وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

قابل توجه دانشجویانی که در این ترم ( نیمسال اول 91-92 ) درس تحلیل سازه 2 را بااینجانب دارند:

جهت این درس استفاده از کتاب تحلیل سازه ها تالیف اردشیر اطیابی و حمیدرضا ولی پور توصیه میشود.

صفحاتی از این کتاب که جهت مطالعه بیشتر توصیه میشود به شرح زیر میباشد:

فصل ششم : خطوط تاثیر در سازه های معین

صفحات 242 تا 244

صفحات 250 تا 252 مثالهای 6-9 و 6-10

فصل هفتم : کاربردهای خطوط تاثیر

صفحات 280 تا 284

فصل نهم :  روش شیب - افت در تحلیل قابها و تیرهای نامعین

صفحات 360 تا 365 تمرینات 9-1 تا 9-5

صفحات 367 تا 371 تمرینات 9-8 تا 9-10

فصل دهم : توزیع لنگر در تحلیل تیرها و قابهای نامعین

صفحات 412 تا 419 مثالهای 10-1 تا 10-5

صفحات 436 تا 438 مثال 10-25

صفحات 442 تا 445 مثالهای 10-28 و 10-29

فصل یازدهم : سازه های متقارن

صفحات 466 تا 476

صفحه 481

صفحه 483 و 484 مثال 11-23

فصل دوازدهم :  خطوط تاثیر سازه های نامعین

صفحات 496 تا 498 مثال 12-1

صفحات 510 تا 512 مثالهای 12-17 تا 12-19

فصل سیزدهم : روشهای تقریبی تحلیل قابهای مستطیلی

صفحات 515 تا 523

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۸/۰۱
احمدرضا جعفری

نظرات  (۲۱)

سلام استاد میدونم فضولی ولی دلم می خواد بدونم توی اون اتاق ته بایگانی با مهندس سعیدی جم چی میگفتین.....


پاسخ: آقای دکتر سعیدی جم حدود 7 سال از این دانشگاه دور بوده است و نسبت به برخی جزییات در این دانشگاه ناآشنا هستند. در آن اطاق مشغول انتقال برخی اطلاعات مربوط به گروه به ایشان بودم. ضمن اینکه این ترم توسط بنده برنامه ریزی شده است و لازم است برخی از مشکلات با همکاری دوطرفه من با ایشان حل شود. البته آقای دکتر سعیدی جم نسبت به بنده در امر مدیریت گروه سلایق دیگری دارند و احتمالاً با حضور ایشان یک سری تغییرات در گروه ایجاد خواهد شد.
سلام استاد -خسته نباشید-ضمن تشکر بخاطر این امکان که از طریق وبلاگ میتونیم با شما در ارتباط باشیم -باتوجه به اینکه تا چند روز پیش شما مدیر گروه بودید شما فرموده بودید که تبدیل تکنولوژی عمران-عمران به مهندسی اجرایی برای ورودی های 90 انجام نمیشود اما دیروز سه شنبه در برد عمران اطلاعیه ای زده شده بود که از طرف وزارت علوم بود و قید شده بود که این قانون از تاریخ تصویب (90/6/19)لازم الاجرا است -یعنی دوباره میخوان برای ورودی های 90 هم تاثیرش بدن ؟؟؟(امید وارم که این طور نباشد وگر نه ظلم بزرگی در حق ما است که به اسم تکنولوژی عمران-عمران بیاییم دانشگاه اما رشته را تغییر دهند.


پاسخ: سال گذشته این بحث پیش آمد و با صحبتی که با آقای دکتر غلامی داشتم ایشان تصریح کردند که چون تغییر بعد از انجام انتخاب رشته بوده است این تغییر برای ورودیهای سال 90 قابل اعمال نیست که البته کاملاً منطقی هم میباشد.
سلام استاد خسته نباشید
میشه برخی از تصمیمها و سلایق مورد نظر آقای سعیدی جم رو بیان بفرمایید؟

ممنون



پاسخ: به تدریج آشنا میشوید. ضمن اینکه به هر حال ممکن است به مرور زمان نظراتشان تغییر کند. البته این را بگویم که آنچه من از آن به اختلاف سلیقه اسم بردم در مسایل کلی نیست و بیشتر شامل جزییات است.
سلام . استاد ببخشید میشه بگید این عکس هایی که از سازه میگیرید و در دفترچه محاسبات پروژه هاتون قرار میدید چطوریه ؟؟
آخه من عکس میگیریم زمینه مشکی هم میفته و نمیشه پرینت بگیریم ولی عکسهایی که شما میگیرید فقط اعضا نشون میده .
مرسی


پاسخ: قبل از گرفتن عکس باید از طریق منوی option رنگهای زمینه را به روشن تغییر دهید. برای این کار کافیست که حالت active scheme را به حالت دوم تغییر دهید
۰۴ آبان ۹۱ ، ۰۹:۱۸ علاف.fafa.مهندس ویلانی عمران.taze vared
استاد سلام

چرا به مهندس سعیدی جم پیشنهاد نمیدین که با هم بشینین و یه برنامه درست و حسابی برای ورودی های جدید ناپیوسته بنویسن...به خدا از ترم بعدم همین جور بی سرو سامان میمونه اگه تکلیفش روشن نشه...یا سر فصل جدیدو از وزارت بگیرین...می دونم شما هم بی تقصیرین ولی داره درباره ماها بی انصافی میشه.رسمان دانشگشاه فقط داره از ما پول میگیره



پاسخ: یک چارت در این زمینه تهیه شده است و احتمالاً به زودی به شما نیز ارایه میشود. البته در برخی موارد مثل تعداد واحدهای جبرانی بنده با آقای دکتر سعیدی جم اختلاف نظر داشتم که به طور منطقی باید نظر ایشان اعمال شود.

۰۴ آبان ۹۱ ، ۱۲:۴۵ علاف.fafa.مهندس ویلانی عمران.taze vared
استاد بالاخره قرار شد چند واحد جبرانی باشه....اقای سعیدی جم میخوان کمتر در نظر بگیرن یا بیشتر......ولی استاد اگر قبل از اینکه شما برید وقت می ذاشتید و یه چارت تهیه می کردید دیگه الان این اختلاف نظرات وجود نداشت.....



پاسخ: نظر ایشان روی حداقل 9 واحد جبرانی است. من میخواستم روی حداقل 6 واحد برنامه ریزی کنم. به هر حال ایشان نظرات خاص خودشان را دارند و البته نظر ایشان به طور منطقی به نظر من ارجح است. در مورد تهیه چارت تا همین چند روز پیش تکلیف شما معلوم نبود پس انتظار نداشته باشید که من برای رشته پادرهوای شما چارت تهیه کنم. در ضمن اختلاف نظری هم نیست. الان دیگر ایشان مدیر گروه هستند و نظر ایشان حاکم و محترم است.
استاد خسته نباشید

آخرش آقای سعیدی جم وبلاگی چیزی نداشتند؟



پاسخ : خیر. فقط یک صفحه در سایت مجمع متخصصین ایران دارند که قبلاً معرفی کردم.
سلام

بالاخره کل واحد های ما چند واحد شد................



پاسخ: اطلاع دقیقی ندارم بهتر است از خود آقای سعیدی جم سوال نمایید
سلام استاد
ما شرکت آسانسوری زدیم توی همدان

تبلیغمونو میکنید؟
سایتمون هم asanfarazco.ir هست


پاسخ: اگر دوست داشتید از طریق سایت ایران سازه در خدمت شما هستم :
http://iransaze.com/page.php?op=showpage&pid=12
البته تبلیغ به صورت غیررایگان است ولی هزینه آن در مسیر خیرخواهانه ( خدمات رایگان سایت ایرانسازه) مصرف میشود.
سلام استاد ؛ آقای سعیدی جم چه روزایی دانشگاهند‏?‏ چه ساعتایی‏?‏



پاسخ: اطلاعی ندارم. از آموزش سوال کنید.

سلام استاد
1.استاد در نرم افزار ایتبس یا حتی به صورت دستی برای محاسبه بار زلزله به ضریبc و وزن سازه نیاز داریم. درسته؟ پس طراحی سازه در برابر زلزله با توجه به شرایط منطقه و وزن سازه است.
حال چطور میشه فهمید که سازه ما تا چه اندازه ( چند ریشتر ) زلزله رو تحمل می کنه؟ نرم افزاری در این خصوص وجود داره؟
2. با توجه به شرایط حال حاضر ساختمان فولادی در برابر زلزله عکس العمل بهتری دارد یا بتنی؟ از لحاظ اقتصادی چطور؟
با تشکر از شما


پاسخ: برای هیچکدام از دو سوال فوق جواب کامل و درستی وجود ندارد. در ایران سازه در هر دو مورد در تاپیکهای مختلف بحث شده است که هیچکدام نیز به نتیجه قطعی نرسیده است و من هم جواب کاملی در مورد آن ندارم.
سلام استاد ممنون میشم جواب بدید اگر ساختمانی داشته باشیم که تو پلان نامنظم و بیشتر از 18 متر ارتفاع داره و پیچش اتفاقی رو هم در نظر بگیریم برای سازه فولادی که سقفش مرکب و بادبند همگرا داره چند ترکیب بار نیازه ومیتونیم ضریب امگا رو در نظر نگیریم در این حالت چند ترکیب بار نیاز داره همچنین در سازه بتنی که سقفش تیرچه بلوک و قاب خمشی ویژه هستش چند تا ترکیب بار نیاز داره آیین نامه فولادی aisc-asd89و ایین نامه بتنی (aci318-99(


پاسخ: جزوه راهنمای گام به گام را مطالعه کنید فکر کنم آنجا جواب سوال شما داده شده باشد
۰۶ آبان ۹۱ ، ۱۸:۳۷ عمرانی پیوسته
استاد آقای سعیدی جم در چارت عمران پیوسته اختلاف نظری نداشتند‏?‏ نظرشون راجع به چارتی که شما تنظیم کرده اید چی بود‏?‏ آیا قرار نیست تغییراتی توسط ایشان اعمال شود‏?‏



پاسخ: در مورد عمران پیوسته بحثی نشد
سلام مهندس جان ..
لطفا اگه زحمتی نیست این مورد زیر رو سر کلاسها اعلام کن و هر کدوم از همکارا رو هم دیدی لطف کن اطلاع رسانی کن ...اگه افتخار بدی تشریف بیاری هم که کلی شرمنده میکنی..
http://omidi2010.blogsky.com/1391/08/03/post-532/



پاسخ: چشم. من فردا کلاس دارم اعلام میکنم. البته متاسفانه خودم نمیتوانم حضور داشته باشم

[...]



پاسخ: با عرض معذرت از انتشار کامنتهای با مضمون سیاسی صرفنظر از جهت و محتوای آن معذورم
سلام
استاد راست میگن اگه معدل زیره 14 باشه کلا نمیتونی ازمون نظام بدی



پاسخ: یک چیزهایی هم من قبلاً شنیده بودم ولی بعید میدانم صحیح باشد. بهتر است از نظام مهندسی مستقیماً سوال کنید.

سلام استاد
سایتمون ببیند اختلافش 43 تاس
http://www.alexa.com/siteinfo/pasokhgar.ir
http://www.alexa.com/siteinfo/iransaze.com

به نظرتون خوب پیش رفتم توی 15 ماه



پاسخ: بله بسیار خوب است. البته توجه کنید که سایت شما مخاطب عام دارد و سایت من مخاطب خاص. پیشرفت در سایتهای با مخاطب عام ساده تر است اما به هر حال پیشرفت شما در 15 ماه بسیار خوب است و البته مهمتر از آن حفظ همین موقعیت است. باید مراقب باشید که طولانی مدت همین رنج را داشته باشید. من فکر میکنم در کمتر از دو سال به این موقعیت رسیدم و بعد از آن بر روی همین رنج ماندم
۰۸ آبان ۹۱ ، ۱۷:۴۶ وحید میرزایی تبار
سلام استاد
وقتتون بخیر

بلاخره امروز لیست کاندید های انجمن علمی عمران رو اون هم ساعت 5 تو برد زدن.
متاسفانه اطلاع رسانی در دانشگاه خیلی ضعیف انجام میگیرد..
هنوز بسیاری از دانشجویان ناپیوسته از اخبار انجمن مطلع نیستند.!
من کاملا به صورت اتفاقی به وبلاگ مهندس امیدی سر زدم و ثبت نام کردم
الان 9نفر از دانشجویان عمران پیوسته و فقط من از دانشجویان ناپیوسته کاندید شدیم
از اونجایی که دانشجویان عمران ناپیوسته ارتباط خوبی با وبلاگ شما دارند لطفا شما هم اون لیستی که مشخص شده رو به همراه اسم من در وبلاگتون اطلاع رسانی کنید .هر چند مشکلات و موانع بسیار زیادی در دانشگاه وجود داره و اولین سالی هم هست که انجمن تشکیل شده امید وارم که بتونم گرهی از مشکلات موجود در دانشگاه رو باز کنم.

با تشکر از شما
سلام استاد.
اوضاع خیلی خرابه



پاسخ: اوضاع چی خرابه ؟
آقای مهدی رنجبر گل دهن مارو سرویس کردی با این جمله ی اوضاع خیلی خرابه !!!
۱۳ آبان ۹۱ ، ۱۱:۰۱ 90 ناپیوسته
استاد آقای سعیدی جم میخواد چارتمونو عوض کنهههههههههههههههههههه؟



پاسخ: فکر نمیکنم. تغییرات قرار است از ورودی 91 اعمال شود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی