وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

نمرات میانترم درس طراحی سازه های فولادی دو نیمسال دوم 90-91

موسسه غیرانتفاعی عمران و آبادانی و توسعه روستاها

کارشناسی ناپیوسته مهندسی عمران

نمره میانترم از 8 شماره دانشجویی
3 8815034049
5.5 8815034055
4.5 8815034064
4.5 8815034069
2.75 8815034070
4.5 8815034081
3 8815034130
3.75 8712032052
3.75 8915034061
4.75 8915034004
2.5 8915034005
3 8915034020
3.5 8915034021
5 8915034026
5 8915034028
4.25 8915034037
6.25 8915034039
4.75 8915034044
5.75 8915034063
6 8915034074
7.25 8915034091
6 8915034099
3.5 8915034104
5 8915034111
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۳/۲۱
احمدرضا جعفری

نظرات  (۴۷)

سلام پس من کوشم
8915034061
نمره منو وارد نکردید



پاسخ : دوباره نگاه کنید. شماره دانشجویی را روی برگه امتحانی اشتباه خوانده بودم
سلام بعد از مدتها فهمیدم که نمیدانم که نمیدانم
ترم قبل حذف کردم این ترم هم 3.75 از 8 این نشان دهنده اینکه..................

و شاعر(ابن یمین) میگه که :

آن کس که بداند و بداند که بداند اسب شرف از گنبد گردون بجهاند

آن کس که بداند و نداند که بداند بیدار کنیدش که بسی خفته نماند

آن کس که نداند و بداند که نداند لنگان خرک خویش به منزل برساند

آن کس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند

ولی ......................
سلام استاد مرسی از اینکه بالاخره نمرات رو زدید .حداقل الان با خیال راحتتری درس می خونیم .
سلام استاد
دستتون درد نکنه که نمرات رو قبل امتحان اعلام کردین.
سلام
مرسی
ولی انصافا وقتش کم بود.
سلام استاد من ورودی 89 هستم و با این ترم 54 واحد پاس می کنم . در ترم تابستان می نونم کارآموزی رو بردارم ؟ البته 3 واحد عمومی هم برای تابستان مهمان گرفتم .



پاسخ : از نظر من مشکلی نیست
۲۲ خرداد ۹۱ ، ۱۹:۰۲ راضی از نمره
سلام استاد اگه میشه پایانترم هم مثل میانترم ساده بیارید؛انصافا اگه یه کمی بیشترمیخوندم هشتشو میگرفتم"
سلام استاد خسته نباشید!
استاد ببخشیدمیخواستم ببینم قضیه درس خود خوان چیه؟ من به جز پروژه فولاد وبتن 2درس دیگه دارم تا فارغ التحصیل شم میخواستم ببینم میشه یکی از این درسها رو تابستون بصورت خود خوان با خود شما بردارم تادرس دیگه روهم بتونم معرفی به استاد بردارم؟



پاسخ: درس خودخوان فقط شامل دروسی میشود که قبلاً افتاده باشید و تنها در شرایطی است که گرفتن آن به فارغ التحصیلی زودتر شما کمک کند. در غیر این صورت مجاز به اخذ آن نیستید.

سلام مهندس فقط خواستم یه اطلاع رسانی کنم به دانشجویانی که واحد پروژه راه با دکتر طهماسبی دارند امتحان کتبی ان در تاریخ20/4 ساعت 9 صبح برگزار میشه و مثل امتحان مهندسی ترابری یه قسمت تعریفی و یه قسمت هم محاسباتی که جزوه باز است به دوستانی که دارند اطلاع بدهید با تشکر از مهندس
با سلام مهندس شما دیگه پروژه ها رو برنمیدارید یا فقط این ترم برنمیدارید میشه کاراموزی و پروژ ه ها رو با درس مثل معادلات دیفرانسیل تو موسسه خودمون برداریم



پاسخ: فعلاً این ترم پروژه بر نمیدارم. کارآموزی را میشود با دروس دیگر برداشت. البته معادلات را اگر قبلاً نیافتاده باشید باید مهمان شوید
سلام استاد
استاددرس رو نیفتادم ولی حذف اضطراری کردم و اگر بصورت خودخوان بردارم فارغ التحصیل میشم،استاد خواهش میکنم اگه راهی داره یه کاری کنیدبشه این کار رو کنم ممنونم!



پاسخ : فردا حدود ساعت 10 تا 12 من دانشگاه هستم. به همر اه کارنامه به من مراجعه کنید تا بیشتر بررسی کنم

سلام ببخشید نمرات آبادانی ها رو که با شما برداشتن رو چرا نزدید



پاسخ : تمام نمرات همینهایی هست که اعلام کرده ام. شاید اصلاً امتحان نداده باشند
سلام استاد یه سوال داشتم

اگه وزن خرپشته از 25 درصد وزن بام کمتر باشد برای محاسبه وزن سازه آیا درست است که وزن خرپشته را به وزن بام اضافه کنیم؟؟( برای محاسبه نیروی زلزله )
یا اینکه فقط وزن خرپشته را به صورت بار نقطه ای به چهار ستون راه پله اعمال میکنیم



پاسخ: هر دو به نوعی صحیحند. حالت اول برای محاسبات دستی است و حالت دوم برای اعمال در نرم افزار
سلام استاد ما دو نفریم که از رشته آبادانی و توسعه این درس رو گرفتیم اما نمره هیچ کدوممون نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



پاسخ: تمام برگه هایی که دست من بود همینها بودند. باز هم نگاه میکنم ولی بعید میدانم اشتباهی شده باشد. یا امتحان نداده اید یا برگه ای تحویل من نداده اید.
سلام استاد من و چند نفر یادمون رفته کارت ورود به جلسه بگیریم بچه ها امروز رفتن اموزش گفته دیگه کارت نمیدیم پس ما چه جوری باید امتحان بدیم



پاسخ: در این مورد اطلاعی ندارم
شماره دانشجوییمون یادم رفت:
8712032036
8712032052



پاسخ : نفر دوم در لیست موجود است. شماره دانشجویی اشتباه تایپ شده است.
سلام استاد شبتون بخیر


استاد بنده به دلیل یک سری مشکلات که مربوط میشه به دوری از خونواده م که یه شهرستان دیگه هستن میخوام ترم آینده رو مهمانی بگیرم. رشته م عمرانه.

درخواست مهمانی رو هم تو اردیبهشت ماه ثبت کردم.

حالا به نظر شما برم یا نرم؟؟؟

شما چیه نظرتون؟



پاسخ: تصمیم گیری با خود شماست. اگر میهمانی به رفع برخی مشکلات شما کمک میکند بد نیست

سلام مهندس خسته نباشید
مهندس خداییش تیمی که نتونه قطرو تو آزادی با صد هزار تماشاگر ببره میخواد بره جام جهانی چکار؟ فقط میخواد بره آبروی مارو ببره. بره از یه تیمی مثل آنگولا شکست بخوره برگرده. الان که فوتبال اروپا رو همزمان با فوتبال ایران میبینم متوجه تفاوت کهکشانی بینشون میشم. حیف این همه پول بی زبون که این فوتبالیستا میخورن حیف..............
راستی مهندس سوالای زلزله رو هنوز طرح نکردید ؟ چند سوال میدید؟


پاسخ: انشاالله که توی بازی های بعدی جبران میشود و حداقل به عنوان تیم دوم بالا میرویم. سوالات زلزله هم دیشب طرح کردم. حدود 10 تا سوال طرح کردم که سعی کردم سوالات با جواب کوتاه و متوسط باشند.
سلام استاد.استاد شما بیمه عمر برای خودتون گرفتید؟ چیز خیلی خوبیه.گفتم به شما هم اطلاع بدم .جدیدا یک طرح هم به نام جامع زندگی گذاشتند که بهتر از بیمه عمر.نسبت به درامدی که دارید ماهانه یا سالانه مبلغی را پرداخت میکنید و در اخر قرارداد 2 تا 3 برابر مبالغ پرداختی بهتون برمیگرده



پاسخ : خیر . چندان اعتمادی به این گونه طرحها ندارم. آخر کار هم به فرض که دو سه برابر مبلغ پرداختی به من بازگردانند. با آن پول و این تورم سرسام آور چه کار میتوانم بکنم ؟ در عرض کمتر از ده سال قیمت کالاهای اساسی در ایران بین 5 تا 10 برابر شده اند. ارزش پول ما لحظه به لحظه رو به کاهش است و روز به روز فقیرتر میشویم. حالا آن سبه برابر پولی که شما میفرمایید آخر دوره پرداخت میشود ( تازه اگر بشود) به چه درد من میخورد؟!
۲۴ خرداد ۹۱ ، ۰۶:۲۱ تاسف باره وضع دانشگاه
سلام استاد، با مهندس ملکی کار داریم چند بار اومدم دانشگاه نبودن، ماشالله تو کل دانشگاه بی در و پیکر ما کسی نمی دونه ایشون کی میان!! خواهشا باهاشون حرف بزنید یه ساعتی رو مشخص کنید و تو وبلاگم اعلام کنید تا ماها که باهاشون کار داریم ایشون رو زیارت کنیم!! خسته شدیم از این همه مسخره بازیای این دانشگاه، آخر ترم میزنن درسو حذف میکنن میگن فلان!! باید کلی بدویم دنبال استاد که ثابت کنیم سر کلاساش رفتیم تا درسو برگردونن، و...... عجیب دانشگاه مزخرفیه!!



پاسخ : ایشان امروز دانشگاه بودند.
سلام استاد خسته نباشید باتوجه به اینکه فردا اخرین فرصت برداشتن درس خودخوان هست میخواستم ببینم شما موسسه هستید تا درخواست ها رو تایید کنید و اینکه چه ساعتی ؟باتشکر



پاسخ: خیر فردا دانشگاه نیستم. البته دروس خودخوان تا آنجا که میدانم هنوز فرصت برای ثبت نام دارد.
سلام استاد خسته نباشید
استاد سوالای فولاد1 رو طرح کردین تورو خدا سخت ندین اگه اسون بدین ما بچه ها براتون دعا میکنیم اخه خودتون میدونید که دعای بچه ها زود قبول میشه
سلام استاد
معیار انتخاب مقاطع برای هر طبقه چیه ؟براساس چی ما این مقاطع رو برای هر طبقه انتخاب می کنیم؟



پاسخ: معیار رسیدن به طرحی اقتصادی و ایمن و البته اجرایی است. اگر سازه فولادی باشد با امکانات اتوسلکت نرم افزار به مقطع مناسب میرسیم و فقط این مقطع را با معیارهایی اجرایی منطبق میکنیم و اگر بتنی باشد سایز مقاطع را بر اساس تجربه تعیین میکنیم و نرم افزار به ما آرماتورهای آن را میدهد که البته میتوانیم بعد از طراحی اولیه با توجه نتیجه در صورت اقتصادی یا اجرایی نبودن آن را تغییر دهیم
کاشکی شما استاد من بودید.
سلام استاد،یه بادبند طراحی کردیم؛نیروها روکششی درنظرگرفتم شد ناودانی11بعدنیروهارو فشاری درنظر گرفتم شدناودانی8حالا با کدوم ناودانی جلو برم؟مرسی



پاسخ: البته ناودانی 11 نداریم. هر کدام که دوست دارید میتوانید استفاده کنید استفاده از هر دو روش برای بادبندها در حد شکلپذیری کم قابل قبول است
سلام استاد.ببخشید استاد اخرین مبحث فولاد 2 طراحی اتصال بادبند به صفحه ستون .یک لحظه شک کردم نکنه مبحث جدیدی جلسات اخر تدریس کردید؟مرسی



پاسخ: خیر آخرین مبحث همان است. جزوه تایپی این درس را نیز میتوانید دانلود نمایید.
سلام استاد خسته نباشید .سوالی داشتم درموردکاهش سرباردرستونهای سقفهای کامپوزیت .آیابرای کاهش باید به جهت تیرریزی ها توجه شود یا مانند سقف های بتنی سطح بارگیر راازمساحت طرفین ستون بدست می آوریم؟اگرجهت تیرچه ها مهم است سطح بارگیر را چطور حساب میکنیم. درمبحث 6وبارگذاری مستوفی نژاد اشاره ای نشده است با تشکر



پاسخ: جهت تیرریزی تاثیری در سطح بارگیر ستون ندارد.
سلام مهندس چطوری میتونم یه مقاله خوب در مورد بتن بنویسم باید مطالعه کنم یا به طور عملی ازمایش انجام بدم وکتابی هست که با خوندن اون در مورد خواص بتن مسلط بشم



پاسخ: در مورد نوشتن مقاله باید اول باید با یک استاد مسلط به مباحث بتن ارتباط داشته باشید ( مثل آقای دکتر تدین یا دکتر نیلی توی دانشگاه بوعلی یا در مقیاسی کوچکتر آقای مهندس امیدی) و با راهنمایی آن استاد به فعالیت بپردازید. قبل از آن باید روی مباحث تکنولوژی بتن مسلط باشید. کتابهای مختلف تکنولوژی بتن توی بازار هست مثل کتابهای دکتر مستوفی نژاد یا دکتر رمضانیانپور و دکتر شاه نظری. عمده کارهایی که روی بتن انجام میشود آزمایشگاهی است. کارهای تئوریک هم عمدتاً با نرم افزارهای اجزا محدود مثل انسیس و آباکوس انجام میشود. به هر حال برای این کار مقدماتی دارد که باید آن را طی کنید

سلام
استاد سوال 5 فولاد 2 که برای 88 داده بودید رو میشه راجبش یه خورده توضیح بدید سوال بادبندش نکته داره یا اینکه اطلاعات اضافی دادید



پاسخ: سوال با مشخصات فوق را پیدا نکردم بیشتر توضیح دهید

سوال 5و1 امتحان فولاد 2 اولین ترمی که فولاد 2 ارائه شده بود رو اگه میشع راجبش یه توضیحاتی بدید ممنون میشم



پاسخ: در مورد سوال یک باید برش طبقه را بین قابها تقسیم کنید که سهم قاب مورد نظر نصف برش پایه است و بقیه راه حل مشابه مثال جزوه است
در سوال 5 هم باید لنگر پلاستیک مقطع را به دست اوریم و بر اساس آن مشابه مثال جزوه چشمه اتصال و ورقهای پیوستگی را کنترل نماییم. کنترل مشابه مثال جزوه است
با تشکر
لنگر پلاستیک چگونه محاسبه میشود




پاسخ: حاصلضرب تنش تسلیم در مدول پلاستیک مقطع . البته در روش تنش مجاز باید یک ضریب 0.6 نیز اعمال شود.
استاد خسته نباشید

ترم بعد مقاومت مصالح با کی ارائه میشه واسه عمران پیوسته های ورودی 90؟؟
دینامیک چی؟



پاسخ : اساتید قطعی نشده اند. ولی چند گروهی مقاومت مصالح خواهیم داشت که اساتید آنها از بین مهندس سلیمانیان و بلوکی و خانم معینی پویا خواهند بود. درس دینامیک هم احتمالاً با اقای مهندس بلوکی خواهد بود.
استاد سوالهای فولاد 2 رو طراحی کردید چندتا سوال ؟
خواهشا اخر سوال ها راهنمایی هم بزارید

از همه بخش ها سوال طرح شده ؟

وقت امتحان رو هم 2.5 کمتر نزارید



پاسخ: بله طرح کرده ام. 5 سوال است که البته نیازی به راهنمایی ندارند و همه آنها دارای نمونه های نسبتاً مشابه در جزوه ( علی الخصوص در جزوه تایپی جدید) میباشند. وقت امتحان هم دو ساعت است. سوالات نیز نیاز به راهنمایی ندارند
استاد جزوه تایپی خیلی جاها با جزوه ترم قبل فرق داره اگه نخوانیم به مشکل میخوریم
این که گفتید علی الخصوص جزوه تایپی مگه فرقش چیه؟مثالها که فرقی نداره توی جزوه تایپی با جزوه ترم قبل پس چرا گفتید علی الخصوص ........

ولی 2 ساعت برای 5 تا سوال کمه



پاسخ: توی درس مثالها یکسان است جز اینکه در فصل آخر مثال اضافه دارد و البته توضیحات آن نسبت به جزوه کاملتر است. مثالهای اضافه حل شده هم در انتهای جزوه دارد که بد نیست نگاهی بیاندازید.
مامور اجرای حکم : آخرین خواسته ات قبل از مرگ چیه ؟
سلام شب بخیر

زنگ تفریح:

محکوم به اعدام : بزارید تا من برم .


مامور اجرای حکم : باشه

و محکوم شادمانه و در حالی که برای مامور دست تکان میداد از میدان دور شد ...
سلام استاد،درمورد سوال وصله امروز نیروی محوری سهم بال به جای 11.2تن به علت اشتباه محاسباتی 10.5تن به دست آوردم ولی هر دوهم جواب میده،واینکه هم عرض وهم ضخامت وصله رو یه کم بیشتر از بال گرفتم که اونم جواب داد خواستم بدونم نمره ازم کم میکنید؟اگه آره چقدر؟



پاسخ: الان اظهار نظری نمیتوانم بکنم. موقع تصحیح برگه ها بررسی میکنم

استاد فرض کنیم درست باشه یعنی تصیح کنیدواعداد وارقام گفته شده درست باشند اونوقت چی؟اخه استاد همون سوال روفقط کامل نوشتم امیدم همون سواله!راستی برا تصحیح کی اقدام میکنید؟



پاسخ: باید صبر کنید تا شروع به تصحیح برگه ها کنم. سعی میکنم در چند روز آینده تصحیح کنم.
سلام استاد هنگام تصحیح اوراق معیار نمره دادنتون چیه؟مثلادرسی مثل فولاد2



پاسخ: من کلاً در تصحیح برگه ها چند نکته را لحاظ میکنم. در سوالات کوتاه به جواب آخر اهمیت میدهم و در سوالات با جواب طولانی به راه حل. هر سوال معمولاً چند نکته کلیدی دارد که فرق بین دانشجوی خوب با متوسط و ضعیف را مشخص میکند. من در تصحیح برگه ها به این نکته ها توجه ویژه دارم و در صورت عدم رعایت آنها بخش قابل توجهی از نمره سوال را کم میکنم. در امتحان جزوه باز رعایت این نکته های کلیدی اهمیت دارد و گرنه نوشتن روابط کلی از روی جزوه که ارزش چندانی ندارد.
استاد مثلا اشتباه محاسباتی که نسبت به جواب درست محاسبات در جواب اصلی تاثیری نداشته باشد چطور؟بهتر بگم20به دست بیاری درصورتیکه بایستی 22به دست میاوردی حال دوعدد یک جواب okدارند.



پاسخ: بستگی دارد که این اشتباه محاسباتی ناشی از چی باشد. اگر نکته مهمی باشد که نادیده گرفته باشید واین اشتباه حاصل از آن باشد نمره قابل توجه کم میشود و گرنه خیلی کم نمیشود.
سلام مهندس از سوالات ترم های پیش درس زلزله میشه چند سوال تو وبلاگتون قرار بدید تا بیشتر آشنا بشیم چون کتاب خاصی رو نخوندیم با تشکر



پاسخ : کلاً یک سری سوال است که قبلاً قرار داده ام
سلام استاد تصحیح اوراق فولاد2رو شروع کردید؟کی نمرات رو میزنید؟




پاسخ: توی یکی دو روز آینده شروع میکنم
ببخشید که من زیاد مزاحمتون میشم ولی تو رو به خدا من پیش خودم تمام سوالات پیان ترم رو درست نوشتم و میان ترم رو هم مطمئنم که خیلی خوب نوشتم چون به بعضی از دانشجوهای به اصطلاح عمرانی که نمره بالاتر از 4 گرفتن من درس دادم و رفع اشکال کردم که برای این ادعا حداقل ده تا شاهد دارم من اگر بیوفتم ناراحت نمی شم ولی مطمئنم که امتحان دادم و برگه رو هم بهتون تحویل دادم که اگه از بچه ها بپرسین که منو میشناسن شهادت میدن از شما میخام که اگه امکانش هست بگردین تا برگه من رو پیدا کنین اگرم که امکانش نیست که دیگه حرفی ندارم حداقلش اینکه سعی خودم رو کردم و مردونه میوفتم



پاسخ: البته من هر چه گشتم پیدا نکردم. شاید اصلاً به اشتباه تحویل نداده باشید. روز شنبه 3 تیر من دانشگاه هستم. صبح قبل از ساعت 10 بیایید دانشگاه حضوری با هم صحبت کنیم.
سلام مهندس در مورد ضرب دترمینان 3×3 جزوه زلزله پشت صفحه 51 جزوه یه راهنمایی کنید که چه طوری معادله درجه سه به دست اومده با تشکر



پاسخ: الان جزوه در دسترس نیست ولی دترمینان یک ماتریس سه در سه با توجه به وجود عنصر لاندا بر روی قطر ماتریس یک معادله درجه سه است
سلام مهندس طریقه ضرب دترمینان رو لازم داشتم پیدا کردم A1 b1 c1
A2 b2 c2 =a1b2c3-a1b3c2-a2b1c3+a2b3c1+a3b1c2-a3b2c1
A3 b3 c3



پاسخ: متوجه منظورتان نمیشوم. دترمینان با همان رابطه ای که نوشته اید به دست می آید.
با سلام چند روز پیش دو کامنت بصورت خصوصی برای شما گذاشتم و کماکان منتظر پاسخ شما هستم.



پاسخ: پاسخگویی به کامنتهای خصوصی نیاز به درج ایمیل شماست. در حالی که همین الان هم ایمیلتان را قرار نداده اید. اگر میخواهید جواب خصوصی بگیرید سوال خود را به ایمیل من بفرستید و البته تاکید میکنم فقط مواردی را خصوصی بفرستید که توجیه کافی برای خصوصی بودن آن وجود داشته باشد و گرنه بهتر است همینجا به صورت عمومی بپرسید شاید جواب من به کار افراد دیگر هم بیاید
۳۰ خرداد ۹۱ ، ۱۹:۰۸ وحید فریدونی
سلام ببخشید شایعه شده که دروس جبرانی نمرشون جز معدل نیست آیا صحت داره



پاسخ: بله فکر میکنم به همین شکل باشد
سلام کی میتونیم نمرات پایانی فولاد 2 رو ببینیم


پاسخ: یک ساعت پیش نمرات را توی وبلاگ قرار دادم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی