وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات
دانلود سوالات امتحانی نیمسال دوم 91-92
شامل دروس طراحی سازه های فولادی 1 ، طراحی سازه های فولادی 2 ، تحلیل سازه 2 ( 2 واحدی ) و مقاومت مصالح 2 .
درس مقاومت مصالح 2 مربوط به دانشگاه دولتی ملایر و بقیه مربوط به موسسه غیرانتفاعی عمران و توسعه همدان میباشند.
لینک دانلود
این سوالات از این تاپیک سایت ایران سازه هم قابل دانلود است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۲۵
احمدرضا جعفری

نظرات  (۵۶)

۲۶ تیر ۹۲ ، ۰۳:۴۹ باغبان زاده
سلام استاد.تشکر.ولی یه کم دیر گذاشتید.

پاسخ:
پاسخ: بیشتر برای ترم بعدیها مهم است تا شما.
۲۶ تیر ۹۲ ، ۰۹:۰۸ باغبان زاده
به هر حال مطلب عمرانی بوده و حتما لازمه که دانلود کنم.اگر توی این شرایط هم قرار گرفتم،لطف شما بوده.سپاسگزارم.
۲۶ تیر ۹۲ ، ۰۹:۱۰ باغبان زاده
سلام استاد از آزمون دادگستری برای عمرانی ها خبر ندارین؟شما شرکت کردید تا حالا؟اونم باید سه سال از فارغ التحصیلی بگذره؟

پاسخ:
پاسخ: من یک بار چندین سال پیش شرکت کردم هیچوقت هم از نتیجه آن باخبر نشدم. دنگ و فنگ زیادی دارد. اینطور که شنیده ام آزمون تازه شروع کار است. بعد از آن کلی مراحل دیگر هم دارد از جمله مصاحبه حضوری و گزینش و دوره کارآموزی . تازه این همه که گذراندید مگر چقدر درآمد دارد؟ من به شخصه قید چنین کاری را به کل زدم. در سایت ایران سازه هم بگردید توی فروم یکسری اطلاعات هست که شاید به درد شما بخورد
سلام استاد
میشه ازتون خواهش کنم یه پست راجع به "آزمون نظام مهندسی" بنویسید؟
اینکه چه کتابایی رو باید خوند، چند وقت یه بار برگزار میشه،نمره ی قبولی چند هست،چه مدت اعتبار داره و...
واقعا هیچ اطلاعاتی در موردش ندارم
ممنون میشم اگه این لطفو بکنید

پاسخ:
پاسخ: در این مورد توی سایت ایران سازه اطلاعات زیادی هست که اگر سر فرصت مطالعه کنید از همه چم و خم کار آگاه میشوید. اینکه کدام کتابها بهتر از بقیه است را اطلاعی ندارم ولی به شخصه خودم فقط سوالات سالهای قبل به اضافه منابع رسمی آزمون را مطالعه کردم و سه بار هم آزمون دادم و هرسه بار هم با نمره خوب قبول شدم.

سلام سوالی داشتم در نرم افزار ایتبس بعد از این که دستور آنالیز رابه نرم افزار میدهیم بعد ازانجام مقداری از آنالیز پیغام زیر رامیدهد
unable to complete operation run analysis
به نظر شمامشکل از کجاست؟آیا به خاطر قفل شکسته بودن است؟آیااگر روی ورژن دیگری آنالیز کنیم مشکل حل میشود؟ورژن آن9.7.0است. باتشکر

پاسخ:
پاسخ: پیغام را ok کنید و به نتایج نگاه کنید اگر آنالیز انجام نشده بود راه حل اینست که فایل با پسوند $et را به نرم افزار import کنید و دوباره آن را RUN کنید.
۲۶ تیر ۹۲ ، ۱۶:۰۷ مردیم از گرما
استاد دیدی چه گرماییه
تا حالا هیچ وقت همدانو اینجوری ندیدم!!!!
تو این ماه مبارک این گرما دیگه چیه!!
حسابی کلافمون کرده
میگن تهران که اصلا نمیشه بیای بیرون
کره ی زمین سال به سال داره گرم تر میشه خدا به دادمون برسه

پاسخ:
پاسخ: بله گرما شدید است. البته سالهای قبل هم وضعیت چندان بهتر از الان نبود.
استاد یه سوال پرسیدم
جواب ندادین؟

پاسخ:
پاسخ: الان جواب دادم
سلام استاد
شبتون بخیر
من پروژه م رو طراحیش رو با ایتبس انجام دادم.
آیا لازمه که مقاطعی رو که به رنگ های سبز و زرد در اومدن رو تغییر بدم و به طوسی تبدیل کنم یا کاری بهشون نداشته باشم؟
بعدش استاد سازه ی من قاب ساده با مهاربند همگرا در هر دو جهت است. اتصالات را چطور در نظر بگیرم تو تحلیل دستی؟

پاسخ:
پاسخ: به هر حال باید مقاطع را بهینه کنید ولی این بهینه کردن لزوماً بر اساس رنگ نیست. باید ببینید که مقطع کوچکتر جوابگوست یا نه . البته تا حد امکان هم باید از وصله های غیرهمسایز در ستون خودداری کنید بر این اساس شاید مجبور شوید در برخی طبقات ستون را دست بالا طراحی کنید. برای طراحی اتصالات هم جزوه فولاد 2 من را نگاه کنید
منظور این بود که اونا رو مفصلی در نظر بگیریم یا گیردار یا فرقی ندارد؟

پاسخ:
پاسخ: مفصلی
اگر مقاطعی با رنگ بنفش باقی بمانند اشکالی ندارد؟

پاسخ:
پاسخ: جواب سوال شما را بالاتر داده ام.

ببخشید چطوری زمینه مشکی ایتبس رو به سفید تبدیل کنیم؟

پاسخ:
پاسخ: توی Options/Colors

سلام. در برنامه ی ایتبس برنامه برای تمامی اعضا پس از طراحی ضریب کاهش سربار را 10 بدست آورده. مشکل دارد یا خیر؟

پاسخ:
پاسخ: ضریب کاهش سربار باید زیر یک باشد البته اگر کلاً بار زنده را از نوع قابل کاهش تعریف نکرده اید مشکلی ندارد
استاد این سوالارو گذاشتید که بعضی ها که ادعای داشتن سوالای فولادو داشتنو حذف کردن رو دق بدید؟
چوب خدا صدا نداره
شما که نمیدونید چقد شاد بودن

پاسخ:
پاسخ: نه چنین قصدی نداشته ام. ولی مطمئناً لو رفتن سوالات جز یک توهم و شایعه چیزی نبود. وضعیت نمرات هم همین مساله را اثبات کرد.

استاد وزن کل بدست آمده در ایتبس نصف وزن محاسبه شده از محاسبات دستی در اومده. مشکل از کجاست؟؟

پاسخ:
پاسخ: احتمالاً ضرایب مشارکت در محاسبه جرم سازه را اشتباه وارد کرده اید ( بخش Mass source ) و یا کلاً بارگذاری شما اشتباه است
سلام ببخشید این فایل$etرا باید بسازیم یااز جایی بیاریم؟واین که توی import گزینه های زیادی وجود دارد از کدوم گزینه استفاده کنیم؟ممنون میشم اگر یه مقدار مفصل تر توضیح بدید

پاسخ:
پاسخ: نه به صورت خودکار ساخته میشود. گزینه ای که به فایل e2k اشاره میکند.
سلام
برای محاسبه مرکز سختی یک ساختمان که در یک طرف مهاربند و در جهت دیگه قاب خمشی میباشدباید چیکار کنیم؟
ذر جهت مهاربندی محاسبش کردم.
درجهت قاب خمشی آیا مرکز سختی همیشه وسط است.(در ضمن پلان ما نا منظم میباشد و ستون ها در یک راستا تمیباشد.)
برای پروژه فولاد میباشد.

پاسخ:
پاسخ: خود نرم افزار محاسبه میکند. برای روش دستی هم باید سختی قابها را به صورت نسبی حدس بزنید و در فرمول محاسبه مرکز سختی جایگزین کنید. در کتابهای مختلف و از جمله جزوه مهندسی زلزله من این رابطه برای قاب خمشی درج شده است.
سلام استاد آیا همیشه نیروی زلزله به عنوان نیروی جانبی بحرانی برای طراحی در نظر گرفته میشه؟باد میتونه بحرانی تر از زلزله باشه؟میشه همینجوری زلزله رو بحرانی تر در نظر گرفت؟

پاسخ:
پاسخ: برای سازه های ساختمانی معمولاً زلزله حاکم بر باد است در سازه های سبک برعکس است. با اضافه شدن ارتفاع سازه امکان حاکم شدن باد بر زلزله نیز هست
سلام استاد وقتتون بخیر
تیر های سمت قاب خمشیم در طبقات اول تا چهارم هیچ کدومشون حتی با تیرورق 60 سانتی جوابگو نیستند و نسبت تنش اکثر این تیر ها حدود 1.8 اومده
به نظرتون چیکار کنم مقطع بزرگتر از این تعریف نکردم
فکر نمیکنید یه جای کار اشکال داره یا انتخاب چنین مقاطع سنگینی برای سمت قاب خمشی طبیعیه؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

پاسخ:
پاسخ: به نظر غیرطبیعی است. به صورت دستی یکی دو مورد را چک کنید. تنش مجاز را چک کنید که درست در نظر گرفته باشد.
دو سوال دیگه.....

1.میشه از قسمت sd sectionبرای تیر ورق ها در زیر بال پایین ورق تقویتی تعریف کنیم تا تیر ها جوابگو باشند مثل همون کاری که برای تیر های کامپوزیت انجام میدیم (cover plate) ؟؟

2. شهرداری نسبت تنشهای ایجاد شده که بیشتر از 1.05 باشه قبول نداره؟یعنی اگر مقطع با هر نسبت تنشی قرمز بشه نقشه رو reject میکنه؟
3.شما برای پروژه ها رو این مساله نسبت تنش ratio که بیشتر بشه برای اقتصادی شدن طرح ایراد نمیگیرید؟
پاسخ:
پاسخ: 1- بله میشود. 2- در همدان بیش از 1.05 قبول نمیکنند.3- به هر حال ایراد دارد ولی تمرکز من بیشتر روی مسایل اصلیتر از این مساله است. البته اگر ببینم نمره کم میکنم
http://www.mycivil.ir/forum/User-admin

پروفایل یکی از دوستان که نمیخوام اسمشو ببرم!!!

پاسخ:
پاسخ: پروفایل آقای رضا سلطان آبادی است. میدانستم که در سایت فوق جزو مدیران است ولی نمیدانستم که مدیر کل است. در ایران سازه هم به من در بحث مدیریت فروم کمک میکند. حالا چه چیزی در این مورد عجیب بود که من ندیدم ؟
من شهرستانم.جزوه زلزله شما را کجا پیدا کنم.تو وبلاگتون بذارید
مرسی

پاسخ:
پاسخ: توی بخش جزوات میتوانید به صورت دستنویس آن را پیدا کنید
سلام استاد
1_با شما امتحان معرفی به استاد فولاد 2گرفتم (در تماس با من پیغام گذاشتم)خواستم یه روزی را برا امتحان مشخص کنید با عرض معذرت چون شهرستانی ام و ماه رمضان است اینطور اقدام کردم والا حضوری خدمت میرسیدم.
2)اصلا به سوالات خصوصی جواب نمیدید؟

پاسخ:
پاسخ: 1- من تا پایان مرداد ماه دانشگاه نیستم اگر میخواهید برای شهریور با من هماهنگ کنید. توی این یک ماه هم با دقت جزوه را مطالعه کنید چون اگر نمره نگیرید به هیچ وجه ارفاق نمیکنم. 2- سوالات خصوصی را اگر میخواهید جواب بدهم باید ایمیلتان را قرار دهید و حتماً باید آن سوال وجه خصوصی داشته باشد و گرنه جواب نمیدهم. درخواستهای نمره را هم جواب نمیدهم. سوالات درسی و هر مورد دیگری که وجه عمومی دارد هم فقط عمومی جواب میدهم تا بقیه هم بتوانند استفاده کنند.
سلام استاد.رفتم آموزش واسه معرفی به استاد،میگن که باید تمام نمره ها تون ثبت نهایی شده باشه تا بتونیم بهت معرفی به استاد بدیم.(حتی پروژه ها و کارآموزی)آیا این درسته؟ این آقا یا خانم س چطور میخواد با شما معرفی به استاد بگیره؟ایا ما میتونیم با استادی که میخوایم باهاش معرفی به استاد برداریم توافق کنیم،زودتر امتحان رو بدیم و در تاریخی که ـموزش میخواد،استاد نمره رو تحویل آموزش بده؟با تشکر

پاسخ:
پاسخ: بله درست است. بستگی به نظر استاد و البته مدیر گروه دارد.

استاد ببخشید اگه من با مدیر گروه صحبت کنم،از نظر ایشون مشکلی نباشهآموزش قبول میکنه؟

پاسخ:
پاسخ: خیر آموزش قبول نخواهد کرد. فقط شما غیررسمی امتحان میدهید و بعداً در زمان لازم نمره شما وارد میشود.
سلام آقای مهندس خسته نباشید

من یه ساختمان 6 طبقه دارم. بادبند های یک دهانه در طبقه اول از هر نوع بادبند همگرایی استفاده می کنم زیر مقطع جفت ناودانی 32 براش جوابگو نیست.
ایراد از کجاست؟
طبقه دوم هم کمتر از جفت ناودانی 30 جوابگو نیست. همینطوری در هر طبقه که بالا می رویم یک سایز کوچکتر میشود.

مطمئناً که غیر عادی است. لطفا راهنمایی کنید.
ممنون

پاسخ:
پاسخ: بستگی به تعداد دهانه های بادبند هم دارد. جزییات طراحی را کنترل کنید و به صورت دستی هم محاسبات را چک کنید.
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۸:۴۱ پروژه فولاد
سلام استاد.
کار طراحی با ایتبس من تمام شده. یک ساختمان 6 طبقه.
آیا اجباراً بایستی مقاطع ئر طبقات را تیپ بندی کنم؟
منظورم اینه که سقف های هر طبقه با طبقات دیگه مقاطعش با هم فرق داره.
پلان طبقات را تیپ بندی کنم یا همینطوری که ایتبس انجام داده بذارم؟
ستون ها رو چطور؟

پاسخ:
پاسخ: در قاب خمشی مقاطع تیرها در طبقات مختلف متفاوت است ولی اگر قاب ساده است باید تیپ باشد به غیر از بام و یا پلانهایی که با بقیه طبقات اختلاف دارد
سلام استاد
تو طراحی تیرهای کامپوزیت به مشکل برخوردم
بعضی از پانل ها تیرهای کامپوزیتش بصورت مورب ترسیم میشه.
منظورم اینه که مثلا میخوام در جهت ایکس باشه یا وای اما مورب ترسیم میشه یا اینکه یک سر کل تیر های اون پانل از یک نقطه میاد
چیکارکنم؟؟؟
البته این مورد فقط برای دوتا از پانل هامه که به صورت مثلثی است.
ممنون
پاسخ:
پاسخ: دقیقاً نمیدانم ریشه مشکل شما کجاست ولی میتوانید برای ترسیم آنها از روش Replicate استفاده کنید یا تک به تک آنها را به صورت مستقیم ترسیم نمایید
استاد من یه بارم این سوالو پرسیدم خیلی ببخشید. ولی میشه بگید این سیدی اموزش ایتبس قابل رایتو کپی هست یا نه؟

پاسخ:
پاسخ: در این مورد مطمئن نیستم این را در همان صفحه فروشگاه سیویل 808 بپرسید
خسته نباشین مهندس
مهندس الزامه ک حتما سقف طبقه آخر+خرپشته وزنش از بقیه طبقات کمتر باشه>؟؟
میدونم ک نصف دیوارها ازش کم میشه ولی ب جاش وزن سقف خرپشته و دیوارهاش و وزن جانپناه اضافه میشه

پاسخ:
پاسخ: نه حتماً
سلام.روزتون بخیر. طاعات قبول. استاد میشه در مورد "کورانگلز" و کاربردش توضیح بدین. با تشکر

پاسخ:
پاسخ: اطلاعی ندارم. ولی فکر میکنم یک نوع حیاط کوچک با ابعاد محدود است
استاد به نظر شما ارشد مدیریت اجرایی بخونم رشته خوبی هست؟
خودم علاقه دارم

پاسخ:
پاسخ: با این رشته آشنایی خاصی ندارم
استاد فکر میکنم کورانگلز طبقه یا نیم طبقه ای پایین تر از تراز صفر صفر ساختمان است که بوسیله پنجره هایی در سقف با نور و محیط خارج ارتباط دارد.توی کتاب اجزای ساختمان سیاوش کباری هست.

پاسخ:
پاسخ: اگر در کتاب فوق چنین چیزی را نوشته است پس حتماً همین است من در این مورد خیلی اطلاعات ندارم
سلام استادببخشیدمن ودوستام یه وبلاگ درست کردیم.حالا هرپستی میزاریم به اسم یک نفر ثبت میشه.کجا وکدوم قسمت درستش کنیم؟شاید خیلی سوال پیش پا افتاده ای باشه ولی واسه ما خیلی مهمه.چون تابحال وبلاگ نساختیم..........

پاسخ:
پاسخ: در این مورد متاسفانه اطلاعی ندارم
سلام
ببخشین استاد،برای طراحی تیر بعدازبدست آووردن لنگرها از طریق پرتال و .1دهانه باید ضریب 0.75 رو اعمال کرد؟؟
ممنون

پاسخ:
پاسخ: اگر ترکیب بار شامل بار زلزله باشد بله

سلام آقای مهندس
من ودوستام دانشجوهای ورودی 87دانشگاه ملایریم.که الان 1ساله فارغ التحصیل شدیم.وبلاگی درست کردیم که اگه بشه بچه ها باهم درارتباط باشند.
اگه ممکنه شماهم مارو لینک کنید.
http://delneveshtehaye87.blogfa.com

پاسخ:
پاسخ: اضافه شد
با عرض سلام و خسته نباشید،

می خواستم بپرسم برای ترم تابستانی ، دانشگاه ملایر تدریس دارید؟

پاسخ:
پاسخ: بله درس مقاومت مصالح یک را در سه روز اول هفته ساعت 8:30-11:45 دارم
سلام استاد آیا دیتایل چاله اسانسور توی دیتایل های اجرایی سازه الزامیست؟امروز دیتایل یکی از برج های در حال ساخت همدان دستم رسید،توش اثری از دیتایل چاله آسانسور نیست.از کجا میتونم یه دیتایل گیر بیارم بزارم توی پروژم استاد؟

پاسخ:
پاسخ: بله لازم است. البته اگر آسانسوری موجود باشد. توی پروژه هایی که توی وبلاگ موجود است جستجو کنید فکر میکنم در برخی از آنها موجود باشد
سلام استاد
شما امتحان های همدان رو اسون تر ار ملایر میگیرین؟ یعنی اگه ترم دیگه ملابر با شما فولاد برداریم سوالا از اینا سخت تره؟؟

پاسخ:
پاسخ: نه من با اینکه کدام دانشگاه درس میدهم کاری ندارم. هر چی درس بدهم همان را میخواهم صرفنظر از اینکه به کدام دانشجو درس میدهم. با این حساب باید انتظار همین حد امتحان را داشته باشید.
استاد این ترم ملایر چی ارئه میدین؟

پاسخ:
پاسخ: اگر برنامه تغییر نکرده باشد یک گروه طراحی سازه های فولادی یک ، یک گروه پروژه فولاد و دو گروه مقاومت مصالح 2

سلام استاد در یک سازه 6 طبقه در جهتی که بادبند دارم(4 دهنه هست کلا) 2 دهنه رو در هر قسمت بادبند چسبیده به هم گذاشتم به صورت متقارن.اما بعد طراحی بادبندها unp12 به دست میاد در طبقه اول آیا غیر عادی نیست؟
ممنون

پاسخ:
پاسخ: از چه جهت فکر میکنید غیرعادی است؟

راستی استاد در جهت بادبندی هم باید end lenght offset یا طول گیرایی در نظر گرفت؟

پاسخ:
پاسخ: طول گیرایی را میتوانید برای همه اعضا تعریف نمایید

در سازه هایی که میبینم در شهر به نظرمقطع بادبند ها بیشتر میاد!!
الان نیروی عضو در طبقه اول 20 تن هست که 12 جواب داده
شایدم یه حس اشتباه..خودم رو 18 حساب کرده بودم..
سپاس از توجه شما

پاسخ:
پاسخ: بستگی به خیلی مسایل دارد. برای نیرویی که ذکر کردید همان مقطع مناسب است
سلام استاد این ترم (ترم پاییز)ملایر چی ارائه میدین؟

پاسخ:
پاسخ: چند بار قبلاً جواب داده ام. قطعی نیست ولی احتمالاً دو گروه مقاومت مصالح دو، یک گروه پروژه فولاد و یک گروه طراحی سازه های فولادی یک. برنامه قطعی را از مدیر گروه تان آقای دکتر قیاسی یا معاون ایشان آقای مهندس دریایی بپرسید.

با سلام
استاد ببخشین اگه این دو تا شرط برقرار باشن دیگه نباید از سخت کننده برا تیرورق استفاده کرد
h/twfvممنون

پاسخ:
پاسخ: شرط دوم را باید به شکل زیر اصلاح کنید :
fv<FV
و تنش مجاز را هم باید بر اساس عدم وجود سخت کننده به دست آورید
البته اگر بار متمرکز روی تیر داشته باشید باید وجود یا عدم وجود سخت کننده فشاری را بررسی کنید

سلام استاد. ما توی ایتبس چطوری بار آسانسور رو لحاظ میکنیم؟چون ماهیت بار اسانسور دینامیکی هستش.درسته؟

پاسخ:
پاسخ: خیلی نگران بار آسانسور نباشید آسانسور دارای یک سازه مجزا شامل 4 نبشی است که در هر طبقه فقط جهت مهار به سازه اتصال پیدا میکند. بار آسانسور حداکثر در خرپشته به تیرهای پیرامونی آن وارد میشود. مقدار آن هم باید حاصل ضرب یک ضریب بین 1 تا 2 در بار مرده و زنده آن باشد. در این مورد به مبحث 15 هم بد نیست مراجعه کنید. در کل میتوانید با قضاوت مهندسی مقداری برای این بار در نظر بگیرید و به سازه در خرپشته اعمال کنید


استاد نیم طبقه رو چطور طراحی میکنند توایتبس؟

پاسخ:
پاسخ: باید reference plane تعریف کرده و در آن نیم طبقه را مدل کنید. بقیه مثل حالت عادی است.
۰۶ مرداد ۹۲ ، ۲۰:۲۱ پروژه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
استاد m برای طراحی تیر را چطوری محاسبه میکنیم؟
از روش .1 دهانه M+ و M- بدست آمده و از روش پرتال هم M را بدست آوردیم!
با تشکر

پاسخ:
پاسخ: باید مقدار M در دو حالت را بعد از اعمال ضریب 0.75 با هم جمع کنید. برای وسط دهانه مقدار همانی است که از روش یک دهم دهانه به دست می آید و چیزی به آن از روش پرتال اضافه نمیشود
سلام استاد این ترم واسه ی غیرانتفاعی توسعه چه درسهایی رو ارایه میدید؟

پاسخ:
پاسخ: طراحی سازه های فولادی یک ، پروژه فولاد ، تحلیل 2 دو واحدی ، کاربرد کامپیوتر در مهندسی عمران
۰۷ مرداد ۹۲ ، ۰۸:۰۸ پروژه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
استاد یعنی یکی از Mها میشود
0.75M+ =M1و
-M2=0.75M +0.75M
از این 2تا هرکدام بحرانیتر بود انتخاب میکنیم؟یا Mهای دیگم باید بدست بیاریم با آنها مقایسه میکنیم ؟؟؟

پاسخ:
پاسخ: برای حالت اول ضریب 0.75 لحاظ نمیشود ضریب 0.75 برای ترکیب بارهای شامل زلزله است. هر دو را هم باید در طراحی لحاظ کنید یکی را برای مقطع تیر در وسط دهانه و دیگری برای کناره ها. اگر میخواهید مقطع یکنواخت باشد باید بزرگتر را لحاظ کنید
سلام استاد عباداتتون قبول
استاد همه جوونا تواین شب ها دعا کنید.باور کنید ما جوونا خیلی به دعا احتیاج داریم.واسه کار وازدواج و درس ودانشگاه.
یه جورایی باید امدادهای غیبی به دادمون برسه بااین اوضاع احوال ...
خلاصه توی دعاهاتون مارو فراموش نکنید.
باسلام
استاد برای طراحی ستون باکس،نیروهای طراحی رو چطور میشه در نظر گرفت؟؟استاد من برا طبقه همکفم c40*40*2.5 رو فرض کردم و میخام کنترلش کنم ک ببینم جواب میده یا نه!
تو پرتال لنگرم شده4.35t،برشم3.1t،بار محوری ستونم14.94t
تو .1 دهانه شده m=8.34 p=22.3
ممنونم

پاسخ:
پاسخ: دو حالت در نظر بگیرید. حالت اول فقط یک دهم دهانه ارا لحاظ کنیدحالت دوم پرتال و یک دهانه را با ضریب 0.75 با هم جمع کنید. در هر دو حالت بر اساس روابط تیرستونها ستون خود را کنترل کنید
۰۸ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۰۳ علی شاغولی
سلام .

من دانشجوی عمران دانشگاه آزاد رامهرمز هستم
خیلی دوست دارم از اخبار رشته عمران با خبر بشم.

اگه با لینک کردن موافقید بنده شما رو لینک میکنم امیدوارم که شما هم بر بنده منت گذاشته و قابل بدونید.

پاسخ:
پاسخ: از اینکه من را لینک کردید خیلی ممنونم ولی با عرض معذرت من فقط برخی لینکهای خاص که به نوعی با خودم ارتباط نزدیک دارند را در اینجا لینک میکنم. شما میتوانید وبلاگتان را در بخش لینکستان سایت ایران سازه و تاپیک خاصی که در آنجا پیش بینی شده است معرفی کنید
۱۱ مرداد ۹۲ ، ۲۰:۳۶ پروژه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
استاد برای v در طراحی تیر هم باید مثل M ترکیب بار .75 استفاده کرد؟(در قسمت کنترل برش)
یعنی V روش پرتال بعلاوه V روش .1دهانه ضربدر .75؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
استاد در چه شرایطی باید بجای IPE از تیرورق استفاده کنیم؟با چه شرایطی؟ممنون

پاسخ:
پاسخ: بله . هر زمان که تیرهای IPE موجود در بازار جوابگو نباشند به سراغ تیرورق میرویم. تیر IPE در بازار تا مقطع IPE270 موجود است
۱۲ مرداد ۹۲ ، ۰۷:۳۰ پروژه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مراحل طراحی تیر ورق در کدوم جزوتون کامل موجوده؟فولاد1 یا فولاد2؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ:
پاسخ: فولاد 2
استاد امریه رفتن خوبه؟ ارشد محیط زیست باید دست آخر چه کاری کنه؟کجا کار کنه؟درآمد داره؟

پاسخ:
پاسخ: امریه رفتن بد نیست.از سر چهارراه ایستان و شماره ماشین نوشتن که بهتر است. در مورد رشته محیط زیست اطلاعات خاصی ندارم. بازار کار خاصی برای آن نشنیده ام.
پاتوق بچه های عمران 90
http://patogheomran90.blogfa.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی