وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

نمرات میانترم درس اصول مهندسی زلزله نیمسال اول 91-92

موسسه غیرانتفاعی عمران و توسعه همدان

کارشناسی ناپیوسته مهندسی عمران


نمره میانترم شماره دانشجویی
4 8815034048
3.5 8815034070
3.75 8815034102
3.5 8915034004
4.25 8915034005
4 8915034006
3 8915034016
6.25 8915034021
3.75 8915034023
4.75 8915034026
4 8915034027
2.75 8915034028
5.75 8915034030
2 8915034037
3.25 8915034054
4 8915034064
5.5 8915034070
4 8915034089
4.75 8915034094
4 8915034107
5.25 9015341021
4.75 9015341048
5.5 9015341070
4.75 9025341066
4.5 9015341075
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۰۹
احمدرضا جعفری

نظرات  (۶۳)

۰۹ دی ۹۱ ، ۱۸:۵۷ وحید میرزایی
سلام استاد شبتون بخیر
چند تا سوال در مورد فولاد 2 داشتم...
1.ضخامت و ابعاد ورق های موجود در بازار برای استفاده در وصله و تقویت چجوریه؟
2.اتصالات گیر دار متداول در اجرا برای قاب های ویژه و متوسط از کدام نوعند؟
3.طراحی ورق لچکی بالا و پایین در اتصالات گیرداری که تو جزوه هم روش طراحی اتصالاتشو گفتین به چه شکله؟ تو جزوه که چیزی راجعبش گفته نشده تو آیین نامه هم نگاه کردم چیزی نگفته بود!!البته اگر قرار بر طراحی لچکی باشه فکر کنم از روابطی که تو قسمت اتصال مفصلی با ورق نشیمن و لچکی گفته شده باید استفاده کنیم .....
4.کاهش عرض بال تیر در اتصال گیر داری که شکل اون در آیین نامه آورده شده به چه علته؟
5.کدام قسمت از اتصال گیر دار نقش بیشتری در تحمل نیروی جانبی ناشی از زلزله دارد؟
با تشکر از شما..



پاسخ:1- ضخامت ورقها تا آنجا که خبر دارم بر حسب میلیمتر : 5 ، 6،8،10،12 ،15 ، 20،25، 30،35،40،50
2-بیشتر همانی است که در جزوه هم درس داده ام. غیر آن چند نوع دیگر هم هست که دتایل کلی آن در جزوه نیز به نقل از مبحث دهم قرار داده شده است.
3- من هم چیزی پیدا نکردم به نظرم مقدار حداقلی برای آن کفایت میکند.
4- به دلیل جا به جا کردن مفصل پلاستیک از لبه ستون به سمت داخل تیر به اندازه حداقل نصف ارتفاع تیر تا 1 برابر ارتفاع تیر
5- هر بخشی وظیفه خاص خود را دارد و نمیشود نقش بیشتر یا کمتر تعریف کرد
سلام استاد ببخشیدترکیب بارهای طراحی به روش دینامیکی طیفی برای سازه های بتنی درآیین نامهCSAکدومان ؟توجزوه راهنما آیین نامه های دیگه ن!میشه بگید از کجا میتونم پیداش کنم؟
وقتی میخوایم تحلیل دینامیکی انجام بدیم حالات بار زلزله به این صورته؟
EX EY SPX SPY SPXT SPYTیعنی دیگه برای نیروی زلزله معمولی نباید پیچش تعریف کنم فقط برای بارهای دینامیکی پیچش تعریف میشه؟


پاسخ: تمام نیروها را باید دینامیکی تعریف کنید. در جزوه برای آیین نامه کانادا ترکیب بارها را نیاورده ام ولی میتوانید با کمک مبحث نهم و استفاده از ترکیب بارهای دینامیکی آیین نامه های دیگر که آورده ام آنها را بازسازی کنید کافیست که ضرایب را به ضرایب معرفی شده در مبحث نهم تغییر دهید
سلام استاد خسته نباشیدما یکی از سوال هامونو تو برگه سوالها جواب دادیم چون برگه نداشتیم و کاملا مشخص کردیم جواب کدوم سواله
حالا برا اطمینان خواستم بدونم به برگه سوال هم نگاه کردید؟



پاسخ: بله نگاه کردم

یعنی اصلا نباید EX EYتعریف بشه؟
ضرایب مبحث نهم تو کدوم قسمتش تعریف شده؟



پاسخ: تعریف میشود ولی به صورت دینامیکی
آها پیداکردم
مثلا این ترکیب تومبحث9
DL+1.2LL+1.2EX
تبدیل میشه به
DL+1.2LL+1.2SPX
ودیگه علامت منفیم تعریف نمیکنم؟


پاسخ: بله. البته باید برای اثر 100-30 اثر زلزله جهت Y را با ضریب 0.3 که البته در 1.2 نیز ضرب شود لحاظ کنید. توی حالت دینامیکی همه ضرایب مثبتند
سلام استاد غافلگیر شدیم...
فولاد 2 رو کی میزنید؟



پاسخ: مشخص نیست
یعنی اینطوری بشه؟
DL+1.2LL+1.2SPXT+1.2*0.3SPX
که SPXTزلزله باپیچش اتفاقیه



پاسخ: بله
سلام استاد
استاد ببخشید توی جزوه گام به گام شما گفتید که درتحلیل دینامیکی بایدبرش پایهEX EY EXN EYN به برش پایه SPX SPY SPXT SPY تقسیم شوند تا ضریب اصلاح بدست آید ولی استاد وقتی مقادیر برش پایه رو بعد ازآنالیز درایتبس از منوی مربوطه باز میکنیم در طبقات مختلف برای هر کدام از حالات اعداد متفاوت وجود دارد ولی وقتی ما بخواهیم این ضریب را دوباره بعد از شکستن قفل آنالیز در define تعریف کنیم گزینه طبقات مختلف که وجود ندارد پس باید ضریب اصلاح کدوم طبقه رو دوباره در آنجاتعریف کنیم؟


پاسخ: لازم نیست برش در هر طبقه یکسان باشد. معیار شما برش پایه است که در پایینترین طبقه سنجیده میشود.
یعنی استاد اگرهر کدوم ازEX EY EXN EYN را درطبقه اول برSPX SPY SPXT SPY درهمون طبقه تقسیم کنم این میشه ضریب اصلاح و این اعداد روباید در define واردکنم؟ یا کارهای دیگه هم باید انجام بدم؟



پاسخ : بله. البته در حالت دنیامیکی چون هم برش پایه جهت x داریم و هم جهت y باید به روش فیثاغورث برآیند بگیرید و بعد ضریب اصلاح را به دست آورید

استاد ببخشید انقدر میپرسم.میخوام مطمئن شم.تو کتاب هادیزاده برای زلزله هم بار استاتیکی و هم بار دینامیکی رو تعریف کرده!شما گفتید که تعریف میشه ولی به صورت دینامیکی،یعنی فقط یکیش؟


پاسخ: البته کتاب فوق کتاب معتبری است ولی به نظر من باید دینامیکی تعریف شود. دلیلی برای تعریف این بار به صورت استاتیکی نیست.
البته تو ترکیبات بارگذاری ازش استفاده نکرده.نمیدونم دلیل این کار چی بوده؟
استاد فردا موسسه هستید برای تحویل پروژه مزاحم بشم؟
اگه نه میشه بفرمایید چه روزهایی هستید؟



پاسخ: خیر. فعلاً مشخص نیست. چند روز دیگر دوباره بپرسید احتمالاً این هفته دانشگاه نباشم.

سلام
استاد میشه فقط سه نمره به همه مرحمت کنید و اضافه کنید ؟؟؟
به خدا خیلی گلی
اگه این کارو بکنید خیلی عالی میشه من هم قول میدم جبران کنم
سلام استاد ممنون که نمرات رو زود زدید و ممنون از اینکه نسبتا دست بالا تصحیح کردیدالبته من 4 گرفتم اونم با کمک شما . امیدوارم با یاری خدا و کمک شما و همت خودمون این درس پاس بشه .
بازم ممنون
با سلام
من تا سال گذشته دانشجوی شما بودم الان سربازم هروقت بیام مرخصی حتما به وبلاگ شما سر میزنم وبلاگتون قشنگ شده وقتی داشتم کامنت ها رو میخوندم متوجه بی احترامی های زیادی به شما شدم که واقعا متاثر شدم البته این حرف و حدیث ها زمان ما هم بود ولی نه به این شدت
امیدوارم همیشه خودت وخانواده ات زیر سایه ی حق تعالی باشید


پاسخ: سپاس از شما. البته احتمالاً قالب وبلاگ را به دلیل ناسازگاری قالب فعلی با کدهای اضافه (آمار نظرسنجی و ....) مجبورم عوض کنم.
استاد دمت گرم
این قالب خوبیه
این خطا یعنی چی؟
EIGENVALUE 3 WAS FOUND OUT OF SEQUENCE



پاسخ: با این خطا آشنایی ندارم
سلام استاد
قالب جدید مبارک! قالب قشنگی عوضش نکنید.راستی عکستون کجا رفته؟



پاسخ: سپاس. فعلاً عکس را برداشته ام تا یک عکس جدید و مناسبتر جایگزین کنم. شاید هم اصلاً عکسی قرار ندادم.
سلام استاد
استاد خیلی قالب وبلاگتون قشنگه بهتون تبریک میگم
استاد ببخشید توی ایتبس بعد از آنالیز وقتی میرم توی فایل قسمت Last Analysis Run
ورژن ایتبس رو9.6 معرفی میکنه درصورتیکه ورژنی که نصب کردم 9.7.4است ، استاد میشه بگیدچرا اینطوریه ؟


پاسخ: سپاس. با این مساله هم آشنا نیستم. بعید میدانم مشکل خاصی باشد.
سلام استاد قالب وبلاگتون عالیه!
من عاشق این رنگم...خیلی بهم انرژی میده
ممنون که مارو از شررنگ مشکی نجات دادین به اندازه کافی افسرده ی مشکلاتمون هستیم!!!
سلام استاد
این خطا یعنی چی؟
NEGATIVE STIFFNESS FOUND DURING SOLUTION FOR DOF RY OF JOINT













/
NEGATIVE STIFFNESS FOUND DURING SOLUTION FOR DOF RY OF JOINT



پاسخ:خطا نیست وارنینگ است. آن را جدی نگیرید و به کارتان ادامه دهید. راه حل قطعی برای این رفع خطا و خطاهای مشابه این پیدا نکردم ولی آنطور که بررسی کرده ام تاثیری در نتایج محاسبات ندارد در واقع خطای آن در حدی نیست که کلیت محاسبات را زیر سوال ببرد
قالب نو مبارک خیلی خوشجله
۱۰ دی ۹۱ ، ۲۰:۴۱ یه دانشجو
سلام استاد راستش عکستون اصلا با این قالب همخوانی نداره.
پشت زمینش اصلا نمیخونه.


پاسخ: سپاس از نظر شما. فعلاً این عکس را به صورت موقت قرار داده ام تا عکس بهتری پیدا کنم.
سلام استاد
از اینکه نمرات رو زدید ممنون!ولی استاد من میخوانم حذفش کنم،فردا دانشگاه تشریف دارید؟راستی ترم بعد به نظرتون با کی ارائه میشه؟



پاسخ: این هفته دانشگاه نیستم. ترم بعد هم خبر ندارم با چه کسی ارایه میشود

سلام استاد من میخوام پروژه م رو این هفته تحویل بدم.هرجورشده چکار کنم؟کجا ببینمتون؟خواهش میکنم بخدا لحظه به لحظه داره از وقتمو برای کنکور ارشد میگیره.خیلی وقته تموم شده هرچی تحویل ندم بیشتر روش حساس میشم.
میشه براتون ایمیل کنم فایلارو؟


پاسخ: خیر باید حضوری سوال کنم. بگذارید برای هفته بعد. تا آنموقع هم مشغول کنکور ارشد باشید.
سلام استاد ببخشید وقتی سیستم سازه ای در پروژه بتن در دوجهت قاب خمشی و دیوار برشی متوسط باشه باید دوتا فایل براش بسازیم.ساختمون دارای ارتفاع کمتراز 30متروکوتاهتر از 8 طبقه است.اگه آره میشه توضیح بدید چطوری؟
ممنون



پاسخ: در جزوه راهنما توضیحاتی داده ام. سازه را در فایل اول طراحی کنید و در فایل دوم ضرایب سختی دیوارهای برشی را عددی نزدیک به صفر بدهید و ضریب زلزله دو جهت را نیز در 0.25 ضرب کنید و سازه طراحی شده در فایل اول را دوباره در این فایل کنترل کنید که آیا جوابگو هست یا خیر. به هر حال سازه نهایی باید در هر دو فایل جوابگو باشد.
سلام استاد
استاد ببخشید در تحلیل دینامیکی تو قسمت ترکیب بار در load combination type کدام یک ازپارامترهای ABS.ADD,SRSS روباید انتخاب کنیم
ممنون



پاسخ: ADD
سلام آقای مهندس خسته کارودرس ودانشگاه نباشید غرض ازمزاحمت میخواستم بدونم که کی موسسه تشریف میارید که بنده جهت تحویل گزارش کار کارآموزی مزاحمتونم بشم چون هرچه سریعترنمرات وارد سایت بشن زودتر فارغ التحصیل میشم
ممنون



پاسخ: انشاالله هفته بعد. این هفته اصلاً فرصت نمیکنم.
سلام استاد
می خواستم بدونم نمره های فولاد 2 رو کی اعلام می کنید ؟؟
مرسی


پاسخ: مشخص نیست
سلام استاد ببخشید سیستم سازه در هر دوجهت دوگانه است!!یاز هم به همین صورت عمل کنم؟
تحلیل بصورت دینامیکی ضریب زلزله روچطور به 30%کاهش بدم؟



پاسخ: بله. 30 درصد نه به 25 درصد باید کاهش دهید. همپایه سازی برشهای پایه را با 25 درصد برش پایه زلزله استاتیکی انجام دهید

سلام خسته نیاشید
برای تعریف مشخصات لینک میراگر ویسکوز در برنامه سپ از چه منبعی میتوان استفاده کرد؟ ممنون


پاسخ: متاسفانه اطلاعی ندارم. توی ایران سازه سرچ کنید یا سوال کنید
error creating data base table special secimic Rho factor dis play in etabs.
سلام استاد با هزار دنگ وفنگ آنالیر وبدون مشکل کردم .ولی الان می خوام از Display tableاستفاده کنم این خطا رو می ده ؟باید چیکار کنم؟



پاسخ: این خطا را هم جدی نگیرید. مربوط به طراحی شما نمیشود.

سلام استاد ببخشیدچندتا سوال داشتم:
1-برای همپایه سازی برشها ضریب اصلاح مگه از تقسیم برش استاتیکی به دینامیکی ب دست نمیاد؟_سازه نامنظمه_
اینجا باید ضریب 0.25 رو به برش استاتیکی اعمال کنم؟
2-باید ضریب 0.25 را در ضرایب زلزله استاتیکی؟؟؟ضرب کنم؟
3-درفایل اول تنظیمات قاب خمشی متوسط در دوجهت ودر فایل دوم تنظیمات دیوار برشی دردوجهت رو انجام بدم وباهم ادغامشون کنم؟
یعنی در فایل اول ضریب اصلاح سختی دیواربرشی عددی نزدیک به صفر درنظرگرفته میشه تا تاثیر دیوار برشی صفربشه وطراحی برای 25%نیروی زلزله انجام میشه ودر فایل دوم دوسر تیرها ی قاب خمشی مفصلی میشه تا تاثیر قاب خمشی از بین بره وطراحی برای 100% نیروی زلزله انجام میشه،درسته؟


پاسخ: 1- بله 2- بله 3- در فایل اول هر دو تنظیمات را انجام دهید و در فایل دوم تنظیمات قاب خمشی را. توجه کنید که در فایل اول طراحی دیوارها و قاب خمشی جداگانه انجام میشود. در فایل اول طراحی برای صد درصد نیرو و به طور همزمان برای قاب و دیوار و در فایل دوم طراحی برای 25 درصد و فقط برای قاب انجام میشود. در هیچکدام از دو فایل نیازی به مفصلی کردن اتصالات تیر به ستون. فقط در فایل دوم ضریب زلزله در 0.25 ضرب میشود و دیوارهای به سختی نزدیک به صفر رسانده میشوند
استاد من زمان تناوبم بزرگتراز0.7 بوده واز ubc94برای تعریف حالت بار زلزله استاتیکی استفاده کردم چطوری باید ضریب 0.25 رو اعمال کنم وقتی اصلا ضریب زلزله رو توتنظیمات وارد نکردم؟



پاسخ: تنظیمات آن بخش را دوباره به شکلی انجام دهید که ضریب زلزله یک چهارم شود. الان دقیق خاطرم نیست که تنظیمات آن به چه شکل است ولی در کتاب باجی یادم هست که ذکر شده بود.
استاد آخه تو کتاب باجی این کارو کرده!من گیج شدم بخدا
اصلا دوتا فایل کافیه؟یا3تا بسازم؟
یکی برای دو جهت یکی برای قاب خمشی در دوجهت یکیم برای دیواربرشی در دوجهت؟
ضریب زلزله رو دقیقا چکار کنم که توتنظیمات حالت بار زلزله اصلا تعریف نشده!@!!!
استادمیشه یه بار از اول توضیح بدید که چکار باید بکنم؟ترخدا پروژه م از دیشب همینطور رو هواست


پاسخ: اگر سیستم سازه ای در دو جهت یکی باشد دو فایل کافیست و به روشی که گفتم میتوانید طراحی کنید. توی جزوه راهنما فکر کنم توضیح دادم. در فایل اول کل سازه را طراحی کنید. در فایل دوم سختی دیوارها را به صفر نزدیک کنید و برش پایه دینامیکی را به 25 درصد برش پایه استاتیکی هم پایه کنید. مقاطع نهایی بر اساس بیشینه دو فایل برای هر یک از اعضا به دست می آید.
برای همپایه سازی برشها ضریب اصلاح مگه از تقسیم برش استاتیکی به دینامیکی ب دست نمیاد؟_سازه نامنظمه_
اینجا باید ضریب 0.25 رو به برش استاتیکی اعمال کنم؟
استاد منظورم ازاین سوال اینه که تونسبت بالا باید0.25 وارد بشه؟!!!



پاسخ: بله همینطور است.

ازصبرو پاسخگوییتون خیلی ممنونم استاد. واقعا تشکر
با سلام استاد
از بابت نمره ها ممنون
قالبتون خوبه اگه خواستین از لینک زیر می تونید آمارگیر واسه وبتون انتخاب کنید قالب وبلاگ من هم همینه این آمار گیر جواب داده:
http://pichak.net/statistics/
کد اسکریپت هم به شکل زیر:




پاسخ: بله کدها را در سایت پیچک دیده بودم ولی من آمار وبگذر را از قبل استفاده کرده ام و اگر آمارگیر جدید استفاده کنم آمار قبلی از بین میرود.
استاد خوب عدد نمیده ؟stor sheer کلا صفر است!!!!!!!
استاد ممگنه این همه خطا از کرک نرم افزارم باشه ؟//////////



پاسخ: نه از کرک نیست. احتمالاً یا Mass Source را درست تنظیم نکرده اید یا دیافراگم صلب تعریف نکرده اید
استاد دیونه شدم صد بار چک کردم ؟همه ی موارد و چک کردم ؟ولی باز عدد نمی ده ؟کمک کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



پاسخ: چیز خاص دیگری به نظرم نمیرسد. مگر اینکه فایلتان را ارسال کنید تا یک بررسی بکنم. ولی امشب نمیرسم. انشاالله فرداشب بررسی میکنم.
تو قسمت تنظیمات آمارگیر می تونید آمار کل(قبلی)روهم وارد کنید وشروع از عدد مدنظر شما باشه.


پاسخ: فقط آمار نیست. یکسری آنالیز روی کلمات کلیدی جستجو شده در موتورهای جستجو، آمار روزانه، ورودی از سایتهای دیگر، نمایش آنلاین بازدیدها و ... نیز وجود دارد. در کل نزدیک به 7 سال است که از این آمارگیر به طور متناوب استفاده کرده ام و در کل به نظرم آمارگیر خوبی است مگر اینکه آمارگیر مورد اشاره شما امکانات بیشتری نسبت به وبگذر داشته باشد.
سلام استاد خسته نباشی دیتایل تیرچه بلوک دوبل احتیاج دارم دارین بهم بدین ممنون میشم


پاسخ: توی ایران سازه هست. توی تاپیک راهنمای گام به گام هم فکر کنم ضمیمه کرده باشم. به هر حال یک جستجوی ساده تو گوگل یا ایرانسازه بکنید پیدا میشود
باسلام.چرا درماتریس سختی معادله دینامیکی سازه های چند درجه آزادی،اعضای قطر اصلی همیشه مثبت اند ومنفی نمیشوند؟



پاسخ: منفی شدن عناصر روی قطر به نوعی نشان دهنده ناپایداری سیستم است به همین جهت این عناصر باید همیشه مثبت باشند
استاد این رعایت ضوابط آیین نامه برای فواصل بین پیج ها برای چیست؟
تاثیری در ظرفیت کششی که نداره!!



پاسخ: برای اینست که قطعه در فاصله دو پیچ دچار گسیختگی نشود. در ظرفیت کششی در صورت رعایت ضوابط فواصل تاثیری ندارد

مزاحمت دوباره.این که فرمودید منفی شدن عناصر روی قطر به نوعی نشان دهنده ناپایداری سیستم است به چه علت است؟چه ارتباطی بین منفی شدن عناصر قطر اصلی وناپایداری وجود دارد؟باتشکر فراوان بابت وقتی که برای سوالات قرار میدهید.



پاسخ: به نوعی به همان تعریف عناصر ماتریس سختی برمیگردد. مثلاً ضریب K11 را در نظر بگیرید. مفهوم آن اینست که مقدار نیرویی که باید در نقطه 1 وارد کنیم که در همان نقطه تغییر مکان یک باشد و البته در بقیه نقاط تغییر مکان صفر باشد. منفی شدن این مقدار مفهومش اینست که برای ایجاد تغییر مکان در راستای مثبت باید نیرویی در راستای منفی اعمال کنید یعنی تغییر شکل خلاف جهت نیرو است که منطقی نیست

سلام استاد
چه طوری تکیه گاههای اضافی را آزاد کنم؟(در تمام طبقات تکیه گاه زدم)



پاسخ: از همان منویی که تکیه گاه ایجاد کردید استفاده کنید ولی اینبار هیچکدام از 6 گزینه را تیک نزنید
استاد تکیه گاهها را که درست می کنم باز آنالیز نمیکنه یه عالمه وارنینگ داره که آنالیز و نمی تونه تموم کنه ؟پیام میده که
انالیز و نمیتونه تموم کنه ؟



پاسخ: باید دوباره تمام موارد را تک به تک در مدل چک کنید. از جمله تکیه گاههای پایین ستون و اتصالات انتهایی اعضا
سلام استاد
در جهت ایکس قاب خمشی در جهت ایگرگ قاب ساده +بادبند !
تمامی گره ها در آنالیز وارنینگ دارند
میشه راهنمایی کنید چه طور گیرداری صلبیت شونو تعیین کنم که به مشکل نشه؟ستون های جهت ایکس یا ایگرگ را چطور انتخاب می کنیم؟


پاسخ: تمام ستونها باید به صورت گیردار در نظر گرفته شوند. تیرهای سمت خمشی گیردار و سمت مفصلی هم مفصلی. متوجه نیستم که مشکل شما از کجاست.
نمیدونم استاد دوباره فایل ساختم ولی باز همین چوره ؟همه ی این تغییرات و هم اعمال کردم .ولی باز خطا داره میشه فایلمو یه بار دیگه بفرستم چک کنید؟
استاد ویندوزم 64 بیتی ایتبس 32 بود با کرک 64 نصب کردم از این نیست؟



پاسخ: بفرستید سر فرصت چک میکنم. احتمالاً مشکل شما در مدلسازی است.
استاد واقعا از لطفتون خیلی خیلی ممنونم
سلام استاد خسته نباشید
استاد ببخشید چند تا سوال داشتم
1 : اگه سازه نامنظم باشه باید قاعده 100- 30رواعمال کنیم درسته؟ بعد این قاعده رو چطور باید اعمال کنیم؟ توی ترکیبات باری که شما در جزوه گام به گام گفتید این قاعده در نظر گرفته شده ؟ یا باید ضریب زلزله در جهتy رودر0.3ضرب کنیم؟
2: استاد تو بعضی جاها دیدم ضریب زلزله فقط درجهتY رو در 0.3 ضرب میکنند درصورتی که سیستم سازه در دوجهت یکی است این قاعده برای چه موقعهایی است؟
3: استاد در سازه فولادی از کدوم آیین نامه استفاده کنیم بهتره؟
4: ترکیب بارهای تشدیدیافته که در جزوه گفتید باید حتما به ترکیب بارها اضافه کنیم؟ واگرنه در چه مواردی لازمه؟
با تشکر فراوان


پاسخ: تمام موارد را در جزوه گام به گام توضیح داده ام 1- بله رعایت شده است 2- ضریب 0.3 در دو جهت باید اعمال شود 3- بستگی به سیستم سازه ای دارد. برای قابهای ساده با مهاربند هم محور aisc-asd89 بهتر است. قاب خمشی اگر ستون آی شکل داشته باشید و قاب ای بی اف بهتر است از aisc360 استفاده کنید 4- برای سازه فلزی در ایین نامه aisc-asd89 لازم است
سلام استاد
استاد ببخشید شما تو جزوه گام به گام گفتید اگه از آیین نامه AISC ASD89 استفاده
کنیم نیازی نیست ضوابط طرح لرزه ای رو انجام بدیم حالا یعنی باید گزینه Do not incloud..رابزنیم؟یا مانند شکل ضمیمه که در جزوه گفته اید تنظیمات روانجام دهیم؟



پاسخ: در این حالت تنظیم خاصی لازم نیست. شما باید ضوابط لرزه ای را دستی کنترل کنید که به طور خاص باید ترکیب بارهای تشدید یافته را تعریف و بر اساس آن ستونها را طراحی کنید
سلام استاد اگه میشه فردا زودتر از ساعت ده دانشگاه تشریف بیارید میخوام زلزله رو حذف کنم!



پاسخ: من فردا نمیتوانم سر امتحان حاضر باشم. حداکثر میتوانم در بهترین حالت ساعت یازده و نیم و احتمال زیاد دیرتر از آن و در حدود ساعت دوازده دانشگاه باشم.
استاد تورو خدا من چیکار کنم هیچ نخوندم باید حذفش کنم.یه راهنمایی کنید؟؟
اگه حذف نشه بدبخت میشم



پاسخ: من به خانم توسلی گفتم که نمی آیم. برگه را بدون امضای من به ایشان بدهید من بعداً امضا میکنم
استاد حر جایی بگیید تا قبل از امتحان میتونم شما رو ببینم
استاد اگه نرسید امضا کنید من چیکار کنم نمیشه با آموزش هماهنگ کنید؟
استاد آموزش قبول میکنه به نظرتون؟میترسم خانم توسلی زیر بار نره



پاسخ: قاعدتاً باید قبول کنند. اشکال که از شما نبوده است.

استاد اگه لازم شد شاید از طرف آموزش باهاتون تماس بگیرند!امیدوارم منعی نداشته باشه!



پاسخ: جایی هستم که احتمالاً نمیتوانم موبایل جواب بدهم ولی به هر حال تماس بگیرید شاید جواب دادم.
سلام استاد خانم توسلی قبول نکردند.
استاد تورو خدا تو تصحیح برگه ها کمکون کنید سوالا خیلی سخت بود من اصلا وقت نداشتم این تاریخ امتحانای منه خودتون قضاوت کنید:
16/10 -17/10 -18/ 10-19/10و 20/10
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سلام استاد ببخشید صبح اذیتتون کردیم!
ولی استاد خدای قانون رو حال میکنید؟استاد ولی بایستی یه ساعتی رو انتخاب میکردیدقبل از امتحان بیاید دانشگاه که اینجوری نشه!تازه سه نفر بودیم!



پاسخ: من امروز صبح تا قبل از ساعت 12 اصلاً نمیتوانستم دانشگاه باشم. منطقی این بود که برگه ها را از شما میگرفتند و بعد من امضا میکردم. متاسفانه کم لطفی کرده اند. به هر حال باز هم پیگیری کنید که حقی از شما ضایع نشود.

استاد تو سایتم نوشته حذف توسط شورای آموزشی ////تازه برگهحذف هم ازمون نگرفتند///به نظرتون این یعنی چی؟؟؟؟؟



پاسخ: احتمالاً حذف درس شما را قبول کرده اند ولی از خانم توسلی یا امیدپور هم سوال کنید

استاد حدودا کی شروع به تصحیح اوراق زلزله میکنید؟ هرچند هرچند هنوز واسه این سوال زوده ولی من میترسم بیفتم ترم دیگه هم از قرار معلوم با شما ارائه نمیشه انوقت همه چیزو باید از اول شروع کنیم.تورو خدا کمکون کنید ترم آخریم ترم دیگه واسه 3واحد نیایم همدان.



پاسخ: من تا قبل از 30 دیماه برای تصحیح اوراق هیچیک از دروس وقت ندارم. شروع برگه ها را از اول بهمن انجام میدهم و باید تا حدود یک هفته بعد از آن به پایان برسانم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی