وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده برای شرکت در ششمین دوره  انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان همدان

قابل ذکر است که از بین نفرات فوق در گروه سازه روی نفرات زیر شناخت کافی داشته و به همکاران استان همدان رای به این نفرات را توصیه میکنم :
1- محمد مهدی شوشتری
2- تورج الوانیان
3- کامران گل

علی الخصوص نسبت به رای به آقای مهندس محمد مهدی شوشتری با توجه به تعهد ، تخصص، پشتکار ، سوابق قبلی در نظام مهندسی تاکید دارم.
از گروههای دیگر هم با توجه به شناختی که از برخی از کاندیداها دارم رای به آقای مهندس مهدی ریسمانیان در گروه معماری و مهندس قاسم فامیل شوقی در گروه نقشه برداری را به همکاران محترم توصیه میکنم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۵/۳۱
احمدرضا جعفری

نظرات  (۴۲)

سلام استاد وقتی مقطع دوبل می سازیم با ورق تقویتی خطای اورلپ وارنینگ میده باید چیکارش کنم؟



پاسخ: به صورت دستی کنترل کنید که دو مقطع با هم اورلپ نداشته باشند. اگر مشکلی نبود خطای فوق را نادیده بگیرید.
استاد میشه درس راه سازی پیوسته هارو ناپیوسته ها هم بردارن؟



پاسخ: به چه دلیل ؟

سلام استاد
شما هفته آینده گه روزی دانشگاه هستید؟



پاسخ: دوشنبه صبح حدود ساعت 11
ما هم میتونیم رای بدیم؟



پاسخ: فقط اعضای سازمانهای نظام مهندسی در استان خود میتوانند رای دهند
چون راهسازی ناپیوسته ها با معادلات تداخل داره



پاسخ: توی حذف و اضافه مراجعه کنید برای کسانی که معادلات گرفته باشند در صورت وجود ظرفیت خالی اجازه ثبت نام در گروه پیوسته ها را میدهم.
سلام استاد من یه ترم مشروط شدم این ترم هم در حال حاظر مشروطم ولی هنوز پروژه راهم مونده که تحویل بدم به نظر شما با وجود این که سیستم اجازه انتخاب واحد به دو ترم مشروطها نمیده من میتونم قبل از تحویل پروژه انتخاب واحد کنم.



پاسخ: در این مورد از آموزش سوال کنید
استاد روز درس تاریخ معماری ساختمان رو هم میشه مشخص کنید؟میشه تو انتخاب واحد برشداریم یاباید تو حذف و اضافه با معماری ها برداریم؟



پاسخ: آقای مهندس طلایی هنوز ساعت این کلاس را در اختیار من قرار نداده است. حداکثر در حذف و اضافه قابل برداشتن خواهند بود
سلام استاد دوشنبه واسه خود خوان بیایم دانشگاه دیر نمیشه؟
استاد واسه یه ساختمون 6 طبقه ستون هارو باید تیر ورق در نظر بگیریم یا دوبل
آی پی ایی 18یا 20 جواب میده ؟استاد میشه در مورد انتخاب مقطع ستون راهنمایی کنید؟



پاسخ: نه دیر نمیشه. بستگی به سیستم سازه ای دارد. اگر قاب مفصلی است که دوبل آی پی ای با ورق و بعضاً تیرورق جوابگوست. اگر قاب خمشی است عمدتاً باید تیرورق استفاده کنید. در جروه راهنما مطالبی در این زمینه قرار داده ام

با سلام.بنده ترم قبل در رشته کاردانی عمران فارغ التحصیل شدم اما چون علاقه ای نداشتم فقط به دنبال پاس شدن واحد بودم و در کل میشه گفت هیچ سواد عمرانی ندارم نه تنش میدونم،نه پیچش،نه ممان اینرسی،نه گشتاور و نه طرح اختلاط بلدم،نه انواع خاک ها و مصالح رو میدونم چی هستن و نه متره و مکانیک خاک بلدم و نه استاتیک و مقاومت مصالح و نه تکنولوژی بتن.دلیل اصلی هم عدم وجود علاقه و همین طور جزوات 30-40-50 صفحه ای که سوالات هم در حد جزوه بود؛شاید باور نکنید اما جزوه مکانیک خاک ما فقط 3 فصل اول کتاب آقای طاحونی رو شامل میشد تمام این داستانای عدم علاقه و جزوات واسه ریاضی عمومی و مقدمات آمار هم هست.البته من نمیخوام تمام تقصیرات رو متوجه سیستم اموزشی کنم چون دلیل اصلی عدم علاقه بوده اما این شیوه آموزشی هم عامل مضاعف بوده.امروز در کنکور کارشناسی ناپیوسته شرکت کردم که با توجه به پذیرش؛ قبول شدنم حتمیست اما از اونجایی که برای گذرندون کارآموزی در محل یک پروژه ساختمونی حاضر بودم و از نزدیک لذت کار رو درک کردم به عمران علاقه مند شدم و به همین خاطر نمیخوام دوره کارشناسی هم همچون کاردانی بی ثمر باشه و قصد جبران ضعف های دوره کاردانی و پربار بودن دوره کارشناسی را دارم اما با این همه ضعف علمی واقعا نمیدونم باید چیکار کنم و از کجا شروع کنم و چطور ادامه بدم لذا از شما که بنده افتخار نداشتم که دانشجویتان باشم و حتی در دانشگاه شما و شهر همدان هم نیستم درخواست راهنمایی دارم البته خوب آگاهم که مسیر سختی در پیش است اما همان طوری که عدم علاقه باعث بروز این مشکلات شده حتما علاقه میتونه باعث حل همین مشکل بشه.از سایر دوستانی هم که تجربه مشابهی دارند نیز درخواست کمک دارم.با تشکر.
در جواب ahmad.i:به نظر من شما باید یک گاری بخرید واجناس مردم رو براشون جابه جا کنید،یا برید تو فرودگاه هر هواپیمایی که از زمین بلند شد بای بایش کنی،البته یه شغل آبرومندانه دیگه برات سراغ دارم و اون اینه که بری در یه رستوران هر آدمی که اومد بیرون بگی نوش جان،برادر عزیز هنوز نیومدی مقاومت 0.25روبرگه امتحان بهت بده که بفهمی کارشناسی عمران یعنی چی هنوز مهندس جعفری یه سوال شیب افت بهت نداده که دهنت سر جلسه امتحان اندازه دهنه یه آفتابه باز بشه.........ادامه دارد!
ادامه جوابahmad.i:..... هنوز دوترم مشروطه نشدی که نامه اتو بفرستند در خونه یه ذره آبرویی که تو فامیل وخانواده داشتی اونم بریزند بعد هم هزار بار بمیری وزنده شی که ببینی جواب کمیسیون کی میاد که اخراجت کنند،هنوز از [...] سوال نپرسیدی که جلوی همه به جای جواب ضایت کنه هنوز.....
به نظر من شما هر طور شده یه کار دیگه واسه خودت دست وپاکن چون اینجا به کسی [...] هم نمیدن چه رسد به نمره !"
سلام استاد ببخشید ارماتور فی 10 نوعش چیه؟ AIIیا AIII ؟



پاسخ: از هر دو نوع میتواند باشد
سلام استاد
پروژه بتن من بامهندس ملکی هستش.میخواستم بدونم چطور میتونم ببینمشون؟
ما فقط یه آدرس ایمیل ازشون داریم که اونم جواب نمیدن!
خواستم بدونم برای حضورشون تو موسسه وقتی تعیین نکردن؟



پاسخ: تا آنجا که میدانم از طریق همان ایمیل پاسخگو هستند. برای روزهای حضور از آموزش موسسه سوال کنید
استاد واسه معرفی مشخصات دیوار برشی تنش تسلیم براساس نوع ارماتور به ایتبز معرفی میکنیم ما طبق طراحی دستی به فی10 رسیدیم حالا تنش تسلیم نمیدونم براساس فی 10 چند بدم؟



پاسخ: بر اساس طراحی دستی هم باید تنش تسلیم را اول داشته باشید. چطوری بدون داشتن آن آرماتور به دست آورده اید ؟ فکر میکنم در صورت پروژه برای هر نفر تنش تسلیم آرماتور را معرفی کرده ام

استادمنظور از سیستم سقف تیرستونی چیه؟ما پروژمون سقفش تیزستونیه. تو ایتبز باید چی تعریف بشه؟



پاسخ: برای اولین بار چنین سیستمی را به عنوان سقف میشنوم. از استادتان سوال کنید

استاد توی پروژه بتنیم وقتی میخام ستونامو اختصاص بدم کل صفحه پلانمو میگیره. فک کردم بخاطر واحدامه تناسب ندارن . واحدام عوض کردم باز درست نشد. لطفا کمکم کنید. یعنی ستونا هیلی بزرگ میشن وقتی میکشم رو صفحه!!!!!!!



پاسخ: احتمالاً مقطع ستونها را هنگام تعریف بدون توجه به واحد خیلی بزرگ تعریفه کرده اید

سلام استاد خسته نباشید.ببخشید استاد می خواستم ببینم برای کنکور ارشد برای درس ریاضی چه سر فصل هایی رو باید بخونم.مباحث ریاضی خیلی هستند.توی بعضی از کتاب کنکور ها یه سری مباحث هست که توی کتاب های دیگه نیست از جمله ماتریس ها.اگه می شه راهنمایی کنید.



پاسخ: در این مورد اطلاع ندارم. توی اینترنت سرچ کنید

استاد وقتی سیستم دوگانه دیوار برشی و قاب خمشی داریم .موقع معرفی سقف و دیوار برشی .اگه کنسول هم نداشته باشیم باید مقطع دال صرفا خمشی واسش تعریف کنیم؟. توی باجی گفته مقطع دال صرفا خمشی کنسول ها را تعیین کنید .من تو پروژم کنسول ندارم نباید معرفی کنم؟



پاسخ: سقفها را شما از نوع دک معرفی میکنید که اصلاً نیازی به تعرفی مورد ذکر شده ندارد.

سلام استاد برای طراحی دیوار برشی ترکیب بارهای طراحیش همون ترکیب بار های طراحی بتنه؟؟
یه سوال دیگه : استاد برای کنترل ترک خوردگی دیوار برشی تنش منفی دارم . فقط یک دیوار از حد مجاز که 30 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع هست بیشتر . حالا اون تنش منفی که بعضی از ترکیب بارها از 40 - هم بیشتره دیوار ترک خورده محسوب میشه ؟
برای مدل دیوارهای برشی از روش SD میتونم استفاده کنم
با تشکر از شما



پاسخ: بله. تنشها را با مقدار تنش ترک خوردگی مقایسه کنید و بر اساس آن تصمیم بگیرید که دیوار را ترک خورده یا غیر ترک خورده لحاظ کنید. بله

ببخشید استاد توی سیستم دوگانه دیوار برشی و قاب خمشی. طرفیت دیوار برشی نباسد ستون بزاریم؟توی باجی گفته انتها ی هیچ یک از دوار های برشی ستون قرار داده نشده.توی پلان کتاب باجی محل ستونا معلومه ولی در قسمت مدلسازی ایتبزش طرفین دیوار برشی ستون نذاشته.



پاسخ: میتوانید ستون را مدل نکنید ولی در تعریف دیوار برشی با انتخاب آن از نوع GENERAL REINFORCING یا SIMPLIFIED T AND C مشخصات ستون دو انتها را به نرم افزار معرفی نمایید.
برای توزیع بار ثقلی روی تیرها اگه سقف مستطیل باشه بار را در سقف تیرچه بلوک در نصف دهانه عمود ضرب می کنیم.حالا اگه ذوزنقه باشه باز در نصف دهانه ضرب میکنیم؟برای تحلیل قاب بادبندی می تونیم از روش کانی استفاده کنیم؟


پاسخ: به روش تقریبی ذوزنقه را از عرض نصف کرده و هر کدام از دو قسمت را سهم بارگیر یکی از تیرها لحاظ میکنیم. تا انجا که میدانم روش کانی برای قابهای خمشی میباشد. کلاً سعی کنید تحلیل سازه را کامپیوتری انجام دهید. تحلیل دستی وقتگیر و دارای خطای قابل ملاحظه است
ببخشید منظورتون از تقریبی اینه که مساحت دو طرف تقریبا برابر باشه بعد مساحت را تقسیم بر طول تیر می کنیم؟(ببخشید باز پرسیدم میترسم اشتباه کنم )استاد ملکی تحلیل یه قابو میخاد.کلا خیلی سخت می گیره واسه پروژه البته اگه تا 31 شهریور وقت داشته باشین خیلی خوبه همه چیو تقریبا یاد میگیریم/


پاسخ: البته اگر خیلی دقیق بخواهید هر 4 تیر پیرامونی سهم خواهند داشت. ولی به طور تقریبی یا میشود ذوزنقه را از وسط ارتفاع نصف کرد و تقسیم بار را انجام داد حالا یا بر اساس مساحت نصف کنید و یا بر اساس نصف ارتفاع. ولی حالت دوم به واقعیت نزدیکتر است.
جهت تیرچه سقف تیرچه بلوک در جهت کوتاهتره که جهت تیرریزی دهانه های مجاور متفاوت میشه پس پل های اصلی در دو جهت میفتن اگه در جهت ایکس قاب خمشی در جهت وای بادبندی مشکلی ایجاد نمی شه؟



پاسخ: خیر
سلام استاد .
من تو طراحی دیوار برشی به مشکل خوردم . استاد وقتی از روش Simplified C and T مقدار آرماتوری که بدست میارم حدود 28 سانتیمتر مربع میشه ( که این مساحت تو باید بندازم تو المان مرزی همون ستونها درسته ؟؟ ) و وقتی میام همین مساحتو میندازم تو SD ضریب موجود به مجازش میشه حدود 5 یعنی این آرماتوری که در نظر گرفتم حدودا 5 برابر کمتره .
استاد دلیلش چیه ؟؟


پاسخ: ضرایب ترک خوردگی را برای هر دو حالت اعمال کرده اید ؟ اینگونه نمیتوانم دقیق اظهار نظر کنم اگر به نتیجه نرسیدید فایل را ارسال کنید تا بررسی کنم
سلام مهندس جان آقای سعیدی و خاکی زاده هم خوبند.اما قطعا شما بیشتر خبر دارید که اوضاع چطوره


پاسخ: انشاالله که خوبند. من رویشان شناسایی ندارم. توی لیستی که کاندیدا شده اند یک سری را نمیشناسم و به همین جهت رای نمیدهم و توصیه نمیکنم یکسری را هم میشناسم و به همین دلیل توصیه به رای دادن نمیکنم. البته توی آنها کسانی هم هستند که آشنایی دارم و آدمهای بدی نبوده اند ولی به هر حال بد نیست که یکسری نیروی جوان و تازه نفس جایگزین نیروهایی شوند که مدتهاست توی نظام هستند و اگر بیشتر از این آنجا باشند بعید نیست که آنجا را ملک شخصی خودشان بدانند. مانند مستاجری که طولانی مدت یکجا باشد از صاحبخانه صاحبخانه تر میشود و بیرون کردنش عملاً غیرممکن میشود. از بین این بچه هایی که کاندید شده اند مهندس شوشتری را 25 سال است که میشناسم و به پاکی او قسم میخورم ضمن اینکه آدم باعرضه ای هم هست و جدا از آن منطقی و فنی نیز هست. با دوستان دیگری هم که معرفی کرده ام آشنایی نسبی از چند سال گذشته دارم و به نظرم مناسبتر از بقیه هستند.
سعیدی جم اصلاح میکنم .مممنون از زحمات شما



پاسخ: آقای دکتر سعیدی جم را 18 سال است که میشناسم. ضمن احترامی که برای ایشان قائلم به نظرم شایسته تر از ایشان در بین کاندیداها وجود دارد و وجود نیروهای تازه نفس به جای ایشان و امثال ایشان که سالهاست در نظام حضور دارند ضروری است. اگر دنبال تحول هستیم باید نیروهای جدید که البته بیگانه با نظام نیستند را به درون هیات مدیره بفرستیم.
سلام استادشبتون بخیر
استاد چرا مهندس ملکی انقدر از دسترس خارجن؟ شما هیچ خبری ازشون ندارید؟
به خدا6روزه بهشون ایمیل زدم جواب ندادن!نقشه م هنوز تایید نشده
شما یه راهی پیش روم بزارید



پاسخ: نه متاسفانه دسترسی ندارم. از خودشان که چند بار سوال کردم گفتند که هر روز ایمیلشان را چک و جواب میدهند مطمئن شوید که ایمیل را درست ارسال کرده اید
ببخشید دوباره می پرسم...درموردآدرس ایمیلشون شک کردم.درسته؟
maleki_m4@yahoo.com



پاسخ: بله همین است
سلام . استاد بله ضرایب ترک خوردگی را هم اعمال کردم ولی باز این مشکل وجود دارد .
در جهت X هیچ مشکلی نیست ولی جهت Y این اختلاف بدست اومده . ترکیب بارها و ضرایب زلزله هم نگاه چک کردم کاملا صحیح هستند . دارم دیوانه میشم نباید اینقد اختلاف باشه ؟



پاسخ: فایل را ارسال کنید تا سر فرصت آن را کنترل کنم

پس با این تفاسیر زنده باد مهندس شوشتری
خدا کنه هر کی میشه با این پارتی بازی ا مبارزه کنه



پاسخ: البته مطمئناً در بین بقیه هم آدمهای خوب هستند ولی من آشنایی با آنها ندارم.
لطفا"نظر خود را به دیگران تحمیل نکنید!؟
بنده به استادم آقای ناصر خاکی زاده را’ی می دهم زیرا ایشان به هیچ وجه از بند (پ) استفاده نمی کنند وبسیار باهوش هستند.



پاسخ : من البته ایشان را نمیشناسم و نظری در موردشان ندارم. ولی نفهیمدم کجا من نظرم را به کسی تحمیل کردم ؟ ظاهراً شما با اصول بسیار اولیه دموکراسی و انتخابات آشنایی ندارید.

در جواب به مهندس: کسی نخواست نظرشو به کسی تحمیل کنه اگر دوست داری برو به خودت رای بده اصلا..
با سلام
بنده دانشجوی رشته ی عمران نمی باشم.اما فکر می کنم که فقط در نظام مهندسی این سه تن بهتر وجود دارد.
این افراد حرفشان با عملشان یکیست مانند:ناصر خان ،مهندس حکمی،حاجی زین العابدینی و ...........
ای دوست من لطفااگر شناخت کافی نداری برو تحقیق کن.
با تشکر


پاسخ : شما با این طرز گفتار بدتر دارید برای این آقایان ضد تبلیغ میکنید. از این سه تا اولی که اصلاً نفهمیدم منظورتان کیست. آقای مهندس حکمی را میشناسم و آدم موجهی هستند ولی به نظرم نظام به تفکرات جدیدتر و آدمهای جوانتر نیاز دارد. هر چند که انتخاب ایشان را هم گزینه بدی نمیدانم. آقای زین العابدینی را هم فقط دورادور میشناسم و نمیدانم چه تفکری دارند ولی به هر حال یک آدم برقی است و برای من در اولویت برای رای دادن نیست.
سلام استاد
استاد ببخشید در ترم قبل مجبور شدم به دلایلی تکنولوژی بتن رو در امتحانات حذف کنم ولی تحلیل یک را پاس کرده ام. سامانه اجازه انتخاب درس سازه بتنی 1 را نمی دهد. ممکن است با مراجعه به شما این درس را ارائه بفرمایید برایم؟
2-درس سازه فولادی 1 هم که تداخل دارد و مانع از انتخاب می شود. این چطور؟
3- استاد درس ماشین آلات تکمیل شد ظرفیتش. امکان داره بالا ببرید باز؟ دیروز بخاطر راننده بودنم و داشتن این مشکل انتخاب واحدم افتاد شب. که پر شد. امکان دارد این درس را برایم اضافه نمایند با موافقت شما؟
4-درس تنظیم را برداشتیم که برای آقایان ارائه شده بود منم مذکرم اما سایت اشکال می گرفت کهبا جنسیت مشکل دارد و انتخاب نمی شود؟چه کنم؟
استاد ما شهرستانی ها که نمیشه خودمونو سریع برسونیم همدان و سوال بپرسیم و انتخاب واحدو درست بکنیم چه باید بکنیم؟ راهی داره درست بشه؟ یا باید حسرت بخوریم چون شهرستانیم یا راننده و کار و مشکل درس مثل ماشین آلات رو نمیتونیم برداریم؟
از دیشب کلا حسرت شهرستانی بودن و سرکار رفتن تابستون خودم رو می خورم.
ممنون میشم اگه دقیق جواب بدید .



پاسخ: مواردی که مشکل دارید توی حذف و اضافه حضوری با همراه داشتن کارنامه مراجعه کنید تا اگر راه حلی داشت مشکلتان را حل کنم

۱۶ شهریور ۹۱ ، ۰۶:۰۹ عمران پیوسته89
سلام خسته نباشید استادتقاضای مهمانی دادم که موافقت شده باتوجه به این که دانشگاه مقصدکارشناسی پیوسته نداره وکارشناسی ناپیوسته داره واحدهایی رو به شرح ذیل ارایه کرده باتوجه به این که من درسهای مکانیک خاک وتحلیل سازه1وسیالات افتادم باکدوم درسها موافقت میکنید
1-مکانیک خاک(مهندسی پی3واحد)2-فولادی1(3واحد)3-راه آهن(2واحد)4-روسازس(2واحد)5-مدیریت ساخت(2واحد)6-بناهای آبی(3واحد)7-ترابری(2واحد)8-اصول مهندسی زلزله(3واحد)9-بتن آرمه1(3واحد)10-تحلیل سازه1(2واحد)11-اصول مبانی(2واحد)12-اصول تصفیه(2واحد)13-بارگذاری(1واحد)14-راه سازی(2واحد)15-اجرای ساختمان بتنی وفلزی(2واحد)


پاسخ: اگر غیر از واحدهای فوق بقیه واحدهای ارایه شده تا اینجا را پاس کرده باشید : طراحی سازه های فولادی 1 ، اصول و مبانی معماری و شهرسازی (معادل با طراحی معماری) ، راهسازی، طراحی سازه های بتن آرمه یک ، . مابقی واحدها یا دارای پیش نیاز است و یا اصلاً قابل تطبیق نیست.
سلام مهندس
مهندس انتخابات نظام مهندسی تموم شد؟ میشه نتایج رو اعلام کنید؟ ممنون.


پاسخ : الف- گروه عمران-رشته عمران
1. آقای مهندس محمد یونسیان (عضو اصلی با 411 رای)
2. آقای مهندس یدالله شاوردی (عضو اصلی با 395 رای)
3. آقای دکتر سعید سعیدی جم (عضو اصلی با 365 رای)
4. آقای مهندس رازانی(عضو اصلی با 290 رای)
5. آقای مهندس تورج الوانیان (عضو علی البدل با 285 رای)
ب-گروه عمران- رشته نقشه برداری
1. آقای مهندس امید احمری (عضو اصلی با 563 رای)
2. آقای مهندس عباس مالمیر(عضو علی البدل با 175رای)
ج-گروه معماری و شهرسازی- رشته معماری
1. آقای مهندس بهزاد محمدی(عضو اصلی با 435 رای)
2. آقای مهندس امیر سلیمی(عضو علی البدل با 395 رای)
د-گروه معماری و شهرسازی- رشته شهرسازی
1. آقای مهندس سید مهدی خزائی(عضو اصلی با 716 رای)
2. آقای مهندس علی اصغر رحیمیون(عضو علی البدل با 240 رای)
هـ- گروه تاسیسات- رشته تاسیسات مکانیکی
1. آقای مهندس سید امیر احقر(عضو اصلی با 316 رای)
2. آقای مهندس حسن جعفری(عضو علی البدل با 259 رای)
و-گروه تاسیسات-رشته تاسیسات برقی
1. آقای مهندس امیر متینی فرد(عضو اصلی با 467 رای)
2. آقای مهندس سید حسن موسوی(عضو علی البدل با 241 رای)
سلام آقای مهندس.اونایی که به هر دلیلی نتونستن انتخاب واحد بکنن کی میشه که انجام بدن؟ممنون


پاسخ: احتمالاً اواخر شهریور یک روز برای جامانده ها وقت قرار میدهند ولی این آخرین مهلت است و در صورت جا ماندن از این فرصت دیگر هیچ ارفاقی نخواهد شد
سلام استادتاریخ شروع کلاسارومیخواستم بدونم



پاسخ : 18 شهریور کلاسها شروع شده
۱۶ دی ۹۱ ، ۱۹:۰۴ دانشجوی قدیمی
سلام استاد عزیزم
هیج جا برا خالی شدن از درد دل پیدا نکردم
هیشکی نمی تونه ارومم کنه
شکست خوردم
شکستی که میخوام دنیا نباشه
فکر نمیکردم جز افرادی باشم که شکسته عشقی می خورن
دارم نابود میشم
خسته م
از همه چی بیذارم
خدایا کمکم کن
تا کی باید تو خودم بریزم ؟؟؟
دوست داشتن داره نابودم میکنه
کاش هیچ وقت دوست داشتن را درک نمی کردم کاش


پاسخ: جدی نگیر. یک چند وقتی که بگذرد فراموش میکنی و اصلاً ماجرایی که گذشت در یادت باقی نخواهد ماند. دوست داشتن که یک طرفه نمیشود. اگر دوستت داشت که تو را ول نمیکرد. همین بهتر که زودتر شکست خوردی و گرنه اگر پیش میرفت شکست سنگینتری میخوردی. به دنبال کسی باش که همانقدر که تو دوستش داری او هم تو را دوست داشته باشد. اگر چنین کسی را پیدا نکردی بدان معیارهایت اشتباهست و باید معیارهایت را اصلاح کنی. عشق و علاقه جاده دو طرفه است. جاده های یک طرفه دست آخر به بن بست میخورد. البته من تجربه و تخصصی ندارم ولی اینها به ذهن من میرسید و گفتم شاید به درد شما هم بخورد.
۱۷ دی ۹۱ ، ۱۹:۱۲ دانشجوی قدیمی
سلام استاد
اصلا فکر نمی کردم جواب بدید ممنون از راهنمایی تون
خودمم به این نتیجه رسیدم
از خدا میخوام کمکم کنه و بتونم کنار بیام
دوست داشتنی که غرور از بین برده ش بهتره که نباشه
بازم ممنون
شما همیشه استاد خوب ما چه تو درس و چه تو زندگی هستید
سلام بر استاد عزیزم
امیدوارم که حالتون خوب باشه
برای مشاوره و نظر خواهی مزاحمتون شدم
میخواستم برای ارشد93 شروع کنم ولی بحث علاقه و یه سری موضوعات پیش اومد خواستم نظر شما رو هم بدونم
طی این مدتی که از رشته عمران فارق التحصیل شدم تو شهر های کوچیک به یه خانم مهندس عمران به اندازه اقا اعتماد ندارند و به خاطر همین حس میکنم ادامه تحصیل تو این رشته با اینکه علاقه زیادی هم به این رشته دارم کار سختی میتونه باشه از طرفی هم نظام مهندسی نقشه های معماری و محاسباتی رو جدا کرده در نتیجه نمیتونم تو قسمت نقشه های معماری هم کار کنم
ولی علاقه شدیدی که به معماری و طراحی داخلی دارم منو وسوسه کرده ارشد معماری بخونم ولی میگن اینطوری قبول شدن سخته و نظام سخت پروانه میده و بهتره اول کارشناسی ناپیوسته معماری شرکت کنی بعد ارشد
من به خاطر علاقه ای که دارم حاضرم دو سال اضافه تر بخونم تا تو این رشته واردتر باشم و چیزی سرم بشه
این حرفا صحت داره؟
نظام مهندسی دو پروانه اشتغال (معماری وعمران) میده؟
اصلا بهترین وضعیت برای من چه حالتی میتونه باشه؟ادامه تحصیل تو عمران یا تغییر رشته به معماری؟؟؟
بعد شنیدم مسیولیت کاری معماری خیلی کمتر از عمرانه ولی با پول یکسان؟درسته؟؟؟
لازم دونستم بگم به احتمال 90 درصد طی 4 سال اینده به تهران بریم وبا وضعیت شغلی و فرهنگ متفاوت زندگی کنم ومیخوام این سرمایه گذاری از همه لحاظ مفید واقع بشه
ممنون میشم باز هم مثل همیشه راهنمایی م کنید
پاسخ:
پاسخ: اینها بستگی به علاقه خود شما دارد به هر حال در حال حاضر بازار کار معماری کمی بهتر از عمران است و به قول شما مسئولیت کمتری هم دارند. پروانه اشتغال عمران و معماری هم به طور همزمان داده میشود ولی استفاده همزمان از هر دو دارای محدودیت است. فکر دو سال اضافه تری هم که باید درس رشته معماری را هم بخوانید هم بکنید.
سلام استاد
مرسی از راهنمایی تون و ممنون از اینکه وقت گذاشتید
یه سوال دیگه هم دارم
از نظر شما اگه بخوام تغییر رشته بدم و از کارشناسی ناپیوسته شروع کنم کارم منطقیه؟اگر بحث علاقه رو کنار بذارم چی؟
خواستم نظر شخصی تون رو بدونم
سوال دیگه اینکه نظام مهندسی برای ناپیوسته عمران محدودیت ایجاد کرده برای کارشناسی ناپیوسته معماری هم محدودیت داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ:
پاسخ: در کل ناپیوسته ها فعلاً دارای محدودیت از نظر نظام مهندسی هستند. فرقی بین معماری و وعمران ظاهراً نیست. به نظرم نیازی به شروع دوباره از کارشناسی ناپیوسته نیست چون در صورت قبولی در ارشد یک مقدار از دروس مهم کارشناسی ناپیوسته به شما به عنوان پیش نیاز داده میشود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی