وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات
پروژه ساختمان سه طبقه اداری با سیستم قاب خمشی متوسط در دو جهت
ساختمان دارای سقف کامپوزیت و پی مشبک میباشد.
ستونها به صورت باکس میباشند و از بادبند در سازه استفاده نشده است.
برخی از اتصالات به صورت پیچ و مهره ای میباشند.
بخش عمده ترسیم نقشه ها توسط نرم افزار سازه نگار انجام شده است. تهیه لیستوفر ، طراحی و ترسیم صفحه ستونها هم توسط این نرم افزار انجام شده است.
مجموعه شامل فایلهای محاسباتی ETABS و SAFE ، دفترچه محاسبات و نقشه سازه میباشد. نقشه معماری به دلیل برخی معذوریتها قرار داده نشده است. دفترچه محاسبات در 116 صفحه تهیه شده است و برخی بخشها از جمله طراحی اتصالات در آن وجود ندارد. از بخش طراحی اتصالات فقط طراحی اتصال گیردار تیر به ستون در ان موجود است. شیتهای اکسل کمکی استفاده شده نیز ضمیمه میباشد.
طراحی سازه به روش تنش مجاز و با استفاده از ضوابط مبحث دهم ویرایش 87 انجام شده است.
سازه توسط اینجانب طراحی شده است

برای دانلود به این پست از ایران سازه مراجعه کنید. برای دانلود باید عضو ایرانسازه باشید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۱۲/۱۹
احمدرضا جعفری

نظرات  (۳۶)

سلام استاد این طور که معلوم با شش نفر خاک با مهندس آجرلو تشکیل نخواهد شد حداقل با آموزش حرف بزنید تا گروه ما رو عوض کنه که نیاز نباشه تا ما خودمون بریم آموزش اینجوری بهتره هم تکلیف ما مشخص میشه هم از درس عقب نمیمونیم



پاسخ : فردا گروهها را بررسی میکنم. اگر نیاز به تعوضی گروه دارید فردا به من مراجعه کنید ( حدود ساعت 11 )
سلام استاد
استاد من این ترم درس تکنولوژی عمران با استاد آجرلو برداشتم ولی تا به حال کلاس تشکیل نشده!
میخواستم بدونم چرا؟



پاسخ : بله خبر دارم. کلاسهای مهندس آجورلو فعلاً دچار مشکل شده اند. مشکلی بین ایشان و دانشگاه پیش آمده است که وضعیت حضور ایشان برای این ترم را نامعلوم کرده است تا به حال سعی کرده ام که در این مورد پادرمیانی کنم و موضوع را در حد توان و مسئولیتم با کدخدا منشی حل کنم که البته چون موضوع مورد اختلاف خارج از مسئولیت من است دخالت خیلی زیادی در آن نمیتوانم بکنم. امیدوارم مشکل حل شود و کلاسها از هفته اول بعد از عید تشکیل شود.

سلام استاد
توروخدا یه استاد عالی وپرانرژی چون مهندس آجرلو از دست ندید خواهش میکنم
هرچند که متاسفانه باایشان این ترم درس ندارم ولی خک رو عالی درس دادن
سلام استاد
استاد من ترم آخر هستم .الان تکنولوژی تشکیل نمیشه تکلیف من چیه؟؟
الان کلاس تکنولوژی با پروژه راه تداخل داره و این مشکل خیلی از بچه ها است
میشه روز کلاس تکنولوژی عوض شه؟؟



پاسخ : چرا یک سوال را هزار بار میپرسید؟! در مورد درس راه برای بار هزارم میگویم که باید در گروه یکشنبه ثبت نام کنید ( میکردید چون ثبت نام و حذف و اضافه تمام شده است). درس تکنولوژی و کلاً درسهایی که مهندس آجورلو دارند تکلیفشان نامشخص است و باید صبر کنید و ببینید که دانشگاه چه تصمیمی در این مورد میگیرد.

چرا میزنی.این قد که بداخلاق نبودید جیگر
salam ostad farda 4e saati dane6ga hastid?



پاسخ : ساعت چهار و نیم دانشگاهم
سلام مهندس
به نظر بنده مهندس آجرلو می تونه نقش یک ستون رو برای موسسه داشته باشه.اگه مووسسه ایشون رو حفظ کنه میتونه زیر بنای علمی موسسه رو افزایش بده .
الحق و الانصاف مهندس آجرلو استاد پر انرژی و با سوادی است. ایشون در زمینه ایجاد انگیزه برای انجام کارهای پژوهشی توسط دانشجو ها سنگ تمام گذاشتند.


پاسخ : امیدوارم با مقداری گذشت از جانب دو طرف مشکل حل شود
سلام استاد خسته نباشید

اگه مشکل مهندس آجرلو با موسسه حل نشه تکلیف ما چی میشه؟
ما که 1 واحد آز مکانیک خاک و 2 واحد تکنولوژی بتن با ایشان گرفته ایم؟



پاسخ : سعی میشود با اساتید دیگر جایگزینی انجام شود. ولی فعلاً منتظرم که به امید خدا مشکل حل شود. به نظرم حیف است که دانشگاه ایشان را از دست بدهد.
به هر حال در این مورد من تابع نظر دانشگاه هستم. تا به حال در این مورد چیزی به من تکلیف نشده است و نظر قطعی ارایه نشده است.
مهندس میشه بگید موضوع مهندس آجرلو با دانشگاه سر چیه؟



پاسخ : فکر نمیکنم درست باشد که مساله عمومی شود. یکسری اختلاف بین ایشان و دانشگاه وجود دارد که امیدوارم حل شود.
سلام. عمران پیوسته هستم. نقشه برداری با استاد نعمت پور داریم. و ایشان قبل عید یک جلسه تشکیل دادند. و در همین جلسه بیست دیقه ای فرمودند که تعداد شما زیاد است(40نفر) . و بروید نصف تان حذف کنید. 40 نفر در یک کلاس نقشه برداری یاد میگیرند؟ با بیست دیقه؟ نمیشه گروه دیگه ای هم تشکیل بدید؟ چون نقشه برداری کار گروهی میطلبه و تعداد دانشجوها و امکانات(دوربین و ...) و حوصله استاد با هم مغایرت داره!!! بی زحمت فکری برامون کنید. ممنون از شما



پاسخ : تعداد دانشجویان کلاس با مدیر گروه نقشه برداری قبلاً هماهنگ شده است و استاد را هم خود ایشان معرفی کرده اند. البته گروه عملی باید دو گروه باشد ولی برای تئوری مشکلی کلاسهای خود من هم در ترمهای قبل تا 62 نفر نیز تشکیل شده است.
ولی استاد خداییش اگه قرار بر این شد که دیگه مهندس آجرلو تو موسسه نباشند خواهشا یه استاد خوب رو جایگزین کنید
با نهایت تشکر



پاسخ : ظاهراً احتمال حضور ایشان برای این ترم تقریباً منتفی شده است. سعی میکنم استاد خوب جایگزین کنیم ولی به هر حال در این وضعیت هر کسی بیاید بهتر از ایشان نخواهد بود.
سلام مهندس اگه میخاد مهندس اجر لو عوض شه با چه استاد دیگه ای ارایه میدهید میشه با مهندس بلوکی ارایه بدید این واحد که دیگه تخصص نمیخاد اگه میشه لطف کنید بگید اگه لازم شه حذف کنیم , حذف که میشه کنیم چون مقصر ما که نیستیم دانشگاه دیگه



پاسخ : فعلاً معلوم نیست. باید صبر کنید. فعلاً استاد خاصی مد نظرم نیست.
۲۱ اسفند ۹۰ ، ۱۹:۵۹ عرفان بهمنی
استاد خدا وکیلی استاد خوبی رو معرفی کنید
اصلا استاد اگه میشه خودتون بیاید تکنولوژی بتن و آزمایشگاه مکانیک خاک رو تدریس کنید
ولی اگه خودتون هم نتونستید استاد خوبی رو جایگزین کنید
مرسی استاد



پاسخ : آز خاک که کلاً کار من نیست. تکنولوژی بتن چند ترمی درس دادم ولی خیلی وقت است که درس ندادم ضمن اینکه اصلاً فرصت اضافه برای درس اضافه ندارم. احتمالاً از بین اساتید موجود کسی جایگزین میشود. ( مهندس ملکی ، مهندس سلطانی و دکتر بهرامی و خانم مهندس معینی پویا و خانم مهندس جامه بزرگ و به احتمال ضعیف آقای مهندس بلوکی)
۲۱ اسفند ۹۰ ، ۲۰:۰۳ عرفان بهمنی
استاد بنده از دانشجویان مهندسی عمران پیوسته ورودی 89 هستم.
و اون دفتر چه ای رو که شما تو وبلاگتون قرار داده اید رو متنشو کامل خوندم.
و به 3 تا ایراد در چارتی که شما زحمت کشیده اید و تنظیم فرموده اید رسیدم.
شما تو این هفته چه روزایی و چه ساعتی تو موسسه اید که خدمت برسم و اون ایرادات رو خدمتتون عرض کنم؟؟
سلام استاد
استاد کی تو موسسه اید چند تا کار باهاتون دارم؟




پاسخ : دوشنبه صبح هستم
۲۲ اسفند ۹۰ ، ۰۹:۱۷ 44.5+44.5ناپیوسته
سلام مهندس اگه امکان داره با استاد خانم ارایه بدید ساعتش که دیگه تغییر نمیکنه نگفتید میشه حذف کردش یا نه



پاسخ : چی رو ؟ چرا استاد خانم ؟
استاد خسته نباشید
چرا جواب نمیدید؟
لطفا جواب سوالامونو بدید
مرسی




پاسخ : کدام سوال دققتر سوال کنید
سلام استاد ما رفتیم آموزش در مورد عوض کردن گروه مکانیک خاک با مهندس آجرلو گفتند باید مهندس جعفری خودشون بیان و بگن دو گروه گروه ادغام بشه-------



پاسخ : قبلاً این کار را کرده ام احتمالاً فراموش کرده اند. فعلاً سر کلاس بروید و به اموزش نیز یادآوری کنید تا انجام شود. سرشان شلوغ است این موارد فراموش میشود
۲۲ اسفند ۹۰ ، ۱۷:۲۳ 44.5+44.5ناپیوسته
سلام مهندس منظورم واحد تکنولوژی بتن بود منظورم از مهندس خانم اینکه هرچی باشه از مهندسسسسسس اقاااااا دلسوزترن مثل بعضی اساتید تو ساعت تدریسشون کم کاری نمیکنند



پاسخ : من که متوجه منظور شما نشدم. این مساله ای هم که گفتید خانم و آقا ندارد. در هر دو جنس آدم کم کار و پر کار وجود دارد.
سلام.پیشاپیش سال نو رابه شما استاد عزیز تبریک میگم وآرزوی بهترینها رو براتون دارم.



پاسخ : سال نوی شما نیز مبارک باشد
۲۳ اسفند ۹۰ ، ۱۲:۱۳ مجید فرهادی
با سلام

استاد فولاد یک به واحدهای من اضافه شد ولی مکانیک سیالات و هیدرولیک حذف نشده

نیاز هست پیگیری کنم یا خودشون حذف میکنن؟



پاسخ : پیگیری کنید بهتره . آموزش سرشون شلوغه احتمال اینکه یادشونه بره کم نیست
سلام استاد خسته نباشید
استاد رفتم آموزش راجع به او در مقاومت مصالح که معادل سازی شده گفتن که اون درسهایی که افتادی نمیشه حذف شه باید دوباره بره شورا واسه حذف اون نمرات.
مثل اینکه نامه شمارو نگاه نکردن.حالا تکلیف چیه؟؟



پاسخ : باید صبر کنید تا شورا تشکیل شود. احتمالاً فروردین باید تشکیل شود
سلام استاد.چند تا سوال داشتم
1- وزن مخصوص یونولیت در آیین نامه داده نشده.چنده؟
2- بار معادل تیغه ها در پارکینگ احتیاج است؟
3- لازم است بار پارتیشن داخلی در سرویسها با پارتیشن داخلی جداگانه حساب شود یا همون داخلی(بدون در نظر گرفتن سرویس ها) کفایت میکند؟



پاسخ : 1- وزن قابل توجهی ندارد حداکثر 10 کیلوگرم بر متر مربع فرض نمایید
2- برای طراحی سازه خیر ولی برای طراحی پی باید لحاظ شود و به عنوان سربار اضافه شود
3- نه لازم نیست یک بار معادل فرض کنید و به تمام طبقه اضافه کنید
سلام استاد
پیشاپیش عید تون مبارک
ایشالله سال خوبی داشته باشید
استاد توروخدا تو پلان پروژه یه تجدید نظر بفرمایید بنظر من خیلی مشکل داره

یا حداقل یه توضیح کاملی بدید
مرسی



پاسخ : سال نوی شما هم مبارک باشد. در مورد پروژه نمونه انجام شده آن را الان توی وبلاگ گذاشتم از آن کمک بگیرید ولی سیستم سازه ای آن متفاوت است ولی به هر حال برای شروع پروژه به شما کمک میکند
۲۴ اسفند ۹۰ ، ۱۷:۵۲ ریحانه رزازیان
به نام خدا سلام استادمن این ترم درس برنامه نویسی با استاد افشین پور برداشته بودم ولی آموزش بعد از سه جلسه رفتن روز کلاس و استاد من رو عوض کردن وروز یکشنبه گذاشتن که شنبه ویکشنبه روزهای خالی من بود که بتونم برگردم خونه و وقتی صحبت کردم خانوم توسلی برای بقیه بچه هارو درست کردن ولی مال من رو درست نکردن ولی الان کلاس اجرای ساختمان که با استاد آجرلو داشتم دوباره عوض شده وروزش وساعتش با درس برنامه نویسی تداخل پیدا کرده میخواستم خواهش کنم که درس برنامه نویسی من به حالت اول برگرده اخه انتخاب واحد ما هست یا اموزش که مدام درس واستاد و روز کلاس رو عوض میکنن ؟!کاش حداقل یکی از درس هایی که با استاد اجرلوداشتیم رو تغییر نمیدادید!
ممنون میشم اگه این لطف رو در حق من انجام بدید
8812032030رشته مهندسی ابادانی



پاسخ : تغییراتی که ذکر کردید با هماهنگی من انجام شده است. اگر با این تغییر دچار تداخل کلاسی شده اید میتوانید با هماهنگی با من در گروه دیگر ثبت نام کنید. آقای آجورلو هم کلاً با دانشگاه به توافق نرسید و این ترم متاسفانه دیگر با ما همکاری ندارند و اکثر کلاسهای ایشان به خانم معینی پویا و خانم جامه بزرگ واگذار شد. دو کلاس دیگر ایشان نیز با گروه دکتر اوحدی و دکتر حقایق ادغام شد
سلام استاد
استاد جواب سوال کامنت بالامو ندادید



پاسخ : جواب دادم ولی ظاهراً ثبت نشده بود دوباره جواب دادم
۲۴ اسفند ۹۰ ، ۱۹:۱۳ 44.5+44.5ناپیوسته
سلام مهندس بالاخره معلوم شد تکنولوژی بتن ناپیوسته ها با کدام یک از اساتید ارایه میشه روز و ساعتش رو هم اگه تغییر کرده بگید تشکر سال نو شما هم پیشاپیش مبارک ومیمون باشد



پاسخ : با خانم مهندس معینی پویا . روز و ساعت کلاس هم به خود ایشان واگذار شده است. البته قاعدتاً الان مشخص شده است. از آموزش ساعت دقیق را سوال فرمایید
۲۴ اسفند ۹۰ ، ۱۹:۳۱ عمران پیوسته
سلام استاد خداییش اگه امکانش هست تکنولوژی بتن رو بندازیدش تو 4 روز آخر هفته
استاد این جوری دیگه فقط جمعه ها کلاس نداریم.
ما بچه شهرستانیم دیگه تا آخر ترم نمیشه بریم سری بزنیم خونواده
استاد تورو خدا یه ذره به فکر ماهم باشید
ممنون و متشکرم. و پیشاپیش سال نو رو هم بهتون تبریک میگم.
و بهترین ها رو واستون آرزو میکنم.
4 روز آخر هفته رو یادتون نره.



پاسخ : استاد درس خانم معینی پویا هستند. با توجه به اضطراری که پیش آمده است تعیین وقت کلاس را به خود ایشان واگذار کرده ام. هفته اول بعد از عید بیایید و با خود ایشان مشکلات زمانی خود را در میان بگذارید. ولی به هر حال تامین خواسته های شما با توجه به محدودیتهای مختلفی که وجود دارد بعید است که عملی شود
با سلام
با تشکر از زحمات شما
در فایل پی دی اف ، فرمولها به درستی نمایش داده نشده اند.
لطفا بررسی نمایید.

با تشکر



پاسخ : تا آنجا که به خاطر دارم فرمول خاصی در دفترچه محاسبات نیست. الان هم فایل را یک نگاه کلی کردم فرمولی پیدا نکردم
۲۵ اسفند ۹۰ ، ۰۹:۰۱ عمران پیوسته 89
سلام استاد جون
خوبید؟
انشالله که بهتون خوش بگذره
استاد عزیز آز مکانیک خاک رو قراره کدوم استاد بگیره.
آخه الان که تاییدیه انتخاب واحدم رو از سایت آموزش نگاه کردم برای تکنولوژی بتن خانم معینی پویا ولی برای استاد درس آز مکانیک خاک نوشته شده بود: نا مشخص!
استاد این درس کی هستش؟
اگه امکانش هست بدید به
آقای مهندس سلطانی
یا آقای مهندس ملکی
یا خانم معینی پویا
یا خانم جامه بزرگ که البته بنده ایشان رو نمیشناسم.

خواهشی ازتون دارم اینکه غیر از این 4 استاد سعی کنید به کسی دیگه این درس رو ندید. با تشکر از زحمات شما.
عیدتون هم مبارک



پاسخ : آز خاک به خانم مهندس جامه بزرگ واگذار شده است.

۲۵ اسفند ۹۰ ، ۰۹:۲۱ عرفان بهمنی
سلام استاد خسته نباشید
بنده دانشجوی مهندسی عمران پیوسته ورودی 89

با بررسی مجدد سرفصل دروس مهندسی عمران که توسط وزارت علوم پیشنهاد گردیده و شما آنرا در وبلاگتان بصورت پی دی اف قرار داده اید. در چارتی که شما زحمت تنظیم آنرا بر دوش داشتید بنده به 3 مورد اشتباه رسیدم.
و با اجازه خودتان مطرح می نمایم که در صورت تایید جنابعالی آن ها را اصلاح فرمایید.

××شماره صفحات زیر شماره صفحات همان لینک سرفصل دروس وزارت علوم است که شما بصورت پی دی اف در وبلاگتون قرار داده اید.

1- در صفحه 61 آمده که مهندسی پی 2 واحدی است. اما شما در چارت آنرا 3 واحدی وارد کرده اید.
2- در صفحه 68 آمده که متره و برآورد پروژه 2 واحد است که شما آنرا در چارت 1 واحدی وارد کرده اید.
3- در صفحه 70 آمده که مهندسی محیط زیست 1 واحدی است که شما آنرا 2 واحدی در چارت وارد کرده اید.
این سه مورد را بنده متوجه شدم که وظیف دانستم خدمتتون عارض شوم.
قبلا هم از زحمات شما استاد و مدیر گروه گرامی نهایت تشکر و قدر دانی را دارم.
پیروز باشید


پاسخ : با تشکر از توجه شما . متاسفانه برخی تناقضات در دفترچه وجود دارد که شما نیز به آن اشاره کرده اید. درس مهندسی پی در جدول صفحه 40 سه واحدی ذکر شده است. ولی فکر میکنم در این مورد حق با شما باشد. در مورد متره در صفحه 40 یک واحدی ذکر شده است. با توجه به تعداد ساعات درس که 8 ساعت نظری و 16 ساعت عملی است نمیتواند دو واحدی باشد. اگر دو واحدی بود حداقل به 48 ساعت زمان احتیاج داشت. هر چند که عقلاً ارایه این درس در یک واحد منطقی نیست. درس محیط زیست هم در جدول صفحه 40 دو واحدی ذکر شده است و 32 ساعت زمان اختصاص داده شده است. در ضمن این درس تئوری است و به اشتباه علی ذکر شده است. متاسفانه تناقضاتی در چارت وجود دارد که باعث سردرگمی میشود. اگر کسی از دوستان به چارت دانشگاه های دولتی دسترسی دارد در اختیار من قرار دهد تا ببینیم بقیه چه کار کرده اند.
۲۵ اسفند ۹۰ ، ۱۳:۲۷ عرفان بهمنی
بله استاد حتما.
من چارت دانشگاه بوعلی و دانشگاه رازی رو به احتمال زیاد میتونم که بیارم خدمتتون.
در صورتی که گیرشون بیارم حتما میارم تقدیم میدارم.
اما تا آنجا که خبر دارم متره و برآورد پروژه دانشگاه های آزاد چه در دوزه کاردانی و چه در دوره کارشناسی 2 واحدی ارائه می گردد.چ
بدرود استاد گرامی



پاسخ : منتظر هستم که این چارت را برای من بیاورید. در مورد متره برآورد اصلاً یک واحد منطقی نیست ولی دو واحدی اگر باشد با چارت همخوانی ندارد و تعداد واحدها بیش از تعداد معرفی شده میشود و هم اینکه ساعات آن جور در نمی آید. متره باید دو واحدی باشد ولی نمیشود خارج از چارت تغییری ایجاد کرد یا حداقل اینست که دانشگاه ما در این موارد به شدت محافظه کار است. بارها برای افزایش ساعات کلاسهای برخی دروس با مسئولین دانشگاه بحث کرده ام ولی اصلاً به نتیجه نرسیده ام. متاسفانه وزارت علوم هم کمترین وقت را جهت تهیه سرفصلها کشیده است و حتی نتوانسته است اینگونه اشتباهات فاحش را جلوگیری کند. بقیه مسایل پیشکش
سلام استاد عیدتون مبارک
ا میدوارم سال خوب و خوشی داشته باشید



پاسخ : تشکر سال نوی شما نیز مبارک باشد
۰۹ فروردين ۹۱ ، ۱۲:۵۲ ریحانه رزازیان
به نام خدا
سلام استاد عذر میخوام من نمیدونستم که با هماهنگی شما بوده اخه از این کارها اموزش در این چند سال زیاد انجام داده . همینطور که خدمتتون عرض کردم درس برنامه نویسی با درس اجرای ساختمان تداخل پیدا کرده اگه میشه لطف کنید به اموزش بفرمائید که درس برنامه نویسی من به روز سه شنبه برگرده چون من خودم رفتم قبول نکردن
جفتشون یکشنبه 2شروع میشه
سپاسگذارم از لطفتون
8812032030ابادانی وتوسعه


پاسخ : دوشنبه به خود من مراجعه کنید و کتباً درخواست دهید تا گروه شما به دلیل تداخل تعویض شود.
۱۱ فروردين ۹۱ ، ۱۴:۲۳ ریحانه رزازیان
به نام خدا
سلام استاد، چون من ساکن همدان نیستم نمیتونم خودم رو 2شنبه برسونم
به همین خاطر اشکال نداره یکی از دوستام رو به جای خودم بفرستم
با تشکر فراوان



پاسخ : نه ولی خود شما درخواست بنویسید و امضا کنید.
۱۹ فروردين ۹۱ ، ۱۰:۰۷ ریحانه رزازیان
به نام خدا
سلام استاد
از لطفتون خیلی خیلی ممنون و سپاسگذارم
سال خوبی داشته باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی