وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات
پروژه کارآموزی به صورت فایل پاورپوینت

شامل 53 اسلاید
تهیه کننده : مهسا یعقوبی زیر نظر اینجانب
موضوعات پروژه:
1- دفتر فنی
2-بررسی پروژه شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب

لینک دانلود به حجم 3.2 مگابایت


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۱۳
احمدرضا جعفری

نظرات  (۳۳)

سلام استاد.این هفته چه روزی دانشگاه میایید.با عرض تشکر.



پاسخ: فردا حدود ساعت 10 هستم. چهارشنبه بعداز ظهر و پنج شنبه صبح هم به احتمال زیاد هستم
سلام استاد خسته نباشید
استاد ببخشید اگه بخواهیم یک تیرسراسری ویک ستون از طبقه اول تا آخر راطراحی کنیم ازچه جزوه یا کتابی باید کمک بگیریم؟ جزوههایی که معمولاوجوددارد مربوط به یک تک تیر یاتک ستون است



پاسخ: جای خاصی سراغ ندارم ولی اصول کلی آنها خیلی متفاوت نیست

۱۹ بهمن ۹۱ ، ۱۴:۵۳ دوست قدیمی
با عرض سلام خدمت شما استاد عزیز میخواستم بدونم در نظر شما کدامیک از موسسات کنکور ارشد برای خرید کتابهای ارشد عمران بهتره .پارسه-مدرسان و... کدامیک؟



پاسخ: در این مورد اطلاعات کافی ندارم. البته فکر میکنم به جای خرید کلی تک به تک کتاب بخرید و از هر درس بهترین کتاب که لزوماً از یک موسسه خاص نیست خرید کنید بهتر است. در این مورد فکر میکنم آقای مهندس امیدی تخصص بیشتری دارند.
سلام مهندس از وبلاگت خوبتون تشکر می کنم میخوام از تون بپرسم برای ارشد درس زبان تخصصی چه کتابی خوبه و شما به من چه کتابیو پیشنهاد می کنید وقت به اندازه کافی دارم با تشکر



پاسخ: سپاس از شما. سوالات سالهای قبل را بخوانید به علاوه کتاب تخصصی زبان که فکر میکنم مربوط به محمد عزمی است که در اکثر دانشگاهها هم تدریس میشود.

پاسخ به حسین
زبان عمومی وتخصصی هردو نوشته دکتربابک رستمی قراگوزلو رابخوانید
این کتاب بسیابسیارعالیست
ایشان کارشناسی عمران ودو کارشناسی ارشد در دوگرایش عمران وهمچنین کارگردان ودانشجوی دکترای هنر هستند
ایشان همدانی هستند ویک افتخار برای شهرما تلقی میشوند
به سایت ایشان هم میتوانید مراجعه کنید
www.babakrostami.net
۰۵ اسفند ۹۱ ، ۱۸:۴۳ دانشجوی دختر
استاد جون سلام. من تو این مدت دانشجوییم 10 واحد با شما درس داشتم همشونم پاس شدم خداییش اون اولا خیلی ازتون خوشم اومده بود. من نمیدونستم که[...]
آرزوم این شده بود که [...] همش شما رو زیر نظر داشتم.
اما الان که فارغ التحصیل شدم گفتم این راز رو که تا حالا به کسی نگفتمش رو بهتون بگم.
موفق باشید
میگم استاد خروجی های دانشگاه های دیگه میشن اون، دانشگاه ما میشن این!! طرف عاشق از آب در میاد به جای مهندس!!
با سلام
استاد اگه در ساختمان زیرزمین داشتیم برای وزن موثر زلزله طبقه همکف باید نصف دیوار زیرزمین هم لحاظ کنیم یا فقط نصف طبقه همکف؟
دیگر اینکه در محاسبه وزن خرپشته برای ارتفاع ساختمان (جهت تناوب ساختمان) در محاسبه 25درصد وزن بام که حساب می کنیم.وزن بام شامل چه وزنهایی است).
ممنون.



پاسخ: بله نصف وزن دیوار طبقه پایین را هم باید محسوب کنید. وزن بام شامل کل وزن سقف ، درصد موثر بار زنده بام ، وزن جانپناه و نصف وزن دیورهای طبقه پایین است

سلام استاد مشه لطف کنید راجبه طرح تفصیلی یه کم توضیح بدین که یعنی چی اصلا به چه دردی میخوره .باتشکر


پاسخ: من دقیق اطلاع ندارم ولی تا آنجا که میدانم طرح تفصیلی یک پیش بینی برای آینده یک شهر است که بر اساس آن تعیین میشود که هر منطقه چه کاربری در آینده داشته باشد و بر اساس آن به تدریج عمل میشود و کلیه مجوزهای ساخت باید با در نظر گرفتن طرح تفصیلی انجام شود. مثلاً در جایی که پیش بینی فضای سبز است نمیشود ساختمان ساخت یا بالعکس
سلام استاد
ماشالا وضعتون خیلی توپه ها
چنتا ماشین دارین قبلا 206 سفید داشتین
پشت ال 90 هم که رویت شدین
اخیرا هم که با 206 اس دی میاین دانشگاه
بعد هی غر میزنید که وضع مالیتون زیاد جالب نیست!!
ما همون یکیشم نداریم
شما ماشالا 3تا شایدم بیشتر دارین دیگه چی میخواین از دنیا!!


پاسخ: از قدیم گفته اند آواز دهل از دور خوش است. البته هر طور که باشم خدا را شکرگزارم و خوشبختانه تا به حال به خاطر مسایل مالی محتاج کسی نشده ام ولی با آن چیزی که شما از من تصور دارید خیلی متفاوتم. من فقط 206 اس دی دارم که امروز دیدید و معمولاً به خاطر صرفه جویی در هزینه سنگین بنزین و موارد دیگر از آن حداقل برای آمدن به دانشگاه استفاده نمیکنم. ال 90 هم که اصلاً هیچ وقت نداشته ام. صرف رویت هم که دلیل نمیشود کسی صاحب آن ماشین باشد. شما سوار تاکسی میشوید یعنی تاکسی مال شماست؟ یا سوار هواپیما میشوید یعنی هواپیما مال شماست؟ 206 سفیدی هم که شاید یکی دو بار دیده باشید اصلاً مال من نیست و بنا به ضرورتی یکی دو بار مجبور به قرض کردن آن شده ام. به هر حال ماشین داشتن حداقل تا یکی دو سال پیش نشان تمول مالی نبود.
سلام استاد.
در مورد محاسبه سختی قاب خمشی بتونی با دیوار برشی برای تحلیل طیفی میشه از جمع کردن سختی این دو از فرمولات محاسبه سختی استفاده کرد یا کلا روش چیز دیگری ست؟تشکر از پاسختان.



پاسخ: برای محاسبه سختی فکر کنم بشود جدا جدا سختی ها را محاسبه و با هم جمع کرد ولی این مساله ربطی به تحلیل طیفی ندارد.
سلام استاد

مهندس مهدی ملکی دوره لیسانس و ارشدشون رو کجا درس خوندن؟



پاسخ: لیسانس بوعلی بودند و ارشد گیلان
بابا خب شاید ماشین خانم دکتر بوده

به شما چه ربطی داره
سلام استاد یه سوال داشتم پروزه فولاد کلاس داره



پاسخ: بستگی به نظر استاد دارد معمولاً ندارد

استاد میگم این [...] رو شما به موسسه تزریق کردید؟
این آقا اصلا استاد نیست که!!
جلسه اول اومده بود کلاس همش می خندید
می گفت من کل زندگیم با مسخره بازی گذشته
کلاس شما هم با مسخره بازی میگذره
الان سه جلسس داره میاد کلاس . سرجمع 10 دقیقه درس داده
اونم با اصرار بچه ها
میاد میشینه رو اون میز جا استادی زل میزنه به بچه ها
شکلک های ناجور از خودش در میاره
اصلا نمیدونم این آقا چرا باید برای ما تدریس کنه
میگفت همه این بجه هایی که تو این موسسه هستن و شما بهشون میگید استاد یه روزی همشون دانشجوی خودم بودن

واقعا آقای مهندس من از شما اصلا انتظار نداشتم که اینجوری باشید
شما اصلا شخصیت و آینده ی دانشجوا واستون مهم نیست. اگه مهم بود هر مدرسی رو بدون تحقیق از پیشینش نمی آوردید اینجا
شما حتی نیم ساعت به خودتون زحمت نداده اید برید راجع به این آقا پرس و جو کنید

هرکسی واسه ما دانشجوها اقدامی رو که از دستش بر میاد انجام نده و وظیفش باشه که انجام بده باید یه روزی پیش خدا جواب پس بده
اولن منظورم شماس . درثانی این آقای [...]
این آقا [...] داره. بنظرم اگه بره همون [...] بشینه بهتر از اینه که بیاد مغز ما بیچاره ها رو با چرندیات و خنده و مسخره بازی پر کنه
حیف که ترم آخرم وگرنه هیچوقت باهاش درس نمی گرفتم

ولی شما باید پیش خدا جواب پس بدید
شما مسئول هستید

پاسخ به 90: ایشان را من نیاوردم. آقای دکتر غلامی به من معرفی کردند و اصرار داشتند که برایشان درس بگذارم. یکی دیگر از اساتید موسسه هم اصرار زیادی داشت که برای ایشان درس بگذارم و بسیار از سواد و شخصیت ایشان تعریف کرد. از طرفی به تخصص ایشان هم احتیاج داشتیم و در این مورد موسسه کمبود داشت. توی اینترنت سرچ کردم دیدم یک کتاب نیز تالیف کرده است. سابقه تدریس حتی مدیریت گروه در دانشگاه های دولتی را هم دارد. البته همان زمان یکی دیگر از اساتید به من مسایلی که ذکر کردید بیان کرد به همین جهت در این مورد مردد شدم و به سراغ دکتر غلامی رفتم و دوباره از ایشان سوال کردم که ایا ایشان را تایید میکنند یا خیر که دوباره ایشان همانند قبل ایشان را با تاکید تایید کردند. فقط گفتند که کمی بیخیال است و ترم قبل در دانشگاه بوعلی درس نداشته و به همین جهت کل ترم یک بار هم به دانشگاه سر نزده است و به همین جهت آنها هم لج کرده اند و از دانشگاه بوعلی کنارش گذاشته اند. تبعاً وقتی دکتر غلامی کسی را تایید میکند باید به من حق بدهید که به شنیده های دیگر از یک فرد دیگر که البته خیلی هم آدم محترمی است وقعی ننهم. بعد از آن هم که دیگر من مدیر گروه نبودم ولی جسته و گریخته که از دانشجوها سوال میکنم حرفهای همان استاد محترم که به من در مورد ایشان تذکر داده بود تایید شد. من در این مورد اعتراف میکنم که با نیت درست و بدون قصد بد اشتباه کردم. بنده اشتباه کردم که فکر کردم فردی که معاون آموزشی دانشگاه پیشنهاد میدهد نمیتواند نامناسب باشد. ولی اشتباه اصلی از جای دیگری است که شما همه کاسه کوزه ها را سر من خراب کرده اید. ایشان را یک آدم معتمد معرفی کرده بود و یک آدم معتمد دیگر توصیه کرده بود و یک آدم معتمد دیگر او را رد کرده بود.
ادامه...
به من حق بدهید که در این بین نظر معاون آموزشی دانشگاه را به نظر بقیه ارجح بدانم. اما این ترم چه کسی برای او درس گذاشت؟ این ترم هم مدیر گروه بودم؟ مگر یک ترم کامل اینجا درس نداده بود؟ مگر یک ترم زیر نظر نبود؟ کسی که دوباره برای او این بار با شناخت کافی درس گذاشته مسئولیتش بیشتر است یا منی که با وجود تحقیق از منابع محدود به نتیجه غلط رسیدم؟! چه کسانی نمرات ارزیابی نجومی به اساتید میدهند و مدیر گروه را برای استفاده از اساتید نامناسب و کنار گذاشتن اساتید سختگیر تحت فشار قرار میدهند؟! اگر بد بود چرا وقتی هفته پیش این استاد عوض شد و یک استاد باشخصیت و باسواد و البته سختگیر جایگزینش شد رفتید اعتراض و نامه نگاری برای بازگرداندن همان استاد؟ اینهم تقصیر من است؟! شما با خود من هم مشکل دارید. کسی که در آستانه اخراج است میرود و امضا جمع میکند که ما همگی از فلان استاد خوشمان نمی آید و او را با یک استاد دیگر جایگزین کنید و اصلاً هم نمیگویید که مشکل شما چیست؟ با اساتیدی که به قول خودتان در طول سه جلسه ده دقیقه درس میدهد 40 تا 40 تا درس برمیدارید و با استادی که از شما کار میخواهد درس برنمیدارید که یا گروهش حذف شود و یا اینکه آنقدر تحقیر شود که خودش دمش را روی کولش بگذارد و از این دانشگاه برود. یک ترم کامل ایشان اینجا تدریس داشت و آنطور که پرس و جو کردم ترم قبل به همین منوالی که ذکر کردید گذشت. چرا یکی از شما صدایش در نیامد و اعتراضی تا به حال نکرد؟ حالا من باید آن دنیا جواب بدهم ولی شما نباید؟ آیا اینکه ایشان نمره بالا به شما میدهد کفایت میکند که سکوت کنید و امثال من که نمره به حقتان را میدهند و از شما کار مطابق سرفصل درس میخواهند باید بروید و طومار اعتراض جمع آوری کنید؟ اول از همه خود شما باید اصلاح شوید. هر وقت خودتان اصلاح شدید بقیه چیزها هم اصلاح میشود.
اولاً که بنده از تحقیقات شما نداشته ام.
فقط یکی دو بار دیدم که تو وبلاگ قبلا از دانشجو ها خواسه بودید که هر کسی راجع به این آقا اطلاعاتی داره تو نظرات بصورت خصوصی اعلام کنه
و اما اعتراض:
ما نامه نوشتیم و درخواست کردیم که درس ما با این آقا حذف شود و قرار شد دکتر ملکی این درس را تدریس نمایند
من جزء اون افرادی نیستم که شما ازشون دم زنده اید.
من از معترضین ایشانم. و در بیرون رانده ایشان دست داشته ام.
اما وقتی که بچه ها همه هم صدا نیستند و دارند بر اثبات بی لیاقتی و حقارت خودشون پافشاری می کنند تقصیر من نیست که
مطمئنا اگر دکتر سعیدی جم هم از این جریانات خبر داشت هیچوقت براش درس قرار نمی دادند.
البته دکتر سعیدی جم یک قولی داده اند که ترم بعد به این آقا درسی ندهد.
و طبق گفته خود ایشان دیگر الان دیر است که این آقا را بیرون بندازد
و گرنه این کار را میکرد. چون الان اگر این کار انجام شود آبروی همه می رود
واما راجع به این آمار نظر سنجی که تکیه کلام شما شده و تا هر چیزی میشه اونو میکشونید وسط:
این نظر سنجی مربوط به بچه هایی است که مثلا در ترم 912 با استادی درس داشته اند. مربوط به اونایی که قراره در آینده درس بردارند نیست که.
اصلا هم قرار نیست که چون استادی یک ترم معدل نظرسنجیش بالا بوده الزاما ترم بعد هم همون درس رو تدریس کنه. این در شرایطی میتونه برقرار باشه که مثلا 4 گروه فولاد 1 داشته باشیم. اونوقت همون استاد رو پایه ثابت یک یا دو تا گروه ها کنیم و دو گروه دیگر را هم با استادای دیگر ارائه دهیم. نه اینکه دیگه کلا سند فولاد 1 با اون استاد واگذار شه.

خواهشا هرجا از حرفای من ناحقه با برهان و منطق متذکر شوید
ولی مطمئن باشید هیچوقت دانشجو ها به ناحق پشت سر یک نفر طومار نمی نویسند

مثلا خود شما:
در سواد و علم و درک بالای مهندسی شما شکی نیست. و به حق یکی از بهترین ها هستید
اما شما در انتقال مفاهیم درسی واقعا ضعیف هستید
جزوتون کامله. نقصش خیلی کمه. اما خودتون در انتقال مفاهیم شدیداً ضعف دارید. و به قول معروف نمی توانید دانشجو ها رو شیر فهم کنید


پاسخ: دفاع شما از دکتر سعیدی جم در موردی که من را به خاطر آن مسئول میدانید خیلی جالب است. سعی کنید حداقل از معیارهای دوگانه در موارد مشابه پیروی نکنید.
ادامه...
اینی که شما میگید حق هرکسی رو بهش میدم. ناحقه.
چون شما در ندریس ضعف دارید و خیلی از بچه ها نمی تونن از شما چیزی یاد بگیرند.
اکثر نمره های 10 و 12 و 14 و.... که البته بالاترین نمره ها هستند، خودشون رفتنند و با هزار زور و بدبختی تونستن این نمره ها رو بگیرن.
بگذارید مثال دیگری بزنم:
مهندس امیر هوشنگ امیدی: در تدریس و انتقال مفاهیم و در کل اداره ی کلاس بسیار توانا هستند و بدون شک هرکی با ایشان درس برداره کلا همه چی رو شیر فهم میشه. چون اکثر مفاهیم رو سر کلاس موشکافانه توضیح میده.
بالاخره اساتید هم نباید متکبرانه و دیکتاتورانه همه نظرات دانشجو ها رو رد کنند.
اگر یه خرده به ما دانشجوها و حرفای منطقیمون احترام قائل شید و راجع بهشون فکر کنید شاید سازنده باشه.
شما همیشه همه چی رو رد می کنید.
همه چی رو....


پاسخ: البته یک پاسخ بلند نوشتم که متاسفانه ثبت نشد و پاک شد و الان حوصله تایپ دوباره آن را ندارم. اما در مورد مهندس امیدی همگی تعریف او را میکردید و به رخ بقیه اساتید میکشیدید که البته واقعاً استاد خوبی است و من هم ایشان را قبول دارم اما حالا همین ترم که برای ایشان درس گذاشته شد گروه ایشان را خالی گذاشتید. در مورد نمراتی که میگویید پایین است. از نظر من نمره های 10 و 12 و 14 که من میدهم نمرات خیلی خوبی است خود من و همکلاسی های من در دانشگاه با نمرات 14 و 15 میشدیم نمرات بالای کلاس و کلی شادی میکردیم. معدل دانشجویان در دانشگاه شریف چه در دانشکده عمران و چه در کل دانشگاه زیر 14 بود. نمرات 12 و 14 اگر بر اساس حق داده شود بسیار ارزشمند است. متاسفانه اکثر شما در دوره های کاردانی یا معدود اساتید در دانشگاه خودمان کیلویی نمره گرفته اید و به همین جهت وقتی که کسی بر اساس حق شما به شما نمره مثلاً 10 و 12 میدهد ناراحت میشوید و ارزش این نمره را نمیدانید. بله دانشجو باید برای نمره زحمت بکشد. خود ما هم برای نمره زحمت کشیدیم و استاد فقط به ما مسیر را نشان میداد و این خود ما بودیم که مسیر را طی میکردیم اینجا هم وظیفه من همین است. اینکه به شما مسیر درست را نشان بدهم ولی جای شما نمیتوانم مسیر را طی کنم. مطمئن باشید همین نمراتی که شما بد میدانید اگر استاد مسیر درست را نتواند به شما نشان دهد نمیتوانستید کسب کنید
ادامه:
در مورد فولاد یک که خودم ترم قبل آقای سلیمانیان را برایشان درس گذاشتم. اگر این ترم برای ایشان این درس قرار داده نشده تقصیر من نیست. در مورد اعتراضات کتبی به اساتید و خصوصاً این اعتراضی که به من داشتید به من حق بدهید وقتی که سردسته این اعتراضات فردی در آستانه اخراج و البته معلوم الحال باشد نه من و نه آقای دکتر سعیدی جم وقعی به این اعتراضات ننهد. به هر حال قبول دارم که من هم ایراداتی دارم و در مرحله اول در صدد شناسایی این ایرادات و مرحله بعدی رفع آنها هستم. به همین جهت هم هیچوقت اصراری نداشته ام که درسی را فقط و فقط خود من تدریس کنم و اگر هم بعضاً چنین چیزی بوده به دلیل عدم قبول اساتید دیگر برای تدریس بوده است. و البته اینکه شما میگویید من در انتقال مفاهیم ضعیفم البته قبول دارم که در این مورد خیلی قوی ممکن است نباشم ولی شما یک استاد دیگر به من معرفی کنید که هم در حد من مطالب را تدریس کند و هم از نظر شما انتقال مفاهیمش مناسب باشد. بله اگر من هم مثل خیلی های دیگر حتی برخی همکاران دانشگاه های دولتی به نصف سرفصل دروس کفایت میکردم مطمئناً در فرصت کافی و با سرعت کم میتوانستم تدریس کنم و من هم میشدم یک استاد قوی از نظر شما. راستی ایا خود شما مشکلی ندارید؟ اگر به شما در دروس پایه کیلویی نمره داده اند و به شما درس نداده اند و با پایه ضعیف به سر کلاس من میایید و نمیتوانید مطالب را درک کنید باز هم من مسئولم؟ باز هم ذکر میکنم خودم را بی اشکال نمیدانم و سعی من رفع این ایرادات به صورت تدریجی است. اینکه سعی دارم برای هر درسی جزوه ای ارایه کنم یکی از راههایی است که سعی دارم کیفیت کار خودم را بالا ببرم. با داشتن جزوه ، دانشجو وقتی را که باید سر کلاس صرف جزوه نویسی کند صرف گوش دادن به درس میکند و بازدهی بهتری خواهد داشت. خروجی من در دروس فولاد 1 و 2 در این چند ترم رضایت بخش بوده است و این مساله حداقل به خود من نشان داده است که روشی که در این دروس دارم نادرست نیست. اینکه حداقل نیمی از دانشجویان از من نمره قبولی میگیرند برای خود من رضایتبخش است و حداقل به خودم در انتقال مفاهیم امیدوار میشوم.
شما شایسته تقدیر و تشکر هستیدحداقل در زمان مدیریت شما هیچ درسی حذف نمیشد و ظرفیت اکثر کلاسا جز در موارد معدودی مثل کلاس آقای بهرامی تکمیل میشد؛ من بهیچ وجه قصد پایمال کردن زحمات شما را ندارم؛ هرچند که قسمت هایی از پاسخ ها را خودخواهانه نوشته اید...



پاسخ: تشکر از شما. ولی ایکاش به صورت مستدل میگفتید که کدام بخش از جواب من خودخواهانه است و با هم در این مورد بحث میکردیم. باز تکرار میکنم که خودم را بدون اشکال نمیدانم و باید در مسیر اصلاح قرار گیرم. قبلاً هم گفتم شما که میگویید من در انتقال مفاهیم مشکل دارم حداقل یک الگوی مناسب از آنهایی که اطرافتان هست را معرفی کنید تا من هم درس بگیرم. الگویی که بتواند در حد من سرفصلهای دروس را پوشش دهد و خروجی خوبی هم داشته باشد. مثلاً در مورد درس مقاومت مصالح که اکثر شما به من معترض بوده و هستید کسی را معرفی کنید که در حد من سرفصلها را درس دهد و خروجی مناسب داشته باشد. در این مورد حتی مهندس امیدی هم که شما از آن رضایت دارید نتوانسته است به سرفصلی بیش از دوسوم مواردی که من درس میدهم تدریس کنند و البته متوسط نصف دانشجویان ایشان هم در این درس موفق به اخذ نمره قبولی نشده اند. عمده ایراداتی که به من گرفته میشود نه از نظر ضعف در انتقال مفاهیم بلکه به خاطر مساله نمره است همین و بس. بهترین گواه هم امضای اشخاص در آستانه اخراج از دانشگاه است که نه از من و نه از بقیه نمره قبولی نگرفته اند و فقط دنبال خراب کردن اساتید صرفنظر از نام استاد هستند مگر اینکه استاد با آنها راه بیاید و کیلویی نمره عطا کند.

هرجور حساب کنیم باز به این نتیجه میرسیم که استاد مسؤول همه چیه؛ دانشجو سواد نداره؛ پایش ضعیفه؛ تنبله؛ عادت به درس خواندن نکرده؛ نسبت به درس بی علاقس؛ سر کلاس خوابش میاد و و و همش از کوتاهی استاده؛ استاد خوب باشه هیچکدام از این مشکلات بوجود نخواهد آمد


پاسخ: استاد وظیفه دارد دانشجو را از جایی که هست چند قدم جلوتر بیاورد. من فکر میکنم در این زمینه موفق بوده ام. اگر غیر این است با استدلال پاسخ دهید. البته در مثل مناقشه نیست ولی مثل این میماند که مثلاً توی فوتبال یک تیم ضعیف را دست یک مربی خوب بدهیم و دست آخر وقتی که تیم قهرمان نشد یقه مربی را بگیریم که چرا نتوانستی تیم را قهرمان کنی و تو مسئول همه چیز هستی. من البته ممکن است عالی نباشم ولی حس خودم این را میگوید که وقتی حداقل به طور متوسط 50 درصد از دانشجویان با وجود برخی مشکلات و بازیگوشی ها نمره قبولی میگیرند پس عملکرد خودم قابل قبول است هر چند ممکن است ایده آل نباشد. خوشبختانه من اهل نمره دادن الکی هم نیستم که بخواهید بگویید که از قصد به کسی نمره میدهم که خودم زیر سوال نروم. خوشبختانه متوسط خروجی های این دانشگاه حداقل در رشته عمران در حدی هستند که باعث بی آبرویی آن نشوند و بعضاً پیشرفتهای خوبی هم داشته اند که این مساله بخشی به عملکرد خوب اساتید نیز برمیگردد.
بحث فقط فولاد1 نیست که؛ شما سند زلزله رو به نام خودتون زده بودید؛ فولاد2 رو هم همچنین؛ استاد دوست ندارم ناراحتتون کنم اما خداییش بدونید که خیلی کارهای مثبت میتونستید در حق دانشجوها انجام بدید اما ندادید؛ بهرامی رو هم حتی عوض نکردید؛ همش افتخارتونم اینه که سرفصل تمام میکنید. به نظر شما دانشجو صددرصد مطالب رو 20درصد بفهمه خوبه یا اینکه 50درصد مطالب رو 80درصد بفهمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ به 90: تا ترم پیش کسی حاضر نبود درس زلزله را تدریس کند. از مهندس ملکی تدریس این درس را خواستم قبول نکرد کس دیگری هم نبود. تقصیر من است کسی قبول مسئولیت نمیکند؟ برای فولاد 2 هم همین وضعیت وجود داشت. ولی ترم قبل آقای سلیمانیان درخواست کرد که یک گروه فولاد یک برای ایشان بگذارم که گذاشتم. در مورد آقای بهرامی هم که وضعیت پیش آمده به خود من ثابت کرد که کاری که انجام دادم درست بود. مشکل شما با نحوه تدریس آقای بهرامی نبود و گرنه گروه آقای امیدی را خالی نمیگذاشتید. شما دنبال نمره هستید. آقای امیدی که به رخ بقیه میکشید چه مشکلی داشت؟! بله من افتخارم اینست که حداکثر ممکن از مطالب سرفصل دروس را درس میدهم. در حدی که حداقل مطالب تدریس شده با دانشگاههای دولتی مثل بوعلی و ملایر برابری میکند. افتخارم اینست که خروجی من مهندس است و نه ... خروجیهای من هر چقدر هم کم هستند در حدی اند که هر جا هستند میتوانم با افتخار بگویم که اینها زمانی دانشجوی من بوده اند. کسی که می آید سر کلاس من مینشید باید یک سری حداقلها را داشته باشد اگر در دروس قبلی بدون یادگیری نمره گرفته است تقصیر من چیست؟ من وظیفه ندارم که خودم را با اطلاعات دانشجوها هماهنگ کنم. وظیفه من عمل کردن به سرفصل در حد ممکن است. اگر قرار باشد من هم مثل بقیه 50 درصد سرفصل درس بدهم دیگر خروجی دانشگاه که مهندس نخواهد بود. همین میشود که اکثریت دانشجویانی که سر کلاس هستند نمیتوانند از مطالب سر در بیاورند و کاسه و کوزه را سر من خالی میکنند. به شخصه چوب این آسانگیریهای دیگر همکارانم را خورده ام و دیده ام که چگونه کسانی که حداقل سواد را ندارند به جاهایی رسیده اند که نباید میرسیدند و افتضاحاتی بار می آورند که کسی را یارای جبران آن نیست. اینجا کلاس خصوصی نیست که استاد خود را با با اطلاعات دانشجو هماهنگ کند. اینجا دانشگاه است. در دانشگاه استاد باید خود را با سرفصل هماهنگ کند و بس.
اولاً که چرا عصبانی میشوید؟؟؟!!!
در ثانی مهندس امیدی برای گروه پیوسته ها ارائه شده بود. نه گروه نا پیوسته
اگر شما بیایید و اندکی ملاحظه بفرمایید کلاس سیالات خانم مهندس لطفیان حدودا 50 نفر هستیم.
خواستید بیاید ببینید. سه شنبه ها ساعت3 بیایید همه سرکلاسیم.
کلاس 32
شما موظف هستید که به دانشجوها درس یاد بدهید نه سرفصل رو کامل کنید. وقتی که 300 صفحه جزوه رو بگید و کسی هم چیزی نفهمه که فاید نداره
سوالم که ازتون میپرسن اگه داخل جزوه باشه که روخونی میکنید. داخل جزوه نباشه یک لبخند ملیح میزنید و پیشانیتون رو میخارونید. و نمیتوانید به سوال پاسخ دهید.
سوالاتی را هم که برای امتحان میا ورید خودتان قبل از امتحان حتی وقت نمیگذارید که یک بار سوالا رو حل کنید
آقای مهندس با عرض پوزش این نشد استادی . عملا این کاری رو که شما دارید انجام میدهید استادی نیست. شما فقط دارید از این راه پول در می آورید. درست ممکنه الان بگید که پولی به شما نمیدهند. اما شما هیئت علمی هستید. و هیئت علمی باید حتما یک حداقل ساعاتی را تدریس کند.
استاد زحمت کش مهندس امیدیه که کاری میکنه که حتی تنبل ای کلاس هم درسه رو کامل بفهمند.
این جزوه هایی که شما میدهید هم خودتان را تنبل کرده و هم دانشجوهاتون رو
روی این جمله خواهشا تامل بفرمایید
ادامه...
خداییش مهندس من دوست ندارم باهاتون بحث کنم چون احساس میکنم دارم ناراحتتون میکنم. اما جز این وبلاگ شما جایی رو پیدا نکردم که بتونم حرفامو بدون ترس از نمره بزنم.
چون با هرکی که رودر رو صحبت میکنم میخواد با نمره جبران کنه و حالمو بگیره

استاد شما فقط میامدید و طوری برنامه ریزی می کردید که اکثر درس ها یا با شما باشه یا با [...]
به قرآن قسم بعضی وقتها جزوه تحلیل سازه دوستام که با [...] داشتن رو میارم و گریم میگیره به حالشون. این [...] هیچی نگفته براشون. من اولش فکر میکردم دوستم ناقص جزوه نوشته اما بعدش جزوه های افراد دیگه رو هم که دیدم همه شون به همین وضع بود.
همش زده از درس . هیچی نگفته. به خدا قسم اون نونی رو که [...] میخوره از این طریق از گوشت سگ هم حرام تره.
و مطمئن باشید که در آینده ای بسیار نزدیک تاثیرات شدید و جدی رو زندگیش میذاره و پدرشو در میاره و زندگی خودشو بچش رو داغون میکنه. حضرت محمد فرموده اند که اگر یک خرما به ناحق و حرام وارد زندگی کسی شود تا چندین نسل روش تاثیر میذاره و زندگیش رو به ناکامی میکشونه

یعنی دیگه استاد قحط بود تو این شهر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ به 90: بله عصبانی میشوم. از حرف ناحق شنیدن عصبانی میشوم. اکثر موارد را توضیح داده ام و نیازی به توضیح دوباره به شما نمیبینم. مطمئن باشید اگر درس سیالات با ناپیوسته ها نیز ارایه شده بود برنمیداشتید. شما مهندس امیدی را کرده اید چماق برای کوبیدن بقیه وگرنه به ایشان هم علاقه ای ندارید. وظیفه من یاد دادن درس در چارچوب سرفصل است. از بین شما درصدی هستند که علاقمند به درس هستند و آخر سر هم نمره قبولی میگیرند. من برای آنها سر کلاس می آیم و مخاطب من هم آنها هستند با بقیه هم کاری ندارم و وظیفه من در مورد بقیه اینست که اجازه ندهم نمره قبولی بگیرند و مدرک مفت و ناحق بگیرند. من فکر میکنم وظیفه ام را به خوبی انجام داده ام. بله من خیلی چیزها را ممکن است بلد نباشم. همین که انتظار دارید استاد دانای تمام عالم باشد و پاسخ سوال دادن از روی جزوه ( که البته سعی میکنم برای بریدن بهانه شما چنین کاری را عمدتاً انجام ندهم) را عیب استاد میدانید نشان میدهد که هنوز در دوران دبیرستان هستید و جای شما اینجا نیست و باید برگردید دبیرستان و احتمالاً نه تنها مدرک کاردانی و بلکه مدرک دیپلمتان را هم بدون شایستگی گرفته اید. بله من سوالی که بلد نباشم میگویم بلد نیستم ولی آنقدر استعداد دارم که شما را مثل خیلی های دیگر با جواب غلط بپیچانم و خودتان نه تنها متوجه نشوید بلکه به به و چه چه نیز برای سواد من بکنید ولی این کار را نادرست میدانم و انجام نمیدهم. در مورد جزوه و تنبلی من این دیگر نوبر است!! من تنبلم که از وقت شخصی خود خارج از دانشگاه و بدون دستمزد جزوه تهیه میکنم و به طور متوسط برای هر جزوه حدود دو ماه وقت میگذارم و یا کسی که بدون جزوه سر کلاس می آید؛ دیر می آید و زود میرود و آخر سر هم با نمره اضافه خود را محبوب دانشجو میکند و نمره ارزیابی بالا هم میگیرد؟!
ادامه:

در مورد انتقاد از کم درس دادن یکی از اساتید؛ کدام حرف شما را باور کنم؟ من بدم چون زیاد درس میدهم دیگری هم بد است چون کم درس میدهد. به همان استاد هم زمانی که مدیر گروه بودم در مورد کم درس دادن چند باری مستقیم و غیرمستقیم تذکر داده بودم. به خاطر این مساله هم به تدریج واحدهای تدریسی توسط ایشان را کم کردم چون حس میکردم ساعات بالای تدریس ایشان را خسته کرده و کیفیت کارشان را پایین می آورد. اما نمیتوانستم مستقیم در کار استاد دخالت کنم و بگویم چه درس بدهد و چه ندهد. من به تفکیک وظایف معتقد بوده و هستم. نه در کار کسی خارج از وظایفم دخالت میکنم و نه اجازه دخالت شخص دیگر در وظایف خودم میدهم.
مهندس لطفا در بحث کردن صادق باشید؛ کسی نگفته شما چون زیاد درس میدید بد هستید؛ موضوع اینه که شما چه کم درس بدید چه زیاد فرقی نداره چون فقط از روی جزوه روخوانی میکنید؛ و هیچوقت سعی در جا انداختن مطلب واسه دانشجو ندارید؛ خواستید که الگو معرفی کنم؛ مهندس امیدی الگویی بسیار مفیدی استاد؛ شما سرفصلهارا خوب پیش میروید اگر تدریستان هم مثل ایشان باشد حرف ندارید؛ موفق و موید باشید


پاسخ: البته پاسخی که به ایشان در درس سیالات این ترم دادید نشان داد که ایشان فقط وسیله برای کوبیدن بقیه است. ( دانشجویان پیوسته و ناپیوسته هم در کل یکسان هستند و نگویید که آنها پیوسته بودند و ما ناپیوسته). من نمیدانم ایشان در درس مکانیک خاک یا ماشین الات به چه شکل عمل میکند ولی حداقل در مورد درس مقاومت مصالح ایشان حداکثر دو سوم سرفصلی که من درس میدهم درس دادند. شیوه ای که ایشان دارد البته برای کلاسهای دوره دبیرستان مناسب است ولی در دانشگاه با محدودیت وقت کلاسی و تعداد جلسات این شیوه جواب نمیدهد. البته من به شیوه ایشان احترام میگذارم و بسیار هم ایشان را فردی باسواد و زحمت کش میدانم ولی این شیوه برای کلاس خصوصی با وقت نامحدود مناسب است و نه دانشگاه که سرفصل یک درس باید کلاً در سیزده جلسه جمع و جور شود. در این وقت محدود امکان این نیست که هر جلسه از دانشجویان درس پرسیده شود و دانشجویان به پای تخته آورده شوند. اگر ترم به جای 13 هفته مفید ، 20 هفته مفید بود حتماً چینین شیوه ای را عمل میکردم ولی با وضعیت فعلی این شیوه را مناسب نمیدانم. بنده بر خلاف برخی اساتید دیگر به سرفصل و پوشش مناسب آن اهمیت بیشتری میدهم تا یادگیری دانشجو. اینجا دانشگاه است و شما دانشجویید و نه دانش آموز. شما خودتان باید با تلاش خود را به کلاس برسانید. تاکید میکنم که این شیوه من است و جسارتی هم به شیوه ایشان ندارم. لطفاً با نقل قول ناقص این گفته ها پیش ایشان دنبال خودشیرینی و به هم زدن دوستی من و ایشان نباشید. همانطور که حرفهای نادرست دیگری را از ایشان پیش اساتید دیگر نقل کردید. در مورد روخوانی از روی جزوه هم که شما راست میگویید!! پاسخ این اظهار نظر غیرمنطقی شما را قبلاً داده ام و نیازی به تکرار دوباره پاسخ نیست.
سپاس از پاسخ با ادبانه شما. شما از شما انتظار نمیره که جنبه بحث کردن نداشته باشید. کامنت هارا که خواندم دیدم خود شما خواسته اید که بحث کنید. بسیاری از حرفای 90در اکثر موارد واقعیت بود ولی شما خود را عملأ مبرا از ایراد معرفی کردید. هرچند که برخی اظهارات هم داشتید که البته فقط در حد حرف‏!‏



پاسخ: شما دنبال بحث منطقی نیستید فقط دنبال شانتاژ هستید. ادعاهای شما را بارها جواب داده ام و باز همان ادعاهای بی منطق را تکرار میکنید. فرصتی برای پاسخ به اینگونه ادعاهای غیرمنطقی ندارم.
استاد قضیه چیه شما خودتونم با خودتون روراست نیستین

کامنتهای خودتونم سانسور یا عوض میکنید

واقعا عجب شخصیت متناقضی دارید!!!

اصلا فکر نمیکردم اینجوری باشید!!!

این چندمین بار که چنین حرکتی رو ازتون میبینم

مهندس جعفری:: توجیه


پاسخ: برخی کامنتها را فقط برای مطالعه آن شخص خاص که نظر خواسته است برای مدتی قرار میدهم و بعد که مطمئن میشوم کامنت را مطالعه کرده است آن را پاک میکنم ولی عوض به گونه ای که مفهوم آن تغییر کند نیست. دلیلی ندارد که برخی موارد را عمومی بیان کنم ولی هر چیزی که یک بار بیان میکنم و شما دیده اید مطمئن باشید نظر من بوده که بعداً لزومی به ادامه ارایه عمومی آن ندیده ام. این تناقض نیست بلکه حفظ حریم است و درجه بندی برای دسترسی دیگران به نظرات شخصی خود. خود شما هم مطمئناً دوست ندارید همه موارد خود را عمومی در اختیار دیگران قرار دهید. اگر غیر از این بود غیرطبیعی بود.
سلام استاد
استاد ببخشید در پروژه بتنی بعد از انجام آنالیز خطاهای زیر مشاهده شده ،لازم به ذکر است کهنقاط که خطا میدهد در جایی که دیافراگم صلب معرفی شده داده میشوند یعنیدر مرکز سختی
استا لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید ممنون
* * * W A R N I N G * * *
THE SOLUTION LOST 8.7 DIGITS OF ACCURACY FOR DOF UX OF JOINT 11
LOCATED AT X = 7.670000, Y = 3.938841, Z = 15.700000,
STIFFNESS MATRIX DIAGONAL VALUE = 2.0711E+17


* * * W A R N I N G * * *
THE SOLUTION LOST 7.9 DIGITS OF ACCURACY FOR DOF U1 OF CONSTRAINT 2
LOCATED AT X = 6.615645, Y = 5.067795, Z = 12.500000,
STIFFNESS MATRIX DIAGONAL VALUE = 2.2678E+17


* * * W A R N I N G * * *
THE SOLUTION LOST 7.2 DIGITS OF ACCURACY FOR DOF R3 OF CONSTRAINT 2
LOCATED AT X = 6.615645, Y = 5.067795, Z = 12.500000,
STIFFNESS MATRIX DIAGONAL VALUE = 4.7866E+17


* * * W A R N I N G * * *
THE SOLUTION LOST 8.7 DIGITS OF ACCURACY FOR DOF U1 OF CONSTRAINT 3
LOCATED AT X = 6.639759, Y = 5.062078, Z = 9.300000,
STIFFNESS MATRIX DIAGONAL VALUE = 2.2678E+17


* * * W A R N I N G * * *
THE SOLUTION LOST 7.2 DIGITS OF ACCURACY FOR DOF R3 OF CONSTRAINT 3
LOCATED AT X = 6.639759, Y = 5.062078, Z = 9.300000,
STIFFNESS MATRIX DIAGONAL VALUE = 4.7536E+17


* * * W A R N I N G * * *
THE SOLUTION LOST 8.9 DIGITS OF ACCURACY FOR DOF U1 OF CONSTRAINT 4
LOCATED AT X = 6.639759, Y = 5.062078, Z = 6.100000,
STIFFNESS MATRIX DIAGONAL VALUE = 2.2678E+17
و خطاها همین طورادامه دارد
پاسخ:
پاسخ: قبلاً در این مورد توضیح داده ام راه حل قطعی برای رفع این اشکالات ندارم ولی طبق تجربه این ایرادات جدی نیست و میتوانید بدون توجه به آنها به ادامه کار طراحی خود در نرم افزار بپردازید.
سلاماستاد شبتون بخیر
استاد ببخشیدشما تابه حال جزوه دینامیک سازه های علیرضا فلوص را دیده اید؟ من هرچی در اینترنت سرچ میکنم پیدا نمیکنم

پاسخ:
پاسخ: علیرضا فیوض درست است. بله دیده ام. البته متاسفانه فقط نصف این جزوه موجود است. توی ایران سازه برای دانلود هست. متاسفانه سایت ایشان دیگر در دسترس نیست که بشود کل جزوه را دانلود کرد. توی اینترنت هم نسخه کامل آن نیست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی