وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

با کمال تاسف با خبر شدم که دکتر علی اقبالی ریاست موسسه غیرانتفاعی عمران و توسعه همدان در سن 101 سالگی دار فانی را وداع گفتند. این ضایعه بزرگ را به جامعه علمی کشور و علی الخصوص جامعه علمی استان همدان و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض مینمایم. مراسم تشییع جنازه ایشان صبح روز 4 شنبه 23 اسفند 91 از درب بیمارستان بوعلی همدان شروع خواهد شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۲۲
احمدرضا جعفری

نظرات  (۴۳)

ای داد ه بیداد .. خدا رحمتش کنه ه ه
سلام
خدارحمتشون‌‌کنه‌‌استاد‌شماچی‌امروزمیایددانشگاه‌یانه‌ممنون



پاسخ: بله

سلام
این کامنت را درپاتوق هم نوشتم
دنیارا انسانها میسازند.......
همانهایی که آنقدر ادعای قدر شناسی اشخاص نخبه را درجامعه دارند امروز نیامده بودن..........
همانهایی که نامهای بزرگی را یدک میکشند........
زیاد توضیح نمیدهم........
همانهایی که ادعای موقع شناسی میکنند............
واقعا برای این افراد متاسفم......
بگذریم.......
خداایشان رابیامرزد.......انشالله.........


پاسخ: تشییع جنازه دکتر اقبالی و البته مراسم ایشان در مسجد خیلی غریبانه بود. از یک جهت تا حدی به برخی ها حق میدهم که به خاطر برخی مسایل حاشیه ای حضور نداشته باشند ولی قدرناشناسی خیلی ها را قابل توجیه نمیدانم. متاسفانه در جامعه ای هستیم که مردم در مراسم سوگواری هم دنبال منافع خود هستند تبعاً چون دکتر اقبالی و نزدیکانش جایی دستشان بند نیست و سودی نمیتوانند به کسی برسانند در مراسم او خیلی ها شرکت نکردند و گرنه خیلی های دیگر که اصلاً خدمتی به این جامعه نکرده اند تنها به دلیل قدرتی که در دست خودشان و نزدیکانشان بوده در اینگونه مراسمها ارج و قربی میبینند که قابل توصیف نیست. به هر حال به نظر من ایشان دینش را به جامعه اش ادا کرده است و این کم محلی ها از طرف برخی افراد چیزی از ارزش ایشان کم نمیکند کما اینکه مراسمات باشکوه مشابه برای افراد کم مایه چیزی به ارزش واقعی آنها اضافه نکرده است.
hello mister jafari......

actually he was nobelman and pride of hamedanian

people...iranian people...and at last : society of

mankind.

he only was at service mankind and he had done

all things that god says.

we are sorry because of mister eghbali died and

leaved us.

i only can say :

what a pitty.and finaly ;

GOD BLASE HIM


پاسخ: شدیداً معتقدم که کسی که به خلق خدا خدمت میکند خدا نیز او را ارج مینهد. دکتر اقبالی نزد خدا جایگاه والایی دارد. کم محلی امروز برخی افراد بیمایه ارج یافته به رانتها چیزی از ارزش ایشان کم نکرد.
ضمناً متن خوبی نوشتید که البته اگر برخی غلطهای املایی نداشت بهتر بود.
سلام
آقای مهندس حرفهای جنابعالی واقعا حرف دل امروز بنده ودوستان بود
ممنونم
به قول یکی از دوستان که میگفت:
درجامعــه ای که ارزش ها عـــوض می شوند عوضـــی ها بــــا ارزش می شوند!



پاسخ: دقیقاً همینطور است متاسفانه در جامعه ای هستیم که رو به افول اخلاقی است. قدرناشناسی و فرصت طلبی نیز یکی از همین مسایل است که روز به روز در حال گسترش است. مراسمی که امروز من دیدم به طور خوشبینانه تنها در حد رییس موسسه غیرانتفاعی عمران و توسعه بود و نه کسی با آن سابقه علمی و خدمات دانشگاهی مختلف آنهم نه فقط در سطح استان همدان بلکه در سطح ملی. متاسف شدم وقتی اثری از روسای دانشگاه بوعلی یا دانشکده کشاورزی و یا استانداری همدان در این مراسم ندیدم. آیا از نظر آقایان دکتر اقبالی ارزش یک دسته گل یا یک پرده تسلیت یا اصلاً یک پیام خشک و خالی تسلیت را نداشت؟! آنهم در جایی که این آدمها برای افراد کوچکتر از دکتر اقبالی کارهایی کرده اند که غیرقابل توصیف است. امروز به وضوح غربت ایشان یا بهتر بگویم غربت خدمتگزاران صادق و بدون توقع به این مرز و بوم را دیدم و تاسف خوردم.
سلام استاد میخواستم ببینم فردا کلاس فولاد2 برگزار میشه؟



پاسخ: از نظر من کلاس تشکیل میشود. مطمئناً اگر تشکیل نشود باید یک جلسه جبرانی بعد از عید تشکیل شود پس بهتر است که تشریف داشته باشید.
سلام استاد. چرا مراسم اقای دکتر بسردی برگزار شد؟ مشکل [...] بود؟ من فکر میکردم از سراسر ایران تو این مراسم شرکت کنن.


پاسخ: والله من هم خیلی جا خوردم. اصلاً انتظار چنین برخورد سردی با ایشان نداشتم. به هر حال در مملکتی هستیم که همه حتی در مراسم سوگواری هم دنبال منافع شخصی خود هستند. اینجا هم که حتی یک نهار برای کسی نداشت پس عجیب نیست که اکثراً ایشان و خدماتشان را فراموش کرده باشند. شاید اگر ایشان و نزدیکانشان پست و مقامی قابل توجه داشتند و میتوانستند به کسی سودی برسانند مراسم ایشان هم جای سوزن انداختن نبود. به هر حال دکتر زحمات زیادی برای این مملکت کشیده بود و این برخورد سرد با ایشان شایسته نبود. از یک طرف دیگر هم دکتر آدم رکی بود و برای خوشآمد آنهایی که باید کاری نمیکرد و حرفی نمیزد و این مساله در برخورد سردی که با ایشان شد بی تاثیر نبود. البته مسایل دیگری هم هست که نمیشود اینجا بیان کرد و نمیشود یک طرفه هم قضاوت کرد.
من هم با اینکه دانشجوی توسعه نیستم وظیفه دیدم رفتم خیلی خلوت بود فکر کردم حداقل اخبار اعلام کنه..
آقای مهندس بعضی وقتها میترسم ی روزی رشوه خور بشم و همه چیز و ببازم حداقل از نظر خوذم تو ابن بازار کار کثیف ...
اگر بدونی چه خبر شهرداری نظام مهندسی معاونت ...



پاسخ: صحبت از نظام مهندسی و شهرداری نکنید که دل من شدیداً از دستشان خون است. سالم بودن و سالم زندگی کردن بسیار سخت شده است.

فکر میکنم اندازه نصف بودجه مملکت رشوه میگیرن.آدم میره داخل این ادارات دلش میسوزه برای اون بدبختی که سر چهارراه هزاران بار با بی احترامی ما ها مواجه شده برای روزی حداکثر 10 هزار تومن سود اونوقت تو این اداره ها صحبت رو روزی 10 میلیون اینا برای هر فرده البته جمع نمیبندم ..اما آدم به کی به بگه حرف دلشو...


پاسخ: من البته با این موضوع مستقیماً سر و کار نداشته ام. امیدوارم حرف شما غلط باشد. هر چند واقعیت داشتن آن در این اوضاعی که من میبینم خیلی هم عجیب نیست. متاسفانه جامعه ما از نظر اخلاقی رو به افول است و خیلی مسایل که قبح اخلاقی داشت الان به راحتی توجیه اخلاقی هم میشود.
سلام سال نو رو پیشاپیش بهتون تبریک میگم انشااله سال خوب و پربرکت از لحاظ علمی واجتماعی برای شما وخانوادتو ن آرزومندم

هر کسی که این کامنت رو دید واگه دوست داشت برای شادی روح همه رفتگانمون بخصوص استاد بزرگ دکتر اقبالی یک فاتحه ویک صلو.ات بفرستیم ممنون از همه

یا علی
سلام استاد خسته نباشید-ترکیبات بار گذاری در ایتبس رو چطوری میتونم گیر بیارم؟میدونید که ساختنش در ایتبس خیلی زمان بر است شمادارید؟طراحان نظام مهندسی از کجا این ترکیبات رو برای طراحی گیر می آورند؟



پاسخ: از فایلهای قبلی من که توی وبلاگ هم هست میتوانید استفاده کنید ولی فقط برخی حالات خاص جوابگوست.

۲۸ اسفند ۹۱ ، ۱۳:۲۲ وحید فریدونی
خدا بیامرز دکتر اقبالی رو تا به حال این مملکت چنین بزرگ مردی رو به خودش ندیده بود خداوند روح دکتر افبالی رو شاد کنه عجب انسان با عظمتی بود
سلام استاد بچه ها توی وبلاگ جدید دانشگاه یه رای گیری راه انداختن خواشا شما هم حضور داشته باشید



پاسخ: تشکر . دیدم. البته رییس بعدی دانشگاه تقریباً به صورت قطعی تعیین شده است و آقای دکتر غلامی است. اگر ایشان هم نباشد بالاخره یکسری شرایط برای ریاست از نظر وزارت علوم وجود ندارد که حداکثر میتواند از بین کسانی که حضوری در این دانشگاه داشته اند شامل ابتدا دکتر اوحدی و سپس دکتر دکتر ملکی شود. به هر حال از نظر شرایط وزارت علوم ( صرفنظر از درستی یا نادرستی آن ) غیر از این گزینه ها ،گزینه های دیگر شرایط قانونی برای ریاست دانشگاه را ندارند. ( تا انجا که خبر دارم رییس دانشگاه باید عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های تحت نظر وزارت علوم باشد).
۲۸ اسفند ۹۱ ، ۲۰:۱۱ بهزاد طاهری
سلام
سال نو پسشاپیش به شما تبریک میگم
انشالله سال پر خیر و برکتی داشته باشید و همیشه سالم و سلامت کنار خانواده و دانشجو ها باشید
خیلی وقت بود برای شما کامنت نزاشته بودم
دلم براتون تنگ شده بود

استاد حلالمان کنید یادمون رفت از شما طلب حلالیت کنم
استاد خواهشا حلالمان کنید توی این چند سال شمارو خیلی اذیت کردیم

یه سوالی داشتم از محضر شما: به پاتوق سر میزنید من هر روز به شما سر میزنم

یه خواهش : ارزوم اینه که یه بار ببینم تو پاتوق کامنت گذاشتید(اگه بی ادبی کردم به بزرگی خودتون ببخشید)


پاسخ: بله یک مدت هر روز سر میزدم. ولی از آن موقع که دیگر دانشگاه نیستید کمتر سر میزنم ولی به هر حال حداقل هفته ای یک بار سر میزنم. برخی مواقع هم بیشتر. در مورد کامنت گذاشتن بعضاً کامنتهای وبلاگ شما را میخوانم حس میکنم که یک مقدار فضای دوستانه و خصوصی در آن وجود دارد که ورود من به آن یک مقدار برای شما و دوستانتان ایجاد معذوریت اخلاقی کند و آن راحتی لازم را در قرار دادن کامنتها از دست بدهید. در مورد کدهایی که خصوصی فرستاده بودید رویه ای که من به عنوان رویه فعلی وبلاگ در نظر گرفته ام اینست که به هیچ سایت و وبلاگی حتی سایت خودم نگاه ویژه نداشته باشم و تنها در بخش لینک دوستان لینکدهی کنم تا برای دیگران ایجاد توقع نشود. ضمن اینکه این وبلاگ برعکس سایت ایران سازه بازدید چندانی ندارد و قرار دادن لینک در اینجا چندان کمکی به لینک گیرنده نخواهد کرد.
سلام استاد
من هم پیشاپیش سال جدید رو به شما استاد گرانقدر تبریک عرض میکنم ،وامیدوارم سالی خوب و خوش را همراه خانواده گرامی در پیش رو داشته باشید.
استاد من هیچ گاه زحمات شما را مخصوصا در خصوص پروژه ها (که شکر خدا نمره بالایی هم گرفتم) رو از یاد نخواهم برد و شما همیشه جز آن استادانی هستید که تا آخر عمر همیشه خودم را مدیون زحمات آنها میدانند و سپاسگزار آنهاخواهم بود و همیشه از خدای بزرگ خواستارم که در سایه رحمت او به تمام درجاتی که آرزو دارید نایل آیید


پاسخ: سپاس از شما. سال خیلی خوبی در کنار خانواده داشته باشید
وبلاگ جدید دانشگاه که توش رای گیری راه انداختن کجاست؟



پاسخ: البته درستتر اینست که بگوییم وبلاگ جدید بخشی از دانشجویان دانشگاه. ادرسش اینست :
http://atr-omran.mihanblog.com/
سلام استاد خوبین شما؟سیف 8 انالیزش چقدر طول میکشه؟



پاسخ: زمان آنالیز در آن کوتاه و بین چند ثانیه تا چند دقیقه متغیر است.
سلام استاد با توجه به اینکه ویرایش 4 ایین نامه 2800 در اینده منتشر میشه و طبیعتا مبحث ششم هم دچار تغییر و تحول میشه تو روند انجام پروژه ما تاثیری داره؟



پاسخ: هر دو آیین نامه فعلاً به صورت پیش نویس است و هنوز قطعی نشده است. پیش نویسها در ایران سازه برای دانلود موجود است. فعلا با آیین نامه موجود پروژه را انجام میدهید و مشکلی نیست
۲۹ اسفند ۹۱ ، ۱۸:۳۱ وحید فریدونی
با سلام خدمت استاد عزیز دلم واسه درس و دانشگاه توسعه خیلی تنگ شده یادش بخیر بخصوص برای شما و ما بقی اساتید سال نو رو پیشاپیش به شما و تمام دوستان تبریک میگم ان شااله سال خوشی همراه با تندرستی داشته باشید



پاسخ: سپاسگزارم. انشاالله که هر جا هستید در کار و زندگی موفق باشید. سال خوبی داشته باشید.

۲۹ اسفند ۹۱ ، ۲۲:۳۳ عرفان بهمنی
با درود بی پایان خدمت شما استاد گرامی/ آغاز سال جدید رو بهتون تبریک میگم انشالله که در پناه حضرت دوست پاینده و پیروز و همچنان مایه افتخار باشید



پاسخ: سپاس از شما. شما هم سال خوبی داشته باشید. با آرزوی بهترینها در سال جدید
سلام استاد سال نو مبارک
انشاا... در کنار خانواده اتون سال خوبی داشته باشی



پاسخ: سپاس از شما
سلام جناب مهندس
عیدتون مبارک باشه و سایه تون بالا سر پسر کوچولوتون ... سالی پر از سلامتی و دارایی و موفقیت براتون آرزومندم... اگه امکان داره برای میمنت و مبارکی رسیدن بهار یک پست جدید بذارید.



پاسخ: سپاس از شما. شما هم سال خوبی داشته باشید. قصد نداشتم برای سال نو مطلب جدیدی قرار دهم. کمی اینگونه مطالب تکراری شده است ولی باشه چشم قرار میدهم.

با سلام وعرض تبریک سال جدیدخدمت استاد گرامی امیدوارم در سایه حضرت حق سالی موفق همراه با سلامتی داشته باشید.. هرچند دیر متوجه از ذست رفتن استادفقید دکتر اقبالی شدم اما بر اساس وظیفه به عنوان دانشجوی سابق موسسه این ضایعه را به خانواده ایشان وتمامی اساتید ودانشجویان موسسه تسلیت عرض می نمایم و از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت وآمرزش می نمایم.



پاسخ: سپاس از شما
استاد اکه سازه مون یه طبقه ودر هر جهت دو دهانه داشته باشه بهتره بادبند ها رو چطور قرار بدیم؟



پاسخ: بستگی به معماری شما دارد. بهتر است در چهار ضلغ ساختمان و ترجیحاً دهانه های کوچکتر و به صورت متقارن قرار دهید و به خاطر یک طبقه بودن احتمالاً اگر دهانه ها کوتاه باشد بادبند قطری به صرفه تر خواهد بود
salam mohandes aya tarikhe emtehanat be dalile entekhabat taghiir mikone? chon malayer taghiir karde?

sharmandd keyboardam farsi nadare



پاسخ : احتمالاً باید تغییر کند از مدیر گروه سوال کنید
سلام استاد امیدوارم ایام تعطیلات رابه خوبی گذرانده باشید 3سوال در مورد ایتبس داشتم
1-آیا لازم است مدول الاستیسیته فولاد وبتن را درقسمتdefineبه ایتبس بدهیم یا پیش فرض برنامه رادرنظر بگیریم واگر قرار است تعریف کنیم چقدر باید باشند؟
2-درمعرفی مقاطع تیر وستون، قطر میلگردها(سازه بتنی)رابه برنامه بدهیم یاهمان پیش فرض رادرنظر بگیریم چون خود برنامه قطرها رابه چند شکل تعریف کرده است مثل 10#یا20mیا10d
3-درقسمت تعریف تیر وستون برنامه رادرحالت چک یادیزاین قرار دهیم؟چرا؟
باتشکر فراوان



پاسخ : 1- پیش فرض برای فولاد صحیح است برای بتن بستگی به مقاومت بتن دارد. بر اساس رابطه ارایه شده در مبحث نهم یا آبا وارد کنید 2- برای ستون اگر مقطع را بخواهید کنترل کنید که باید بدهید اگر طراحی مد نظرتان باشد لازم نیست. برای تیرها که کلاً لازم نیست 3- اول در حالت دیزاین قرار دهید بعد از طراحی اولیه بر اساس این نتایج مقاطع مناسب در حالت چک تعریف کنید
سلام استاد ببخشید من واسه مطلب تبریک عید واستون نظر گذاشتم سوال پرسیدم مسافرت بودم شما مطلبو حذف کردین من جوابمو ندیدم...اون مطلب کدوم آرشیوتونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مرسی



پاسخ: مطلب را برای یک مدت کوتاه ( تا حدود انتهای اسفند 92) غیرفعال کردم. پرسش شما و پاسخ من به شرح زیر بود :
نیروی باد رو چطوری به اون قاب مورد نظر که میخوایم تحلیلش کنیم وارد کنیم؟یا همون نیروی زلزله رو؟؟؟؟؟
پاسخ: ابتدا باید نیروی باد که بر اساس سطح بادگیر و با در نظر گرفتن ضوابط مبحث ششم محاسبه میگردد و نیروهای گسترده ای که به دست می آید به نیروهایی متمرکز در محل طبقات تبدیل میشود. نیروهای زلزله را نیز ابتدا برای هر طبقه به دست می آورید و بر اساس سختی به قابل مورد نظر خود میدهید ( اگر سختی عناصر مقاوم در برابر زلزله را ندارید ابتدا میتوانید آنها را مساوی فرض کنید)

سلام
استاد چرا سایت ایرانسازه باز نمیشه؟؟ دو روزه این مشکلو دارم .ارور پیدا نکردن سرور را میده!!!!!!!


پاسخ: سایت name.com که دامین سایت در آن ثبت شده است به دلیل ایرانی بودن ایران سازه ( و احتمالاً در چارچوب تحریمهای موجود) سایت ایران سازه را مسدود کرده است. در حال پیگیری هستم که دامین سایت به محل جدیدی منتقل شود. چند روزی طول میکشد که باید صبر کنید.
سلام .
استاد در پی سازی سنگ چینی را یه مقدار بیشتر از عرض پی اجرا میکنیم ، در یک ساختمان 3.5 طبقه (در شهرستان رزن) در خاکبرداری پی تصمیم گرفته شده که فقط خود پی را خاکبرداری کنند واز دیواره ها به عنوان قالب و ... استفاده شود و در این صورت عرض سنگ چینی از عرض پی بیشتر نمیشود ، مشکلی بوجود خواهد آمد؟
و یک سوال دیگه ، برای وصله دو ورق به جای جوش از وصله بخواهیم استفاده کنیم محاسبات آن و طول جوش به چه صورت است ؟ در مبحث دهم وجود دارد یا جزوه فولاد 2 ؟؟
سپاس...



پاسخ: اضافه عرض سنگ چینی عمدتاً به دلیل اجرای قالب پی است. اگر قالب بندی ندارید مشکلی ندارد مگر اینکه مهندس محاسب در محاسبات خود فرض بر عرض بیشتر سنگ چین داشته باشد که باید از او این مساله را سوال کنید
در مورد وصله از جزوه فولاد 2 و یا جلد سوم کتاب ازهری و میرقادری کمک بگیرید.
سلام استاد
من ترم مهر گذشته پروژه هامو تمدید کرده بودم و درس مهندسی پی رو وسط ترم به علت اینکه نمرات خودخوان دیر اعلام شد.(افتاده بودم )به صورت غیر حضوری اخذ کردم .الان می تونم بارگذاری و معرفی بگیرم ؟واحدام تموم شده پروژه هاهم تحویل دادم .



پاسخ : فکر نکنم مشکلی باشد با مدیر گروه صحبت کنید

استاد من جزوه فولاد 2 رو خوندم راجع به وصله دو تا ورق بهم چیزی نداشت
دسترسی به کتاب هم نداریم الان ، میشه ازتون خواهش کنم یه توضیح کوچیک راجع به محاسبه طول و ضخامت جوش بدید ، دوتا ورق 20 میلی رو میخوایم بهم وصل کنیم
با سپاس



پاسخ: بستگی به این دارد که این ورق تحت اثر چه نیروهایی باشد. میتوانید حداکثر ظرفیت ورق را بسته به اینکه تحت اثر نیروی محوری است یا برش یا خمش و یا ترکیبی از آنها به دست آورده و اتصال این دو را بر اساس این نیرو طراحی کنید.
سلام
بنظرتون در شرایط فعلی موقعیت شغلی برای فارغ التحصیلای عمرانی هست؟
از یه دانشگاه نسبتا خوب و معدل 15 به بالا



پاسخ: بله هست. ولی باید در یافتن کار بردبار باشید و انتظارات مالی خودتان را هم حداقل برای شروع کار پایین آورید.
اقای مهندس برای طول جوش از فرمولهایی که برای وصله بال یه تیر توی جزوه دارید میشه استفاده کرد؟




پاسخ: اگر ورق مورد نظر شما تحت اثر بار محوری باشد بله میشود ولی اگر اثر خمشی و برش هم داشته باشد باید مشابه ورق وصله جان تیر عمل کنید.
سلام استاد با اینکه دانشگاه بازه اما دانشجو ها نیستن خواستم بدونم شما چی امروز تشریف میارید یانه بنده از شهرستان اومدم وفقط برای فارغ التحصیلی منتظر نمره کارآموزیمم استاد اگه دانشگاه نمیاید هر جا که امر کنید بنده مزاحمتئن میشم
ممنونم



پاسخ: من امروز دانشگاه هستم.

سلام استاد
تو قسمت درباره وبلاگ اگه بنویسید که لیسانس و ارشدتون رو هم تو کدوم دانشگاه ها گرفته اید بهتره.
اینکه اسمی از اون دانشگاههای معتبر نبرده اید و با نوشتن اسم دانشگاه ملایر سطح خودتون و سطح دید بازدید کننده ها رو نسبت به خودتون بسیار پایین آورده اید
!!!!!!


پاسخ: البته از نظر من خیلی مهم نیست. حداقل توی این چندین سال فعالیتی که داشته ام به این نتیجه رسیده ام که لزوماً اسم دانشگاه نشان دهنده میزان توان فرد نیست هر چند که به هر حال متوسط توانایی دانشگاه های معتبر بالاتر از متوسط توانایی دانشگاه های غیرمعتبر است. اما به هر حال نگاه میکنم و اگر راهی داشت اصلاح میکنم.


اصلاح کردم. چند مورد دیگر هم اضافه کردم. هر چند که خیلی به این مسایل و عناوین ظاهری و دهان پر کن اعتقادی ندارم و تا به حال هم چیز زیادی نصیت من نکرده اند.
عزیزم پست جدید بذار



پاسخ: پست جدید ، بدون دلیل و بدون داشتن مطلب جدید نمیگذارم.

سلام استاد انشاالله که سال خوبی رو در کنار خانواده شروع کرده باشید و در ادامه سال هم موفقیتهای بیشتری کسب کنیدهم درزمینه کار و هم درزمینه تحصیل
سوالی داشتم در مورد یک سازه 5سقف که طراحی شده و به تایید هم رسیده اما حالا که شروع به کار شده تاعمق حدود 2.5متر که خاکبرداری شده هنوز خاک دستی پیشنهاد شما برای ادامه کار چیه ؟آیا صرف طراحی مجدد پی به صورت رادیه کفایت میکنه و یا حتی استفاده همزمان از شمع ؟البته قرار به گمانه زنی شده و بررسی عمق خاک دستی موجود.ساختمان مزبور فاقد زیرزمینه.
با تشکرفراوان


پاسخ: قاعدتاً باید تا زیر خاک دستی پایین بروید و اختلاف تراز را سنگ چین کنید. اگر اختلاف زیاد است باید شمع زیر پی کار کنید و شمع را تا تراز زیر خاک دستی ادامه دهید. اگر میخواهید پی گسترده کار کنید حتماً باید مطالعات ژئوتکنیک انجام دهید و بر اساس آن مشخص کنید که زمین چه مقاومتی دارد و آیا اساساً با پی گسترده هم جواب میدهد یا خیر.
با سلام در یک پروژه ساختمانی شنیدم که یکی از مهندسان پل های تیر ورق استفاده میکن انهم به این شکل که در فواصل 70 سانتی دو طرف ستون ها از ورق وصله استفاده میکند علت این کار از لحاظ اجرایی چیست



پاسخ: البته دقیقاً نمیدانم شما چه چیزی منظورتان است. ولی حدس میزنم منظور شما اجرای سازه قاب خمشی به صورت سیستم درختی است. در این سیستم قسمت کوتاهی از تیر در دو انتها بر روی زمین و یا در کارخانه به ستون جوش میشود و تکه میانی تیر بعد از علم کردن ستون به دو انتها وصله میشود.

سلام
استاد ببخشید من الان تا وقتی جواب ارشد بیاد و جواب نهایی بیکارم-کارم تا به حال نتونستم گیر بیارم.هرجامیرم میگن ما نیروهای خودمونو بزور تونستیم نگه داریم و ...
خلاصه بیکار و الافم حسابی و خیلی این وضع برام سخته.استاد میخام راهنماییم کنید تواین مدت چیکار کنم؟هر پیشنهادی دارید بگید لطفا.یه جوون خسته ام.برادری کنید درحقم و کمکم کنید. متاسفانه امکان ملاقات حضوری شمارو ندارم
1ساله تقریبا فارغ التحصیل شدم و از وقتی کنکور ارشد دادم روزا به سختی به شب میرسونم و ...
ببخشید خیلی پرحرفی کردم
منتظرجوابتون هستم


پاسخ: بعضی چیزها هست که به هر حال دیر و زود به آن محتاجید. مثلاً سعی کنید که زبان انگلیسی خود را تقویت کنید و یا نرم افزار مورد علاقه خود را یاد بگیرید ( مثلاً ایتبز و سیف) و یا اگر میدانید که در کنکور موفق نمیشوید از الان برای کنکور سال آینده برنامه ریزی کنید. یا اینکه در مباحث فنی و تخصصی انجمن های تخصصی اینترنتی مثل ایران سازه مشارکت کنید و به مرور به کسب تجربه بپردازید. اینها چند مورد است که به نظر من میرسد. به هر حال سعی کنید که وقتتان را هدر ندهید. حتی تفریح را هم نباید فراموش کنید. ممکن است ارشد قبول شوید و آن زمان فرصت سر خاراندن نداشته باشید و حسرت بخورید که چرا در این زمان به تفریح نپرداخته اید.
ممنون استاد خیلی خیلی کمکم کردید .بنظر خودم ارشد نسبتا خوب دادم تاببینم خدا چی میخاد
انشاا....خدا حفظتون کنه برای خانوادتون .ممنون از راهنماییتون.
سلام خسته نباشید . استاد فولاد2 درسمون صفحه چند جزوس‏?‏



پاسخ: ابتدای طراحی اتصالات گیردار
سلام استاد خوبی عزیزم؟ سال جدید خوش میگذره؟



پاسخ: سلام و تشکر بد نیست.
سلام استاد ببخشید یه اگهی توی ایران سازه دیدم :دوره های اموزشی xsteel
چی هست؟



پاسخ: اطلاع ندارم روی آگهی کلیک کنید در صفحه جدیدی که باز میشود جزییات نمایش داده میشود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی