وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

وبلاگ شخصی احمدرضا جعفری

در این وبلاگ نوشته های شخصی احمدرضا جعفری درج میگردد

این وبلاگ متعلق به احمدرضا جعفری میباشد. مقالات، پروژه ها، برنامه های نرم افزاری، دیدگاهها، برنامه های کلاسی و .... از جمله مطالبی هستند که در این وبلاگ قابل دسترس میباشند.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات
به نقل از سیویل 808

رادیو 808-شماره47 -مصاحبه با مهندس احمدرضا جعفری مدیر وبسایت ایران سازه

در این شماره از رادیو 808 به سراغ یکی از کارآفرینان تحت وب موفق و خوشنام مهندسی عمران کشورمان رفتیم که سالها چه به عنوان وب دولاپر عمرانی و  چه مولف و مدرس دروس تخصصی رشته مهندسی عمران در کشور نامی برای خود جور کرده اند . این شماره مصاحبه اینترنتی  و با حال و هوایی متفاوت با چهره ای متفاوت از مهندسین عمران کشورمان خواهیم داشت.

 Listen from Civil808 Account on iTunes  Listen from Civil808 Android Application

مهندس احمدرضا جعفری فارغ التحصیل سال 1379 در مقطع کارشناسی ارشد زلزله از دانشگاه امیرکبیر ، دانشجوی دوره دکتری سازه، طراح و محاسب حرفه ای انواع سازه ها ، مولف کتاب راهنمای طراحی سازه های فولادی،  مدرس دانشگاه غیر انتفاعی همدان از سال 1383 تاکنون و از همه مهمتر مدیر وبسایت ایران سازه آدرس اینترنتی www.Iransaze.com از مهر ماه 1385 تاکنون میباشند.

مشاهده رزومه آنلاین جناب مهندس احمدرضا جعفری

ایران سازه یک فروم یا همان انجمن اینترنتی تخصصی مهندسی عمران با امکان سوال و جواب عمرانی میباشد که روزانه تعداد زیادی از مهندسان کشورمان در آنجا به سوال و جواب تخصصی آنلاین مشغول اند. از دو هفته قبل از ضبط این مصاحبه ، خبر ضبط آن در تاپیکی از فروم وبسایت ایران سازه مطرح شد تا کاربران فعال این وبسایت  نیز چنانچه سوالاتی از مدیر محبوب خود دارند با ما در میان بگذارند تا در این مصاحبه با ایشان مطرح شود. خوشبختانه استقبال خوبی هم از این اقدام ما صورت گرفت و کاربران این فروم تخصصی پر بازدید سوالات نسبتا زیادی در دسته بندی های مختلفی از جمله سوالات مرتبط با خود  وبسایت ایران سازه ، نظام مهندسی ساختمان ، طراحی محاسبات سازه و سوالات شخصی دیگر با ما مطرح کردند و ما هم به وعده خودمان عمل کردیم و در این مصاحبه علاوه بر سوالات خودمان ،همه سوالاتی را که کاربران برای ما ارسال نموده بودند با میهمان برنامه امان مطرح کردیم  که نتیجه آن مصاحبه ای نسبتا طولانی با زمانی بیش از 100 دقیقه شد که چون حجم فایل نهایی این برنامه بیش از اندازه شد برای آنکه برای دانلود این شماره از رادیو 808 کاربرانمان با مشکل روبرو نشوند مجبور شدیم 30 دقیقه از مصاحبه را که مربوط به بخش سوال و جواب های اختصاصی مرتبط با وبسایت ایران سازه بود از فایل اصلی کم کنیم تا در نهایت این شماره از رادیو 808 را در دو فایل مجزا تقدمتان کنیم.نسخه کامل تر آن با حدود 100 دقیقه مصاحبه و نسخه خلاصه تر با حدود 70 دقیقه مصاحبه.

این مصاحبه به جهت سکونت جناب مهندس جعفری در استان همدان همانند تعدادی دیگر از مصاحبه های رادیو 808 به صورت اینترنتی با استفاده از نرم افزار اوو توسط مهندس اصغری مدیر عامل گروه آموزشی 808 و با حال و هوایی متفاوت ضبط گردید. شما را به شنیدن این مصاحبه دعوت میکنیم:

دانلود فایل صوتی نسخه خلاصه رادیو شماره47 با کیفیت ضبط 64Kbps

دانلود فایل صوتی نسخه خلاصه کامل رادیو شماره47 با کیفیت ضبط 64Kbps و ججم 50 مگا بایت

لینک دانلود

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۲۰
احمدرضا جعفری

نظرات  (۴۱)

سلام استاد.باعث افتخاره که در مدت تحصیلم سر کلاسای شما نشستم.انشالله همیشه در راهی که پیش رو دارید پیروز و سربلند و موفق باشید و تنتون سالم باشه.شاگرد شما

پاسخ:
پاسخ: سپاس از لطف شما
موفق باشید جناب مهندس. مصاحبه جالبی بود. البته حس کردم نزدیک به پایان، خیلی خسته شدید!!

پاسخ:
پاسخ: خودم نشنیدم ولی مصاحبه یک مقدار طولانی بود و البته با زبان روزه و نزدیک اذان مغرب. تبعاً خستگی هم خواهد داشت.
سلام آقای مهندس جعفری،کتاب فولادی که شمانوشتید چه ویژگی های بارزی نسبت به سایر کتب فولاد دارد؟وبرای تهیه ی آن فقط باید از طریق ایران سازه اقدام کرد؟

پاسخ:
پاسخ: در این مورد من نمیتوانم قضاوت بی طرفانه ای داشته باشم. ولی به هر حال سعی شده است که اولاً طبق آخرین ویرایش آیین نامه کار شود و همزمان دو روش تنش مجاز و حدی را پوشش دهد و ثانیاً به بحث استفاده در نرم افزار هم به صورت اجمالی پرداخته شود.
سلام مهندس . فرق بین پروانه مهندسی با جواز مهندسی چیه؟

پاسخ:
پاسخ: منظور شما از جواز مهندسی را نمیدانم.
تبریککککککککککککککککک
تو قوانین ثبت شرکت تو یه برگه ای نوشته بود حداقل نمره ی لازم برای پروانه فنی مهندسی 250وبرای جواز فنی مهندسی 100می باشد

پاسخ:
پاسخ: از این قوانین متاسفانه اطلاعی ندارم
سلام آقای مهندس.
برای کنترل طراحی سازه ای بتنی، با توجه به ترکیب بار جدید نظام و اصلاحات ذکر شده در آن، از شما سوالاتی داشتم. لطفاً در صورت امکان بفرمایید چه روزی در دانشگاه حضور دارید تا برای پرسیدن سوالات مزاحم شما بشوم؟ قبلاً از بذل توجه شما تشکر میکنم.

پاسخ:
پاسخ: در صفحه زیر توضیح دادم :
http://iransaze.com/ftopicp-248237.html#248237
سلام جناب مهندس سوالی داشتم
ترکیب بارهای تشدید یافته برای چه مقاطعی درسازه ها استفاده میشوند؟واون مقاطع چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟مثلا برای ستونهایی که درمرز بین 2سیستم باربر جانبی هستند استفاده میشوند؟یاستونهای متصل به بادبند؟باتشکر

پاسخ:
پاسخ: برای تمامی ستونها و کف ستونها و احتمالاً در ویرایش جدید مبحث دهم برای پی ها نیز باید اعمال شود.

سلام
ببخشید استاد یه سوال داشتم:اگه سقف یه ساختمون اسکلت فلزی که طاق ضربی هم هست ارتعاش داشته باشه طوریکه ساکنین رو هم نگران کنه آیا راهی هست که بشه این مشکل رو برطرف کرد؟

پاسخ:
پاسخ: راه حل خاصی به نظر نمیرسد. باید به نوعی ممان اینرسی تیرها را افزایش داد. مثلاً با جوش ورق تقویتی در زیر آنها که البته لازمه آن تخریب قسمتی از سقف و جوش کاری در زیر یا روی بال آن است.
سلام استاد سوالی داشتم راجع اتصال گیردار.نبروی (وی ای اس) شده 18700 و با فرض استفاده از ورق جان 25×5×3 جواب نگرفتم حال میتوان طبق الگوی اتصلات مفصلی برای آن نشمین با سخت کننده استفاده کنم؟!! در ضمن میخوام ورق جان نیز باشه در طراحی یعنی هر دو اتصال. حال از کجا مییشه فهمید چه مقدار نیرو رو ورق جان تحمل کرده که بقیه نیرو رو نبشی براش طراحی کنم؟ ممنون

پاسخ:
پاسخ: مطمئن نیستم که بشود چنین اتصالی استفاده کرد. اگر هم بشود مثلاً میتوان ظرفیت یکی از دو اتصال را پیدا کرد و بقیه را به دومی اختصاص داد. البته با توجه به رفت و برگشتی بودن نیروی زلزله این نیرو میتواند رو به بالا یا پایین باشد پس باید نشیمن و سخت کننده را هم در بالا و هم در پایین اجرا کنید و البته در طراحی فقط یکی از این دو را لحاظ کنید. البته به نظر من اگر بتوانید با ورقهای دوبل در جان با حداکثر ارتفاع و جوش ممکن جواب بگیرید بهتر است. البته فکر میکنم از تیر دوبل استفاده کرده اید. اگر به جای تیر دوبل از تیر تک با ارتفاع بیشتر استفاده کنید احتمالاً مشکل شما حل میشود.

ممنون البته از تیر ورق استفاده کردم.
استاد فرمول برش ماکس برای تیر دو سر گیر دار چیه؟!
ممنون

پاسخ:
پاسخ: برش ماکسیمم تیر دو سرگیردار با بار ثقلی یکنواخت wl/2 است ولی شما باید بر اساس Ves که در مبحث دهم توضیح داده شده است طراحی کنید که بیشتر از مقدار فوق است.
تقریبا 3 تن در یک تیر 5.3 با بار گسترده 8 تن فرقش شد. ممنون
بسیار ممنونم
راستی استاد من خیلی کار طراحی رو دوس دارم و اگه خدا بخواد میخوام مثل شما یه طراح قهار بشم ولی نمیدونم چیکار کنم ؟فقط میدونم که پشتکار زیادی میخواد که فکر میکنم دارم اما راه رو بلد نیستم...
پاسخ:
پاسخ: البته شما مهندس محاسب قهار ندیدید که به من این لقب را دادید. ولی به هر حال تسلط به آیین نامه ها و نرم افزارها و سعی در اطلاع از آپدیتهای آنها و نحوه تطبیق آیین نامه ها با نرم افزارها و در کنار آن آشنایی با محدودیتهای اجرایی و البته تجربه اندوزی در پروژه های مختلف به شما کمک میکند که به تدریج به یک مهندس محاسب خوب تبدیل شوید.
سلام آقای مهندس جعفری موقعی که از ایتبس خروجی میگیریم صفحه ستون ها وسایر اتصالات رو باید براساس بیشترین نیروها وبیشترین لنگرها طراحی کنیم؟چون نیروی ستونها درخروجی من بعضی جاهابه200تن رسیده است (درسازه 4.5طبقه)وطراحی معقولی نمیتوان برای صفحه ستون داشت باتشکر از راهنمایی شما

پاسخ:
پاسخ: البته باید از ترکیب بارهای تشدید یافته کمک بگیرید. اگر صفحه ستون مربوط به ستون قاب خمشی باشد انتخاب حالت بحرانی سخت است و باید چند حالت را امتحان کنید. مثل حالتی که لنگر خمشی ماکسیمم است حالتی که نیروی محوری ماکسیمم است، حالتی این دو ماکسیمم نیستند ولی به طور نسبی در مقایسه با بقیه اعداد قابل توجهی دارند و حالتی که نسبت لنگر خمشی به بار محوری عدد بزرگی است. البته ممکن است برخی از این حالت با هم یکی باشد.

سلام فقط سوال دیگری که از شماداشتم این است که بعضی صفحه ستونهای من به ابعاد 50*50رسیده است درحالی که عرض پی 1متر است حال این چنین طراحی معقول است؟فکر میکنم از لحاظ اجرایی معقول نباشد.

پاسخ:
پاسخ: از چه نظر فکر میکنید معقول نیست؟

صفحه ستون های اکثر پروزه های مسکونی با ارتفاع 6طبقه 55×55 و این حدود میشه فکر میکنم

پاسخ:
پاسخ: برای حدود 6 طبقه ابعادی که نوشته اید بالا نیست اگر سازه دارای بادبند باشد برای ستونهای کنار بادبند بیشتر از اینهم اگر به دست بیاید دور از منطق نیست.

بله درست است چون سایز ستون ای کنار بادبند بیشتر است. ممنون
سلام استاد در ایتبس فشارخاک رو کجاباید وارد کنیم ؟؟در بیس وارد نمیشه

پاسخ:
پاسخ: باید به صورت جانبی به دیوارهای حائل بتنی که باید مدل کرده باشید اعمال کنید. البته به شرطی که این دیوارها به سازه متصل باشد در غیر این صورت طراحی دیوار حائل جداگانه انجام میشود
سلام وعرض خسته نباشید
باتوجه به فرموده های شما صفحه ستونها رابه طراحی نهایی رساندم به عنوان مثال برای ستون متصل به بادبند که نیروی محوری آن حدود222تن است(سیستم باربر دریک جهت خمشی ودریک جهت مفصلی است)صفحه ستون 70*70 باسخت کننده عیر اقتصادی نیست؟چون شمادید طراحی دارید میپرسم چون دانشجویان معمولا دید ندارند ودرصورت مواجهه بااعداد بزرگ فکر میکنند اشتباه محاسبه کرده اند.سوال دیگر این که حداکثر چند تیپ صفحه ستون واتصالات تیر به ستون داریم؟ باتشکر فراوان از اطلاعات شما

پاسخ:
پاسخ: نه غیراقتصادی نیست. توجه کنید که باید از ترکیب بار تشدید یافته استفاده کنید. تعداد تیپها برای صفحه ستون عملاً زیاد است برای تیرهای سمت مفصلی دو یا حداکثر سه تیپ اتصال کافیست ولی برای جهت خمشی به ازای هر تیپ از تیرها یک تیپ اتصال نیاز دارید

۲۸ مرداد ۹۲ ، ۰۷:۲۹ پروژه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام،خسته نباشید،استاد در قسمت دستی پروژه فولاد من روش پرتال را با نرم افزار پرتال انجام دادم و p ستونها در نرم افزار محاسبه نمیشود!!!میشه راهنمایی کنید حالا چطوری p ستونها در روش پرتال را محاسبه کنم؟
یه راهنماییم واسه طراحی ستون در قسمت دستی میخواستم؟طراحی ستون در کدوم جزوتونه؟

پاسخ:
پاسخ: قاعدتاً باید به روش دستی نیرو را استخراج کنید. در کتاب اطیابی روش توضیح داده شده است. طراحی ستون هم از بخش تیرستونها در کتابهای مختلف از جمله جزوه فولاد یک من قابل استخراج است.

اطلاع رسانی
برای طراحی کف ستون کتاب آقایان ازهری و میرقادری (جلد یک)بسیار عالی هست خواستم به عنوان یک منبع خوب معرفی کنم
در راهنمایی به (آقا یا خانم پروزه)برای طراحی ستون به دلیل وجود همزمان لنگر و نیروی محوری باید تیر ستون طراحی شود که در کتاب فوق و آقای طاحونی مطالب مفیدی نیز هست
سلام استاد
استاد ببخشید ی فایل ایتبس انجام دادم
8 طبقه نامنظم وقتی که میخام آنالیز انجام بدم کامل انجام نمیده
مینویسه file close Erur * 1
مشکل از کجاس؟

پاسخ:
پاسخ: با چنین خطایی تا به حال مواجه نشده ام به نظرم شاید با ایمپورت فایل $et بتوانید مشکل را حل کنید.
سلام استاد
تو ی پروژه فولادم.سقف از نوع تیرچه تک با بلوک یونولیت تعریف شده.حالا واسه تعیین مشخصات توی ایتبز چکار کنم؟یعنی نمیدونم تیرچه تک وبلوک یونولیت چجوریه؟

پاسخ:
پاسخ: یونولیت که مدل نمیشود و فقط وزنش اعمال میشود که وزن آن هم کم است و میتوانید صرفنظر کنید. برای مدلسازی سقف هم در قسمت Deck حالت Filled Deck را انتخاب کنید و مشخصات مناسب را وارد نمایید
۲۹ مرداد ۹۲ ، ۰۷:۲۱ پروژه فولاد
استاد تو تحلیل دینامیکی چطوری تو ایتبس باید برش پایه دینامیکی رو با استاتیکی به کمک نرم افزار همپایه کنم؟؟
سپاسگزارم

پاسخ:
پاسخ: برش پایه دینامیکی را به دست آورید با برش پایه استاتیکی مقایسه کنید برای سازه های نامنظم نسبت برش استاتیکی به دینامیکی میشود ضریب اصلاح که باید در ضرایب طیفهای دینامیکی دوباره در نرم افزار ضرب شود. نمونه پروژه های دینامیکی موجود در وبلاگ را دانلود و مشاهده نمایید.
سلام.استاد ببخشید دارم ایتبز انجام میدم.میخام ستونامو رسم کنم دکمه مخصوص رسم ستون غیر فعاله.چیکار کنم؟مقاطع تیر وستونمو ساختم حالا میخام اختصاص بدم ستونا نمیشه رسم کنم؟

پاسخ:
پاسخ: شاید برنامه شما کرک نشده باشد یا شاید صفحه نمایش را در حالت پلان قرار نداده اید.
سلام استاد . ب چی میگن طرح هادی؟

پاسخ:
پاسخ: در این مورد زیاد اطلاع ندارم. فکر میکنم طرحهای توسعه ای است که عمدتاً برای روستاها در نظر گرفته میشود. برای غیر از روستا هم شاید وجود داشته باشد.

سلام
استاد شما خیلی خوبید.آرزوی بهترینها براشما دارم......
همیشه وقتی میام اینجا میبینم چقد باحوصله جواب سوالای بچه هارو میدید بیشتر از قبل بهتون افتخار میکنم.
قصدم تملق نیست اگر بود بااسم نظر میذاشتم.
کاش ماها قدر همچین استادایی بدونیم.



پاسخ:
پاسخ: سپاس از لطف شما
سلام استاد
میخواستم از یه سوال مطمئن شم
توپلان یک ساختمون2طبقه درجهت طولی قاب خمشی فولادی ویژه ودر جهت عرضی دیوار های باربر بادیوار برشی بتن آرمه
ضریب رفتار درجهت طولی چند هست؟
درجدول6-7-6:
قاب خمشی فولادی ویژه=10
قاب دوگانه، ویژه+دیوار برشی بتنی=11
کدوم درسته؟اصلا جواب از این دوتاست؟
گزینه ها:
5
10
11
7
پاسخ:
پاسخ: الان شماره بند یادم نیست ولی ضابطه ای در مبحث ششم وجود دارد که بر اساس آن اگر در یک جهت سیستم دیوار باربر استفاده شود در جهت عمود بر آن ضریب رفتار نباید از ضریب رفتار سیستم دیوار باربر بیشتر لحاظ شود. پس شما باید ضریب رفتار سیستم دیوار باربر را لحاظ کنید. فکر میکنم گزینه اول یا آخر صحیح باشد. برای جواب صحیح به جدول 6-7-6 مبحث ششم مراجعه کنید و ضریب رفتار سیستم دیوار باربر را استخراج نمایید
سلام استاد
پلان پیمو تو کد ترسیم کردم با هزار جور بدبختی آخرشم تو سیف ایمپورت نشد
آخه چرا به چه جرمی!!!
تازه به همه فرمت ها هم از کدم سیو از گرفتم ولی بازم نشد.... برای شما هم اینجوری میشه؟!!

پاسخ:
پاسخ: توی جزوه راهنما مراحل گام به گام این کار را نوشته ام. برخی مواقع حتی با انجام مراحل فوق هم ایمپورت انجام نمیشود.
سلام مهندس/من برای طراحی اتصال صلب تیر به ستونم در پروژه فولادم از نرم افزار شما استفاده کردم.استادم گیر داد که تو ایین نامه برای اتصال صلب اصلا لنگر معیار طراحی لنگری نیست که از تحلیل نیروهای سازه ای نتیجه شده باشه و این نرم افزار لنگری به تیر نداده/آیین نامه شرط طراحی صلبو ظرفیت خمشی تیر بیان کرده که تو نرم افزار شما هم با دادن بارهای مرده و زنده و طول دهانه تیر همین لنگر محاسبه شده!لطف کنین و نظرتونو در مورد این قضیه بگین
پاسخ:
پاسخ: من یادم نمیاد چنین نرم افزاری داشته باشم. البته فکر میکنم حق هم با استاد شما باشد. نحوه طراحی اتصال صلب تیر به ستون در جزوه طراحی سازه های فولادی 2 من توضیح داده شده است.
سلام استاد برای طراحی کف ستونی مساحت میلگرد هارو 71 س م مربع بدست آوردم که میشه 7 تا فی 36
آیا این 7 عدد رو باید در 4 جهت بچینم؟ یعنی 28 تا میلگرد 36 در کل کف ستون؟
ممنون

پاسخ:
پاسخ: نه مربوط به کل کف ستون است مجبورید به دلیل رعایت تقارن از 8 میلگرد استفاده کنید
در ضمن فاصله بولتها را میتوان 10 س م از یکدیگر گرفت؟!!

پاسخ:
پاسخ: فواصل مرکز به مرکز را باید اقلاً سه برابر قطر میلگرد بگیرید.
سلام استاد موسسه کی تشریف میارید،میخوام معرفی به استاد با شما بگیرم برا تعیین روز امتحان

پاسخ:
پاسخ: من تا اول مهر دانشگاه نیستم. هفته اول ترم جدید کلاس خواهم بود.

سلام و خسته نباشید خدمت جناب مهندس .خوشحال میشم به وب ما هم سر بزنید

پاسخ:
پاسخ: چشم.
در مورد ایمپورت شدن پی در سیف تو ورژن 12بسیار راحت ایمپورت می شود اگه خواستین اموزش میدم
سلام استاد
من برای پروژه فولادم میخام وصله ستون طراحی کنم ولی هیچ کتابی کامل توضیح نداده حتی مبحث 10/همه گفتن بر اساس ظرفیت مقع کوچکتر/منظور از ظرفیت مقطع کوچکتر جه ظرفیتی هست؟ظرفیت فشاری ؟برشی؟خمشی؟ یا همه؟
من ظرفیت فشاری ستونمو که بررسی کردم از نیروی فشاری موجود بیشتره!
ممنون میشم راهنماییم کنیین/

پاسخ:
پاسخ: این بحث ابهام زیادی دارد. بستگی به سیستم سازه ای شما دارد که مثلاً قاب مفصلی است با قاب خمشی. توی مبحث دهم بخش 10-3 توضیحاتی ارایه شده است. توی جلد سوم کتاب ازهری و میرقادری هم روش طراحی با فرض موجود بودن نیروهای طراحی ارایه شده است. در جزوه طراحی سازه های فولادی 2 خودم هم نمونه مثال هست. در مورد قابهای مفصلی قاعدتاً ظرفیت فشاری و یا به صورت محافظه کارانه ظرفیت کششی ستون در بار محوری معیار است ولی در قابهای خمشی برش و خمش هم باید لحاظ شود

۱۰ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۰۲ یه عاشق رشته عمران
سلام مهندس من دانشجوی ترم 3عمران ملایرم میخواستم بدونم این ترم مقاومت مصالح1توی این دانشگاه بر داشتید یانه؟ خواهش میکنم یک نصیحت برای این ترم به من بکنید

پاسخ:
پاسخ: نه برنداشتم. نصیحت خاصی ندارم. فقط درس بخوانید و بازیگوشی نکنید تا آخر ترم نمرات خوبی بگیرید

سلام مهندس ببخشید برای درس مقاومت مصالح1 رشته عمران چه کتابی وچه ترجمه ای را پیشنهاد میکنید.

پاسخ:
پاسخ: کتابهای مریام یا جانسون یا پوپوف و تیموشنکو همگی مناسب هستند. از بین کتابهای لاتین هم کتاب هیبلر مناسب است.
سلام مهندس /وقت بخیر
یک سوال در زمینه پروژم داشتم که در مورد اجرای زنجیره ناپیوسته بابندی هست.مهندس اجرای بادبند ها به صورت ناقص یعنی متفاوت بودن دهانه های بادبندی در طبقات مختلف ،سختی کل سازمونو بیشتر میکنه یا سیستم منعطف تری به ما میده؟
اگه منعطف تر میشه این فاکتور خوبه در جذب نیرو برشی یا بد ،یعنی نیرو برشی طبقات بیشتر میشه یا کمتر؟
تشکر میکنم اگه راهنماییم کنین
خسته نباشید
پاسخ:
پاسخ: مطمئن نیستم که درست منظور شما را متوجه شده باشم ولی قطع بادبند از سمت بالا به پایین و جا به جایی به دهانه دیگر اگر همراه با تغییر صفحه قاب نشود بد نیست و به نوعی شاید خوب هم باشد و باعث توزیع نیروها بین عناصر مختلف میشود.

پاتوق بچه های عمران 90
http://patogheomran90.blogfa.com
خسته نباشید
خدا قوت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی