وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات
سوالات آزمون مبانی مدلسازی رایانه ای ( دوره ارتقا پایه نظام مهندسی )

این سوالات مربوط به آزمون ارتقا پایه نظام مهندسی در استان همدان است. مدرس این دوره اینجانب بوده ام و امتحان آن نیز امروز ( 13 بهمن 91 ) برگزار شده است.
لینک دانلود

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۱۳
احمدرضا جعفری

نظرات  (۱۵۴)

سلام استاد وب به این پرو پیمونی حیف نیست قالبش civil engreenin g نباشه؟ یه قالب عمرانی بزارید استاد.کارت ازمون ارشد 92 اومده استاد اطلاع رسانی کنید



پاسخ:منظور شما وبلاگ است یا سایت ایران سازه ؟ برای هر کدام قالب مناسبی سراغ دارید سورس آن را بفرستید تا جایگزین کنم. کارت ارشد 92 هم فکر کنم توی ایران سازه توسط کاربران اطلاعرسانی شده باشد
چند تا قالب واسه جی میلتون فرستادم استاد.



پاسخ: سپاس دیدم
سلام استاد پنجشنبه این هفته فولاد 2 کلاسش برگزار میشه؟
اگه برگزار شه بهتره.



پاسخ: پیش فرض را بر تشکیل کلاس بگذارید
سلام استاد شبتون بخیر
چند تا سوال در مورد انتخاب واحدم داشتم

1.من این ترم با توجه به اینکه ترم آخرم اگر بناهای آبی که پیشنیازش سیالاته رو بردارم بعد سیالات رو حذف کنم و بزارم برای معرفی به استاد ....بناهای آبی حذف میشه؟

2.برای معرفی به استاد باید شهریه ی ترم یا هزینه ای مازاد بر هزینه ی درس باید پرداخت شود؟

3.با توجه به اینکه ترم آخر هستیم مشکلی نیست اگر کاراموزی رو برداریم..یعنی حالا که این درس تو انتخاب واحدمون ثبت شده بعدا حذفش نمیکنید؟اگر دکتر سعیدی جم تایید کنند چی؟

4.شما آشنایی با خانم لطفیان استاد جدید سیالات!!! دارید اگه دارید ممنون میشم رزومه یا سابقه ی تدریس ایشان را بگویید ؟بچه ها خیلی هیجان زده شده اند!!


ممنون از پاسخگوییتون


پاسخ: 1- به شرطی که حذف اضطراری کنید نه اینکه الان توی حذف و اضافه حذف کنید. 2- فقط هزینه درس 3- بهتر است که توی ترم برندارید و بگذارید تابستان. بستگی به نظر دکتر سعیدی جم دارد. ولی اگر از من باشد میگویم نگیرید. 4- ایشان را نیمشناسم. الان از شما اسمشان را شنیدم
استاد شما هر ترم پروژه ی فولاد و بتن رو برمی داشتین حالا این ترم اتفاقی افتاده که برنداشتین؟!!
من خیلی دوست داشتم پروژم با شما باشه اگر با دکتر سعیدی جم صحبت کنم شما مشکلی ندارید که یک گروه حداقل 10 نفری با شما ارائه بدند؟

در مورد تکمیل ظرفیت کلاس های پروژه وضعیت دانشگاه به چه شکله باید ظرفیت به حد نصاب برسه یا با دو سه نفر هم کلاس تشکیل میشه؟

مرسی..


پاسخ: یک مشکلی بود که گفتم گروه من حذف شود. ظاهراً مشکل حل شده است. اگر دوست دارید به دکتر سعیدی جم بگویید که یک گروه ده نفره اضافه کنند. خود من نمیگویم چون یک بار گفتم حذف کنند الان نمیشود دوباره بگویم گروه اضافه کنند
۱۶ بهمن ۹۱ ، ۱۷:۲۲ عرفان بهمنی
سلام استاد.
خسته نباشید.
جزوه اصول مهندسی زلزله رو به ایمیلتون فرستادم.



پاسخ: سپاس دیدم
۱۶ بهمن ۹۱ ، ۱۷:۲۸ عرفان بهمنی
ضمنا استاد فونت جزوه " ب نازنین " با سایز 16 انتخاب شده است.
اگر فونت را ندارید بگید که برایتان ایمیل کنم.



پاسخ: دیدم مشکل فونت ظاهراً نداشت اگر هم نبود از اینترنت دانلود میکنم
سلام استاد فردا کلاس بتن1 تشکیل میشه؟از شهرستان میخوام بیام



پاسخ: خبر ندارم باید از استاد همین درس سوال کنید
سلام
بهینه سازی مقاطع در ایتبس (اگه اندازه ها را بدهیم و در حالت طراحی قرار دهیم میلگردها را محاسبه می کند مقاطع بهینه می شوند یا نه باید باز تنش ها را چک کنیم؟)
استادچه نسبت تنشی بهینه حساب می شه ؟



پاسخ: خیر نیازی نیست اگر جوابگو نباشد نرم افزار برای هر عضو جداگانه پیغام میدهد. برای ستونها درصد آرماتور را در حدود 1 تا حدود 2 تا 2.5 درصد سعی کنید حفظ شود
با سلام مجدد.استاد فکر کنم بتن 1 رو با شما گرفته باشیم چهارشنبه ها ساعت13-16



پاسخ: من در این ساعت فولاد یک دارم. احتمالاً با آقای مهندس ملکی درس را گرفته اید.

خدا خودش درست کنه (123)



پاسخ: چی رو ؟

استاد واسه کنترل 25 درصد قاب خمشی ،دیوار برشی را حذف کنیم یا بهتره سختی دیوار برشی را کاهش بدیم ؟
اگه تحلیل دینامیکی داریم در صورت کم کردن سختی دیوار از برش استاتیکی استفاده کنیم یا دینامیکی برای کنترل ؟
استاد وارد کردن ضریب ترک خوردگی بعد از آنالیز رابطه ایی با هم پایه سازی برش استاتیکی و دینامیکی داره ؟(کم و زیادش نمکنه )



پاسخ: 1- سختی را کاهش دهید 2- از برش دینامیکی استفاده کنید ولی آن را به 25 درصد برش استاتیکی هم پایه کنید 3- بعد از اعمال ضرایب ترک خوردگی حتما برشهای پایه را کنترل کنید و در صورت نیاز دوباره همپایه کنید
سلام استاد برای فولاد دو جزوه تایپی خودتون که 246 صفحس رو تدریس میکنید‏?‏ حدودأ هر جلسه چند صفحش تدریس میشه‏?‏ باتوجه به اینکه 163 صفحش متن درسه



پاسخ: بله. فقط 163 ابتدا درس داده میشود. اینکه چقدر در هر جلسه درس داده شود هم مشخص نیست و لزوماً در هر جلسه یکسان درس داده نمیشود. طوری درس داده میشود که در 13 جلسه درس تمام شود.
با سلام استاد فردا کلاس فولاد1تشکیل میشه؟



پاسخ: گروه روز پنج شنبه حذف شده است یا حداقل با من نیست. این هفته بعید میدانم کلاسی تشکیل شود. شروع کلاس را از هفته بعد فرض کنید
اگه طبقه اول(هم کف)تجاری و بقیه طبقات مسکونی باشه دو حالت بار زنده معرفی می کنیم .استاد مگه بار زنده به کف وارد نمیشه؟؟ در زمان بار گذاری به کف طبقه اول که تجاریه که بار وارد نمیشه پس این دو حالت بار زنده به چه درد میخوره ؟
استاد اگه زمین کج باشه میشه (سیف 8)خط هارو مستقیم بکشیم دیگه از کد استفاده نکنیم؟



پاسخ: بارهای طبقه همکف به پی وارد میشود و به سازه لازم نیست نیرویی وارد کرد. در هر صورت پی شما باید با آنچه در واقعیت اجرا میشود یکسان یا تقریباً یکسان باشد. در حالت کجی نوارها هم میتوان در اتوکد و هم در سیف پی را ترسیم نمود. اگر در سیف تسلط به ترسیم ندارید از اتوکد استفاده کنید
سلام استاد اون جزوه دستی فولاد 1 رو که براتون فرستاده بودم با فتوشاپ تمیزش کردم در اولین فرصت براتون میفرستم.امیدوارم مورد قبولتون واقع شه



پاسخ: تشکر. خودم هم یک جزوه داشتم مال آقای حمید ربانی. بفرستید هر کدام تمیزتر بود به بچه ها میدهم.
اینکه نویسنده 123 فکر میکنه بتن با شما داره !! بعد عمری نمیدونه شما بتن ارایه نمیدید.
طرف اصلا تووو باغ نیست .
گرانی ها هم خدا خودش به خیر کنه
بالاخره سعیدی جم بر بهرامی پیروز شد.
استاد وقتی فایل کد رو می سازم می خام تو سیف ایمپورت کنم در قسمت ایریا فقط نون رو داره نمیشه عدد بزنم وهیچی منتقل نمی شه مشکل چیه ؟



پاسخ: در جزوه گام به گام نکات آن را توضیح داده ام. حتماً باید پی در یک لایه جدید ترسیم شود و بعد از ترسیم تبدیل به سطح شود. جزوه را دقیقتر در این قسمت مطالعه کنید
استاد امروز کلاساتون تشکیل شد؟



پاسخ: خیر. از هفته بعد به طور جدی شروع میشود
استاد فردا فولاد 2 تون هم برگزار نمیشه؟



پاسخ: فکر نکنم
جدی میگم استاد . هیچوقت اینجوری با عصبانیت حرف نزده بودید!



پاسخ: عصبانی نبودم ولی برای اینکه چنین برداشتی نشود پاسخ قبلی را اصلاح کردم
سلام استاد .کنکور ارشد رو هم رفتیم ولی پی و سیالاتش خداییش سنگین بود
سلام استاد اگه جزوه فولاد 1 آقای ربانی باشه ایشون خوش خطن .خوبه اگه میشه واسه دی ال بزارین بیاریم سر کلاس.البته بد نیست به جزوه تمیز شده ای که من فرستادم هم یه نگاهی بیندازید بد نیست


پاسخ: برای دانلود که ندارم. ولی امروز به همراه یکی سری اضافات به صورت یک جزوه مدون 200 صفحه ای درآوردم که میدهم کپی کنید. از لحاظ خوش خطی نسبت به جزوه شما به نظرم تمیزتر و خوش خط تر است ولی یک سری ایراد هم دارد که تبعاً در حین تدریس میگویم رفع میکنید.
سلام استاد
فردا دانشگاه تشریف دارید؟ چه ساعتی؟



پاسخ: مشخص نیست. برای صبح کار واجبی برای من پیش آمده است که شاید نتوانم بیایم. اگر کارتان واجب است تماس بگیرید که یا بین کارها یا بعداز ظهر دانشگاه بیایم

با عرض سلام استا ببخشید میشود به جای درس بناهای ابی که اختیاری است درس دیگر برداشت.



پاسخ: اگر درس جایگزینی ارایه شود مشکلی نیست. ولی اول باید ببینید که دانشگاه امکان ارایه درس جایگزین دارد یا خیر. با دکتر سعیدی جم در این مورد صحبت کنید. به نظر من با توجه به تعداد شما میشود دروس اختیاری را دو برابر تعداد واحدهای لازم ارایه کرد که برای هر فرد دو انتخاب وجود داشته باشد.
استاد فایل ایمپورت شده در سیف میره یه گو شه وایمسه میشه بگید چه جوری منطبقش کنم مبدا مختصات



پاسخ: این کار را باید در اتوکد قبل از ایمپورت انجام دهید. در سیف هم با کات و پیست قاعدتاً قابل جابه جایی است.
سلام آقای مهندس کنکوره ارشد خوب بود فکر میکنم از سالهای قبل ساده تر بود
ولی حیف که ما برنامه ای نداشتیم و افسوس سوالات رو خوردیم



پاسخ: انشاالله برای سال با برنامه ریزی پیش میروید و به نتیجه هم میرسید
راستی استاد اگه دکترا بگیرید بوعلی هم تدریس میکنید؟!



پاسخ: هیچ چیز مشخص نیست. بعید میدانم
استاد مرسی.اگه بتونید جزوه خودتون رو رفع اشکال کنید،من اسکنش میکنم ها.اگه ممکنه ازتون بگیرم یه کپی داشته باشم.استاد امکانش هست؟استاد جزوه ادیت شده را براتون فرستادم.



پاسخ: جزوه ای که در دست داشتم یک ساعت پیش تحویلتان دادم جهت اسکن.
استاد برای سازه فولادی در سیف ستون را ترسیم می کنیم یا نه؟



پاسخ: خیر لازم نیست
استاد کاهش سربار را از حالت های بار طراحی پی حدف می کنیم ؟ولی برای کنترل تنش حفظ می شود؟



پاسخ: نه نیازی به حذف نیست. باید در پی هم لحاظ شود
سلام استاد
با اموزش تماس گرفتم گفتند تا 30بهمن فرصت هست واسه کاراموزی. چون از شهرستان میایم این هفته چه روزهایی تشریف دارید که انشاالله خدمت برسیم.استاد ساعات حضورتان رو هم بفرمایید-باتشکر


پاسخ: من چهارشنبه بعد از ظهر و پنج شنبه صبح و بعداز ظهر هستم.
سلام استاد نظرتون راجع به سطح سوالات ارشد 92 چیه؟



پاسخ: تا الان فرصت نکردم سوالات را نگاه کنم
سلام استاد
خسته نباشید

توی جشنواره ی وب ایران امارهای کاربرایی که رای دادن رو میشه دید
تا الان چند درصد از کل آرا رو بدست آوردید؟
میشه اینجا بگید؟

ممنون


پاسخ: نه متاسفانه. رایگیری تا دو روز دیگر ادامه دارد. مطابق خبر درج شده در سایت جشنواره در دو روز آینده 5 کاندیدای نهایی در هر بخش معرفی خواهد شد. بسیار امیدوارم که ایران سازه در بین کاندیدای گروه علمی قرار گیرد. البته رقابت سخت است و سایتهای بسیار خوبی هم در آن حضور دارند. اما به نظر من در یک قضاوت منصفانه حضور ایران سازه در بین 5 کاندیدای نهایی کمترین انتظاری است که میشود داشت.
۲۰ بهمن ۹۱ ، ۱۸:۲۷ استعداد ایرانی
سه نفر آمریکایی و سه نفر ایرانی با همدیگر برای شرکت دریک کنفرانس

می رفتند. در ایستگاه قطار سه آمریکایی هرکدامیک بلیط خریدند، اما در

کمال تعجب دیدند که ایرانی هاسه نفرشان یک بلیط خریده اند. یکی از

آمریکایی ها گفت:چطور است که شما سه نفری با یک بلیط مسافرت

می کنید؟یکی از ایرانی ها گفت: صبر کن تا نشانت بدهیم. همه سوار قطار

شدند. آمریکایی ها روی صندلی های تعیین شده نشستند،اما ایرانی ها

سه نفری رفتند توی یک توالت و در را روی خودشانقفل کردند. بعد، مامور

کنترل قطار آمد و بلیط ها را کنترل کرد.بعد، در توالت را زد و گفت:

بلیط، لطفا! بعد، در توالت باز شدو از لای در یک بلیط آمدبیرون، مامور قطار

آن بلیط را نگاه کردو به راهش ادامه داد.

آمریکایی ها که این را دیدند، به این نتیجه رسیدند که چقدرابتکار

هوشمندانه ای بوده است.بعد از کنفرانس آمریکایی ها تصمیم گرفتند در

بازگشت همان کار ایرانی ها را انجام دهند تا از این طریق مقداری پول هم

برای خودشان پس انداز کنند. وقتی به ایستگاه رسیدند،

سه نفر آمریکایی یک بلیط خریدند، اما در کمال تعجب دیدندکه آن سه

ایرانی هیچ بلیطی نخریدند. یکی از آمریکایی هاپرسید: چطور می خواهید

بدون بلیط سفر کنید؟ یکی از ایرانی ها گفت:صبر کن تا نشانت بدهم. سه

آمریکایی و سه ایرانی سوار قطار شدند، سه آمریکایی رفتند توی

یک توالت و سه ایرانی هم رفتند تویتوالت بغلی آمریکایی هاو قطار حرکت

کرد. چند لحظه بعد از حرکت قطار یکی ازایرانی ها از توالت بیرون آمد و

رفت جلوی توالت آمریکایی ها و گفت: بلیط، لطفا!


پاسخ: سپاس از شما. جالب بود. هر چند قبلاً چند باری در جاهای مختلف خوانده بودم.
سلام استاد جزوه فولاد 1 رو که در کامنت های قبل راجع بهش بحث کرده اید رو باید تهیه کنیم؟
از جزوه ترم قبل نمیشه استفاده کنیم ؟
استاد این ترم زلزله دارید؟



پاسخ: بله باید تهیه کنید. دادم دست آقای باغبان زادگان. زلزله هم ظاهراً برای من حذف شده. دلیل آن را نمیدانم
سلام استاد
اگه در طراحی یک سازه ستونی با دوبل 18 و 6 پلیت ( دو بال ، دو جان ، دو موازی جان و متصل به بالها که حات Box داشته باشند ) جواب میده . حالا این ستون با دوبل 24 هم با دو پلیت روی بالها جوابگو است . به نظرتون کدوم بهتره ؟؟
استاد یه سوال دیگه . ستونها را پاباز طراحی کنیم بهتره یا پا بسته ؟؟
این پروژه کاملا اجرایی هستش . سپاسگذارم



پاسخ: حالتی که 6 پلیت دارد اقتصادیتر است ولی خیلی فنی نیست و از لحاظ اجرا کیفیتی بالایی نخواهد داشت. بهتر است بیش از 4 پلیت تقویتی استفاده نکنید. به هر حال استفاده از حالت دوم ایده آلتر اما غیراقتصادی است. تصمیمگیری با خود شما. من در کارهای اجرایی هر دو حالت را استفاده کرده ام. در مورد سوال دوم سعی کنید از پابسته استفاده کنید مگر اینکه استفاده از ستون پاباز باعث شود که بتوانید از ورقهای تقویتی با ابعاد بزرگتری استفاده کنید و بتوانید به این روش سایز دوبل آی پی ای اصلی ستون را کاهش دهید.

استاد برای برای ترکیب یارهای تشدید یافته در سازه ایی که در یک جهت قاب خمشی است یه جهت مهاربند امگا را چه طور ضرب می کنیم ؟(یه بار بارهای زلزله را در 2 و یکبار در 2.8 ضرب می کینم یا در یک ترکیب زلزله جهت ایکس را در 2 و جهت وای را در 2.8)



پاسخ: ضریب بارهای زلزله جهت قاب خمشی را در 2.8 و قاب بادبندی را در 2 ضرب کنید
سلام آقای مهندس
حضور شما در این سطح و پاسخ شما به سوالات بدون هیچ چشم داشتی واقعا جای تشکر داره
ممنون از شما



پاسخ: سپاس از شما
salam. Ostad age emkanesh hast jozve foolad1 ro bezarin ru weblog ke perint bgirim ba khodemun biarim sare kelas. Mer30



پاسخ: دادم به آقای باغبانزادگان. اگر مسیرتان هست به کافی نت روبروی فروشگاه جهاد نزدیک دانشگاه مراجعه کنید و از ایشان بگیرید کپی کنید و به ایشان پس بدهید
سلام استاد
استاد برای استخراج نیروها برای طراحی اتصالات مفصلی تیر به ستون و گیر دار تیر به ستون نیروها را با چه دستوری استخراج می کنیم تو کتاب یه روش گفته ولی من اجرا می کنیم گزینه هاش با کتاب یکی نیست .آیین نامه های مختلف با هم فرق دارن ؟(میشه ای آی اس دی 89 بگید)با تشکر



پاسخ: شما باید برشهای تیرها را تحت ترکیب بار شماره 2 ( مرده به علاوه زنده ) از جداول آن استخراج کنید و ماکسیمم آنها را معیار طراحی اتصال قرار دهید
استاد واسه آیین نامه ای آی اس سی-ای اس دی 89تنظیمات ضوابط لرزه ایی لازم نیست ولی ستون ها با بار تشدید یافته کنترل میشن ؟استاد اگه این تنظیمات را انجام بدیم واسه یه طرف قاب خمشی یه طرف مهاربند امگا 2،2.8 بخایم دو فایل بسازیم کنترل ستون ها با با همان بار تشدید یافته که زلزله جهت ایکس در 2و جهت وای در 2.8 ضرب شده کنترل می کنیم .؟
استاد در یک ترکیب بار تشدید یافته ؟هر بار ضریب خودشو می خوره !!!!؟(با توجه به جهت زلزله )



پاسخ: بله. نیازی به دو فایل نیست. در همان فایل اول ترکیب بارهای تشدید یافته را استفاده میکنید. برای جهت قاب خمشی از ضریب 2.8 و برای جهت قاب بادبندی از ضریب 2 استفاده میکنیم.
استاد اونکه باغبانزادگان نیستش که‏!‏‏!‏‏!‏ اون آقا اسمش مسعود باغبان زاده میباشد؛ دیگه گان نداره‏!‏



پاسخ: تشکر از تذکر شما. شک داشتم در اسمشان. در لیستهایم هم دنبال اسم دقیقشان گشتم ولی پیدا نکردم.
سلام استاد دانشگاه آزاد ملایر گرایش سازه رو چطوری میبینید؟خوبه؟ استادهاش چطور؟



پاسخ: اساتید اکثراً همان اساتید دانشگاه دولتی ملایر هستند. باالنسبه بد نیست ولی از نظر دانشجویان ورودی از اساتید که سوال کردم چندان سطح بالایی ندارند. اگر خودتان علاقمند و پیگیر باشید و بخواهید از اساتید استفاده کنید با توجه به در دسترس بودن اساتید در دانشگاه دولتی ملایر میتواند آنجا هم خوب باشد. ولی به هر حال آنطور که من شنیده ام تعداد ورودیهای آنها نسبت به امکاناتی که دارند زیاد است و این مساله روی سطح خروجی آنها تاثیر گذار است.
استاد یعنی کسایی که ترم قبل فولاد 1 با شما داشتن و جزوتون رو کپی کرده بودن، بایدجزوه جدید رو هم کپی بگیرن؟
یعنی مطالب با هم فرق دارن؟ مثالا و تمرینا؟؟؟!!!!!!!!!!



پاسخ: فرق نمیکند ولی جزوه تکمیل شده است باید جزوه جدید را ببینند و قسمتهایی که ندارند را کپی بگیرند. التبه سرفصلها یکسان است.

سلام
امروز نتیجه های جشنواره وب رو زدن
اما من توی سه بخش شرکت کرده بودم ، با توجه به آرا حدس میزدم که سه تاش هم توی کاندیدا قرار بگیره
اما هیچکدومش نیست
ظاهرا سایت شما هم نیست
این سایتهایی که انتخاب شدن بر چه اساسی انتخاب شده؟خبر دارید؟


پاسخ: بله ایران سازه هم نیست. اگر شما از داوری آنها سر در آوردید من هم در آورده ام. در پنل مدیریت میتوانید امتیاز سایتتان را ببینید. آنطور که من متوجه شدم یا آقایان اصلاً برای داوری وقت نگذاشته اند و از روی هوا امتیازاتی داده اند و یا اینکه بدتر از آن به یکسری سایت به خاطر حمایتی که از جشنواره کرده اند رانت داده اند و در انتخاب نهایی آنها را کاندید کرده اند که امیدوارم حداقل دومی نباشد. در سنجش وب یکسری معیار استاندارد داریم که برخی از آنها جهانی است. معیارهای جهانی که میشود در سنجش یک سایت لحاظ کرد مهمترین آن رتبه آلکسا و دیگری رتبه گوگل و دیگری تعداد بازدید روزانه است. ایران سازه با رتبه آلکسای حدود 37 هزار، رتبه گوگل 4 و بیش از سی هزار بازدید روزانه انتخاب نشده است و در عوض سایتهایی انتخاب شده اند که بهترین رتبه آلکسای آنها 455 هزار و رتبه گوگل سه تای آنها 0 (صفر) و بازدید روزانه آنها در بهترین حالت 2500 هست. واقعاً مانده ام به این داوری منصفانه!! البته بنده دنبال اینگونه رتبه ها نبوده و نخواهم بود. معیارهای سنجش من چیزهایی دیگری است و هرگاه احساس کنم که سایتم مفید نیست و جز تلف کردن وقت و هزینه نتیجه ای ندارد آن را داوطلبانه خواهم بست. اینگونه جوایز و رتبه بندی ها هم بخش خودشان.
سلام استاد روز بخیر.
ببخشید استاد یه سوال دارم
استاد من یه دانشجوی دختر فارغ التحصیل عمرانم.1ساله درسم تموم شده. استاد من هیچی از رشته ام نمیدونم بخاطر محدودیتایی که واسه ما هست هیچ وقت نتونستم خارج از برنامه درسیم کارای عمرانی از نزدیک ببینم. اصلا نمیدونم بتن ریزی و دیوار برشی و ...چطوری اجرا میشه.با سیف وایتبز بلدم تا حدودی کار کنم ولی چون دیدی نسبت به موضوع پروژه ندارم برام تصور یه چیزایی سخته.خاستم شما کمکم کنید تااعلام نتایج ارشد بیکارم شما میگید من چطور تواین مدت مشکلمو برطرف کنم.ازلحاظ حضور در محل پروژه ها مشکل دارم...بنظرتون جایی هست که بهم کمک کنه؟


پاسخ: کمک خاصی نمیتوانم به شما بکنم ولی میتوانید از عکسها و فایلهایی که به مسایل اجرایی عمران میپردازد و در اینترنت نیز زیاد است استفاده کنید.
ممنون متاسفانه این خدمت سربازی دست و پا گیر شده وگرنه سال بعد بدون دغدغه برا دولتی وقت میذاشتم
ممنون از راهنمایی شما
سلام ، ممنون که جواب مارو خیلی کامل دادید
منم یه خورده آمار سایتای خودم که شرکتشون دادم بگم ، ماله شما هم شبیه اینا بود؟

امتیاز داورا سه تا سایت
17.94
17.77
و یکیش هم 11

و درصد اراء سایتا :
اولیش :1.87 درصد از حدودا 100 سایت
دومیش:11.26 درصد از 70 سایت
و سومیش :24.48 درصد از حدودا 40 سایت

مثلا برای سایت سومی هر طور هم حساب کنیم من یک چهارم آرا رو آوردم و باید حداقل یکی از کاندیدا باشم که بقول شما بخاطر رانت دادن به دیگران حقه مایی که حقمونه پایمال میشه
و بیخودی سایتشون رو توی سایتمون معرفی کردیم
چون اگه هم برنده میشدیم فقط یه تندیس میدادن که فقط اسمش خوب بود همین!

تشکر ازتون که وقت گذاشتید و خوندید


پاسخ: امتیاز داوران به ایران سازه 21.18 و درصد آرای ایران سازه 12 درصد از بین 77 سایت است. البته داوران کاری به آرای مردمی ندارند و رای آنها مستقل است ولی بی توجهی آنها به معیارهای جهانی سنجش وبسایتها عجیب و غریب است. من سایتشان را در ایران سازه معرفی نکردم چون فکر نمیکردم که در رای دهی داوران اثر گذار باشد اگر هم میدانستم باز هم معرفی نمیکردم چون اهل باج دادن به کسی نیستم. قصد داشتم که امسال را تجربه کنم که اگر تجربه خوبی بود برای سال بعد از آنها حمایت کنم که داوری های مغرضانه و به دور از انصاف آنها من را از این کار برای سال بعد منصرف کرد.
اگه بخوایم 25 درصد قاب خمشی و کنترل کنیم یه طرف فقط دیوار برشی داشته باشیم .استاد قاب ها را تک تک باید کنترل کنیم یا طبقه اول را باهم کنترل می کنیم ؟



پاسخ: سختی دیوارهای برشی را به صفر برسانید و ضرایب زلزله را در 0.25 ضرب کنید و سازه را تنها تحت اثر ترکیب بارهای شامل زلزله همان جهت فقط کنترل کنید.
سلام استاد
تو پروژه بتن بعد ازتحلیل سازه برای همپایه سازی برش استاتیکی ودینامیکی از منوی display وshow table گزینه ی modal informationفعال نشده!مشکل چیه بنظرتون؟
وبرای مقایسه زمان ها تو bilding out put/.../story shearبرش ها همه صفرند!!!
مشکل ازکجاست؟؟؟
استاد میشه قبل از تحویل نهایی پروژه رو یا براتون میل کنم یا بیارم حضوری اگه اشکالی داره برطرف کنم؟
اگه موافقید چه روزی خدمت برسم؟
خط فاصله]
پاسخ: احتمالاً تحلیل دینامیکی را فعال نکرده اید یا دیافراگم صلب اختصاص نداده اید یا گزینه Mass Source را تنظیم نکرده اید. پروژه باید حضوری تحویل داده شود. یا چهارشنبه بعد از ظهر یا پنج شنبه صبح و بعدازظهر
استاد مقاومت مصالح 2 سخت تره یا مقاومت مصالح 1؟؟
برای استاد کدومشون بیشتر راه پیچوندن داره؟
سر فصل های 2 رو اگه میشه لطفا اینجا بنویسید.
ممنون



پاسخ: همه این موارد بستگی به نظر استاد دارد. اگر مقاومت مصالح یک را خوب یاد نگیرید در مقاومت مصالح دو مطمئناً به مشکل برمیخورید. هر دو راه پیچاندن سوالات برای استاد وجود دارد.
سلام
ترکیب بارهایی که برای تنش زیر پی در فولاد باید تعریف کنیم دقیقا کدام ها هستند؟
استاد از راهنما چند بار مطالعه کردیم ولی درست متوجه نشدیم میشه دقیقتر توضیح بدید؟؟



پاسخ: همان ترکیب بارهایی که برای طراحی سازه فلزی بر اساس آیین نامه AISC-ASD89 استفاده میکنید که البته باید در ترکیب بارهای شامل زلزله ضریب 0.75 را نیز لحاظ کنید

سلاو استاد گیان؛ خاسی‏?‏



پاسخ: من کردی بلد نیستم. فحش که ندادی؟!
سلام
بله تا این حد متوجه شدم ولی دقیقا نمیدونم کدام ترکیبات برای تنش زیر پی و کدام ترکیبات برای طراحی میباشدیعنی همان 34 ترکیب بار که برای طراحی استفاده کردیم ولی بدون تیک دار کردن یوز فور دیزاین و اعمال .75 را برای تنش زیر پی استفاده کنیم؟؟؟
ببخشید یه سوال دیگه :جمعا چند ترکیب بار میشه؟؟



پاسخ: بله 34 ترکیب بار برای کنترل تنش در زیر پی. تعداد ترکیب بارهای طراحی پی را در خاطرم نیست ولی در جزوه هست.

نوشتم سلام استاد جون؛ خوبی‏?‏ اصلا از شما انتظار نداشتم فکر کنید فحش دادم؛ واقعأ که



پاسخ: شوخی کردم جدی نگیرید. به فارسی هم بعضاً کامنت توهین آمیز برای من میگذارند مشکلی ندارم فقط به شرطی که فحش رکیک نباشد. آنهم به خاطر احترام بازدید کنندگان.
سلام استاد خبر از شهریه آزاد در مقطع ارشد دارید؟ با سپاس



پاسخ: خیر
مهندس خوب نیست آدم این قدر مغرور باشه.....



پاسخ: از چه جهت؟ متوجه منظور شما نمیشوم.
سلام
استاد بعد از تحویل کاراموزی خودتون نمره رو وارد میکنید یا باید خودمون ببریم اموزش؟



پاسخ: من وارد میکنم و بعد شما میبرید تحویل آموزش میدهید
سلام استاد فردا دانشگاه تشریف دارید.



پاسخ: بله بعد از ظهر از ساعت یک به بعد هستم

سلام استاد شما تو نظام مهندسی پایه چند هستید‏?‏ شما خبر دارید مهندس سلیمانیان پایه چندن‏?‏



پاسخ: من پایه یک هستم. فکر میکنم ایشان هم پایه یک باشند
پاسخ به دوستمان+-
بستگی به گرایش دارد
از2تومن تا3تونه
البته اگه نزدیک شهرخودتون نباشه یه تومنی هرترم باید بابت خوابگاه ورفت وآمد خرج کنین
با سلام- من دوره ی کاردانی دانشگاه دولتی بودم و دو ترم مشروط شدم و معدلم حدودا دوازده و نیم بود. دوره ی کارشناسی دانشگاه ازاد بودم و با معدل ۱۵ فارغ التحصیل شدم- میخواستم بپرسم اگه مدرک ارشدمو از دانشگاه دولتی با معدل بالا بگیرم برای استخدام هیئت علمی دانشگاه به خاطر خراب کردن دوره ی کاردانی به مشکل برنمیخورم؟(البته میدونم از امسال واسه هیئت علمی باید مدرک دکترا داشته باشیم)- منظورم اینه فرصت جبران دارم؟



پاسخ: بله امکان جبران هست ولی همانطور که گفتید فعلاً استخدام به عنوان هیات علمی با مدرک ارشد امکان پذیر نیست یا به سختی ممکن است. آخرین مدرک تحصیلی به اضافه رزومه پژوهشی مهمتر از بقیه مسایل است
سلام مهندس
خیلی دلم گرفته... اعصاب و روانم خورد شده... برام دعا کنید... دیگه نمیتونم طاقت بیارم



پاسخ: انشاالله که مشکل شما حل میشود. به خدا توکل کنید
سلام استاد.
برای معرفی ترکیب بارها توی پروژه فولاد طبق آیین نامه AISC/ASD89باید ترکیب بارهای عادی و تشدید یافته رو جداگانه وارد کنیم؟یعنی تقریبا 68تا ترکیب بار بنویسیم؟ترکیب بارهای تحلیل دینامیکی م جداست دیگه؟



پاسخ: بله

سلام استاد ببخشیدخواستم بپرسم واسه یادگیری ایتبس کجابرم؟خودشماتدریس ندارید؟



پاسخ: من قبلاً توی آموزشگاه مجتمع فنی تهران انتهای خیابان آزاد درس میدادم ظاهراً الان با شخص دیگری توافق کرده اند. ( ظاهراً آقای میلاد شعبانیان). شما هم همانجا بروید. با ایشان آشنایی دارم و آدم پرتلاش و علاقمندی هستند. از دانشجویان خود من در دوره های قبلی ایتبز در سالهای قبل بوده اند.

سلام استاد
آیا لازمه برای تمام تیرها وصله طراحی کنیم ؟
برای چه تیرهایی باید وصله طراحی کنیم؟



پاسخ: حالت کلی شما باید برای تمام تیرها وصله طراحی کنید. برای پروژه اگر منظورتان است دو نمونه ای طراحی کنید بقیه را فقط دیتایل ارایه کنید کافیست
۲۶ بهمن ۹۱ ، ۰۷:۱۸ حامد روشناس
سلام .آقای مهندس فعالیت با انرژی و مستمر شما در دنیای مجازی بسیار قابل تقدیره چرا که من با نگاهی به آمار های سایت و وبلاگتون متوجه شدم که تقریبا دارید توی ایران شناخته میشید . از این بابات خوشحالم و به عنوان یه همدانی احساس غرور خواهم کرد .امیدوارم همچنان حرکت رو به جلو داشته باشد.
یک سوال برای موفقیت در آزمون محاسبات از چه منابعی استفاده کنم.؟



پاسخ: سپاس از شما. یکسری مباحث که باید روخوانی کنید و فقط محل جوابهای احتمالی سوالات را بلد باشیید برای قسمتهای محاسباتی هم سوالات سالهای قبل بهتر از بقیه است که البته باید مطابق با اخرین ویرایشهای آیین نامه ها مطالعه کنید. برای برخی از مباحث هم مطالعه سوالات و منابع ارشد هم بد نیست
Salam
Ostad WARNIG(F2 AND B24 are too close. …) to check modl be ch ellat?to hame tabaght in khata hast.TASHAKOR



پاسخ: در ترسیم این دو قسمت اشتباه کرده اید و این دو قسمت به جای اینکه به هم چسبیده باشند با اندکی فاصله از هم هستند.
سلام استاد شنبه دانشگاه هستین؟واسه تحویل کار آموزی.



پاسخ: من این ترم فقط چهارشنبه بعداز ظهر و پنج شنبه دانشگاه هستم
سلام استاد یعنی باید کل تیرهارو پاک کنم ودوباره رسم کنم؟
اینطوری کل تنظیمات مربوط به تیر ها میپره!! دوباره باید انجام بدم!



پاسخ: نه لزوماً. روی جایی که ایراد گزارش شده است زوم کنید و در صورت لزوم با گزینه RESHAPE OBJECT آن را اصلاح کنید

استاد این مجتمع فنی تهران مدرک هم میده‏?‏ مدرکش حرفی برای گفتن داره‏?‏ منظورم اینه که معتبره‏?‏



پاسخ: در برخی دوره ها امکان ارایه مدرک هم هست ولی هم دوره طولانی مدت است و هم هزینه بالاست. اینگونه مدرکها به نظر من چندان معتبر نیست. شما باید کار بلد باشید و بعید است جایی خیلی برای این مدارک ارزشی قائل شوند.

سلام استاد ببخشید بار آسانسور که میخواهیم وارد کنیم باید یه تیر در وسط چاله آسانسور قرار بدهیم ؟ واین تیر در تراز بام باید قرار بگیره یا در تراز سقف خر پشته و بارهای آسانسوری با ظرفیت 6 نفره (مرده 650و زنده 550)درسته با تشکر


پاسخ : نه نیازی نیست. آسانسور دارای 4 نبشی در 4 گوشه است که در هر طبقه فقط به تیر طبقه مهار جانبی میشود. بار آسانسور فقط به طبقه آخر وارد میشود. مقدار دقیق آن را نمیدانم ولی نسبت به بارهای زنده و مرده عادی خیلی بیشتر نیست در جهت اطمینان در آخرین طبقه در باکس آسانسور که سقف میخورد بار مرده و زنده را مقداری اضافه تر وارد کنید
سلام ببخشید استاد مزاحم میشم در جایی که دیوار برشی اجرا میشود تیر در هر طبقه نیز لازم هست که در دیوار برشی اجرا شود واینکه میشود دیوار برشی رو تا سقف بام اجرا کرد یا باید تا سقف خرپشته هم اجرا شود ممنون



پاسخ: نه لزوماً نیازی نیست. اینکه تا چه سقفی اجرا شود دست طراح است. اگر خرپشته نیز به عنوان یک طبقه لحاظ شده است تا خرپشته نیز قاعدتاً ادامه می یابد.
استاد مشکلی پیش نمیاد چهارشنبه کارآموزی رو تحویل بدیم.ثبتش میکنن؟



پاسخ: از آموزش سوال کنید. من مشکلی ندارم
سلام
استاد اگه 6 واحد(2 تا درس 3واحده )ازمون بمونه میشه معرفی ب استاد بگیریم؟؟
باید شورا قبول کنه حتما؟



پاسخ: برای ورودی های جدید میشود ولی برای قدیمی ها نمیشود.
استاد این خطاها بعد آنالیز ب چه معنی؟چطور حلش کنم؟و چه تنظیمایی رو 2باره چک کنم؟تشکر



* * * W A R N I N G * * *
NEGATIVE STIFFNESS FOUND DURING SOLUTION FOR DOF UX OF JOINT 331
LOCATED AT X = 17.560000, Y = 0.634286, Z = 1.250000,
STIFFNESS MATRIX DIAGONAL VALUE = -26198.248,


پاسخ: واقعیت راه حلی برای این خطاها در ایتبز پیدا نکرده ام ولی آنطور که متوجه شده ام خطای خیلی تاثیرگذاری روی نتایج نیست و به طور مداوم هم در اکثر فایلها دیده میشود.
سلام اقای مهندس برای یادگیری پیشرفته وتسلط به ایتبز و سیف چه کتابی پیشنهاد میکنید؟در حد مقدماتی بلدم!!



پاسخ: کتاب سیفی هادیزاده یا مجموعه باجی. جزوه راهنمایی هم که من گذاشتم شاید بد نباشد.

سلام
استاد این ضریب Ry چی هست که در حات LRFD یک بار برای تیرها 1 و ... باید به برنامه تعریف کنیم . دقیقا چه قسمت مبحث دهم میشه؟؟
با سپاس



پاسخ : این ضریب فکر میکنم ضریبی است که برای لحاظ کردن اثر سخت شدگی مجدد در ناحیه سوم تنش کرنش لحاظ میشود. در مبحث دهم مستقیماً به آن اشاره نشده است ولی در روابط آن لحاظ شده است و منهم با مقایسه روابط استفاده شده در نرم افزار با روابط درج شده در منوال نرم افزار اعدادی را پیشنهاد داده ام.

استاد تشکر ویژه بابت آنلاین بودنتون.



پاسخ: سپاس از شما
استاد ینی ما ک ورودی 90 هستیم میتونیم تابستون 2 تا درس 3 واحده معرفی ب استاد بگیریم؟؟؟



پاسخ: دقت نکردید گفتم فقط ورودیهای جدید یعنی 91. قبلی ها فقط یک درس میتوانند معرفی به استاد بگیرند مگر اینکه به طریق غیرقانونی این کار را انجام دهند
ببخشیداستاد جواب منو ندادید.ممنون میشم که بگید.شما ایتبس تدریس نمیکنید؟



پاسخ: گفتم که آموزشگاه ظاهراً با شخص دیگری برای برگزاری دوره جدید توافق کرده است ( آقای مهندس میلاد شعبانیان). اگر میخواهید من تدریس کنم باید چند نفری بشوید و از طریق آموزشگاه دیگری این دوره را برگزار کنید.

سلام استاد ترم قبل چیزی افتادید؟



پاسخ: فعلاً که نمره ای اعلام نشده. دروس دکترا به شکلی که شما فکر میکنید نیست. این دروس بیشتر پروژه محور هستند تا امتحان محور . یکی از دروس ترم قبل این ترم هم ادامه دارد و یکی دیگر هم تقریباً تمام شده است ولی نمره ای داده نشده است.
سلام استاد
استاد سقف کرومیتم رو که طراحی کردم به این ابعاد جوابگو بوده :

طول تیرچه های کرومیت که 7.10 متر بوده

عرض ورق = 15 سانت
ضخامت ورق = 1.5 سانت
میلگرد خرپایی = تور 12
نبشی بالا = 6

آیا این ابعاد اجاریی است ؟؟ ( قراره بره نظام مهندسی )


پاسخ: البته دهانه 7.1 برای کرومیت بزرگ است ولی جوابی هم که آورده اید کمی دست بالا به نظر میرسد. یک بار دیگر جوابها را چک کنید. میتوانید ورق را کوچکتر در نظر بگیرید و در عوض از آرماتور درکنار ورق به عنوان تقویت استفاده کنید. از نرم افزار من برای کنترل جوابتان استفاده کنید. توی وبلاگ هم موجود است
سلام استاد اگه میشه فایل فولاد 1 رو بزارین تو وبلاگ واسه دانلود .من اسکنش کردم پرینت میکنم اون قسمت تیر ستون ها شکلاش واضح نمیفته.مرسی و ممنون



پاسخ: کل جزوه دست انتشارات بیژن است. میتوانید آنجا کپی بگیرید.

استاد مگه ورق اتصال برای وصل کردن دو تا مقاطع کاملا جدا ازهم نیست پس چرا باید ورق اتصال تیر را طراحی کنیم/
استاد برنامه اکسل واسه حساب کردن میلگردها تو جزوه راهنما ندارید؟



پاسخ: بله ولی این دو چه ربطی به هم دارند؟ بالاخره هر چیزی یک طراحی میخواهد ورق اتصال هم طراحی دارد. برای محاسبه میلگردها هم فکر کنم یکسری فایل اکسل هست ولی ضمیمه جزوه راهنما فکر نکنم کرده باشم

سلام استاد
منظورم اینه برای تیرهایی که در پروژه در دهانه های کوتاه هستند چرا ورق وصله طراحی شده ؟!مگه ورق برای اتصال دو تا تیر جدا از هم نیست ؟
وقتی می خایم فایل رو برای انتقال به سیف بسازیم چه بار هایی و انتخاب می کنیم ؟
استاد میشه ایمیل بدم اون فایلا رو واسم بفرستید ؟
با تشکر فراوان



پاسخ: شما صرفنظر از اینکه در پروژه تیرها چند متر طول دارند باید دتایلهای وصله را ارایه کنید اینکه کجا و کدام تیرها وصله میشوند در زمان اجرای مشخص میشود. وصله یعنی وقتی که طول یک تیرآهن کمتر از مورد نیاز است با اتصال دو قطعه طول مورد نیاز تامین میشود. برای انتقال به سیف هم تمام بارها را انتخاب کنید جز بار معادلسازی جرم و وزن و بارهای NOTIONAL. در مورد فایل هم من هر چه فایل دارم در وبلاگ و سایت هست و با جستجو میتوانید پیدا کنید
با سلام- واسه درسهای زمین شناسی مهندسی و متره و براورد و زبان تخصصی عمران چه کتابهایی خوبه؟



پاسخ: در این موارد تخصص ندارم. البته برای زبان تخصصی کتاب محمد عزمی به نظرم خوب است به علاوه تستهای سالهای قبل ارشد عمران

سلام استاد در مورد دکترا کمی کنجاو شدیم میشه یه خورده توضیح بدین. ممنون میشم.



پاسخ: دکترا البته در ایران به تازگی به دو نوع پژوهشی و پژوهشی- آموزشی تقسیم میشود که البته نوع اول هنوز جا نیافتاده است. الان اکثریت نوع دوم هستند. ولی در اکثر کشورهای دیگر نوع پژوهشی (که فاقد واحدهای درسی آموزشی است) بیشتر از نوع دوم است. نوع آموزشی- پژوهشی در ابتدا در چند ترم اولیه باید بین 12 تا 18 واحد گذرانیده شود. معمولاً این واحدها بین دو تا سه ترم تمام میشوند. بعد از آن با یک فاصله امتحان جامع از کل این واحدها برگزار میشود. اکثر این دروس پروژه محور هستند و سهم امتحان نهایی در نمره کل آنها زیاد نیست. امتحانات در پایان هر ترم برگزار میشود. بعد از پایان دروس اصل پایان نامه شروع میشود که البته ابتدا باید پروپوزال ارایه کرد. در پروپوزال از اصل موضوع تز دفاع میشود یعنی نشان داده میشود که انجام چنین پروژه ای لازم است و از ضرورت انجام آن در واقع به نوعی دفاع میشود. بعد از آن تز تصویب و شروع به انجام میشود. پس از پایان تز ابتدا پیش دفاع و سپس دفاع اصلی انجام میشود. از تز باید حداقل یک مقاله علمی پژوهشی یا بر حسب سلیقه دانشگاهها حداقل یک یا دو مقاله آی اس ای بیرون بیاید و در غیر این صورت دفاع از تز انجام نخواهد شد. موارد دیگری هم هست مثل اینکه باید قبل از امتحان جامعه نمره امتحان زبان ارایه کرد و .... . اگر علاقمند هستید آیین نامه دوره های دکترای دانشگاه های مختلف را با سرچ در گوگل دانلود و مطالعه کنید
استاد سوال دوم و جواب ندادید ؟



پاسخ: الان جواب دادم
سلام استاد.خسته نباشید.
تو پروژه فولاد قاب ساده با مهاربند همگرا،واسه طراحی ستون ها دهانه هایی که بادبند داره توی طبقه ی پایین هیچ مقطعی جواب نمیده و همه مقاطع قرمز میشه.حتی IPB400.سه تا از مقاطع هم نتایج آنالیز و طراحی ش یکی نمیشه.چند بار تکرار کردم بازم نمیشه.مشکل از کجاست؟


پاسخ: دستی چک کنید ببینید آیا دستی هم جواب نمیدهد یا خیر. اگر روش طرح شما lrfd باشد شاید به خاطر اینکه ستونها را با سکشن دیزاینر ساخته اید جواب نمیدهد. اگر اینطور است ستونها را از نوع OMF معرفی کنید. به هر حال ستون کنار بادبند همیشه ستون بزرگی است
سلام استادتو پروژه فولاد به روش حدی
بعد از طراحی اخطار یکسان نبودن آنالیز و طراحی بر طرف نمیشه هر چند بار که می زنیم!چطور باید برطرفش کنم؟
و مقاطع تیرهایی که با اس دی ساختیم همه قرمز میشن و اخطار عدم فشردگی میدن
استاد اگه نرم افزار به همه مقاطع ساخته شده با اس دی ارور عدم فشردگی بده پس ساختن این مقاطع چه فایده ای داره؟یا اگه راهی داره بگید تا برطرفش کنیم؟
ممنون



پاسخ: اتوسلکت را دستی غیرفعال کنید و خودتان تک به تک کنترل کنید که مقاطع جواب میدهند یا خیر و در صورت نیاز مقاطع را دستی در نرم افزار عوض کنید. مقاطع اس دی برای روش حدی مناسب نیست. از روش دیگری برای ساخت مقاطع استفاده کنید و آنها را I/WIDE FLANGE تعریف کنید
سلام
تو ساختمان 6 طبقه فولادی با بادبند همگرا در دو جهت در طبقه پایین در دهانه هایی که بادبند داریم همه ستون ها قرمز شده و هیچ مقطعی جواب نمی ده حتی مقاطع خیلی بزرگ ipb مقاطع تیر ورق هم اخطار فشردگی میدن!دلیلش چی میتونه باشه؟ممکنه به خاطر اتصال نامناسب تیر وستون یا اختصاص ها شون باشه؟یا تو تعریف مقاطع؟
استاد ترخدا راهنمایی کنید؟جزوه راهنما و هادیزاده و باجی و....رو خوندیم واقعا درست نمیشه!!


پاسخ: در کامنتهای بالا جواب شما را دادم. از تیرورق به صورت باکس استفاده کنید
استاد فایل سیف و کامل ساختم ولی یکی از نقطه بعد از ساخت فایل در محل ستون نیرو نشان نمی دهد ولی ابتدا که ایمپورت کردم نیرو نشان می داد به نظر شما مشکل چیه ؟



پاسخ: اگر ابتدا بوده ولی الان نیست قاعدتاً باید دوباره ایمپورت کنید اگر از اول نبوده اشکال از ورژن ایتبز شماست که باید به آخرین ورژن یعنی 9.7.4 ارتقا دهید
استاد میشه فایل رو دوتاره رو مدل ساخته شده ایمپورت کنم؟



پاسخ: فکر میکنم در این صورت تغییراتی که بعداً داده اید از بین میرود. میتوانید فایل اصلیتان را اکسپورت کرده و فایل قبلی را با نوت پد باز کرده و بخش مربوط به بارهای وارده را در فایل قبلی که آنهم با نوت پد باز شده است کپی کیند و دوباره فایل را به داخل سیف ایمپورت کنید
سلام استاد چرا پی ها هتوکد ایمپورت نمیشه تو سیف؟؟؟؟؟
جزوه تونو خوندم مشکل حل نشد؟؟؟
اتوکدم لایه بندی هم داشت!!!!!!!!



پاسخ: روشی که در جزوه گفته ام را یک بار دیگر تک به تک بررسی کنید. البته خود من هم در برخی موارد استثنایی با وجود رعایت تمام موارد فوق نمیتوانم انتقال را انجام دهم.
سلام استاد
من تو هر دو فایل پروژه فولادم که روش حدیه مقاطع رو تا اجرایی کردن ونهایی شدن انجام دادم ولی وقتی توفایل اول بعد چندبار سیو کردن وسعی و خطا حالا برای 2 تامقطع اخطار یکسان نبودن آنالیز وطراحی میده؟
دستی هم مقطع رو عوض میکنم باز همین اخطارو میده!واقعا کم آوردم دیگهچیکار کنم؟



پاسخ: حتماً باید اتوسلکت را غیرفعال کنید و دستی مقاطع را تغییر دهید. طراحی را باید تا جایی ادامه دهید که مقاطع طراحی و آنالیز یکسان شود
استاد اگه درصد فولاد,بیشتر از حد مجاز باشه باید دوباره طراحی انجام بدم؟



پاسخ: باید مقطع بزرگتری اختیار کنید و دوباره طراحی کنید
سلام ببخشید شما مهندس دهنوی رومیشناسید؟



پاسخ: بله از چه نظر؟
سلام استاد
استاد میشه ی درس رو 45 نفر بردارن و سر کلاسم برن،بعدش از کلاس بیای بیرون و ببینی درست حذف شده و دادنش با کسی ک فقط3 نفر باش درس برداشتن؟؟؟استاد بی احترامی ب اون استاد نشه ولی مطمئنا این45 نفر برای خودشون دلایلی داشتن.
استاد از اول ترم تا حالا دارن پشت سر هم دارن برای ما ورودی های 90میزنن،دلیلیشو نمیدونم ولی فقط اینو میدونم دارن عمدا مارو 5ترمه و شاید 6 ترمه میکنن.
استاد صدامون ب هیچ جا نمیرسه،باید چیکار کنیم
استاد تو رو خدا ب این مدیر گروه تازه کار نابلدمون بگین این کارارو با ما نکنن


پاسخ: البته روشی که شما میگویید غلط است و باید از اول استاد معلوم باشد باید نامه بنویسید و در این مورد درخواست رسیدگی کنید ولی مطمئن باشید دلیلی برای این کار بوده است. باید دلیل آن را هم بپرسید. احتمالاً یک حق دوباره برای حذف و اضافه این درس برای شما قائل شوند. ولی شما هم بهتر است کمی با این مسایل منطقی برخورد کنید. اینکه فقط دنبال نمره باشید و استادی را به خاطر نمره بالا دادن انتخاب کنید و استاد دیگری که از شما کار میخواهد و نمره به حقتان را میدهد را انتخاب نکنید و پشت سر او هم صفحه بگذارید هم کار درستی نیست. شما از یک طرف مدام میگویید که چرا اساتید اینجا با کیفیت نیستند و درست استادی که از دانشگاه بوعلی می آید و به کارش وارد است فقط به دلیل بحث نمره مورد بیمهری قرار میدهید.
سلام
مهندس این ترم ما اجرای سازه های فولادی وبتنی برداشتیم و این ترمم فولاد2 رو داریم،میگن میخان حذف کنن_میشه؟؟؟
طبق چارت قاعدتا ما این ترم مجبور بودیم ک این 2 تا رو باهم برداریم و همنیاز کنیم.



پاسخ: من از پیش نیازهای آنها با خبر نیستم ولی اگر ترم آخر باشید نیازی به رعایت پیش نیاز ندارید در غیر این صورت حتی اگر فقط یک درس هم باقی بماند باید پیش نیاز را رعایت کنید. اگر رعایت نکرده اید منطقی است که درس شما را حذف کنند

۰۱ اسفند ۹۱ ، ۰۷:۴۸ درد دل ی نودی
سلام
استاد میخام باتون درد دل کنم!!
مهندس نمیشد ی سال دیگه صبر میکردین و اونموقع دکترا قبول شین!
مهندس ما ار ترقی شما بخدا خوشحال میشیم ولی واقعا داره ب قیمت تنزل کل ورودی های 90می انجامه،میموندین تا ی مدیرگروه......نمیومد و اینجوری بیچارمون نکنه
استاد تو روخدا ب دادمون برسین
باتشکر


پاسخ: البته مدیر گروه نبودن لزوماً به دکترا قبول شدن من ربطی ندارد. البته خودم قصد داشتم که استعفا بدهم اما قبل از اینکه من چیزی بگویم خودشان کنارم گذاشتند. مطمئن باشید که اگر دکترا هم قبول نمیشدم این تغییر مدیر گروهی انجام میشد. اما جدا از این نمیدانم دلیل نارضایتی شما از دکتر سعیدی جم در چیست. ایشان آدم تازه کاری نیست. سوابق مدیریت ایشان در زمینه های مختلف از من بیشتر است. البته با بنده در برخی مسایل در بحث مدیریتی اختلاف سلیقه دارند ولی این اختلاف سلیقه طبیعیست و بین همه آدمها وجود دارد. خوشبختانه انطور که هم دیده ام حداقل در این ترم هم وقت مناسبی برای مدیر گروهی گذاشته اند و به خوبی هم در دسترس بوده اند. این شکایت از مدیر گروه ، زمان من هم بود و برخی ها هم وقتی من رفتم ابراز خوشحالی کردند. به هر حال الان ایشان مدیر گروه هستند و باید مشکلات را با ایشان دوستانه مطرح کنید بعید میدانم خارج از قانون ایشان کاری کرده باشند.
سلام استاد
ببخشید من دریفتامو که کنترل می کنم تو جهت قاب خمشی جواب نمیده.توجهت بادبندی جواب میده
مقاطع ستون ها وتیرهای جهت قاب خمشی رو تقویت کردم جواب نداد زمان تناوب تحلیلی رو برای ضریب زلزله در نظر گرفتم باز جواب نداد!
استاد راهنمایی کنید چکار کنم؟.ممنون!


پاسخ: با این تفاسیر راهی ندارد که باز هم تیرها و ستونها را بزرگتر اختیار کنید. شاید هم جایی اشتباه کرده اید
استاد
اینطوری مقاطع خیلی بزرگ میشن ورنگشون آبی میشه وغیر اقتصادی اشکال نداره؟
حتما دریفت باید جواب بده؟
استاد کجا ممکنه اشتباه کرده باشم؟؟



پاسخ: به هر حال باید جوابگو باشد. منشا اشتباه هم عوامل مختلفی است لزوماً یک عامل نیست. یک بار کل کاری که انجام داده اید را مرور کنید علی الخصوص محاسبات دریفت را دوباره انجام دهید.

محاسبات دریفت مگه همینایی نیست که تو جزوه راهنما هست؟
چندبار چک کردم



پاسخ: بله در جزوه هست. اگر پاسخگو نیست که باید ابعاد تیر و ستونها را بزرگ کنید
ستون های اطراف دیوار برشی مدل می شن در حالت طراحی دیوار برشی به روش جنرال ؟
چرا ستون طبقات پایین تر آبی می شن ولی بالایی ها نسبت تنش بیشتری دارند ؟(در تعداد محدودی



پاسخ: بله باید مدل شوند و با دیوار کنار آن به صورت یک Pier تحت یک نام در آیند. نسبت تنش در ستونهای طبقات بالاتر هم بعضاً وجود دارد و عجیب نیست. لزوماً نسبت تنش بالا ناشی از بار محوری نیست و لنگر خمشی هم در آن نقش دارد که بعضاً در طبقات بالاتر لنگر خمشی ممکن است بالاتر از طبقات پایین گردد.

استاد چه نسبت تنشی خوبه واسه اعضا چک کنیم ؟که هم بهینه یاشه هم 25 درصد برش و تحمل کنه ؟(نسبت ها اگه بخواد بالای 0.9 باشه تعدا مقاطع خیلی زیاد می شه ؟!!!!!!)
چرا بعضی از مقاطع با اینکه نسبت تنش کمتر از 1 دارند دریک جهت قرمز نشان داده می شود؟



پاسخ: خب قاعدتاً کمتر از یک. ولی لزوی ندارد که حتماً بین 0.9 تا 1 شود میتوانید در موارد ضروری نسبت تنشهای کمتر حتی در حد زیر 0.5 را هم قبول کنید. در مورد قرمز شدن مقاطع ، باید توجه کنید که نسبت تنش بالای یک یکی از دلایل این مساله است مسایل دیگری هم هست که بایدبه آن توجه کنید. اگر به صفحه جزییات طراحی عضو بروید و به دقت جزییات را بخوانید میفهمید مشکل از کجاست

استاد رو عضو می زنه اُو -اس یعنی چی ؟



پاسخ: یعنی آرماتور طراحی شده بیش از حد مجاز است و باید ابعاد عضو را افزایش دهید
سلام استاد
5شنبه چه ساعتی صلاح میدونید بیایم برای تحویل پروژه؟



پاسخ: ترجیحاً نه و نیم صبح
استاد در چه موادی می توان نسبت تنش پایین هم تحمل کرد؟



پاسخ: وقتی که به دلیل مسایل اجرایی یا آیین نامه ای انتخاب مقطع کوچکتر امکانپذیر نباشد

سلام استاد
من تمام مقاطع تیر و ستونم روتو یه فایل سوم تقویت کردم تا دریفت جواب بده!همیین طور ضرایب زلزله رو کاهش دادم تا دریفت از حد مجاز کمتر شد
ولی مقاطعم نسبت به قبل از کنترل دریفت خیلی بزرگ شدن وبعضی هاشون شاید3سایز از سایزی که تنششون جوابگو بود بزرگتر شدن.استاد مشکلی نداره؟
امروز و فردا چه ساعتی میتونیم برای تحویل کارآموزی و پروژه ببینیمتون؟



پاسخ: مشکلی نیست. چهارشنبه ساعت سه و نیم یا حدود ساعت شش و ربع و پنج شنبه ساعت نه و نیم یا سه و نیم و یا پنج و نیم

استاد حالا این فایل جدید که دریفت جواب داده باید تو دو تا فایل قاب خمشی و بادبند
سیو کنم و تو اوناهم کنترل کنم؟
استاد همه مقاطع بجزبعضی از بادبنداتقویت شدن دیگه فکر نکنم نیاز به این کار باشه چون توهردو جوابگوئه احتمالا؟



پاسخ: بله بهتر است که در آنها نیز تغییرات را لحاظ کنید
ممنون استاد
استاد هفته بعد تاقبل سه شنبه10م چه روزی میتونیم بیایم برای تحویل ؟



پاسخ: من این ترم فقط چهارشنبه بعد از ظهر و پنج شنبه صبح و بعد از ظهر دانشگاه هستم
سه از تیرهای بتنی پروژه ام قرمزه هرچی تغیر می دهم مفطع رو درست نمیشه میزنه برش بیش از مقدار ماکسه چیکار کنم ؟



پاسخ: احتمالاً به آنهایی تیرهایی متصل است که باید آنها را مفصلی کنید
نه استاد فقط به ستون متصل اند !



پاسخ: منظورم خود تیر نیست. منظورم اینست که آیا تیری به آنها متصل هست یا خیر. مثل تیر راه پله یا تیر فرعی. اشکال شما فقط از این موضوع میتواند باشد
استاد وفتی برای یک نقطه از پی مقدار سختی ماتریس قطری را می دهد مشکل از کچاست ؟



پاسخ: متوجه نیستم منظور شما چیست. اگر منظور شما اخطاری است که در این زمینه بعضاً دیده میشود احتمالاً ناشی از نوارهای مورب است و یا اینکه ابعاد مش را نسبتی از عرض نوار نداده اید. به هر حال اگر منظور شما این باشد فکر نمیکنم خطای مهمی باشد.

استاد واسه طراحی بتن بهتره از گزینه ی طراحی استفاده کنیم یا چک کردن ؟
ترک خوردگی تیر و ستون ها بعد از آنالیز باید چک بشه و تغییرات را اعمال کنیم ؟



پاسخ: بهتر است ابتدا طراحی کنید و سپس با توجه به نتایج طراحی مقطع مناسب را بر اساس گزینه چک جایگزین کنید. برای تیرها و ستونها نیازی به کنترل ترک خوردگی نیست. ضرایب مشخصی از همان ابتدا اعمال میشود
اگه مقاطع را در حالت طراحی قرار دهیم با همین فایل که مقاطع در حالت طراحی قرار دارن میشه برش 25 درصد را کنترل کرد یا باید مقاطع نهایی را تعریف کنیم ؟



پاسخ: اگر منظور شما سازه بتنی است مشکلی نیست. در این صورت آرماتورهای اعضا ماکسیمم مقادیری است که از دو فایل به دست می آید.

اگه برش استاتیکی به دینامیکی کمتر از 1 باشه باز ضریب را ضرب می کنیم ؟



پاسخ: بله باید با اعمال ضریب اصلاح زیر یک برش دینامیکی را به استاتیکی معادل کنید
سلام استاد با اجازتون با آقای سلطان آبادی در صدد هستیم تا جزوه فولاد 1 شما و تحلیل 2 مهندس سلیمانیان رو توی نت گسترش بدیم.



پاسخ: خیلی خوبه. اگر میخواهید فایل ورد جزوه فولاد یک مربوط به قسمتهای تایپی را برای شمابفرستم تا کار شما ساده تر شود. به آقای سلیمانیان هم خبری بدهید تا مطلع باشند

بله چشم استاد مرسی
سلام مهندس جعفری
شما استادم هستی و حق به گردنم داری
خواهش میکنم مارو تو دعاهاتون فراموش نکنید همیشه مشکلات مانع پیشرفتم شدن واقعا کلافه م



پاسخ: سپاس از لطف شما. انشاالله که مشکلات شما حل خواهد شد. به خدا امید داشته باشید

با ایشون کلاس ایتبس برم خوبه؟



پاسخ: با کی ؟

سلام
روز مهندس را به جامعه مهندسین و به شما استاد گرامی تبریک می گوییم



پاسخ: سپاس از شما
سلام استاد.ببخشید فرق معرفی به استاد با خودخوان در چیست؟



پاسخ: خودخوان چیز قانونی نیست. فقط در موارد خاص بدون تشکیل کلاس فقط در پایان ترم امتحان گرفته میشود که اسمش را گذاشته اند خودخوان. معرفی به استاد هم مشخص است.

سلام استاد این ترم پروژه با شما برداشتیم چه جوری کی شروع میشه کلاس توجیهی داره نداره لطفا راهنمایی کنید؟



پاسخ: کلاس توجیهی که ندارد. از طریق همین وبلاگ اعلام میکنم. فقط تا پایان حذف و اضافه صبر کنید تا مشخص شود چند نفر این درس را برمیدارند.

سلام استاد
برای طراحی صفحه ستون عکس العمل های تکیه گاهی را با یک ترکیب بار جدید که شامل همه ی ترکیب یارها ست می شود به دست آورد ؟!!!!کتاب باجی گفته ! (پروژه هفت طبقه دینامیکی خود شما هم ای ترکیب بار را دارد)


پاسخ: برای سازه به صورت قاب ساده امکان پذیر است ولی برای قابهای خمشی این روش مناسب نیست. در این مورد توضیحاتی در جزوه داده ام
استاد برش پایه دستی با محاسبات نرم افزار خیلی اختلاف دارد ؟مشکل چیه ؟



پاسخ: تا حدی اختلاف معمولاً وجود دارد. ولی اگر اختلاف زیاد است باید ضریب زلزله، تعریف Mass source ، بارگذاری تعریف دیافراگم صلب را کنترل کنید
استاد وقتی ترکیب بار را برای کنترل تنش زیر پی رو کنترل کنم همه نقاط را صفر نشان می دهد؟مشگل چیه ؟؟؟؟/



پاسخ: شاید SOIL SUPPORT را تعریف نکرده اید یا ممکن است بارها به پی منتقل نشده اند و یا شاید در زمان مشاهده تنشها واحد برنامه را درست تنظیم نکرده اید

استاد برای معرفی ترکیب بار برای کنترل تنش زیر پی سازه بتنی برای بارهای ثقلی (ترکیب بارمرده وترکیب بار مرده +زنده )از ضریب 0.75 استفاده می کنیم ؟



پاسخ: خیر نیازی نیست. فقط ترکیب بارهایی که شامل بار زلزله است را ضریب 0.75 اختصاص میدهید
برای مقایسه بار باد وزلزله بار باد در ارتفاع را در عرض ساختمان ضرب کرده با برش پایه کل مقایسه می کنیم ؟



پاسخ: بله بارگذاری به دست آمده در ارتفاع باید در عرض هم ضرب شود.
استاد برای دو ترکیب بار اول تنش ها ی زیر پی خیلی زیاده هرچی ضخامت و زیاد می کنم باز بیشتر از حد مجازه ولی وقتی در 0.75 ضرب می کنم تنش ها کم میشه ؟!
برای یه ساختمان 6 طبقه ضخامت پی حدود 1/5 متره وای من تا 4 متر هم می زم باز جواب نمیده ؟؟



پاسخ: مطمئناً جایی اشتباه کرده اید. البته تنش زیر پی به ضخامت پی ربطی ندارد و باید عرض پی را اضافه کنید.

سلام استاد عکسی که تو قسمت نرم افزار ازتون هست خیلی قشنگتر و کاریزماست از اونا برا وبلاگ استفاده بکنید؟



پاسخ: عکسی که اشاره کردید فکر میکنم مربوط به هشت سال پیش باشد. عکسی که الان هست مربوط به دو سال پیش است و جدیدتر است.

سلام استاد
برای اعمال ضریب ترک خوردگی تو کتاب هادیزاده از ابتدا این ضریب روبرای تمام گزینه های دیوار 0.35 تعریف کرده ولی تو کتابای دیگه و جزوه شما از ابتدا ضریب تعریف نشده و بعد از آنالیز سازه کنترل شده که اگه ترک خورد ضریب وارد بشه!
استاد من اول به روش اول انجام دادم بعد آنالیز کنترل کردم ترک نخورده بود ولی وقتی روش دوم رو فهمیدم انجام دادم ودر جاهایی که ترک خورده بود ضریب اعمال کردم و آنالیزکردم ودوباره کنترل ولی یاز دیوارا ترک خورده بودن!باید چکار کنم؟
2-استاد برای تشخیص محور عمود بر دیوار برشی ازگزینهset building viewگزینه area local axis رو تیک زدم که محور آبی محور عمود بود!یعنی محور 3؟ اینطوری بایدمحور رو تشخیص داد؟


پاسخ: 1- برای ضرایب ترک خوردگی به نظر من اعمال همان ضرایب که در جزوه نوشته ام کفایت میکند. ولی اگر در تمام ضرایب هم ترک خوردگی اعمال شود نتیجه خیلی متفاوت نخواهد بود ( میتوانید امتحان کنید). در مورد ترک خوردگی دیوارها فکر میکنم موضوع را درست متوجه نشده اید. ترک خوردگی دیوارها ممنوع نیست. بلکه باید ضریب خاص آن را اعمال کنید. مطمئناً دیواری که در کنترل اولیه ترک خورده است بعد از اعمال ضرایب نیز باز ترک خورده باقی میماند. 2- بله درست است. محور 1 افقی، محور 2 در راستای محور Z و محور 3 عمود بر صفحه دیوار است.
سلام
امیدوارم حالتان خوب باشد
آقای مهندس خیلی زود از آنچه فکر میکردم دلم برای شما تنگ شد...
بنده کارآموزی با شما نداشتم ام اما یک نکته هست که قبل میخواستم به شما بگوییم فراموش کرده بودم
آقای مهندس تا انجایی که بنده اطلاع دارم استادی که کارآموزی برمیدارد باید حداقل چند بار(شاید4و5 بار)به محل کارآموزی برود وبازدید کند
شما وبقیه اساتید کارآموزی را اخذ میکنید ولی تمام آن به امضا کردن چند برگه و دادن یک نمره بی ارزش وبعضا اشتباه ختم میشودوتمام...
البته شاید بابت این درس پول زیادی داده نمیشود که اساتید وقت بیشتری بگذارند واز محل کارآمزی بازدید کنند...اما به نظر من باید دانشجو دراین دوره در محل کارآموزی حضور داشته باشد که این امر بدون بازدید توسط استاد خود به خود منتفی شده است..
اساسا این دوره یا باید باشد ودانشجو واستاد هر دو در محل باشند تا دانشجو چیزی یاد بگیرد یا اینکه به کلی حذف شود...
در غیر اینصورت استاد(که یکی ازآنان شما هستید)باید قبول مسولیت نکند چون به نظر بنده شرعا وقانونا اشکال دارد...
صرفا جهت اطلاع گفتم
موفق باشید...


پاسخ: حرف شما درست است ولی باید با واقعیتها کنار آمد. وقتی دانشجو مثلاً در تهران کارآموزی میرود استاد چطور میتواند سر کار برود و سر بزند؟ همین همدان هم با مبلغ کمی که پرداخت میشود امکان پذیر نیست چه برسد به شهرستانها. به هر حال اگر قرار باشد کسی قبول نکند که عملاً کار روی زمین میماند. فرض کنید اساساً کل مبلغی که برای کارآموزی میدهید به استاد بدهند ( که مبلغی که پرداخت میشود درصد کمی از این مبلغ است) باز هم چیزی که شما میگویید امکان پذیر نیست. ضمن اینکه وظیفه ای هم در این مورد برای اساتید تعریف نشده است. هم دانشگاه و هم وزرات علوم هم از این مساله باخبر است. چیزی هم که شما در آموزشکده مفتح دیده اید به خاطر این بود که آنجا طبق قوانین وزارت آموزش و پرورش اداره میشد.
آقای مهندس
لطفا کامنت قبولی و این کامنت را حذف کنیدو تایید نکنید. میخواستم خصوصی نظر بگذارم فراموش کردم.ممنون


پاسخ: مشکلی نیست بگذارید باقی بماند
استاد چرا پانچ ستو ن های وسط پی جواب نمیده مشکل چیه؟



پاسخ: اگر منظور شما اینست که پیام N/C داده میشود که باید در کناره پی برای آنها پخی ایجاد کنید در جزوه توضیح داده ام در غیر این صورت حتماً بار آنها زیاد و ضخامت پی کم است
استاد چرا جواب سوالمو ندادید؟



پاسخ: صبر کنید دارم تک به تک میخوانم و جواب میدهم.
ببخشید فکر کردم از قلم افتاد
استاد پس این ضرایب چه تاثیری دارند؟فقط باعث تقویت مقاطع میشن؟



پاسخ: در توزیع نیروها بین اعضا نقش دارند. عضوی که سختی کمتری دارد نیروی کمتری را میبرد و بقیه بیشتر. در تغییر شکلهای جانبی سازه نیز موثر است.

سلام استاد
تو کنترل واژگونی ضریب اطمینان در جهت ‏‎ x , ‎‏ 12.5 و ‏y‏14.5 اومده از نظر شما منطقیه؟؟‎ ‎



پاسخ: برای یک سازه دو سه طبقه اگر ابعاد طبقات زیاد باشد منطقی است. به هر حال یک بار محاسبات را کنترل نمایید
سلام
من تازه اومدم موسسه توسعه
چند درصد سرفصل دو درس باید یکسان باشد تا تطبیق صورت بگیرد؟


پاسخ: معمولاً 70 تا 80 درصد که یکسان باشد به شرط اینکه تعداد واحد درس گذرانده شده کمتر از تعداد واحد درس تطبیق شده نباشد این کار را انجام میدهند
ارتفاع پی من خیلی زیاد میشه ؟تا چد متر واسه یه سازه 6 طبقه منطقیه ؟



پاسخ: اگر این ارتفاع زیاد فقط برای برش پانج است به جای اینکه کل ارتفاع پی را زیاد کنید فقط قسمتهایی که برش پانچ جوابگو نیست را زیاد کنید. برای یک سازه شش طبقه ضخامت در حدود 1.2 تا 1.5 متر هم ممکن است نیاز به پی باشد
سلام.استادشماSCALE FACTORرو 9.81در نظر گرفتین باجی از رابطه ی(AIg/R)بدست اورده؟؟این مورد به تعریف بارگذاری طیفی بر میگرده؟طیف بازتاب خاک تیپ2رو تعریف کردم.حالا SCALE FACTORچی تعریف کنم؟؟تشکر



پاسخ: هر دو روش صحیح است. ضریب مذکور یک بار باید اعمال شود من این ضریب را در طیفی که در اکسل میسازم اعمال میکنم

استاد اگه امکانش هست ترکیبات بار آئین نامهACI318-99رو بزارین برامون.بدن در نظر گرفتن مولفه قائم.تو جزوه وکتاب ندارمشون.تشکر.



پاسخ: متاسفانه فرصت نمیکنم ولی الگوی آن با الگویی که برای ویرایش 2005 این آیین نامه ارایه کرده ام یکسان است فقط شما باید ضرایب را تغییر دهید. ترکیب بارهای پیش فرض را از ترکیب بارهای پیش فرض برنامه نگاه کنید و طبق این ضرایب و الگویی که ارایه کرده ام ضرایب را خودتان بسازید
سلام استاد.
من پروژه بتن و کامل انجام دادم.طراحی هم کردم بدون هیچ اخطاری!
الان که اومدم سیفشو انجام بدم متوجه شدم توی رسم خطوط راهنما یه اشتباه داشتم!فاصله یکی از محورا رو تجمعی وارد کردم محور مختصاتم از خط فاصله داره!
حالا چکار کنم؟؟؟باید از اول انجام بدم؟؟؟استاد تا الان که هیچ مشکلی پیش نیومده اگه ازین به بعدم اشکال نداره تاغییرش ندم.خیلی سخته آخه...این همه کار کردم...



پاسخ: در صفحه ویرایش این خطوط گزینه glue to grid line را کلیک کنید تا بعد از تغییر مدل شما با کمترین نیاز به تغییر به روز شود. در مورد فایل سیف اگر این تغییرات در نتایج طراحی ایتبز خیلی تاثیرگذار نیست در سیف این تغییرات را بدون تغییر در ورودی فایل ایتبز انجام دهید و مثلاً لازم نیست که واکنشها را تغییر دهید هر چند که با استفاده از فایلهای متنی F2K نیز به راحتی این تغییر در ایتبز به سیف نیز قابل انتقال است و خیلی کار مشکلی نیست.
خیلی خیلی ممنون استاد.انجام دادم خیلی کارم راحت شد...
مرسی
سلام استاد خوبین؟یه زحمتی داشتم براتون میشه راهنماییم کنین؟من 21 واحد دارم تا فارغ التحصیل شم ورودی 89 ناپیوسته عمرانم.بعد امروز رفتم فایلمو باز کردم نوشته حذف درس اندیشه 2 توسط استاد راهنما.کار آموزی هم دارم.یعنی با کار آموزی تابستون 22 واحد.حالا من کار آموزی برنداشتم چون باید زیر 16 واحد برام باقی میموند.آموزش میگه نمیشه در حالیکه ترم های گذشته من خودم تاییدیه بچه هارو دیدیم تا 23 الی 24 واحد هم بهشون ارائه میدادند.استاد دیگه دارم دیوونه میشم راهنماییم کنین.چی کار کنم؟استاد جزوتونم اسکن شده براتون 4 شنبه میارم.اگه مدیر گروه موافقت کنه میشه 21 واحد برداشت؟ممنونم اگه جواب بدین


پاسخ: مشکلی نیست. شما اندیشه دو را بعد از کارآموزی به صورت معرفی به استاد بگیرید. حتی میتوانید تابستان به صورت مهمان نیز بردارید ولی به هر حال نمیتوانید این ترم بالای 20 واحد بردارید. البته من در ترمهای قبل امثال شما را کارآموزی هم میدادم که بتوانید بالای 20 واحد بردارید ولی این روش هم مناسب و حتی بهتر هم هست. به خاطر اسکن جزوه هم ممنونم
سلام استاد
ببخشیدیه سوال داشتم خدمتتون درصورت اخذ پروزه مگر دو ترم فرصت نداری تحویلش بدی؟


پاسخ: بله همینطور است البته ظاهراً دانشگاه تابستان را هم یک ترم محسوب میکند
استاد ترم گذشته پروزه رو برداشتیم و دیگه واحدی نداریم ولی میگن باید شهریه ثابت این ترم رو پرداخت کنید!!!!!!!!!



پاسخ: در اینمورد اطلاعی ندارم باید از مالی سوال کنید

مرسی استاد ممنونم.نمیشه از این قانون استفاده کرد که اگه درسی ارائه شده باشه و دانشجو ترم اخرش باشه قانونا باید درس رو ارائه بدن؟خواهش میکنم استاد.


پاسخ: معمولاً اینگونه موارد درس را خودخوان ارایه میکنند البته به شرطی که به صورت معرفی به استاد مشکل حل نشود
۱۳ اسفند ۹۱ ، ۱۰:۵۸ انجام پروژه دانشجویی عمران
سلام مهندس اگه موافقین تبادل لینک داشته باشم، وبلاگ من رو با عنوان "انجام پروژه دانشجویی عمران" لینک کنید و بگین من شما رو با چه عنوانی لینک کنم
مرسی



پاسخ: با اصل کاری که شما انجام میدهید مشکل دارم.
سلام و استاد بلوکی تحصیلاتشون رو کجا گذروندند ؟



پاسخ: لیسانس فکر میکنم بوعلی و ارشد دانشگاه مازندران.
استاد پرچم خودت بالاست که هم کارشناسی هم ارشد تهران خوندی!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی