وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

طبق آخرین مصوبه های وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری به موسسه غیرانتفاعی عمران، آبادانی و توسعه روستاها مجوز تاسیس دوره های کارشناسی ارشد در دو رشته مهندسی راه و عمران روستایی داده شده است. زمان اجرای آن از مهرماه سال 91 خواهد بود. قابل ذکر است که این دو رشته از جمله رشته هایی میباشند که در سطح استان همدان و حتی غرب کشور نمونه مشابهی ندارند و این مساله فرصت مناسبی برای موسسه خواهد بود.  امید است که موسسه از این فرصت استثنایی استفاده نموده و در کنار آن به ارتقا کیفی امکانات و زمینه سازی تبدیل موسسه به دانشگاه نیز توجه کافی بنماید. بر اساس مصوبه شورای ریاست دانشگاه، آقای دکتر یوسف رضایی نیز به عنوان مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه تعیین شده اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۲/۰۵
احمدرضا جعفری

نظرات  (۳۷)

۰۵ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۶:۴۷ معماری بهتره یا عمران
سلام ممنون میشم اگه اطلاعاتی داری کمکم کنی
آیا تا به حال به شهرک شهید محلاتی سری زده اید؟ آیا بنای یادبود این شهرک را از نزدیک دیده اید؟

آیا از خودتان پرسیده اید که چرا گنبد فلزی به این بزرگی ساخته شده اما دو سال است که ادامه فعالیت برای تکمیل این بنا متوقف شده است؟ آیا ترکیب گنبد فلزی بزرگ و جرثقیل قرار گرفته در زمین این بنا برایتان عجیب نبوده؟ اهالی شهرک شهید محلاتی بی شک پاسخ این سؤال ها را می دانند. اما شاید هم محله ای های دیگر از آن بی خبر باشند. پس برای آنهایی که این گنبد را ندیده اند بزرگ ترین طنز تصویری قرن را توضیح می دهم. همان طور که در عکس می بینید مقبره ای فلزی و بسیار بزرگ با اسکلتی کاملاً مدرن که بی تردید هزینه هنگفتی را در برداشته، ساخته شده است.

در عکس جرثقیل بزرگی هم دیده می شود که البته هیچ کدام از اینها وارونه نیست. وارونه ترین قسمت قصه ما این است که جرثقیل در کنار اسکلت گنبد قرار ندارد. بلکه سازندگان باهوش این بنای بزرگ ابتدا جرثقیل را در مرکز گنبد قرار داده اند و بعد شروع به ساختن گنبد کرده اند همین طور که گنبد اوج می گرفته جرثقیل هم کم کم در آن حبس می شده تا اینکه بالاخره یک روز ساخت اسکلت گنبد تمام می شود و... . از اینجا به بعد چشمتان را ببندید و به کمک قوه تخیلتان تصور کنید. همه نفس راحتی می کشند، فریاد شادی از نهاد کارگران و کارگزاران این بنا بلند می شود، همه به هم خسته نباشید می گویند، خیلی ها لبخند رضایت بر لب دارند و با آستین پیراهنشان عرق پیشانی را خشک می کنند. در میان همهمه و فریادهای شادی یکباره سکوتی سنگین حاکم می شود. همه مات و مبهوت به گنبد و جرثقیل نگاه می کنند.

ضربان قلب کارفرمای پروژه کند می شود. هیچ کس جرئت حرف زدن ندارد.. در این سکوت یک کارگر ساده با صدای بلند سؤالی می پرسد: «حالا جرثقیل را چطور بیرون بیاوریم؟» این سؤال، سؤالی است که حدود دو سال است که هیچ کس نتوانسته به آن پاسخ دهد. بنده پیشنهاد می کنم حالا که این بنای عظیم با صرف هزینه ای سنگین ساخته شده و هیچ کس راه حلی برای آن پیشنهاد نمی کند حداقل این مکان را به کمدی ترین بنای تاریخ تبدیل کنیم و از آن برای جذب توریست استفاده کرده و بلیت بفروشیم. مطمئن باشید افراد زیادی حاضرند برای انداختن عکس در کنار این بنا پول خرج کنند!

سوتی مهندسی قرن
www.civilart.ir
سلام
اقای جعفری شما که تو کار هستید به نظر شما ارزش داره از غیره انتفاهی مدرک بگیری کلی پول خرج کنی دو سال وقت بزاری اونهم برای کارشناسی ارشد
ممنون میشم اگه جواب بدید



پاسخ : بستگی به این دارد که خود دانشگاه چگونه برخورد کند. در درجه اول خود دانشجو است که بر سطح علمی دانشگاه تاثیرگذار است و بعد استاد و بقیه امکانات. اگر استاد خوب باشد و در دسترس هم باشد و به استاد نیز پول خوب بدهند میتواند غیرانتفاعی هم مناسب باشد. ولی صرف وجود استاد خوب وقتی که پول خوبی به استاد پرداخت نشود فایده ای ندارد. استاد باید مبلغ مناسبی دریافت کند تا در ازای آن به خوبی در دسترس دانشجو باشد و البته وقت کافی هم جهت راهنمایی دانشجو و نه رفع تکلیف قرار دهد. امیدوارم دانشگاه در دوره ارشد نگاه بازتری داشته باشد و به جای نگاه کمی به مساله کیفیت هم اهیمت کافی بدهد. در این صورت مطمئن باشید که همینجا نیز ارزش مدرک خوبی خواهد داشت.
سلام یه سوال دارم. با کدوم امکانات و مدرک دکترا دانشجوی ارشد میگیرید؟ تا اونجایی که یادمه اساتید موسسه اکثرا مدرک ارشد دارن نه دکترا.



پاسخ : ظاهرا با مدرک دکتر رضایی ( گروه نقشه برداری )

سلام
اینطور که شما جوابمو دادید انگار اساتیدو مجبور به تدریس کردن
اگه اساتید با دستمزد کم تدریس نکنند دانشگاه به دنبال انها خواهد رفت و انها را با هزینه بیشتری جذب میکند
اینطور هم نیست که اساتید کمبود مالی داشته باشند و با هفته ای 10 ساعت تدریس خرج زندگی انها تامین شود
این ترم اساتیدی همچون دکتر ملکی داریم که بیشتر ار تایم مجاز تدریس میکنند ودر دانشگاه بوعلی هم به دانشجویان پاسخ میدهند
اگر اساتید با امکانات کم تدریس نکنند یا لااقل به دانشگاه بتوپند دانشگاه به خودش میاد
حرف اساتید از دانشجوها بیشتر برش داره
1:پس فرقی بین دانشگاه دولتی و غیر انتفاعی توی بازار کار نیست؟
2:اساتیدی چون دکتر ملکی و دکتر طهماسبی و دکتر بهرامی و دکتر اوحدی و... غیره که تو دانشگاه تدریس میکنند سطح دانشگاه رو بالا میبرند یا صرفا هیئت علمی در سطح دانشگاه تاثیر گذار هستند؟
3:به جز اقای اوحدی دانشگاه استاد تمام دیگه داره یا نه؟


پاسخ: اینطور که اجبار به تدریس کنند نیست. ولی وقتی دستمزد استاد مناسب نباشد تبعاً انرژی کافی برای تدریس نمیگذارد و دانشگاه نیز خیلی دنبال بازخواست استاد به خاطر کم کاری نیست. البته انصافاً اساتید موسسه با وجود این مشکلات خیلی بیشتر از آنچه که باید انرژی میگذارند ولی به هر حال این مساله تاثیر خود را در برخی جاها میگذارد. به نظر من دستمزد استاد باید آنقدر باشد که در هفته فقط در حد 15-16 ساعت درس بدهد و بقیه هفته را صرف تحقیق و پژوهش کند ولی الان به دلیل مشکلات مالی برخیها مجبور به تدریس تا بیش از 40 ساعت در هفته هستند. به هر حال این حجم کاری بر روی کار استاد بیتاثیر نیست و یکجایی اثر خود را میگذارد. در مورد سوالات شما هم :
1- فرقی نیست به شرطی که خود شخص توانایی خود را نشان دهد. البته در شرایط مساوی مطمئناً دولتی ها در اولویت هستند و فارغ التحصیلان غیرانتفاعی و آزاد تلاش بیشتری باید جهت نشان دادن توانایی های خود داشته باشند. 2- وجود استاد خوب حتی به صورت حق التدریس هم در سطح دانشگاه موثر است اما نه به اندازه استاد تمام وقت و عضو هیات علمی 3-دکتر اوحدی تمام وقت اینجا نیست. در اینجا برای گروه عمران من ، مهندس سلطانی ، دکتر بهرامی، مهندس جیرانی تمام وقت و دکتر حقایق و مهندس ملکی پاره وقت هستند.
سلام
ممنون که وقت میذارید و جواب میدید
منظورم درجه استاد بود اینها که شما گفتید درجه مربی هم ندارند
سلام استاد خسته نباشید!
خیلی خوشحالم این ترم با استاد اوحدی روسازی دارم واقعا از بودن درکلاسشون لذت میبرم و ازاینکه ایشان بااین حجم کاری حاضر شدنددرس بادانشگاه ما داشته باشند خیلی خوشحالم من ازاخلاق ایشان نیز درس میگیرم که ایشان بادرجه استادی که دارند در بالاترین حد تواضع با دانشجویان رفتار میکنند واقعا ایشان رو خیلی دوست دارم وعاشقشون هستم !برای ما که گذشت که دیگه با ایشان درس داشته باشیم ولی همین ترمم غنیمته و خدا رو شکر میکنم!
سلام
خسته نباشید

من رشته ی آبادانی و توسعه ی روستا درس میخونم
میخام ببینم چطوری میتونم به رشته ی عمران تغییر رشته بدم؟

ممنون میشم راهنمایی کنید

با تشکر



پاسخ : دقیق اطلاع ندارم ولی قاعدتاً باید در کنکور سراسری نمره قبولی برای رشته عمران را آورده باشید که البته بعید است.
سلام.استاد فردا تا چه ساعتی تو موسسه حضور دارید؟



پاسخ: تا ساعت یک
دوستان منتظر حضور گرم شما در پاتوق بچه های عمران هستیم به ادرس زیر مراجعه کنید خوشحال میشیم
http://89150340.blogfa.com/
دانشگاه های دیگه که دانشجوی ارشد میگیرن با چندتا مدرک دکترا و درجه استادیارو دانشیارو استاد تمام دانشجوهایی که فارغ التخصیل میشن خیلی چیزی بلد نیستن چه برسه به دانشجوهای ارشد موسسه با یه مدرک دکترا ودرجه ظاهرا مربی. جه شود!!!
فقط گفتن یه نکته ضروری بود [....] هر ماه نزدیک به [...] میلیون از موسسه دریافت میکنه ...
با سلام. خسته نباشید. این اطلاعیه ای که راجع به پذیرش دانشجو برای دوره ارشد زدید آزمون می خواهد؟ کی و چگونه؟



پاسخ: اطلاعیه به آن شکل که شما فکر میکنید نبود فقط نوعی اطلاعرسانی نسبت به تاسیس رشته بود. دانشجو از طریق کنکور سراسری گرفته میشود و بر اساس آزمون کارشناسی ارشد که سال قبل برگزار شد.

با سلام
کسی تاحالا توجه کرده که دانشگاه ما با معیارهای و ارزش ها و هنجارها چقدر تفاوت داره؟
مگه بنیانگذار انقلاب نگفته دانشگاه باید کارخانه آدم سازی باشه؟

واقعا هست؟
کسی به نمازخونه سرزده؟ یه دخمه تاریک و تنگ...
کسی به کتابخونه سرزده؟
ژتون خریدنمون را یادتونه؟
سایت دانشگاه را دیدین؟ قالبش - به روز شدنش - قسمت فرهنگی هم که تعطیله.
برخورد توهین آمیز متصدیان آموزش را به یاد دارین؟
اینکه اساتید ما اتاق ندارن و نمیشه واسه یه سوال ساده تو دانشگاه دیدشون؟
الآن دیگه مدارس ابتدایی هم مجهز به تجهیزات آموزشی روز شدن و ما هنوز اندر خم یک گوشه ایم.

این شکایت نامه نامهربانی های توست
آنچه دیدم از جدایی ها جدا خواهم نوشت.

کارشناسی ارشد پیشکش دوستان
پاسخ به کامنت بالا :
به نظر مشکلات ریشه ای تر از این حرفهاست. بارها از طرف وزارت علوم از امکانات دانشگاه بازدید شده است و با اطلاع از همین وضعیت مجوز رشته های جدید ارایه شده است. مطمئن باشید اوضاع بقیه دانشگاه های غیرانتفاعی هم بهتر از اینجا نیست. اگر هم باشد در حدی نیست که بتوان آنها را نمونه خواند. به نظرم مشکل در اینجاست که وزارت علوم تحت هر قیمتی به دنبال گسترش کمی دانشگاههاست و در این راه کیفیت را به وضوح فدای کمیت کرده است. در این راه بدون در نظر گرفتن حداقل امتیاز ورودی، به دانشگاهها دانشجوی بی کیفیت میدهد و برای اینکه در راه گسترش کمی موفق باشد بدون توجه به نرخ نجومی تورم اجازه بالا بردن شهریه های دانشگاههای غیردولتی را نمیدهد تبعاً با وجود اطلاع از کیفیت پایین خدمات چون میداند که بهانه دانشگاهها نرخ پایین شهریه هاست از این مسایل چشمپوشی میکند. دانشگاهها نیز برای اینکه کسی به آنها گیر ندهد تا آنجا که ممکن است به دنبال رضایتمندی دانشجویان با دادن نمرات بدون پشتوانه هستند و به این روش دهان دانشجو را در برابر سطح پایین خدمات میبندند. به نظر من در این وضعیت اولاً باید با تعیین یک تراز ورودی اجازه ورود به دانشگاه ، به دانشجویانی که حداقل تراز را کسب نمیکنند حتی با وجود صندلی خالی داده نشود. در ثانی باید شهریه های فعلی تا حدود دو برابر افزایش داده شود تا به رقمی منطقی برسد و سوم هم اینکه نظارت دقیقی به سطح خدمات علمی و رفاهی دانشگاهها وجود داشته باشد و بدون تعارف با آنهایی که از ارایه حداقل خدمات خودداری میکنند برخورد شود. به این روش اولاً از این خروجی بی حساب و کتاب دانشگاهها جلوگیری میشود و دوم هم این خروجی ها به دلیل رقابت کمتر راحتتر جذب کار میشوند. این راهکاری است که به یک عقل سالم میرسد. البته بعید است به این زودی کسی از مسئولین به آن توجهی کند و اگر هم توجهی شود وقتی است که دیگر آب از سر گذشته است.
سلام استاد تو رو خدا بهم دقیق جواب بدید
1-بارمرده سقف وتیغه ها میشود بار مرده؟تو ایتبس چه جوری بار رو وارد کنم؟
2-معادل سازی بارجرم وکف بام یعنی چی؟طریقه محاسبه آن چه جوریه؟به ایتبس ربطی داره؟
3-بار مرده دیوارهای جانین طبقات تو چه جوری ایتبس وارد کنم؟
4-بار پله رو چه جوری وارد کنم تو ایتبس؟
5-در یک جهت خمشی ودر جهت دیگر مقاوم در برابر زلزله(بادبند)چه جوری طراحی کنم؟
چه نکاتی تو ایتبس داره؟
استاد اگه میشه دقیق جوابمو بدید
ممنونم



پاسخ :1-بله میشود مرده. وزن سقف و سازه که خود نرم افزار محاسبه میکند. مابقی را هم به صورت بار گسترده به المانهای سطحی سقف وارد نمایید
2- نصف وزن دیوارهای طبقه زیر بام باید در یک حالت بار از نوع other به نرم افزار وارد شود. این حالت بار وارد ترکیبات بارگذاری نمیشود ولی در Mass Source باید با ضریب یک وارد شود. 3- به صورت بار خطی به تیرهای پیرامونی وارد نمایید. 4- تصویر تیرهای پله را در طبقه رسم کنید و یک المان سطحی مدل کنید و بار گسترده سطحی راه پله را به این المان سطحی وارد نمایید. 5- در تاپیک راهنمای گام به گام انجام پروژه فولاد و بتن توضیح داده ام. توضیحات بیشتر در موارد بالا هم همانجا مطالعه کنید و اگر سوالی بود همانجا مطرح نمایید
جناب مهندس جعفری سلام.
استاد ممنون میشم اگه روزها و ساعات حضورتون رو در دانشگاه توسعه اعلام کنید.



پاسخ: کلاسهای من به شرح زیر است:
شنبه 8-11
یکشنبه 16:30-119
دوشنبه 10-13
پنج شنبه 8-14
بین یا بعد از کلاسها اگر کاری داشتید هستم
سلام استاد امیدوارم حالتون خوب باشه.استاد یه جزوه ای ارائه داده بودین بنام جزوه استاتیک ویژه کنکور کاردانی به کارشناسی عمران من اون رو دان کردم خیلی جزوه ی خوبی بود ممنونم از شما.استاد شما جزوه مقاومت مصالح کنکور کاردانی به کارشناسی رو هم ارائه دادین؟



پاسخ: تشکر از لطف شما. بله برای مقاومت مصالح یا محاسبات فنی دو هم یک جزوه دارم. توی بخش جزوه های وبلاگ جستجو کنید پیدا میکنید
سلام استاد خسته نباشید
اگه ممکنه مطالبی درباره بتن ریزی های حجیم دراختیارم بگذارین یاسایتی رو معرفی کنید.
باتشکر



پاسخ: چیز خاصی در ذهنم نیست. توی ایران سازه جستجو کنید
سلام مهندس خسته نباشید
به نظر بنده وقتی آقایون خوشگل میخوان آب دریای خزر بدون فکر و برنامه ریزی بیارن وسط کویر چرا ما باید سر مسائلی مثل ارشد راه در موسسه با هم بحث کنیم؟ ارشد راه موسسه نتیجه یک جلسه آقایون بوده و انتقال آب دریای خزر هم نتیجه یک جلسه.....
ناز شستتون با این تصمیم گیریاتون دمتون گرم......... تا چند سال دیگه تمام متولدین دهه هفتاد وبعد از اون بدون استثنا در رشته خودشون دکتری میگیرن و افسوس و صد افسوس که همین دکترهای بی مصرف که کم هم نیستند میتونستند نجار ها و یا بقال های خوبی بشوند.........و افسوس و صد افسوس از تصمیمات یک شبه از روی .............
سلام استاد،
من کارآموزی تو آزمایشگاه سیناب غرب(آزمایشگاه دکتر تدین) بودم و الان هم بعضا میریم، یه جورایی مجهزترین آزمایشگاه غرب کشوره از تهران گرفته تا شمال، یزد، کردستان، زنجان و خیلی استان های دیگه فعالیت ژئو تکنیک داره، ولی هر وقت تو بعضی آزمایشهای پیشرفته وسیله کم می آوردیم پولی به حساب دانشگاه بوعلی واریز میکرد و آزمایشو دانشگاه بوعلی انجام میداد!! دیگه تصور کنید چه آزمایشگاهی داشت دانشگاه بوعلی!! با این همه امکانات بوعلی سالی سی چهل نفر کارشناسی میگیره دو سه تا گرایش ارشد که جمعش 25 بیشتر نمیشه و یکی دو گرایش دکترا که اونم نهایت بیست نفر!! اما یه دانشگاهی مثل ملایر که امکانات آزمایشگاهیش به دو تا دانسیته و دانه بندی و دو سه تا آزمایش ساده محدود میشد سالی بالغ بر دویست نفر کارشناسی و ظاهرا دو تا گرایش ارشد و حداقل یک دونه گرایش دکترا میگیره!! صرفا خوب بودن استاد نمیتونه مجوز باشه، دانشجو باید همه چی رو درک و لمس کنه و بعد عملیشم بره بالا!! و کار دانشگاه ملایر اصلا خوب نیست، و جالبتر از کار ملایر کار دانشگاه ماست که بدون وجود هیچ امکاناتی داره گرایش ارشد می گیره!! نهایت خروجی اینجا دو نفر آدمه که شاید بعد علمی بالای داشته باشند اما تو عمل بگم صفر خیلی ارفاق کردم!! امکانات عنصر مهمیه، ما ها اگه آزمایشات و... تو دانشگاه یاد نگیریم کجا یاد بگیریم!! استاد مکانیک خاک میاد مثلا آزمایشات رو بهمون درس بده!! با بچه ها کلا باید بریم فضا!! همه چی رو توهمی یاد بگیریم، و از فرش باید به عرش بریم و فقط مشتی ذهنیات واسه خودمون درست کنیم تا ده بگیریم!! مثل هندسه فضایی!! استاد این وضع تاسف باره...
به نام خدا
سلام استاد
ببخشید من میخواستم بدونم تکلیف دروسی که بخش عملی دارند چی میشه ؟ اگه بازدید نمیبرید یا شرایطش جور نیست پس چرا پولشو ازمون میگیرید تو این دوره زمونه که انقدر خرج همه چی تقریبا داره زیاد میشه ما انتظار داریم که اگه بابت چیزی هزینه ایی پرداخت میکنیم در برابرش چیزی که باید انجام بشه , انجام بشه!که نمیشه!به استاد میگیم ,میگن دانشگاه نمیبره پس لطفا هزینه ی کارگاه رو ازمون نگیرید ترم پیش که درس هواشناسی پول عملی گرفتن ولی جایی نبردن بالاخره حق ما ضایع میشه وکسی هم به نظرش نمیاد ولی موقع انتخاب واحد که میشه تا پول همه واحد هارو نگیرن سیتم دیگه باز نمیشه
امیدوارم که درباره این موضوع تجدید نظر انجام بشه
این نظر همه بچه هاست نه یکی دو نفر !همه بابت این موضوع ناراحت هستند



پاسخ: البته نمیدانم در مورد چه درسی صحبت میکنید ولی به هر حال اگر همانست که میگویید میتوانید در این مورد به مسئولین دانشگاه شکایت کنید. فکر میکنم پیگیری کنند.

salam oastad khaste naba6in ruzetun mobarak,ostad tarikhe emtehanao saate6o key elam mikonid?emtehane khako taqir midin?
?



پاسخ: خانم توسلی مرخصی هستند تشریف بیاورند من تحویل ایشان میدهم. امتحان خاک را تغییر نمیدهم. دو تا از امتحانات را احتمالاً جابه جا میکنم. ساعات امتحان را هم آموزش مشخص میکند

با سلام خدمت شما.به نمایندگی از بچه های توسعه روز معلم رو به شما و همه همکارانتون تبریک میگم با آرزوی موفقیت روز افزون برای شما در این راه .



پاسخ: تشکر از شما برای شما و دوستانتان آرزوی موفقیت دارم.
سلام
اقای جعفری روزتان مبارک
سرتان سلامت
غم و غصه تان نبینم



پاسخ: تشکر از شما
سلام استاد
روزتون مبارک
ایشالله همیشه پرانرژی وسلامت باشید



پاسخ: تشکر از شما
دیروز میگفتم :

مشقهایم را خط بزن … مرا مزن

روی تخته خط بکش … گوشم را مکش

مهر را در دلم جاری بکن … جریمه مکن

هر چه تکلیف میخواهی بگیر … امتحان سخت مگیر

اما کنون ..

مرا بزن … گوشم را بکش .. جریمه بکن .. امتحان سخت بگیر
مرا یک لحظه به دوران خوب مدرسه باز گردان

استاد عزیزم . یاد تو همیشه در ذهنم .عشق تو در قلبم و عطر مهربانت همیشه در وجودم

جاری است ، روزت مبارک . . .



پاسخ: تشکر از فراوان از شما
۱۳ ارديبهشت ۹۱ ، ۰۸:۴۶ شوندی-عمران ناپیوسته
تقدیس ملائک و تبریک خلایق نثار شمع وجودتان که روشنی بخش محفل آیندگان است.کسوت معلمی بر قامت پرفروغتان مبارک
باتشکر از زحمات بی شائبه ی شما استاد گرانقدر,روزتون مبارک



پاسخ: با تشکر از لطف شما و بقیه دوستان. پاینده باشید و ماندگار

سلام.استاد محبت میکنید بفرمایید چه امتحانایی جابجا شدند؟با تشکر



پاسخ: الان به خاطر ندارم از آموزش سوال کنید. فکر میکنم فولاد 1 مهندسی زلزله و یکی دو تای دیگر جا به جا شدند
سلام استاد فقط به عنوان درد دل انشاالله ناراحت نشید
اخه موندم چی برسر نظام آموزشی ما اومده کیه داره این تصمیم هارو میگیره مگه میشه بااساتیدی که کلاسهارو میبیجونندارشدهم گرفت نکنه میخواید مثل دانشگاه آزاد چهل بنجاه تایی بگیرید بااین کارهتون دارید یه کشوررو مسخره میکنید مابه کنار آخه مگه با [...] سه به یک میشه ارشد راه آورد لطف کنید مثل دکتر ملکی ها رو بیارید
منظور دوستمان از [...] سه به یک استاد [...] هستن که به جای 3 ساعت یک ساعت و به جای 5 ساعت [...] 1 ساعت درس میده
یادت رفت سانسورش کنی
هههههههههههههههههه

استاد کی میاید دانشگاه تا قبل از میان ترم فولاد 2 رفع اشکال کنیم
اگه لطف کنید ممنون میشم


استاد اگه یه موقع شوخی میکنم وناراحت میشید بهم بگید تا دیگه تکرار نکنم



پاسخ: آمدم سانسور کنم ولی یک دفعه اینترنتم قطع شد. شنبه دانشگاه هستم. از شوخی های شما هم ناراحت نمیشوم

پاسخ به یزدان: در مورد مجوز ارشد برای موسسه به شخصه و فقط به خاطر تعصب به محل کارم خوشحال شدم ولی قبول دارم که این کار حساب و کتاب چندانی پشتش نبوده ولی به هر حال وزارت علوم با علم به امکانات موسسه این کار را انجام داده است و دروغ و فریبی در کار نبوده است. قبول دارم که آموزش عالی به بیراهه میرود و به خصوص در چند سال اخیر پیشروی در این بیراهه (گسترش کمی بدون توجه به کیفیت) سرعت و شدت گرفته است. به هر حال بخشی از مشکلات ما به همان قانون معروف عمل و عکس العمل برمیگردد. از یک طرف اجازه اضافه شدن منطقی شهریه دانشگاهها داده نمیشود، از طرف دیگر دانشگاهها نیز مجبور به کمترین هزینه خواهند بود و در این راه مجبورند کمترین دستمزد را به اساتید خود بدهند. اساتید نیز به طور منطقی دلسوزی سابق را نخواهند داشت. استادی که برای گذران زندگی مجبور است تمام هفته کار کند بازدهی مناسب را نخواهد داشت. دانشگاه نیز مجبور است چشم به روی ضعفهای برخی اساتید ( که البته این ضعفها عمدتاً غیرعلمی است) ببندد و از آنطرف هم به طور منطقی وزارت علوم هم با علم به ضعفهای دانشگاهها چشم به این ضعفها میبندد چون میداند که با این شهریه انتظار معجزه نمیتوان از دانشگاه ها داشت. البته خود دانشجوها نیز به این ضعفها دامن میزنند. صرفنظر از تعداد کمی از دانشجوها متاسفانه اکثر آنها به دنبال مدرک دانشگاه هستند و نه یادگیری. به همین جهت به امید نمره قبولی چشم بر ضعف اساتید خوشنمره میبندند. امثال دکتر ملکی هم ویترین موسسه هستند. موسسه توان پرداخت حق الزحمه ایشان برای بیش از یک درس را ندارد. حق الزحمه ایشان چند برابر بقیه اساتید موسسه است. بقیه اساتید موسسه نیز پرتوان هستند و از نظر تدریس دروس دوره کارشناسی اختلاف قابل ملاحظه ای بین آنها و امثال دکتر ملکی و اوحدی نیست. این اختلاف بیشتر در تدریس دوره های ارشد و دکتراست که قابل ملاحظه میشود و نه در دوره کاردانی و کارشناسی. فقط باید دیگر اساتید را کمی شارژ روحی و مالی کرد تا توانایی های بالقوه آنها بروز پیدا کند.
سلام استاد به نظرتون با چه رتبه ای میتونیم ارشد راه رو توموسسه خودمون بیاریم؟
یه سوال دیگه اینکه موسسه های دیگه هم ارشد عمران با گرایش های مختلف دارند؟



پاسخ : قاعدتاً بین سه تا 5 هزار. موسسات دیگر هم دارند مثلاً از موسساتی که در مازندران قرار دارند.
سلام استاد ببخشید 2 تا سوال از فولاد 2 داشتم1) اینکه اگه در تیر ورق ها یه بار متمرکز معلوم در میانه تیر وارد شود و بخواهیم کنترل کنیم که سخت کننده می خواهد یا نه باید چه مراحلی برویم؟
2)اگه همین بار مجهول بود و بخواهیم بار مجاز را بدست بیاوریم چه طوری حل میشه؟
با تشکر.


پاسخ: به تفصیل در اینجا قابل بیان نیست. چند بند است که در مورد بارهای فشاری باید کنترل شود. اگر یکی از آنها جوابگو نبود نیاز به سخت کننده هست و در غیر این صورت باید سخت کننده گذاشت. هر دو حالت مراحل مشابهی دارند.
سلام استاد نظرتون کاملا درسته منم قبول دارم ولی اگه من بجای این اساتید بودم یا واسه تدریس نمی اومدم یا وقتی هم اومدم با آینده دانشجوهام بازی نمی کردم البته تلاششون قابل تقدیر ولی کاش باتعصب بیشتری مثل خودتون کار می کردن مگه شماهم باهمون حقوق ومزایا کارنمی کنید


پاسخ: البته اینکه میگویید برخی اساتید کم کاری میکنند را من لزوماً تایید نمیکنم. این را شما میگویید و من نه تایید میکنم و نه رد. ولی اگر کم کاری کنند تا حدی قابل توجیه است. مسایل مالی و هزینه زندگی شوخی نیست. شاید اگر من جای آنها بودم طور دیگری عمل میکردم ولی انتظار مشابه از انها داشتن مشکل است. البته به شخصه در حد اختیارات خودم سعی میکنم به اساتید با وجدان کاری بالاتر بهای بیشتری بدهم ولی از نظر من با این وضعیت فعلی اگر کم کاری هم باشد خیلی قابل بازخواست نیست. در مورد دستمزد هم اساتید مختلف دستمزدهای متفاوتی دارند که در گروه عمران شاید دستمزد بنده نسبت به برخی از دوستانی که از آنها شاکی هستید اندکی بالاتر باشید و البته با همان دستمزد پایین هم اساتیدی در موسسه هستند که طبق گفته خود شما به هیچوجه کم کاری نکرده اند.
سلام خیلی ممنون از اینکه وقت میگذارید و جواب میدهید واقعا ممنون
واسه برنامه ایتبس برای ایمپورت کردن مقاطع سی دی خانه عمران دانلود نشد میتونید لطف کنید ومقاطع رو توی وبلاگتون قرار بدید باتشکر



پاسخ: توی ایران سازه هست. اگر دانلود نشد همانجا مطرح کنید تا لینک کمکی قرار دهم. ضمن اینکه استفاده از این مقاطع را توصیه نمیکنم و توصیه میکنم از همان مقاطع قابل تعریف در نرم افزار از جمله سکشن دیزاینر استفاده کنید.

با سلام.
استاد لطف کنید اگه امکانش هست شما مدیر گروه عمران ناپیوسته باقی بمانید. استاد خواهشا هر جور شده. به خدا با مدیر گروهی شما استاد عزیز لذت می بریم. با تشکر از استاد.



پاسخ: تعیین مدیر گروه با دانشگاه است. ماندن یا رفتن من بستگی به نظر دانشگاه دارد. البته ممکن است با نظر من بعد از تایید دانشگاه مدیر گروه نباشم ولی برعکس آن امکانپذیر نیست. به هر حال فعلاً به احتمال زیاد در خدمت شما هستم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی