وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

نمرات نهایی درس طراحی سازه های فولادی 2 نمیسال دوم 90-91

موسسه غیرانتفاعی عمران و آبادانی و توسعه روستاها

نمره نهایی مجموع نمره پایانترم از 12 نمره میانترم از 8 شماره دانشجویی
9.5 7.5 4.5 3 8815034049
12.5 12.5 7 5.5 8815034055
9.5 7.75 3.25 4.5 8815034064
9.5 8.25 3.75 4.5 8815034069
6.5 4.25 1.5 2.75 8815034070
10.5 10.5 6 4.5 8815034081
9.5 6.75 3.75 3 8815034130
9.5 8 4.25 3.75 8712032052
11.5 11.25 6.5 4.75 8915034004
9.5 7 4.5 2.5 8915034005
9.5 8 5 3 8915034020
10 9.5 6 3.5 8915034021





10 10 5 5 8915034026
10 9.75 4.75 5 8915034028
9.5 8 3.75 4.25 8915034037
12 12 5.75 6.25 8915034039
9.5 7.25 2.5 4.75 8915034044
10 10 6.25 3.75 8915034061
13 13 7.25 5.75 8915034063
12.5 12.5 6.5 6 8915034074
14.5 14.5 7.25 7.25 8915034091
14 13.75 7.75 6 8915034099
10 9.75 6.25 3.5 8915034104
9.5 8.5 3.5 5 8915034111
9.5 4 4 0 8712032036
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۳/۳۰
احمدرضا جعفری

نظرات  (۱۲۲)

سلام استاد
شما گفتین که مرجع مقاطع واسه استفاده توی امتحان فولاد 1 انتهای مبحث دهم باشه چه جوری میشه که یه مقطع چند جور مشخصات داشته باشه ؟
شاید توی امتحان ما از یه اشتالی که عدداش فرق میکرد استفاده کردیم تکلیف چیه ؟

با تشکر از شما



پاسخ: البته فکر میکنم منظور شما جدول تنشهای مجاز است. احتمالاً دلیل آن تغییرات در آیین نامه باشد که بر اساس آن لزوماً کتابها خود را به روز نکرده باشند. در مورد اشتال هم بخش لانه زنبوری گفتم که مرجعتان انتهای کتاب رضاییان ثنایی باشد. دلیل تفاوت اطلاعات این جدول با جدول اشتال را هم متوجه نشده ام.
۳۰ خرداد ۹۱ ، ۲۰:۰۶ شادو شادمان
سلام ببخشید کی نمراتو وارد سیستم دانشجوها میکنید



پاسخ: نمرات را وارد کرده ام

سلام استاد من به نمایندگی از بچه های ناپیوسته عمران90 از شما یک درخواست دارم!مهندس ملکی فصل طول مهاری رو توبتن1نرسیدنددرس بدند ولی جزءسرفصلها بوده-اگه میشه ازشون بپرسید که حذف میشه یا باید بخونیم،چون ما نمیتونیم اونو ببینیم-



پاسخ: مطمئناً خود ایشان این مساله را درجلسه آخر بیان کرده اند. قاعدتاً اگر قسمتی تدریس نشود در امتحان نیز سوالی از آن نخواهد آمد.
استاد ترو خدا به بچه ها یکی 1 نمره بدید.استاد خواهش میکنم
استاد ترو خدا ترم آخریم !!! معرفی به استاد مونم پر شده !!!
استاد به خدا می خوایم واسه کنکور بخونیم !!! به خاطر 2 واحد باید باشیم بیایم همدان!!!
تروخدا ایندفعه 1 نمره ای به همه بدید
سلام
میخواستم سوال دوستمون رو که پرسیده طول مهاری بتن 1 در امتحان میاد یا نه
بله طبق فرمایش شما مهندس ملکی جلسه اخر در گروه پنج شنبه تاکید کردند که این مبحث در امتحان نخواهد آمد
استاد سوالای فولاد 1 رو طرح کردید؟در چه سطحین؟



پاسخ: بله طرح کردم. در حد ترمهای قبل
استاد تروخدا نمره هارو ببرید زیر نمودار.استاد چرا اینقدر بین این موسسه و موسسات دیگر فرق هست.فردا تو ارشد معدل ما انقدر پایین بعد ماله بعضی که از موسسات دیگه فارغ التحصیل شدند بالا ترو خدا از این ترم اینقدر نمراتو پایین ندید.ترو به هر کی میپرستید به همه یه نمره بدید.
۳۱ خرداد ۹۱ ، ۱۱:۴۷ بهزاد طاهری
سلام
استاد اون نظر اول که اقا بهزاد گذاشته یا حذف کنید یا اینکه اسمشو ویرایش کنید چون بیشتر بچه ها افتادند و فکر میکنند که من این نظرو گذاشتم به من تهمت پاچه خواری رو زدند
بعد از 4 ترم نفهمیدند که شما به این کامنت ها اصلا اهمیت نمیدید
لطفا این کارو بکنید
بعد از یه عمر مثل مرد زندگی کردن به ادم چه حرفایی میزنند
سلام اقای جعفری واسه عمران پیوسته های ترم بعد متره با کدوم استاده؟
تحلیل ۲ چی؟
آز تکنولوژی بتن چی؟
ممنون میشم اگه پاسخ بدید.



پاسخ: به احتمال زیاد متره با مهندس سلطانی ، تحلیل دو با مهندس سلیمانیان و آزتکنولوژی بتن با مهندس معینی پویا. البته هیچ چیز هنوز قطعی نیست
استاد تروخدا تو نمره ها تجدید نظر کنید.ترم اخریم
سلام استاد
نمره 4 یکی از بچه ها رو 9.5 کردی ولی 4.25 یکی دیگرو 6.5 دادی
من دانشجوتون نیستم
همینجور گذری وبتونو نیگاه کردم



پاسخ: مطمئن باشید که پشت آن نمره 9.5 فلسفه ای هست و بی دلیل نیست. آن دوستی که نمره 4 او 9.5 شده است این درس برایش یک درس اضافه است که از رشته آبادانی و توسعه آمده است. پاس کردن چنین درسی اصلاً برای آنها اجباری نیست. آنها داوطلبانه آمده اند و این درس را اضافه بر دروس خود برداشته اند. آیا منصفانه است که به خاطر این کار دچار مشکل مشروطی یا کسر معدل شوند؟ اگر ایشان نمره بالای ده میگرفت حتی یک صدم هم اضافه نمیکردم.

سلام استاد
برا درس فولاد 1 جزوه منبع کاملی هست یا اینکه باید کتاب مبحث دهم هم کنار جزوه استفاده شود برا حل مسایل . حتما باید مبحث دهم باشه؟



پاسخ: مبحث دهم در کنار جزوه مورد نیاز است. مگر اینکه صفحات و جداول خاصی که در جزوه به آن اشاره کرده ام را کپی کرده باشید. پی دی اف مبحث دهم هم توی اینترنت هست

هر دفعه که نماز خوندم نفرینت کردم که به حق مولا علی همونطور که حق مارو ضایع میکنی همیشه حقت ضایع بشه
۰۱ تیر ۹۱ ، ۰۵:۳۹ مجید فرهادی
شگفتا از نمرات پایان ترم مهندس جعفری

آدم هنگ میکنه. ریست هم جواب نمیده که نمیده که نمیده

یادمه وقتی تحلیل یک شده بودم یازده میخواستم تو کارگاه شیرینی پخش کنم. یکی از همکارا گفت دانشگاه غیرانتفاعی که دیگه از این حرفا نداره. اون هم واسه یازده.

یه روز نمرات دوستان را توی سایت نشونش دادم.

از اون روز به بعد هرچی ریستش میکنیم از هنگ در نمیاد که نمیاد که نمیاد.
سلام. به نظر شما نمره 6.5 رو چطور میشه جبران کرد. من که باید این درس رو دوباره ترم بعد با خود شما بگیرم چه فرقی برای شما میکنه 6.5 باشه یا 9.5 جز اینکه آبرو و حیثیت من جلو خانوادم بره . جز اینکه رمق و حال من برای ادامه کار گرفته بشه. جز اینکه اگه اخراج بشم تمام زندگیم تباه میشه .شمارو به خدا ی کم رحم داشته باشید. منم با شما موافقم دانشجو باید درس رو یاد بگیره و پاس کنه .اما وقتی افتاد و قرار شد دو باره سعی کنه (جسارت من رو ببخشید) بی انصافیه نمره افتاده رو اینقدر کم بدید که دیگه نتونه کمر راست کنه .


پاسخ: دلیل این مساله را بارها قبلاً بیان کرده ام. متاسفانه در دانشگاه ما یکسری از مسئولان هستند که به زور دنبال ایجاد خروجی از دانشجویان هستند. اصلاً برای آنها مهم نیست که این خروجی چه کیفیتی داشته باشد. دانشجویی که چندین ترم مشروط شده است و سنوات او تمام شده است و حضور شش ساله او در دانشگاه ثابت کرده است که توان تحصیل ندارد هنوز در دانشگاه است و هر روز به شکلی به او آوانس می دهند. یا موارد مشابه دیگر که با وجودی که قانوناً باید اخراج شوند اما دانشگاه به هر بهانه و ترفند آنها را نگهداشته است و کمک میکند. به شخصه بگویم که اصلاً از اخراج دانشجویان خوشحال نمیشوم. اما اگر باقی ماندن یک دانشجوی ضعیف باعث پایین آوردن سطح علمی دانشگاه شود و انگیزه تحصیل را از دانشجوی درسخوان بگیرد اصلاً با آن موافق نیستم. من حامی حقوق دانشجوی درسخوان و منظم و منضبط هستم. ارفاقهای خارج از چارچوبی که در دانشگاه ما و بقیه دانشگاه ها میشود ظلم به حقوق این دانشجویان است. باید فرقی بین این دانشجویان و بقیه باشد و گرنه عدالتی نخواهیم داشت. تاکید میکنم عدالت یعنی اینکه کسی که زحمت کشیده است با کسی که زحمت نکشیده است متفاوت باشد. برعکس آن عین بی عدالتی است.
استاد میشه بارم بندی سوالت زلزله رو بگید؟



پاسخ: 8 نمره تحلیل استاتیکی ، 8 نمره تحلیل دینامیکی و 4 نمره قابهای ebf
سلام میخواستم جواب دوستمون رو بدم که گفته موقع نماز نفرین میکنم
اگه اسم مولا علی علیه السلام رو اوردی بدون یقینا مولامون راضی نیست که شیعه هاش کینه توز و اهل نفرین باشند در ضمن مولامون میفرماین که حق گرفتنی است پس ما سعی کنیم کارهامون علی الخصوص درس خواندن رو به نحوی انجام بدیم که اگه موفق نشدیم کسی رو مقصر ندونیم.مطمئنا اقای جعفری حق هرکس رو داده من خودم هم تحلیل با ایشان افتادم ولی مطمئنم که حقم نبود وگرنه بی چون و چرا قبول میشدم. ودر اخر اینکه این جمله ی کلیشه ای که میگه دانشجو باید نمره بگیره نه اینکه استاد نمره بده.دوست عزیز حرفای من ناراحت نشس شاید هم دلیلی واسه حرفت داری ولی یه بچه مسلمان هیچ موقع نفرین نمیکنه انشاالله موفق باشی
احسن به این عدالت. نمره 4 به هر دلیلی شده 9.5 و نمره 4.25 شده 6.5 واقعا انسان سر تعظیم فرود میاره به این همه عدل. تا حالا به این موضوع توجه کردید که میانگین نمرات کلاس شما از همه کلاسها پایینتره فکر میکنید ایراد از کجاست که نصف کلاس شما میافتن و اونایی که قبول میشن همه ناپلئونیین. چطور میشه همین دانشجوها سر درسهایی سختتر از این نمره خیلی خوب میگیرن و سر درس شما....
هیچ میدونید اگر همین درس با کس دیگری ارائه میشد کسی با شما کلاس نمیگرفت.
شما من رو ضعیف خطاب کردین که باعث آبروی دانشگاه شدم. منی که دو شیفت کار میکنم و همزمان درس میخونم ضعیفم؟ منی که شش سال سابقه کار ساختمانی دارم واز نظر عملی از خیلیها قویترم باعث آبروی دانشگاه شدم؟ آدما خودشون رو تو ایجور وقتا نشون میدن خدا رو شکر شما رییس جمهوری چیزی نشدین وگرنه کلای هممون پس معرکه بود. پس بذارید من هم شما رو تعریف کنم: ظاهرا شما از التماس کردن دیگران لذت میبرید. هر چقدر بیشتر التماستون کنن بیشتر کیف میکنید. به خاطر همین هم نمره هارو اینقدر کم میدین. شایدم با جلوگیری از فارغ التحصیل شدن دانشجوهاتون میخواین رقبای آیندتون رو کمتر کنید. خدا میدونه.
ببخشید من هیچ وقت اینقدر بی پرده نبودم و این کامنت فقط یه عکس العمل لازم بود.
پاسخ به کامنت بالا: 1- من همه شما دانشجویان را دوست دارم ولی دوست داشتن را از بحث نمره جدا کرده ام. همین و بس. 2- من اصلاً شما را نمیشناسم که بخواهم شما را ضعیف خطاب کنم یا قوی ولی به هر حال معقتدم که باید تمایز بین دانشجویان قوی و ضعیف وجود داشته باشد. 3- داشتن سابقه کار ساختمانی یک بحث است و نمره از این درس و دروس مشابه گرفتن بحث دیگر است. بحثها را با هم قاطی نکنید. در بحث اجرایی ممکن است شما از من هم خیلی بیشتر بلد باشید اما دلیل نمیشود که نمره این درس را هم بخواهید بدون داشتن توانایی اخذ کنید. اساساً حرف من اینست که چه لزومی دارد که افرادی که بدون داشتن مدرک کارشناسی کارایی کافی دارند و در بازار کار عملکرد خوبی دارند و درآمد لازم را هم دارند به زور کارشناس شوند. بسیاری از کاردانها هستند که در کار زیردستانشان مهندس یا حتی کارشناسی ارشد است. چه لزومی دارد که اینها کارشناس شوند؟ 4- اگر از التماس کردن دیگران خوشم می آمد و لذت میبردم توی این 19 ترمی که تدریس کرده ام حداقل هر چند وقت یکبار به این التماسها واکنش مثبت نشان میدادم و بر اساس آن نمره ای میدادم تا این التماسها تداوم یابد. من مثل بعضی ها نیستم که اول نمره اصلی را میدهند و بعد که دانشجو اعتراض و التماس کرد ارفاق اولیه مورد نظرشان را اعمال کنند. نمره اول و آخر من یکی است جز موارد خیلی استثنایی که متوجه شده ام که در نمره کسی اشتباهی شده است.. خوشبختانه آنقدر پست نشده ام که از فلاکت دیگران لذت ببرم. 5- من نسبت به آنهایی که با زحمت مدرک میگیرند احساس مسئولیت میکنم و اجازه نمیدهم با ورود افراد بی صلاحیت به بازار کار ، جا برای افراد با صلاحیت تنگ شود. اما برای خودم نگرانی خاصی ندارم. 6- کسی که دو شیفت کار میکند دارد بر اساس آن حقوق میگیرد و بدیهی است که همزمان نمیتواند تحصیل هم بنماید. باید تمایز باشد بین کسی که به خاطر درس از کار گذشته است با کسی که میخواهد با یک دست چند هندوانه را بلند کند. 7- دلیل اینکه چرا به یکی از دانشجویان نمره 4 را 9.5 داده ام به وضوح بیان کرده ام اگر متوجه نشده اید مشکل از خود شماست
سلام استاد برای امتحان زلزله سوال تئوری هم دادید یا اینکه همه اش مسئله است؟ باتشکر



پاسخ: همه مساله است و امتحان نیز جزوه باز است
سلام
استاد من الان حدود 4 سال است که دانشجوی شما هستم و به یه موضوع پی بردم اینه که اگه این وبلاگو بردارید یا حداقل قسمت نظراتتونو غیر فعال کنید خیلی خیلی خوبه.چرا ؟ چون هردفه که نمرات رو اعلام میکنید و یا حتی بعضی از اوقات قبل از امتحانات یه سری هستند که یا نمره کم گرفتن یا دارن مشروط میشن و میان تو این نظرات هرچی نفرینو و ... به شما میگن.اول اینکه شما اسم و رسمی برای خودتون دارید و اگه یه نفر گذری بیاد تو وبلاگتون و این نظرات رو بخونه مطمئنن شمارو چیزه دیگه ای تعبیر میکنه

و نتیجه میشه اینکه شما ترم به ترم سوالاتتون را سختر و سختر میکنید و این نتیجه این تنشهاییه که بین شما و دانشجویان به وجود آمده( نمیگم که خدای نکرده جسارت نشه تو دهن خودم میزنم عقده ای هستید،نه ولی بی تاثیر هم نخواهد بود) .که فشارش فقط بر گردن دانشجوها میباشد.به طور بارز مشخص است که هر ترم امتحانات شما نسبت به ترم های قبل سختر شده مثلا همین امتحان فولاد ترمهای قبل نمره تا 18 داشتید اما این ترم چی؟ دیگر دروغ است که بین یه کلاس فولاد یه نفر نباشه که بالاتر 14.5 بشه پس این نتیجه ی همان کامنتها بین شما و دانشجویان است.
این یک انتقاد از استاد دوست داشتنی بود و قصد جسارت نداشتم.یا علی



پاسخ: مطمئن باشید که این کامنتها تاثیری در روند کاری من ندارد. سوالات هم مطمئن باشید نه سختتر میشود و نه ساده تر. کلاً این مسایل در کار من بی تاثیر است. تنشی هم بین من و دانشجویان وجود ندارد. این کامنتها و بگومگوها را من طبیعی میدانم و جدی نمیگیرم
سلام استاد میشه بگید دروس ذیل ترم بعد ارائه میشه و اگر اینطوره با کدامیک از اساتید. محاسبات عددی-زلزله-مهندسی پی-سازه فولادی1-بارگذاری



پاسخ : محاسبات عددی زلزله مهندسی پی و سازه فولادی یک ارایه میشود. استاد محاسبات عددی نمیدانم کیست. زلزله خودم هستم. سازه فولادی هم گروه پیوسته با من و به احتمال زیاد گروه ناپیوسته با مهندس سلیمانیان خواهد بود. مهندسی پی یا با خانم جامه بزرگ و یا با دکتر اوحدی. شاید هم آقای دکتر حقایق. تکلیف این درس هنوز مشخص نیست. حتی احتمال استفاده از مهندس امیدی هم هست. هنوز در مورد این درس تصمیم نگرفته ام.

سلام استاد جسارتا ترم بعد واسه پیوسته ها تحلیل 1 ارایه میشه‏?‏ باکی‏?‏



پاسخ: فکر میکنم ارایه شود و اگر ارایه شود با آقای مهندس ملکی

استاد مگه نگفته بودید که از این ببعد مهندس ملکی فقط بتن 1 و 2رو میگیره؟ نمیشه تحلیل1 رو به کسی دیگه بدین‏?‏



پاسخ: برای تحلیل یک هم خودشان تمایل به تدریس دارند. البته برنامه را هنوز نچیده ام و احتمال هر گونه تغییر وجود دارد

۰۲ تیر ۹۱ ، ۰۵:۵۵ دانشجوی همکلاسی پیوسته
استاد تو رو به قرآن؛ تو رو به شرافتت قسم ؛ و جون عزیزت این تحلیل 1 رو ترم بعد با کسی دیگه ارایه ش بدین؛ لا اقل با 2نفر ارایه ش بدین؛ سر کلاس تحلیل این استاد هیچکس هیچی نمیفهمه؛ برید بپرسید از بچه ها؛ تورو خدا یه ذره هم به نظرات دانشجواتون توجه کنین؛ و اما..... بازم ممنون


پاسخ: این ترم ایشان برای این درس وقت کافی را قرار داده اند و تقریباً سرفصل را پوشش داده اند. به نظرم بی انصافی میکنید. به هر حال ارزیابی دانشجویان موجود است و اگر مشکلی باشد باید در نتایج نظرسنجی مشخص باشد
سلام استاد من نخوام با مهندس بهرامی سیالات بگیرم باید کیو ببینم؟



پاسخ: آقای مهندس سلطانی مدیر گروه آب و فاضلاب.
استاد نطر ما که نمایش داده نشد!!
اما شما بفرمایید کدام یک از این نظر سنجی ها تاثیری در انتخاب اساتید داشته که در مورد استاد ملکی داشته باشه!!!؟؟؟
مهندس جعفری عزیز شما خودتان در نوک قله ایستاده اید و به ما که هنوز اول راهیم می گویید بیایید آسان است!!! با عرض شرمندگی این نظر شماست که استاد ملکی خوب درس داده و خوب سرفصل ها را پوشش داده!! اما آیا شما می خواهید سر کلاس ملکی بنشنید یا ما!!!؟ شما اصلا برای نظر دانشجویان هم ارزش می گذارید!!؟؟ مهندس جان ... من از شما به عنوان یک مدیر گروه سوال می کنم!!! شما چند بار در طول ترم به عنوان مدیر گروه آمدید سر کلاس و به طور خصوصی ازبچه ها نظر سنجی کردید؟ چند بار؟ تا آنجایی که من اطلاع دارم هیچ بار!! اما باز هم با عرض شرمندگی این وظیفه شما بود که حد اقل 1 بار در طول ترم بیایید سر کلاس با بچه ها صحبت کنید، نظر ها را بگیرید، انتقادها را بشنوید و حتی جزوه هارا نگاه کنید ببینید سر فصل ها درس داده شده یا خیر!!! اینکار را انجام دادید؟!!
اما با عرض شرمندگی به عنوان شاگرد شما عرض میکنید شما مسوولیتتان را کامل انجام ندادید!!! حالا هم ماحاضریم بیاییم و به شما ثابت کنیم که مهندس ملکی سرفصل ها را کامل نگفته است..جزوه این ترم ایشان موجود است می توانید نگاه کنید!!! ما که خصومت شخصی با ایشان نداریم!! ..با عرض پوزش فراوان شما که رسالت مدیر گروهی خود را تمام کمال انجام ندادید!! در جملات بالا عرض کردم این نظر شماست که یک استاد خوب است یا نه! اما نظر ما پس چه میشود!!؟؟ شما از بالای قله نگاه می کنید و ما از دامنه!
پس هردوی ما باید به یک نظر برسیم...
خواهش می کنم از شما در مورد استاد ملکی تجدید نظر بفرمایید..نه تنهاایشان بلکه هر استادی که مثل ایشان قرار است درس بدهد..
این حرف بنده حقیر نیست!!! می توانید برای یک بار هم که شده بیایید و به طور سرزده در بین بچه ها تحقیق بفرمایید..گمان کنم این کمترین کاریست که یک مسوول می تواند انجام دهد...و من الله توفیق و النجاه...یا علی



پاسخ: نظر قبلی شما را ندیده بودم. الان که دیدم چون در مورد شخص دیگری بود ترجیح دادم که فقط خودم بخوانم و آن را خصوصی فرض کنم. اگر در مورد خودم بود مشکلی نبود. جواب شما را هم پایین داده ام.
پاسخ به moootarez: البته نظری که من دادم بر اساس سوالی بود که از خود ایشان کردم. سرفصلهایی که ایشان میگفتند درس دادند تقریباً همانی است که خود من درس میدهم( البته با کمی جابه جایی سرفصلها). بعید میدانم ایشان حرف نادرستی بزند. ظاهراً چند جلسه فوق العاده هم گذاشته اند. نظرسنجی توسط خود دانشگاه انجام میشود و خود من هم جسته گریخته و رندوم از دانشجویان در مورد اساتید پرس و جو میکنم ولی اینکه شما میفرمایید بیایم سر کلاس استاد بنشینم و ارزیابی کنم اصلاً منطقی نیست. هیچکس دیگری هم اینکار را انجام نمیدهد. سعی من این بوده که اساتید خوب را برای این دانشگاه جمع آوری کنم و به اساتید خوب همینجا نیز بهای بیشتری بدهم ولی این مساله زمان میبرد. آقای مهندس الوانیان که از مدرسان خوب این شهر هستند را من به اینجا آورده ام. برای حفظ اقای مهندس سلیمانیان نیز که به گفته خود شما زحمات زیادی کشیده اند تلاش کرده ام. آقای مهندس بلوکی هم به درخواست خود شما که با او آشنا بودید درس گذاشتم. در حالی که بنده اصلاً ایشان را نمیشناختم. بر اساس ارزیابی های رندوم خود شما هم سعی میکنم که برای ترمهای آتی به اساتید خوب بهای بیشتری بدهم و یا از ساعات درس آنها کم کنم. آقای مهندس ملکی به نظر خود من در زمینه دروس محاسباتی و خصوصاً بتن هم سواد خوبی دارد و طبق نظراتی که از خود شما نیز جمع کرده ام بیانشان نیز خوب است. ولی به هر حال خود شما هم باید اساتید را ترغیب به بروز تواناییهای بالقوه آنها بنمایید. من مطمئنم که ایشان حداقل توانایی بالقوه به عنوان یک مدرس خوب را دارند. اینطور که از خود ایشان پرسیدم ایشان قصد داشته اند که فصل شیب افت در تحلیل یک را نیز درس بدهند که خود دانشجویان مخالفت کرده اند. پس همه تقصیرات را پای ایشان نیاندازید. شما باید به استاد انگیزه بدهید شما باید از او درخواست کنید و گرنه بهترین اساتید هم اگر به این دانشگاه بیایند وقتی انگیزه نداشته باشند خروجی خوبی نخواهند داشت.
ادامه پاسخ به mootarez:
من نتایج ارزیابی های اساتید عمران در ترم قبل را یک به یک نگاه کرده ام. در تمامی موارد امتیازی که توسط خود شما به اساتید داده شده بود بالای 80 درصد کل امتیاز بود. حتی در مورد یکی از اساتید که اعتراضات بسیار زیادی وجود داشت و دارد این مساله صدق میکرد. پس وقتی بر اساس یک نظرسنجی علمی دانشجو از استاد راضی است چرا باید استاد را عوض کرد؟ اگر از استادی ناراضی هستید در ارزیابی پایان ترم بدون جنجال این مساله را اعلام کنید. وقتی که این کار را نمیکنید چرا تقصیرات را پای دانشگاه می اندازید؟ حداقل در یک مورد در گروه عمران نتایج این نظرسنجی ها اعمال شد و به یکی از اساتید از یک سال پیش دیگر درس داده نشد. پس اینطور که شما فکر میکنید نیست.
استاد ممنون از پاسخ منطقی و کامل شما
اما... آن عده که اجازه نداند مهندس ملکی سر فصل کامل درس دهد و سنگ انداختند همان عده که متاسفانه تعدادشان زیادتر از افراد مستعد و درس خوان است در پر کردن برگه نظر سنجی از ترسشان همه را عالی تیک زده اند.. و ما باید بسوزیم به خاطر جهالت عده ای تنبل که دنبال آسانی و یادگیری کم هستند...
بیش از حد مزاحمت برای شما ایجاد کردیم و عذرخواهی بابت جملات صریحی که عرض کردم.... فقط یک خواهش!!! اگز از دست شما بر می آید و می توانید تو را به خدا استاد سلیمانیان را برای ترم بعد برای تحلیل 1 قرار دهید... این ترم که نصف مطالب به ما درس داده نشد...و ما قطعا حذف خواهیم کرد چرا که این درس پایه تحلیل 2 و تا آخر با ماست...
تو را به خدا اگر امکان دارد این کار را بکنید..



پاسخ : همانطور که خودتان هم نوشته اید همکلاسیهای خود شما باعث این مساله هستند. برگه های نظرسنجی محرمانه و فاقد اسم است. پس اصلاً بهانه خوبی نیست. البته به شخصه معتقدم که نتایج این نظرسنجی نمیتواند معیار اصلی باشد ولی یکی از معیارهای قابل اعتناست. آنچه شما اظهار میکنید با آنچه خود ایشان میگوید متفاوت است و تبعاً من حرف خود ایشان را بیشتر قبول دارم. اما میتوانید جزوه ای که ایشان تدریس کرده اند را یک روز که من دانشگاه بودم حضوری بیاورید تا من ببینم.
سلام استاد
فایل مبحث دهم رو پیدا نمیکنم که پیوستها و جداول اخرش رو داشته باشه کاملش تو کدوم سایته یا اگه دارید برام میفرستید ممنون



پاسخ: توی ایران سازه سرچ کنید
استاد تا حالا فکر کردید چرا نمره بالا 18 نوزده تو درسای این چنینی ندارید؟؟ نوزده پیشکش نمرات به پونزده هم نمی رسن!! یا شما بد درس میدید، یا امتحان سخت میگیرید، یا بد تصحیح می کنید!! یا بچه ها خوب نمی خونن!! یا چند تا اینا با هم!! استاد دقت کردید وقتی با یه نفر دوست میشید ازش یه کاری رو بخواید خوبتر انجام میده؟ یکی از فامیلای من مثل شما مدرس تشریف داره، البته تو دانشگاه های قم، از طریق فیسبوک اتفاقی با چند تا از دانشجوهاشون دوست هستم، این فامیل ما آنچنان رابطه دوستانه با دانشجوهاش بر قرار کرده که اصلا غیر قابل تصور، میدونید نتیجش چی شه شده؟ نتیجش دقیقا این شد با این دوستی یه بار مضاعف بر روی دانشجو بود که باعث شده بود خوب درس بخونن، چون رودربایسی استاد یه طرف و نشون دادن خودشون به استاد از یه طرف دیگه، و از طرفی انتقاد پذیری فامیل ما و انعطاف پذیری تو تدریسشون. معدل اکثرشون بالا رفته بود و اتفاقا تو ارشد خیلی قبولی بالایی داشت، معدل کشکی نبود.
علت این دوستی اینه که با عشق تدریس می کنه، و دانشجو اینو میفهمه و با عشق میشنه سر کلاس، تقریبا کمی مثل استاد سلمانیان خودمون که تدریسش فوق العادس، بر عکس شما که فقط برای رفع مسئولیت تدریس میکنید، حالا میدونید دلیل مضاعف اینکه داشنجو ها نمره خوب و یادگیری خوب از کلاس شما ندارند چیه؟ اینکه شما پا فشاری می کنید که با سوالای سخت یه مطلبو بفهمونید دقیقا بر عکس اکثر استادا، مثلا همین استاد سلیمانیان که با یه ریتم آروم چنان مطلبو میفهمونه که بچه سر کلاسش میمونن با عشق، نه وایسن واسه جزوه نوشتن. نفر 48 ارشد عمران از دانشگاه بوعلی هست، که فقط خودشو مدیون استاد شمالی میدونه میدونید چرا؟؟ جزشونو نگاه کنید تمام مثالای آسون کوتاه، مفهومی، نکته دار، مثل امتحانشون، ادم سر کلاسشون حوصلش سر نمیره، بر عکس شما که مثالاتون بلند و خسته کنندست، مثل امتحانتون.
استاد این حرف شاید تلخ باشه ولی واقعیته: تو هیچ کلاسی بچه ها اندازه کلاس شما راغب به تعطیلی زود هنگام کلاس نیستند، همونطور که شما واسه رفع تکلیف درس میدید بچه ها هم فقط واسه نوشتن جزوه میان. بین علم بالا و بیان خوب فاصله هست، ایکاش بیانتون هم مثل علموتن خوب بود.
اینکه بازه نمرات مثلا از 8-14 باشه خیلی خوب نیست، کمی وسیعتر بشه خودش انگیزست، من وقتی میبینم 10ساعت بخونم نمرم میشه ده و 1000 ساعت بخونم میشم 13 !!انگیزه برای خوندن نیست واسه سه نمره!!
یه مثال دیگه هم میزنم، یکی از دوستای من بوعلی عمران میخونه، میگه ما با دکتر ملکی پی داریم، میان سر کلاس کتابو میگیرن دستشون میگن سوال یک که یه جای گذاری سادس هیچی، دو هم همینطور و... انگار واسه کسایی داره درس میده که مدرکوشون الان ارشد و واسه تفریح و یادآوری اومدن سر کلاس!!
تو داشنگاه خودمون استاد الماسی بر خلاف خانم سیدی کل سر فصل ها رو درس ندادند، اما انصافا اون چیزی که درس دادند در حد عالی بود، از هر مبحث روتین چند تا مثال آسون و سخت، حالا کومش بهتره صد در صد مطالبو سی درصد بفهمی یا هفتاد در صد مطالبو صد در صد بفهمی؟! این اصرار شما هم به تدریس کل سرفصل از این قائده مستثنی نیست.
البته الانم قطعا بهانه پشت بهانه دارید البته واسه توجیه کردن خودتون نا ماها!! ولی باز هم نمره پیش کش خودتون، از این بدتر بدید، فقط خواهشا یه تغییری تو روند تدرسیتون بدید، بذارید بچه ها با عشق بیشتری بیان سر کلاس. حداقل یه ترم هم اینو امتحان کنید.
پاسخ به دو کامنت بالا: 1- من تابع قانون هستم. مدرس موظف است که حداقل 80 درصد سرفصل را پوشش دهد. بدیهی است که اگر به جای 80 درصد 50 درصد یا کمتر درس داده شود ریتم تدریس بسیار کندتر میشود و هم دانشجو راضی میباشد و هم نمرات بالا میرود. شما قانونی به من نشان دهید که بشود بر اساس آن از مقدار فوق کمتر درس داد من تابع آن خواهم بود. شما قرار است مهندس شوید و برای این عنوان باید یکسری حداقلها رعایت شود. حالا اینکه سرفصلها متناسب با هوش و استعداد شما و وقت کلاس نیست به من ربطی ندارد. من باید کاری بکنم که شما لایق عنوانی که اخذ میکنید باشید. 2- کلاس من هیچوقت حضور و غیاب نداشته است. همین که حدود نصف کلاس بدون ضرب و زور سر کلاس هستند و حدود نصفی از دانشجویان نمره قبولی میگیرند برای من راضی کننده است. من دنبال ساختن آمار غیرواقعی از خروجی کارم نیستم. معیار من فقط وجدان خودم هست و بس. و گرنه در سالهای قبل که کاردانی درس میدانم و بعضاً به سرفصل مقید نبودم رضایت دانشجویان را به طور کامل حس میکردم چیزی که الان به دلیل مقید بودن من به سرفصل کمتر مشاهده میکنم. 3- در اکثر درسها من جزوه نمیگویم و جزوه به شکلی آماده است. پس ادعای شما درست نیست که دانشجو برای نوشتن جزوه سر کلاس می آید. 4- من به وقت قانونی کلاس مقید هستم و بعضاً از وقت خودم اضافه بر کلاس برای تدریس وقت گذاشته ام. معلوم است که وقتی یک دانشجو بعضاً بالای 135 دقیقه سر کلاس نشسته است خسته میشود و دنبال تعطیلی کلاس است. 5- بر خلاف نظر شما حداقل سعی من این بوده است که رابطه ای دوستانه با دانشجویانم داشته باشم. با تعداد زیادی از دانشجویانم بعد از فارغ التحصیلی آنها ارتباط دارم و از احوال آنها حتی مسایل خصوصی و خانوادگی آنها باخبر میشوم اما در بحث نمره و کلاس من با هیچکس دوستی ندارم و بحث را از هم جدا میکنم. به هر حال از انتقاد شما و بقیه دوستان متشکرم و اینگونه انتقادات را به تعریف و تمجیدهایی که بعضاً در درستی آنها شک دارم ترجیح میدهم
سلام. استاد از این بحثا خوشم میاد تو وبلاگ، باز شما مثل برنده ها جواب دادید فعلا که افسار دست شماست، امیدوارم دوستمون که این انتقادا رو کرد جواب جوابای شوا رو بده، ولی خب من به نوبه خودم جواب جواباتون رو میدم
اولا اینکه شما حق توهین ندارید پیش کشیدن بحث هوش یک توهین است، اگر شما مدرس خوبی بودید از یک دیوار مهندس می ساختید ماها هیچی! کمی هم به تدریس خودتان فکر کنید، با همین وقت اساتید دیگر همین سرفصل ها با یادگیری بهتر و توجیح بهتر درس میدهند، اشکال از شماست، دوست من که میگوید کم درس بدهید برای رفع اشکال تدریس شماست، نه بی هوشی بچه ها، اگر خوب درس میدادید کسی نمیگفت کم درس بده.
در مورد جزوه و حضور بچه ها حرف شما عذر بد تر از گناهه، به دو دولیل که اولا وجود جزوه حاضری خلاقیتو از شما و بچه ها گرفته، و کلاساتون یکنواخته، و اگه کار خوبی باشه اساتید خوب هم این کارو انجام میدن، ضمن اینکه اینقد این جزوات نقطه ضعف و کاستی داره که بچه ها مجبورن بیان، حاشیه نویسی بچه ها رو همین جزوات موئد حرف منه.
اینکه بچه ها سر کلاس شما نشته اند 135 دقیقه و بعدش خسته میشوند نه، اینطور نیست، عمده دانشجویان از همان اول شروع به پچ و پچ میکنند، گوشتان انشاالله که سنگین نیست!! این هم نه به خاطر وجود دانشجوی بد، بلکه به خاطر وجود تدریس بد است، وقتی جزوه حاضر است و تدریس با روند غیر عادی انجام می شود رغبتی به گوش کردن نیست،
در مورد داشتن رابطه خوب با دانشجویان این قضاوتش با ماست، وقتی ما میگیم این رابطه نیست شما هم بگید نیست، این بحث تو حوضه تشخیص ماست، شما استثنا اینبار تابع نظر ما باشید.
کمی از غرورتون کم کنید. اینجا موسسه غیر انتفاعی روستاست نه دانشگاه کمریج!
آخرش استاد بگید امکانش هست که ترم بعد تحلیل رو با کسی غیر از مهندس ملکی ارایه بدید یا نه‏?‏



پاسخ: باید بررسی کنم. ضمن اینکه اگر ارزیابی مهندس ملکی در ترم قبل مناسب باشد دلیلی برای تعویض استاد درس نیست

پاسخ به SOJ: من به شما توهینی نکردم. جواب اکثر انتقادات شما را داده ام و نیازی به توضیح دوباره نمیبینم. شما دنبال توجیه نمرات پایین خود هستید و به خاطر این کار هر بهانه ای می آورید. قضاوت برای هوش شما البته نکردم. ولی امتیازات شما در کنکور کاردانی به کارشناسی ( البته نه در مورد همه ) قضاوت بسیار خوبی در این زمینه است. البته خوشبختانه در بین شما درصدی هر چند اندک هستند که انگیزه برای تدریس را برای همان حداقل به من میدهند. اگر کلاس من هر مشکلی دارد لطفاً تشریف نیاورید و وقتتان را تلف نکنید. به هر حال روش کار من اینست. اگر مشکل دارید تشریف ببرید یک دانشگاه بهتر که در شان شما باشد. قول میدهم که تا وقتی که مدیر گروه هستم همانند قبل به انتقال شما به دانشگاههای دیگر کمک کنم. اما تا وقتی که اینجا هستید باید تابع این فضا باشید و بیهوده برای شکستهای خودتان دیگران را متهم نکنید
استاد واسه پیوسته ها سازه بتنی و فولاد 1 با کیه؛سیالات باکی‏?‏



پاسخ : سازه بتنی یک با مهندس ملکی . فولاد یک هم با خودم . سیالات هم طبق معمول با دکتر بهرامی

سلام استاد در این بحبوحه امتحانات خوب جنگ سایبریی را انداختید دمتون گرم
۰۲ تیر ۹۱ ، ۱۴:۵۶ عادل فردوسی پور
سلام استاد حال کردی کریست رونالدو چطوری یک تنه داره پرتقال رو میبره فینال؟



پاسخ: راستش به فوتبال اروپا علاقه ای ندارم و نتایج هم اتفاقی از سایت ورزش 3 متوجه میشوم

استاد ولی انصافا این بازه نمرات رو راست گفت، خیلی بازه کوچیکیه، انگیزه رو واقعا میگیره!!!!!!!!!!!!!!
یا ابوالفضل!!! آقا ما غلط کردیم انتقاد کردیم soj جان بین انتقاد و توهین فاصله هست، من انتقاد کردم استاد هم جواب نسبتا قانع کننده ایی داد، شما چرا این وسط در بازار توهینو باز کردی؟! خوهشا کمی لارج باشید، توهین نکنید، بذارید یه فضایی ایجاد بشه انتقاد راحت گفته بشه، ترس از توهین نباید مسیر انتقادو عوض کنه، لج و لج بازی و توهین دور از یه انتقاد سالمه. استاد من به به نوبه خودم معذرت میخوام!!
استاد اگه یه پیوسته بخواد با مهندس سلیمانیان فولاد یک رو برداره راه داره‏?‏


پاسخ: به هر حال تحت هر شرایط کاری میکنم توزیع دو کلاس متوازن باشد. یعنی مثلاً هر دو کلاس حدود 35 نفر باشند. هنوز برنامه ریزی نکرده ام هر چه هم تا به حال اینجا نوشته ام بر اساس حدس و گمان بوده است
۰۲ تیر ۹۱ ، ۱۶:۵۶ وحدتی راد
اوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووه باز این بحثا شروع شد!!!!!!!!!!
استاد به نظر من یه پست دائم تو وبلاگ بذارید یه بار به این سوالایی که روتین تکرار میشه که مثلا چرا جزوتون حاضریه، چرا خیلی درس میدید! چرا گوش خر درازه، چرا دم بز کوتاهه!! و همیشه اول وبلاگ باشه تا کسی که میخواد احیانا این سوالا رو بپرسه جوابشو همون اول ببینه، به قولی مرگ یه بار شیون یه بار، هر یکی دو ماه یه بار روتین یان سوالا تکرار میشه، استاد شما هم حوصله دارید هر بار اینا رو جواب میدیدا!! شایدم خیلی بیکارییییییییید!!!!!!!!!!! چند تا نکته حائز اهمیته دوستا اگه خیلی طالب دوستی با استاد هستن بیان فیس بوک با استاد دوست شن، فقط مواظب باشن معتاد فیس نشین، استد ولی در مورد اینکه میگن شما با علاقه درس نمیدید باید بگم که از نظر من استاد باید یکی از این دو پارامترو داشته باشه یا متعهد باشه یا از روی علاقه درس بده، یا هر دو، شما که کل سرفصل ها رو درس میدید حداقل تعهد رو دارید و این کافی و خوبه،
راستی استاد من تو فیس بوک چند تا عکس جالب پیدا کردم که شوخی با اساتیده، رخصت میدید اینو بذارم فیس بوکم، این شوخیه با اساتید نه توهین، رخصت میدید؟عکسای جالبیه بعدا خودتون برید ببینید


پاسخ: تشکر از شما . در مورد شوخی با اساتید هم اختیار با خود شماست. حق تعیین تکلیف برای کسی را ندارم. از شوخی هم اگر خیلی زننده نباشد ناراحت نمیشوم. ( عکسهایی که گذاشته بودید را نگاه کردم البته قبلاً چند باری دیده بودم ولی به هر صورت بانمک بود).
۰۲ تیر ۹۱ ، ۱۶:۵۷ وحدتی راد
راستی استاد مهندس طاهری هم امروز رفت استرالیا...........



پاسخ: برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.
با سلام
خداییش دیگه خیلی بی انصافیه نوک پیکاناتونو همه سو به آقای جعفری کردید.دوستان عزیز درسهایی که با مهندس جعفری داشتید خداییش رو انصافتون بگید کدوم درسشون کم کاری کردند که شما میگید رفع مسئولیت کرده.خود من کاردانی و دروس کارشناسی را با مهندس جعفری داشتم هم از لحاظ درس دادن و هم از لحاظ وجدان کاری خوب کار میکنند.ما ها نباید بیاییم مهندس جعفری را با بهزاد شمالی مقایسه کنیم که . بیاید با همین اساتید دانشگاه مقایسه کنید که به قول دوستان نصف تحلیل 1 را درس نمیدهند .خود من بتن 1 و 2 با یه استاد دیگه داشتم که هردو درسو کلا سر هم بزارید اندازه جزوه بتن 2 مهندس جعفری در ترمهای قبل نیست.وقتی استاد میاد میگه اگه شما نخواید این مبحثو درس نمیدم خب این حرف برای کسانی که طالب درس هستند خوشایند نیست اما چیکار کنن که نه میتونن بگن میخوایم درس بدین نه میتونن بگن درس ندین.
حداقل مهندس جعفری این خصوصیت را دارند که کامل درسشونو بدن.تمام دانشگاها اینطوریه شما اگه یه کم پرسو جو کنید میفهمید این دانشجو هست که باید بره رفرنسهای دیگه را مکمل کنه تا درس را به خوبی بفهمه.
مشکل از ماست که همیشه هلو بیا برو گلو را میخوایم.
من که خیلی از درسام با مهندس جعفری بوده که بعد از مهندس الوانیان از بهترینا بوده و همیشه نمره بالا از امتحاناتشونو گرفتم.پس اگه نمره پایین گرفتیم نیایم همه کاسه کوزمونو رو مهندس جعفری خالی کنیم چون مشکل از خود ماست واقعا بی انصافیه.
ببخشید مهندس وقتتونو گرفتم و ازتون خواهش میکنم با همین انرژی و توان به تدریستون ادامه بدید .پاینده باشید . یا علی


پاسخ : تشکر از شما.
سلام استاد ترم بعد بتن 2 با کی ارایه می شود؟دوم اینکه روسازی راه ارایه میشود؟



پاسخ : احتمالاً دو گروه و در دو واحد خواهیم داشت. احتمالاً یک گروه با مهندس ملکی و یک گروه با مهندس الوانیان.
سلام استاد ممنون از اینکه جواب ما رو به سرعت میدید
از شما چند تا سوال در مورد درس مهندسی زلزله داشتم مربوط به راهنمایی در حل سوالات امتحانی که در دوره قبل گرفتید داشتیم
1- در مورد سوال 6 (سازه 2 طبقه ) سختی به چه صورتی در طبقات بدست می آید ؟
2- در مورد سوال 7 (آخر) که نیروی هارمونیکی داده اگه ممکنه راهنمایی کنید ؟

3- نحوه تقسیم نیروی محوی بین بادبند های برون از محور زمانی که از یک بادبند استفاده کنیم به چه نحوی انجام میشود ؟


پاسخ:1- از صلبیت کف ها کمک بگیرید. هر کدام از طبقات همانند یک ستون میباشد که طبقه در پایین مفصلی و بالا گیردار غلطی و طبقه دوم پاییین گیردار و بالا گیردار غلطی است. فکر میکنم نمونه آن در جزوه حل شده است.
2- این سوال در جزوه مهندسی زلزله مهندس آبرفت به طور کامل حل شده است. ( صفحه 55 ). جزوه را در ایران سازه برای دانلود قرار داده ام
3- نیروی بادبند در این حالت فقط به همان بادبند میرسد. یعنی مولفه افقی نیروی بادبند باید برابر برش طبقه باشد.
۰۳ تیر ۹۱ ، ۰۶:۵۶ مجید فرهادی
با سلام

چرا دوستان دانشجو انقدر به مهندس ملکی گیر میدن؟

به نظر من رویه ایشان در تدریس بسیار منطقیه.
اصلاَ کاری ندارم که مهندس ملکی سرفصلها را تموم کردن یا نه.
ولی چرا استاد باید همه سرفصلها را درس بده؟

وقتی عموم دوستان از جمله خود بنده تا آخر ترم چیزی را نمیخونیم و واگذار به آخر ترم میکنیم. وقتی خودمون کوچکترین اشتیاقی در استاد ایجاد نمیکنیم. وقتی استاد میبینه سطح کلاس انتقدر پایینه. خوب دیگه چه انتظاری داریم؟؟؟

به نظرم اگه یه استاد بیاد و نصف مطالب را خوب جا بندازه بهتره تا کل مطلب را بگه و هیچکس چیزی نفهمه.

شاید اساتید دیگه ای هم باشند که نیاز باشه بهشون بیشتر از این پرداخته بشه و فکر میکنم به اندازه کافی روی مهندس ملکی زوم کرده باشیم.

من خودم شاهد بودم که دانشجویان کناریم در نظر سنجی اساتید همه گزینه ها را عالی زدند. حالا مسئولین قسم حضرت عباس را باور کنن یا دم خروس را؟؟؟

به نظرم خود مهندس جعفری بیشتر از هرکس دیگه ای باید تغییر رویه بده. پس بهتره خونه تکونی را از ایشون شروع کنیم. اگه مهندس جعفری تغییر کرد باقی اساتید هم... و اگه تغییری در ایشان حاصل نشد دیگه دنبال چیزی نباشید.

البته بدک نمیشه اگه تغییرات را از خودمون شروع کنیم.
سلام استاد من چند تا سوال در این تایپیک برای شما برای راهنمایی در حل مسائل مهندسی زلزله گذاشتم ولی شما جوابی ندادید . وفقط سوالات رو گذاشتید اگه میشه به صورت مختصر راهنمایی کنید .
3 تا سوال کردم ولی از جواب خبری نشد ؟



پاسخ: صبر کنید تا بعد از بررسی پاسخ بدهم
سلام استاد جعفری خسته نباشید؛ استاد واسه عمران پیوسته ها شما کلا تو چارت ۳۷ واحد اختیاری پیشنهاد دادید. از این ۳۷ واحد چندتارو باید پاس کنیم؟



پاسخ: فکر میکنم باید همه را پاس کنید. البته این دروس پیشنهادی است اگر بتوانیم درسهای دیگری هم ارایه کنیم میشود به جای این دروس از درسهای دیگر هم استفاده کرد. مثلاً برای این ترم میتوانید درسهای ماشینهای آبی ، هیدرولوژی مهندسی ، ماشین آلات راهسازی و فتوگرامتری را به عنوان درس اختیاری اخذ نمایید
استاد بنده از طرف خود و دوستانم صمیمانه از نظرای واقعا ناشایست وبی دلیل برخیا به جای تشکر وخسته نباشید استاد زحمت کش گرامی عذر خواهی می کنم.


پاسخ: تشکر از شما
سلام استاد در درس مهندسی زلزله هم من یک سوال داشتم در رسم دیاگرام برش در قسمت بادبند ها شما نیروی عکس العمل رو 7.5 بدست آوردید (البته در نقطه قبل به صفر رسیدید) ولی در رسم دیاگرام به سمت پایین رسم کردید یعنی -7.5 آیا درسته یا نه من که هر چی حساب کردم منحنی باید به سمت بالا باشه



پاسخ: اگر قبل از واکنش منهای هفت و نیم باشد درست است که با 7.5 واکنش صفر میشود. ولی در غیر این صورت درست نیست.
سلام استاد گرامی خسته نباشید
واسه عمران پیوسته های۸۹ میتونید ترم بعد راهسازی رو هم ارایه بدین. پیشنیاز های این درس دو درس مکانیک خاک و نقشه برداری ۱ هستن که ما این ترم این دو درس رو پاس میکنیم.
درسته؟ ارایه میدین؟



پاسخ: بله جزو برنامه ترم بعد هست. احتمالاً این درس با دکتر حقایق ارایه خواهد شد
۰۳ تیر ۹۱ ، ۱۵:۲۱ عرفان بهمنی
ممنون از اینکه پاسخ دادید

پس استاد یعنی با این تفاسیر برای پیوسته های ۸۹ ترم آینده بیش از ۲۰ واحد ارایه میشه. همینطوره؟



پاسخ: اگر مشکلی پیش نیاید بالای 20 واحد ارایه میشود که برخی از آنها اختیاری هستند. دروسی که مد نظرم هستند به شرح زیرند :
اختیاری ها : هیدرولوژی ( 2واحد) ماشینهای آبی (2 واحد) ماشین آلات ساختمانی و راهسازی ( 2 واحد) فتوگرامتری ( 2 واحد)
واحدهای اجباری : مهندسی محیط زیست (1 واحد) متره برآورد و پروژه (1 واحد) راهسازی (2 واحد) هیدرولیک و آزمایشگاه (3 واحد) سازه های فولادی 1 (3 واحد) سازه های بتنی 1 ( 3واحد) تحلیل سازه های 2 (2 واحد) ازمایشگاه تکنولوژی بتن (1 واحد)
واحدهای عمومی هم که تقریباً همه ارایه میشوند.

۰۳ تیر ۹۱ ، ۱۵:۳۱ وحید فریدونی
سلام خیلی بی انصافی که کسی مهندس ملکی رو استاد خوبی ندونه چون این استاد منطقی درس میده منطقی امتحان میگیره و منطقی هم نمره میده خدا حفظش کنه من که خیلی از خودش و سبک درس دادنش و شخصیتش و مابقی کاراش خوشم میاد اونایم که ازش انتقاد میکنن و نه تنها از این استاد بلکه از هر استاد دیگه بدونن که اگه مشکلی هست از ناحیه خودمونه و هیچ وقت هیچ دانشجویی نباید استاد مقصر بدونه چون اگه ما واقعا دنبال درس بودیم خودمون از استاد میخواستیم نه اینکه استادو پایان ترم محکوم کنیم به کم کاری خدا وکیلی تو کل دوره تحصیلم توی این دانشگاه بالای 20 واحد از مهندس جعفری افتادم ولی مثل مابقی دانشجوها استادو محکوم نکردم بلکه خودمو محکوم به کم کاری کردم چون از ماست که بر ماست نه از کس دیگه ای که بر ماست پس تلاش کنید و همه ناکامی های خودتونو از چشم استاد و دانشگاه نبینید بلکه قدر بدونید همین 10 که اینجا میگیریم واقعا سواد خالص نه ارفاق بعضی اساتید در بعضی موسسات که در دیگر موسسات دانشجویان عمران بعد فارغ التحصیلی هنوز نمیدونن عمران چند نقطه داره
سلام.استاد لینک دانلود نمونه سوال زلزله خرابه اگه امکان داره تا امشب درستش کنید.ممنون



پاسخ : کدام لینک ؟ فکر نمیکنم مشکل داشته باشد. لینک را SAVE TARGET AS... کنید.
سلام شبتون بخیر
استاد میخواستم خواهش کنم سوال 4 امتحان ترم گذشته رو لطفا یه توضیح واسه حلش بدید..
ممنون



پاسخ: این سوال از بخش اجزا الحاقی حل میشود. نیروی آن را به دست اورید و جان پناه را مثل یک تیر کنسول با بار گسترده یک نواخت در نظر بگیرید و خمش ماکسیمم و به تبع آن تنش ماکسیمم خمشی را به دست آورید. مقطع دیوار را یک مستطیل به عرض 1 متر و ضخامت 25 سانتیمتر در نظر بگیرید. تنشی که به دست می آید را با مقدار مجاز مقایسه کنید
استاد سوال 6 ،(I (bt برابر صفره؟



پاسخ: نیازی به استفاده از آن رابطه نیست. با توجه به صلبیت کفها از آن رابطه ای که قاب را با دو ستون دو سرگیردار یا یک سرگیردار یک سر مفصل معادل میکند استفاده کنید نمونه آن در جزوه فکر میکنم حل شده باشد
۰۳ تیر ۹۱ ، ۱۷:۲۶ سرباز حضرت زهرا(س)
با سلام خدمت همه دوستان و مهندس جعفری بزرگوار
ضمن تبریک اعیاد مبارک شعبانیه
حقیر به هیچ وجه در هیچ وبلاگی نظر نمیگذارم،مگر...
مگر اینکه ببینم حقی داره ناحق میشه و ظلمی صورت میپذیره و حرفم میتونه ولو بر روی یک نفر تاثیر بگذاره
منظورم از ظلم،بی حرمتی کامنت آقا یا خانم 650 هستش
نمیدونم دین شما چیه؟؟؟؟
ولی ما مسلمونا به کسی توهین نمیکنیم و جنازه یک مسلمان حرمت دارد،چه برسد به جایگاه یک استاد
معصوم(ع) میفرماید:اگر کسی ولو یک سوره کوچکی از قرآن را به تو یاد داد،تا آخر عمر بنده او خواهی شد.
در کل توهین به وضعیت جسمانی و راه رفتن یک انسان و علی الخصوص استادی مسلمان،طبق شرع اسلام گناهی کبیره است.(آیا جانبازانی که در راه اسلام و وطنشون از جونشون گذشتند،به دلیل مشکلات جسمانی باید مورد تمسخر قرار بگیرند)
هیهات از این بی اخلاقیهایی که در هیچ آیین توحیدی پذیرفته شده نیست
بنده به شخصه از منتقدین مهندس جعفری در زمینه نوع ارزیابی پایان ترم هستم(مثلا اوپن بوک بودن امتحانات و عدم درنظرگرفتن ارفاق تحت عنوان پروژه یا حضور در کلاس و تمرین تحویلی)
ولی اجازه جسارت نه به ایشان،که به کل اساتید رو برنمیتابم و در این ایام مبارک اعیاد شعبانیه، آرزومند تغییر در طرز تفکر بعضیها هستم که آروغ روشنفکری میزنن و انشاالله خدا هم اونهارو و هم مارو هدایت کنه و نور ایمان رو تو قلبمون روشن کنه.
در پایان دوستان عزیز قصد جسارت ندارم،ولی در پاسخ به انتقادات نابجای برخی عزیزان یک قاعده اسلامی هست که میگه شرف المکان بالمکین!!!!!!!
۰۳ تیر ۹۱ ، ۱۷:۵۹ مجید فرهادی
درود بر تمام سربازان حضرت زهرا (س) و تمام همفکرانشون.

کسی که توهین میکنه اون هم با اسم مستعار.... یعنی چی؟
مهندس خیلی هم خوش تیپه. تنها ایرادش توی ارزشیابی آخر ترمشه.
استاد نمرات پایان ترمت بعضی دوستان را دچار مشکل بینایی کرده.

هرچند ما هزار بار گفتیم و اثری در مهندس جعفری نکرد و هزار بار دیگه هم بگیم باز هم اثری نمیبینیم.
بعضی ها انتقاد پذیر نیستن. دیگه فحش و بد و بیراه نداره.
در پاسخ به سرباز حضرت زهرا:دوست عزیز شما حق ندارید کسی رو به بی دینی متهم کنید،چرامثل بعضیها اسلام روواسطه میکنید،سعی نکن پرچمدار اسلام باشی!اون آقا اشتباه کرده مهندس جعفری میتونست کامنتش رو نمایش نده.دوتامثل شماست که مارو از...زده میکنه!شخصیت انسانها باهم فرق میکنه-ماهای به قول تو بی دین باید باشیم تا شمای خشکه مذهبی بیشتر چهرتون نمایان باشه وبشید قهرمان صحنه.
سلام
استاد واقعا شما جانباز هستید؟؟؟؟؟؟
پس روز جانباز رو به شما تبریک میگم



پاسخ: خیر
پاسخ :به دانشجو نمای 650
مهندس جعفری عزیز آنچه مرا واداشت پاسخ این شخصیت 650 نامحترم بدهم این بود که گمان کرد شاید انتقاد های تند و بی پرده ای چون بنده حقیر باعث باز شدن زبان بی احترام این شخص بی ادب است!!! بر خود دانستم که دانشجویان منتقد و دلسوز را از صف این افراد بی ادب جدا کنم...

بسم الله الرحمن الرحیم
مهندس جعفری عزیز سکوت شما را در مقابل این حرمت شکنی (650) تحسین می کنم و تایید... چرا که رسول مهربانی ها (ص) جمله زیبایی دارد که می فرماید : جواب ابلهان خاموشیست...
و از طرف کلیه دانشجویان دلسوز از شما عذز خواهی میکنم.
این شخص مانند همان مثل معروف عمل کرد که... هر چند درب دیگ باز است اما گربه همیشه بی حیایی می کند.

واما توصیه هایی به این دانشجو نما که نمی کنم بتوان نام مقدس دانشجو را بر او نهاد...
شما می توانستید در کمال ادب و احترام انتقاد خود را بیان کنید
مگر شما از قدر و منزلت اساتید و آموزگاران بی خبرید!!؟
نمی دانم پیرو چه دینی هستی اما دین مقدس من اینگونه به من گفت و من هم آنرا به تو انتقال می دهم:
مولایم علی (ع): هر آنکس که به من جمله ای آموخت مرا بنده خود گردانیده است...!!!
آنچه مسلم است شما شاگرد استاد جعفری بودید و بی شک حتی به اندازه یک جمله از ایشان علم آموخته اید... حال روا نیست که یک بنده با اربابش چنین سخن بگوید...من تاسف می خورم بر شما که حرمت را شکستی...
در مقام اساتید همین بس که مولا علی(ع) فرمود : به احترام آموزگارت برخیز اگر چه فرمانروا باشی!
مثل افرادی چون تورا(650) قرآن کریم به شیرینی بیان کرده:
کمثل الحمار یحمل اصفارا!!!! مانند خری که بارش کتاب است... [...]
توصیه حرمتی را که شکستی باز گردان و عذر خواهی کن..
من نمی دانم تو اهل همدان هستی یانه!؟؟ اما این را می دانم که اکثر اساتید بزرگ همدان مهندس جعفری را می شناسند و خود من با گوشانم شنیدم که بر عدالت حق طلبی و درستکاری ایشان قسم می خورند...
و حال آنکه ما خودمان این را در دانشگاه با چشمان خود دیده ایم...
والسلام علی من تبع و الهدی...یا مهدی(عج)


پاسخ: با تشکر بخش کوچکی از کامت شما با عرض معذرت سانسور کردم.
من میگم [...]




پاسخ: متاسفانه مجبورم کامنت شما را سانسور کنم. دوستان عزیز در کامنتهای خود به مسایل مناقشه برانگیز سیاسی و مذهبی وارد نشوید. این را یک بار دیگر نیز به یکی از دوستان شما که البته نظری کاملاً متضاد با شما داشت گوشزد کردم.

۰۳ تیر ۹۱ ، ۲۱:۱۰ سرباز حضرت زهرا(س)
.
.
.
7-اگر وظیفه امر به معروف و نهی از منکر،ولو به مقدار ناچیز؛از نظر شما خشک مقدسیست،خداوند متعال رو شاکرم که تونستم در فکر حتی یک نفر چالش ایجاد کنم
8-قهرمانان واقعی شهدا هستند بزرگوار...
9-اگر از دعای من ناراحت شدید؛عذر میخوام
انشاالله شما در مسیری که دارید،ثابت قدم باشید و خداوند متعال بنده حقیر رو به صراط مستقیم هدایت کنه و مثل منتظرای امام حسین(ع) نباشم.....
(این آخرین نظر حقیر در وبلاگ مهندس جعفری بزرگوار هستش و از مهندس جعفری و دوستان بزرگوار به دلیل طولانی شدن پاسخم عذر میخوام و خواستار موفقیت روزافزون مهندس جعفری و دوستان عزیز در سایه سار امن ایمان هستم)
۰۳ تیر ۹۱ ، ۲۱:۱۰ سرباز حضرت زهرا(س)
با عرض سلامی دوباره و تشکر از صحبتهای moootarez(نظر ما اینقدر شبیه بود که شاید این شائبه بوجود بیاید که یک نفر هستیم!!!)
بنده خوشبختانه یا متاسفانه مثل آقا یا خانم عصبانی
وقت زیادی برای گذراندن در محیط نت در ایام امتحانات ندارم(به احترام شخص مهندس جعفری و علی الخصوص مجیدخان فرهادی عزیز و دوستان بزرگواری که از من خواستار پاسخگویی بودن،پاسخگو هستم)
متاسفانه بی اخلاقی ایشان،تاسف برانگیز است و موارد ذیل پاسخ کوتاهی به این بزرگوار است:
1-شما به بنده این اتهام رو زدید،که شخص650 رو بی دین توصیف کردم!!
کجای صحبتهای من چنین معنایی میداد؟؟؟
من فقط سوالی درباره مذهب ایشان پرسیدم و گفتم مذهب ما عمل غیراخلاقی شما رو قبیح میدونه.
2-واسطه کردن اسلام برای کسانیست که از آن سود میبرند(حال آنکه دوستانی که حقیر را میشناسند،پاسخگوی شما خواهند بود)در ضمن چه منعفتی بالاتر از آنکه وظیفه امربه معروف و نهی از منکر از سوی یک برادر کوچک شما رخ داده،آیا پیروی از اباعبدالله الحسین بد است که شما این چنین برآشفتید؟؟؟
3-بنده حقیر،کجا ادعای پرچمداری اسلام را داشتم،اسلامی که پرچمدار و علمدارش علی بن ابیطالب و پور خلفش حضرت عباس(ع) است!!
اگر نوع صحبتهای من امروزی نیست و از واژگان سخیفی استفاده نکردم و برگرفته از گفتمان دینی و مذهبیست و این ادبیات باعث این طرز تفکر شما شده است،باکی نیست؛شما از نظر فکری آزادید!!!
4-شما باید از مهندس جعفری متشکر باشید که اینچنین به روز است و سعه صدر فوقالعاده ای دارد و انتقادپذیر است و انتشار نظر فوق،با توجه اینکه وبلاگ شخصی ایشان میباشد؛حق طبیعی ایشان است
5-ماها بیشتر از دو نفر هستیم و اگر شما میخواید با یک نظر بنده در یک وبلاگ از دین زده شوید،همان بهتر که....
6-منکر تفاوت بین شخصیت انسانها اشخاص سفیه هستند و این امری بدیهیست،ولی دلیل بر بیخیالی و سیب زمینی بودن در پاره ای از مسائل نمیشود
.
.
.
سلام استاد ما فردا اامتحان زلزله داریم ولی شما به سوالات من که راهنمایی خواستم هنوز جواب ندادید ؟ هنوز بررسی نکردید ؟


پاسخ: چند کامنتی که مربوط به این درس بود را دیروز جواب داده ام
سلام استاد به کامنت من که در مورد سوال 6 و 7 سوالات قبلی مهندسی زلزله بود هیچ جوابی ندادید



پاسخ: قبلاً پاسخ داده ام.

کامنت من شنبه 3 تیر در ساعت 10.10 توسط شما بازبینی شد ولی جوابی ندادید



پاسخ: قبلاً پاسخ داده ام:
1- از صلبیت کف ها کمک بگیرید. هر کدام از طبقات همانند یک ستون میباشد که طبقه در پایین مفصلی و بالا گیردار غلطی و طبقه دوم پاییین گیردار و بالا گیردار غلطی است. فکر میکنم نمونه آن در جزوه حل شده است.
2- این سوال در جزوه مهندسی زلزله مهندس آبرفت به طور کامل حل شده است. ( صفحه 55 ). جزوه را در ایران سازه برای دانلود قرار داده ام
3- نیروی بادبند در این حالت فقط به همان بادبند میرسد. یعنی مولفه افقی نیروی بادبند باید برابر برش طبقه باشد.
پاسخ به سرباز حضرت زهرا:شماها عادت دارید با پنبه سر ببرید،[...]چه زبان شیرینی داری بعدها برا استخدامی به دردت میخوره.



پاسخ: بخشی از کامنت به دلیل داشتن ادبیات مروج تنفر سانسور شد. ( این کار را در مورد تمام کامنتها صرفنظر از سمت و سوی آنها انجام میدهم)
استاد ممنون از راهنمایی شما
سلام
حضور حضرتعالی پیشنهاد میکنم که کامنت حاوی توهین را حذف بفرمایید
شاید چهره زیبا و دوست داشتنی مهندس مورد حسادته!!! وگرنه که تیپ و قیافه و نمره بهم ربطی ندارند. تخریب شخصیت چیز دیگهست و جور دیگه!!!! که باید به خاطر مقام استاد از اون به شدت برحذر بود والبته این رفتار در قبال هیچ کس دیگه هم روا نیست.


پاسخ: البته به شخصه مشکلی با این مساله ندارم و اصلاً آن را جدی نمیگیرم. ولی به نظر میرسد که این کامنت موجب ایجاد حاشیه و دور شدن از اصل شده است. به همین جهت آن را الان حذف کردم. پس از این هم اینگونه کامنتها را به احترام بقیه اجازه نمایش نمیدهم.
سلام مهندس تو جزوه زلزله صفحه50 در صورت مساله ساختمان یک مدرسه میباشدکه درصد مشارکت بار زنده 40 درصداست ولی تو محاسبه وزن طبقات در صد مشارکت بار زنده ساختمان اداری رو گرفتید با این حساب تمام محاسبات اشتباه میشه



پاسخ: البته الان جزوه جلو دستم نیست ولی اگر اینگونه باشد که شما میگویید حرف شما صحیح است به هر حال مهم راه حل صحیح آن است.

۰۴ تیر ۹۱ ، ۱۸:۲۲ بهزاد طاهری
سلام استاد میشه کد لوگو پاتوق رو توی بخش اسکریپر تنظیمات وبلاگتون بزارید

لطفا این کارو بکنید ممنون میشم

با تشکر







پاسخ: قرار دادم.
سلام.
من از نزدیک شما رو نمیشناسم و اصلا دانشجوی دانشگاه شما نیستم.

من خودم دانشجوی درسخونی هستم و نمراتم اکثرا بالاست.

بنظرم از استادایی که برای محبوبیت بین دانشجویان آسون میگیرند در حق دانشجویان درسخون ظلم میکنند چون در حقیقت سطح علمی رو دارند پایین میآورند و این اصلا درست نیست
سلام
استاد راجب سختی و اسانی سوالها نظری ندارم
ولی تعداد و وقتش خیلی زیاد بود درسته وقت زیاد بود ولی فکر اونایی که مثل من کمر درد دارن هم باید بکنید دیگه
در کل بد نبود

بابت گذاشتن بنر توی وبلاگ هم ممنون
نمیشه یه کاری کنید بنر از اون پاینا بیا بالا؟؟


پاسخ: در مورد امتحان حرفی ندارم. در مورد بنر فکر میکنم جای آن خوب باشد. هر چند وقت یک بار هم عملکرد وبلاگ شما را بررسی میکنم که به بیراهه نروید. سال گذشته اقدام به معرفی یک وبلاگ کردم که بعداً وقتی مطالب آن را بررسی کردم به شدت از کرده خودم پشیمان شدم. امیدوارم که شما عملکردی مناسب داشته باشید ( البته تا به حال مطلبی منفی در وبلاگ شما ندیدم)
۰۵ تیر ۹۱ ، ۱۴:۲۸ سجاد سلگی
سلام من همونی هستم که نمره 4 من به 9.5 تبدیل شده، من اگه در سایت اعتراضی کردم واسه این بوده که می گفتم برگه یز میان ترممو استاد گم کرده وگرنه نه قصد نمره گرفتن الکی داشتم نه چیز دیگه ای، اسمم برین از دانشجوهای رشتمون بپرسین ببینین من سطح درسیم چطوره؟ این درس رو برداشتم چون واسم ارائه نمیشد و به قول دکتر اقبالی دوس داشتم برم دنبال درس و یاد بگیرم و ازش لذت ببرم حالا که نشده ایشاالله ارشد پاسش میکنم یه جایی که اینقدر حسادت نباشه، حالا اگرم مهندس جعفری دوس داره هنوز که ثبت نهایی نکرده بره دوباره بده 4 منم اصلا ناراحت نمیشم، با آرزوی موفقیت برای همه.
سجاد سلگی دانشجوی ترم آخر رشته مهندسی آبادانی و توسعه روستاها(اونم با افتخار به خاطر تمام بچه های مردی که داره چه پسر چه دختر)
salam ostad oonaie ke foolad 2 oftadan bayad chi kar konan ?? terme bad erae mishe ?



پاسخ: بله دوباره با خودم ارایه میشود

۰۵ تیر ۹۱ ، ۲۱:۰۸ دانشجوی قدیمی
سلام استاد
ببخشید من این ترم پروژه تخصصی دام . موضوعش طراحی دیوار حائله,ولی من نمیدونم ازکجا شروع کنم و چطوری؟ خاستم لطف کنید و منبع کامل و قابل دسترسی بهم معرفی کنید. ممنون و تشکر



پاسخ : الان حضور ذهن ندارم ولی اکثر کتابهای مکانیک خاک یا حتی دینامیک خاک فصلی را به بارگذاری دیوارهای حائل اختصاص میدهند. طراحی آن نیز که بر اساس اصول طراحی سازه های بتنی و بر اساس کتابهای طراحی سازه های بتنی انجام میشود.
سلام
یه نفر هست دیپلم کاردانش داره ایا میتونه بره دانشگاه غیر انتفاعی یا هردانشگاه دیگه ادامه تحصیل بده معمولا کی برا ثبت نام بدون کنکور اقدام بکنه کدوم دانشگاه بهتره و آسون میگیرن .
ممنون میشم راهنمایی کاملی بدید.

باتشکر از صبر و حوصله شما



پاسخ: اطلاعات کاملی ندارم ولی فکر میکنم کاردانشی ها فقط باید از طریق آموزشکده ها ادامه تحصیل بدهند و یا از طریق کنکور سراسری . دانشگاه آزاد هم فکر میکنم از طریق سیستم سما پذیرش داشته باشد. به هر حال سیستم بدون کنکور توسط دانشگاه های دولتی و غیرانتفاعی و حتی پیام نور و آزاد برای کاردانشی ها بعید میدانم وجود داشته باشد. هر چند با توجه به ظرفیتهای خالی موجود به نظر میرسد که صرف شرکت در کنکور میشود در دانشگاه قبول شد.
با سلام آقای مهندس جعفری خواستم ببینم اگه میشه با شما درباره یه موضوعی مشورت کنم.لطفا اکه اشکالی نداره به ایمیلم جواب بدید تشکر



پاسخ: ایمیل کنید. اگر عمومی است همینجا مطرح کنید تا پاسخ عمومی بدهم
۰۶ تیر ۹۱ ، ۰۹:۴۲ دانشجوی قدیمی
ممنون از شما که وقت گذاشتید و جوابمو دادید. فقط یه سوال دارم اینکه مدل سازی دیوار حائل بهتره در safe باشه یا در sap ؟



پاسخ: فکر میکنم برای دیوار حائل نرم افزار خاصی وجود داشته باشد و از سیف و سپ استفاده نمیشود.

سلام استاد
نمرات زلزله روکی اعلام می کنید؟



پاسخ: هنوز شروع به تصحیح نکرده ام. در چند روز آینده شروع میکنم. احتمالاً اعلام نمرات به هفته بعد موکول میشود.
سلام
ببخسید استاد دزس فولاد1اعضای کششی اگه نبشی باشدقطرسوراخ هم اثرلقی وهم اثر منگنه لحاظ شودیعنی قطر سوراخ= قطر پیچ +2+2 ؟



پاسخ: بله

سلام استاد ترم بعد روسازی و پروژه راه ارائه میشوند؟



پاسخ: روسازی ارایه میشود. برای پروژه راه باید درخواست بدهید در صورت رسیدن به حد نصاب ممکن است ارایه شود

سلام استاد اگه امکان داره بارم بندی سوالات فولاد یک رو بر اساس مبحث اعلام کنید . ممنون


پاسخ: چون از برخی مباحث سوالی طرح نشده است امکان ارایه بارم سوالات نیست
سلام.استاد کی میاین دانشگاه میخواستیم برگه حذف بدیم بهتون؟



پاسخ: مشخص نیست. شما امضا از استاد بگیرید و به آموزش تحویل بدهید من بعداً امضا میکنم
درس فولاد 1 هست .استاد خود شمائید



پاسخ: روز امتحان قبل از امتحان هستم

سلام استاد به نظرتون برا ترم بعد در مورد درس زلزله چه کتابی بگیرم؟جزوه خودتون کامله برای دانلود؟ممنونم اگه جواب بدید.



پاسخ: در اینمورد عجله نکنید. جزوه بد نیست ولی ممکن است برخی جاها نیاز به اصلاحات داشته باشد. کتاب نوید سیاه پلو ظاهراً با اصلاحاتی تجدید چاپ شده است که بد نیست البته خودم ویرایش جدید ان را ندیده ام
سلام استاد ببخشید نمرات زلزله رو کی اعلام میکنید ؟
و میشه بگید سوالاتن فولاد یک چند تا برای امتحان طرح کردید ؟



پاسخ: زلزله هنوز شروع به تصحیح نکردم. فولاد هم به خاطر ندارم چند سوال طرح کردم.

۱۰ تیر ۹۱ ، ۰۶:۰۴ فردوسی پور
سلام استاد میخواستم بدونم نمره بارگذاری جز معدل حساب میشه؟



پاسخ: دروس اختیاری محسوب میشود ولی جبرانی ها خیر. بارگذاری اختیاری است

۱۰ تیر ۹۱ ، ۱۱:۱۲ ناپیوسته 89
سلام استاد میخواستم بدونم چه روز و ساعتی دانشگاه تشریف دارید؟
و آیا نمره درس بارگذاری اگه زیر 14باشه ثبت میشه یا نه؟


پاسخ: احتمالاً دوشنبه صبح حدود ساعت 11:30 . فکر میکنم ثبت بشود
۱۰ تیر ۹۱ ، ۱۵:۵۶ فردوسی پور
سلام استاد .من بلاخره متوجه نشدم بار گذاری جز معدل نیمسال و کل حساب میشود یا نه با توجه به اینکه وردی 89 هستیم



پاسخ: اگر دقت میکردید متوجه میشدید. به نظر من محسوب میشود مگر اینکه خودتان درخواست حذف درس را بدهید
سلام
اقای جعفری جواب کامنت مارو ندادید



پاسخ: متاسفانه در این مورد معذوریت دارم. در کل نمیتوانم وبلاگی را به طور خاص و ویژه معرفی کنم به گونه ای که آن وبلاگ وابسته به من جلوه کند. قبلاً هم گفتم سال گذشته در مورد یک وبلاگ چنین کاری انجام دادم که عملکرد آن وبلاگ کاملاً من را پشیمان کرد. شما الان به اندازه کافی بازدید دارید و به تدریج این بازدید بیشتر هم میشود و چنین معرفی هایی از طرف من لازم ندارد.

سلام
استاد من بارگذاری با مهندس بلوکی خراب کدم( نه تنها من بلکه 99 درصد بچه ها ) حالا گفتم اگه بیفتم یا ایتکه خیلی پایین بگیرم میشه این درسو حذف کنم تا معدلم خراب نشه ؟؟؟



پاسخ: باید درخواست کتبی به شورای آموزشی بدهید در صورت تایید شورا حذف میشود

استاد کتاب میتونیم بیاریم سرجلسه فولاد 1؟



پاسخ: مشکلی نیست
سلام.استاد فولاد 1 رو چطور سوال دادید؟اسون بگیرید نکنیدش مث فولاد 2



پاسخ: اگر به نظر شما فولاد 2 سخت بود پس فولاد یک هم سخت است. البته این نظر شماست.

سلام اقای جعفری کد لوگو وبلاگ شمارو ساختیم و توی پاتوق گذاشتم
اگه مشکل داره بگید بردارمش
اگه هم کدشو خواستید بگید تا براتون بفرستم



پاسخ : تشکر از شما.



خواهش میکنم این هم کدش
۱۱ تیر ۹۱ ، ۱۹:۵۳ مجید فرهادی
امان از این سایت موسسه
نمیدونم چرا سایت آموزش باز نمیشه

ساعت از 12 شب هم گذشته - شلوغ هم نیست که بگیم ترافیک سایت زیاده.

اصلاَ ما از این آموزش خیر ندیدیم.
وقتی رییسش جوری رفتار میکنه که من جرات نمیکنم بدون سلاح سرد وارد اتاقش بشم خوب طبیعیه که سایتش هم باید همین جوری باشه.

به مسئولین هم که اعتراض میکنیم خیلی آهسته و در گوشی جوابمون را میدن و میپیچوننمون که خانم بهشون بر نخوره.
عجیباَ غریبا
سلام استاد نمرات زلزله رو کی اعلام میکنید ؟ سطح نمرات چطور بوده ؟



پاسخ: هنوز شروع به تصحیح نکرده ام احتمالاً از فردا یا پس فردا شروع به تصحیح میکنم
سلام استاد باز آخر ترم شد و این سایت دانشگاه هنگ کرد لطفا شما به مسولین سایت اطلاع بدید که این سایت باید در این مواقع به دانشجویان اطلاع رسانی کنه / ولی در این مواقع مسولین سایت خوابند و در سایتشون بسته
سلام ترم اینده فولاد 1 با خودتون ارایه میشه و میتونیم فولاد 1 و2 را با هم برداریم. متشکرم



پاسخ: به احتمال زیاد فولاد یک پیوسته ها با من و ناپیوسته ها با مهندس سلیمانیان ارایه میشود
سلام مهندس خسته نباشید
مهندس شاید باورتون نشه . ولی ما امتحانامون از 31 خرداد شروع شده ولی تا حالا هیچ کدوم از اساتید نمرات رو اعلام نکردن. مهندس اعلام نمرات تا کی وقت داره؟



پاسخ: هر مدرسی باید ده روز بعد از امتحان نمرات را اعلام کند. اما این مساله ضمانت اجرایی خاصی ندارد.
سلام استاد کاش اساتید دیگه مثل شما زود نمره اعلام میکردند،استرس نمرات ما رو کشته-
استاد اگه میشه کاری کنید دکتر ملکی ترم بعد به دانشگاه افتخار ندن.



پاسخ: افتخار بدن یا ندن ؟ دکتر ملکی از اساتید باسواد رشته خاک در سطح استان همدان هستند. اما ظاهراً با ایشان از طرف دانشجویان برخوردهایی شده است که ایشان را نسبت به حضور دوباره در دانشگاه پشیمان کرده است. ظاهراً ایشان نسبت به سطح علمی دانشجویان ناامید هستند و برای ترم بعد حضور نخواهند داشت.
سلام استاد
استاد اینجوری نیست که شما می فرمایید کی گفته دکتر ملکی از دانشجویان راضی نیست یا اینکه برخورد بد داشته؟؟؟

دروغه چون خود دکتر جلسه آخر پی به همه گفت که من از بچه های اینجا خوشم میاد چون به حرف استاد احترام قاعلن همه هم شاهدن ( بیش از 35 نفر) من خودم با دکتر چندین بار حرف زدم ایشون دلیل اصلی اینکه ترم بعد موسسه نمیان چیزه دیگه اعلام کردن.چند دلیل که گفتن : 1- بی نظمی در سیستم آموزشی( تا خود جلسه آخر ایشون لیست به دستشون نرسید) 2- بی نظمی در دانشگاه ( هر هفته سر کلاس پیدا کردن مشکل داشتن) 3- بی نظمی و سروسدا در راهرو ها و ....

مهندس عزیز اینطور نبوده که شما میگید
ا


پاسخ: فکر میکنم دلایلی که شما نیز گفتید شامل میشود به علاوه آنچه که من گفتم. به هر حال ایشان از وضعیت راضی نبودند و البته بهانه داشتن مشغله را آوردند. البته سعی میکنم برای ترم بهمن حداقل برای یک درس از ایشان استفاده کنم
سلام استاد خسته نباشید

استاد طراحی دستی شامل چی میشه؟؟
مثلا برنامه به ما تیری با مقطعی( مثلا تیر ورق ) طراحی کرده .ما باید بیام با توجه به حداکثر لنگر و برش تیر را دوباره طراحی کنیم؟ یا اینکه مقطع و Ratio که برنامه به ما داده باید بیام این ضریب( مثلا حداکثر تنش خمشی موجود در تیر ) را به صورت دستی به دست آورده و با برنامه کنترل کنیم؟؟


پاسخ: حالت دومی که شما اشاره کردید هم کفایت میکند ولی حالت اول کاملتر است.
سلام
استاد ترم بعد مهندسی پی با کدوم استاد؟؟؟؟؟؟؟



پاسخ: احتمالاً با آقای مهندس امیدی خواهد بود.
سلام استاد خسته نباشید
جزوه متره و برآورد و پروژه کامل متره 4 طبقه به بالا دارید بذارید توی وبلاگ واسه دانلود؟با تشکر



پاسخ : توی ایران سازه سرچ کنید یکسری موارد هست.
سلام استادنمره بارگذاری اعلام شدو پنج گرفتیم،به نظرتون چجوری میشه حذفش کنیم؟داره مشروطمون میکنه.



پاسخ: به شورا درخواست بدهید
استاد میشه بیشتر توضیح بدید،همه ی بچه ها باید درخواست بدند.به نظرتون امیدی هست که برامون حذفش کنند؟



پاسخ : با خانم توسلی صحبت کنید. در صورت نیاز به شوار نامه بنویسید نیازی به نامه جمعی نیست
سلام.استاد اینجا دانشگاهه یادیوونه خونه؟؟نه درست حسابی برنامه ریزی دارن تو یه روز سه تا امتحان دادم تازه فرداش هم یه امتحان دیگه.بعضی از استاداش هم کلا مشکل دارن مثلا استاد سیالات یا استاد تحلیل یک که بتن یک هم درس میده,دوفصل از بتن رو درس نداده ولی خواسته.یا استاد بارگذاری,,اون یکی رو میگم یه سوال داده سر جلسه امتحان که خودش چهار جلسه جوابهاشو نوشته پای تابلو حالا به ماشین حساب نمیزد جواب اخر می نوشت واقعا انصافه؟من که بلد بودم نرسیدم بنویسم افتادم.قضاوت کنید.



پاسخ: دلیل سه امتحان در یک روز اینست که شما طبق چارت بالا نیامده اید. و گرنه اکثر دانشجویان برنامه امتحانی مناسبی دارند. در مورد اساتید موسسه هم طبق ارزیابی انجام شده توسط خود شما تمام اساتید حداقل 85 درصد کل نمره را کسب کرده اند که حدی واقعاً ایده ال است. در مورد آقای مهندس بلوکی صرفنظر از نمره ارزیابی خیلی خوب ایشان ، خود شما اصرار زیادی برای ارایه درس با ایشان داشتید. مطمئناً ایشان در ارزیابی دانشجویان منصفانه عمل میکنند و اگر امتحان نرمال نباشد، نمرات را به روی نمودار خواهند برد.
۱۳ تیر ۹۱ ، ۱۵:۰۹ ورودی نود
بابا باز سیلات با بهرامیه جان من عقده ای به قران مشکل داره........هوار.........



پاسخ : به نظر من علی الخصوص با این ادبیاتی که دارید مشکل از خود شماست. آقای دکتر بهرامی در ارزیابی که توسط خود شما انجام شده نمره نزدیک به 19 کسب کرده اند و جزو بهترین اساتید از نظر خود شما بوده اند. حالا با این اوصاف چه کسی مشکل دارد؟شما یا ایشان ؟ بدیهی است که وقتی نمره ارزیابی یک استاد در یک درس بالا باشد در ترمهای آتی هم آن درس با همان استاد ارایه میشود.
سلام آقای جعفری من این ترم تحلیل 1 رو داشتم که حذف کردم ؛ ترم بعد برای بهم نخوردن برنامه چارتم میتونم تحلیل 2 رو بگیرم و تحلیل 1 رو بذارم ترمای بعد بگیرم؟؟چون از برنامه چارت و از همکلاسیام عقب میمونم ؛ میشه استاد‏?‏



پاسخ: چون تحلیل یک ارایه میشود نمیشود تحلیل دو را بگیرید.

میشه هم تحلیل 1 رو بگیریم هم تحلیل 2 رو‏?‏



پاسخ : در این مورد تا حذف و اضافه صبر کنید.
سلام استاد خدا شاهده بارگذاری اصلا نرسیدم بنویسمش چون سوال مبحث زلزله خیلی خیلی طولانی بود.نه من نه هیچ کس دیگه نتونسته تا آخر بنویسه.الانم از هرکی میپرسم میگه افتادم.استاد من اگه بارگذاری مشکل داشته باشم زلزله هم باید بیفتم که برعکسه زلزله از شما نمره خوبیم میگیرم

حالا استاد یه سوال داشتم اینه که راهنمایی کنید چطور میتونم ابن درسو حذفش کنم چون اصلا این درس تو چارت اولیه نبود و اضافه برداشتمش.با تشکر از شما



پاسخ : به خانم توسلی مراجعه کنید. شورا برای این گونه دروس یک مصوبه داشته است که میتواند برای شما راهگشا باشد. البته توضیح دهید که درس را خارج از چارت برداشته اید.
سلام استاد خسته نباشید!
استادمن این ترم 12واحد داشتم اگربارگذاری را حذف کنم میشه 11تا ،امکان حذفش هست؟



پاسخ: چون ترم زیر 12 واحد قابل تعریف نیست قابل حذف نیست مگر اینکه ترم آخر باشید و تمام واحدها را اخذ کرده باشید
باسلام
دانشجوی ترم آخر کارشناسی ناپیوسته مهندسی عمران هستم
اگر در حیطه کاری شما چیزی به نام انصاف و حق هست ،لطفا به نمرات بارگذاری مهندس بلوکی و وقت آزمون ،بررسی دقیق انجام داده ،تا عرق حاصل از گرفتاری و زحمت عزیزان دانشجو به هدر نرود
با تشکر فراوان
سلام استاد من دانشجوی سال اخر هستم و دروس فولاد و بتن هم پاس کردم و دیگه دارم فارغ التحصیل می شم ولی وقتی نظرات این دوستان رو دیدم دلم نیومد یه نظر ندمو برم واقعا با احترامی که برای نظر هر کس قائل هستم اما نظر شخصی خودم اینه که شما بهترین استاد موسسه و البته بهترین استادی بودید که من افتخار شاگردی شما رو داشتم هر چند کاردانی با شما درس نداشتم اما تو همین مدت دو سال واقعا از دروسی که با شما ارائه شد بسیار لذت بردم و علاقم به عمران هم چند برابر شد بازم ممنون و امیدوارم در زندگی شخصی و کاری موفق باشید
باسلام.جناب آقای مهندس جعفری ضمن تبریک ماه رمضان وقبولی طاعات وعباداتتون راستش من درس فولاد 2رو 12گرفتم. ولی این ترمم مشروط شدم ترم 4 هستم لطف کنید اگه راه داره کمکم کنید تا اخراج نشم .تشکر8915034039

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی