وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

دانلود پروژه فولاد ساختمان 5 طبقه ( با 6 سقف ) با سیستم قاب ساده و مهاربند هم محور و سقف کامپوزیت

ساختمان دارای حدود 1400 مترمربع زیربنا میباشد. در طبقه آخر مقداری عقب نشینی در طبقه وجود دارد. سازه به روش استاتیکی تحلیل شده است. پی از نوع نواری میباشد. مجموعه شامل نقشه سازه ، دفترچه محاسبات در 168 صفحه و فایلهای محاسباتی ETABS9.74 و SAFE8.10 میباشد. نقشه معماری به دلیل برخی معذوریتها قرار داده نشده است.

سازه توسط اینجانب طراحی شده است.

لینک دانلود

و یا برای دانلود به این لینک از ایرانسازه مراجعه نمایید.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۵/۲۰
احمدرضا جعفری

نظرات  (۶۷)

سلام مهندس این مهندس سلطانی بعد از 50 روز نمره وارد کردن با چه نمراتی که به ما دادن شاه کار کردن با این تصحیح اوراق امتحانات بنده که فقط یه سوال 5 نمره ای رو درست حل کردم ولی تبدیل واحد نکردم نمره قبولی دادن من فکر میکنم ایشون هم با عمرانی ها لج افتادن ما عمرانی ها نمیدانیم با هر استادی که واحد داریم میشیم عزراییلشون (البته بعضی اساتید)همه از عمرانی ها گریزان هستن مگه ما لولو هستیم من که فکر میکنم ایشون اصلا" اوراق رو تصحیح نکردن



پاسخ : متوجه منظور شما نشدم. شما فقط یک سوال 5 نمره ای را حل کردید آنهم بدون تبدیل واحد و نمره قبولی هم گرفتید و به همین دلیل ایشان با عمرانی ها لج افتاده اند؟
سلام استاد
استاد در مورد اصلاح ترکیب بارها در طراحی پی با استفاده از آیین نامه asd باید ضریب 1 به 0.75 تبدیل شود. در مورد آیین نامه lrfd که ترکیب بارها با ضرایب 1.4 و 1.2 و 1.25 و 0.85 هستند چگونه باید ضریب اصلاح را اعمال کنیم؟



پاسخ: ترکیب بارهای کنترل تنش در زیر پی برای هر دو حالت تنش مجاز و حالات حدی یکسان است.
سلام مهندس این لینکی که برای دانلودگذاشتین دانلود نمیشه چرا؟
مهندس فابلایی که از ایران سازه دانلودکردم پسورد میخواد!با چه پسوردی باز میشن؟



پاسخ: الان امتحان کردم مشکلی نداشت. این فایل و اکثر فایلهای دیگر فاقد پسوردند اگر پسورد داشته باشند در صفحه دانلود فایل ذکر میشود.
سلام استاد.شیب رمپ تاچه حدی مجازه؟
ازارتفاع صفرمیخوام یه رمپ تونقشه م بکشم تا240-(زیرزمین)
اگه15%باشه طول مجاز تامین نمیشه.
باشیب36%جواب میده.یعنی طول6متروارتفاع2.4؟
طولش کم نیست؟


پاسخ : در این مورد من 15 درصد شنیده ام ولی مطمئن نیستم. فکر میکنم در قسمت سرپوشیده ساختمان شیب بتواند بیشتر باشد.
سلام دوباره ببخشید که منظورم را درست بیان نکردم من از 4 سوال 5 نمره ای که 3تا را درست حل کرده و فقط یکی از این 4 سوال را تبدیل واحد نکرده ام را به بنده 10 داده شنیده ام که به بیشتر دانشجویان هم اینطور نمره دادن نه فقط بنده ایشان براساس شناختی که از دانشجویان داشته نمره داده نه بر اساس اوراق امتحانات من میگویم شاید با عمرانی ها هم مثل دکتر بهرامی لج افتادن که این طور نمره دادن
سلام استاد این مقاطع فولادی و فلزی رو چطور توی ایتبز باید وارد کرد.منظورم همون یورو دات پرو



پاسخ: باید از همان منوی DEFINE/FRAME SECTION گزینه IMPORT را برای آن انتخاب کنید

سلام استاد
در طراحی پی پس از آنالیز اگر مقاومت خاک 1.6 کیلوگرم بر سانتی متر مربع باشد تنش در زیر پی بر حسب کیلوگرم و متر حداکثر باید کمتر از چقدر باشد ؟
سلام
استاد در مورد سوال قبل عذر میخوام. ببخشید ذهنم هنگ کرده بود. فقط یه تبدیل واحد میخواست. بازم ببخشید که وقتتون رو با سوالاتمون میگیریم.
سلام استاد ببخشید میشه بگید فرق خودخوان با معرفی به استاد چیه ؟
من مکانیک خاک رو افتادم میشه بگید چطوری میشه اگه ترم بعد ارائه نشه گرفتش ؟


پاسخ: خودخوان همان درس عادی است که چون امکان تشکیل کلاس ندارد به صورت خودخوان ارایه میشود. در مورد مکانیک خاک اگر ترم بعد ترم آخر شما باشد و نتوانید درس را معرفی به استاد بردارید شاید بشود خودخوان ارایه داد.
سلام استاد توی چه کتابی روش قاب یک دهم دهانه رو داره واسه تحلیل؟



پاسخ: اکثر کتابهای باید داشته باشند. توی اطیابی که دیدم. توی ایران سازه هم یکسری مطالب فکر میکنم باشد
استاد از ترکیبات بار ترم قبل دانشجوتون آقای رسولی واسه بتن استفاده کنیم مشکلی نداره؟



پاسخ: با ترکیب بارهایی که خودم معرفی کردم مقایسه کنید و اگر منطبق بود استفاده کنید
سلام استاد
استاد یه سوال برام پیش اومده اینه که ما در قسمت Frame Sections وقتی ستون بتنی تعریف میکنیم برای مقطع ستون آرماتور گذاری هم انجام میدیم.بعد از آنالیز و طراحی برنامه دوباره یه As میده.حالا باید کدومو در نظر بگیریم؟؟



پاسخ: دو حالت برای تعریف مقطع ستون موجود است. یک حالت REINFORCED TO BE DESIGN است و حالت دوم REINFORCED TO BE CHECKED است. در حالت اول از آرماتور گذاری معرفی فقط شکل شماتیکش را استفاده میکند و قطر آرماتور را خودتان با توجه به نتیجه نرم افزار باید به دست آورید و حالت دوم نرم افزار کنترل میکند که آیا مقطع جوابگوست یا خیر. جزوه راهنما را مطالعه کنید این موارد را توضیح داده ام.
استاد ترکیبات با خودتون کجاست؟
واسه بتن عرض کردم



پاسخ: توی تاپیک راهنمای گام به گام نگاه کنید
سلام استاد شب بخیر
استاد ببخشید فردا دانشگاه میایید ؟ چه ساعتی؟



پاسخ: امروز صبح دانشگاه بودم ( دوشنبه حدود ساعت 11)
سلام استاد
استاد در مورد برش پانچ در پی اگر 4 تا ستون گوشه و ستون های کناری جوابگو باشن ولی ستون های وسط به صورت N/C باشند آیا نیاز است که برش پانچ در ستون های وسط کنترل شود یا با توجه به اینکه ستون های گوشه جوابگو بوده اند دیگر نیازی به کنترل ستون های وسط نیست؟



پاسخ : در مورد این ستونها با ایجاد پخ به صورت موضعی عرض پی را زیاد کنید تا برش پانچ توسط نرم افزار محاسبه شود. در جزوه راهنما بیشتر توضیح داده ام
۲۳ مرداد ۹۱ ، ۰۵:۱۹ اسمعلی خانی
سلام استاد
حقیقت داره زمان تحویل پروژه 15 شهریور ماه شده ( در ضمن پروژه های من با استاد ملکی هسته اش )
با تشکر
سلام
استاد در صورتی که دیوار برشی به صورت SD Section مدل شود آیا نیاز است که در دیوار مش بندی انجام دهیم؟؟
استاد در نحوه مدل کردن با SD زیاد جستجو کردم که دو روش مختلف انجام دادن یکی محور مختصات اصلی را در وسط دیوار قرار داده و یکی محور مختصا اصلی را در وسط ستونها قرار داده!! به نظر شما کدوم درسته ؟؟؟


پاسخ: مشبندی که فکر میکنم در هر صورت باید انجام شود. در مورد محور مختصات هر دو درست است ولی ترسیم محل دیوار باید با توجه به محل محور مختصات در پلان رسم شود.
Model has been checked, 3 warning messages
ROOF, B32 & B46 are overlapping each other. Overlap =3.7. Check at (20.25 8.6 10.3)
STORY2, B32 & B46 are overlapping each other. Overlap =3.7. Check at (20.25 8.6 6.85)
STORY1, B32 & B46 are overlapping each other. Overlap =3.7. Check at (20.25 8.6 2.85)
Check Selected Objects.
Check Warning File(D:\بهزادi\بهزاد.WRN).

اقای جعفری این خطاها چیه؟/
باید چیکار کنم؟؟
حل شد اقای جعفری تو کنسول ها اشتباه کرده بودم
سلام استاد
ما یه سیستم وبلاگدهی راه اندازی کردیم
با امکانات عالی و هر ماه هم یه امکان جدید و کلیدی اضافه میکنیم

از شما میخواهیم که ما رو توی این کار یاری کنید . در پیشرفت این سایت به ما کمک کنید
برخی از امکانات سایت:
ارسال مطلب با پیامک
خبرنامه
نظرسنجی
امار گیر حرفه ای
تصویر برای هر مطلب
وبلاگ نویسی گروهی
انتقال آسان مطالب با یک کلیک از کلیه ی سیستم های وبلاگدهی
انتقال کامل مطالب از برخی از سیستمهای جدید
و امکانات دیگر که اینجا بگم طولانی میشه و بی مزه
آدرس :
http://zarinblog.ir
از شما میخوام یه تشویقی کنید دانشجو ها رو که از این سیستم استفاده کنند.
منتظرم - با تشکر
سلام استاد امروز دانشگاه هستید؟چه ساعتی؟
من میخوام نامه کارآموزیمو بگیرم وفقط امروز میتونم ازشهرستان بیام. اگه امکانش هست ببینمتون!



پاسخ: نه امروز دانشگاه نیستم
سلام استاد
1-خوب هستید؟
2-استاد من فایلم قبلا درست بود وطراحی کرده بودم الن میخام کنترل دریفت وخروجی بگیرم ابن خطا رو میده
Error creating database table special seismic Rho factor for display in etabs.
3-طراحی دیوار برشی رو یه کمی مختصر توضیح میدید؟



پاسخ: 1- بله 2- خطای مهمی نیست اگر جداول مورد نظر شما در مورد تغییر شکل جانبی تولید میشود مشکلی ندارد. 3- توی تاپیک راهنما توضیحاتی داده ام.
سلام من ندا هستم همین طوری وارد وبلاگتون شدم خوب هستید
استاد جداول دریفت رو فقط واسه ی طبقه میده
چکارکنم؟



پاسخ: احتمالاً فراموش کرده اید سقفها را دیافراگم صلب کنید
استاد خسته نباشید
واسه درس فولاد یک که هم پیوسته ها و هم ناپیوسته ها بتونن با شما و استاد سلیمانیان بردارن چه تصمیمی گرفتید؟


پاسخ: این کار ایجاد مشکل میکند. بعداً توی فولاد 2 چون مدرسان متفاوت بوده اند ممکن است ایجاد مشکل کند و چند مشکل دیگر. فعلاً تا حذف و اضافه صبر کنید.
سلام استاد چندتا سوال
1.مقاطعی که ایتبز میده باید اجراییش کنیم یعنی اگه تو یک طبقه به ما 10 جور تیر داده ما کنیم 4 تیپ تا اجرایی تر بشه یانه
2. همچنین اگه ستون طبقه اول با طبقه دوم فرق میکنه باید تیپ بشه یا نه؟؟
3.وزن بتنی که میاد روی تیرچه ها باید تو بارگذاری وارد بشه یا نه؟؟؟
4.همه مقاطعی که ایتبز برای جهت قاب خمشی داده خاکستری هستند و اصلا قابلیت تغییر ندارن مشکل چیه؟؟
5.بار برف من از بار زنده بام بیشتره چیکار کنم تو بعضی از کتاب ها میانگین گرفته من هم همین طور انالیز کردم مشکل که نداره؟؟؟؟
6.فایل اولم تقریبا تمام شده میشه توضیح بدید برای ساخت فایل دوم باید چیکار کنم
7.میشه اون روزایی که با اقای سلیمانیان کلاس ایتبز دارم زودتر بیام و پروژمو به شما نشان بدم تا مشکلاتشو بر طرف کنم(یکشنبه)
8.ببخشید که زیاد سوال کردم ممنون میشم جوابمو بدید با تشکر


پاسخ: 1- از نظر تیرها مشکلی نیست ولی برای ستونها بهتر است کاری کنید که در ارتفاع حتی الامکان نیازی به وصله غیرهمسایز نباشد. البته کلاً هم برای تیر و هم برای ستون خیلی تیپهای متنوعی تعریف نکنید که بعداً برای نقشه مجبور شوید برخی را حذف کنید.2-خیر فقط وصله غیرهمسایز نباشد. 3- بله باید بیاید. البته خود نرم افزار هم به عنوان وزن المان سطحی سقف میتواند محاسبه کند که در این صورت از وزن مرده سقف کم میکنید. 4- در تعریف مقطع آن احتمالاً دچار اشتباه شده اید. یک بار دیگر مقاطع تعریف شده برای آن ها را بازبینی کنید. شاید اصلاً برای طراحی آنها را انتخاب نکرده باشید 5-مقدار بیشتر را لحاظ کنید. به هر حال میانگینگیری صحیح نیست. 6- به نام جدید ذخیره کنید و تنظیمات حالت دوم را برای آن لحاظ کنید . توضیحات کاملتری قبلاً داده ام. 7- مشکلی نیست 8- خواهش میکنم
خب استاد این کار رو میتونید واسه فولاد2 هم انجام بدید؛ تا هرکی فولاد1 با هر استادی بوده واسه 2هم با همون بگیره؛ فک نکنم با این وضع دیگه مشکلی پیش بیاد
سلام استاد من دو سال که افتخار دانشجویی شما رو دارم واقعا استادی رو ندیدم که اینقدر مثل شما با بچه ها صمیمی باشه .....
میخواستم ازتون یه سوال بپرسم .....؟
تا حالا شده تو برهه ای از زندگیتون دچار یاس و نامیدی شدید از آینده بشید...
من قبل از اینکه بیام دانشگاه خیلی خوب بودم اما موقعی که وارد دانشگاه شدم و دیدم دانشگاه اونچیزی نبود که انتظارش رو داشتم (البته شاید این دانشگاه فقط اینجوری باشه)بسیار دچار سر خوردگی شدم و بعضا مثل خیلی های دیگه سمت چیز های که آدم فکر میکنه حالشو خوب میکنه که بدتر هم میکنه رفتم در حالی از لحاظ درسی وضعیتم خیلی خوبه نمیدونم چرا انقدر ناامیدم.......
همش منتظرم تا زمان بگذره تا شاید حال ما هم یه کمی خوب شد......
شایدم به خاطر شکست هاییه که در محیط کار خوردم ... البته به نظرم طبیعیم هست ولی چه میشه کرد همینیه که هست دیگه....
استاد داغونه داغونیم.................ای کاش پایان 2012 پایان کار این دنیا باشه.


پاسخ: بله بسیار شده است. اما در حالت کلی به این نتیجه رسیده ام که اگر به سقف آرزوهایم نرسیده ام عمدتاً کوتاهی از خودم بوده است و البته به آینده هم هنوز امیدوارم و هنوز برای آینده هم برنامه و امید دارم. این نتیجه هم رسیده ام که کسی که راه درست را دنبال میکند شاید به سقف آرزوهایش نرسد ولی درگیر مشکلات لاینحل نیز نمیشود و خدا آدم درستکار را تنها نمیگذارد. ( من سعی کرده ام درستکار باشم ولی به هر حال در جاهایی هم لغزشهایی داشته ام و منکر نمیشوم.)
سلام استاد روز بخیر
اگه بعد از ثبت پروزه و کاراموزی سه درس باقی بمونه که دو درس ان رو افتاده باشیم و یکی رو حذف اضطراری کردیم میتوانیم یکی خودخوان ودوتارو معرفی بر داریم؟؟؟با تشکر



پاسخ: باید به شورا درخواست بدهید قانوناً که نمیشود.

سلام مهندس خسته نباشید
مهندس با توجه به وقت کم برای انجام پروژه ها آیا امکانش هست که از دفترچه محاسبات شما و یا دانشجوهای جنابعالی استفاده کنیم و فقط اعداد و محاسبات مربوط به خودمان را در دفترچه جایگزین کنیم؟



پاسخ: مشکلی ندارد ولی باید با مفاهیم کاملاً آشنا باشید هر اشتباهی هم که قبلی ها و حتی خود من کرده باشیم به پای شما نوشته میشود و نمره کم میشود. در کل استفاده باید آگاهانه باشد و نه کپی پیست
۲۶ مرداد ۹۱ ، ۲۱:۲۲ پاسخ به دردودل
از یه بچه مسلمان بعیده به حرف های پوچی مثل پایان جهان در 2012 بها که هیچ حتی فکر کنه
پایان جهان فقط در دست خداست و هیچ کس حتی پیامبر گرامی اسلام (ص) هم خبر نداشت


پاسخ : نظریه پایان جهان غیرعلمی است و سرنوشت انسانها را خودشان تعیین میکنند. آینده را مردم زنده دارای اختیار تعیین میکنند و نه کسانی که سالها قبل از ما زندگی کرده اند و مرده اند. پایان آذر امسال این مساله یک بار دیگر اثبات خواهد شد.
سلام استاد طاعاتتون مقبول در گاه حق!
استاد این حرفی رو که بالا زدید رو دقیق نفهمیدم منظورتون چیه؟منظورتون از آدمهای قبل از ما پیامبران هستند که جهان رادارای پایان معرفی کردند؟ یا کسانیکه سال2012 را پایان جهان معرفی کردند؟
من هم اگرنظر شماروی اشتباه بودن براینکه پایان جهان سال 2012 است ،موافق این موضوع هستم، ولی در کل نظریه پایان جهان غیرعلمی نیست و به اثبات رسیده مثلا همین خورشید را دانشمندان به این نتیجه رسیدند که روز به روز از اون انرژی اولیه اش کم میشه و بالاخره روزی به تاریکی خواهد انجامید و وقتی خورشیدنباشدحساب کار بقیه موجودات واضح و روشن است و البته خیلی از چیزهای دیگه به اثبات رسیده که اگه بخواید براتون میگم!


پاسخ: نه منظور من نوستر آداموس است. پیامبران پیش بینی هایی که کرده اند با پیش بینی نوستر آداموس کاملاً متفاوت است. این که برای جهان پایانی پیش بینی شود بدون اینکه تاریخ و جزییات دقیقی از آن ارایه شود بسیار متفاوت است با پیش بینی نوستر آداموس که تاریخ دقیقی برای پایان جهان (حالا در قالب شعر و کنایه) تعیین کرده باشد. پیامبران هم به هیچوجه تاریخ دقیق پایان جهان آگاه نبوده اند. اینگونه پیش بینی ها نافی اختیار انسان است و مروج جبرگرایی است. نمیدانم سریال Flash forward را دیده اید یا خیر. در انجا کل آدمهای جهان در یک ساعت مشخص در یک حالت بیهوشی به شش ماه آینده خود رفتند و وضعیت اینده خود را دیدند. در همین سریال که یک سریال غربی و غیردینی بود نشان میداد که آن سرنوشتی که دیده شده است سرنوشت قطعی نیست و خود آدمها بعضاً توان تغییر در آینده خود را دارند. جریان 21 دسامبر 2012 نیز یک پیش بینی خرافی بیش نیست و مطمئن باشید آن روز اتفاق ویژه ای نمی افتد.
سلام استاد
استاد وقتی در ایتبس میخوام جرم کل سازه رو از طریق show table ببینم. وزن سازه رو خیلی کم نشون میده یه چیزی حدود 13 تن !!! البته قبل از اینکه این صفحه رو نشون بده
این ارور رو نشون میده:
error creating databasetable special seismic Rho factor for display in etabs.
به نظر شما مشکل از کجاست؟ من تقریبا هرجایی به ذهنم رسید رو کنترل کردم. در ضمن با محاسبات دستی وزن سازه حدود 1280 تن میشه. حالا چکار کنم؟


پاسخ: مقدار گزارش شده را در شتاب جاذبه باید ضرب کنید. توجه کنید که شتاب جاذبه بر حسب واحد برنامه متغیر است و ممکن است 9.81 متر بر مجذور ثانیه یا 981 سانتیمتر بر مجدور ثانیه و ... باشد
در خرافی بودن پایان زندگی در 2012 که شکی نیست .......
منظور من از گفتن این موضوع عدم رضایت از زندگیست در واقع به نظر من روزمرگی خسته کننده است.در حالی که فکر نمیکنم هیچ جای دنیا انقدر مردم کسل و بی حوصله ودر نهایت خسته از زندگی باشند......بخصوص مردم شهر همدان!!!!
به هر حال باید یه جوری خودمونو سر گرم کنیم تا ببینیم چه پیش میاد شاید خدا خواست از این شهر و حتی از این کشور خلاص شدیم
چیزی که منو اذیت میکنه فقر فرهنگیه........
چیزی که با پول درست نمیشه ....تو این سی سال شاید از لحاظ اقتصادی که اونم بعید میدونم پیشرفت کرده باشیم ولی چیز ارزشمندی به نام فرهنگ رو از دست دادیم...
سلام
استاد برای طراحی پی در سازه بتنی نیاز است که ستونهای طبقه اول مدل شوند؟؟؟
یه فقط ابعاد ستونها را تعریف کنیم کفایت میکند؟؟


پاسخ : بله . ستون با ارتفاعی معادل ارتفاع طبقه اول باید مدل شود
پاسخ به درد و دل:
ببخشید اینکه شما میگید ما توی این 30سال فرهنگ خودمون رو از دست دادیم منظورتون اینکه قبلا خیلی فرهنگ داشتیم ؟!البته در اینکه ایرانیان سالیان سال دارای تمدن و فرهنگ عمیق و هوش و ذکاوت قابل توجهی در جهان بودند که شکی در آن نیست ولی اگر منظورتون اینه که قبل ازانقلاب مافرهنگ بالایی نسبت به الان داشتیم من مخالف این موضوع هستم، فرهنگی که جز خودباختگی و تقلید از فرهنگ
غرب مابانه چیزی عاید ما نکرده اسمش رو فرهنگ نمیشه گذاشت ،فرهنگی که ایرانیان سالهای متمادی آن را بدست آوردند و به جهانیان عرضه کردند در طول حکومت چند شاه اخیر از دست رفت وجز ذلت و خواری چیزی نصیب ما نکرد، چرا ما نباید به خود متکی باشیم و فرهنگ خود را قبول داشته باشیم نه فرهنگ بیگانگان را؟


پاسخ: در این مورد خیلی قطعی سخن نمیگویم. تخصص خاص خودش را میخواهد که من ندارم. ولی فرهنگ تقلید از غرب آنهم اکثراً به صورت کورکورانه الان کمتر از 34 سال قبل نیست و شاید هم بیشتر شده باشد. در برخی مسایل در جامعه ما دچار افول اخلاقی شده ایم. روحیه کمک به دیگران و جوانمردی به طور واضح نزول کرده است. مساله حق الناس که در اسلام به شدت مورد تاکید است نسبت به قبل بسیار کمتر مورد توجه مردم است. این مساله را با پوست و خون خودم درک کرده ام. به طور واضح ما در برخی مسایل افول کرده ایم. هر چند که آن ریشه پاک هنوز در اکثر مردم وجود دارد و در برخی عرصه ها مثل همین زلزله آذربایجان خود را نشان میدهد.
درد من حصار برکه نیست درد من زندگی با کسانیست که فکر دریا به ذهنشان خطور نکرده است.

دکتر علی شریعتی
استاد دلیلش چیه ستون بتنی باید مدل شود ولی ستون فلزی فقط ابعاد ستون کفایت میکند؟؟
این ستون که مدل میشه چه تاثیری در طراحی پی دارد؟؟



پاسخ : سختی و ابعاد ستون بتنی در مقایسه با ستون فلزی قابل ملاحظه است. مدل کردن آن باعث در نظر گرفتن این سختی در محاسبه تلاشهای زیر پی و مقادیر آرماتورهای پی میشود. در واقع در سازه فلزی هم اگر ابعاد ستون به نوعی بزرگ باشد باید این اثر دیده شود.
استاد اگه ارتفاع طبقه اول 3.1 متر باشد باید همین ارتفاع را برای ستونها مدل کنیم؟



پاسخ: اگر منظور شما ارتفاع کف تا کف باشد بله
سلام

پیشاپیش عیدتان مبارک استاد گرامی



پاسخ: بسیار ممنون. البته ظاهراً تا الان خبری از عید در فردا نیست

سلام. استاد گلم پیشاپیش عیدتون مبارک
استاد با اجازتون چند سوال بپرسم اگه مشکلی نداره پاسخ دهید اگه نه که اصلا نظر تایید نکنید
1- امسال ماه رمضان روزه گرفتید؟
2- متولد چه سالی هستید؟
3- ظاهرا یه بچه دارید خدا براتون حفظش کنه.میشه اسمشو بگید؟
4- درآمدی از سایت ایرانسازه دارید یا از جیبم میدید؟
5- چرا در همدان دانشگاه های دیگر تدریس نمیکنید مثل دانشگاه آزاد؟
6- پروژه بیرون انجام میدید از مالک با نظام مهندسی چقدر میگیرید؟

استاد دیگه ببخشید ریتم سوالاتم اینقد عوض شد
با تشکر


پاسخ : صندلی داغه ؟ 1- اینگونه سوالات را نمیپسندم. حداقل خودم از دیگران نمیپرسم. ولی به هر حال .... . بله روزه گرفتم. هم امسال و هم سالهای قبل. به روزه و همچنین نماز و کلاً مذهب اعتقاد دارم. اما از ظاهر سازی و ریاکاری به شدت متنفرم. به هر حال از شما تقاضا میکنم از این به بعد از اینگونه سوالات از من نپرسید. دوست ندارم جوابهایی مشابه آدمهای ریاکاری بدهم که از مذهب برای خودشان دکان ساخته اند. (همین الان عید فطر اعلام شد. عید فطرتان مبارک)2- 14 آبان 1355 . البته در شناسنامه 14 شهریور 55 . 3- بله یک پسر دارم به اسم امیرحسین . متولد 23 شهریور 1388 4- تا حدود دو سال پیش از جیب برای سایت خرج میکردم. اما خوشبختانه دو سالی است که از طریق جذب آگهی هم هزینه سایت تامین میشود و هم درآمدی اندک هم تامین میشود. البته هدف من از این سایت درآمد آن نیست. در آمد آن را نیز برای هزینه های ارتقا و نگهداری سایت نگه داشته ام. برای کسب درآمد راههای بسیار بهتری است. 5- به نظر من یک استاد خوب باید کم درس بدهد اما با کیفیت. تدریس زیاد کیفیت کار را پایین می آورد. از طرف دیگر هم رقمهای پرداختی به عنوان حق التدریس باعث وهن اساتید است و حداقل من یکی زیر بار آن نمیروم. 6- من کار بیرون هم کم انجام میدهم. کل کارهای طراحی که توی یک سال انجام میدهم در این چند سال معمولاً حداکثر 5 کار بوده است. ولی به هر حال سعی کرده ام که کارهایی که انجام میدهم خوب و با کیفیت باشند. البته از حق امضای پایه یکی که دارم مشابه بقیه به طور کامل استفاده کرده ام و درآمد معقولی از آن داشته ام.
با تشکر از شما استاد گل که بسیار روشنفکر هستید.امیدوارم همیشه سایتون برای امیر حسین خان حفظ باشه
عید بر شما و خانوداه محترمتون مبارک
سلام استاد
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات عید سعید فطر را به شما و خانواده محترمتان تبریک عرض مینمایم!
سلام استاد
عید اعلام شد
عیدتون مبارک
عید همه دوستان هم مبارک باشه طاعات و عباداتتون قبول درگاه حق
سلام استاد.استاد عیدتون مبارک.تو استادای بعضی درس ها تردید هست.مث مهندسی پی و فولاد و بتن.اون لیست دروس رو با اخرین به روز رسانی ارائه میدین؟ممنون میشم.


پاسخ: تغییرات کوچکی در برخی ساعات کلاسها انجام شده است. ولی اساتید مطابق همان لیست قبلی هستند. مهندسی پی با مهندس امیدی ، فولاد یک پیوسته ها با من و ناپیوسته ها با مهندس سلیمانیان، فولاد 2 با من ، بتن یک با مهندس ملکی ، بتن 2 با مهندس ملکی و الوانیان میباشد.
فرهنگی که حداقل ما اسمشو یدک میکشیم خودمو میگم ناب ترین فرهنگ دنیاست همین فرهنگ ایرانی اسلامی که تو دوست عزیز هیچ جای دنیا نمیتونی حتی ظاهرشم ببینی از مشکلات فرار نکن بمون بجنگ و کشور را بساز که همین خودمون هستیم که فرهنگ را درست و به دنیا نشان میدهیم فرهنگ من اینه که با مشکلات و دشمنام بجنگم حتی اگر شب گرسنه بخوابم این رسم مولامون علی علیه السلامه فرهنگ تو چیه فرار یا ساختن....
سلام
عیدتون مبارک
خدابه داد بچه های ناپیوسته برسه!
فولاد1 باسلیمانیاناز الآن خودتونو افتاده تصور کنید!
اصصصصصصصصصصصصصصلا به راه حل نمره نمیده فقط جواب آخربراش مهمه اینی که میگم جواب آخر!برا وقتی بوده که تحلیل2جزوه بسته بوده!!وای به حال فولاد که جزوه بازه!
شایدم به سرش بزنه بگه فولادم جزوه بسته!!!!!!
درهرصورت خدابه دادتون برسه...من بودم اصلا برش نمیداشتم
استادجعفری به این سختگیری من تاحالا درسی از ایشون نیفتادم چون منطقی تصحیح میکنه به چیزایی که توبرگه نوشتی حداقل نمره میده!
ولی تحلیل2 به اون راحتی وبا اون سوالای آبکی تر از سوالای اعتمادشفیع-ایشون منو به راحتی انداختن!
من که اصلا قبولش ندارم...سوال سخت باشه وآدم بیفته آدم انقد زورش نمیگیره
ostad dars rahsazi ba moadelat tadakhol dare mishe avazesh konid?



پاسخ: خیر. معادلات را باید قبلاً پاس میکردید. اگر پاس نکرده اید و گروه دیگری هم برای آن نیست مجبورید که فعلاً معادلات را بردارید و راهسازی را بعداً بگیرید
سلام استاد
چهار شنبه 1/6 می تونیم واسه ترم خود خوان بیایم ؟شمامیاید دانشگاه ؟



پاسخ : مشخص نیست. احتمالاً دوشنبه چهارم شهریور دانشگاه باشم. ( حدود ساعت 11 )
استاد معادلات چند گروهه؟مگه داوودی و مقیمی نیست؟



پاسخ: دو گروه است ولی فکر میکنم همزمان ارایه شده باشند.
استاد ناپیوسته باشیم فولاد 1 با خودتون برداریم اشکال داره؟چون با خودتون افتادیم شیوه تدریس استادا فرق میکنه خوب



پاسخ: فعلاً مبنا را بر این گذاشته ام که پیوسته ها با خودم و ناپیوسته ها با مهندس سلیمانیان باشند. شاید سرریز ناپیوسته ها را در پیوسته ها اجازه حضور بدهم ولی برعکس آن کمی بعید است.

استاد خب یه گروه معادلات رو عوض کنید که راهسازی هم بشه برداریم.


پاسخ: گروه معادلات قابل تغییر نیست. برای راهسازی نیز استاد درس وقت دیگری ندارد
استاد ترابریم با معادلات تداخل داره.استاد یکی از گروه های معادلات رو عوض کنید. هم با راه سازی تداخل داره هم با ترابری.
سلام. ببخشید زمان تحویل پروژه کیه؟



پاسخ : بچه ها میگویند 15 شهریور ولی من به شخصه خبر ندارم
شما زمان خاصی رو مشخص نمیکنید؟اموزش از 15 مهر به 15 شهریور تغییرش داده!ما واقعا وقت نمیکنیم هم کاراموزی هم 2 تا پروژه رو تا 15شهریور تحویل بدیم.این مشکل خیلی از بچه هاست



پاسخ: این مساله دست من نیست ولی شما درخواست کتبی به شورا بدهید من هم حمایت میکنم که تمدید شود
۰۶ شهریور ۹۱ ، ۱۵:۱۹ بهزاد طاهری
سلام
اقای جعفری جواب نامه ای که امروز به شورا دادم چی شد
مطرح شد
تمدید کردند تا کی تمدید کردند؟


پاسخ: تا 10 مهر تمدید شد. بعد از آن تمدید به شرط ثبت نام در ترم و پرداخت هزینه ثابت ترم است.
استاد پس چرا تا 10 مهر فقط 10 روز
در نامه ما تقاضا کردیم تا 30 ابان که حداقل تا 30 مهر تمدید بشه شما اسرار نکردید
با اقای اوحدی هم صحبت کردم گفت پیگیر میشم
دوباره کی شورا تشکیل میشه



پاسخ: باید تقاضایی منطقی داشت. ترم مهر خیلی زودتر از ده مهر باید رسماً شروع بشود. منطقی نیست که شما بدون ثبت نام در این ترم پروژه را تمدید کرده باشید. نمیتوانم از تقاضای غیرمنطقی دفاع کنم.

سلام,استاد این هم منطقی نیست که تا 20 تیر امتحان دانشگاه طول بکشه و کاراموزی و 3تا پروژه تا 10 مهر تحویل داده بشه!همه بچه ها ترم سنگینی داشتن در طول ترم بطور منطقی وقت زیادی برای انجام پروژه نداشتن!



پاسخ: شما این واحدها را ترم قبل برداشته اید و تابستان فقط برای تکمیل پروژه است و نه اینکه تازه به شروع به انجام پروژه کنید

اقای جعفری نمیتونید دفاع کنید چرا هم شما هم اقای اوحدی هر چی میگم میگید چشم پیگیری میکنم بکید نه از دست من کاری بر نمیاد تا ادم دنبال یه راه دیگه باشه
وقتی مدیر گروه و اقای اوحدی که هم هیئت علمی و هم هیئت امنا تشریف دارند کاری برنیاد از دست کی کار برمیاد ؟
شورا تشکیل دادید که کار غیر منطقی کنید کار منطقی نیازی به شورا ندارد

کلا برای ورودی های 89 خاک مرده به این دانشگاه پاشیده اند


پاسخ : من تا جایی که منطق حکم کند دفاع میکنم. 15 شهریور غیرمنطقی بود به نفع شما دفاع کردم 30 آبان هم غیرمنطقی بود و دفاعی نکردم. ده مهر منطقی است. کوتاهی صورت گرفته در انجام پروژه ها را نباید بر سر دانشگاه انداخت. شما برای پروژه ها دو ترم فرصت دارید که یکی ترم اصلی بوده و دیگری تابستان. هر پروژه به راحتی در یک ماه قابل جمع کردن است. وقتی تنبلی میکنید چرا تقصیر را پای کس دیگری می اندازید ؟ به هر حال هر کسی که میخواهد 4 ترمه تمام کند باید زحمت لازم را هم بکشد. اگر نمیتوانستید از پس درس و پروژه به طور همزمان بر بیایید ترم قبل واحدهای کمتری بر میداشتید.
۰۶ شهریور ۹۱ ، ۲۱:۱۳ دانش.........جو
سلام استاد
همه چیز دست شما وآموزش دانشگاست...مانمیخوایم شما درحقمون ترحم کنید.ولی همین منطقی که ازش حرف می زنید میگه:
ترم بهار خیلی کوتاهه نسبت به ترم پاییز وتوهمین ترم که اکثربچه ها ترم آخری بودن یا20واحدی بودن یا24واحدی اونم بادروس سنگینی مثل مهندسی زلزله...مهندسی پی بادکترملکی!!!...روسازی راه...پروژه راه بادکترحقایق که توطول ترم هرهفته تحویل موقت میدادیم...تحلیل2...خیلی ازبچه ها
تکنولوژی بتن ومکانیک خاک و مکانیک سیالات-بهرااامی-هم داشتن.با این اوصاف مابایدطول ترم درساروکنارمیذاشتیم وپروژه انجام میدادیم تامنطقی ترباشه!!!درسته؟

یاهمین تابستون!همزمان باید ساعت کارآموزیمونو پرمی کردیم وهم ماه رمضون وگرمای طاقت فرسا! به نظرتون جونی برای پروژه باقی میموند؟بااین حال شبا تاسحرپروژه انجام دادیم ولی به خاطر ناوارد بودن تونرم افزار که اونم می دونم حتمااا "مشکل خودمونه وخودمون باید به فکرش بودیم"به جایی نرسیدیم!که این مشکل خودمون برمیگرده به واحددرسی "کارباکامپیوتر"که توهمه ی دانشگاهابرای بچه های عمران ارائه میشه ولی تودانشگاه ما؟؟؟؟؟
حذف کردن واحد درسی بی دلیل منطقی وبادلیل قلدری آموزش ودارودسته!!!و ترغیب اساتیدتازه کار برای سخت گرفتن امتحاناو انداختن دانشجوا...گیردادن بیخودوبی جهت سرجلسه امتحان به دانشجوی استرسی وگرفتن وپاره پوره کردن برگه ی پاسخنامه به کوچکترین سربرگرداندن و...ازجمله ترفندها وتکنیک های آموزش برای پول درآوردنه!
استاد از شما خواهش میکنیم با طناب حیله هاشون توچاه نرید!
حرفتون رو وسیله ی اهدافشون قرارندید!
جایی حرف از منطق بزنید که منطقی رفتارکنن.نه جایی که هرجا به نفعشون باشه منطقی میشن وهرجا به ضررشون میشه حرف خودشونومیزنن...
سلام اقای جعفری من توی این یک سالی که مفتح بودم و توی این دو سالی که اینجا بودم شمارو خوب شناختم ولی شما اصلا روی من شناخت ندارید
کلا ادم بی خیالی هستم همین الان هم مدرکم رو ازم بگیرن زیاد ناراحت نمیشم چه برسه دو واحد درسمو تمدید کنند فقط هزینه مالی برام داره اونم 50 هزار تومان که با یک روز کار کردن جبران میشه
ولی از ظلم و مظلوم واقع شدن خیلی ناراحت میشم الان هم اگه به پاتوق سر زده باشید گفتم تنبلی از خودم بوده درسته طول ترم وقت نداشتم و تابستان هم در ماه رمضان کاری انجام ندادم ولی بودن بچه هایی که با این وضعیت همین الان پروژهاشون تمام شده پس تقصیر از منه نه از اموزش ولی برای مسئولین هیچ مشکلی پیش نمیاد که تمدیدش کنند
من اگه تنبل نبودم به جای این دانشگاه جای دیگه درس میخواندم معدلم 13 نبود اساتید و الگوی درسی من اعتماد شفیع و ملکی و دکتر بهرامی نبودند
برای خودم متاسفم که در این بازه زمانی به دنیا امدم ولی از اینکه در ایران متولد شدم خوشحالم
هر طور شده از این دانشگاه و این بازه زمانی بیرون میام و وارد حیطه کاری و جاهای دیگه میشم و به اندازه خودم در سرنوشن خودم ایندگان نقش ایفا میکنم
شما هم همیشه فرد منطقی باشید وجدان کاری داشته باشید به طور کاملا سالم پیشرفت کنید من اعتقادات شمارو دوست دارم ولی همیشه به ضررم تمام شده و کمتر پیش امده با منطق من جور در بیاد
اگر زنده ماندم و محیط اجازه داد در اینده من به منطق های خودم جامع عمل میپوشانم
حالا فکر میکنید تمدید نشه چه اتفاقی میفته
اقا یا خانم دانش....جو حیف که نمیخوام 21 سال زحمت خانوادم هدر بره مگرنه همان ترم اول که اعتماد شفیع ...... کاری میکردم که اخراجم کنندو.....دانشگاه قلدر نیست فقط از ترس ما و اینده نگری ما سو استفاده میکنه


پاسخ: من فقط یک نکته ذکر کنم که این جریان تمدید پروژه اگر برای شما هزینه داشته باشد برای اساتید پروژه هیچ نفعی ندارد و ریالی اضافه تر به استاد پرداخت نمیشود. اگر من حرفی میزنم بر اساس ضوابط قانونی میگویم. قانون برخی جاها به نفع شماست و برخی جاها به نفع دانشگاه. در هر دو صورت من از طرف یکی از این دو طرف محکومم.
بانظرات شما-طاهری- کاملا موافقم.
اگه یه بارتوزندگیت خوب حرف زده باشی اینجابود.
اقای جعفری فکر کنم شما نظرات پاتوق رو خواندید که همچین جوابی دادید میخواستم سانسور کنم ولی گفتم کسایی که بازدید میکنند بد برداشت میکنند ببخشید قصد جسارت نداشتم ناراحت که نشدید؟

این حرفهایی هم که میزنم برای قانع کردن شما نیست نمیدانم چرا ولی فکر میکنم باید جواب بدم و ساکت واینستم

شما که میدانید من نسبت به شما چقدر ارادت دارم و اهل چاپلوسی هم نیستم


دانش...جو جان شما که همیشه با ما مخالفی چه عجب یه بار با من موافق بودی


پاسخ: بله اینطور است. البته نیازی به سانسور نیست. ولی به هر حال تفکر اشتباهی بود که باید پاسخ میدادم. بابت هر نفر به استاد درس حداکثر ده تا دوازده هزار تومان پرداخت میشود چه شما برای تمدید پروژه پول پرداخت کنید و چه پرداخت نکنید. تا الان اگر پروژه قبول کردم به خاطر علاقه ای بود که به این کار داشتم بعد از این قبول نمیکنم مگر مواقعی که مجبور شوم و البته به تعدادی کاملاً محدود.
سلام. استاد اگه 2 واحد پروژرو تا موعد مقرر تحویل ندیم چی میشه؟درس دیگه ای برای ترم مهر نداریم.ترم 5 برامون حساب میشه؟ یا راه دیگه ای هم داره؟



پاسخ: باید هزینه ثابت ترم مهر را پرداخت کنید
سلام
اقای جعفری میدونم از چاپلوسی خیلی بدتون میاد ولی قصد چاپلوسی ندارم
از دیشب که فهمیدم اون نظرو خواندید و اینطور جواب دادید خیلی ناراحت شدم
خیلی پیش امده کاری کردم که از رو علاقه و نیتم خیر بوده ولی برام بد تمام شده و خیلی ناراحت شدم دیروز وقتی دیدم که گفتید از سر علاقه پروژه هارو برداشتم یاد ناراحتی های خودم افتادم
بیشتر توضیح نمیدم فکر کنم متوجه منظورم شده باشید
فقط خواستم یکبار دیگه معذرت خواهی کنم و بگم که به همه بچه ها به چشم بنده نگاه نکنید
بچه ها قدر شمارو میدونند فقط بعضی موقع ها توی شرایط سختی قرار میگیرن و نا عادلانه قضاوت میکنند
نمیگم حق با شماست یا با من یا سایر بچه ها فقط خواستم معذرت خواهی کنم و بگم از دست ما ناراحت نباشید

یه خواهش دیگه هم از شما داشتم قراره 18 ام همین ماه روز شنبه با بچه ها بریم کوه خواهش میکنم شما هم برنامه کاریتون رو طوری تنظیم کنید که با ما بیاید
چند باری سالن فوتسال گرفتم با بچه ها دسته جمعی رفتیم خواستم به شما هم بگم ولی روم نشد ولی این دفعه فکر کنم بار اخری باشه که با بچه ها میریم بیرون خیلی دوست داریم که یکی از اساتید مخصوصا شما همراه ما بیاد


پاسخ: نه ناراحت نشدم فقط دیدم لازمست شفافسازی شود تا سوتفاهمات در این مورد از بین برود. در مورد کوه و سالن و کلاً اینجور برنامه ها واقعیت خیلی دوست دارم ولی مشکلات زندگی شخصی که دارم فرصت برای این برنامه ها به من نمیدهد
سلام استاد ببخشید همش سوال میپرسیم
برای پروزه فولاد بعد طراحی با ایتبز و سیف باید پلان تیر ریزی وپی و نمای بادبندوجزییات اجرایی رو تو کد همانند پروزه ی اقای ملکی بکشیم یا در همون حدطراحی کفایت میکنه؟


پاسخ: بله حتماً باید چنین کاری انجام دهید البته نقشه های کدی که ایشان کشیدند لزوماً کامل نبود و ایده آلتان را روی آن پروژه قرار ندهید
تازه کامل نبوده !!!پس ما وقت نمی کنیم در همون حد هم تحویل بدیم چی؟؟خدا به دادمون برسه
ارایه ماو سوالاتون در چه حدیه؟خودتون بعدا طراحی مون رو بررسی میکنید یا در حد ارایه ما نمره میدید؟
ی سوال دیگه که داشتم اینه که ایااز تمام مراحلی که تو ایتبز رفتیم باید عکس بگیریم ببخشیدچون دارم جمع و جور می کنم انقد سوال میپرسم


پاسخ: به نسبتی که پروژه ناقص باشد از نمره شما کسر میشود. باید در حدی بلد باشید که بعداً در یک پروژه واقعی فاجعه به بار نیاورید. نیازی به عکس گرفتن از تمام مراحل نیست باید یک دفترچه محاسبات گویا از مراحل پروژه به همراه محاسبات دستی داشته باشید. نمونه های دفترچه محاسبات که قرار داده ام را نگاهی بیاندازید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی