وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۹/۱۷
احمدرضا جعفری

نظرات  (۵۹)

سلام مهندس جان..بسیار بسیار تبریک میگم ..چون کتاب خیلی خوبی از آب دراومده و خیلی میتونه در طراحی برای دانشجوها و مهندسین ساختمان مفید باشه...واقعا فوق العاده است..
با آرزوی موفقیت های بیشتر برای شما همکار دانشمند



پاسخ : با تشکر فراوان از شما همکار و دوست گرامی و آرزوی موفقیت روز افزون برای شما
سلام
وبلاگ خوب و مفیدی داری
موفق باشی
خوشحال میشم اگه به وبلاگ منم سر بزنی و نظرتو درباره اون بگی
سلام
اگه در طراحی دال 2طرفه به روش ضرایب لنگر برای بدست آوردن لنگر منفی نهایی به جای پخش لنگر جهت راحتی محاسبات از متوسط ضرایب منفی بدست اومده در 2طرف استفاده بکنیم چقدر اختلاف ایجاد میشه؟آیا قابل صرفنظر کردنه؟



پاسخ : بستگی به دهانه ها دارد نمیشود حکم کلی داد. اگر دهانه ها مساوی باشند خطا خیلی نیست. در مورد دهانه های نامساوی توجه کنید که به جای میانگین گیری ضرایب باید لنگر ها میانیگین گیری شوند.
سلام استاد.میشه بگین پایانترم فولاد یک چند تا سوال میدین.اگه بارم هربخشش رو هم بگین عالیه!........


پاسخ : مشخص نیست. ولی به هر حال سعی من طرح سوالات متنوع است که بشود اکثر بخشها را پوشش دهد
سلام
لطفا مثال هایی از کتاب اصول مهندسی زلزله کاربردی(نوید سیاه پلو) مشخص کنید.
۳۰ خرداد ۹۰ ، ۱۷:۴۳ دانشجوی ترم آخر
سلام استاد دارم دق میکنم امروز امتحان زلزله برای سوال 6ازتون پرسیدم که چرا وزن دیوارهارو ندادین شما هم گفتین همون 2رو جرم بگیرید منم دیگه 2 رو در دهانه ضرب نکردم و ماتریس جرمو با2 نوشتم بخدا استاد من این سوالو بلد بودم کاملم نوشتمش(با جرم2) استاد تروخدا نذارین ضحماتم هدر بره من فقط یه عددرو اشتباه وارد کردم روا نیست بقییه راه حلمو نادیده بگیرید خواهشا یه کاری بکنید ممنون



پاسخ : منظور این نبود که آن را مستقیماً جرم بگیرید. بلکه باید در دهانه ضرب کنید. به هر حال وقتی که سوال واضح است اصلاً نیازی به سوال شفاهی از من سر جلسه امتحان ندارد. اگر سوال ابهام داشت و من بد راهنمایی میکردم حق با شما بود. شما پرسیدید که بار دیوار را چه کنیم که من گفتم که جرم فقط همان عددی است که در صورت مساله آمده است که این عدد هم واضح نوشته شده است. در ضمن از لحاظ من فرقی بین دانشجوی ترم اول و آخر نیست. لطفاً با انتخاب این گونه واژه ها برای خود درخواست نمره ننمایید که به هیچوجه ترتیب اثر نخواهم داد.
با سلام یعنی استاد من از سوال6 هیچ نمره ای نمیگیرم من کل راه حلو رفتم
استادنمره های زلزله رو کی اعلام می کنید؟


پاسخ : متاسفانه به دلیل برخی گرفتاری های پیش بینی نشده تا الان فرصت تصحیح هیچکدام از ورقه ها را نداشته ام. انشاالله در روزهای اینده شروع به تصحیح برگه ها خواهم کرد
با عرض سلام در ابتدا جا دارد حضور شما یک خسته نباشید جانانه عرض کنم واز صبر, حوصله و پشتکار شما در ارائه و تفهیم مطالب درسی در طول ترمی که گذشت تشکر نمایم.
با عرض پوزش گلایه ی مختصری از شما دارم که از نظرتان خواهد گذشت:«با شناختی که بنده از شما داشته ودارم با توجه به دقت شما در طراحی سوالات امتحانی و زمانبندی مناسب جهت ارئه ی پاسخ انتظار می رفت امتحان سازه های بتنی (2) نیز چنین وضعیتی داشته باشد ولی بر خلاف اتظار,زمان پاسخگویی آن هم به سه سوال با پاسخ های طولانی کمی نامتناسب به نظر می رسید.بنده شخصاً با توجه به طولانی بودن پاسخ دو سوال اول و با وجود سرعت عمل کافی برای اولین بار در طول دوران دانشجویی ام زمان کافی برای پاسخ به سوال سه پیدا نکرده و آن را نیمه کاره رها کردم و بخش اعظمی از نمره ی این سوال را از دست دادم.البته شایان ذکر است که شرایط برای همه یکسان بود ولی گلایه ی بنده از این است که ای کاش زمان لازم برای امتحان را بیشتر در نظر می گرفتید چرا که می شد نمره ی کامل این سوال را کسب نمود لکن تنها به دلیل کم بودن زمان پاسخگویی و نه به دلیل عدم توانایی در پاسخگویی نتوانستم پاسخ کامل را مکتوب نمایم.»
به هر حال بنده به هیچ عنوان قصد جسارت به حضورشما نداشته وندارم و ضمن تشکر مجدد ,برای حضرتعالی توفیق روز افزون و سعادت را از خداوند منان خواستارم.



پاسخ : ممکن است در برآورد وقت امتحان اشتباه کرده باشم. در طول جلسه امتحان حس کردم که 2 ساعت کم باشد و به همین جهت نیم ساعت وقت را اضافه کردم. باز هم زمان تصحیح یک بار دیگر دقیقتر وقت مورد نیاز برای امتحان را برآورد میکنم و اگر نیاز به وقت بیشتری داشته باشد نمرات امتحانی را بر اساس میزان کمبود وقت نرمال میکنم. البته به نظرم حداکثر وقت مورد نیاز 3 ساعت بود یعنی حداکثر نیم ساعت کمبود وقت داشتیم که آنهم خیلی موثر نیست و لزومی هم ندارد در امتحان همه سوالات نوشته شود. به هر حال صبر کنید تا شروع به تصحیح برگه ها کنم و دقیقتر به شما جواب بدهم
سلام استاد خسته نباشید .می خواستم بپرسم ترم آینده در موسسه آبادانی چه درس های رو تدریس میکنید.با تشکر فراوان




پاسخ : طبق برنامه اولیه داده شده سازه های فولادی دو ، مقاومت مصالح و تحلیل سازه های یک .
استاد پس نمره های زلزله چی شد؟





پاسخ : در حال تصحیح هستم تا فردا نمرات این درس را اعلام میکنم
سلام استاد وقت بخیر نمره های فولاد1روکی اعلام میکنید؟مردیم ازاسترس...




پاسخ : سعی میکنم تا انتهای هفته بعد کل نمرات را اعلام کنم
سلام استاد این کتابو از کجا تهیه کنیم؟




پاسخ : قاعدتاً توی کتاب فروشی ها هست. اگر هم نباشد لینک خرید پستی آن موجود است.
سلام
استاد میشه کتابی راجب ازمایشگاه بتن که جامع باشه و مثال حل کرده باشه معرفی کنید




پاسخ : متاسفانه در این مورد کتاب خاصی سراغ ندارم. اما چند فایل پی دی اف مفید در اینترنت هست.
سلام استاد خسته نباشید
لطفا کتاب یا مرجع خوبی برای آموزش متره و برآورد و صورت وضعیت معرفی کنید؟




پاسخ : متاسفانه خیلی در این مورد اطلاعات کاملی ندارم
سلام استاد خسته نباشید
استاد درباره ی این بخش نامه که به بنیاد مسکن دربارهی محدودیت های کارشناسی ناپیوسته ی عمران دادن اطلاعی دارید .




پاسخ : اگر منظور شما نظام مهندسی باشد توی ایران سازه در مورد ان زیاد بحث شده است غیر از آن هم اطلاع خاصی ندارم. در مورد بنیاد مسکن اطلاع خاصی ندارم
سلام استاد
دانشجوی دانشگاه توسعه کارشناسی ناپیوسته عمران
استاد میخام واسه ارشد بخونم میشه خواهش کنم راهنمایی کنید .چقد باید بخونم وچی بخونم که زلزله یا سازه ی امیر کبیر قبول شم
با تشکر فراوان




پاسخ : توی فروم ایرانی سازه مطالب بخش ازمونهای ان را به دقت مطالعه کنید بحث های مفیدی انجا شده است. نسخه کلی هم نمیشود برای همه نوشت. هر کسی باید خودش بر اساس وضعیت خودش تصمیم بگیرد. ولی به هر حال حتماً سوالات سالهای قبل را دوره کنید. برای درس مقاومت مصالح کتاب گاج ، تحلیل سازه کتاب نادر فنایی ، فولاد و بتن انتشارات سری عمران را توصیه میکنم.
سلام استاد
استاد میخواستم ببینم کی نمره ها رو نهایی میکنید؟




پاسخ : در چند روز آینده نهایی خواهم کرد. به هر حال نمرات تغییری نخواهد کرد.
کتاب نادرفنایی که گفتید ازانتشارات دانشگاه خاصیه یاازموسسات کنکور




پاسخ : مال دانشگاه خاصی که نیست. موسسه هم فکر نکنم باشد. به صورت ازاد چاپ شده است
باسلام درترم 901درس زلزله باشما ارایه می یا نه؟




پاسخ : خیر
سلام استاد خسته نباشید
درس مقاومت مصالح که قرار بود با شما ارائه بشه الان جز دروس ارائه شده نیست به همین خاطر نمیتونیم مکانیک خاک برداریم .از زمان ارائه شدنش اطلاعی ندارید؟
با تشکر




پاسخ : نه متاسفانه اطلاع خاصی ندارم
باعرض سلام وخسته نباشید مطلب جدیدی درمورد ارشد90(درصدورتبه قبولی ) ندارید؟




پاسخ : توی ایرانسازه چند مطلب فکر میکنم در این مورد به تازگی قرار داده شده است. به فروم ایرانسازه بخش آزمونهای آن مراجعه نمایید
۰۳ مهر ۹۰ ، ۰۹:۲۷ جمعی از دانشجویان عمران بازمانده ورودی 8
با سلام
با توجه به اینکه در ترم جاری برای ما کمتر از 15 واحد درسی باقیمانده است و این ترم برای ما آخربن نیمسال تحصیلی محسوب می شود ولی بیشتر از 5 واحد نتوانسته ایم انتخاب کنیم چون دروس باقیمانده مثل اصول مهندسی زلزله؛مهندسی پی؛پروژه های فولاد و بتن در این ترم ارایه نشده اند.لذا از شما تقاضا داریم برای ما که تعدادمون هم به حد نصاب تشکیل کلاس می رسد دروس مذکور را ارایه نمایید.با تشکر




پاسخ : برای دروس مهندسی زلزله ، مهندسی پی و هیدرولوژی به احتمال زیاد به صورت مشروط ثبت نام انجام خواهد شد و در صورت رسیدن به حد نصاب کلاس تشکیل میشود. در صورت نرسیدن به حد نصاب تشکیل کلاس منوط به تامین هزینه اضافه کلاس توسط خود دانشجویان خواهد بود. در مورد پروژه های فولاد و بتن هم در صورت رعایت پیش نیازها میتوایند در حذف و اضافه به تعداد محدودی ثبت نام نمایید.
۰۵ مهر ۹۰ ، ۰۶:۱۰ دانشجوی کارشناسی عمران
سلام استاد خسته نباشید
استاد خواهشی که جمعی از بچه های عمران ورودی 89دارند این هست که اگه امکانش هست برنامه امتحانی دروسی مثل دینامیک و مکانیک خاک رو که با هم تداخل دارند و سیستم مکانیک خاک رو برای ما انتخاب نمی کنه به خاطر همین تداخل ، تغییر بدهید و درخواست دیگه اینکه ساعت کلاسی دروس مکانیک سیالات و تحلیل سازه 2 را که با هم تداخل دارند و هردو ساعت 2-4 روز پنج شنبه تشکیل میشن رو جابه جا کنید تا بتونیم تحلیل سازه 2 رو انتخاب کنیم . باتشکر ازشما




پاسخ : برای درس تحلیل سازه دو استاد وقت دیگری ندارد. در مورد روز امتحان هم فعلاً با تداخل ثبت کنید اگر میخواهید تغییر دهید باید همه دانشجویان با هم امضا کنند و بر روی تاریخ جدیدی توافق کنند تا بر روی تغییر تاریخ بشود بحث کرد.

سلام اقای مهندس ببخشید ترم 902درس فولاد2ارائه میشه.ممنون.




پاسخ : در صورتی که متقاضی به میزان حداقل تشکیل کلاس داشته باشد ممکن است تشکیل شود ولی فرض را بر عدم تشکیل بگذارید
سلام استاد شب بخیر!
استاد مکانیک خاک ومکانیک سیالات برای حذف واضافه با وجودی که باقیمانده ظرفیت رو نوشته انتخاب نمیشن چیکار کنیم؟




پاسخ : با آمورش در میان بگذارید
سلام
از چه منابعی می تونم یه سری اطلاعات درباره تسطیح و آماده کردن زمین پروژه ساختمانی چند بلوکه بدست بیارم؟




پاسخ : متاسفانه منبع خاصی سراغ ندارم
۱۲ آبان ۹۰ ، ۱۹:۱۸ ناپیوسته عمران 90
سلام استاد
تا حالا تحلیل سازه رو خیلییییی خوب درس دادید ولی خداوکیلی این جلسه آخر رو خیلییییی بد درس دادید، ایکاش که رو مثالا بیشتر تامل می کردید و...
گمان نکنم کسی مطالب جلسه پیش را خوب یاد گرفته باشه...




پاسخ : من هر مطلبی که درس میدهم از شما میخواهم که هر کجا را نفهمیده اید بگویید دوباره توضیح دهم. وقتی شما چیزی نمیگویید من از کجا بفهمم که شما مشکل دارید و مطلب را نفهمیده اید؟ علم غیب که ندارم. از روی قیافه ها هم که نمیشه همیشه تشخیص درست داد. هر جا که چیزی را متوجه نشدید بدون تعارف سر کلاس بگویید تا دوباره توضیح بدهم. در جلسات پایانی ترم هم اگر فرصتی پیش آمد از مباحثی که مشکل داشتید دوباره مثال حل میکنم.
با سلام حضور اقای مهندس محترم،
اقای مهندس ببخشید امتحان کانون کاردانهای فنی بنیاد مسکن (نظام روستایی )همدان چه تاریخیه.ممنونم از لطفتون.



پاسخ : متاسفانه اطلاعات خاصی ندارم
با عرض سلام
خوب هستین
من وبلاگ شما رو به لیست دوستانم اضافه میکنم ... من هم مهندس عمران هستم احساس میکنم بتوانم در بعضی موارد از شما کمک بگیرم و از کتاب ها و موضاعاتی که در وبلاگ کذاشته اید استفاده کنم
ممنون از شما
باسلام میخواستم بدونم تنها کتاب فولادی که دربازار روش ضریب بار ومقاومت دارد کتاب شماست؟کتاب رو ازکجا تهیه کنیم؟




پاسخ : یک کتاب هم دکتر ایرانی دارند ولی کتاب ایشان بر اساس ویرایش جدید مبحث دهم بازبینی نشده است.
نفرمودید کتاب رو ازکجا تهیه کنیم؟




پاسخ : کتاب در کتابفروشی ها هست. اگر تمام شده بود یا به هر دلیلی نبود میتوانید روی عکسی که توی این پست قرار داده شده است کلیک کنید و مراحل را جهت خرید پستی کتاب پیگیری نمایید
سلام استاد خسته نباشید...استاد من پروژه متره دارم این ترم ولی اصلا نمیدونم باید از کجا شروع کنم. تورو خدا کمکم کنید..... اگه میشه یه نمونه از شروع مقدماتی پروژه برام بگید.. ساختمان فولادی




پاسخ : طولانی است و در یک یا چند جمله نمیگنجد. در تاپیک زیر پروژه های خوبی برای دانلود است که میتواند برای شما راهنمای خوبی باشد :
http://iransaze.com/ftopict-19534.html
مطالب بخش زیر هم همگی در مورد متره و برآورد است :
http://iransaze.com/forum-7.html
امیدوارم بتوانید جواب سوالات خود را از دو بخش بالا بیابید

مهندس واسه کلاس تشکیل SAP حداقل چند نفر لازمه؟؟؟؟




پاسخ : من با آموزشگاههای خانه عمران جوان واقع در خیابان سعیدیه و سهروردی واقع در انتهای خیابان آزاد کار میکنم به این آموزشگاهها مراجعه کنید و در مورد هزینه و هم تعداد نفرات لازم برای کلاس سوال کنید.
سلام مهندس.
مهندس مبحث نهم (بتن) راهنما نداره؟؟
آگه فایلشو دارید لطف کنید تایپیکشو بدید




پاسخ : شنیده ام که یک راهنما برای آن چاپ شده است ولی تا به حال ندیده ام.
سلام استادمیشه لطف کنید راهنماییهای مربوط به پروژه رو رو وبلاگ بذارید بهشون احتیاج داریم ممنون.




راهنمایی ها را میتوانید به صورت یک فایل پی دی اف از تاپیک زیر دانلود کنید :
http://iransaze.com/ftopicp-145077.html#145077
یک سری فایل کمکی نیز در لینک زیر موجود است که به انجام پروژه کمک میکند :
http://iransaze.com/ftopicp-145116.html#145116
البته برای دانلود باید اول عضو سایت شوید و در سایت لاگین نمایید
سلام استاد، اگه ممکنه فایل پروفیل های فارسی واسه ایتبس رو تو وبلاگتون بذارید ، فقط خواهشا آدرس یه وبلاگ دیگه رو نذارید، یه جور باشه که مسقیم دانلود کنیم.




پاسخ : اگر منظور شما فایلهای ایرانی سکشن است توی سایت ایران سازه موجود است آدرس دقیق آن را نمیدانم سرچ کنید پیدا میکنید. کمی هم سرچ کردن در اینترنت را یاد بگیرید چیزی نمیشود.
استاد عزیز سرچ کردن را بلد هستم، اینقدر فایلهای مشقی دانلود کردم که اکثر سایت ها شدن چوپان دروغگو!!! حالا شما بشوید دهقان فداکار که چیزی نمی شود!!!!!!!!!!!!!
با سلام مهندس جعفری از زحمات شما و کارهای ارزشمند علمی شما متشکرم
فارغ التحصیل کارشناسی عمران دانشگاه شوشترهستم و امسال میخوام ازمون ارشد بدم.




پاسخ : تشکر از لطف شما
سلام استاد من برای راهنماییها به این آدرسی که گفتید رفتم ولی پیداشون نکردم اکه میشه خودتون یه بررسی بکنید مرسی




پاسخ : چک کردم آدرس درست بود دوباره تاکید میکنم که برای دانلود باید عضو سایت باشید و هنگام ورود به صفحه لاگین کرده باشید و البته اینکه با مرورگر فایرفاکس به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.
سلام استادنظرتون در مورد کتاب پرسش وپاسخ مقاومت مصالح پوپوف چیه؟میتونی با مطالعه این کتاب به مطالب مقاومت تسلط پیدا کرد.ممنون




پاسخ : این کتاب را فکر میکنم ندیده باشم ولی به هر حال اول کتاب مرجع را بخوانید و در مرحله بعد راهنماهای چاپ شده برای آنها .
استاد کتاب مرجعی که میگید چیه کتابهای مختلفی وجود داره که هر کدوم یک مطلب رو خوب وکامل پوشش میدن میشه لطف کنید یه کتاب کامل ومرجع مقاومت بهم معرفی کنید ممنون




پاسخ : کتابهای مرجع منظورم همان کتابهای معروف مثل بیر جانسون ، مریام ، پوپوف ، تیموشنکو ، هیبلر و .... است. برای این کتابها یک سری حل المسایل و راهنما چاپ شده است که بهتر است در اولویت بعدی قرار گیرد.
ممنونم موفق باشید
سلام وقتتون بخیر خسته نباشید.استاد قضیه معرفی به استاد چیه چند واحد وچطوری باید اقدام کرد باتشکر




پاسخ : یکی از دروس نظری را میتوانید پس از اخد نمره های تمام واحدهای درسی دیگر به صورت معرفی به استاد اخذ نمایید و فقط شهریه درس را پرداخت کنید و شهریه ثابت ندهید. در این حالت پس از پاس شدن تمام دروس دیگر در فاصله ای حداکثر یک ماهه بدون اینکه کلاسی تشکیل شود برای درس مذکور امتحان میدهید و اگر نمره لازم را اخذ کردید فارغ التحصیل میشوید.
۰۸ دی ۹۰ ، ۱۶:۱۰ دانشجوی بدبخت
سلام استاد.

اخه خاییش این چه وضعیتیه؟؟؟؟؟
این استادا از سرو ته درسا میزنن.آخه این درسته؟؟فردا پس فردا هم انتظار دارید پروژه هارو در حد یه مهندس کامل انجام بدیم...
این ترم با شما فولاد دو داشتییم انصافا بد نبوده گرچه فصل بادبندها و وصله ستونها رو کامل نگفتید ولی باز خیلی از بعضی استادا بهترید
بتن یک که دو فصلو نخوندیم...این از بتن یک
بتن دو که فصل دیوار برشی خیلی مهمه هیچی گفته نشده>فصل شالوده هم اینطور اگه تو پروژه بتن دیوار برشی داشتیم باید چیکار کنیم؟؟
فردا می خوان جواب پس بدن اینا. اینا همش خیانته در حق دانشجو
۰۹ دی ۹۰ ، ۰۸:۵۵ هادی ودوستان87
سلام استاد درس مقاوم سازی ساختمانهای روستایی گروه آبادانی روستا رو خودتون بردارید خوشحال میشیم افتخارشاگردی در محضر شمااستاد عزیزراداشته باشیم




پاسخ : دوست داشتم این درس را با شما داشته باشم ولی به دلیل برخی کمبودها در رشته عمران ناپیوسته مجبور شدم وقت خودم را برای این گروه قرار دهم. خانم معینی پویا مدرس این درس از دانشجویان همین موسسه مثل خود شما بوده اند که با تلاش فراوان خود را به مراحل بالا رسانده اند و هم اکنون این درس را تدریس میکنند. مطمئناً با انرژی بالای جوانی که ایشان دارند از داشتن درس با ایشان پشیمان نخواهید شد.
استاد خیلی خوبه که این قدر سریع کامنتهاروجواب یاثبت می کنید.اخلاق چی شد ارائه میشه یاباید به فکر معرفی به استاد یاترم9 شدن باشم استاد وقتی دانشگاه های دیگه رو میبینی وبا دانشگاه خودمون مقایسش میکنی فقط افسوس وتاسفمیخوری که چرا جوانی ووقتمو اینجا گذراندم.امان از دست این آموزش امان امان به کجابایداعتراض کرد البته اگه درست وحسابی جوابتو بدن همه از ادب وشخصیت حرف میزنن ولی وقتی باهاشون کاری داری(آموزش)انگار نه انگاردانشجویی یاگذشته از اون انسانی.خیلی خوبه که میتونیم حداقل اینجا وباشما حرفمون رو بزنیم پایدارباشی استاد جواب کامنت بالایی رو ندادید؟


پاسخ : توی حذف و اضافه اگر گروههای ارایه شده برای اخلاق برای رشته های دیگر جا داشت اخذ کنید اگر نداشت برای معرفی به استاد بگذارید. در مورد آموزش هم نمیدانم که حق با شماست یا با آنها. ولی بعید میدانم که دانشگاههای دیگر خیلی بهتر از اینجا باشند. به هر حال هر جایی یکسری نقاط مثبت دارد و یک سری نقاط منفی. مثلاً بگویید که در جاهای دیگر چه خبر است و چه مزیتی نسبت به اینجا دارند ؟ معمولاً آواز دهل هم از دور خوش است. احتمالاً آنها نیز به وضع شما افسوس میخورند.
استاد میشه ترم بعد بعضی از کلاساتون روشرکت کنم؟استادپس شما عمرانی ها رو به آبادانی ها برای تدریس ترجیح میدید هر جا هستید موفق باشید




پاسخ : اگر کلاس جا داشت مشکلی نیست. بحث ترجیح نیست. بحث اینست که درسهایی که من برداشته ام را کس دیگری داوطلب تدریس نبوده است. و گرنه برای خود من تدریس برای رشته شما ساده تر است و انرژی کمتری میبرد.
فقط من نیستم که در مورد آموزش اینجوری میگم من برخورد یکی از خانم های باشخصیت که از .......دانشگاه هم هستند با یکی از اساتید که هفته پیشش غیبت داشتند رو دیدم وواقعا متاسف شدم.شما بعنوان یکی از اساتید نمونه ومدیر گروه عمران دانشگاه به فکر باشید.استاد پس ترم بعد اگه کلاساتون جاداشت میام خدمتتون خیلی دوست داشتم حداقل یک ترم شاگردتون باشم


پاسخ : امیدوارم این مساله فقط یک اتفاق و سو تفاهم باشد. برخورد نامناسب با اساتید به خصوص اساتید مهمان باعث میشود که اساتید خوب کمتر تمایلی به تدریس در اینجا داشته باشند. موردی که شما میگویید خبر ندارم ولی موارد مشابه را قبلاً به مسئولین دانشگاه تذکر دادم و قبول کردند که برخی از برخوردهای نامناسب که البته سو نیتی هم در آن نیست اصلاح شود.
۰۹ دی ۹۰ ، ۰۹:۵۹ دانشجوی بدبخت
استاد چرا جواب مارو ندادید؟؟؟؟
فقط نظرمونو تایید کردید




پاسخ : دقت نکردید. پاسخ شما طولانی شد و مجبور شدم به صورت یک کامنت جداگانه پاسخ شما را بدهم. این هم متن کامل پاسخ من ( برای جلوگیری از تکرار نظر قبلی را پاک کردم) :
در درجه اول مشکلات خود را مستقیم و البته محترمانه با اساتید خود در میان بگذارید. در درجه دوم هم با من . اگر هم مشکل مورد نظر حل نشد در ارزیابی استاد در پایان ترم این را لحاظ کنید. هر نیمسال تحصیلی 15 هفته کلاسی دارد. از این 15 هفته ، هفته اول را خود دانشجویان به کلاس نمی آیند هفته اخر هم به همچنین باز خود دانشجویان به خاطر فرجه امتحانات کلاس نمی آیند. باقیمانده 13 جلسه خواهد بود. در دانشگاههای دولتی هم در بهترین حالت همان سیزده جلسه تشکیل میشود. در این سیزده جلسه عملاً پوشش سرفصل به طور صددرصد امکان پذیر نیست. ضمن اینکه متاسفانه برخی از دانشجویان اصرار شدید و البته مشکوکی بر نوشتن جزوه در سر کلاس دارند و با جزوه آماده و ارایه درس به صورت پاورپوینت مخالفت میکنند و شیوه سنتی تدریس را که باعث تلف شدن وقت کلاس میشود ترجیح میدهند. علاوه بر موارد بالا در مورد برخی درسها تعداد واحد اختصاص داده شده به درس اصلاً تناسبی با حجم سرفصلها ندارد. به طور خاص میتوان به دروس تحلیل سازه دو ، طراحی سازه های فولادی دو و مهندسی پی اشاره کرد. مشکل عمده دیگر اینست که برخی دروس ضروری در دوره تحصیلی شما وجود ندارد. به طور خاص بارگذاری ، کاربرد کامپیوتر در مهندسی عمران قابل اشاره اند. تمام اینها دست به دست هم میدهد که این مشکلات به وجود آید. در مورد درس بتن 2 با وجود مشکلات ذکر شده دو ترم پیش که من خودم تدریس میکردم البته با تدریس از روی جزوه دکتر مدندوست هم بخش پی و هم بخش دیوار برشی را تدریس کردم ( البته همین تدریس از روی جزوه با مقاومت بسیار دانشجویان مواجه شد). با خود مهندس ملکی در میان بگذارید تا در هفته بعد و با یکی دو جلسه فوق العاده مطلب را تدریس کنند. به هر حال مطالبی که ذکر کردید مهم هستند و قابل صرفنظر نمیباشند. در مورد درس فولاد دو احتمالاً تایید میکنید که با هفته ای دو ساعت با وجود یک جلسه اضافه و جلساتی طولانیتر از 90 دقیقه نمیشد بیشتر از این تدریس کرد.
۰۹ دی ۹۰ ، ۱۲:۴۱ دانشجوی بدبخت
استاد بخدا اینا که گفته شد در دل خودمه.چون 90% دانشجویان مایل به درک مطلب یا یاد گرفتن تموم مباحثو ندارن.میگن فقط یه نمره قبولی بگیرن و زودتری مدرک بگیرن.
اما ایده من با اونا زمین تا آسمونه به این خاطره تیغ من به اون 90% برش نداره و نمیتونم تنهایی استادو مجبور کنم که بیاد بقیه مطالب رو درس بده.مطمئنم بعدا همین اشخاص به مشکل می خورن و من فکر همین روزی رو میکنم.
خیلیاشونم با شیوه درس دادن شما سخت مخالفن .چون طبق گفته خودشون حجم درسهایی که میدید زیاده که این افراد کلاه فقط سر خودشون می زارن..
حالا این جزوه دکتر مدندوست اگه فایلش هست لطف کنید تایپیکشو بدید؟؟که خودمون این دو مبحث نگفته شده بتن رو بخونیم


پاسخ : متاسفانه حق با شماست. البته برخی اساتید هم اگر کم درس میدهند به آنها هم خرده ای نیست. نه دانشجو از زیاد درس دادن استاد استقبال میکند و نه همانقدر که استاد درس میدهد را میفهمد و بدتر از آن دستمزدی که اکثر اساتید دریافت میکنند جوابگوی زحمات آنهاست. در این مورد حرف زیاد است که البته آنها که باید شنونده باشند در گوششان پنبه گذاشته اند.

۰۹ دی ۹۰ ، ۱۵:۳۷ دانشجوی بدبخت
استاد فایل جزوه دکتر مدندوست را دارید؟؟




پاسخ : بله دارم قبلاً هم در سایت و هم در وبلاگ قرار داده ام. جستجو کنید پیدا میکنید
سلام
اقای جعفری داخل چارت پیشنهادی اخلاق اسلامی بود الان نیست
پیشنیاز هیدرولوری هم سیالاته کهمن اونو برنداشتم چیکار کنم سیالات مانده باسه ترم 5 پیش ترمش کنم


پاسخ : اگر ترم آخر هستید در حذف و اضافه با گروههای دیگر بردارید. برای سیالات هم درخواست بدهید اگر به حد نصاب رسید یک گروه ارایه میکنیم.
استاد من تا به حال سیالاتو برنداشتم و گذاشتم برای ترم 5 که فقط همون درس مانده و پیش ترمش کنم از بابت خدمت سربازی که ادامه تحصیل بدم برای ارشد
اما در برداشتن هیدرولوزی به مشکل خوردم چون سیالاتو پاس نکردم و تا حالا اخذش نکردم چیکار کنم




پاسخ : دروس پیش نیاز حداقل یک بار باید برداشته شوند. اگر حذف کنید یا بیفتید میتوانید درس بعدی را بردارید اما در غیر این صورت باید حتماً اخذ شود. درخواست بدهید شاید در حذف و اضافه یک گروه جدید برای این درس ارایه شد.
سلام.واقعا جواب دادن شما استاد عزیزبه سوالات قابل ستایشه استاد برای ارائه درس اخلاق اگه با مهندس فخرایی صحبت کنیم ممکنه ارائه بشه برای کارشناسی آبادانی؟




پاسخ : درس اخلاق ارایه شده است ظاهراً آموزش فراموش کرده است که برای گروه شما دردسترس قرار دهد. شنبه 2-4 و سه شنبه 10-12 . به آموزش در این مورد یادآوری کنید.

واقعا از دست این آموزش.ممنون
پس یعنی هیچ راهی نداره بدون اینکه سیالاتو بردارم هیدرولوزی بردارم




پاسخ : خیر
سلام استاد امروز به آموزش در مورددرس اخلاق مراجعه کردم وگفتند که فقط برای رشته کارشناسی عمران ارائه شده نه برای رشته های دیگه شنبه2تا4وسه شنبه10تا12ممنون میشیم برای گروه آبادانی روستا هم ارائه بدین استاد امید ما ترم آخریها فقط شمایید وبس




پاسخ : این درس را برای هر سه رشته ارایه کرده بودم به آموزش هم این مساله را گوشزد کردم لطفاً به آنها یادآوری کنید.
سلام استاد خسته نباشین،یه سوال ازپروِژم به ایمیلتون فرستادم اگه ممکنه بهم جواب بدین مرسی




پاسخ : چیزی در ایمیل من نیست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی