وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات
بر اساس آخرین سرفصلی که دیروز به دست من رسیده است تغییرات وسیعی در سرفصل و نام رشته کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی عمران - عمران ایجاد شده است. این تغییرات در تاریخ 19 شهریور 90 تصویب شده است و از همان تاریخ لازم الاجرا است. بر این اساس باید این تغییرات برای ورودیهای 90 اعمال شود. اهم این تغییرات به شرح زیر است :

1- نام رشته به کارشناسی ناپیوسته مهندسی اجرایی عمران تغییر یافته است.

2- گذراندن حداقل 6 واحد جبرانی علاوه بر 72 واحد اصلی برای تمام دانشجویان اجباری است.

3- اکثریت دروس محاسباتی از قبیل تحلیل سازه یک و دو ، طراحی سازه های فولادی یک و دو ، طراحی سازه های بتنی یک و دو ، بارگذاری ، اصول مهندسی زلزله پروژه فولاد ، پروژه بتن ، دینامیک ، معادلات دیفرانسیل از سرفصل جذف شده و دروس اجرایی جایگزین آن شده است.

4- برخی از دروس اجرایی اضافه شده به شرح زیر هستند :

اجرای سازه های بتنی ، اجزاء ساختمان ، روشهای تعمیر ونگهداری ساختمان ، ایمنی کارگاه ، روشهای مرمت ابنیه ، نحوه اجرای تاسیسات مکانیکی ساختمان نحوه اجرای تاسیسات برقی ساختمان ، کارآموزی 2 ،

5- برخی از دروس اضافه شده دیگر به شرح زیر است :

مقررات ملی ساختمان ، مکانیک ساختمان ، ساختمانهای بتن آرمه ، ساختمانهای فولادی ، راهسازی و روسازی ( به صورت درس مشترک سه واحدی)

6- برخی از دروس به جا مانده از سرفصل قبلی :

مکانیک خاک و مهندسی پی ، محاسبات عددی ، ریاضی دو ، ریاضی یک ( به صورت درس جبرانی ) ، طراحی معماری و شهرسازی ، مکانیک سیالات و هیدرولیک ، دروس عمومی

7- تعداد دروس اختیاری به 15 واحد افزایش یافته است. این دروس در سه گروه اجرای ساختمان ، راه و راه آهن ، کارهای آبی تقسیم شده اند که یکی از این سه گروه حداقل 8 واحد و مابقی از دو گروه دیگر میتواند اخذ شود.

با توجه به موارد فوق برنامه ترم آینده برای ورودیهای 90 تغییر خواهد کرد. این تغییرات متعاقباً در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

----------------------------------

مطابق آخرین خبر اجرای این سرفصل برای سال جاری منتفی است و در صورت اجرا از سال 91 و برای ورودیهای 91 به بعد اجرایی میشود

--------------------------------

4 شهریور 91 :

مطابق اطلاعات ارایه شده در دفترچه شماره دو انتخاب رشته کنکور کارشناسی ناپیوسته سال 91 این رشته به طور قطعی جایگزین رشته کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی عمران - عمران میگردد. ( صفحه 19 و 20 زیرنویس جدول مربوط به کد 209 مطالعه گردد. )

لینک مستقیم دانلود دفترچه شماره 2 آزمون کارشناسی ناپیوسته سال 91

------------------------------------

12 آذر 91:

طبق آخرین خبر تغییر محتوای رشته از کارشناسی ناپیوسته عمران - عمران به کارشناسی ناپیوسته مدیریت اجرایی عمران برای امسال نیز منتفی شد. ورودی های سال 91 همچنان همانند قبل طبق محتوای رشته کارشناسی ناپیوسته عمران عمران تحصیل خواهند کرد و اجرای تغییرات فعلاً به سال بعد موکول شد. برای جزییات دقیقتر این نامه را مطالعه نمایید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۹/۰۹
احمدرضا جعفری

نظرات  (۲۲۶)

آیا دانشگاه آزاد هم همینجوری شده؟؟ مهندسی ساختمان چی، اون چه جور شده؟؟ سر فصل های اونو در اختیار دارید؟؟ اینجور باشه یا باید بریم آزاد یا سال بعد سراسری ساختمان؟؟



پاسخ : متاسفانه هیچ اطلاعی ندارم. خود من هم به این سرفصل مشکوکم. ولی از طرف دانشگاه اصرار شده است که این سرفصل را از همین ترم آتی برای ورودی 90 به اجرا بگذاریم. با اصل رشته موافقم و به نظرم نیاز بازار است ولی اینکه اول دانشجو را به اسم رشته ای دیگر بگیریم و بعد یک سرفصل جدید که محتوای رشته را عوض میکند به آنها تحمیل کنیم اصلاً منصفانه نیست. این رشته خوب است به شرطی که از سال دیگر اعمال شود و دانشجو قبل از انتخاب رشته از محتوای آن مطلع باشد.

۱۶ بهمن ۹۰ ، ۰۹:۱۱ نا پیوسته 90
اینجا فقط ما ورودی 90 بیچاره داریم قربانی میشیم 5 ترم شدن و پولای هدر رفته بابای بیچارمون چی؟مگه ما موش آزمایشگاهییم ؟چرا از اول این تغییراتو مث آدمیزاد اعمال نکردن که ما قربانی نشیم؟چرا این تغییرات فقط تو این موسسه است چرا هیجای دیگه این تغییراتو ندارن؟اگه اینجوریه تا زودتر انتقالی بگیریم از اینجا بریم!مگه ما وقت و پولمون رو از سره راه آوردیم که هی یه سری واحد به بدبختی با شرایط اینجا پاس کنیم بعدش بعد یه مدت همه چی فرت...از اول؟پول و هزینه و از همه مهمتر وقتمون چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



پاسخ : البته آنطور که متوجه شدم واحدهایی که پاس کرده اید هدر نمیرود حداکثر این است که برخی از آنها را به پای دروس جبرانی که اجباراً 6 واحد باید پاس کنید قرار میدهیم ولی به هر حال این شیوه تغییر منصفانه نیست
این از جانب کجا تصویب شده؟؟ ایا با اعتراض به مسئولین دانشگاه می توانیم اجرای آنرا را برای ورودی های خودمان لغو کنیم؟؟ تکلیف حق امضا چه می شود؟؟



پاسخ : از طرف وزارت علوم در 785 امین جلسه شورای برنامه ریزی آموزش عالی . اینکه اعتراض بکنید یا خیر و اینکه اعتراض نتیجه میدهد یا خیر را من نمیتوانم اظهار نظری بکنم. تکلیف حق امضا هم که مشخص میشود. کلاً حق امضایی در کار نخواهد بود شاید البته نظارت باشد ولی دیگر محاسباتی در کار نخواهد بود. فقط این را میدانم که برای ورودیهای 90 اجرای آن منصفانه نیست هر چند قانونی و اجباری است. آنطور که پرس و جو کرده ام احتمالاً اولین جایی هستیم که آن را اجرا میکنیم و فعلاً در جاهای دیگر کسی از وجود چنین سرفصلی مطلع نیست. سرفصل به هیچ دانشگاهی ابلاغ نشده است و در سایت وزارت علوم هم خبری از آن نیست و تنها با مراجعه حضوری تحویل دانشگاه ها میشود. حالا اگر دانشگاهی به وزارت علوم مراجعه نکند کلاً از این مساله اطلاعی کسب نمیکند و به همان روال قبلی عمل میکند.
این چه دانشگاهیه؟؟؟؟؟؟؟؟می گفتین از اول نیایم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این سایت آموزش چرا وا نمیشه؟؟؟؟؟؟
اینجا کجاس دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا قبل از ثبت نام اطلاع ندادین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



پاسخ : اینها را باید از وزارت علوم پرسید که نه سایت درست و حسابی دارد و نه اطلاعرسانی درستی دارد. اگر کسی به وزارت علوم مراجعه حضوری نکند از تغییرات مطلع نمیشود.
سلام استاد.عنوان رشته ما هم تغییر کرده؟ایا دیگه حق امضا به ما نمیدند؟فقط کار نظارت میتونیم انجام بدیم طراحی چه طور؟



پاسخ : ظاهراً برای ورودیهای 90 اعمال میشود. برای شما مشکلی پیش نمی آید
آیا در تمام غیر انتفاعی ها هم اعمال می شود؟؟



پاسخ : باید اعمال شود. ولی به نظر میرسد که فعلاً اکثر آنها بیخبر از این تغییرند.
استاد این چه وضیه اخه نمیشه که.ما باید به کجا اعتراض کنیم؟بخدا ما ام ادمیم






پاسخ : چی بگم. حق با شماست
حالا پیشنهاد شما چیست؟؟ به نظراتان ما چه کاری انجام بدهیم؟؟ حسم این است که ماندن و خواندن دیگر بی فایده است، این نهایت بی انصافی است که در حین تحصیل همه چیز عوض شود!!؟؟ چی کار کنیم استاد؟؟



پاسخ : واقعاً نمیدانم. من فقط با شما اظهار همدردی میکنم. البته اصل رشته خوب است ولی اینگونه تغییر بعد از انتخاب رشته و قبولی اصلاً منصفانه نیست.

۱۶ بهمن ۹۰ ، ۰۹:۲۴ بدیخت شدیم
بی زحمت سرفصل و عناوین رو بذارید ما هم دانلود کنیم ببینیم دقیقا چه خاکی به سرمان شده؟



پاسخ : مشکل همین است که اصلاً وزارت علوم این سرفصل جدید را در سایت خودش قرار نداده است و سرفصل به صورت کپی به دست من رسیده است. اگر همان اول اطلاعرسانی کرده بودند که اینطوری نمیشد. تنها یک خبر کلی در مورد تصویب این رشته در انتهای تابستان منتشر شده است که آنهم خیلی مبهم است و اصلاً نشانه ای که این رشته جایگزین کارشناسی ناپیوسته عمران شود در آن نیست.

استاد تو رو خدا نذارین ما قربانی این ماجرا شویم...راهنمایی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟استاد این تغییرو بذارین واسه 91 نه ما.....استاد شما بگین چکار کنیم؟
استاد شما از طرف ما وکیل تو رو خدا بگین ما چکار کنیم؟نذارید بیچاره شیم؟



پاسخ : من تا به حال مشکلات را هم با دکتر اوحدی و هم با خانم اقبالی در میان گذاشته ام و به نتیجه نرسیده ام. فردا هم با دکتر غلامی در میان میگذارم امیدوارم ایشان راهکاری بلد باشد که حداقل امسال این سرفصل اجرایی نشود تا شما نیز متضرر نشوید.
منم حرف شما رو قبول دارم این باید قبل از ورود به دانشگاه به دانشجو گفته می شد تا حق انتخاب داشته باشه که اصلا به دانشگاه بیاد ویا اصلا شاید ادامه تحصیل نده امیدوارم یه کاری بکنید که حدااقل برای ورودی های 91اجرایی بشه تا حق ما هم خورده نشه این اتفاق برای بعضی ما که یه فاجعه تلقی میشه من هنوز هم باور نکردم که باید بی خیال تمام آمال وآرزوهام بشم که قبل ار ورود به دانشگاه داشتم امید وارم اولین دانشگاه نباشیم که اجرایی میشه ...یه شوک ---



پاسخ : معمولاً اینگونه قوانین با رایزنی دچار تبصره میشوند. امیدوارم بشود حداقل برای ورودی های 90 آن را استثنا کرد. البته اگر رایزنی ای صورت بگیرد و گرنه اگر قرار بر این باشد که هر چه وزارت علوم بگوید بدون قید و شرط بگوییم چشم تغییری حاصل نمیشود.
استاد نظرتون راجع به انتقالی به یه جای دیگه چی؟



پاسخ : قاعدتاً جاهای دیگر هم باید این تغییرات را اعمال کنند البته اگر مقید به قانون باشند.

ای خدا............
وحدتی راد,بچه ها تو رو خدا هر کی که همدانه بره این خبرو پیگیری کنه به ما اعلام کنه چهبدبختیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تازه استاد بیشتر درسای اضافه شده رو ما دانشگاه ملایر پاس کردیم مثل -تاسیسات برقی ومیکانیکی -تعمیر ونگهداری ساختمان -اجزاء ساختمان
به عنوان آخرین سوال: ایا درس تحلیل کلا از کارنامه حذف می شود؟؟ من که این درس را افتاده ام و مشروطی هم خیلی برایم محتمل است، با حذف این درس از آن کارنامه مشروط نخواهم شد!! اگر مشروط نشوم باز انگیزه ایی هرچند کوچک برایم می ماند، تو این گیر و دار مشروط شدن دیگر نهایت بدختی است!!


پاسخ : میتواند حذف شود چون دیگر جزو دروس نیست. برای آنهایی که پاس کردند میشود به جایی درس ایستایی یک آن را به عنوان درس جبرانی محسوب کرد. درس ریاضی یک را هم میشود جبرانی محسوب کرد. پس آنهایی که این ترم هر واحدی پاس کرده اند نگران نباشند.
۱۶ بهمن ۹۰ ، ۰۹:۴۶ خاک تو سر شدیم
بچه ها عملا هممون بدبخت شدیم اگه تا حالا به این دلخوش بودیم که با لیسانس میتونیم کار پیدا کنیم حالا با دکترا هم کاری پیدا نمی کنیم
یه شرکت به محاسب احتیاج داره وگرنه هر گاگولی میتونه مسول کارگاه بشه فقط به تجربه نیاز داره که اکثر ما اونرو هم نداریم
بیایید همه سر یه ساعت و تاریخ مقرر بریم پیش رییس دانشگاه یا حتی وزارت علوم



پاسخ : البته به عنوان یک نظر شخصی این رشته را بیشتر میپسندم. ما در بازار کار اجرایی نیاز به مهندسان باسواد اجرایی داریم. یک پروژه را یک مهندس در دو هفته طراحی میکند ولی یکسال ممکن است اجرای آن وقت لازم داشته باشد. پس نیاز به مهندس اجرایی بیشتر است. اگر به قول شما هر گاگولی میشود رییس کارگاه اینست که تا به حال دانشگاهههای ما خروجیهایی بدون توجه به نیاز بازار داشتند ولی با آمدن این رشته خروجیهای اجرایی باسواد میتواند تولید شود. اما به هر حال این خروجی ها حق امضای طراحی نخواهند داشت. و البته هر تغییری باید با برنامه ریزی قبلی باشد و نه خلق الساعه. اساتید مورد نیاز برای دروس این رشته با اساتید رشته قبلی متفاوت است و حداقل از یک ترم قبل باید برای آن برنامه ریزی شود. دانشجو نیز قبل از انتخاب رشته باید از ماهیت رشته مطلع باشد و نه اینکه بعد از انتخاب رشته و قبولی متوجه تغییر رشته شود.
استاد تکلیف درس آب فاضلاب چی میشه؟؟ اگه قرار باشه این درس حذف شه کلا تغییرات می ارزه!!



پاسخ : یکی از دروس اختیاری شاخه آب است و حذف نمیشود.
۱۶ بهمن ۹۰ ، ۱۰:۰۳ ورودی 90 بیچاره
[...] با این قانون گذاری و کار و بارشون....
استاد شما از طرف ما وکیلید استاد کمکمون کنید!همه امیدمون بعد از خدا به شماست....
با سلام
دوستان زود قضاوت نکنید و آروم باشید. زیاد فرقی نداره. حداقل من که هشت ساله تو کارگاه هستم خوب میدونم که زیاد تفاوت نداره. فوق لیسانس سازه و فیزیک هسته ای هم که داشته باشین بازهم واسه کار مشکلات زیاده. باید سختی بکشین و پشت کار داشته باشین. در هرصورت ما باید قبول کنیم که در ایران زندگی میکنیم. در کشوری که مدیریت هیچ معنایی نداره و هرکس صبح زودتر از خواب بیدار شه واسه کشور و مردم و جامعه تصمیم میگیره. امیدوارم شما هم مثل من خودتون را با شرایط وفق بدین و یادتون باشه که این نه اولین است و نه آخرین و زندگی ادامه داره. امیدوارم عدو سبب خیر شود و البته هرچه از دوست رسد نیکوست.
استاد ما که ورودی بهمن ثبت نام شدیم چی؟
ما فقط به خاطر عمران عمرانش اومدیم و گرنه می رفتیم آزاد...چرا وقتی پول از مون گرفتن اینو بمون نگفتن؟حالا که همه چی تمومه میگن...پولمون و بدن بریم یه جا دیگه...




پاسخ : تا دیروز کسی در دانشگاه از این تغییرات با خبر نبود. تقصیری از طرف دانشگاه نیست. بی برنامگی از طرف وزارت علوم است که این تغییرات مهم را نه از طریق سایتش اطلاع رسانی میکند و نه به صورت کتبی به دانشگاه ها ابلاغ میکند.
استاد ما رو تنها نذارین....
استاد ما که ترم آخرمونه.
به ما که نمیخوره این تغییر برنامه؟؟



پاسخ : خیر
بچه های همدانی از شما پیگیری به ما اطلاع...
اگه لازم شد یه روز و ساعتی رو بگین تا مام بیایم....
در نا امیدی بسی امیدست ولی انگار همه چی اینجا زوریه و تحمیل میشه...
شنیده بودم میگفتن غیر انتفاعی دانشجو محوره ولی انگار...
اگه ابلاغ نکرده شمام نشنیده بگیرید و ما رو بدبخت نکنین تو رو خدا....
نه، من این تغییرات رو به فال نیک می گیرم، البته اگر کمی اساتید راحتر بیگرند تا انهایی که برای ارشد می خوانند به کارشان ادامه بدهند و درسهای حذف شده سازه های فولادی و بتنی و.. را بخوانند، و دقدقه قبولی زیادی نداشته باشند، و آنهایی هم که برای ارشد نمی خوانند اینجا بترکونند، و این درسها رو در حد عالی بخونند، می توان از دید مثبت به قضه نگریست، ولی مانده که اساتید چقدر سازش کنند؟؟ چون تا آنجایی که من خبر دارم فارغ از رشته تحصیلی در کارشناسی، کسی که در مقطع ارشد رشته زلزلزه و سازه فارغ التحصیل می شوند حق امضا طراحی می گیرند!!



پاسخ : توجه کنید که برای کنکور ارشد دروس تحلیل سازه ، فولاد و بتن را پاس نمیکنید و باید خودتان مطالعه کنید.
استاد من به شخصه تخصص دارم سر کلاس نروم و درس پاس کنم، و اساسی بخوانم، الان درسهای راه سازی و روسازه و زبان تخصصی را بدون کلاس خوانده ام، قطعا دروس فلزی و بتنی با توجه به اینکه زمینه ایی در کاردانی هم داریم خواندنشان زیاد سخت نیست، در هیچ کار نشد نیست، شما اگر زمینه سازش را با ما مهیا کنید ما راه را خوب بلد هستیم!! کمی ارفاقات بیشتر!!!
عجب گیری افتادیم خدا
استاد ما دیگه همه چی و میسپاریم به شما... همه تلاشتون و واسمون بکنید...
اگه نیاز به اعتراض یا در خواستی شد بگین تا خودمون رو برسونیم...
استاد شما بهتر میتونید حر فه دل ما رو بزنید استاد تو رو خدا در حقمون کوتاهی نکنید...مرسی استاد...
سلام آقای مهندس من دانشجوی شما بودم در مفتح همدان در حال حاضر در دانشگاه دیگری در حال تحصیلم آنجا خبری از این حرفها نیست متاسفانه هر بلایی سر دانشجو میخواهند بیاورند از همدان شروع میکنند
توصیه من به دانشجویان این است که با تصویب این قانون به دانشگاه نروند و به این موضوع اعتراض کنند
وحدتی خودت را با ما مقایسه نکن، تو این ترم تقریبا نه سر کلاس تحلیل رفتی نه مقاومت نه دینامیک،(گمان کنم یک شیشم کلاسا رو هم نرفتی!!) ولی به جز تحلیل هردوتاشو پاس کردی (که خداییش تحلیلت خوب بود و سوالات تحلیل سال قبل رو برای ما حل کرده بودی و تعجب می کنم چرا افتادی!!)، والله ما که رفتیم پاس نکردیم، تو ملایر هم رکورد غیبت رو شکسته بودی، وحدتی تو قوه خود خوانیت قویه؛ و بر عکس مایی، تو هر وقت هم میای سر کلاس نه گوش می کنی نه می فهمی!! ولی ما نه، برعکس توییم، همه چیمون سر کلاسه!! ما واسه ارشد بدبخت شدیم!!
الله اکبررررررررررررررررررر الله اکبررررررررررررررررررررررررررررررررر
۱۶ بهمن ۹۰ ، ۱۰:۴۸ بدبخت شدیممممممم
لا الله الا الله
استاد تورو خدا کمک کنید
استاد یه فکری بکنید.یا اگه نمیشه کاری کرد به ما بگید که بریم ازاد ثبت نام کنیم.مرسی
من ورودی۸۸ هستم باتجربه ای که ازاین موسسه دارم پیشنهادمیکنم کسایی که مایلنددرخواست جداگانه انتقالی به یاسین بروجردیاخزرمحمودآبادبدن که بامعدل بالامدرک مهندسی تکنولوژی بگیرن چون مسولان موسسه بادرخواستی که برای دانشگاه غیرانتفاعی عمران وتوسعه شدن به وزارت علوم دادن سریعاتمام دستورات رواجرامیکنن ولی سایرموسسه هااین دغدغه ها روندارن



پاسخ : !؟
استاد ما اومدیم عمران عمران بخونیم نه اجرایی عمران...
اگه اینجوری بشه من انصراف میدم.
تازه تو این دانشگا اگرم بخوایم انصراف بدیم باید شهریه ترمای باقیمونده رو بدیم
با این اوضاع و احوال بازم این قانون هستش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
استاد جواب بدین...چکار کنیم؟
من از دوستام که با هم کنکور دادیم اونا رفتن جهاد کرمانشاه یا اراک یا قزوین و بروجرد و قم پرسیدم هیجا این خبر نبود حتی یکیشون دانشگاه بود رفت پرسید گفت تکذیب کردن...گفتن یه رشته جدید به این اسم شاید بیاریم...
استاد اگه نمیشه تا بریم جایه دیگه درس بخونیم...
استاد حرفای ما رو به گوشه مسیولین برسونید لطفا...
استاد ما رو قربانی نکنید...


پاسخ : من هم فکر میکنم این یک رشته جدید به موازات رشته قبلی باشد ولی در سرفصل آن گفته شده که جایگزین کارشناسی ناپیوسته عمران میشود. امروز هم خانم اقبالی تلفنی از وزارت علوم سوال کرد که جواب آنها مبنی بر جایگزین شدن با رشته قبلی بود. ولی باز هم قبول این مساله برای من خیلی مشکل است و احتمال میدهم اشتباهی رخ داده باشد. فردا در جلسه شورای آموزشی مطرح میکنم امیدوارم راه حلی برای آن پیدا شود.
بجه ها تو رو خدا هماهنگ باشین...این دوستمون راست میگه هماهنگ کنین اگه اینجوری شه نه کسی بره دانشگاه نه سر کلاس نه شهریه(که خیلی واسشون مهمه)بریزیم شاید این جواب بده البته بعد از اینکه مهندس نتونست دور از جون واسمون کاری کنه....
استاد اول خدا بعدم شما....
استغفرالله............
استاد اخه این چه دانشگاهیه؟
اون از وسط ترم که چارت عوض شدو ما چند نفر مجبور شدیم بریم درسامونو حذف کنیم مثله امار احتمالات
بابا مگه ما سر گنج نشستیم که پول واحد بدیم بعد بریم حذق کنیم
اینم از این :کلا سر فصل عوض شده و اصلا شده یه رشته ای که حتی تو گوگلم چیزی راجع به این رشته ننوشته.......



پاسخ : منهم توی گوگل سرچ کردم جز خبر تصویب این رشته که ذکری هم از جایگزین شدن آن با رشته کارشناسی عمران نبرده بود چیزی نیافتم

باسلام استاد میخواستم بدونم اگه این قانون تصویب وزارت علوم چرا اون موقع که چارتو طبق دستور شورای اموزش عوض کردین (برای ورودی 90)این خبر نبود نکنه کلا این دانشگاه بعد یه سال از این قانونا خبردار میشهو اونا رو اجرایی میکنه یا شایدم کی میدونه دکتر اوحدی بسته به منافع خودش قانون طرح میکنه
حالا خودتون قضاوت کنید یاما گاگولیم یا اونا خودشونو زرنگ میدونن
استاد خودتون کمککککککککک کنید



پاسخ : تا آنجا که خبر دارم مشکل از دانشگاه نبوده است و ضعف در اطلاعرسانی وزارت علوم بوده است. وزارت علوم باید در سایت خود چنین مواردی را اطلاعرسانی کند که تا به امروز چنین کاری انجام نشده است الان هم اگر مراجعه حضوری انجام نمیشد موسسه مطلع نمیشد. دکتر اوحدی و دیگر مسئولان دانشگاه به نظر من در این مساله بی تقصیرند.

استاد اینکه وحدتی گقته با ارشد سازه و زلزله حق امضا می دهند درست است؟؟؟!!!



پاسخ : فعلاً که درسته تا بعد چی بشه .
بچه هاواستون پرس وجوکردمکسایی که انتقالی میگیرن بایدطبق سرفصل اون موسسه واحدپاس کنن یاسین بروجرد۸۵واحده درحالی که موسسه خزر۷۲واحدهازنظرسختگیری توهردوموسسه امتحانات نسبت به جزوه ها فقط عددعوض میشهمحمودابادشهرساحلی وقشنگیه درحالی که بروجردشهرجالبی نیست؛
اگه دوس داشتیدبگیدe-mailبذارم



پاسخ : شما که اینقدر اطلاعات دارید بپرسید ببینید که آیا چنین چارتی در آنجا اعمال میشود یا خیر.

واقعا میخواید از ترم آتی چارت رو تغییر بدین؟



پاسخ : امیدوارم با رایزنی مشکل حل شود و گرنه باید بر اساس چارت جدید عمل کرد.

خب استاد اگر اینگونه است که بار ارشد سازه و زلزله حق امضا می دند و در کل جزو مهندسان حسابمان می کنند خواهشا کمی ارفاق کنید تا ما بتوانیم برای ارشد خواندن را را به موازات اینجا ادامه بدهیم؟؟ چون اگر کسی الان قصد خواندن برای ارشد داشته باشد کار برایش واقعا سخت است، و نیاز به حمایت دارد؟؟ استاد کمکمان می کنید یا...



پاسخ : بحثها را با هم قاطی نکنید. من روش خودم را دارم و کاری با مسایل جانبی ندارم. درس میدهم و بابت درسی که میدهم نمره میخواهم. حالا این درس به درد شما بخورد یا نه.

استاد خواهش می کنم یه جوری این مسیله رو حلش کنیدموکول کنید واسه ورودیای 91
خداییش این در حق ما بی انصافیه....درس بخونیموپول بدیمووقت بزاریم اونوقت رشتتم یهو عوض شه بعد یه عده درس نخونن کشکی یه جا مث بروجرد قبول شن اونوقت اونا عمران عمران بخونن ولی ما...استاد ما عمران عمران قبول شدیم نه اجرایی...اینا رو توی جلسه فرداتون بگین...استاد حق ما رو فراموش نکنید...



پاسخ : با قدرت محدودی که دارم سعی خودم را میکنم تا حق شما ضایع نشود. امیدوارم موفق شوم
استاد کمی هم دلتان برای آینده ما بسوزد؟؟ به اندازه کافی بدبختی دچار شده ایم، مطمئن باشید با این مدرک خرشناسی هیچ جا کار پیدا نمی کنیم!! حالا هرچقدر بگویند خوب است بلاخره شناخته شده نیست!! کی میشود اینجا با شما درس پاس کرد و همزمان برای ارشد خواند!!



پاسخ : این رشته ، رشته خوبی است. ارشد هم قاعدتاً باید به سراغ رشته ای مثل مدیریت پروژه ساخت بروید. به نظر من این رشته باید خیلی زودتر از این ایجاد میشد. ولی نمیشود به دلیل جبران این تاخیر عده ای دیگر را قربانی کرد. منطقی این است که اجرای آن به سال 91 موکول شود. از لحاظ حق امضا هم منطقی اینست که به جای حق امضای محاسبات حق امضای نظارت و صلاحیت مجری ذیصلاح به این رشته داده شود.
دیگه دکتر جعفری چیزی بخواد نه نمیشه گفت
اینم لینک سرفصل های کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی عمران
http://motaleat.sanjesh.org/sarfasl/makefile1.php?id=574
سرفصلشون همینه-از سایت سازمان سنجش



پاسخ : این مربوط به رشته عمران ناپیوسته است. رشته مهندسی اجرایی عمران سرفصل دیگری دارد

سلام
[...] مسولین آموزش.
5روز نمیشه بری تو سایتشون



پاسخ : لطفاً در کامنتها رعایت ادب را بفرمایید

من با حرفهای استاد امیدوار شدم به این رشته، فقط امیدوارم تغییر رشته آنهم وسط سال با کمترین تلفات واحدی برای ما تمام شود، البته استاد در مورد منطق حرفی نزنید که هیچ چیز این مملکت منطق و اصول نداره، صبح بیدار میشیم می بینیم به به بسلامتی اسم رشتمون عوض شده، به به به به همه واحدامون هم عوض شدن!! منطق واسه افسانه هاست



پاسخ : کم و بیش با شما موافقم. فقط برای هر تغییری برنامه ریزی و آمادگی نیاز است. برای این رشته نیاز به امکانات و اساتید خاص است. نمیشود در عرض چند روز آنها را محیا کرد
اگه تو چارت درسهای مدیریت کارگاهی هم ارائه شود، به نظرم نور علی النور است!!
سلام
با اجازه استاد جعفری
بچه ها اگه مایلید فردا خودمون ساعت 10 موسسه باشیم .اینکه استاد جعفری به نمایندگی ما تو جلسه مطرح کنند خوبه ولی مسولین موسسه باید بدونن که ما از ایشون چنین درخواستی کردیم
ماشاا.. موسسه ابادانی و توسعه تو اقدامات شر پیش قدمه مگه میشه یه طرحی بیاد بروجرد-قزوین-خزر و.... هیچ کدوم اجرا نکنند ولی موسسه ابادانی اجرا کنه معنی این اتفاق چیه
گلی به جمال سایر ظالمای دنیا اول یه اهن یه خبری چیزی میدن بعد میزنن تو مخ طرف اینجا در خوشبینانه ترین حالت تا دیروز مهندس تکنورولیژیکی و یه ترم هم با تمام مصایب اون کنار میای از امروز میشی مسووووووووول کارگاه
در پاسخ به اقای فرهادی :شما کارتو داری و برات مهم نیست چی میشه ولی فکر کن اگه با مهندسی شما میتونستی امیدوار به طراحی-نظارت و هر اتفاق دیگه ای باشی با این رشته جدید همه درها بجز اشنای گردن کلفت تو کارگاه به روت بسته میشه
بهتره جای اظهار نظر شخصی تمام مسایل و جوانب رو مد نظر قرار بدید
در کل اونهایی که با 10 صبح فردا موافقن تایید کنند.
جسارتا
ببخشید استاد من خودم با با رتبه 276 اینجارو انتخاب کردم خیلی هارم میشناسم که از من بهتر بودن ما عمران-عمران میخواهیم
ما به امید اینده این رشته رو انتخاب کردیم نه اینکه اول بخون لیسانس بگیر بعد تو این رقابتهای سخت ارشد سازه یا زلزله بخون شاید خوب شد
تکلیف مایی که تا کارشناسی میخواستیم بخونیم و بعد کار بدون پارتی چی میشه هر کی میشنوه عمران اجرایی هیچ محل بهت نمیذاره
استاد این کارشون منطقی به نظر میرسه.
استاد نقشه های پروژه هارو بهمون بدید زودتری.تا بشینیم روشون کار کنیم



پاسخ : انشاالله بعد از حذف و اضافه تا نفراتی که با من هستند کامل مشخص شوند
اووووووووووووووووووه خدای من، چه بعد، این دانشگاه فی نفسه همه چیزش از همه دانشگاه های دنیا 6 سال و 9 ماه و 3 روز و 21 ساعت عقب است، حالا در این مورد خاص باید از بقیه دانشگاه ها جلو بیافتد!! افسوس
سلام مهندس . مهندس فولاد 2 حالا حالا ها کار داره؟ یا ایشالا همین امروز فردا نمرات رو اعلام می کنید؟



پاسخ : والله هی کار تو کار پیش میاد مجبور میشم از سر تصحیح برگه ها بلند بشم. انشالله امشب سوال سه رو تصحیح میکنم اگر وقت شد سوال 4 رو هم شروع به تصحیح میکنم تا تمام بشه.
۱۶ بهمن ۹۰ ، ۱۷:۱۰ ناپیوسته 90
من تنها امیدم اینه که استاد میگه رشته بدی نیست!! انشالله حرف استاد حق باشه، و اینده به مشکل برنخوریم
استاد یعنی ترم بعد درس بتن 2 و فولاد 2 و تحلیل 2 ارائه نمی شه !!!
اونایی که ورودی 89 و قبل از اون هستن این درسارو پاس نکردن تکلیفشون چی می شه !!!
این درسا ترم بعد ارائه می شه یا اینکه باید درسای جایگزین رو برداریم ؟؟ :-؟؟
ممنون



پاسخ : البته هنوز هم امیدوارم که مشکل حل شود. ولی اگر حل نشد یکی از گروههای تحلیل 2 ، فولاد یک و بتن یک حفظ میشود.
در مورد بازار کار قطعا فرقی نمی کند، در بازار کار اگر پارتی را کنار بگذاریم لیاقت هر فرد برایش کار ایجاد می کند، زیاد به اسمش بها ندید، فرقی نداره مهندسی اجرایی با مهندسی عمران، همانجور که استاد گفتن اگه کار طراح دو هفتست، کار اجرایی و کارگاهی تا آخر پروژست، مهم اینکه ما چقدر سواد با خودمون ببریم، واقع بینانه نگاه بکنیم در حالت عادی که در دو حالت ما حق طراحی نداریم، پس اینجای کار فرق نمی کند، نظارت هم گمان کنم در این رشته جدید دارد، مگر نه استاد؟؟ واقعیت بعدی که وجود دارد ما در قالب مهندسی ناپیوسته عمران به دلیل پاس نکردن برخی دروس محاسباتی (مقاومت 2، خاک 2، و...) هرگز مهندس محاسب خوبی نمی شویم، ولی اینجور حداقل مهندس ناظر خوبی می شویم، بلاخره در یک شاخه قوی تر می شویم، البته این فقط یک نظر و برداشت شخصی است


پاسخ : البته کسانی که کاردانی آنها اصلی است رشته تکنولوژی عمران حق طراحی وجود دارد. برای این رشته جدید احتمالاً فقط حق نظارت باشد شاید هم صلاحیت مجری ذیصلاح هم بدهند.
هر چی هست زیر سر رییس دانشگاهه



پاسخ : بنده خدا دکتر اقبالی از همه جا بیخبر ...
یعنی ماها حق شرکت در ازمون طراحی رو داریم(داشتیم!!)؟؟؟!! درسته که قبولی در آزمون های نظام مهندسی خیلیییی سخت است، اما مهم این است که مجوز شرکت در چنین آزمونی را داشته باشیم، پس اینجور باشه این طرح کلا به ضرره، پس من هم به جرگه مخالفان می پیوندم!!! استاد فردا چشم امید ما به شماست، از حقمون دفاع کنید.



پاسخ : اگر کاردانی شما اصلی باشد مثلاً کارهای عمومی ساختمان مشکلی ا نظر نظام مهندسی ندارید
سلام به دانشجویان بدبخت و ترسو هر بلایی سرتون بیاد حقتونه ببخشید که اینطوری حرف میزنم ولی اکثر دانشجوهای این دانشگاه(فرقی نمیکنه کدام ورودی) با لول درس خواندنشان کاری ندارم ولی از لحاظ شخصیت و حق شناسی گاگولند و باید رشته گاگولی بخوانند عمران از سر انها زیادیست شاید بگید تو که لالایی بلدی چرا خودت خوابت نمیبره که اینجا مجال توضیحات بیشتر نیست که چرا خوابم نمیبره ولی هر جا که حق شخصیم خورده شده گرفتم ولی جاهای گروهی به جز حرفهای گنده زدن چیزی ندیدم یک برگه به عنوان مدرک یا پاس کردن یک درس ارزش این همه تحقیر و توهین را ندارد اقای جعفری اگه کاری بکنه لطف کرده مگرنه به ایشان ربطی نداره این شمایید که باید حق خود را ادا کنید اما نه با التماس کردن
فقط هفتاد و خورده ای واحد پاس کنیم هر چی شد شد............
برای جامعه اینده متاسفم که این افراد تحصیل کرده میخوان بشن مسولین عالی کشور و اینده ساز مملکت اون وقت تغییراتی از این بدتر خواهید دید در حق فرزندانتان به عنوان مثال یکی از اساتید ما ورودی های 89 از 14 جلسه 3 بار خودش و بچه ها نیامدنند و 3باری هم خود استاد پیشنهاد کرد که نیایید هفته بعد وقتی استاد میامد و میدید که 20 نفر از دانشجو ها امدند میگفت بچه ها نیامدند برید خانه یعنی ان 20 نفر گاگولند که واقعا گاگولند البته ان 8 باری هم که تشکیل شد به جای 3 ساعت یک ساعت و نیم تدریس میکردند وقتی هم میخواستم انها را تحریک کنم علیه استاد میگفتند هر چی صر فصل کمتر بهتر راحتتر قبول میشیم حالا برید قبولی هارو بشمرید من که تا حالا نمره بالای 11 ندیدم با این حال بعد از امتحان رفتند به استاد التماس میکنند که استاد تو رو خدا ارفاق کن به جای اینکه شکایت کنند وقتی هم از ورودی های 90 میخواستم امضا جمع کنم برای عوض کردن استاد ب.....امضا نکردند وگفتند اسممانه حفظ میکنه بعد ترم بعد میندازتمان اخه قبول شدن به چه قیمتی
برای من که عادی شده و مطمئنم که هیچ کاری نمیدانید بکنید مگه این که اقای جعفری کاری کنه(البته این موضوع به من ربطی نداره من ورودی89 هستم)فقط این موضوع خیلی خنده داره باید از دور نگاه کرد و خندید
این ایه قرآنه خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمیدهد مگر اینکه ان قوم خودشان بخواهند
حرف اخر اینکه از ماست که بر ماست
من دنبال این خبر رفتم تا اینکه فقط از یه سایت خبرگزاری این دستگیرم شد
۱۶ بهمن ۹۰ ، ۱۷:۴۷ ناپیوسته 89
سلام به مهندس و نودیها هیچ نگران نباشید این چارت واسه 91 است چون یکی از دوستم که قزوین میخونه اونها چارتشون یک سال از ما جلوتره چون این دروسی که وسطای ترم واستون عوض شد سال قبلش این چارت واسه اونها بوده( چون دوستم گفت مدیر گروه اونها با معاون وزارت علوم دوستن)خبرها زودتر به اونها میرسه اگه هم تصویب شده مطمین باشین مهندس جعفری به خاطر خودش هم که باشه باید به قول خودش اساتید دروس رو جمع اوری کنه پس با هییت علمی موسسه و وزارت علوم درستش میکنن مگه هر کی هر کی وزارت علوم از خودش بدون هیچ هم فکری از این ترم اجرایی اش کنه پس نگران هیچی نباشین میگید نه نگاه کنید با تشکر از همه ی دانشجوها وقت استاد هم نگیرید بذارید فولاد 2 ما رو تصحیح کنه اگه هم شک دارید از دوستاتون که قزوین میخونن سوال کنید
استاد تورو خدا فردا تو جلسه بپرسین ببینین اگه بخوایم انصراف بدیم باید بازم شهریه ترمای باقیمونده رو بدیم؟
اخه الان که دیگه تقصیر ما نیس
مجبوریم که داریم انصراف میدیم
سلام
آقای مهندس قطعا سو تفاهم هست و اگر همچین رشته ای در کار باشد در سال بعد به دانشجویان معرفی خواهد شد در چند سال اخیر به رشته های ناپیوسته بی توجهی زیادی شده در حالی که دانشجویان ناپیوسته بسیار زحمتکش هستند.
دانشگاه میتواند مراتب اعتراض خود را به سازمان سنجش کتبا اعلام کند و هماهنگ با سایر موسسه ها عمل کند.مگر میشود قانون تنها به این موسسه ابلاغ شده باشد و سایرین بی اطلاع باشند!!!! آیا این موضوع با عقل جور در میاید!؟؟
دانشجویان عزیز در جریان باشند که زیر بار ظلم نروند. نیمسال دوم در بسیاری از موسسات در شرف بازگشایی است و انتخاب واحد انجام شده است(مانند چارت همیشگی)
و سخنی از رشته جدید نیست.
اگر این قانون در کشور هماهنگ انجام شد(که بعید میدانم همچنین قانونی برای امسال وجود داشته باشد) اشکالی وجود ندارد.اما این که این موسسه بخواهد پیش دستی کند جای بس تامل دارد..
آقای طاهری لفظ گاگول را برای عام به کار نبرید، فکر کردید خودتان کی هستید؟؟ شاپور طاحونی؟؟ یا فرهاد دانشجو که اشتباهی اینجا امدی؟؟ یا اینجا انداختنت؟؟ توهین دلیل بر بی شخصیتی است و البته سخن نا حق، اگر این قاون باشد، با کدام کار می شود قانون را دور زد؟؟ با توهین یا اعتراض بیجا؟؟
اینکه شما دم از "قبولی به چه قیمت" می زنید عمده اش توجیح درس نخوانی خودتان است، برای اعتراض به استاد جمع کردن شماره بدرد نمی خورد، تقریبا هیچ وقت جواب نداده. حداقل سابقه من که این را می گوید.
در ضمن برای ماندن شما در دانشگاه دعوت نامه ایی فرستاده نشده، از وضع موجود ناراحتید در دانشگاه باز است، و ما ورودیهای 90 نیازی به حرفهای مفت شما نداریم، به قول استاد قبل از اینکه اینجا گواله را باز بکنید کمی آب خنک بخورید
در کل مواظب سایز دهنتان و سایز حرف خروجی از دهنتان باشید و با هم کنترل کنید تا به مشکل برنخورید.

پاسخ به ورودی 89
دوستای ما جرائت نمی کنن قزوین درس بخونن!! شما بپرس جواب کامل رو واسه ما حواله کن!!
در کل شکی نیست موسسه برای کمتر شدن مشغله های ناشی از این کار، انجام اون رو به ورودی های نود و یک موکول می کنه. چون واقعا وقت و هزینه و اعتراض زیاید در
پی داره!!
استاد چشم امیدمون به شماست
سلام استاد
میدونم بی موقع دارم این سوال رو میپرسم،ببخشید
ماها که کاردانی عمران روستایی بودیم حق امضا نداریم؟(ورودی 89)



پاسخ : نظارت بله ولی طراحی احتمالاً نه

سلام ببخشید اقای جعفری از شما به خاطر اینکه وقتتان را میگیرم و از دوستمان که با عنوانssss کامنت گذاشتن معذرت میخوام با اینکه این موضوع به من ربط نداره ولی باور کنید این الفاظ از شدت ناراحتیم بود از شدت ظلم و مظلومان گناه کارتر از ظالم شاید از لحاظ درسی یا حداقل از لحاظ نمره شاپور طاحونی نباشم ولی عقل که دارم ولی باشه هر بلایی سرتون اوردن مثل ادمهای با شخصیت رفتار کنید ولی جواب نمیده مطمئن باشید از اینکه ناراحت شدید خیلی ناراحت شدم همین قدر بدانید که تا صبح خوابم نمیبره فقط فکر کردم اینطوری تاثیرش بیشتره عقل من بیشتر از این نمیرسه هر کس اندازه عقلش حرف میزنه
بنده ام درس خوان بودم ولی از همان ترم اولی که وارد دانشگاه روزانه شدم که البته کار شاخی نکردم (رتبه کاردانی400 وکارشناسی900) درس خواندن را کنار گذاشتم ولی چیزی بجز ضرر ندیدم و پشیمانم البته درسی نیافتاده ام(این هم از پاسخ به توهین شما)
شما هم قانون را دور نزنید خودتان را دور بزنید این همه به ادم ظلم بشه بعد به دلیل اینکه قانونه از حقت بگذری فکر کردی وقتی میری یه اداره چرا کارتو راه نمیاندازن چون که قانون گفته کار ارباب رجوعو راه نندازین اگه لیاقت داشت خودش کارشو راه میاندازه اگه ام نداشت که نداشته دیگه
باز هم معذرت میخوام امیدوارم که دانشجو ها منو ببخشند روم سیاه شرمنده دیگه گوالمو باز نمیکنم خوبه دوست داشتم بیشتر از معذرت خواهی کنم ولی اینجا جاش نیست(چرا عاقل کند کاری که باز ارد پشیمانی)
اقای جعفری نظر شما چیه
باز هم از شما معذرت میخوام که وقت با ارزشتونو با کامنت های بی ارزش و بی ادبانه و ناراحت کننده میگیرم(حرف حق تلخه)
استاد فولاد 2رواعلام کن دیگه اعصابمو خرد کردی.............



پاسخ : به اعصابت مسلط باش. دیشب تا 3 نصف شب بیدار بودم و سوال 3 را کامل تصحیح کردم. امروز هم سوال 4 را تصحیح میکنم و به امید خدا تا فردا نمره نهایی را اعلام میکنم.

ما شدیم شنگول و منگول که شما دارین با زندگی ما بازی میکنین روی تاریخ کارت دانشجویی ورودی 90 زده 89. حالا خودشیرینی میکنین که بکن دانشگاه برترین؟
۱۷ بهمن ۹۰ ، ۰۶:۴۱ ناپیوسته 89
سلام به مهندس سخت کوش باتوجه به کامنت بالا از جمله " مکه هر کی هر کی وزارت علوم از خودش بدون هیچ هم فکری از این ترم اجرایی اش کنه"منظورم وزارت علوم بود نه با شخص شما یا اساتید دیگه فکر بد نکنید واز اینکه شما تا 3 صبح بیدار میمونید واسه تصحیح نمرات کمال تشکر رو داریم,ما راضی به بیخوابی شما نیستیم اگه استراحت کنید بهتر وبا حوصله تر میتونید برگه ها رو تصحیح کنید (اگه شما یا بعضی داشجویان اگه میدونن مهندس ملکی کی موسسه است دیگران رو هم خبر کنه)
اقای مهندس من متنی رو برای شما فرستادم تا مورد نمایش قرار دهید اما متاسفانه خبری ازش نیست



پاسخ : بگردید حتماً هست مگر اینکه به اشتباه تیک خصوصی برای آن زده باشید
سلام استاد
این جلسه شورای آموزشی کیه؟؟ نتیجه نهایی که مشخص می شه؟؟ ما رو از این بلاتکلیفی در بیارید؟؟



پاسخ : جلسه امروز برگزار میشود. مدیران گروهها ، مدیر و معاون آموزشی و بعضاً رییس دانشگاه و دکتر اوحدی در ان شرکت میکنند.
آقای طاهری "شاید از لحاظ درسی یا حداقل از لحاظ نمره شاپور طاحونی نباشم" ، شاید نباشی؟؟ بابا شکسته نفسی نکن، تو استاد شاپور جون بود!! فدات شم، با این شکسته نفسی هات ما رو شرمنده می کنی!!
جای بس تاسف است برای شما که کامنت دیشب مرا نشان نمیدهید
دوستان من در این موسسه هستند و به آنها اطلاع رسانی میکنم



پاسخ : تمام کامنتها را تا به حال تایید کرده ام مگر یکی دو مورد که حاوی توهین به افراد بوده است.
سلام استاد
استاد چقدشما گلید!هرچی بهتون میگن باز وقت میزارید جواب میدید!خیلی جنبه بالایی دارید!کمتر آدمی رو مثل شما دیدم!در ضمن اینو میخواستم بگم که گویا سوالات استاد ملکی دقیقا سوالات دانشگاه آزاد نبوده وفرق داشته!
اصلا معلومه چته ssss اگه دنبال دعوا میگردی بیا وبلاگ خودم انقدر اعصابم خورده که اگه پایه باشی حاضرم بریم یه بیابانی جایی انقدر همیگرو بزنیم تا یکی از ما 2 تا بمیره با من کل کل نکن
اقای جعفری که گناهی نکرده که وقتشو صرف ما کنه
اقای جعفری شما به یکی از ما 2 تا جواب بدین حق با کیه
با سلام فک کنم این رشته واقعا اومده باشه ولی نباید این موقع سال اجرایی بشه. اگه این قانون از طرف وزارت علوم تصویب شده مطمئن باشید همون موقع (شهریور ماه)تو کارنامه اسم جدیدشو میزدن .مگه میشه تو انتخاب رشته یه رشته انتخاب کنی بعد بفرستنت یه رشته دیگه اونم بدون اطلاع قبلی
من تو سایت خبر گزاری ایرنا یه خبری دیدم بد نیست شمام بخونید برین تو این سایتhttp://www.irna.ir
برین تو ارشیو تاریخ 22/6/90 صفحه6 ساعت 34/11



پاسخ : طبق آخرین خبر اجرای این قانون برای امسال منتفی شد
با عرض سلام وخسته نباشید
از زحمات جنابعالی برای تصحیح فولاد 2 با توجه به مشغله های فراوان شما صمیمانه تشکر می کنم.
پاینده و پیروز باشید.
۱۷ بهمن ۹۰ ، ۱۱:۴۴ اسمعلی خانی
سلام استاد خسته نباشید.استاد دقیقا مشخص شد که کاردانی های عمران روستایی حق طراحی ندارند و فقط می تونند نظارت کنند؟



پاسخ : من اطلاعات دقیقی ندارم از نظام مهندسی سوال کنید
اقای طاهری زیاد حرض نخور برات ضرر داره، حرف زدی فقط خواستم حرفت بی جواب نمونه، کاره بدی که نکردم، وبلاگت هم باز نمی شه!! واسه دعوا هم قول بده مثل اون یارو خودتو روئین تن نکنی، چون من مثل رستم نشانه گیریم خوب نیست دقیقا بزنم تو چشمات!!
خدا رو شششششششششششششششششششکر،
استاد متشکریم
۱۷ بهمن ۹۰ ، ۱۳:۳۴ ناپیوسته 89
با سلام به همگی دیدید تو کامنت بالا گفتم این چارت واسه 91 اجرا میشه پس قزوینی ها همیشه جلوتر از ماست و پاسخم به کامنت داریوش اینکه اعصابت واسه فولاد 2 خورد نشه اعصابت واسه سیالات و ترابری خورد باشه (اگه این ترم داری)که 3هفته است که نمره تو سایت وارد نشده بای
باز میشه



پاسخ : شما .com را در آدرس وبلاگ خود فراموش میکنید قرار دهید
واقعا مرسی استاد...خدا رو شکر ...ممنون...
واقعا این کار منصفانه نبود...
سلم استاد فردا دانشگاه تشریف دارین؟چه ساعتی؟اگه میشه ساعات حضورتون رابگین؟مرسی



پاسخ : نه متاسفانه فعلاً چند روزی دانشگاه نیستم
واقعا این چه حکمتیه رفتیم ملایر کاردانی عمران88 ملایر شدیم آخرین ورودی های کاردانی عمران...حالا اومدیم اینجا بازم اینجا داریم میشیم آخرین کارشناسیهای عمران عمران90 اینجا....واقعا جالبه...
از این خراب شده انصراف بدیم راحت تریم.
خسته نباشی از اینکه کامنتها رو دقیقه ای تو وبلاگتون میزارید اگه یه سری به سایت موسسه بزنید میبینید که آرشیو اخبار واطلاعیه های دانشگاه چقدر به روزه چون تاریخهاش برمیگرده به قبل از ورودی مایعنی 88شما واقعا سخت کوشیدایا شما به تنهایی همه راانجام میدهید چون سایت موسسه بااون همه ادا مدیر سایتش کجاست حداقل اطلاعیه ها رو به روزتر کنه حتما اطلاعیه ای ندارند چون اگه بخان به روز کنن ارشیو اخبار خالی میشه با تشکر از این همه پشتکار


پاسخ : اینجا و ایرانسازه هر دو تقریباً توسط خود من گردانده میشود.البته در ایران سازه همکار دارم ولی اینجا خیر.
جوابت ارسال شد، یه سری به وبلاگت بزن آقای استاد شاپور طاهری!!
داداش بهزاد اون کیه برات خط و نشون میکشه؟؟؟

عکسشو بده فقط کاریت نباشه
مرسی استاد
میشه لطفا به اقایان بهرامی و ملکی بفرمایید کی میخوان نمرات اب و فاضلاب و تحلیل 1 رو اعلام کنن
سلام استاد میشه لطفا سوال دیروزمو جواب بدید من همون شخص نظامی هستم که در خصوص اینده کاری در رشته عمران و ادامه تحصیل پرسیدم اگه وقت دارید لطفا جواب بدید مرسی



پاسخ : واقعیت خیلی جواب خاصی ندارم که بگویم ولی به نظرم هر چند که آینده مبهم است ولی فعلاً ادامه تحصیل در عمران بهتر از رشته هایی مثل هنر است و به قول شما برای کسی که نظامی است کمی به تلطیف فضای خشک کاری کمک میکند. پس به نظرم بدون تردید راهی که آمده اید ادامه دهید. افراد مشابه شما را قبلاً در دانشگاه دیده ام که تا آنجا که فهمیدم پشیمان نیستند. در ضمن در همان کار نظامی که هستید فکر میکنم کارهای عمرانی نیز هست که با فارغ التحصیلی در این رشته میتوانید به بخشهای عمرانی در کارتان بپردازید
سلام خسته نباشید-اگه میشه جواب تشریحی تاکیدمیکنم تشریحی سوالات زبان ارشدعمران سالهای اخیرروتووبلاگتون بذاریددانلودکنیم-آخه ارشدکه فقط نشدمقاومت و...-ممنون
...



پاسخ به پیام خصوصی : در کار اساتید دیگر خصوصاً نمرات آنها دخالت نمیکنم. در ضمن حذف صفر به شرطی است که سر امتحان حاضر نشوید و صفر بگیرید. نمره هم بدون ضابطه نمیکنم و با مسایل دیگر کاری ندارم
سلام اقا رضا(مسی10)ممنون از لطفت ولش کن ما که دیگه اب از سرمون گذشته بزار هر چی میخوان بگن نمیدانند که من یه ارتش دارم( البته شما فرمانده مایی)
بزار خوش باشن
سلام فقط خواستم جواب کامنت ترم3 رو بدم اگه جوابهای تشریحی زبان انگلیسی رو میخای میتونی کتاب جامع ارشد عمران مدرسان شریف رو بگیری فقط کل سوالات کنکورهای ارشد از ساله 72-90رو حل کرده یه کتاب قرمز رنگی با تشکر
سلام استاد شرمنده متنمو پیدا کردم
با عرض سلام وقتی عمران-عمران به عمران-اجرایی ساختمان تبدیل میشه کسی صداش در نمیاد وقتی که ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ایی89 پنچ ماه به حالت تعلیق در میاد و تمامی قبول شدگان یک ترم عقب می افتند کسی صداش در نمیاد وقتی سربازی از 18ماه به 24 ماه افزایش پیدا می کند کسی صداش در نمیاد وقتی مسولان ما به بازیکنان فوتبال پول میلیاردی میدن بعد بازیکنان میلیاردی بعد ازشادی گل جلوی دوربین حرکت غیر اخلاقی انجام میدن در حالی که تعداد بی شماری از زنداییان به خاطر بدهی زیر یک میلیون زندانی اند بازم کسی اعتراضی نمی کنه بعید نیست که روزی عمران-عمران به عمران –گاوداری ویا....تبدیل بشه به نظر من از ماست که بر ماست
باسلام جناب مهندس گویا دوشنبه جلسه درمورد تغیر رشته ی بچه های 90 بوده لطف میکنید تصمیم هییت ریسه رو ابلاغ کنید تا ما هم از این برزخ بیرون بیایم؟
با تشکر



پاسخ : قبلاً نوشته ام. قرار نیست تغییری ایجاد شود. اگر تغییری باشد باید برای ورودی 91 اعمال شود
با سلام خدمت مدیر گروه محترم
جناب مهندس برای ثبت اعتراض خود نسبت به نمره ها متاسفانه از طریق سایت اساتید پاسخ نمیدهند و بدبختانه پیدا کردن اساتید از دغدغه های دانشجویان بخصوص شهرستانی هاست اگر امکان دارد برای هر استاد زمان حضور در دانشگاه مشخص کنید و با استفاده از قدرت مدیر گروهی اساتید را ملزم کنید در زمان تعیین شده حضور پیدا کنند تا دانشجو اینقدر اذیت نشوند
با تشکر



پاسخ : اعتراض فقط از طریق سایت آموزش مجاز است. هر گونه اعتراض دیگر به صورت حضوری و تلفنی غیرقانونی است و میتواند به کمیته انضباطی ارجاع داده شود.
سلام
مهندس بچه های 90 دیگه در نظام مهندسی به مشکل نمیخورن؟
با تشکر



پاسخ : خیر
شما (طاهری و مسی جون!!) همون دو قلوهای افسانه ایی هستید؟؟ ارتش هم که دارید؟؟ پس خطرناکید؟؟ ولی باکی نیست!! من با جومونگ هماهنگ کردم، قرار شده در صورت وقوع جنگ ارتششو با رهبری "وی تی کمان" بفرسته واسه کمکم!! از الان خودتونو بازنده بدونید، چون "داداش کایکو" هم قراره بیاد!!
حالا خداییش بگو ببینم انگیزت چیه تو پروفایلت شمارتم گذاشتی؟؟ ها بلا؟؟ اَی اُی اَی شما هم؟؟، دستور می دم منکراتی ها خفتت کنن!!
خانم یا اقایmerssi10 که فکر میکنم خانم هستی احساس میکنم حالت مایع داری که هرجا بریزند شکل ان محیط میشی چه تو افتابه باشی چه تو لیوان همیشه برات دیگران تصمیم میگیرند وسرنوشتتو دیگران برات رقم میزنند تو این کشوری که هرکی ازمادرش قهر میکنه میاد میشه مسول وشب میخوابه هرچی خواب مییبینه صبح اجرا میکنه کاش مثل اقای طاهری چند نفری بودند تا شاید وضع شما ومن الان این نبود در ضمن درسته اقای طاهری فعلا در علم مثل طاهونی نیست ولی در گرفتن حقش از طاهونی ها خیلی سرتر
اولا طاحونی نه طاهونی!!، دوما واقعا اینجا جای آقای طاهری نیست، اینجا خیلی حقیرتر از این حرفاست، از ته دل قبول دارم
اگه بخوایم به به خاطر محیط یه دانشگاه بهش نمره بدیم، این دانشگاه صفره، صفر هم زیاده، منفیه شیش!! فقط بعضی استایید اینجا ادمو امیدوار می کنن، به همین خاطر میگم کلا این دانشگاه واسه اکثر بچه ها کمه، حالا چه بهزاد طاهری چه بقیه
سلام اقا جعفری بازم معذرت ولی باید جواب بعضی هارو داد
بر عکس روز های دیگه امروز شارژ شارژم چون یه جا کار پیدا کردم (اجرا و نظارت در مسکن مهر )پس باهاتون خوب رفتار میکنمssss
در پاسخ بهssssباید بگم که کافر همه را به کیش خود پندارد مثلا شماره من به درد کی میخوره حداقل جنسیتم این طور نیست که چند تا پسر مثل شما دنبال شمارم باشه من از هیچ چیز ترسی ندارم برو بابای اطلاعاتی ها بگو اخر این دنیا مردنه دیگه
اقا رضا فکر کنم این نسل سوخته دچار اشتباه شدند شمارو باssss اشتباه گرفتند با تشکر از نسل سوخته باید بگم که از این کلمه متنفرم و باید شرایط را تغییر داد واز ایجاد یک موج منفی جلوگیری کرد
پاسخ به نسل سوخته
اولا انسان خوبه با ادب باشه.بعدشم شما اینقد ایکیوت پایینه که من آدرس وبلاگم پایین کامنت درج شده میتونی کلیک کنی بفهمی آقا هستم یا خانوم آقاااا.
بعد کدوم دختریو دیدی که اسم مسی بزاره.
خداوند عقل گذاشته واسه استفاده نه این که بزاریش همون آک بمونه ازش استفاده کن عزیزم.
من خداروشکر خداروشکر تاحالا منت هیچ استادیو نکشیدم به هیچ استادیم رو واسه نمره ننداختم.میتونی از هرکی که دل میخواد بپرسی.پس لغب خودتو به دیگران نچسبون.خدا میدونه دلت از کجا سوخته که ا.مدی رو من خالیش کنی .سراغ بد کسی اومدی دلت بترکه
سلام دوستان
کسی میدونه مهندس بهرامی وملکی کی نمرات تحلیل 1 و اب و فاضلاب رو اعلام می کنند؟؟؟؟؟؟؟
۱۸ بهمن ۹۰ ، ۱۵:۱۵ دهه ی شصتی بدبخت
اگر قرار بود این کار را انجام دهید باید زودتر اعلام میکردید نه الان تا ما این ذانشگاه را انتخاب نمیکردیم.
خواهش میکنم از سال بعد این قانون را اجرایی کنید



پاسخ : لطفاً با دقت مطلب را مطالعه کنید. اجرای آن فعلاً منتفی شده است
با عرض خیلی پوزش از اقای مسی 10 منظور من با خانم یا اقای sssss که اشتبا اسم شما رو تایپ کردم در ضمن مسی10 ننوشته ام نوشته ام مرسی 10 باز به خاطر اشتباهم معذرت می خواهم در ضمن من به کسی توهین نکردم فقط از روی دلسوزی نصیحت بردارانه کرده ام واگر کسی ازمن دلخور شده معذرت می خواهم
برای خودم متاسفم که تو کشوری مثل ایران زندگی میکنم بیشتر از اون اینکه تو همدان زندگی می کنم و بیشتر از اون اینکه به رشته ی فنی اومدم خواهشن حداقل پیگیری کنید ببینید آیا دانشگاه آزاد هم اینجوریه



پاسخ : دوست عزیز توجه کنید که در آخر نوشته ام که فعلاً این مساله منتفی است
خواهشن پیگیری کنید که آیا آزاد هم اینجوریه



پاسخ : تا آنجا که خبر دارم خیر. اینجا هم فعلاً منتفی شد
عجباااا مثل اینکه فارسی مینویسه
آقا جان برادر دوست عزیز دانشجوووو همشهری ایرانی
فعلا منتفی شده
یعنی ورودی های سال آینده چارتشون فرق میکنه
من دانشجوی کاردانی کارهای عمومی ساختمان هستم و دیپلم ازهنرستان گرفته ام و ساکن همدان هستم می خواستم بدانم به نظر شما برای گرفتن کارشناسی به عمران-عمران غیر انتفاعی همدان بروم یا عمران ساختمان دولتی شهر دیگریا ازاد در ضمن از کدام گرایش راحتر در ارشد قبول می شوم وکدام گرایش بازار کار خوبی دارد با تشکر



پاسخ : به هر حال در این اوضاع اشفته کاری رشته عمران - عمران بازار کار بهتری نسبت به ساختمان دارد و برای قبولی ارشد هم بهتر است و به همین جهت غیرانتفاعی همدان را بدون هیچ تعصبی توصیه میکنم. بین غیرانتفاعی و آزاد بحث هزینه ها باعث برتری غیرانتفاعی میشود و گرنه از نظر سطح علمی تفاوت قابل توجهی بین آنها نیست. در مورد تحصیل در شهر دیگر توجه کنید که هزینه های قابل توجهی به شما به صورت غیرمستقیم تحمیل میشود حتی اگر دانشگاه دولتی باشید
استاد این نمره مقاومت چی شد؟
خیلی داره طول میکشه ها.............!



پاسخ : تا سوال 3 تصحیح شده است. شروع به تصحیح سوالات 4 و 5 کرده ام. تقریباً تصحیح هر سوال یک روز وقت نیاز دارد. خودتان مابقی را حساب کنید.
۲۰ بهمن ۹۰ ، ۱۵:۲۹ وحید میرزایی
1
با سلام
از اونجایی که من این هفته تهران بودم یه سری به وزارت علوم زدم و و کاملا مطمئن شدم که این بخشنامه ها ارائه شده فقط مساله ای که هست اینه که برنامه ریزی وزارت علوم گفت که این طرح برای سال آینده اون هم اگه مثل سایر قوانین این مملکت شامل تبصره نشود،اجرا خواهد شد و به هیچ عنوان جایگزین رشته مهندسی تکنولوژی عمران نخواهد شد و اجرای آن برای امسال اون هم وسط سال کاملا غیر قانونیست
اجرای آن در صورتی خواهد بود که از قبل اسم این رشته و ماهیت آن به اطلاع داوطلب برسد!!!


پاسخ : حرف شما کاملاً منطقی است ولی با آنچه در ابتدای دفترچه ذکر شده است همخوانی ندارد و همین مساله باعث شده بود که دانشگاه در ابتدا اصرار بر اجرای آن داشته باشد که خوشبختانه دکتر غلامی جلوی این مساله را گرفت.
۲۰ بهمن ۹۰ ، ۱۶:۵۰ وحید میرزایی
2
واقعا نظرات بچه ها رو که میخوندم به دانشگاهمون امیدوار شدم .........
تا الان فکر میکردم کلا دانشجو های اینجا درک نمیکنند که این مملکت داره چی به سر ما میاره و به حقوق خودشون آگاه نیستند ولی الان فهمیدم که نباید انقدر به این دانشگاه بد بین باشیم ، و این رو هم در نظر بگیریم که 80% سطح علمی فرهنگی سیاسی یک دانشگاه رو سطح دانشجو های اون دانشگاه تعیین میکنه.
به قول یکی که می گفت نوشتن عقده ها تو فیس بوک شده حالا باید بگیم که نوشتن عقده ها تو وبلاگ آقای مهندس جعفری شده .واقعا خوبه که یه عده هستند که می دونند که چی داره به سر ما میاد و چه افراد نالایقی دارند برای ما تعیین تکلیف میکنند ،ولی این رو باید بدونیم که با این راه و روش انتقاد کردن مجازی تا به حال هیچ راهی پیش نبردیم ..!!!و نخواهیم برد..
بایداعتماد به نفسی که طی سالیان سال از ما گرفتن و ما رو تو سری خور بار آوردن رو دوباره بدست بیاریم . از اون اول ابتدایی هیچ کدوم از ما جرات نقد مدرسه و معلم را نداشتیم تا الان که دانشجوییم و جرات حتی حرف زدن با استاد رو نداریم
این یعنی دیکتاتوری محض که در نظام آموزش و پرورش کمتر از نظام آموزش عالی وجود داشت.نظام آموزش عالی کاملا یک نظام استاد مدار و بی قانون است . نمونش اینکه هر دانشگاهی ساز خودش رو میزنه
تو مدرسه اگه معلم 0.25به نا حق به کسی کم می داد به راحتی دانش آموز می تونست از معلم شکایت کنه ولی تو دانشگاه دست استاده که هر نمره ای که دلش می خواد به هر کی بده (مثل آقای [...])!!!
تو دبیرستان اگه به تدریس یک استاد اعتراض میکردیم فوری استاد رو عوض میکردند
اما در دانشگاه چی.... ؟!چقدر نامه نوشتیم که فلانی رو عوض کنید...!
به هر حال تو مملکت ما دیکتاتوری از همین مدرسه و دانشگاه شروع میشه تا میرسه به اوون بالا بالا ها ...
۲۰ بهمن ۹۰ ، ۱۷:۱۴ وحید میرزایی
3
در دین خودمون هم به انتقاد و پیشنهاد تاکید بسیاری شده((امر به معروف و نهی از منکر)) اما افسوس که ما از دین فقط ظاهر دین رو فهمیدیم ....
واقعا اسد آبادی چه جمله ی تاریخی گفت :>
یعنی بعد از 60 70 سال هنوز هم ما مسلمان واقعی نشدیم و فقط دم از اسلام میزنیم
تو فرانسه روزی نیست که مردم اعتصاب و اعتراض نکنند و دولت رو مورد نقد قرار ندهند!!
اما اینجا چی .... حتی بعضی ها جرات ندارند با اسم خودشون انتقاد کنند...
به هر حال اگر می خواهیم که زمینه های پیشرفت کشور رو فراهم کنیم باید از همینجا شروع کنیم و قدرت انتقاد و پیشنهاد رو در خودمون تقویت کنیم

به امید پیشرفت روز افزون....


پاسخ: در مورد مباحثی که شما مطرح کردید بحث مفصلی میطلبد و ضمن اینکه فعلاً زمان مناسبی برای آن موجود نیست. اما یک نکته بد نیست عرض کنم. قبول دارم که فرهنگ استبدادی و انتقادگریزی در جامعه ما رسوخ کرده است اما به همین دلیل انتقاد صحیح را هم یاد نگرفته ایم. به دلایل مختلف انتقادات صحیح به درب بسته میخورد. وقتی که دریچه ای برای انتقاد باز میشود و یا فضایی مجازی به دست می آید که میشود با آی دی های ناشناس انتقاد کرد به مانند آدمهایی گرسنه که با سفره ای پر از غذا مواجه میشویم هر چه در دل تنگمان است بی محابا بیرون میریزیم و بعضاً حرفهایی میگوییم که کمکی به ایجاد بستر انتقادپذیری در جامعه نمیکند. بحث در این مورد زیاد است و فعلاً نه فرصتش هست و نه بسترش .
با سلام اگه این رشته واسه 91 اجرا بشه یعنی دیگه هیچ موسسه ی دیگری رشته مهندسی عمران را ارایه نخواهند کرد یا علاوه بر مهندسی عمران , مهندسی اجرایی تدریس خواهد به نظر من اگرواحد های این رشته جدید در همان مقطع کاردانی تدریس میشد( بدون هیچ کنکوری ) ومدرک مهندسی اجرایی عمران را میداندبهتر بود همچنین دروس محاسباتی نیز حذف میشود بعضی از این واحدها در مقطع کاردانی نیز گذرانیده شده (همچنین دانشجویان فنی در هنرستان با این دروس و واحدها اشنایی دارند)
سلام استاد تو اون جلسه که این موضوع منتفی شد!تکلیفی واسه بچه هایی که ورودی بهمن ماه میخواستن بیان معلوم نشد؟
مقاومت رو کی میزنین؟
مرسی...



پاسخ : تا اطلاع ثانوی برای کلیه ورودی ها منتفی شده است.
مقاومت مصالح تا شب نمرات را اعلام میکنم. نمرات ناامید کننده است.
یعنی واسه ترم بهمن ورودی دانشجوی عمران میگیرد؟



پاسخ : تعداد محدودی قبلاً به صورت تکمیل ظرفیت ثبت نام کرده اند
چه تعدادی افتاده داریم؟
ترم بعد با کی ارایه میشه؟



پاسخ : هنوز تصحیح برگه ها کامل نشده ولی تا به حال از 59 نفر 35 نفر افتاده اند.برای ترم بعد احتمالاً با مهندس امیدی ، ملکی و بلوکی در سه گروه ارایه میشود. البته هنوز قطعی نیست.
سلام استاد نمره های شهرسازی چرا اقای منوچهری نمیده؟



پاسخ : از خود ایشان باید سوال کنید من دخالتی نمیکنم

سلام
استاد من اولین باره که تحلیل 2 برمیدارم کل واحدام 23+کارآموزی که یکی از این درسا بناهای آبیه !! من میتونم واحدامو بردارم؟؟؟



پاسخ : کل واحدهای شما با احتساب کارآموزی و یک واحد اضافه بناهای آبی باید 24 یا کمتر باشد در غیر این صورت تا سقف 20 واحد میتوانید درس بردارید و البته باید پیش نیازها را هم رعایت نمایید
سلام استاد.
استاد اگه امکانش هست وبلاگ منو تو وبلاگتون لینک کنید.

ممنون


پاسخ : انجام شد
سلام استاد
استاد لینک نکردید که!!!!!
شما گفتید انجام شد



پاسخ : آنطور که متوجه شدم سیستم بلاگفا اجازه ثبت پیوند به سیستمی که شما در آن وبلاگ زده اید را نمیدهد. ظاهراً این سیستم در بلاگفا بلاک شده است
سلام
استاد یه نظر براتون دارم.استاد شما این فایل گام به گام طراحی سازه هارو بدید انتشارات علم عمران تا یه کتاب خوب دیگه مثل اون کتاب طراحی به روش حدی نهایی براتون بزنند
حیفه خدایش.حتما این کارو بکنید
یه خورده از لحاظ نگارشی اشکال داره که من تا اونجایی که خوندم نوشتمشون که بعدا بهتون میدم اصلاحش کنید.
حتما تو فکرش باشید



پاسخ : در مورد اشکالات نگارشی و احتمالاً اغلاط املایی حق با شماست چون مطالب فی البداهه نوشته شده است. حتی تایپ کل مطلب را خودم انجام دادم. در مورد تبدیل به کتاب فعلاً برنامه ای برای آن ندارم. فرآیند چاپ کتاب واقعاً وقتگیر است. همان کتاب قبلی هم هم حدود دوسالی قوت برد تا چاپ و به بازار آمد. ضمن اینکه چون فایل قبلاً توی اینترنت منتشر شده است خیلی خریدار نخواهد داشت.
استاد این مطالبی که گذاشتید الان تو تمام دانشگاهای سطح کشور داره استفاده میشه.
این کار شما مطمئنن خیلی خیلی وقت برده.هرکسی که در حد مقدماتی ایتبس را بلد باشد به راحتی میتونه پروژه را انجام بده.
شما که این همه وقت واسه این مطالب گذاشتید یه خورده دیگه هم وقت روش بزارید بهتون قول میدم تو کشور اسم خوبی دراره حیفه بخدا.
بعدشم میتونید از تو سایتتونم برشدارید که هرکس مایل به انجام پروژه باشه کتابو خریداری کنه.
راستی استاد جواب دکتری چی شد؟؟


پاسخ : راستش تبدیل به کتاب حوصله میخواهد. چون کتاب فرمت خاص خود را میطلبد و البته لازم است نمونه پروژه نیز اضافه شود. فکر میکنم به همین میزان که وقت گذاشتم باید دوباره وقت بگذارم تا مجموعه تبدیل به کتاب شود. الان فعلاً فرصت و حوصله این کار را ندارم ( که البته ایکاش داشتم). در مورد دکترا فعلاً منتظرم. امیدوارم با این سرعتی که پیش میرود به مهر سال بعد برسد. ( همین مساله احتمال قبولی در دکترا من را در یک برزخ قرار داده است که از هر فعالیت دیگر طفره میروم).
سلام استاد
استاد من چند تا فایل تو ایرانسازه گذاشتم.یکیش در مورد نقشه های خطوط گاز رسانی شرکت گازه.یه نگاهی کنید ببینید چطوره؟؟؟

بعدش استاد من فایلی که میزارم اول تو وبلاگم میزارمش بعد از اونجا لینکشو میزارم تا کسی بخواد دانلود کنه بیاد تو وبلاگم.اشکالی که نداره؟؟؟



پاسخ : نگاه کردم ولی ورژن اتوکد بالا ذخیره شده است که با 2008 نتوانستم باز کنم. شیوه ای که فایل میگذارید ایراد ندارد. البته به شرطی که فایلهایی که میگذارید تکراری نباشد و قبلاً در سایت قرار داده نشده باشند.

استاد نه فایلهای تکراری نمیزارم.
فایلهایی که میزارم همش خودم تهیه کردم مثل اون دوتا پروژه فولاد حسن باجی.

الانم دارم یه اموزش تحویلی نحوه درست کردن مقاطع با SD درست میکنم که بعدا تو سایت میزارم


پاسخ : خیلی خوبه . در مورد فایلی که از کتاب آقای باجی گذاشته بودید برای اینکه مشکل کپی رایت پیش نیاید در انتهای نوشته شما یادآوری کردم که این فایل توسط خود شما تهیه شده است و کپی از سی دی همراه کتاب نیست. به هر حال در مورد رعایت کپی رایت در مورد محصولات ایرانی باید دقت کافی را داشته باشید
ممنون از راهنماییتون
سلام.
سال جدیدو پیشاپیش خدمت شما و خانواده محترمتان تبریک عرض مینماییم.
امیدوارم سال پر خیرو برکتی براتون باشه



پاسخ : تشکر از شما . سال نوی شما نیز مبارک باشد. سالی خوب و خوش برای شما آرزو دارم
سلام استاد
استاد وبلاگم را با این آدرس لینک کنید.آدرس قبلی با بلاگفا مشکل داشت ولی این آدرس مشکلی با بلاگفا نداره
ممنون
با سلام خدمت استاد گرامی
من اصلا از این تغییرات در بهمن ماه 90 اطلاعی نداشتم و ورودی 90 هستم
مهر ماه

الان میرم ترم 3 و گیج شدم الان من که رشته ریاضی خوندم توی دبیرستان باید حق
امضا نداشته باشم یعنی فقط نظارته و یه سوال دیگه

توی کارشناسی ناپیوسته فرق بین فنی حرفه ای ها و نظریها تو چیه

با تشکر اگه میشه به ایمیلم بفرستید


پاسخ: متاسفانه آنقدر در این زمینه اطلاعات متناقض است که من نیز متوجه نشدم. حق امضای نظارت خواهید داشت ولی طراحی برای من ابهام دارد. اگر کاردانی شما عادی باشد فکر نمیکنم دیپلم شما تفاوتی ایجاد کند
سلام
تاریخ دقیق انتخاب واحد رشته عمران چه روزی است؟
تا قبل از انتخاب واحد برنامه صحیح و نهایی رو لطفا اعلام کنید



پاسخ: متاسفانه اطلاع ندارم. برنامه هم از طریق سایت آموزش دانشگاه در دسترس خواهد بود
سلام مهندس جان ببخشید من ورودی 90 هستم الان میرم ترم 3 آیا برای ما هم تغییر ایجاد میشه؟!!!
یا همون تکنولوزی میمونیم
با تشکر



پاسخ: خیر برای ورودیهای 91 اجرایی میشود. البته اگر باز هم تا یکی دو هفته آینده تصمیمشان عوض نشود.
استاد میشه راهنمایی کنید دیوار برشی چطوری توی ایتبز رسم ومدل کنیم؟



پاسخ: بحث آن طولانی است و اینجا نمیگنجد به یکی از کتابهای مرجع مراجعه کنید

سلام.من 91 ای هستم الان که دفترجه رو سایت سنجش اومد متوجه وخامت اوضاع شدم.تازه تصمیم گرفته بودم از اول کارشناسی درس بخونم.واقعا اگر این داستان واسه 90 ای ها هم اجرا بشه خیلی خیلی...خیلی ستم،واقعا خدا صبرتون بده.منکه با مشورت مادر و پدر تصمیم گرفتیم از مهر 2 ترم کارشناسی ناپیوسته برم آزاد بخونم بعد سال بعد کنکور سراسری دانشگاه آزاد کارشناسی پیوسته شرکت کنم و واحدای پاس شدمو تطبیق بزنم شمام میتونید رو این موضوع تطبیق واحد بررسی داشته باشید.آقای جعفری شما که مارو لایق ندونستید جواب مشورت دیروزم رو تو پست قبلیتون بدید اگر ممکن اینو جواب بدید که مشکل دانشجوهای خودتونم هست،که آیا میشه سال بعد از اول کنکور داد و کارشناسی پیوسته حالا چه غیر انتفاعی یا آزاد کارشناسی پیوسته رفت و واحدای قبلی رو تطبیق زد؟


پاسخ: بابت اینکه دیروز راهنمایی نکردم عذرخواهی میکنم وقت من محدود است و درگیری زیادی دارم. در ایران سازه سرچ کنید خیلی مطالب بیان شده است. در مورد این رشته هم به نظرم رشته خوب و آینده داری است. برای ارشد هم شاید ارشد مدیریت ساخت با آن قرابت داشته باشد. به نظرم اگر به اجرا علاقمندید این رشته را ادامه دهید. البته به شرطی که دانشگاه ها از پس آموزش آن بر بیایند و از سر باز نکنند.
استادببخشید من اگه اطراف دیوار برشی ستون بزارم .وازگزینه draw wallدیوار برشی هاو رسم کنم باید کارهای خاص دیگه ای ام انجام بدم؟زمانی که دیوار برشی تعریف کردم نوعشو shell در نظر گرفتم اگه ممکنه راهنماییم کنید خیلی درگیرم. بجز کتاب باجی چیز دیگه ای ندارم . از روی باجی متوجه نمیشم.



پاسخ: باور کنید اینهایی که شما میخواهید در چند جمله نمیگنجد. در کتاب باجی به خوبی توضیح داده است اگر متوجه نشدید جزوه من را هم بخوانید مطالبی در این مورد بیان کرده ام. در اینجا توضیح آن سخت است نیاز به عکس دارد که نمیشود اینجا قرار داد.
ممنون استاد.ببخشید همش مزاحمتون میشم.
خواهش میشه؛سلامت باشید ان شاالله.فقط با توجه به اینکه مدیریت گروه رو هم بر عهده دارید و از ضوابط و آئین نامه ها مطلع هستید لطفا بفرمائید که اگر سال بعد در کارشناسی پیوسته ی آزاد یا غیر انتفاعی قبول بشم آیا میشه واحدای دوره کاردانی و دو ترم اول کارشناسی ناپیوسته همین رشته جدید رو اون موقع واسه پیوسته تطبیق زد؟با تشکر و آرزوی سلامتی.



پاسخ: بله امکان آن هست ولی نمرات آنها در دروس عمومی حداقل 14 و تخصصی حداقل باید دوازده باشد البته برخی دانشگاهها این ضوابط را به صورت داخلی سختگیرانه تر میکنند و البته توجه کنید که بخشی از واحدها به دلایل مختلف قابل تطبیق نیست.

با سلام دوباره مزاحم میشم

من ورودی 90 هستم اگه قرار باشه این قانون برقرار باشه اینطور که من پرسیدم میگن
برین عمران - ساختمان البته اگه میخواین ارشد بگیرین توی ارشد هم هر گرایشی مثل سازه بگیرین مشکل حق امضا حل میشه اگه دستشون بهش نرسه

من مشکل این رو دارم که ایا امکان این هست که از دوره کاردانی به کارشناسی پیوسته انتقالی بگیرم یا ازمون بدم بعدش تطبیق کنم ایا توی نظام وظیفه برا برادران گرامی مشکلی پیش نمیاد

مرسی


پاسخ: این رشته جدید شامل حال شما نمیشود. ارشد هم فقط سازه و زلزله قابل قبول است. در مورد انتقال و تغییر رشته خیلی اطلاعات ندارم البته امکان معادلسازی واحدها تا حدی وجود دارد.
ببخشید یه سوال دیگه هم گیجم کرده

منظور از منتفی شدن برای ورودیهای کاردانی 90 هست یا کارشناسی 90

یعنی منظورتون اینه که این قانون باید برای افرادی که امسال وارد کاردانی میشن اجرا بشه یا افرادی که امسال وارد کارشناسی میشن یعنی کنکوریهای امسال کاردانی به کارشناسی



پاسخ : منظورم کارشناسی 90 است. برای کاردانی 90 و کارشناسی 91 قانون اجرا میشود البته ظاهراً .
استاد ببخشید من اگه دیوار برشی هامو رسم کرده باشم .حالا مشخصاتش تغییر دادم دوباره میخام با مشخصات جدید رسم کنم باید چکار کنم. باید حذف کنم از اول بکشم یا همینجوری که رسم شده میشه مشخصات جدید اختصاص بدم.



پاسخ: نیازی به حذف آنها نیست میشود همینجا مشخصات را عوض کرد.
سلام
در مورد درس جبرانی آزمایشگاه خاک باید از کجا بفهمیم که نمره ی ما چند بوده که حالا این درس و برداریم یا نه



پاسخ: باید به نحوی به کارنامه دوره کاردانی خود دسترسی پیدا کنید. فکر کنم یک نسخه از آن توی پرونده شما باشد. از آموزش سوال کنید
سلام استاد تونقشه معماری که دادید یه پلان هست که توضیحات نداره!فقط اندازه گذاری شده!پلان چیه؟
اینکه واسه محورای 1-2و A-Bتوپروژه های مختلف اندازه تعیین کردیدفقط تواون نقشه مشخصه.
محورهای گفته شده توزیرزمین واول یکین ولی توهمکف متفاوته کدوم اندازه ملاکه؟


پاسخ: نفهیمدم مربوط به کدام قسمت است. شما طبقه همکف را معیار قرار دهید

استاد شما رو به هرچی که می پرستید رشته مارو عوض نکنید این کار بی انصافی که هیچ یه خیانت به همه ما ورودی های 90 هستش این کار رو بکنید هیچ کدام از ما باعث و بانی این کار رو حلال نمیکنیم چون کاری از دست ما بر نمیاد



پاسخ: رشته ورودی های 90 تغییری نمیکند. ظاهراً مطلب را درست مطالعه نکرده اید. تغییرات از سال 91 لحاظ میشود. ضمن اینکه من کاره ای نیستم که از من درخواست میکنید من نهایتاً به همراه دانشگاه مجری مصوبات وزارت علوم هستیم
Salam .man daneshjo kardani bodam ke alan farghol tahsil shodam .in reshte jadid va sarfasl jadid mano majbor mikone entekhabe be joz memri nadashte basham.reshte kardane bande ejra sakhtemanhaye betoni bode.az lahaz nezarat ba memari yeki mishe.darsaye memari kheyle sabok tar has.khahesh mikonam rahnameie konid



پاسخ: از نظر انتخاب رشته به علایق خود توجه کنید. به هر حال رشته مدیریت اجرایی هم رشته خوبی است ولی به شرط اینکه درست برنامه ریزی شود.
۰۵ شهریور ۹۱ ، ۱۹:۰۲ بهزاد طاهری
سلام
اقای جعفری من فردا نامه مینویسم و از شورا میخوام که مدت تحویل پروژهارو تمدید کنند خواهشا شما هم پیگیر باشید هم به عنوان استاد هم به عنوان مدیر گروه
بنده با اقای طهماسبی پروژه راه بدون اینکه درخواستی بدیم گفت با اموزش صحبت میکنم زمان تحویل پروژهارو تمدید کنند
ممنون میشم فردا تو شورا پیگیر باشید
با تشکر
با سلام.من امسال ورودی 91 کارشناسی ناپیوسته عمران میشم اما قصد دارم سال بعد در کنکور کارشناسی پیوسته شرکت کنم و واحدهای گذرانده شده را تطبیق بزنم.الان در حال بررسی برای انتخاب رشته هستم تا از بین عمران-عمران و عمران-ساختمان یکی را که از لحاظ سرفصل ها و ریز واحدها قرابت بیشتری با واحدهای کارشناسی پیوسته دارد را انتخاب کنم تا در تطبیق بیشترین بهره را ببرم اما از اونجایی که عمران- عمران تغییر کرده و خیلی از واحدهای محاسباتی حذف شده و دسترسی به سر فصل جدید نیست میخواستم با توجه به تجربه شما در آموزش نظر شما را در رابطه با اینکه عمران-ساختمان یا عمران-عمران را انتخاب کنم تا از لحاظ سر فصل قرابت بیشتری با کارشناسی پیوسته داشته باشد تا بعدا برای تطبیق واحد با حداقل هدر رفت واحدهای گذرانده شده مواجهه بشم؛بدانم.ممنون میشم راهنمائی بفرمائید.


پاسخ: مشخصاً رشته عمران ساختمان نزدیک تر به مهندسی عمران نسبت به رشته مدیریت اجرایی است
سلام استاد
استاد ببخشیدشما اطلاع دارید در جلسه امروز شورا پروژهها رو مهلتش رو تمدید کردن یانه؟ اگرتمدیدکردن تا چه زمانی ؟
سلام.اول اگه ممکنه سرفصلهای این رشته رو روی یه آپلود سنتر دیگه آپلود کنید تا ما بتونیم دانلودش کنیم.چون برای من سایت دفتر گسترش آموزش عالی باز نمیشه که دانلود کنم.
دوم اینکه من کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی عمران دارم که اسفند فارغ التحصیل شدم. آیا به من مهر محاسبات و نظارت میدن یا با ما هم مثل مهندس اجرایی عمران برخورد میکنند؟؟



پاسخ : توی ایران سازه هم قرار داده ام آنجا جستجو و دانلود نمایید. در مورد سوال دوم اطلاعات دقیقی ندارم

سلام و خسته نباشید خدمت شما
مهندس جان ببخشید تفاوت ما که ورودی 90 هستیم با دوستانی که 91 میان در نظام مهندسی چیه؟(حق امضا)
آیا در کل رشته تکنولوزی بهتر هست؟ یا اجرایی(کلی منظورم هست)
ممنون



پاسخ: رشته های شما کلاً متفاوت است. در مورد آینده نمیشود خیلی اظهار نظر کرد ولی هر دو گروه به نظرم وضعیت نسبتاً مشابهی خواهند داشت. انتخاب بین این دو رشته بر اساس علاقه باید صورت گیرد.

بچه های ورودی 89 17.6.91 میخوایم بریم کوه .هرکی میاد بگه
سلام معلوم نشد مدیرگروه ترم بعد کیه
ey jannnnnnnnnnnnn
سلام استاد
تو دفترچه که هر دو تا کد رشته هست پس این تغییر سر فصل چیه؟



پاسخ: شما اگر چیزی متوجه شدید من هم متوجه شدم. احتمالاً خودشان هم چیزی متوجه نشده اند. اوضاع خرابتر از آنی است که فکر میکنید. معاون محترم وزارت علوم در یک پیشنهاد فوق مدرن که معلوم نیست چقدر برای آن فکر کرده است پیشنهاد کرده است که از این به بعد نمرات 0 تا 8.75 حذف شود و حداقل نمره بشود 9 !! خب شما از این صنف آدمها با این تفکرات چه انتظاری میتوانید داشته باشید؟!
سلام مهندس
استاد در مورد تحویل پروژه شما از بچه ها سوال می پرسید اگه هم می پرسید از کدوم قسمت ها می پرسید استاد چون ما برای اولین باره پروژه انجام دادیم و اینکه به مرور و از روی کتاب بوده چیزی تو ذهنمون نمونده ولی خدایی خودمون انجام دادیم



پاسخ: بله سوال میپرسم. از همه قسمتها ممکن است بپرسم. آنقدر میپرسم تا مطمئن شوم خود شما پروژه را انجام داده اید. انتظار ندارم همه چیز را حفظ باشید ولی این اجازه را میدهم که تمام جزوه ها و کتابها و فایلهایی که دارید را با خودتان همراه بیاورید. در واقع مثل امتحان جزوه باز از شما سوال میکنم. من خیلی اهمیت میدهم که پروژه توسط خود فرد انجام شده باشد
سلام مهندس جعفری یه سوال خصوصی داشتم:شما تیپ چقدر اهمیت میدید؟



پاسخ: تیپ منظورتون چیه ؟ تیپ زمین طبق آیین نامه 2800 منظورتونه ؟
سلام مهندس
استاد دوباره سلام شما در یکی از پاسخهاتون گفته بودید طراحی دستی به هر روش دلخواه قابل انجام است ماهم پیرو همین موضوع طراحی دستیمون رو انجام دادیم حالا یکی از بچه ها که نمیخوام اسمشو ببرم تو حیاط به ما گفت که استاد یه نظر جدید گذاشته و گفته طراحی دستی فقط باید براساس روش حدی باشه و ما نتونستیم این نطر رو پیدا کنیم و خواستیم از خودتون صحت و سقم موضوع رو جویا بشیم
با تشکر و ممنون از وقتی که برای دانشجویان محترم خودتون قائل هستید



پاسخ: طراحی دستی با هر روش مورد قبول است. البته اگر روش تنش مجاز را انتخاب میکنید باید بر اساس ترکیب بارهای این روش نیز محاسبات کنترل شود

سلام استاد
درموردسوالم نظری نداشتین؟درمورد درسای این ترم؟؟؟



پاسخ: اینگونه سوالات را عمومی بپرسید تا عمومی در زیر آن جواب بدهم. خیلی مهم نیست چه دروسی را برمیدارید. دروسی را بردارید که پیش نیازهای آن را پاس کرده اید مثلاً فولاد 2 و تحلیل 2 ، بتن 2 ، اصول مدیریت و ساخت و تاریخ معماری و ساختمان.
با عرض تشکر و خسته نباشید و عرض تشکر
من نمیدونم چرا هرچی قانون جدیده به پست ما میخوره -اون از سربازیم که طبق قانون قبل امسال تابستون میتونستم معافیتمو بگیرم ولی با قانون جدید کنسل شد اینم از درس خوندنمون که به اسم مهندسی تکنولوژی عمران-عمران اومدیم دانشگاه اما میخوان رشته رو عوض کنند (ورژن جدید ظلم-عجیبا قریبا!!!)
اما اسم رشته جدید بهتر بود میذاشتن مهندسی کارگری -بنایی (شاید گفته باشند با این نام به قشر دانشجو بر میخوره) چون فرق مهندس ها با کار گر بنا ها در محاسباتی است که مهندس ها انجام میدن وگر نه اینو خوب میدونیم که مهندسا خیلی از کارای اجرایی رو از بنا ها یاد میگیرند و در مورد درسایی که اضافه شده چهار تا ازاونها رو تو کاردانی پاس کردیم-ما تو کاردانی بیشتر دروس اجرایی خوندیم که بیایم تو کارشناسی دروس محاسباتی رو یاد بگیریم و حلا بهمون میگن دروس محاسباتی از سر فصل حذف شده (توکل به خدا)
مهندس تیپ و خوب اومدی... بعد نتیجه انتخابات نظام رو هم بگید ممنون هر وقت اومد
نه استاد منظورم تیپ وقیافه است شما چرا به هر چیزی از دید عمرانی نگاه میکنید؟!



پاسخ: آها فهمیدم . به تیپ و قیافه، هر کسی باید اهمیت دهد. خوش قیافه بودن و جذاب بودن یک نکته مثبت است که البته باید به صورت متعادل به ان نگاه شود. من خودم به شخصه در کارهای مختلف مراوده با آدمهای جذاب و خوش پوش را به آدمهای ساده و یا نامرتب ترجیح میدهم. بر خلاف نظر خیلی ها سادگی حاوی هیچ نکته مثبتی نیست. اما از آن طرف با احترام به سلیقه دیگران ، اینکه قیافه ای داشته باشی که تعمداً بخواهی دیگران تو را انگشت نشان کنند هم حداقل برای خودم و آنهایی که با آنها مراوده دارم چندان نمیپسندم. البته در بسیاری موارد درگیری های روزانه و کم بودن فرصت باعث میشود که آدم نتواند مرتب و تمیز و خوش پوش باشد و از این نکته مثبت عملاً محروم باشد. حالا این سوال که پرسیدید به چه منظور بود ؟!
سلام استاد خسته نباشید ببخشید استاد می خواستم ببینم برای تحلیل سازه تو کنکور ارشد تحلیل 1 رو بخونیم یا تحلیل 2 هم باش بخونیم.داخل دفترچه زده فقط تحلیل 1 اما کتاب های کنکور هر دو مبحث 1و2رو درس میدن.اگه می شه کمک کنید.



پاسخ: آنطور که من دیدم علاوه برا مباحث تحلیل یک از مباحث تحلیل دو بخشهای شیب افت ( البته اگر در تحلیل یک تدریس نشود) خط تاثیر ، پخش لنگر ، تقارن هم سوال می آید. مباحثی مثل روش کانی ، یک دهم دهانه ، پرتال و کلاً روشهای تقریبی یا سوال نمی آید و یا سوالهای غیرمحاسباتی می آید.
چون از قیافه و تیپ شما خوشم میاد این سوالو پرسیدم,در اوج سادگی خوش تیپید



پاسخ: تشکر از شما
استاد روز و ساعت درس تاریخ معماری و ساختمان چی شد؟فردا انتخاب واحد داریم اخه



پاسخ: فعلاً استادی برای این درس نداریم. دانشگاه قرار است که توی چند روز آینده یک استاد برای این درس و درس رسم فنی به من معرفی کند.
سلام
1_استاد میخاستم بدونم میشه روسازی رو بدون گذروندن راهسازی برداریم؟؟
2_و اینکه اگه نمیشه برداریم،میتونیم با گروه پیوسته ها راهسازی رو برداریم؟؟برای استادش میگم!!
ممنون



پاسخ:1- خیر نمیشود 2- خیر نمیشود. برای اساتیدی مثل دکتر طهماسبی که از دانشگاه بوعلی می آیند هزینه زیادی میشود. حداقل شما از وجود آنها استفاده کنید تا این هزینه ها بی نتیجه نباشد. تمام آنچه شما در این دوره می آموزید در سه پروژه فولاد و بتن و راه نتیجه میدهد حداقل سعی کنید در این سه پروژه هر آنچه در دروس قبلی کوتاهی کرده اید جبران کنید و از وجود اساتید استفاده کنید.

سلام
استاد درس بارگذاری معرفی به استاد بخوایم بگیریم استادش کیه؟ کی باید برای امتحانش اقدام کنیم ؟؟؟



پاسخ: مهندس سلیمانیان یا بلوکی . هر وقت تمام نمرات دیگر شما رد شد اقدام کنید

سلام استاددرس تحلیل2 معرفی به استادباکدوم استادارائه میدید؟


پاسخ: آقای مهندس سلیمانیان
سلام استاد امشب انتخاب واحد داریم سایت آموزش باز نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
استاد چرا درسایه ارایه شده نمیذارید تا برنامه ریزی کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/کی برنامه معلوم میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



پاسخ: رشته جدید که اضافه شده برنامه ها را کمی به هم ریخته . در مورد سایت آموزش هم اطلاع ندارم
با عرض سلام .این درس ها برای ورودیهای بهمن هم اعمال میشود



پاسخ: فقط برای ورودیهای 91 به بعد

سلام استاد
استاد میشه دوشنبه یا سه شنبه پروژه تحویل بدیم ؟ هستید دانشگاه ؟ چه ساعتی ؟



پاسخ: دقیق مشخص نیست. یک روز قبل با من تماس بگیرید
۱۰ شهریور ۹۱ ، ۱۹:۵۴ تحویل پروژه
سلام استاد
پروژه هارو تو یک روز تحویل می گیرید یا هرکس بخواد زودترم میتونه تحویل بده؟



پاسخ: مشکلی برای تحویل زودتر وجود ندارد

استاد ازمایشگاه هیدرولیک پیشنیاز مدیریت ساخت شده.چی کنیم ما؟



پاسخ: چنین پیش نیازی نداریم اشتباهاً وارد شده است
سلام استاد عزیز و گرامی.واقعا از این همه همت و خوش ذوقیه شما خوشم اومد. کاش تمام مدیران گروه اینطور بودند!
من ترم 4 کاردانیه نقشه برداری هستم و11 واحد تا فارغ التحصیلی!
با افراد زیادی در مورد رشته کارشناسی ام مشورت کرده ام که قریب به اتفاق آنها به عمران عمران رای دادند و گفتند نقشه برداری تا همین جا که خوندی میتونی در کار اجرا وارد شوی و می شی شمشیر دو لبه و در کارگاها بیشتر خواهان داریو این حرفا!
ولی با ثبت نام در عمران و کنکور دادن متوجه تغییر نام آن به اجرایی شدم!!!(که به نظر من از خیلی وقت پیشا باید بین کسانی که دود چراغ خورده اند و در روزانه و شبانه تحصیل می کنند با کسانی که در کنکور فقط برای خوردن کلوچه ساندیس میروند فرقی داشته باشد! من خودم حکمت قم میخونم!)
از این رو آیا به نظر شما که مویی در این عرصه سفید کرده اید و با در نظر گرفتن شرایط من آیا تحصیل در دانشگاه آزاد در رشته اجرایی با پرداخت هزینه مرخصی در ترم اول و هزینه های تقریبا بالای آن (از لحاظ هزینه مشکل ندارم!) برایم مناسب می باشد و عاقلانه است؟!
دوست ندارم جوری پاسخ بدهید که فکر کنید با مشورتتان باعث تغییر سرنوشت کسی می شوید و عذاب وجدان! و .... :)
دوست دارم واقعا خودتون رو جای من بگذارید!!! ممنون میشم جواب بدید! :)


پاسخ: فکر میکنم در صورت ادامه تحصیل در کارشناسی عمران کارآیی شما دو چندان میشود. ولی کمی همت میخواهد برای اینکه در دوره کاردانی خیلی از درسهای تخصصی عمران استاتیک و مقاومت مصالح را نخوانده اید از پایه کمی ضعیفید. رشته مدیریت اجرایی هم رشته خوبی است و البته سختی های رشته عمران عمران به دلیل کم بودن دروس محاسباتی را ندارد. اگر دنبال کار در کارگاه هستید این رشته ار از دست ندهید و اگر دنبال محاسبات و کارهای دفتری و مشاور هستید باید به عمران عمران بروید که فعلاً خبری از آن نیست.
با تشکر فراوان از توجه و پاسخگوییتان
یعنی تحصیل در رشته اجرایی عمران از ادامه نقشه برداری بهتر میتواند باشد؟!
من در پروژه های نقشه برداری شرکت کرده ام و کمی به دلیل خانه به دوش بودن آن به عمران پناه آورده ام!!! حالا با شرایط پیش آمده آیا کنسل شدن محاسبات و لباس اتو کشیده تحصیل در اجرایی بهتر است یا ادامه نقشه برداری؟!
آیا اجرایی چیزی فراتر از عمله با سواد است یا نه وچه امتیازاتی با این تغییر نام و تغییر چارت در آن ایجاد می شود؟!!!
واقعا معذرت می خوام اینقدر اذیتتون می کنم!!!
ممنون می شم :*
و یه سوال دیگه اینکه کار در گارگاه منظورتان چیست؟! آیا واقعا میتوان با مدرک اجرایی رئیس کارگاه شد؟! چون باز بر میگردیم به محاسبات و طراحی!!! :(


پاسخ: کار مهندس اجرایی عمدتاً در کارگاه است اما کارهای دفتری هم برای آن قابل تصور است. مدیر اجرایی میتواند مدیر پروژه رییس کارگاه ناظر و شغلهای مشابه دیگر داشته باشد. میزان موفقیت در این شغل بستگی به همت و تلاش دارد امکان ادامه تحصیل در این رشته علی الخصوص در کارشناسی ارشد مدیریت پروژه ساخت وجود دارد
سلام مهندس جعفری
من کاردانی عمران رو تموم کردم والان میخوام کارشناسی بخونم یه رشته جدید دانشگاه ازاد اضافه کرده به نام مهندس اجرایی عمران .سوالم این بود که ایا من بعد از فارق التحصیلی از این رشته میتونم پروانه نظارت وپروانه محاسبات رو بگیرم؟اگه ممکنه زود جوابمو بدین باید انتخاب رشته کنم.اگه زحمتی نیست جواب رو بیاین تو وبلاگ خودم بدین ممنون.
سلام ،از اطلاع رسونیتون واقعا ممنون ،چند تا سوال دارم من کاردانی عمران (کارهای عموممی ساختمان) خوندم در دانشگاه ازاد ،و حالا دیگه عمران -عمران وجود نداره الان که میخوام انتخاب رشته کنم،سوال اینجاست وقتی در دانشگاه ملی انتخاب رشته میکردم اجازه ی انتخاب رشته ی مهندسی اجرایی عمران رو نداد،از طرفی حالا که دارم انتخاب رشته در دانشگاه ازاد رو میکنم فقط مهندسی ساختمان و مهندسی اجرایی هست،سوالم اینه که مهندسی ساختمان همون محاسبات و طراحی ساختمان است؟یعنی تقزیبا مشابه همون تکنولژی عمران-عمران که الان نیست؟یه سوال دیگه پس اگه ما بریم تو رشته ی مهندسی اجرایی دیگه کارشناسی ارشد مهندسی سازه نمیتونیم بخونیم؟امهندسی اجرایی درسته لازمه ولی یه جورایی میشیم بی سواد در مقابل مهندس های محاسب و اینا!،فقط میشیم یه شخصی که تجربه ی کاری داره با یکم سواد بالاتر از کارگرهای معمولی!!کارشناسی های ارشد برای مهندسی اجرایی و ساختمان رو موندم چی هستن!!ممنون اگه راهنماییم کنید.دیگه نظارت و محاسبات هم شامل این اجرایی نمیشه دیگه؟


پاسخ: مهندسی ساختمان درسهای محاسباتی زیاد دارد ولی با رشته عمران هم متفاوت است قاعدتاً نباید به این رشته پروانه طراحی بدهند. مقایسه رشته اجرایی به قشر کارگر بسیار کوته بینانه است. اجرا علم خاص خود را دارد. اینکه در کشور ما به آن بهای کافی داده نشده است دلیل بد بودن این رشته نیست. برای ارشد بیشتر باید روی رشته مدیریت ساخت حساب باز کنید. برای رشته های گروه سازه کمی بعید است با توجه به جنس دروس قبول شد حتی اگر اجازه شرکت در ارشد هم وجود داشته باشد. البته این رشته در دروس اختیاری ، دروس خوبی در زمینه راه و آب دارد. پیشنهاد میکنم اول سرفصل را مطالعه کنید و بعد تصمیم بگیرید.
سلام مهندس،یه سوال با این اساس درامد مهندسی ساختمان بیشتره یا مهندس اجرایی؟میدونم به این سوال جواب درستی نمیشه داد ولی در کل،با توجه به بازار کار و مدت زمان کار،چون در محایبات یا همون مهندسی ساختمان که الان تو دانشگاه ازاد هست فقط طراحی و محایباته ،ولی اجرایی در مدت زمان اجرای ساختمان مشغول بکارن ،نمیدونم اصلا گیج سدم بین این مهندسی ساختمان و اجرایی چون دانشگاه ازاد میخونم و تکنولژی عمران-عمران که رفت حالا ماندم ایا به مهندس های ساختمان هم محاسبات میدن مثل اوایی که عمران عمران میخونن یا نه،در کل به نظر شما کدوم از نظر درامد و مشغول به کار بودن بهتره >ممنون


پاسخ: از نظر درآمد اصلاً اظهار نظر خاصی نمیشود کرد البته در اجرا نسبت به طراحی پول بیشتری خرج میشود و البته شرایط کاری هم سختتر است. در مورد آینده کاری به هیچوجه اظهار نظری نمیشود کرد. به نظر من فقط به علایق خود نگاه کنید و انتخاب رشته کنید. فقط بدانید که احتمالا به رشته ساختمان نیز پروانه طراحی تعلق نمیگیرد
سلام،بسیار ممنون از پاسخ سریعتون،خوب با این اساس که کارشناسی ارشد برای رشته ی مهندسی اجرایی فقط میتوان روی مدریت ساخت حساب باز کرد و وظیفه ی مهندسی ساختمان شامل طراحی و محاسبات هم نمیشود ،پس وظیفه ی اصلی در مهندسی ساختمان چی هست؟ایا تحصیل در مهندسی سازه برای کارشناسی ارشد از رشته ی ساختمان امکان پذیر است؟ سر فصل های عمران-عمران تفاوت انچنانی ندارد با مهندسی ساختمان ،اگر که اجرا وظیفه ی مهندسی اجرایی و طراحی و محاسبات فقط وظیفه ی مهندس عمران-عمران است،پس وظیفه و همچنین دارمد این رشته(مهندسی ساختمان) محدود میشود؟


پاسخ: ببینید ادامه تحصیل در ارشد برای سازه فکر نکنم مشکلی داشته باشد ولی درسهای اضافه را باید شخصاً مطالعه کنید. مدیریت اجرایی و رشته هایی مثل آب و یا راه میتواند گزینه مناسبتری باشد. سرفصلها را حتماً با دقت مطالعه کنید. در مورد کار توجه کنید که اکثر نیروهایی که جذب کار میشوند در بخش اجرا مشغول میشوند و به همین جهت نگرانی از این بابت نباید داشته باشید
سلام مهندس جعفری
جای یه تقدیر و تشکر حسابی دارید. ما که از شما دوریم همیشه داریم از تجربیات و مطالب سودمندتون بهره میبریم، خوش به حال اونایی که به شما نزدیکند! جای افراد به روزی مثل شما واقعا توی تک تک دانشگاه های کشور احساس میشه!
ببخشید آقای جعفری احتمال داره که با اومدن این رشته(مهندسی اجرایی)، رشته ما که داریم تکنولوژی عمران میخونیم، تغییر پیداکنه به مهندسی عمران؟ یا اون بحثایی که درباره محاسبه و ارتقا پایه بود منتفی بشه؟
تشکر میکنم از وقتی که برای پاسخ دادن به سوالای ما میذارید...



پاسخ: با تشکر از شما. در مورد آینده با توجه سوابق تصمیم های خلق الساعه ای که میبینیم خیلی نمیشود نظر داد

با عرض سلام و خسته نباشید بابت تمام مطالب مفیدتان،اقای مهندس ایا ادامه ی این رشته یعنی مهندسی اجرایی یا مهندسی ساختمان در خارج از کشور امکانش هست؟مهندسی اجرایی ایا در خارج از کشور هم وجود دارد؟مهندسی ساختمان چطور؟کدام رو شما برای ادامه ی تحصیل پیشنهاد میکنید؟دقیقا نمیدونم این رشته یعنی مهندسی اجرایی در کشورهای دیگر چیه): اگه میشه یه راهنمایی کنید..ممنون



پاسخ: رشته مدیریت ساخت و پروژه را اگر ادامه این رشته محسوب کنیم هم در ایران و هم در خارج امکان ادامه تحصیل آن هست تا آنجا که میدانم از اساتید دانشگاه بوعلی یک یا دو نفر الان در حال تحصیل در مقطع دکترا در این رشته در کشور استرالیا هستند.

۱۴ شهریور ۹۱ ، ۰۰:۲۸ سهراب کریمی
استاد جعفری اول از همه مرسی از اطلاع رسانی شما در این باب که متاسفانه هیچ کجای دیگه هیچ توضیحی حداقلی درباره این حرکت ندادن

یه چندتا سوال دارم اگه لطف کنید جوااب بدین ممنون میشم

1. با توجه به اینکه من الان این رشته مهندسی اجرایی ساختمان رو بدون دونستن این قضیه . به حساب همون عمران-عمران سابق انتخاب کردم و درصد قبولیمم بالاست ؛ ایا بنظرتون تحصیل توی این رشته ارزش داره ؟

2. من الان در حال حاظر تا 18 شهریور فرصت برای انتخاب رشته دانشگاه ازاد هم دارم ؛ از اونجایی که توی دانشگاه ازادم الان مهندسی اجرایی عمران ارائه شده بنظرتون به عنوان یک استاد ؛ رشته های عمران اب و فاضلاب و یا تکنولوژی ساختمان برای ادامه تحصیل و بازار کاری در اینده بهتر نیستن ؟

3. در صورت ادامه دادن و گرفتن مدرک مهندسی اجرایی عمران ؛ در کنکور کارشناسی ارشد راه حلی هست که بشه در رشته هایی مثل سازه شرکت کرد تا بتونیم دوباره طراحی و نظارت رو بگیریم ؟
یا با انتخاب این رشته کلا باید از قید طراحی و نظارت بگذریم ؟

ممنون میشم اگه جواب بدین استاد



پاسخ: 1- بله ارزش دارد. 2- آنها هم رشته های بهتری نسبت به رشته مدیریت اجرایی نیستند. بر حسب علاقه ای که دارید انتخاب رشته کنید 3- امکان آن هست ولی باید برخی دروس را خودتان مطالعه کنید البته اگر تا دو سال آینده قوانین کنکور ارشد عوض نشود. قید طراحی را باید بزنید ولی برای نظارت مشکلی ندارید و احتمالاً پروانه مجری ذیصلاح نیز داده میشود. رشته های مشابه دیگر هم وضعیت بهتری از این لحاظ ندارند
۱۴ شهریور ۹۱ ، ۰۸:۵۸ سهراب کریمی
مرسی استاد از جواباتون
یه سوال دیگه
الان با کارشناسی اجرایی عمرانت رشته هایی که برای ادامه ذر کارشناسی ارشد هست چه رشته هایی هستن ؟



پاسخ: در این مورد اطلاعی ندارم

سلام
اتاد ورودی های قبل از 90میتونن بارگذاریرو برندارن ؟



پاسخ: بله ولی به صورت واحد اضافه بر واحدهای اصلی و در واقع این واحد جای واحد دیگری را نمیگیرد
۰۴ مهر ۹۱ ، ۱۹:۵۰ سید...............................
باعرض سلام و ادب به استاد عزیز
استاد اگر ما رشته مهندسی اجرایی عمران را بخوانیم آیا می توانیم در کنکور ارشد عمران سازه شرکت کنیم یا اینکه رشته دیگری برای کارشناسی ارشد ما در نظر گرفته می شود؟
با تشکر فراوان


پاسخ: فکر نمیکنم مشکلی داشته باشد
آقای جعفری از اینکه شما از مدیر گروهی رشته عمران برکنار گشته اید کلیه دوستان خوشحال اند چرا که شما فردی بیشعور , احمق , حرام زاده , حروم خور و بسیار [...] هستید
همچنین برای جناب آقای دکتر سعیدی جم آرزوی موفقیت می نمایم




پاسخ: با عرض معذرت فقط قسمتی که حاوی فحش رکیک بود را به احترام بازدید کنندگان سانسور کردم. سطح شعور شما و دوستانتان کاملاً مشخص است.
درود

برای مسئولین متاسفم واقعاً !!
با این کارشان بی عدالتی را در حق ما تمام کردند .
دوستان دانشجوی مهندسی عمران-عمران نباید اجازه بدیم رسماً حقمون رو بخورند . به هر کجا که میتوانید اعتراض کنید . به مدیر دانشگاهتون ، وزارت خونه صدا و سیما و غیره خلاصه هر جایی که تونستید .
اگه به من میگفتن آخرش اینه از زمان هنرستان به این رشته نمیومدم .
دیگه تا کی باید شاهد این جریانات ضد بشری باشیم .... .
اول اینکه برای 111 متاسفم که شخصیت خودش به همه نشون داد.دوم برای اینکه زحمات ما هدر نرفت و رشته تغیر کرد خوشحالم.بابت اطلاع رسانی جناب مهندس جعفری هم تشکر می کنم.
در پاسخ به 111
مطمئن باشید که بازخورد رفتارتون رو به زودی خواهید دید... شما که این قدر فحاشی کردید معلومه خیلی مدعی هستید... پس بسم ا... زورآزمایی فحاشانه تو محیط مجازی بزدلی ست نه قدرت برادر!!
سلام جناب مهندس
درسی مثل فولاد به روش حالات حدی چرا درسرفصل نیست؟این درس در دانشگاهای معتبر تدریس میشود.



پاسخ: به عنوان درسی مستقل در هیچ جا تدریس نمیشود. ممکن است در برخی دانشگاهها همان دروس فولاد یک و دو به روش حالات حدی تدریس شود. البته حداقل در دانشگاه بوعلی و ملایر آنطور که پرسیدم به روش تنش مجاز تدریس میشود. فعلاً این روش جا نیافتاده است و اکثراً به همان روش تنش مجاز تدریس انجام میشود.

استاد واقعا خدا بهتون صبر بده با وجود چنین دانشجویانی در دانشگاه

اینها همونهایی هستند که 3 4 ترم پشت سر هم مشروط شدنند و دانشگاه هنوز به جهت منافع مالیش اونارو تو دانشگاه نگه داشته ...
البته شما ناراحت نشید چون از اینجور افراد همه جا هست برای خود من هم تو وبلاگم فحش های از این رکیک تر می نویسند....
این جور افراد شخصیت بسیار متزلزل و ترسو و بزدلی دارند که تو چنین فضاهایی شخصیت خانوادگیشان را به نمایش میگذارند.
البته شاید حدس زده باشید که چه کسانی هستند 100 درصد شما آنها را میشناسید.... همون هایی که جلوی شما دولا راست میشند و آقای دکتر دکتر میکنند و پشت سر شما از همین الفاظ استفاده میکنند بماند چون مطمئن نیستم اسمی نمیبرم .. این جور افراد موجودات عجیبی هستند...واقعا متاسفم....


پاسخ: نظر خاصی نمیدهم. فقط این را میدانم کسانی که در جلوی روی آدمها مداحی و پاچه خواری میکنند عمدتاً کسانی هستند که پشت سر آن آدم بدترین القاب را منتسب میکنند. به همین جهت معمولاً نسبت به افرادی که با من تملق آمیز برخورد میکنند نظر مثبتی ندارم.
چرا استاد در دانشگاه صنعتی شریف درس فولاد2 و فولاد به روش حالات حدی جداگانه تدریس میشود.



پاسخ: اگر چنین کاری شده است به صورت مستقل توسط خود دانشگاه این درس علاوه بر سرفصل و یا به جای دروس اختیاری دیگر تدریس میشود و گرنه توی سرفصل رشته عمران چنین درسی وجود ندارد
۱۵ آذر ۹۱ ، ۱۷:۵۹ دانشجوی دانشگاه ملایر
باعرض سلام وخسته نباشید.شماروزهای یکشنبه پردیس دانشگاه ملایر تشریف دارید؟چه ساعاتی وکدام قسمت؟باید حضوری خدمت برسم ودرمورد وبسایت ایران سازه سوالی دارم که فقط حضوری میشود عرض کنم.



پاسخ: معمولاً ساعت 1:30 الی 4 بعد از ظهر آنجا هستم. در قسمت معاونت دانشجویی ( اتاق دکتر باقریه). حدود ساعت 4 بیایید خوبست. البته از طریق ایمیل و یا همینجا هم اگر میتوانید سوال خود را بپرسید.

آقای جعفری الان ما ورودیهای 91 باید چند واحد پاس کنیم تکلیف درسهای این ترم چی میشه.میدونم به آقای سعیدی جم مربوط میشه جهت اطلاع و راهنمایی از شما سوال کردم



پاسخ: تا آنجا که میدانم درسهایی که گرفته اید منطبق با رشته عمران عمران است فقط درسهای جبرانی باقی میماند که تا سال قبل اجباری نبود جز در مورد کاردانی های غیرمرتبط. این واحدها را کار خاصی نمیشود کرد. تعداد واحدهای شما 72 واحد است به علاوه دروس جبرانی که پاس میکنید
سلام.آیادرمقاطع بتن آرمه میتوان از رابطه t=VQ/IT استفاده کرد؟آیااین رابطه تنش برشی قابل استفاده است؟اگرمیشود چرا؟اگرنمیشود چرا؟
باتشکر فراوان ازپاسخگویی سریع وکامل ومطمئن شما ووقتی که میتوانید برای کارهای دیگر صرف کنید ولی برای دانشجویان صرف میکنید.ای کاش دانشجویان شمایک مقدار قدر شمارا میدانستند.


پاسخ: رفتار بتن با فولاد متفاوت است. استفاده از رابطه فوق وقتی قابل استفاده است که بتن ترک نخورده باشد و البته رفتار آرماتور هم در آن دیده نمیشود. در کل استفاده از آن رابطه مرسوم نیست و برای طراحی یا کنترل تیرهای بتنی در برش روابط دیگری باید استفاده شود. برای توضیحات دقیقتر کتاب طراحی سازه های بتنی دکتر مستوفی نژاد را مطالعه فرمایید.
با سلام
دروس استاتیک و از خاک ورودیهای 91 تکلیفش چیه یعنی این واحد ها الکی پاس میشه.یا لز دروس اختیاری کم میشه.آیا دانشگاه میتونه بیشتر از 72 واحد به ما آرایه بده یا این کار غیر قانونی.با توجه به نامه جدید سنجش که اعلام کرده طبق چارت 90


پاسخ: آز خاک که برای رشته عمران هم هست (البته بر اساس مصوبه شورای آموزشی همین دانشگاه). یک مصوبه هست که طبق آن دانشگاه میتواند تا سقف 8 واحد جبرانی به دانشجویان بدهد. یعنی این دروس نمیتوانند جای درس اختیاری را بگیرند. در واقع تا سقف 80 واحد مشکلی ندارد. هر چند که دانشگاه اختیار دارد که طبق مصوبه فوق حتی یک واحد جبرانی هم برای رشته عمران ندهد. البته باز هم بهتر است با مدیر گروه مساله را در میان بگذارید. شاید حداقل بتوانید درس را حذف کنید و نیازی به پاس کردن آن نباشد. هر چند که پاس کردن آن مفید است.
سلام استاد
ببخشید یه سؤال داشتم.به نظر شما توی بازار کار کدوم یکی از برنامه های رایانه ای مرتبط با رشته عمران بیشتر به درد میخوره؟یا به نوعی راحت تر میشه باهاش کسب درآمد کرد؟تشکر


پاسخ: بستگی به این دارد که شما در چه حیطه ای بخواهید وارد شوید. اگر صرفاً فقط در حیطه اجرا و نظارت بخواهید وارد شوید اندکی آشنایی با اتوکد و اکسل و ورد و بعضاً ام اس پروجکت و در صورت سر و کار داشتن با متره نرم افزارهای خاص آن ( مثل تکسا) کفایت میکند. در حیطه طراحی سازه آشنایی با نرم افزارهای ورد و اکسل و اتوکد به همراه ایتبز و سیف و در صورت نیاز سپ کفایت میکند. در عرصه های تخصصی دیگر هم نرم افزارهای خاص آن حیطه را باید یاد بگیرید. همانطور که گفتم وابسته به حیطه ای دارد که میخواهید در آن وارد شوید.
سلام استاد محبت میکنین بگین کی نمرات میان ترم زلزله رو اعلام میفرمایید؟ممنونم.



پاسخ: اصلاً مشخص نیست. فعلاً اصلاً فرصتی برای تصحیح آنها ندارم.
۲۰ آذر ۹۱ ، ۰۷:۱۰ سینا میرسیان
با سلام خدمت استاد عزیز و ارجمند
ما جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد شهر قدس هستیم که در امسال کنکور سال 1391 )کاردانی به کارشناسی) گرفتار این معضل شده ایم الان دانشگاه های سراسری عوض شده اند اما ما هیچ.
خواهشمندم استاد عزیز توضیح بفرمائید که تکلیف دانشگاه ازاد چیست؟ ما چه باید بکنیم؟


پاسخ: فکر میکنم تصمیمگیری در این مورد به عهده سازمان مرکزی دانشگاه آزاد است باید از این طریق پیگیری کنید
۲۰ آذر ۹۱ ، ۱۳:۵۹ ابوالفضل عسگری
با سلام- من دانشجوی مهندسی اجرایی عمران در دانشگاه ازاد هستم , به نظر شما میتونم دوره ی کارشناسی ارشد, گرایش سازه بخونم و مهر طراحی و محاسبات بگیرم؟با تشکر
سلام مهندس چرا جواب من رو ندادید؟منتظرم با تشکر
۲۲ آذر ۹۱ ، ۱۸:۲۴ فارغ التحصیل مهندسی عمران
سلام استاد خسته نباشیدمن یک ساله که فارغ التحصیل شدم کی میتونم ازمون نظارت وطراحی بدم ؟چه منابعی بایدبخونم؟ لطفاراهنمایی بفرمایید.


پاسخ: فکر میکنم در زمان امتحان حداقل باید دو سال و اندی سابقه کار داشته باشید. منابع هم در اینترنت سرچ کنید مشخص است الان حفظ نیستم. توی ایران سازه هم زیاد بحث شده است آنجا هم جستجو کنید.
سلام
یکی از دوستان ما در محاسبات کرنش تجربی و تئوری خود در آزمایشگاه
کرنش سنجی در محاسبه ی درصد خطا با مشکل مواجه شده است. از من پرسید که
درصد خطایم به دلیل بزرگی کرنش تجربی از کرنش تئوری، منفی میشودٰ، من هم
علامت منفی را در درصد خطا ذکر کنم؟ و رابطه ی درصد خطا را میخواستند.
به طبع درصد خطا از تفاضل مقدار حقیقی و تئوری و تقسیم حاصل تفاضل بر
مقدار تئوری است.
به نظر شماعلامت
منفی را قرار می دهند یا نه و اینکه رابطه ی گفته شده ی ما به این بنده ی
خدا درست هست یانه؟باتشکر


پاسخ: مطمئن نیستم ولی فکر کنم باید قدر مطلق را لحاظ کنید. ضمن اینکه مخرج کسر هم به نظرم باید مقدار حقیقی لحاظ شود. البته بستگی دارد که شما کدام را مبنا قرار دهید و کدام را نادرست و دارای خطا. به هر حال عددی که از نظر شما فاقد خطاست قاعدتاً در مخرج قرار میگیرد
سلام استاد
درتحلیل طیفی دینامیکی برای محاسبه ضریب ترک خوردگی، نیروی جانبی دیوار را چگونه به دست می آوریم؟
(برش پایه استاتیکی را در0.9ضرب بعد نصف=نیروی جانبی دیوار)



پاسخ: متوجه منظور شما نشدم. برای بررسی ترک خوردگی یا عدم ترک خوردگی همان روش تحلیل عادی لحاظ میشود.

سلام خسته درس ودانشگاه نباشید آقای مهندس
غرض از مزاحمت بنده باشما کار آموزی دارم کی میتونم شما روببینم چون شهرستانی هستم وترم آخری موفق باشید.



پاسخ: من فردا حدود ظهر و تا حدود ساعت 3 دانشگاه هستم. بعد از آن مشخص نیست هر وقت خواستید بیایید یکی دو روز قبل از آن با من تماس بگیرید.
سلام اقای جعفری
استاد چرا لوگو پاتوق رو برداشتید
از اون موقع که لوگو رو برداشتید بازدید ها کمتر شده
همه کسایی که میان پاتوق از وبلاگ شما لینک میشن وقتی لوگو رو ببینن حتما میان ولی از لینک هاتون نه



پاسخ: من برنداشتم از وقتی که قالب وبلاگ را عوض کردم حتی بلوک آمار وبگذر و نظرسنجی هم نمایش داده نمیشود. متوجه نشدم که اشکال از کجاست.

سلام استاد. یلدا مبارک
استاد برای ترم آینده لطفا ی گروه از فولاد 2 رو با خودتون ارائه بدین،ما چطوری باید برنامه نیمسال بعد رو بگیریم؟شما تو وبلاگ میذارین برنامرو؟؟؟؟؟؟؟؟؟



پاسخ: یلدای شما نیز مبارک باشد. برنامه ریزی با من نیست. ولی علاقمندم که دروس طراحی سازه های فولادی 1 و 2 ، تحلیل 1 و 2 ، مقاومت مصالح 2 را ترم بعد تا سقف 10 ساعت تدریس کنم. حالا بقیه اش با دکتر سعیدی جم است. برنامه هم از ایشان بگیرید من اطلاعی ندارم.

آدرس وبلاگ دکتر سعیدی جم رومیشه بگید ؟



پاسخ: ایشان وبلاگی ندارند

سلام میشه راجع به امتحان بنیاد مسکن بیشتر توضیح بدید؟



پاسخ: من فقط یک دوره چند سال پیش تدریس کردم و الان خبری از آن ندارم.
۰۹ دی ۹۱ ، ۱۴:۳۰ ذبیح اله رفیعی
با سلام وخسته نباشی
به اطلاع می رسونم رشته مهندسی اجرائی عمران برای سال 91 دانشگاه آزاد اسلامی هم منتفی شد. ودانشجویان ورودی 91 دانشگاه آزاد مهندسی تکنولو}ی عمران عمران می خونن .
مهندسی اجرائی عمران برای همه ی دانشگاه ها از سال 92 اجرا می شود.
۰۹ دی ۹۱ ، ۲۱:۳۶ دانشجوی سابق آبادانی روستا
متعاقب مراجعه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به وزارت علوم و اعتراض نسبت به تغییر فهرست دروس علاوه بر نام رشته و اینکه هنوز این وضعیت عنوان جدید بر اساس فهرست دروس در نظام مهندسی مشخص نشده است. اجرای این مصوبه به سال آتی موکول شده علاوه بر اون اشتباه سازمان سنجش در درج هر دو عنوان رشته مهندسی تکنولوژی و مهندسی اجرایی در دفترچه مزید بر علت شده.در هر صورت از سال آینده کلیه دانشجویان تحت عنوان مهندسی اجرایی پذیرش خواهند شد. تصمیم گیرنده اصلی در این موضوع آقای دکتر رهایی هستش که هم اکنون علاوه بر ریاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر، رئیس گروه برنامه ریزی درسی فنی و مهندسی وزارت علوم هستن و همچنین نماینده وزارت علوم در کمیسیون هم ارزی (کمیسیون تبصره ماده 7 قانون نظام مهندسی). اگر فردی در این خصوص اعتراض داره باید ایشون رو مخاطب قرار بده. تا سال گذشته نظام مهندسی روالی داشت که طی اون دانشجوها رو برای گذراندن واحدهای کسری برای گرفتن پروانه اشتغال مهندسی به دانشگاه ها معرفی میکردن که البته زمانی که ما در موسسه آبادانی بودیم تا سال 88 کسی این موضوع رو به ما اطلاع رسانی نکرد حتی مدیرگروه محترم آقای مهندس جعفری تا حداقل دانشجوها خودشون برن پیگیری کنن و برن واحدهای کسری رو بگذرونن و همه سکوت کردن تا حق بچه های کارشناسی آبادانی پایمال بشه.جالبه اینه که هنوز هم بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته نمیدونن یک همچین امکانی بوده و بهشون گفته نشده.


پاسخ: در مورد اطلاعرسانی در بحث واحدهای کسری من سال 88 مدیر گروه نبودم و تبعاً هم از این جریانات که شما میگویید اطلاع نداشتم. پارسال مدیر گروه بودم و حتی واحدهای جبرانی هم در خود دانشگاه برای رفع این مشکل قرار دادم و به بچه ها نیز اطلاعرسانی کردم. از طریق سایت ایران سازه هم که این بحث در یک تاپیک به صورت عمومی مطرح شده بود. اما آن زمان اطلاعی نداشتم. اگر بخشنامه ای هم بوده به دانشگاه ارسال نشده بود که باخبر باشم. الان هم که فکر میکنم این جریان کلاً منتفی شده باشد.
دانلود کتاب ارتعاشات مهندسی؛ ویرایش سوم
http://www.booktolearn.com/?p=1798

دانلود کتاب استاتیک و مقاومت مصالح برای معماری و ساخت‌و‌ساز ساختمان (ویرایش چهارم)
http://www.booktolearn.com/?p=1753
سلام ببخشید ی سوال دارم اینده شغلی ی مهندس اجرایی عمران بهتره یا ی مهندس تکنولوژِی عمران عمران؟ میدونم ب خود ادم بستگی داره ولی خوب از نظر رشته کدامش بهتره مرسی ممنونم

پاسخ:
پاسخ: والله هنوز وضعیت مشخصی برای این رشته قابل تصور نیست. بستگی به خیلی چیزها دارد. میتواند آینده خوبی داشته باشد اگر برنامه ریزی خوبی برای این رشته بشود و به آن بهای خوبی داده شود. به هر حال به این رشته در بازار کار در بخش اجرایی نیاز زیادی وجود دارد اما اگر به این رشته بها داده نشود و دروس آن تکرار دروس دوره کاردانی عمران بشود عملا به کار نخواهد آمد.
سلام مهندس من رشته عمران اجرایی شرکت کردم تو کنکور 92 تو پیوسته ها بعد ی اطلاعیه داد سازمان سنجش نوشته کسایی که رشتشون عمران احرایی است اگر برن موسسات اموزش عالی غیر انتفایی میتونند در رشته مهندسی تکنولوژی عمران عمران ادامه تحصیل بدن منم به همین دلیل تو انتخاب رشته غیر انتفایی را گذاشتم انتخاب اول در حالی که ملی عمران اجرایی را قبول میشدم حالا غیر انتفایی قبول شدم رفتم اونجا میگن نامه ای نیومده ک بگن عمران احرایی را بکنید عمران عمران معلوم نیست ...شما اطلاعای ندارید ؟
پاسخ:
پاسخ: متاسفانه خبری ندارم. اطلاعیه سازمان سنجش را به دانشگاه خود ارایه کنید
سلام مهندس ببخشید همیشه مزاحمتون میشیم شما هم واقعا خالصانه ب سوال های ما جواب میدید خیلی ممنونم . من کارشناسی عمران عمران قبول شدم تو مقطع کاردانی درس محاسبات بتنی زیاد در مورد محاسبات بهمون چیزی نگفتن تئوری درس دادن الانم تو کارشناسی محاسبات بتنی داریم گفتن ی کتاب معرفی کنید برم بخونم پایم یکم قوی بشه در مورد محاسبات بتن چی مطالعه کنم ؟ مرسی ممنونم

پاسخ:
پاسخ: البته در حین درس از همان پایه احتمالاً به شما تدریس میکنند ولی به هر حال جزوه دکتر مدندوست که توی اینترنت هست بد نیست کتاب کامل هم بخواهید دو جلدی متستوفی نژاد و بعد از آن کتاب مهندس طاحونی بهتر از بقیه هستند

با سلام خدمت استاد گرامی، وقت بخیر. می خواستم از خدمتتون بپرسم درس "زمین شناسی کاربردی" با درس "زمین شناسی مهندسی" فرقی داره یا خیر ؟ من کاربردی رو تو کاردانی خوندم و حالا مهندسی رو تو کارشناسی دانشگاه ارائه داده ولی دوستانم هیچ کدام این درس را برنداشته اند. از طرفی در لیست "واحدهای هم ارزی" درسی که قید شده، درس "زمین شناسی مهندسی" هست. می خواستم بپرسم به نظر شما همون درس زمین شناسی کاربردی کاردانی کافیه یا "باید" این درس رو هم بردارم تا از نظر نظام مهندسی مشکلی نداشته باشم؟ پیشاپیش ممنون از پاسختون
پاسخ:
پاسخ: با درس زمین شناسی کاربردی آشنایی ندارم باید سرفصلهای آنها را با هم مقایسه کنید. در کل درس زمین شناسی خیلی درس تخصصی مناسبی برای رشته عمران نیست و مباحث آن کمتر در حیطه مهندسی عمران کاربردی دارد. فقط اندکی برای کسانی که میخواهند در حوزه مهندس ژئوتکنیک و یا زلزله شناسی کار کنند مفید باشد. بحث کمیسیون هم ارزی آن را هم اطلاعی ندارم اگر سرفصل آنها تفاوت قابل ملاحظه ای دارد بهتر است که آن را بگیرید که به مشکل بر نخورید
سلام مهندس جان
خسته نباشی د می خواستم از خدمتتون بپرسم که در سال 93 هم پذیرش در کارشناسی ناپیوسته .روال مهندسی اجرایی هست؟یا این که عمران عمران باز برگشته ؟
لطف کنید اگه قابل میدونید جواب بدید چون برای کنکور کم کم دارم میخونم . ممنون
در پناه حق باشید

پاسخ:
پاسخ: متاسفانه اطلاعی ندارم ولی احتمالاً هر دو رشته پذیرش دارد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی