وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات
دانلود سوالات آزمون طراحی و مقاومسازی سازه های بنائی

( از دوره های مربوط به ارتقاء پایه از 3 به 2 نظام مهندسی)
برگزار شده در مرداد 92
سازمان نظام مهندسی استان همدان
لینک دانلود

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۰۸
احمدرضا جعفری

نظرات  (۳۳)

سلام استاد.طاعات و عباداتتون مخصوصا توی این شبای قدر قبول التماس دعا.استاد من کاردانی عمران دارم میخواستم بدونم آیا می تونم حق امضا بگیرم؟چقدر؟و چطوری؟چه مراحلی رو باید طی بکنم؟

پاسخ:
پاسخ: سپاس از شما. بعید میدانم با کاردانی بتوانید حق امضا بگیرید. برای کاردانها فقط در شرایط خاص بعد از امتحان برای شهرهای کوچک که فاقد مهندس کافی هستند این حق داده میشود که الان با حجم بالای مهندسان این امکان تقریباً غیرممکن است.
سلام استاد نماز روزه تون قبول باشه
استاد ی سوال میخام لند یاد بگیرم
وکلاس هم نمیخام برم میشه ی جزوه یا ی کتاب مث کتاب باجی که همراه با کثال باشه بهم معرفی کنید

پاسخ:
پاسخ: سلام توی سایت ایران سازه یک سری مطالب آموزشی برای لند هست مثل این مطلب :
http://iransaze.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=40573
سلام استاد بچه ها میگفتن توی شهرهایی مث بهار صالح اباد خوب میشه کار کرد یعنی فقط ساختمان های احداثی توی روستاها

پاسخ:
پاسخ: من خبر ندارم ولی اگر هم خوب باشد فقط در سطح پایه سه خوبست و البته دستمزدها نسبت به شهر همدان پایینتر است.

سلام استاد اگه بخوایم درس فولاد و به عنوان خودخوان بگیریم و شهریور امتحانشو بدیم مگه جزء واحد های تابستان حسابش نمیکنند تو انتخاب واحد تابستون نصف شهریه ثابتو دادیم حالا دوباره باید پرداختش کنیم؟

پاسخ:
پاسخ: بله شهریه درس هم جدا باید پرداخت شود.

سلام ،

ضریب ترک خوردگی دیوارهای برشی را اعمال کردم (برای تمام دیوارها 0.35) ، حالا که می خوام ضریب ترک خوردگی ستون های متصل به دیوار برشی را اعمال کنم (Assign/Frame/Line/Frame Property Modifiers...) در قسمت Assign منوی Frame/line خاموش و غیرقابل دسترس است . با توجه به اینکه از انتخاب ستونها مطمئن هستم . (نوع سیستم باربر جانبی در یک جهت دوگانه با شکل پذیری متوسط و در جهت دیگر تنها قاب خمشی است . )
بنظر شما مشکل از کجاست ؟
با تشکر .

پاسخ:
پاسخ: احتمالاً برنامه قفل است و باید اول قفل برنامه را باز کنید یا به ستونهای کنار دیوار برشی مقطعی اختصاص نداده اید و یا اینکه نرم افزار شما کلا در کرک مشکل دارد
ممنون استاد جان
سلام استاد مقدار z رو برای تیر ورق چطور بدست آوریم؟ مثلا z ipe 18: 166
از etabs میشه گرفت؟
مرسی

پاسخ:
پاسخ: در ETABS در بین مشخصات 12 گانه هر مقطع دوتای آن اختصاص به Z دارد. برای محاسبه دستی هم میتوانید به کتابهای مقاومت مصالح و بخش خمش پلاستیک ( مومسان ) مراجعه کنید. در جزوه مقاومت مصالح خودم هم توضیحات کوتاهی با یکی دو مثال در این مورد دارم.
سلام آقای مهندس ضوابط لرزه ای رو برای ستون های کنار بادبند لحاظ کردم ستون طبقه اول جواب داده با HE 400 اما طبقه دوم همین مقطع اوکی نیست!! فقط این ی مورد اینطوریه مربوط به ستون کنار بادبند هست .یعنی دو دهنه بادبند چسبیده به هم دارم و ستون وسطش اوکی هست ام کناری ها نه!!
سپاس

پاسخ:
پاسخ: موردی چنین مواردی پیش می آید. مقطع طبقه دوم و اول را مشابه بگیرید برای طبقه اول هم یعنی مقطعی بگیرید که در طبقه دوم هم جوابگو باشد.
وقت گذاشتن شما برای ما سوال کنندگان جای تشکر داره.ممنون
سلام استاد
فایلی رو import کردم در etabs باز میشه از قبل هم طراحی شده وقتی مقاطع رو بهینه میکنم save میکنم از برنامه خارج میشم و دوباره وارد برنامه میشم ترکیب بار جدید ظاهر میشه در load combination !!! با پسوند DLSTS از یک تا 40 !!! . تاثیر میگداره در نتایج!!
مشکل چیه به نظر شما؟!!!!!!!!!!!!!

پاسخ:
پاسخ: اولین باری که میخواهید design کنید در مرحله انتخاب ترکیب بارها ترکیب بارهای پیش فرض را پاک کنید و سپس در همان پنجره دکمه deflection را بزنید و در پنجره جدیدی که ظاهر میشود ترکیب بارهای کنترل خیز که همان دو ترکیب بار اول ( مرده - مرده + زنده) را انتخاب و به لیست اضافه کنید و اگر ترکیب باری هست پاک کنید. در این حالت در مراحل بعدی ترکیب بارهای پیش فرض به نرم افزار اضافه نخواهد شد

سلام استاد
زبان برنامه نویسی سی شارپ به دردما که عمرانی هستیم میخوره؟؟

پاسخ:
پاسخ: تا به حال برخورد نداشته ام بعید میدانم به درد بخورد. برای کسانی که ارشد و دکترا میخوانند نرم افزار متلب مناسب است.

ممنون از راهنمایی شما درستش کردم وقتی داخل برنامه هستم مثلا مقطع ipe 14 جواب میده اما وقتی save میکنم میام بیرون اون مقطع جواب نمیده دیگه خبری هم از dslts ها نیست نمیدونم چرا اینطوری میشه!!

پاسخ:
پاسخ: احتمالاً تنظیمات طراحی شما عوض میشود. تنظیمات طراحی را چک کنید و اگر غلط بود دوباره تنظیم کنید و فایل را ذخیره کنید
استاد از ipb در سیستم قاب خمشی به دلیل بال پهن بودن استفاده کنیم مشکل نداره؟

پاسخ:
پاسخ: اگر فقط در یک جهت قاب خمشی دارید مناسب هم هست. البته بهتر است تیرورق I شکل استفاده کنید
استاد شرمنده ستون گذاری میکنم در پنجره plan مشخص نمیشه اما در elevation معلوم میشه. ممنون از شما

پاسخ:
پاسخ: احتمالاً یا مربوط به ورژن نرم افزار شماست و یا کرک نامناسب آن. برای خود من هم پیش آمده است.
استاد ببخشید سوالا زیاد شد design میکنم اما تیرهای یک طرف طراحی نمیشند دلیل چیه !! کرک برنامه مشکل نداره چون واقعا اذیت میکنه ممنون

پاسخ:
پاسخ: پیش فرض برنامه برای طراحی آنها کامپوزیت است که باید تغییر دهید. انها ار انتخاب کنید و از آخرین گزینه منوی design طراحی آنها را مطابق میل خود عوض کنید
واقعا ممنون به عنوان سوال آخر وقتی طراحی میکنم میخوام مقطع رو عوض کنم روش کلیک میکنم و change section رو میزنم از منوی design و دوباره طراحی میکنم اما عوض نمیشه! چطور اینکارو کنم
ممنون از صبر ،حوصله و پاسخ های دلسوزانه شما
ایام به کام
پاسخ:
پاسخ: شما دو مقطع دارید یکی مقطع آنالیز و دیگری مقطع طراحی است در این روش مقطع طراحی را عوض میکنید شاید مقطع آنالیز را نگاه کرده اید که عوض نشده است
سلام استاد حالتون خوبه نماز روزتون قبول، یه فایل ورد درباره مراحل اجرای ساختمان از گودبرداری تا نازک کاری می خوام تو اینترنت هم سرچ کردم ولی کامل نبود خواستم ببینم شما ندارین برام ارسال کنین ممنون

پاسخ:
پاسخ: نه چیز خاصی ندارم
سلام آقای مهندس جعفری دربرنامه ایتبس تیرچه ها درسقف کامپوزیت باید دستی طراحی شود یاخود برنامه درطراحی آن رادرنظر میگیرد؟سوال دیگر این که طراحی دیوار حائل درزیر زمین سازه بتنی چگونه است؟وطراحی سازه نگهبان برای سازه ها به صورت است؟باتشکر فراوان از شما

پاسخ:
پاسخ: تیرهای فرعی فلزی میتوانند دستی طراحی شوند و یا در ایتبز. طراحی دیوار حائل هم به طور تقریبی در ایتبز ممکن است باید المان آن را شل بگیرید و در ارتفاع نیز آن را مش بندی کنید و در طول و ارتفاع به آن مقاطع Pier مختلفی اختصاص دهید. در مورد طراحی سازه های نگهبان الان حضور ذهن ندارم.
سلام استاد
شما کتابی سراغ دارید که طراحی دستی دال با بار متمرکز زنده داشته باشه ؟ (برای پارکینگ و رمپ)
وقتی با دستور extrude رمپ را میکشیم لازمه اون تیر هایی که مثلا از ارتفاع 0 به -1.5 رفته که 2 طرفه رمپ هست توی etabs مدل کرد؟

پاسخ:
پاسخ: نه متاسفانه . هر چیزی که در واقعیت وجود دارد قاعدتاً در مدل ایتبز نیز باید به شکلی دیده شود

سلام استاد ببخشید بنظرتون سیف ورژن 8 نسبت به ورژن های جدیدتر بهتر نیست؟آخه با 12 کار کردم آنالیزش خیلی طول کشید به حدی که منصرف شدم!!

پاسخ:
پاسخ: بله من هم با این مشکل مواجه شده ام و به همین جهت خود من نیز با ورژن 8 کار میکنم

استادلینک دانلود جزوه راهنمای گام به گام بهم میگید کجاست؟ممنون

پاسخ:
پاسخ: توی بخش جزوات وبلاگ جستجو کنید
۱۶ مرداد ۹۲ ، ۰۷:۲۹ یک سوال مهم!
استاد این سوالا مربوط به ارتقا پایه از 3 به 2 یا از 2 به 3 ؟؟

پاسخ:
پاسخ: سه به دو . دو به سه که ممکن نیست!!
سلام استاد عیدتون پیشاپیش مبارک
نماز روزه هاتون قبول......

پاسخ:
پاسخ: سپاس از شما به همچنین
سلام مهندس خسته ی کار و بار نباشید

تو فایل سیف میخوام اطلاعات و خروجی های برش منگنه ای رو ببینم اما تو منوی design گزینه display punching shear ratios غیر فعاله استاد.
الان باید چی کنم؟

پاسخ:
پاسخ: شما باید قبل از آنالیز باید به بارهای موجود در یکی از حالات دلخواه باری به سایز ستون بتنی یا میانیگین ستون فلزی و صفحه ستون به مقدار صفر به بارهای قبلی بیافزایید تا برش پانچ محاسبه شود
با سلام و آرزوی قبولی طاعات شما
ببخشید چند تا سوال داشتم میخواستم بی زحمت راهنمایی کنید:
1-داداشم تو آزمون سراسری امسال رتبش 1497 شده و از اونجایی که با این رتبه موفق به قبولی در رشته های عمران،برق و مکانیک در دانشگاههای شریف،تهران،پلی تکنیک،علم و صنعت و خواجه نصیر نخواهد شدبه نظر شما بین عمران صنعتی اصفهان ،عمران عباسپور(که البته زیر نظر دانشگاه شهید بهشتی بوده و مدرک بهشتی داده میشود) و عمران بوعلی ترتیب اولویت به چه صورت است؟
2-جدیدا رشته ای به نام علوم مهندسی در دانشگاه تهران تدریس می شود که دارای 12 خوشه مانند برق-الکترونیک و مخابرات،مهندسی زمین-نقشه برداری و ژئو مکانیک و... است که جدیدا گفته می شود خوشه عمران-سازه هم به آن اضافه شده است با توجه به اینکه می تواند در این رشته قبول شود اولا در مورد این رشته اطلاعات بیشتری دارید؟ثانیا اضافه شدن خوشه عمران صحت دارد؟ثالثا به نظر شما ارزش دارد که این رشته را به جای عمران صنعتی اصفهان یا حتی بوعلی انتخاب کند؟
3-نظر شما در مورد عمران-نقشه برداری دانشگاه تهران و خواجه نصیر چیست؟(این رشته را هم می تواند قبول شود).
4-در مورد تغییر رشته اطلاعاتی دارید؟به عنوان مثال می توان از مهندسی معدن یا مواد یا نقشه برداری دانشگاه تهران به عمران تغییر رشته داد؟
با تشکر فراوان
پاسخ به Behnam
1- به نظرم اول عمران صنعتی اصفهان بعد عمران عباسپور و بعد عمران بوعلی . البته بدون بحث اینکه بودن در همدان ممکن است مزیت باشد.
2- من از این رشته خبر ندارم ولی ظاهراً اینطور که نوشته اید یک رشته به صورت هر دری سخنی است. اینگونه رشته ها اصلاً چه هدفی را دنبال میکند؟ اینکه از هر رشته ای یک چیز ناقص را یاد بگیریم چه دردی دوا میشود؟ به هر کدام از این رشته ها علاقه دارد همین الان برود.
3- رشته نقشه برداری الان از نظر بازار کار بد نیست شاید بهتر از عمران هم باشد البته فقط به این دلیل که به شدت عمران فارغ التحصیل در این سالها نداشته است. اگر علاقمند است بد نیست. به هر حال از نظر علمی عمران سطح بالاتری نسبت به آن دارد و به شخصه عمران را به آن ترجیح میدهم هر چند که ممکن است در حال حاضر یا آینده از نظر سطح درآمد بالاتر از عمران هم باشد.
4- تغییر رشته بعد از دو ترم امکان پذیر است ( البته قوانین جدید آن را نیمدانم). شرط اول اینکه باید رشته مقصد را مطابق با نمره کنکور پذیرفته شده باشد و بعد هم موافقت دانشکده های مبدا و مقصد را هم بخواهد. تغییر رشته اگر با تغییر دانشگاه باشد به سختی امکان پذیر است. یک مقدار هم عملاً باید واحدهای اضافه پاس بکند. به هر حال چرا الان انتخاب مناسب رشته انجام نشود که بعداً مجبور به تغییر رشته شود؟
ضمن تبریک عید سعید فطر صمیمانه از راهنمایی شما سپاسگزارم.

پاسخ:
پاسخ: سپاسگزارم
سلام آقای مهندس خواستم تشکر کنم از جزوه کامل فولاد 2 جنابعالی مخصوصا قسمت اتصالات.
و عید فطر رو به جنابعالی و خانواده محترم تبریک میگم.
سوالی داشتم آیا double unp 12 کفاف نیروی محوری 35ton رو داره (از نظر تجربی)بعدا دستی کنترل میکنم.
و آیا etabs کنترل لاغری عضو بادبندها رو میکنه؟!
ممنون
وقت بخیر

پاسخ:
پاسخ: سپاس از شما. در مورد سوالی که پرسیدید نمیتوانم قطعی پاسخ دهم ولی اگر لاغری آن زیاد نباشد احتمالاً جوابگو است ضمن اینکه باید میگفتید که این نیرو با اعمال ضریب 0.75 است و بدون آن. Etabs لاغری را هم در نظر میگیرد و اساسا محاسبه تنش مجاز بر اساس لاغری است
از etabs گرفتم این عدد رو و ترکیب بارهارو هم از جزوه گام به گام وارد کردم .
فکر میکنم 0.75 اعمال شده!درسته؟
ممنون

پاسخ:
پاسخ: خیر اعمال نشده است باید جداگانه اعمال کنید
سلام استاد.من میتونم هرجا ارشد قبول شدم برم، سال بعد که کنکور دادم جای دیگه قبول شدم انتقالی بگیرم؟میشه راهنمایی بفرمایید سپاس از شما

پاسخ:
پاسخ: تا آنجا که میدانم اگر دولتی قبول شوید سال بعد نمیتوانید کنکور بدهید. برای غیر دولتی ها هم بحث انتقالی مطرح نیست باید انصراف بدهید انصراف هم بدون هزینه نیست و باید هزینه ثابت هر 4 ترم را پرداخت کنید بعد از آن هم باید از صفر شروع کنید البته شاید برخی از دروس شما را معادل کنند. ولی به هر حال خیلی روی آن حساب نکیند در دوره ارشد درسها به اندازه کافی سخت هستندکه شما عملاً نمیتوانید برای کنکور ارشد مطالعه کافی داشته باشید
سلام استاد ببخشید یه پروژه متره دارم.متره فونداسیونه.
ولی خیلی متوجه نقشه اش نمیشم .
میشه برای شما ایمیل کنم اگه ممکنه راهنماییم کنید؟

پاسخ:
پاسخ: متاسفانه فرصت کافی برای این کار را ندارم

استاد ممنون از راهنمایی شما.اگه غیر انتفاعی هم باشه همین طوره؟قواعد و قانون و مقرراتی که برای تحصیل در مقاط کاردانی و کارشناسی رعایت میشه در ارشد هم هست؟همین طوره؟

پاسخ:
پاسخ: بله فکر میکنم وضعیت به همین شکل باشد. برای اطمینان بیشتر از آموزش دانشگاه سوال کنید

پاتوق بچه های عمران 90
http://patogheomran90.blogfa.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی