وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات
جزوه درس طراحی سازه های فولادی 2 در 246 صفحه و به صورت پی دی اف و تایپ شده و به حجم 9.8 مگابایت از این لینک یا این تاپیک از سایت ایران سازه قابل دانلود است.  این جزوه شامل فصلهای زیر است :
فصل اول : طراحی تیرورقها
فصل دوم : طراحی اتصالات جوشی ( اتصالات مفصلی و گیردار و وصله های جوشی )
فصل سوم : اصول کلی طراحی اتصالات پیچی
فصل چهارم : بادبندها ( آشنایی با انواع بادبندها ، طراحی بادبندهای هم محور در حد شکلپذیری کم به همراه طراحی اتصالات آنها )
پیوست ها :
جداول پرکاربرد
نمونه سوالات ترمهای قبل
نمونه سوالات آزمونهای نظام مهندسی و کارشناسی ارشد (آزاد و سراسری ) به همراه حل تشریحی ( شامل 95 سوال )
کل جزوه به صورت دستنویس نوتبرداری شده توسط آقای رضا سلطان آبادی از این لینک نیز قابل دانلود است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۳/۲۷
احمدرضا جعفری

نظرات  (۵۷)

سلام مهندس اگه ممکن راهنمایی کنیدبگید کدوم یکی از این دو کتاب واسه یادگیری ایتبز به درد میخوره
1-محاسبات پروژه های ساختمانی با ایتبز و سیف – حسن باجی با 741صفحه
2- روشها ونکات مدل سازی و تحلیل ساختمانها در ایتبز – حسن باجی با 878 صفحه



پاسخ : به تاریخ نگارش کتاب نگاه کنید قاعدتاً هر کدام که به روزتر هستند. فکر میکنم مورد دوم که نام بردید اخرین کتابی باشد که آقای باجی در این زمینه تالیف کرده اند.
سلام استاد ببخشیدا ولی بچه ها اعتراض کردن که درست اطلاع رسانی نشده گفتم که از طریق نظر دادن توی وبلاگشما اطلاع رسانی کنم

دوستان منتظر حضور گرم شما در پاتوق بچه های عمران هستیم به ادرس زیر مراجعه کنید خوشحال میشیم
http://89150340.blogfa.com/

استاد به نظر شما چطور اطلاع رسانی بکنیم که بازدید ها بالا بره



پاسخ : اینجور موارد نیاز به صبر دارد. باید دهان به دهان به دوستانتان معرفی کنید. خیلی عجله نکنید.
سلام
اقای جعفری میخواستم بپرسم شما به عنوان مدیر گروه اجازه اینو دارید که بچه هارو اردو یا بازدید علمی ببرید یا اینکه تو شورای اموزشی مطرح کنید
کی و کجا و چند روزش زیاد مهم نیست فقط میخوایم یه خاطره خوبی از دوران کارشناسی داشته باشیم



پاسخ : البته به من ربط ندارد ولی قبلا که مطرح شده است فقط در صورتی که موافقت میشود که هزینه آن را خودتان پرداخت کنید که البته دراین صورت خودتان مجزا این کار را بکنید راحتترید به هر حال بعید میدانم دانشگاه موافقت کند مخصوصا سر اختلاط دختر و پسر در اردوهای قبلی مشکلاتی پیش آمده است که کار را انجام دوباره اردو سختتر میکند
سلام مهندس در موردلتاب آموزش ایتبز مورد اولی چاپ8 تابستان 89ومورد دوم چاپ دوم تابستان 89 هستش ولی یک کتاب رو شها و نکات طراحی ساختمان فولادی در ایتبز با 432صفحه حسن باجی هم داره به نظرم مورد اول بهتر باشه به نظر شما کدوم میتونه بهتر باشه تشکر از راهنماییتون



پاسخ : با این مشخصات که گفتید نمیدانم کدام است. ولی مجموعه 4 جلدی باجی هست که کتاب خوبی میباشد
سلام
ایام فاطمیه رابه شما وهمه دوستان تسلیت عرض میکنم
سلام اقای جعفری تا انجا که من خبر دارم دوستان با هزینه اش مشکل ندارند خودم خواستم که مجزا این کار را بکنم ولی بچه ها جدی نمیگیرند
اگه امکان داره لطف کنید این موضوع را با دانشگاه مطرح کنید همان طور که گفتم نه تعداد روز و نه مقصدش مهمه بیشتر دوست داریم که یه چند روزی خوش باشیم و یه خاطره ای بشه اگه لطف کنید قبل از اینکه درس ها سنگین بشه و کلاس های جبرانی وقت بچه ها رو پر کنه این کارو بکنید ممنون میشیم
اگه توی برد اعلام بشه استقبال بچه ها بیشتر میشه
کار هایی از قبیل اسم نوشتن و جمع کردن هزینه ام من به عهده میگیرم
همانطور که گفتید دانشگاه موافقت نمیکنه پس یه خورده بیشتر گیر بدین بهتره


پاسخ : این کار را نمیتوانم بکنم چون میدانم جواب دانشگاه منفیست. اگر میخواهید خودتان پیگیری کنید. فکر میکنم باید با مسئول امور فرهنگی که نمیدانم چه کسی است و یا خانم اقبالی مطرح نمایید
سلام
ممنون که وقت گذاشتید و جواب دادید
از انجا که شما میدانید جواب دانشگاه منفیست و از انجا که من میدانم بچه ها پیگیر نمی شوند و تکی کاری از دست من بر نمیاد پس من هم بی خودی زور نمیزنم و کلا بی خیال شدم
مسئول امور فرهنگی هم نداریم به خاطر همین شما نمیشناسید
[...]
سلام استاد
ترکیب بار در روش حالت حدی چند تاس؟
تو ایتبس از چه روشی استفاده کنبیم؟
ترکیب بارهای که خودتون تو پروژه های ایتبسی انجام دادید کامله؟



پاسخ : توی تاپیکی که لینک داده ام توضیح داده ام. شما از روش حالت حدی برای این پروژه ( پروژه فولاد نیمسال دوم 90-91) استفاده کنید
به نظر من اصولاَ اسم اردو زیاد هم جالب نیست. بهتره بگیم گردش علمی یا بازدید علمی و آموزشی.

خوب این هم جزیی از درس و دانشگاه است. چرا یه دانشجو باید تاسرحد التماس پیش بره؟

فکر میکنم این وظیفه مدیر گروه محترم باشه که مسولین مربوطه را توجیه کنه که ضرورت داره و باید دربرنامه آورده بشه.

مگر اینکه مدیر گروه محترم خیلی به ضرورت موضوع اعتقاد نداشته باشه!!!
یا اینکه اصلاَ حسش را نداشته باشه
یا انگیزه اش را
ویا ...

اصلاَ چه کاریه؟ تئوری میخونیم دیگه - همین کافیه



پاسخ : من از هر چیزی که رنگ علمی داشته باشد و حتی تفریحی هم باشد استقبال میکنم. ولی تفکر برخی ها را من نمیتوانم عوض کنم. به درست یا غلط برخی ها در دانشگاه دنبال کمترین هزینه هستند و این تفکر به راحتی قابل تعویض نیست. از طرفی هم با شهریه های اندکی که پرداخت میشود تا حدی حق با دانشگاه است. به هر حال تلاش من معطوف به موارد مهمتر از اینست و دیگر فرصت به مساله اردو و موارد مشابه این نمیرسد و البته توان من هم محدود است و در حد توان من با اختیارات محدودی که دارم باید انتظار داشته باشید.
با سلام خدمت اقای جعفری و اقای فرهادی من تو عمرم به خانواده خودم هم التماس نکردم چه برسه به اقای جعفری با مسئولین دانشگاه
همیشه حقمو یا به زور گرفتم یا یه کاری کردم که طرف تا عمر داره حق کسیو نخوره و اخرین بارش باشه که از این کارها میکنه
نامه نوشتم و دادم به شورا منتظر جوابش هستم قرار بود اقای اوحدی پیگیر باشه که تا حالا ازش خبری نیست
اگه نبرن حرف دلمو میزنم تا همون قدر که اونا من و دوستانمو ناراحت کردن و برای ما ارزش قائل نشدن من هم برای انها ارزش قائل نخواهم شد حالا چه استادم باشه چه سن ایشان از من بیشتر باشه و......
من هر روزم جمعه است و نیاز ی به این اردوها ندارم
فقط میخواستم یه خاطره خوشی از دوره کارشناسی داشته باشیم
اقای فرهادی به فکر اینده باش دلشاد و سر زنده باش
در انتظار مطلب خورشید تابنده باش


پاسخ : نامه شما در شورا هفته پیش مطرح شد و فقط با اردوی داخل شهر موافقت شد. با اردوی خارج از شهر آنهم به صورت مختلط موافقت نشد. البته من از قبل با توجه به تجربیات قبلی این پاسخ را میدانستم و به شما نیز گفته بودم. به دلیل مشکلاتی که قبلاً پیش آمده است دانشگاه نسبت به اردو شدیداً ملاحظه کار است و اجازه انجام آن را نمیدهد
استاد زیاد مهم نیست که داخل شهر باشه یا خارج اون
ما توی استان 4 سد در حال ساخت داریم. راه آهن درحال اجرا داریم. پروژه زیاده

من فکر نمیکنم کسی بر مختلط بودن ماجرا اصراری داشته باشه
والبته توی بچه های ناپیوسته جو بسیار سالمی حاکمه و فکر نمیکنم درصورت اختلاط هم حاشیه ای رخ بده. (خوب شاید هم سن و سال من باعث این دیدم شده باشه)

من خودم در دوره کاردانی یکبار بازدید از سد گاوشان را تجربه کردم که خیلی عالی بود. اولین باری که سد دیدم و تونل و غلطک و اون حجم بالای کار و........... استاد ما توی شهر سنندج هم که میرفتیم مهندس حیدریان و مهندس حکمی و مهندس اسدبیگی واسه ما نکته میگفتن.
از اصول شهرسازی گرفته تا ....
از اون ترم به بعد تازه میفهمیدم که وقتی مهندس حیدریان میگه بچه درس بخونید که شما باید از این راه خرج زندگی را بدین یعنی چی؟

شرح مطلب از حوصله جمع خارجه ولی خواستم بیشتر از قبل به مفید فایده بودن موضوع واقف بشید.

اون وقت شاید موضوع ارزش بحث و مجادله با خیلی ها را پیدا کنه. هرچند مشغله من اونقدر زیاده که فکرنمیکنم بتونم در این مجامع حضور پیداکنم.



پاسخ: پیشنهاد شما در مورد بازدید از پروژه های سد و راه آهن و موارد مشابه مناسب است. به نظرم بد نیست که پیگیری کنید. سعی میکنم در حد توانم به این مساله کمک کنم. در مورد بحث مشکلات اردوهای مختلط هم این مشکل به نظرم مربوط به چند سال پیش بود که عمده دانشجویان این دانشگاه از شهرهایی بودند که از لحاظ فرهنگی تفاوتهایی با عرف سنتی شهر همدان داشتند که باعث ایجاد مشکلاتی شده بود. الان حداقل در رشته عمران و علی الخصوص عمران ناپیوسته با توجه به بومی بودن اکثر دانشجویان به نظرم بعید است چنین مشکلاتی پیش آید و به نظرم اکثر دانشجویان به عرف موجود آشنا بوده و احترام میگذارند و بعید است مشکل خاصی پیش بیاید. ولی به هر حال در این یک مورد من تصمیم گیرنده نیستم و توجهی هم به نظرات امثال من نمیشود.
سلام
استاد بابت اطلاع رسانی ممنون
سلام
استاد خسته نباشید
قبل از هر چیزی من تشکر کنم بابت اینکه جواب بچه هارو میدید
ولی تو رشته عمران این دانشگاه شما مسئول هستید (مدیر گروه) شما باید مقدمات رفتن به اردو رو فراهم کنید،مقدمات شو بچه ها زحمت میکشن فراهم میکنن شما فقط اردو ردیف کنید.
این دانشگاه چرا انقد ذهنشودن خرابه؟اردو مختلط نمیشه یعنی چی؟مگه قرارنیست مسئول باما بیاد؟مگه قراره چه اتفاقی بیوفته؟چرافقط فکرای بد میکنن؟چرآآآآآآآآآآآ؟
چرارشته های دیگه میتونن همه جا برن فقط رشته ما اینجوره؟
چشم هارو دیگه نباید شست
ذهن هارو باید شست
من از اینکه گفتن مختلط نمیشه خیلی بدم اومد چرا فقط فکر بد اونم واسه بچه های ما که پاک ترین بچه های دانشگاه هستن
فقط استاد دل این دانشجوارو نشکن بذارید خاطره خوبی داشته باشیم
فقط اینم بازم بگم خود شما خیلی مردید خیلیم گلید


پاسخ: باور کنید کاری از دست من برنمی اید. موضع دانشگاه در این مورد آنقدر منفی است که با صحبت من حل نمیشود. واقعیت اینست که برخی از ارگانها در این شهر موضعی منفی نسبت به این دانشگاه و دانشجویان آن دارند و کمی هم چاشنی بهانه جویی و مقداری هم محافظه کاری از طرف دانشگاه ( که البته تا حدی برای خود من قابل هضم نیست) باعث شده است که این موقعیت پیش آید. باز هم میگویم این مساله در حیطه اختیارات مدیر گروه نیست و مربوط به فوق برنامه است. این مساله فوق برنامه و خارج از چارچوب درسی است. اگر در چارچوب یک درس بتوانید این اردو را جا بیاندازید شاید بتوانم کمک کنم هر چند که باز هم میدانم دانشگاه نظرش منفیست و به این راحتی مثبت نمیشود.
استاد ازاینکه حوصله میکنید جواب میدید ممنون
ولی استاد بنظر شما دانشگا مسئول داره؟
یه معاون آموزشی داره که اونم زنه اصلا نمیشه باهاش صحبت کرد
شما که مسئول هستید خدایش میتونید با اون خانم صحبت کنید؟
اصلا ایشون خیال میکنن همیشه در میدان جنگ ونبرد هستن
انگار که دانشجوآدم نیست اینو نمیدونه که اگر دانشجو نبود اصلا ایشون معنای نداشتن
شانس ایشونم اینه که فقط دختر دکتر هستن وگرنه هیچ نهاد یا ارگانی ایشونو با او اخلاق ..... نمیخاد
استاد شما هم دارید به ما متلک میندازید:D آخه یه اردو بردنو واحد درسی کنیم
بخدا هیچ جایی هیچ دانشگاهی یا مهد کودکهام واسه اردو بردن این همه دردسر والتماس کردن نداره
ما چه گناهی کردیم که ناپیوسته ایم؟
آدم نیستیم؟
دل نداریم؟
چرا فقط دانشجوای دانشگاه بوعلی و... آدم هستن؟


پاسخ: در مورد اردو حرف جدیدی ندارم. اما در مورد مسئول محترم آموزش به نظرم نباید یک طرفه به قاضی رفت. قبول دارم که بعضاً برخورد ایشان حتی با خود من تند و غیرمنصفانه است. ولی باید جای ایشان باشید و با مشکلات ایشان آشنا باشید و بعد قضاوت کنید. فشار کاری روی ایشان آنطور که دیده ام زیاد است و همین مساله بر اخلاق ایشان تاثیر گذار شده است و گرنه بسیاری از مواقع هم برخوردهای خیلی محترمانه ای داشته اند. به نظرم یک جای کار میلنگد. نمیدانم کجای کار. در دانشگاههای دیگر آنطور که دیده و شنیده ام مسئول آموزش این همه درگیر نیست؛ علی الخصوص در کارهای ریز دانشجویی .با این تعداد بالای دانشجو به نظرم لازم است علاوه بر مدیران گروه و مدیر آموزش برای هر گروه یک کارشناس گروه نیز استخدام شود. به نظرم خیلی از کارهایی که ایشان انجام میدهد اصلاً وظیفه ایشان نیست و در دانشگاه های دیگر توسط کارشناس گروه انجام میشود. به نظرم دانشگاه به ازای هر گروه و مدیر گروه نیاز به یک کارمند زبده به عنوان کارشناس گروه در حد خانم توسلی دارد. چیزی که متاسفانه فعلاً وجود ندارد.
متاسفانه این حقیقت قابل کتمان نیست که برخی ارگان ها نظر سوئی به این موسسه دارند.
به وضوح قابل لمس و درک است.

مهندس بیراه نمیگه و این واقعیت داره.

ولی من هنوز روی پاکی بچه های ناپیوسته اصرار دارم چون به عینه دیدم که هیچ وقت هیچ کدوم خارج از عرف رفتار نکردن.

وهمچنان میگم که این بخشی از وظیفه مدیر گروه محترم عمرانه و باید به صورت امری با مسئولین برخورد کنه تا مجبور به قبول این مهم بشن.

آقای مهندس مهم اینه که ما در حیطه مسئولیتمون مفید باشیم. بودن تنها مهم نیست. مهم اینه که بتونی تغییرات را ایجاد کنی و خودت هم درصورت نیاز تغییر کنی.

دیگه دوست ندارم این بحث را ادامه بدم.

چه بگویم که ناگفتنش بهتر !!!!!!

مرسی


پاسخ: مواردی که ذکر کردید را تایید میکنم. در مورد وظایف مدیر گروهی هر جا بتوانم کمک کنم دریغ نمیکنم و تا اینجا هم تلاشم را هم کرده ام که در محدوده خودم نظرات خودم را اعمال کنم و گوش به فرمان نباشم و البته به روشی عمل کنم که هم مصلحت دانشجو تامین شود و هم استاد و هم موسسه . اما باز هم میگویم که نباید آرمانگرا باشیم. خیلی چیزها یک روزه عوض نمیشود و نیاز به صبر و حوصله دارد و البته باید تلاش کرد و منفعل هم نبود. امیدوارم به تدریج این مسایل نیز حل شود و من هم در حد خودم تلاش میکنم اما این مساله اولویت کاری من به عنوان مدیر گروه نیست و نمیخواهم این مساله بر مسایل مهمتر سایه انداخته و موارد مهمتر را فدا کند.
سلام
دوستان اردوی علمی به اردوی یک روزه تبدیل شد ان هم داخل شهر همدان حالا کجاست خدا میدانه شاید چهار راه بابک یا میدان پارک یا پل رسالت که بزرگترین پروزه همدان هستند میخوان ببرن
اونم برای اینکه مختلطش مشکل داره
اونا خبر ندارن که ورودی های ما تمام پنچر هستند
وقتی حرف از مختلط بودن پیش میاد میدونید من یاد چی میفتم
بزارید رک و رو راست بگم
در کشور ما یا بهتره بگم تو فرهنگ ما چون دانشگاه رفتن راحت شده و هر ادم جلبکی مثل من میتونی به راحتی وارد دانشگاه بشه
و چون یه مدت میخواستند همین جلبک ها خودشون به شکل روشفکر ها در بیارن یه کار هایی کردن که ابروی همه دانشجویان رو بردند
و نتیجه این شد که دیگه وقتی میگی من دانشجو هستم حتی در ذهن دانشجو ها هم چیزی جز اینکه این فرد شخصی است
که اصلا درس نمیخواند و روزانه و شبانه در کوچه ها پرسه میزند تا صید کسی شود یا کسی را صید کند او شخصی است که نصف درامد خود را صرف لباس هایش میکند
نصف وقتش را جلوی ایینه است وتمام فکرش را در تجزیه و تحلیل جنس مخالف است او اصلا از کار کردن متنفر است او حتی نمیتواند خودش را جمع و جور کند
او شخصی است بی شخصیت تنبل بی فایده کار خراب کن از زیر کار در برو ویلان لاشی به عبارتی جلبک یا تک سلولی به تمام معنا به دانشجو میگویند
ادامه در کامنت بعدی
میشه طور دیگه ای هم بیان کرد در فرهنگ ما افرادی که مجرد هستن انسان نیستن اینها حیوان یا انسانهایی هستن که به فرض مثال کار حیوانی مثل شیر شکار کردن کار حیوانی مثل مار نیش زدنه کار الاغ بار بردن و کار انسان یا حیوان های مجرد تجاوز به جنس مخالف
خوب بریم سر اصل مطلب
در نتیجه دانشگاه ها را جدا کنیم
در خیابان ها دیوار بکشیم
مسئولین اموزش که همشون زن هستن رو مرد کنیم برای اقایان
یا مسئولین اموزشی که الان داریم باشن برای خانوما ما ها هم بریم غاز بچرانیم
اساتید هم دیگه حق ندارن برای کلاسهای مختلط درس بدن باید فقط برای پسر ها درس بدن و دختر ها برن غاز بچرانند
چرا به این راحتی به دانشجویانی که اینده سازان مملکت هستند توهینی به این بزرگی میکنید
اگه این کسانی که اینجا در حال تدریس هستند فرزندان خودتان بودند باز از این حرفا میزدید نه نمیزدید چون برای فرزندان خود ارزش قائل هستید ولی برای ما نه
ببخشید خیلی بی ادبانه واقعیتو گفتم وقتی اعضای هئیت علمی به این راحتی به ما توهین میکنند از ماها چه توقعی میشه داشت
ولی این یه روزم غنیمت به عبارتی به قول دکتر کیایی از هیچ بهتره

استاد اگه قراره سانسورش کنید اصلا تاییدش نکنید

اگه بی ادبی هم باشه من بی ادب هستم پس برای شما مسئله ای نداره
اقای جعفری یک نکته دیگه
منظور من اصلا شما نبودید خودتون بهتر میدانید من نه اهل چاپلوسی هستم نه نیازی به این کار ها دارم
و
من به مسئولین حق میدم ولی قانون هست هر کس پاشو از گلیمش بشتر دراز کرد ممنوع از تحصیل یا اینکه درج در پرونده یا.........................
باز هم بابت پاسخ های شما تشکر میکنم

جزییات در پاتوق در ادرس http://89150340.blogfa.com/
ostad javab aghaye tahri ro nadadid ?
hadeaghl nazaretono begid



پاسخ : لزومی ندارد به تمام کامنتها پاسخ بدهم. وقتی پاسخی نمیدهم مفهومش اینست که نظر خاصی ندارم و یا اینکه قبلاً نظرم را بیان کرده ام و نظر جدیدی ندارم.

سلام استاد من دیروز نمایشگاه کتاب بودم در رابطه باسوالم ازونجا باهاتون تماس گرفتم ولی جواب ندادید!
کتاب زلزله سیاه پلو تو دست چاپه و هنوز کامل نشده وناشرین میگفتن گویا300صفحه بهش اضافه شده!
یه کتاب دیگه دیدم به نام"دینامیک سازه ها و تعیین نیروهای زلزله"جلد اول:تئوری و کاربرددر مهندسی زلزله و جلد دوم:نظریه و کاربرد
تالیف:آنیل چوپرا ترجمه:شاپور طاحونی
مثال حل شده و تمرینم داشت به نظرتون کتاب خوبیه؟یا صبر کنم کتاب آقای سیاه پلو برسه؟



پاسخ : احتمالاً سر کلاس بودم. کتابی که گفتید البته یک کتاب مرجع خیلی خوب است ولی به نظرم با سرفصلهای شما همخوانی خوبی نداشته باشد. به هر حال یک نگاهی به کتاب بیاندازید و سرفصلهای آن را با جزوه من مقایسه کنید و سپس تصمیم بگیرید. به هر حال در خوب بودن کتاب شکی نیست.

سلام استاد خسته نباشید!
استاد ببخشید من اول ترم از شما پرسیدم میشه سر کلاسای فولاد رو2 نیاییم تغییری جزوه تون با ترم قبل نداره وشما گفتید نه اگه میخواهید نیاید مشکلی نداره ،اما بچه ها گفتن انگار اصلاحیها زیاد بوده میخواستم ببینم این جزوه روی وبلاگتون با اون اصلاحات است



پاسخ: اگر اصلاحاتی پیش آمده است در طول ترم متوجه آن شده ام ولی باز هم به نظرم اصلاحات کمتر از 5 درصد کل جزوه است. جزوه جدیدی که قرار داده ام هم کامتلتر است و هم اصلاحاتی در آن اعمال شده است
با سلام چند تا سوال داشتم
ترم قبل ما درس تاریخ تحلیلی صدر اسلام رو برداشتیم که از چارت جدید حذف شده، تکیلیفش چیه؟؟ آیا جانشین یکی از درس های دو واحدی چارت جدید مثل اخلاق مهندسی میشه؟؟ تو چارت جدید دروس عمومی شامل معارف اسلامی، تربیت، اخلاق مهندسی و انقلاب اسلامی می باشد.
معارف اسلامی که تو چارت جدید هست همون اندیشه اسلامیه؟؟ برای ترم تابستان دانشگاه ملایر درسی رو با عنوان اندیشه اسلامی ارایه داده نه معارف اسلامی، می تونیم در صورت برداشتن ترم تابستان درس اندیشه اسلامی رو پاس کنیم و بشه همون معارف اسلامی چارت خودمون؟؟
و سوم اینکه تحلیل سه واحدی که بعضی ها پاس کردن و بعضی ها نه، و تو چارت جدید شد 2 واحد، این چی؟؟ اوناییکه پاس نکردن برای جبران اون یه واحد نسبت به اوناییه که پاس کردن باید درسی دیگه رو پاس کنند؟؟


پاسخ: در مورد دروس عمومی مشکل خاصی نیست. فقط در مواردی که اختلاف دارد باید درخواست کتبی بدهید تا برای شما تطبیق داده شود. درس اندیشه اسلامی همان درس معارف اسلامی است. اخلاق مهندسی و اخلاق اسلامی قابل جایگزینی است. درس تحلیل هم دو واحدی است و یک واحد اضافی آن محسوب نخواهد شد.
و یه سوال دیگه: میگن معدل زیر 14 ناپیوسته را رو نظام مهندسی قبول نمیکنه؟؟ راست میگن؟؟



پاسخ : چیزهایی شنیده ام ولی فقط در حد شایعه . فکر نمیکنم صحت داشته باشد. برای اطلاعات دقیقتر از نظام مهندسی سول کنید
استاد اگه معدل زیر 14 ناپیوسته را رو نظام مهندسی قبول نمیکن ؟؟
اگه صحت داشته باشه اساتید محترم [...] و [....] و [...] رو اعدام میکنم؟ با زندگی ما بازی کردند
...
اون وقت بعضی ها به راحتی میگن استاد نداریم چیکار کنیم پیش امد شده دیگه و........
عیب نداره تا اینجا شخمی امدیم فوق هم شخمی توی غیر انتفاهی همین جا قبول میشیم شاید دیگه به معدل ارشد تو نظام گیر ندن
ههههههههههههههههههههههههههههههههههه



پاسخ: بحث معدل زیر 14 در حد شایعه است. فکر نمیکنم صحت داشته باشد. در مورد اعدام اساتید فوق هم نظر خاصی ندارم. ولی به هر حال استاد وظیفه دارد مطابق چارچوب نمره دهد و نه بر اساس مصلحت. اساتید موسسه اکثراً در نمره دهی و طرح سوال منصفانه عمل میکنند. برخی ها هم ممکن است ایرادی داشته باشند که آنهم تا کار کارشناسی روی نمرات و امتحانات آنها نشود نمیشود منصفانه قضاوت کرد.

برای معرفی به استاد چطور باید اقدام کنیم؟



پاسخ: ابتدا باید صبر کنید که تمام درسهای شما نمراتشان نهایی شود و بعد به اموزش برای طی مراحل معرفی به استاد مراجعه کنید
سلام.استاد تاریخ امتحان آمار وبتن2 باهم 3تیر افتاده.خواستم خواهش کنم یکیشونو بین 6تا 9 تیر بندازید.ممنونم



پاسخ: تاریخ امتحانات به هیچوجه قابل تعویض نیست. هر تغییری باعث تداخل دیگری میشود.

سلام
استاد قبول دارید شما نسبت به موسسه و رشته و اساتید اینجا عجیب تعصب دارید
ایا این تعصب را هم نسبت به دانشجویان و اینده انها هم دارید


پاسخ : خیر اینطور نیست. نسبت به اساتید تعصب دارم چون واقعا موسسه اساتید خوب و باسواد و اکثراً دارای تعهد کاری بالایی دارد. بعضاً ممکن است ایراداتی به کار انها وارد باشد که بیشتر ناشی از دستمزد کم انهاست که باعث کشته شدن انگیزه کاری در انها میشود. وقتی درامد برخی از اساتید موسسه که در سواد انها نیز شکی ندارم با برخی قشرهای اجتماعی دیگر با توانایی های زیر متوسط مقایسه میکنم به شدت متاسف میشوم. نمیشود از نظر مالی حداقلها را برای اساتید تامین نکرد و از طرف دیگر انتظاری غیرمتناسب با دستمزدشان داشت. تدریس عشق میخواهد ولی مگر با عشق میتوان از پس هزینه های گزاف زندگی برآمد. اول باید حداقلها را برای استاد تامین کرد و بعد از او انتظار انجام بهینه کار را داشت. البته به شخصه خودم با وجود دستمزد نسبتاً پایینی که دارم ( البته نسبت به برخی از همکاران دیگر بالاتر و معقولتر است) هیچوقت از کارم نزده ام و همیشه بر اساس وظایفم کار کرده ام و نه بر اساس پولی که گرفته ام ولی هرگز نمیتوانم این انتظار را از همکارم نیز داشته باشم. در مورد موسسه هم تعصب خاصی ندارم فقط سعی میکنم منصفانه قضاوت کنم و در برخی موارد هم که معذوریت دارم سکوت معناداری داشته باشم. در مورد دانشجویان نیز بارها از حقوق آنها دفاع کردم و خواهم کرد. البته موسسه بیشتر از طریق نمره و کمکهایی که از نظر من خارج از چارچوب است عمل میکند که من موافق نیستم.
استاد15تیر تعطیل رسمیه ولی امتحان بتن داریم تاریخش عوض میشه یانه؟



پاسخ: فعلاً که دانشگاه معترض نشده است. بهتر است همان تاریخ باشد. تغییر آن مشکلات زیادی ایجاد میکند.
سلام استاد خواهشا اینقدر تاریخ امتحانارو رو عوض نکنین.هر هفته داره عوض میشه.بچه ها با همون تاریخ اولیه درج شده اولیه در انتخاب واحد و حذف اضافه عمل کردن.واسه اینکه در حق هیچکس اجحاف نشه و جای هیچ گونه اعتراضی نباشه.تاریخ هارو عوض نکنین لطفا.ساعت امتحانا پیشکش



پاسخ: دستکاری در تاریخ امتحانات که کلاً شامل 4 درس شد با توجه به درخواستهای مکرر دوستان خود شما بود. من به کدام حرف شما گوش بدهم؟!
آخه مهندس جان تفسیر با زلزله-اندیشه با بارگذاری-آمار با بتن2 تداخل دارن مام آدمیم خب .ی فکر درست حسابی کنید برنامه بچینید مشکلی به وجود نمیاد



پاسخ: ریش و قیچی دست خود شما. یک برنامه ارایه کنید که اولاً عمومی ها و دروس پایه تغییر نکنند روزهای جمعه و تعطیل امتحان نباشد، بیش از سه هفته نیز طول نکشد و اکثریت بچه ها نیز راضی باشند. ببینم توانش را دارید یا فقط حرف میزنید.

آخه این مشکل تا ترم قبل نبود این ترم خیلی بد شده.شما خودتون که آدم پرانرژی و فعالی هستید مثل ترم قبل ی برنامه خوب بچینید که این همه امتحان 2تا2تا تو ی روز نباشن.درک میکنم سخته ولی خب شمام درک کنید امتحان دادن 2تا درس تو ی روز سخته.خواهش میکنم مهندس



پاسخ: این مشکل اتفاقاً در ترم قبل هم بود شاید هم بیشتر بود ولی چون برنامه برای شما مناسب بوده است شکایتی نداشتید و فکر میکردید که برای بقیه هم خوب است. حالا این ترم برای شما نامناسب شده و برای یک عده دیگر خوب. شما شاکی هستید و بقیه راضی.
هرکس تو حیطه کاری خودش استاده.ما دانشجوییم و تسط رو دروس و برنامه ریزی و قوانین دانشگاه نداریم اینه که فقط حرف میزنیم و انتظار داریم مسئولین محترم دانشگاه و مدیرگروه محترم لطف کنن کمکمون کنن.پس به ناچار فقط حرف میزنیم و توانایی انجام چنین کاری نداریم


پاسخ: استاد بودن به معنی توانایی اعجاز نیست. امتحانات توی حداکثر 18 روز باید برگزار شود و تعداد دروس شما خیلی بیشتر از 18 است. بدیهی است که برخی روزها باید دو امتحان برگزار شود. پس هر جور برنامه بچینم تبعاً تعدادی ناراضی خواهند بود. بهترین برنامه حالتی است که کمترین ناراضی را داشته باشد که فکر میکنم این مساله تامین شده است
سلام استاد من که بنا های آبی و برداشتم میتونم ترابریو ترم تابستون بردارم؟



پاسخ: ترم تابستان درسی ارایه نمیشود (جز پروژه یا کاراموزی و یا واحدهای میهمانی در دانشگاه های دیگر). مگر اینکه معرفی به استاد درسی را بردارید.
استاد میشه راجع به بازارکار وکاربرد گرایش سازه هیدرولیکی توضیح بدید.ممنونم



پاسخ : به طور کلی در ایران مدرک ارشد و دکترا فقط به درد تدریس در دانشگاه و بعضاً کار در معدود سازمانهای تحقیقاتی میخورد. غیر آن این مدرک کاربرد عملی دیگری ندارد. با یک جستجو توی اینترنت اطلاعات اولیه در مورد این رشته را می یابید. جاهایی مثل شرکت مهاب قدس و کلاً شرکتهای مشاوره و پیمانکاری در زمینه سدسازی جاهایی هستند که برای کارشناسان ارشد این رشته مناسب میباشند.

استاد یعنی نمی شه مهمان بگیرم ؟؟



پاسخ : در اینمورد قبلاً توضیح داده ام اگر هنوز هم مشکلی دارید به آموزش مراجعه کنید یا حضوری سوال کنید
استاد ما گفتیم امتحان خاک رو جا به جا کنید فولاد 1 رو جا به جا کردید!!!!!!!!!!!!!!!!پس لطف کنید امتحان خاک و پی رو هم بندازین 5/4/90
مرسی



پاسخ: امتحان خاک برای دو گروه پیوسته و ناپیوسته مشترک است و جا به جایی آن ساده نیست. از این پس هم حداقل از طرف من تغییری در امتحانات داده نمیشود.

مگه میشه ریش و قیچی رو داد دست همه اصلا مگه همه ریش دارند شما آرایشگرید ماکه این کاره نیستیم درجواب به پاسخ میلاد
سلام استاد
استلاد پروژه راه بادکترطهماسبی امتحانش13/4برگذارمیشه؟
ایشان واسه ماجزوه راهسازی گفتن



پاسخ: مساله را با آموزش در میان بگذارید.
با سلام وخسته نباشید.
ببخشید استاد اگه به دلایلی نتونستیم تابستون کاراموزی وپروژه های فولاد وبتن رو برداریم ترم بعدی،ارائه میشن.ممنون.



پاسخ: بله ارایه میشود.

سلام استاد وقت بخیر.
یه سوال از فولاد داشتم.اینکه اگه در فصل وصله ها بار محوری و لنگر خمشی وصله مشخص باشد.ولی برش را نداده باشند.
باید بار برشی را از ظرفیت برشی بدست بیاوریم یا اینکه بدون بار برشی مسئله را حل می کنیم.مرسی.



پاسخ: قاعدتاً باید نیروی برشی هم داده شود. بدون داشتن آن حل مساله امکان پذیر نیست مگر به روش دیگری این برش استخراج شود

۲۲ خرداد ۹۱ ، ۰۹:۱۶ عرفان بهمنی
استاد من همیشه به وبلاگتون سر میزنم.
و خداییش از مطالبتون که از چندسال پیش تو وبلاگتون گذاشتید بازدید کردم و خوندم و استفاده کردم. امیدوارم که پاینده و موفق باشید.

و این خسته نباشید رو از من داشه باشید......



پاسخ : سپاس از شما
استاد سوال های فولاد 2 هم زیاد بود هم نکته های خیلی ریزی داشت
در ضمن باید از مقاومت و فولاد یک در حل سوال ها استفاده میشد
سوال طراحی وصله ستون کلا مارو ریخت به هم اصلا همچین چیزی نگفته بودید
نه به ترم قبل که انقدر راحت داده بودید و راهنمایی هم کرده بودید و تازه گفته بودید چه بند هایی باید کنترل بشه نه به این ترم
در تصحیح برگه ها لطفا به خاطر لحاظ نکردن نکته ها نمره زیادی کسر نکنید



پاسخ: سوالات به نظر من نه زیاد بود و نه نکته عجیب و غریبی داشت. نکاتی که از فولاد یک و مقاومت میگویید چیزهای پیش پا افتاده ای بود. اگر بر این اساس باشد برای سوالات فوق باید کتابهای اول ابتدایی را هم بلد بودید چون نوشتن پاسخ سوالات نیاز به سواد خواندن و نوشتن داشت. کلاً سوالات را نرمال طراحی کرده بودم و البته به گونه ای بود که فقط کسانی بتوانند پاس کنند که حداقلهای لازم را داشته باشند.

حق با شماست
هر چی شما بگی
ما که حرفی نداریم
تا بوده همین بوده تا بوده هم همینه
ولی نمیدونم که چی گفتم که اینقدر بهتون بر خورد و اینطور سفت و محکم جواب دادید



پاسخ: امروز سر امتحان با سوالاتی مواجه شدم که بسیار ناامید شدم. دانشجویی که نمیداند تنش فشاری در ستون با چه را بطه ای محاسبه میشود یا نداند ظرفیت کششی ستون چطوری محاسبه میشود و یا نمیداند وفتی میگوییم طبقه سوم باید از بالا به پایین بشمارد یا برعکس و یا نمیداند ورق مضاعف کننده با ورق پیوستگی چه فرقی دارد و یا ... و بعد اعتراض کند که چرا از درسهای دیگر سوال آمده بود شایسته نام مهندس نیست. اگر فکر میکنید جواب من قاطع بوده است به این دلیل است.

باسلام
مهندس تودوره کارشناسی ناپیوسته دقیقآ باید چند واحد پاس کنیم؟؟؟؟
آخرین چارت ارائه شده برای ما(ورودیهای90)رو از کجاباید بگیریمـمیشه برامون بذرین تووبلاگ؟؟؟
مرسی



پاسخ: 72 واحد . قبلاً توی وبلاگ قرار داده ام تو آرشیو جستجو کنید
استاد همه اینها که گفتید حق با شماست(تنش فشاری در ستون با چه را بطه ای محاسبه میشود یا نداند ظرفیت کششی ستون چطوری محاسبه میشود و یا نمیداند وفتی میگوییم طبقه سوم باید از بالا به پایین بشمارد یا برعکس و یا نمیداند ورق مضاعف کننده با ورق پیوستگی چه فرقی دارد ) همین طور که شما با شنیدن همچین سوالاتی نا امید میشید من هم نا امید میشم که دوستان نه میتونن اساس مقطع بهدست بیارن نه ممان نه اساس پلاستیک حتی جدول اشتایل رو مسلط نیستن که چرا من و امثال من با چنین افرادی هر دو به چشم یک کارشناس دیده بشیم و برام خیلی جابه که تا الان چطور درسارو پاس کردن
سوال 1 و 3 و 5 نکته خاصی نداشت خیلی هم راحت بود ولی سوال 2 و 4 اگه سخت هم نبود صورت سوال گمراه کننده بود
از این سوال های مسخره ای هم که گفتید بچه ها پرسیده فقط حداکثر نیروی کششی ستون شامل من میشد اونم به خاطر استرس امتحان و اینکه به فکر ادم نرسید که باید از پیش زمینه درسیم استفاده کنم و توی جزوه به دنبال موارد مشابه میگشتم
استاد بعد از امتحان پشت سر شما حرف زدم حلالم کنید
اگه بیفتم کوتاهی از من هم بوده ولی تا حالا توی درس های شما انقدر که شایستگی داشتم نمره نگرفتم


پاسخ: از اینکه منصف قضاوت کردید ممنونم. فرض من اینست که دانشجو بر مباحث پیش نیاز اگر تسلط کامل نداشته باشد حداقل مفاهیم اصلی و پایه ای را بلد است. همه سوالات به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در جزوه حل شده اند. ولی رویه من اینست که چون امتحان جزوه باز است تنها بخشی از سوالی که نمونه اش در جزوه حل شده است را در امتحان میدهم و برای جلوگیری از کپی کاری برخی از اطلاعات مساله را بعضاً به شکل دیگری میدهم و بعضاً اطلاعات گمراه کننده میدهم تا بدانم چه کسی جزوه را کپی پیست میکند و چه کسی درس را مفهومی یاد گرفته است
سلام استاد نمره زیر ده چند باشه رو ده میکنید؟



پاسخ: 9
باشکر،
استادمیشه بگید عنوان مطلبی که دراون چارت کارشناسی ناپیوسته روگذاشتین چیه؟
همون چارت پیشنهادی که نیست؟



پاسخ : بله همان است
ممنون استاد
سلام استاد به خدابه خاطر استرس نمره فولاد2نمیتونم درس بخونم تورو خدا زودتر نمراتو بزنید!امکانش هست ما فردا نمرات رو ببینیم؟



پاسخ : شاید تا فردا نمرات را اعلام کردم ولی قطعی نیست

سلام استاد شما در جزوه برای مشخصات نبشی شماره 10 مقدار سطح رو 19.1 از اشتال استخراج کردید ولی من هر هیچی نگاه کردم این عدد رو نتونستم پیدا کنم اگه امکان داره راهنمایی کنید .



پاسخ: آنطور که الان نگاه کردم مقدار سطح مقطع L10*10*1cm برابر 19.2 سانتیمتر مربع است و در اشتال موجود است.
سلام استاد آیا درسته که برای ترم بعد آقای مهندس ملکی مدبر گروه میشه؟



پاسخ: از این موضوع بی خبرم
استاد خیلی گلی



پاسخ: تشکر
۳۰ خرداد ۹۱ ، ۱۱:۳۹ دوست با حال سجاد سلگی
سلام البته اینای که به ما میگن به اصطلاح عمرانی خودشون همون به اصطلاح عمرانی هم نیستند که توی سر فصلاشون درسایی مثل مرغداری .گاوداری باغبانی و بچه داری و..... پیدا میشه و جدیدن رفتن واحدهای مارو هم برداشتن تا خودشون و رشته شونو تازه در حد ما بکنن و صد البته اینا به جای اینکه در مورد بچه و گاوداری باغبانی و پرورش کانگرو صحبت کنن دنبال اتو گرفتن از بچه های عمران هستن تا ضعف خودشونو پوشش بدن و البته ادعا هم میکنن که خیلی بلدند در حالی که سخت در اشتباه هستند و ما بچه های عمرانی اینارو اصلا عددی حساب نمیکنیم


پاسخ: البته در کامنت آقای سلگی توهینی ندیدم
سلام استاد مبعث رسول اکرم است توروخدایه عیدی به بچه های فولاد2بدید.یا تو تصیح اوراق یا تو نمره نهایی-استاد هممون ترم آخریم-



پاسخ: به عیدی از نوع نمره اعتقادی ندارم
سلام استاد ترم اینده درسهای فولاذ1 وبتن1 وتحلیل 2ارایه میشود.



پاسخ : بله ارایه میشود
با عرض سلام میخواستم بدونم امسال موسسه عمران ساختمان
پذیرش داره یا نه و الان که دیگه عمران عمران نیست عمران ساختمان بهتره یا عمران اجرایی ومنابع خوب برای کاردانی به کارشناسی کدام کتابها هستند خیلی ممنون از زحماتتون



پاسخ: رشته عمران عمران کماکان امسال نیز دانشجو میگیرد. رشته مدیریت اجرایی عمران رشته جدید و متفاوتی است که مشخص نیست که دانشجویی در آن توسط دانشگاه ما اخذ شود
سلام ، این جزوه ارایه شده با ایبوک سازه های فولادی 2 شما - که جهت فروش درفرو شگاه سازه 808 ارایه شده - متفاوته یا همونه ؟

پاسخ:
پاسخ: بیس آن یکسان است فقط دوستان سازه 808 روی متن آن از لحاظ ویرایشی کار کرده اند و نسخه بهتری از آن تهیه کرده اند. به هر حال محتوا تغییر نکرده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی