وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات
پروژه فولاد : ساختمان 5 طبقه با سیستم مهاربند هم محور
یک پروژه فولاد شامل نقشه سازه ، فایلهای محاسباتی etabs و safe8 و دفترچه محاسبات در فرمت پی دی اف فاقد نقشه معماری مربوط به یک ساختمان 5 طبقه با زیربنای تقریبی 700 متر با سیستم سازه ای قاب ساده و مهاربندهای هم محور در سطح شکلپذیری کم با سقف کامپوزیت و پی نواری طراحی شده به روش تنش مجاز مبحث دهم ویرایش 87. این پروژه توسط اینجانب طراحی شده است.
لینک دانلود به حجم 5.33 مگابایت
لینک کمکی از ایران سازه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۱۰
احمدرضا جعفری

نظرات  (۳۵)

آقای مهندس چرا پلان نمیذارید؟

پاسخ:
پاسخ: پلانهای معماری کار کس دیگری است شاید راضی نباشد که به صورت عمومی در اینترنت باشد. بدون پلان معماری هم نکات مربوط به طراحی سازه مشخص است.

استاد جان یعنی آقای طهماسبی هم هنوز دکتر نشده؟
یعنی از پایان نامه خودش دفاع نکرده با این سنش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نه خداییش آقای طهماسبی دکتر نیست؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخ:
پاسخ: به آن شکل که شما فکر میکنید نیست. دوره هایی از دکترا هست که فقط شامل واحد است و تز ندارد. ایشان چنین دوره ای را گذرانده اند که فاقد تز است و البته دکترا نیست. توجه کنید که صرف داشتن مدرک دکترا ارزش خاصی برای افراد ایجاد نمیکند. ما مهندس طاحونی را داریم بسیاری از دکترهای عمران زیر پای او بلند میشوند و یا آقای تدین که آنطور که شنیده ام هنوز از تز دکترایشان دفاع نکرده اند ولی ارزش کاری ایشان و خدماتی که داشته اند بسیار بالاتر از بسیاری از دکترهای عمران موجود است.
استاد عجب امتحانی بود فولاد2
سوالای سخت.........
وقت کم................
نکته ای.............
واقعاً که
استاد فولاد ۲واقعا سخت گرفتین
هر ترم میانترم میگرفتین این ترم نگرفتین.
ترمای قبل علاوه بر میانترم پایانی ۵سوال میدادین این ترم ۴ تا با وقت کمو نکته دار
از جهت سوالا نیز واقعا سخت بود من کل ترمای قبل سوالاشونو حل کردیم چه میانترم چه پایان ترم اما این ترم واقعا سخت بودن.
جزوه ترم عادیتونو تو این ترم چند روزی تحمیل کردین.
وقتم که کم بود.
حالا باین شرایط خدا وکیلی اگه تو نمره دادن یه کم دستو دلباز نباشین واقعا بی عدالتین.
اون یکی استادم ک کلا ۲۰برگ جزوش بودو اوجور امتحان از شاگرداش گرفت اینم شما.
واقعا حرفی ندارم

پاسخ:
پاسخ: متاسفانه مثل همیشه قضاوتهای به دور از انصاف دارید. اولاً با توجه به اینکه برخی سوالات چند قسمتی بود تعداد سوالات 4 سوال محسوب نمیشود و بیشتر است. در مورد وقت به نظرم کافی بود ولی به هر حال خودم موقع تصحیح یک دور کامل حل میکنم و با احتساب یک ضریب اضافه اگر وقت کافی نبود به همان نسبت به نمرات اضافه میکنم. در مورد سوالات در سوال یک مفهوم تازه ای نبود که قبلاً در سوالات ترمهای قبل نباشد جز اینکه در برخی قسمتها مسیر حرکت به جواب را عوض کرده بودم یعنی مثلاً باید از آخر به اول می آمدید تا جواب را پیدا میکردید. در مورد سوال دوم هم که نمونه آن به صورت جوشی حل شده بود و در اینجا به جای جوش از پیچ استفاده شده بود. در مورد سوال سوم هم که تنها فرق آن با سوال جزوه این بود که دو جان داشت که در جزوه و هم سر کلاس بارها تاکید کرده بودم که باید ضخامت جان را دو برابر میکردید. سوال 4 را هم که عیناً در جزوه به صورت مشابه موجود بود. فقط شکل بادبند عوض شده بود که در اینجا تاثیری در روش حل نداشت. حالا با این اوصاف انصافاً چه مشکلی در سوالات بود؟!
چی بگم...
حالا استاد با این توصیفات برگه ها کی تصحیح میشن .اینو بگید؟

پاسخ:
پاسخ: به این زودی فرصت نمیکنم
استاد به حرف بچه ها توجه نکنید
اونا همیشه طلبکارند
سوالات واقعا استاندارد بودن و هیچ فرقی با سوالای ترم قبل نداشتن
استاد واسه تابستون شما پروژه فولاد گرفتین؟ سه روز دیگه انتخاب واحده

پاسخ:
پاسخ: کسی با من صحبتی در این مورد نکرده است. البته در هر صورت فرصتی برای این کار در ترم تابستان ندارم
استاد مقدار کا رو برای تیر چقد بگیریم؟ ضخامت بال یا بیشتر؟

پاسخ:
پاسخ: از ضخامت تیر باید بیشتر بگیرید. در جدول اشتال هست. اگر تیرورق است میشود جمع ضخامت بال با بعد جوش اتصال بال به جان.
با عرض سلام قبل از هر چیز از وبلا گ خوبتون تشکر میکنم مدتی است به دلیل اینکه رشته عمران ساختمان دولتی رو انتخاب کردم خیلی تردید دارم میخواستم راهنمایی کنید که از نظر موقیعت کاری و محدودیت شرکت در کنکور ارشد عمران ساختمان دولتی با معدل حدودا ۱۷ خوبه یا عمران عمران غیر انتفاعی با معدل حدودا ۱۴ و همچنین به دانشجویان ارشد سازه یا رشته های دیگر ارشد که مدرک کارشناسی ساختمان دارند دروس جبرانی میخورد؟
با ارزوی توفیق روز افزون برای شما وتمامی تلاشگران در زمینه دانش
پاسخ:
پاسخ: بحث درس جبرانی فکر میکنم در دست دانشگاه باشد به همین جهت بعید نیست که دروس جبرانی به رشته ساختمان تعلق بگیرد. از لحاظ موقعیت کاری هم خیلی فرق ندارد. در کل فکر میکنم خیلی اختلاف قابل ملاحظه ای بین این دو نیست. هر چند که هر غیرانتفاعی با هر دولتی قابل مقایسه نیست. ولی چون عمدتاً دولتی هایی که رشته ساختمان دارند بیشتر حالت آموزشکده دارند میشود گفت که متوسط آنها نزدیک به متوسط غیرانتفاعیها میباشد. از نظر بحث شرکت در کنکور ارشد الان محدودیت خاصی برای این دو نیست.
سلام استاد. من تو کنترل دریفت به مشکلی برخوردم.
مقادیر UX و UY برای بارهای زلزله در طبقه تقریبا یکسان است حتی مقدار UY برای بار زلزله در جهت x برابر صفر و مقدار UX برای بار زلزله در جهت y برابر صفر است. مشکل از کجاست؟ مگر نباید با هم حتی مقدار کم اختلاف داشته باشند؟ میشود اینطور برداشت کرد که چون سازه بسیار متقارن است و فاصله مرکز جرم و مرکز سختی در راستا ها حتی از مقدار 1 درصد هم کمتر هست این اتفاق افتاده است؟
عکسشو در زیر میزارم ببینید.
http://upload7.ir/images/59802889460966291216.png

پاسخ:
پاسخ: احتمالاً در تعریف برون از مرکزیت اتفاقی اشتباه کرده اید یا اصلا معرفی نکرده اید یا همه را مثل هم معرفی کرده اید

سلام. نه استاد درست تعریف کردم.
ممکنه چون فاصله مرکز جرم و مرکز سختی در راستا ها حتی از مقدار 1 درصد هم کمتر هست این اتفاق افتاده باشه؟

پاسخ:
پاسخ: شما آیا برون از مرکزیت اتفاقی تعریف کرده اید یا خیر ؟ آنطور که متوجه شدم در هر جهت دو تا از حالات بار شما دارای برون از مرکزیت و یکی دیگر بدون برون از مرکزیت اتفاقی است. اگر اینگونه باشد حداقل حالتی که برون از مرکزیت ندارید باید نتایجی متفاوت با دو تای دیگر داشته باشد

سلام استادگلم
ی سوال؟
توسازه بتنی اگه ستون مستطیلی طراحی کنیم مشکلی پیش میاد؟؟

پاسخ:
پاسخ: نه مشکل خاصی نیست. برخی جاها اصلاً به دلیل مشکلات معماری مجبور به چنین کاری هستیم.
خسته نباشید استاد ما که میگیم دکتر به شما شما پاکش میکنید میذارید مهندس
یه جزوه ی اتصالات خوب از کجا گیر بیارم ؟ آىا جلد 3 ازهری مناسب هست؟
یا جزوه روان تری سراغ دارید؟

پاسخ:
پاسخ: چون دکتر نیستم و از پاچه خواری هم خوشم نمی آید. بله جلد سوم ازهری میرقادری برای اتصالات مناسبترین منبع فارسی است.
ترم آخریمو زدیم فاز تنبلی .. حس درس نیست :)
راستی تفاوت پروزه فولاد با کارهای بیرون که مهندسین انجام میدن چیه؟! ایا پروزه هارو انجام بدیم کار بیرون هم میشه یا نه؟

پاسخ:
پاسخ: پروژه ها بعضاً ساده سازی میشود و پیچیدگی کار بیرون را ندارد ولی خود من کارهای واقعی را برای پروژه قرار میدهم. بله اگر این پروژه ها به درستی انجام شود در کارهای طراحی واقعی هم مشکلات کمتری دارید
سلام استاد
باتوجه به اینکه اگر در درس فولاد 2 بیفتم وارد ترم 5 میشم ونیازی ب ترم تابستانی در اینصورت نیست خواهشمند است برگه هارا سریعتر تصحیح فرمایید.چون 15 انتخاب واحد ترم تابستان میباشد.
با تشکر
۱۳ خرداد ۹۲ ، ۱۹:۲۶ دانشجوی بدبخت
استاد شما که عمدا کسی رو ننداختین و نمیندازین!!!!!!!!
ولی خدا چه در و تخترو جور کرده شما با امتحانای سختتون ما رو میندازین و ناراحت میکنین در عوضش مسووولین محترم ومحترمه را با دوباره پول گرفتن ان درس خوشحال 0
عجب خدایی داریم ........

پاسخ:
پاسخ: مسئولین دانشگاه خیلی دوست دارند که همه یا لااقل اکثر دانشجویان پاس کنند و زودتر فارغ التحصیل شوند. همیشه ما در این مورد با آنها مشکل داریم. بارها شده است که بیهوده خواسته اند برای دانشجویی نمره بگیرند. در مورد خود من این مساله وجود داشت ولی یکی دو بار برخورد تندی با آنها کردم و از آن به بعد چند سالی است که برای گرفتن نمره برای دانشجویان سراغ من نمی آیند ولی در مورد اساتید دیگر عمدتا اینگونه نیست.
سلام مجدد.
بله در قسمت Static Load Case برای هر دو جهت برای مثال جهت ایکس بار ELX و ELXN و ELXP رو با مقدار 0.05 تعریف کردم.
آقای مهندس عزیز آقای دکتر تدین از تز دکترای خود در سال 1379 دفاع کرده اند اما به علت اینکه از رساله دکتری خود متاسفانه مقاله ای استخراج نشد (اون موقع مقاله علمی پژوهشی هم قابل قبول بود) مدرک رسمی برای ایشان صادر نشده است و با درجه مربی بازنشست شدند.

پاسخ:
پاسخ: تشکر از اطلاع رسانی. به هر حال ارزش ایشان بیشتر از اینهاست و نداشتن مدرک رسمی دکترا چیزی از ارزش ایشان کم نمیکند.
از راهنمایتون متشکرم با ارزوی موفقیت
سلام مجدد استاد.
بالاخره چیکار کنم مقادیر مساوی هست؟

پاسخ:
پاسخ: توضیح دادم نمیتواند هر سه مقدار با هم برابر باشد یک جای کار شما ایراد دارد
استاد عزیز، به چه دلیل شما بادبندها را در یک قاب، در دهانه های متفاوت قرار داده اید؟ خیلی ممنون میشم که این موضوع را تشریح کنید.
ضمناً با این کار سازه نامنظم نمی شود؟

پاسخ:
پاسخ: جابه جایی بادبند اگر بدون تغییر در صفحه قاب باشد مشکلی ندارد. به نوعی باعث توزیع نیرو هم میشود و از تمرکز نیرو جلوگیری میکند. البته محدودیتهای معماری هم باید لحاظ شود. برخی مواقع محدودیتهای معماری باعث این مساله میشود. تغییر در صفحه قاب است که باعث نامنظمی میشود
استاد شروع به تصحیح برگه ها نکردید؟ چند روز دیه شروع میکنید؟

پاسخ:
پاسخ: نه . مشخص نیست
۱۴ خرداد ۹۲ ، ۲۱:۲۰ تصحیح فولاد2 ....
استاد موقعی که میخواهید یکبار خودتان سوالات را حل کنید به موارد زیر هم توجه داشته باشید

1ـ شما دانشجوی دکترا. استاد این درس هستید و چندین بار تدریسش کردید و ابهامات براتون رفع شده و تا به هر سوالی نگاه کنید کل مراحل حل تو ذهنتون مجسم میشه
2ـ بهیچ وجه نه استرسی دارید . نه از نمره کم گرفتن و نه از هیچی

پس وقتی رو که برای شما صرف میشه نباید برای ما هم همونو در نظر بگیرید


(البته استاد قصد بی ادبی نداشتم. شما خودتون با تجربه اید و به مسائل آگاهید. )

پاسخ:
پاسخ: بله قطعاًً چنین چیزی خواهد شد. زمانی که برای من طول میکشد را با اعمال یک ضریب بزرگتر از یک برای شما در نظر میگیرم. این ضریب را من معمولاً 1.5 در نظر میگیرم. یعنی اگر خودم در دو ساعت حل کنم برای شما سه ساعت لحاظ میکنم.

سلام استاد خسته نباشید

با توجه به اینکه امروز انتخاب واحد شروع شده و ما پروژه ها رو برداشتیم + کارآموزی
پروژه فولاد با شماست.
همون با شما میمونه دیگه؟
یوقت عوض که نمیشه؟
(با توجه به اینکه شما در بالا فرمودید که این ترم پروژه نمیگیرید)

پاسخ:
پاسخ: با من هماهنگی نشده است. من در تابستان پروژه بر نمیدارم. من الان تازه از شما شنیده ام که برای تابستان چنین درسی برای من تعریف شده است.
استاد پروژه فولاد رو اگه فقط یک یا دو نفر از یه گروه 15 نفری بگیرن ، حذف نمیشن؟

پاسخ:
پاسخ: فکر نکنم
استاد باتوجه به اینکه فولاد1 و فولاد 2 رو با خودتون داشتیم ترجیحا اگه پروژه فولادمون هم با خودتون باشه بهتر میشه.
تعدادمون هم زیاد نیست . نهایت نهایتش اگر به 3- 4 نفر برسیم. (کلاً این ترم 7 نفر فولاد2 داشتیم)
من از چندتا از بچه ها خبر دارم که این تابستون نمیخوان پروژه فولاد بگیرن
پس ممکنه فقط من باشم. یا شاید هم دو نفر بشیم.
زیاد هم مزاحمتون نمیشیم و وقتتون رو نمیگیریم.

اگر این گروه رو حذف نکنید خیلی ممنون میشیم.
تشکر
پاسخ:
پاسخ: قبل از آن باید حداقل از طرف دانشگاه با من تماس بگیرند و هماهنگ کنند. تا به حال کسی به من اطلاع نداده است و من اصلاً اطلاعی از این مورد نداشتم. یکسری شرایط هم من دارم که باید با دانشگاه در میان بگذارم و گرنه به این شکل واحدی در تابستان برنمیدارم.
۱۵ خرداد ۹۲ ، ۲۰:۲۱ برگه ها......
این برگه های فولاد 2 رو کی تصحیح میکنید استاد؟
چرا شروع نمیکنید به تصحیح؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ:
پاسخ: هنوز از دانشگاه برگه ها را نگرفته ام فعلا درگیر امتحانات و پروژه های خودم هستم
استاد اگر یک پی نشست کنه چه باید کرد برای ترمیم آن؟؟
به آقای سوداگر گفتم گفت 1 میلیون بده تا بگم
تزریق بتن رو میدونم روش دیگه ای سراغ دارید؟

پاسخ:
پاسخ: متاسفانه در این مورد تجربه چندانی ندارم ولی فکر میکنم روش تزریق بتن که ذکر کردید روش مناسبی باشد. آقای سواداگر هم احتمالاً مطلع نبوده اند و فقط خواسته اند سر به سر شما بگذارند و گرنه اینطور که میشناسم آدمی نیستند که بخواهند برای پاسخ به یک سوال پولی از کسی بگیرند.
۱۶ خرداد ۹۲ ، ۱۸:۵۲ دانشجوی عمران
استاد جعفری راست میگن که شما دیگه تو موسسه عمران و توسعه دیگه هیئت علمی نیستین و میخواین برین و ترم بعد هم دیگه اینجا نمیمونین؟

پاسخ:
پاسخ: خودم هم نمیدانم هستم یا نیستم. اگر هم نیستم به تصمیم خود موسسه بوده است. سال گذشته اول کتباً به شیوه ای اعتراف گونه و در وسط جلسه شورای آموزشی کتباً اعتراف گرفتند که دانشجوی دکترا هستم و بعد بلافاصله به دلیل قبولی در دکترا قرارداد من را به شکلی که خودشان دوست داشتند تغییر دادند. بدون تعارف میگویم اصلاً انتظار چنین برخوردی را بعد از 8 سال کار از جان و دل برای موسسه نداشتم. اما این مساله را جایی علنی مطرح نکردم حتی به خودشان هم گلایه ای نکردم. ولی قلباً از آنها خیلی دلگیر شده ام. در این شرایط اسفناک اقتصادی که مواجه هستیم آنها با من برخوردی کنند که به شدت تحت فشار قرار گرفتم . البته اینکه ترم بعد اینجا نباشم دروغ است. فعلاً هستم و شاید تا آخر عمر کاریم هم اینجا باشم ولی دیگر به عنوان خانه خودم به اینجا نگاه نمیکنم وقتی موسسه با من چنین برخوردی کرد من هم شاید یک زمان بر اساس منافع شخصی خودم تصمیم بگیرم. به هر حال تا هر وقت اینجا باشم تعهد کاری که دارم عمل میکنم. بحث تعهد من به شخص یا دانشگاه نیست. من به یکسری مسایل اخلاقی خودم را متعهد میدانم و از آن تخطی نمیکنم.

اآقای مهندس سوالی که در ذهن من هست اینه که شما چرا کار دولتی ندارید؟!!1 ببخشید فضولی میکنم آخه چند سال پیش با فوق کار قطعا موجود بوده

پاسخ:
پاسخ: دو سال سابقه کار در سازمان عمران شهرداری دارم. کارهای دولتی با روحیات من چندان سازگار نیست. البته کارهایی را برای نهادهای دولتی انجام داده ام ( مثل چند کاری که برای سپاه، نوسازی مدارس ، سازمان مسکن و شهرسازی، بنیاد شهید و بنیاد مسکن در سالهای گذشته انجام داده ام) ولی به صورت کارمندی علاقه ای به انجام کار ندارم.

سلام استاد. در ایتبس تو تعریف سقف تیرچه بلوک اگر وزن سقف تو بارگذاری بار مرده درنظر گرفته بشه لازمه تو قسمت Geometry ابعاد رو بدیم با وجود اینکه تو قسمت Unit Weight/Area مقدار صفر وارد میکنیم؟
تصویر:
http://upload7.ir/images/48374415229582169825.jpg

پاسخ:
پاسخ: بله همینطور است.
خب پس لازم نیست ابعاد رو بدیم درسته؟

تاثیر دیگه ای داره ابعاد دادن؟

پاسخ:
پاسخ: اگر وزن سقف را خودتان در بار مرده لحاظ کرده اید نیازی نیست که بدهید و گرنه باید ابعاد را وارد کنید. اگر سقف را دیافراگم صلب تعریف کنید مشکل دیگری پیش نمی آید.
ممنونم استاد عزیز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی