها جوریه که ادم فکر میکنه همه میخوان حق همو بوخورن،همه میخوان تقصیرا رو بندازن گردن دیگران
با این تفاسیر شما هم مثل بقیه استادا باشید و وبلاگ تعطیل شه، گمان کنم ضمن حفظ حرمت ها اینقدر اتفاقای عجیب هم نمی افته، نمی دونم چرا همه اتفاقای عجیب و غریب مختص این دانشگاست!! اصلا همه چی اینجا غیر عادیه!! ایکاش روح یه دانشگاه اینجا دمیده می شد تا دانشجو بودن در معنای واقعی کلمه معنی پیدا می کرد، ادم این بحثا رو می بینه ترجیح می ده هیچ سر کلاسا نیاد و اخر ترم بیا امتحان بده، ادم وقتی سر کلاسا، همین استادا و همین دانشجوها رو می بینه که با اون لحن خوب برخورد میکنن خندش می گیره!! استاد وبلاگو تعطیل کن تا اینقدر خودتون رو درگیر حاشیه نکنید، باز هم میگم در دلسوزی و نیت پاک شما شکی نیست اما شاید اینجا نه دانشگاه آرمانیه و نه دانشجویان آن دانشجویان آرمانیه، پس عادیه که همه چیز روی اصول نباشه، پس خواهشا یا وبلاگو تعطیل کنید یا کلا نظرات این چنین تنش زا رو اجازه روئیت ندید. خسته شدیم از بس بی حرمتی ها رو دیدیم
با عرض سلام خدمت مهندس جعفری می خواستم بگم که سوالات بتن2 دانشگاه آزاد با سوالات ما یکی نبود . فقط شکل ظاهریش شبیه بود. مثلا سوال اول دانشگاه آزاد طراحی دال دو طرفه با وجود تیرهای کناری بود ولی مال ما دال تخت بود.



پاسخ : مهندس ملکی هم دقیقاً همین مساله را به من گفت. متاسفانه اینگونه قضاوتهای عجولانه باعث شده است که به حرفها و ادعاهای شما حتی اگر حق هم باشد اهمیتی ندهم.
با عرض سلام خدمت استاد گرامی

استاد الان که دارم این کامنت رو می نویسم هیچ صحبتی ندارم. فقط از زحماتی که شما مدیر گروه محترم و گل دارید برای ما میکشید و نسبت به دانشجواتون حقتون رو (حتی بیش از آنچه که هست) ادا میکنید کمال تشکر و قدردانی رو دارم.
امیدوارم همیشه پاینده باشید و برقرار.
یاعلی



پاسخ : تشکر از شما.

سلام استاد جون خسته نباشید.
باتوجه به اینکه درس مقاومت مصالح رو این ترم تعداد زیادی حذف کردند
ترم بعد یعنی نیمسال دوم 90-91 این درس رو ارائه میدید؟؟؟؟
با کدوم استاد؟؟؟؟



پاسخ : بله. یک گروه که با مهندس امیدی ارایه شده است. گروه بعدی یا با مهندس بلوکی است و یا با خودم. شایدم با مهندس ملکی. بستگی با این دارد که تکلیف ما با ورودی های 90 و این رشته خلق الساعه چی باشد.

۱۷ بهمن ۹۰ ، ۰۸:۰۷ عمران پیوسته
سلام استاد ما از دانشجوای کارشناسی پیوسته عمران ورودی 89 هستیم
در تاریخ 5/11/90 یعنی 12 روز پیش امتحان مصالح ساختمانی رو با مهندس آجرلو داشتیم
اما ایشان هنوز نمره امتحان این درس رو وارد نکرده اند.
اگر امکانش هست با ایشون تماس بگیرید تا نمره رو وارد کنند.
با تشکر از شما
۱۷ بهمن ۹۰ ، ۱۵:۴۶ ناپیوسته 89
سلام وخسته نباشید مهندس اگه میشه کامنتها رو از جدید به قدیم(آخر به اول )اجرا بشه هر وقت میخایکامنتها رو بخونی باید صفحه ی اول بعد صفحه ی آخر اگه امکان داره درستش کنید



پاسخ : ظاهراً بلاگفا چنین امکاناتی ندارد. توی وبلاگ آقای شیرازی ( مدیر بلاگفا ) هم همین وضعیت وجود دارد
سلام استاد.استاد برنامه امتحانی برای دروس ترم آخری ها خیلی پشت سر همه لطفا تغییراتی در برنامه امتحانی اعمال کنید که حداقل یه روز فرجه برای هر کدام باشد.ممنون.تحلیل سازه-مهندسی پی-مهندسی زلزله- هیدرولوژی-بارگذاری-



پاسخ : تحلیل سازه برای ترم آخری ها نیست. بارگذاری هم که خودتان داوطلبانه برداشته اید. پس نباید اعتراضی داشته باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی